Heinäkuun Hurmaajat 2010

Helise; samoilla päivillä mennään! :D 6+1
Ummetus on syvältä, tiedän olen kärsin siitä kroonisesti :/ :headwall:

Mulla uppoo suolaset paremmin kuin mikään makea.Eilen meni pizza hyvällä ruokahalulla ja illalla vielä pinaattilettuja :eek: Tää ruokahalun kasvu on ollut huomattava. Onko teillä muilla väliä eli uppoaako suolainen ja makea tasasesti vai jompi kumpi?

Joudun menemään liivikaupoille. Rinnat tursuaa yli jo vanhoista :kieh:

Tunnustan, olen jo vähän vakoillut äitiysfarkkuja sekä vaunuja... :ashamed: :ashamed: :saint:
 
Moikka!

No nyt on uskottava että plussa se on ja pääsen tälle puolelle pinoutumaan. kävinkin viikko sitten yhden kommentin heittämässä tuulielle...

Toivottavasti tällä kertaa pysyy loppuun asti...
Eli syyskuussa sain "melko varman" plussan mutta menkat alkoi kuitenkin, eikä kyytiläinen pysynyt matkassa :ashamed:

Tänään jo yritin soitella neuvolaan mutta kun meidän terveyshuolto on muuttunut liikekaitokseksi niin eipä saa neuvolaan suoraan yhteyttä muuta kun ajanvarauksen kautta ja jättää soittopyyntö. No jätin soittopyynnön koskien sikaflunssa rokotusta kun eivät ajanvarauksessa siitä osanneet mitään sanoa saako sen heti vai pitääkö odottaa myöhemmälle viikoille... :headwall:
Itse neuvola ajallahan ei niin kiire olekkaan kun menkoista laskettuna on nyt rv4+1 ja la olisi 15.7. ja synnäri PKKS, mutta varmasti aikastuu muutamalla päivällä ultrassa kun ovis oli aikaisemmin...
Ikää on hirmuiset 37 vuotta ja seiska olis tuloillaan :D

:wave:
 
Teretuloa taas kaikille uusille!!! :wave:

Miks tää päivärytmi menee aina niin, että kun lapset herää päiväunilta, mulle iskee kauhee unentarve just sillon? On kyllä erikoinen ajoitus.. =)
Mulla on nälkä ihan koko ajan. Ja lähinnä tekee mieli ihan kunnon kotiruokaa ja välillä sitä roskaruokaa ja väliaikoina puputan hedelmiä ja jogurtteja ja sen sellaisia. Ja sit hiuka karkkiiki aina johonki väliin! ;)
Meillä mies iloitsi raskausuutisesta! Mutta ei siihen sen isompaa reaktiota enää kolmosen kohdalla tullut! :LOL:

amati Minkä ikäisiä lapsia sinulla on ennestään? Teillä niitä onkin jo aika mukava luku! =) Mullakin on haaveissa iso perhe, mutta katsotaan nyt miten elämä kuljettaa... :D
 
Star86 Meillