Heinäkuun Hurmaajat 2010

susanna85: Mahtavaa, että sait hyviä uutisia!! :heart: Viikosta 7 eteenpäin kai pitäisi näkyä syke, että ei mitään huolta, vaikkei sitä vielä nähtykkään. Ja voihan olla, et sun viikkos olis silti vielä pienemmät, mut tuleva tyyppi vaan otti varaslähdön kasvussa! :D

Mä oon niin pihalla tosta sikainfluenssarokotteesta. Oon alkanu hulluna pelkäämään kyseistä tautia, en pelkästään itseni vaan myös lasteni puolesta. Toisaalta oon myös kauhuissani kaikista netissä liikkuvista jutuista, kuten iltalehden jutusta, että ruotsissa on 5 riskiryhmään kuuluvaa rokotettua kuollut 12h-4päivän sisällä :eek: (ei sanottu kyllä mikä riskiryhmä ) ja sit luin jotain artikkelia, missä spekuloitiin rokotteen yhtä ainesosaa vaarallisemmaksi (vaikutukset näkyy vasta vuosien päästä ) kuin sairastaa tauti ja ottaa siihen lääkitys. Mut en voi uskoa todeks, et täällä todella annettas rokottaa, jos se olis ees mahdollista, että rokote vois aiheuttaa myöhemmin jotain pahoja haittoja? Hmm. Oon vissiin eksyny taas väärille sivuille..

Mul on alavatsa särkeny ärsyttävästi koko illan. En aina oikein tie tarkalleen, et mistä kohtaa särkee, onko se alavatsa, alaselkä vai kylki vai lonkka vai mikä.. Ihmeellistä vaimeeta mut ärsyttävää särkyä. Mitähä tämäkin on? Hassua, että oon kolmatta kertaa raskaana, ja kaikki tuntuu olevan ihan outoa ja uutta. Lisäksi vielä nämä pelot, joita ei oo ennen esiintyny.

Joka tapauksessa mukavaa iltaa kaikille ja kuniita unia! :heart:
 
star86 mä kans naureskelin eilen illal et miten on mahdollista että kolmas tulossa ja tuntuu kun en tietäisi mitään :LOL:
mua jäi hämäämään kun netin laskureiden mukaan mulla la ois 7.7, mut neuvolasta sain ododtusajan kirjan jossa taulukko millä määritetään la ni sen mukaan se oliskin 7.6 :eek: nyt en tiiä mitä uskoa ja neuvolaankin on ikuisuus :headwall: mulla siis viime menkat alkanu 30.9 ja kierto 28pvä...
 
NeLa mä ihmettelin tota samaa, kun luin sitä odotusajan kirjaa, kunnes sitten tajusin, että siinä vaihtuu kuukausi, vaikkei sitä olekaan erikseen merkitty. Sitten kun katsoo heinäkuuta, niin ne päivät alkaa 8. Joten kyllä se 7.7 paikkansa pitää.

kardemumma
toi sun viesti oli niiin loistava! Etenkin lopetus onnellisista mammoista ja pontevasti kasvavista alkioista :LOL: Yritän pitää tuon asenteen nyt seuraavat puolitoista viikkoa ja uskoa, että raskaana olen kunnes toisin todistetaan!

ON: pitänee alkaa miettiä jotain hyvän makuista mehua, jota juoda ekana aamulla, kun näköjään se, mitä ekana suuhunsa laittaa, tulee myös ulos. Pelkkä vesi mahahappoihin sekoitettuna ei ole oikein kiva koktaili.
 
NeLa mulla myös edelliset menkat alkaneet 30.9. ja neuvolasta sanoi puhelimessa alustavaksi lasketuksi ajaksi 6.7. No, eka neuvola on reilun kahden viikon päästä, joten eiköhän se siellä sitten viimeistään selviä.

Täällä ei edelleenkään mitään suurempia oireita. Väsyttää hieman normaalia enemmän, palelee jatkuvasti, vessassa on saanut alkaa juoksemaan normaalia tiheämmin, mutta pahoinvointi on sentään pysynyt vielä poissa :)

Viikkoja nyt vissiin 5+1
 
En voinut olla laittamatta tätä tänne, kun tuolta yhdestä toisesta pinosta sen löysin. Tunnistin itseni oikeastaan joka kohdasta (paitsi ehkä noista alushousuista) ja olen hihitellyt yksinäni, että kyllä voikin ihminen olla pöhkö!!

Raskaudesta humoristiseen tapaan a la Frizzante:

1. Vessassa kannattaa käydä tarkistuksella aina, kun mitä tahansa lorahtaa pöksyihin, tai siellä tuntuu jotain märkää, tai edes hiukan kosteaa. Tarkistuksia ei kannata unohtaa myöskään silloin, kun mitään edellä mainituista ei ole havaittavissa.

2. Raskauden ajaksi kannattaa kaikki muut kuin valkoiset alushousut työntää kaapin perukoille. Muut värit häiritsevät ikävästi erilaisten eritteiden tarkastelua. Myös vessapaperin on hyvä olla täysin valkoista.

3. Jos mikä tahansa oire katoaa, kannattaa vaipua epätoivoon. Jos esim. rinnat ovat normaalisti arat ja yhtenä päivänä eivät olekaan, niitä kannattaa tunnustella, tökkiä ja puristella niin, että ne lopulta ovat taas hellänä.

4. Jos ilmaantuu mikä tahansa oire, kannattaa se välittömästi googlettaa. Ei tarvitse käydä läpi montaakaan linkkiä kun jo löytää todisteita siitä, että juuri tämä oire on jollakulla ollut ensimmäinen merkki keskenmenosta tai muusta ikävästä.

5. Jos saavuttaa jonkun rajapyykin (esim. rv 12), kannattaa taas kääntyä netin puoleen. Hyvin helposti löytää kertomuksia, jotka palauttavat sinut maan pinnalle (esim. keskenmenot viikoilla 14, 16 ja 18).

Iloista päivää kaikille :flower:
 
Marta tuo oli kyllä hyvä! :LOL:

Täällä lähteny aamu ihan kivasti käyntiin. Heräsin ekaa kertaa pitkästä aikaa ihan pirteänä jo puol kahdeksan. Tässä koitan hiuka aamutoimia saada tehdyksi, ku pitäs nuo kaks lapsukaista viedä mummulle hetkeks hoitoon, jotta pääsen hiukan hoitelemaan asioita kaupungissa. =) Jostain syystä 1.v.8kk ikäiinen ja 3.v. ei oikein jaksa istua rattaissa muutamaa tuntia rauhassa... :D

Iloista päivää kaikille!! :wave:
 
Marta: :LOL: :LOL: Tuo oli kyllä hyvä! Heti piristi!

Tänä aamuna ei onneksi tarvinnut pönttöä halata. :x Toivotaan että jäi yksittäistapaukseksi.

Väsymys on armotonta. Illalla nukahdan sohvalle joka kerta. Ei silmät pysy auki. Aamuisin sama juttu, väsyttää eikä mikään uni tunnu riittävän. Muistan kyllä edellisestä kerrasta että väsymys painoi mutta että näin rajusti? Hyvin sitä 5 vuodessa unohtaa kaiken :ashamed: :p

Neuvolasta tuli esitietolomake täytettäväksi.Vielä ois reilu viikko ultraan ja neuvolaan... :p


Mukavaa päivää kaikille! :wave:
 
Moikka!
Voisin vihdoin liittyä seuraan. Tikkuun sain kaksi viivaa viikko sitten, mutten heti uskaltautunut tänne kirjoittelemaan, vaikka sivusta seurailinkin.

Eli olen 23v, toista odotellaan, LA ois 3.7, esikois tyttö on 1v1kk, synnäri ois varmaan kättäri kun se Tammisaari suljetaan, esikoinen syntyi siellä.

Mulla oireina ollu hirvittävä väsymys, onneks tyttöseni nukkuu joskus vielä kahdet päikkärit niin saa levätä. Pahoinvointia on ollu jonkun verran iltasin, mutta viimeksikin pahoinvointi alko kunnolla joskus viikolla 8 ja kestikin sinne viikoille 20-21 erittäin rajuna, toivotaan et nyt pääsis helpommalla. Alavatsa on turvonnut ja mahallaan maatessa tuntuu kasvava kohtu?

Mulla muuten oireita tuli jo aikasemmin, ajattelin että oisin tullu edelliseltä kierrolta raskaaksi, mutta menkat oli normaalisti ja normaalit. Ehkä ne oireet oli vaan toive ajattelua. Mites muut, joko teillä tuntuu tai näkyy masu? Joko joku on joutunu luopumaan vanhoista housuista?

Ekan neuvolankin sain varattua kun vein tytön 1v neuvolaan, eli 25.11 olis. Sen jälkeen uskallan ehkä kertoa muillekkin kun äidilleni!!

Ihanan Onnellista odotus aikaa kaikille!!

rumo ja masukki(5+4)
 
Tervetuloa Rumo:) Ei täällä vie mitään mahaa näy:( mut iltasin kyllä turvottaa alavatsaa että kyllä siitä varmaan joku osais kattoo että raskaana ollaan:) En oo uskaltanut kokeille farkkuja vie ja toisaalta toi alavatsa on ollu niin kipee että en halua mitään kireetä nyt päälle:)

Marta Toi oli kyllä hyvä juttu:) :LOL: Ja niin totta, ei nyt ehkä ihan kaikki:) Ei varmaan oo kivaa alottaa aamua oksentamalla ja varsinkaan niillä mahahapoilla. Kokeile vaik kiisseliä niin on sit mitä oksentaa:)

Mino Toivotaan että ei tule pönttö liian tutuks:) Meille kans tuli lomakkeet ja vie olis kolme viikkoo neuvolaan:)

Star Onko sun alavatsa kivut minkälaisia? Mulla riipii joka suunnasta ja eilen aamulla kenkiä laittaessa kun kumartu niin repäs vasemmalta puolelta:(
Ei oo kivaa kun kokoajan särkee:(

Mulla ei nyt enään oo ollu niin etova olo ku alku viime viikolla. Mut kaikki oireet ei oo kivoja mut on niissä silti jotain kivaakin kun tietää että siellä jotain on kun oireitakin on:)
Aamulla neuvolan täti soitteli että ei mulla mitään pissa tulehdusta oo:( Sit pisti kyl miettiin mistä kipuilu johtuu. Neuvolan täti pyysi sit tuleen käymään lääkärillä et katotaan onko kaikki hyvin. Lääkäri tutki ja totes että kyllä siellä raskaus on "käynnissä" ja kohdussa näky pienen pieni alkio. Mut sanoi että ei olisi kyllä vielä viikolla 5.. No kolmen viikon päästä pääsee uudestaan kattoon onko siellä kaikki varmasti kunnossa. Kipuilut siis johtuu kai vaan kasvavasta kohdusta. Keskenmenoa ei oikein voinut olla kun ei ole ollut vuotoja eikä painellessa tunnu kipua. Toivotaan nyt et kaveri pysyy kyydissä:)

Hauskaa keskiviikon jatkoa kaikkille:)
Jee, tänään alkaa taas Greyn Anatomia:)

-- Chili ja toukka 5+0 :heart:
 
Tänään alkoi tyroksiinin popsinta. Lisäksi ostin foolihappoa. Tunnen itseni ihan mama-hifistelijäks :D

Päivän uusi oire on mitä oudoin: ikään kuin joku pumppaisi häntäluun tienoille ilmaa, semmonen paineen tunne. Ei kivulias kylläkään. Minua on kyllä siunattu erinomaisella mielikuvituksella, joten tiedä vaikka tuo ei liittyis raskauteen millään tapaa...

Miten sitä ekaa neuvolaa jaksaa oottaa? Huoh!
 
Iltaa!

Täällä on yhenlainen ärrimurri :kieh: tuntuu et pienestäkin vastoinkäymisestä vedän hepulit tai räjähdän... ärsyttävää!!! Mielialat vaihtelee... Maha kipeä ja jomottaa... väsyttää ja palelee.. Ja viikkoja vasta 4+1... voi ukkoparkaa sanon minä :LOL:
 
Niin tsemppiä kaikille alkutaivallukseen...

kardemumma: minäki varasin tänään eka neukan, ens kuun alussa vasta.. huoh! eikä terkkari edes sanonu rokotuksista mitään... eli varmaan rokottavat vasta pitemmällä raskaudella olevia. Mietin jos sen rokotteen kävis sit hakeen, josko sitä sais ennen possunuhaa...
 
hei!

Oon käyny kyl päivittäin lukeen juttuja mut ei oo ollu aikaa alkaa kirjotteleen.
Nytkin kiire, pitäis lähteä ihan just kaveria morjestaan ja kuopus ei meinaa suostua nukahtaan,
taitaapi jäädä isin huoleksi siis nukutus :) .
Minä olen siis 24v ja kolmas tuloillaan. synnäristä ei vielä varmaa tietoa, ilmoitan sen siis myöhemmin.
Täällä on hajuaisti ainakin parantunut ja sen johdosta tänään lensi laattakin ekan kerran oikeen kaaressa :(. Pelottaa koska se kunnon pahoinvointi sit alkaa, molemmista ollu aika järkky, kuopuksen aikana oli niin lähellä etten joutunut ihan tiputukseenkin.

Kiitokset Martalle makoisasta räkätyksestä :) niin hauska ja hyvä juttu.

tarrasukkia kaikille :heart:
 
Nyt on sit mullakin rokote käsivarressa, pikkusen jomottaa kättä mutta muuten ok olo toistaikseksi :)

Mäkin muuten syön foolihappoa, 1mg per päivä plus vielä raskausvitamiinia tabletin aamuin illoin.

Ja tänää päätettii kertoa omille vanhemmillemme raskaudesta, ei maltettu enää olla hiljaa, viikkoja nippa nappa kuusi nyt. Oli kyllä niin iloisia että :)
Meillä alustava laskettu aika menee tosiaa heinäkuun tokalle päivälle. Mun toinen pikkuveli on syntyny 6.7 ja miehen sisko ja veli heinäkuun puolivälissä. Saa nähdä tuleeko päällekkäisiä synttäreitä vai ei :D
 
Heis! Täällä ei vieläkään ole saatu neuvola-aikaa, terkkari piti soittaa eilen, mutta eipä soittoa kuulunut :kieh: Piti eilen käyä päivytyksessä virtsatietulehdus-epäilyn vuoksi, kun ei neuvolaan saa mitään yhteyttä :kieh: Näytettä ei otettu ja kuurin määrättiin oireiden perusteella.
Pitääpä aamusta pommittaa neuvolaa, kyrsii kun on epätietoinen olo, kun ei tiedä onko normaalia, kun vatsaan sattuu koko ajan. Ihan kuin ois tehnyt muutaman tuhat vatsalihasliikettä ilman lämmittelyä. Olo on kuin olis nuorallakävelijä, pelottaa :( Uusi ja outo tilanne, vastauksia ois ihan kiva saaha! Pelkään että pikkuisella kaikki ei oo hyvin :(

Tulipas eilen luettua Oulun ultrakäytännöistä: yksi ainut ultra! kun jossain muualla voi saaha kunnan tarjoamia jopa 5! Pitää varmaan käyä yksityisellä ultraamassa...
Mites muualla, montako ultraa kunta tarjoaa?
 
Iltaa! Onnistuin sit poistaan kaiken kirjoituksen ennen kun kerkesin lähettää :LOL:

Heliseltä sellasta kysäsen että miten uskalsitte kertoa jo vanhemmillenne kun on vielä keskenmenon riskit ja kaikki? Haluaisin kans kertoa meidän vanhemmille mutta en tiedä miten he kestävät jos tämä menee kesken. Tosin itse tarvitsisin siinä vaiheessa heidän tukea.

Danalle sellasta että mulle sanottiin että alavatsa kivut voivat johtua kasvavasta kohdusta. Soita ihmeessä lääkärille niin saat mielen rauhan, mulla se autto. :hug:
Ai oulussa saa vain yhden ultran muistaakseni meidän paikkakunnalla saa kolme vai neljä tai sitten muistan ihan väärin.

Hyvät illan jatkot kaikille:)

Chili ja toukka 5+0
 
Huuuii huimaa!

Clili25: Me aateltii että kerrotaan, koska jos nyt menee kesken nii kyllä se jo ihan keskenmeno sitten on ja saattas tarttea tyhjennystä tms. Ja siinä vaiheessa varmasti tarttis sitte tukea. Plus että ois hassua myöhemmin kertoa, jos tää menee kesken, että joo oon mäki raskaana ollut mutta mutta. Eli päätettii että osittain tuen takia kerrotaa :)
Mutta toki toivotaa peukut ja varpaat pystyssä että kaikki ois hyvin!
Me laitettii ihan vaan tekstarit missä oli raskaustestin kuva ja teksti: Toivotaan, että pikkukaveri pysyy kyydissä :)

Nyt kouluun, katsotaan pystynkö koko päivän olee siellä. Jotenki tosi huono ja huimaaja olo :(
 
Blondille: :hug: Tsemppiä ultraan! Onneksi saat mielenrauhaa kun pääset sinne jo tänään. Huh kyllä sitä itsekin odottaa, vielä viikko omaan ultraan. Äh miten tää aika kuluu taas näin hitaasti...argh!

Dana: Tiedän tunteen...mullakin tulee noita kipuja mutta yritän ajatella niiden olevan kasvukipuja vaan. Välillä jomottaa niin menkkamaisesti että pakko mennä vessaan tarkastaan ettei ne vaan ole alkamassa. On tää alku raastavaa.

Helise: Kerro tuliko käsikipeäksi.Työkaverilla jomotti koko kättä illan ja lievä lämpökin nousi rokotteen jälkeen.

Copper: Voi tiedän tunteen. Minä tiuskin ja äyskin myös, sääliks käy ukkoa.Viimeks eilen illalla vedin ihan kauheet pultit taas ei mistään..tuntuu et toisen naama on ihan super ärsyttävä. Tanssikurssillakin hermostuin heti kun ei hän osannut kääntää oikein ja viedä. Voi voi..kauankohan tätä vaihetta kestää...heh toivotaan ettei mies lähde etelänavalle karkuun ennen sitä. :LOL: :LOL: :ashamed: :saint:

Poks 6+0 :eek: ja väsyttää |O |O |O Ei meinaa millään silmät pysyä auki.
 
Heipä hei kaikille! :wave:

Rumo tervetuloa joukkoon! :hug: Täällä kuljetaan ainakin vielä ihan samoissa housuissa. Iltaisin vaihdan kyllä mieluusti olohousuihin, kun farkut alkaa tuntumaan niin epämiellyttäviltä. Sitä iltaturvotusta kun löytyy... :LOL:


chili25 enimmäkseen se alavatsan särky on sellasta vaimeeta, hiuka menkkamaista särkyä, mut kuitenki jotenki erilaista kuin menkkakivut. Tosi vaikeeta selittää! :D Ja mullakin tulee väli noita repäisykipuja esim. silloin ku istun vaikka sohvalla jalat koukussa ja nousen yhtäkkii ylös ja lähden kävelemään. Tai muuten äkkinäisissä liikkeissä...

kardemumma täällä kanssa syödään foolihappoa! =) Kävin yksityisellä gynellä tutkimuksis enne raskausyrityksen alkua, ni ehdotti mua ostamaan B-vitamiini valmisetta joka sisältää foolihappoa 400mikrog. Sitä kuulemma suositellaan kaikille raskautta harkitseville ja siitä eteenpäin aina raskausviikolle 12 saakka. :)

copper täälläkin aina "välillä" menee hermot olemattomasta.. :whistle:

dana88 täällä tarjotaan 2 ultraa, np-ultra n.vko 12 ja rakenneultra n.vko20.

Ja omaan olotilaan ei edelleenkään ihmeempiä. Eilen nukuin ekaa kertaa päiväunet! Teki muuten hyvää! =) Kauhee nälkä koko ajan. Neuvolaa ei vielä soitettuna ja sikainfluenssakin on pistäny pään sekaisin sen suhteen, että mitä tehdä! Huoh!

Mukavaa päivää kaikille!!! :heart:
 
Minotchkin: Joo tuli kipeeksi jo samana iltana ja tänään on kans viel vaivannu kätönen. On ollu myös kuumeinen olo ja pääkipua vähäsen. Mutta enpä vanno että se kaikki rokotteesta johtuu - voihan olla, että oon ihan oikeesti tulossa kipeäksi! Lähdin silti koulusta kesken veks.

Tänää on muutenki inhottavasti särkeny alaselkää ja keuhkoihin puristaa ku hengittää.
Ja tekee mieli roskaruokaa! Nyt uunis on pitsa :LOL:

voi että, en malta oottaa kahta viikkoa neuvolaan. en en en!
 
Meidän pikkukunnassa taitaa vakiona olla vaan rakenneultra :/ Ite pääsen ens tiistaina naapurikuntaan ultrattavaksi,kun on epäilynä että viikkoja ois enempi. Jännittää jo nyt ihan pirusti, entä jos kaikki ei ookkaan hyvin :(

Huonovointisuus jatkuu, aamulla ei menny enää ees kahvi alas ja sämpyläkään ei maistunu hyvältä,mutta väkisin piti se syyä,ettei ihan kauhee olo tulis.. Mulla tuntuu olevan tämä pahoinvointi aaltomaista, välillä on hyvä olo ja sitten ihan kauhee.. ja sitten kun tulee huono olo alkaa vielä väsyttämäänki kauheesti.

Housut kiristää :/ ei tarvi enää mitään suoria housuja ilman kuminauhavyötäröä edes koettaa saada päälle. Nytkin on viime raskaudesta jääneet äitiyshousut jalassa ja olo paljo mukavampi kuin normihousuilla.. Mulla on kuppikokokin yhdellä suurentunut jo..Eilen ostin ihan imetysliivit ja nämä tuntuu tosi hyviltä päällä :)
 
Heipä hei kaikille! Huonovointisuus on täälläkin melko aaltomaista. Syönnin jälkeen on hyvä olo, mutta siitä jo parin tunnin päästä alkaa etoa joten koko ajan jotain pitää olla syömässä. Mietin tässä sitä turvotusasiaa, kun tuntuu, että ihan normaalisti turvottaa enemmän kuin nyt, että voisikohan ainakin jotain tekemistä olla sen kanssa, kun ei kahvia voi juoda. Aikaisemmin olen juonut 4-5kp kahvia päivässä ja nyt aamulla saan puolisen kuppia alas ja siinä se. Samoin nyt syön pieniä aterioita useasti ja hedelmiä tosi paljon, niin mahan toiminta on ihan eri luokkaa kuin normaalisti. Yritän kehittää jotain selitystä sille, miksi en ole yhtään turvoksissa..jotain muuta siis kuin se tuulimuna, joka edelleen päässä pyörii koko ajan. Ja eikös aika monella ole niinkin, että toisessa raskaudessa maha alkaa pömpöttää aikaisemmin kuin ekassa?

Viikko vielä siihen ekaan ultraan ja aika menee ihan sairaan hitaasti! Toivoisin niin, ettei lähipiirissä olisi ollut niin paljon kaikkia ongelmia raskauksien suhteen, niin ei ehkä osaisi pelätäkään niin paljon. Tieto lisää tuskaa. Meidän kunnan ultrakäytönnöistä en tiedä mitään, mutta kyllä niitä ainakin se kaksi on. Selvinnee 20.11 neuvolassa, jos hyviä uutisia ensi viikolla saadaan ja syke löytyy.
 
Katsoin eilen 45minuuttia ja jouduin sikainfluenssahysterian valtaan, vaikka oon vannonut itselleni aivan muuta :'( Stressaannuin niin paljon rokotusvaieirokotusta -päätöksestä että olin koko illan aivan hermoraunio ja napsahtelin miekkoselleni joka asiasta :p Tänään taidan hakea rokotuksen niin loppuu tämä arpominen ja hermoilu.
 

Yhteistyössä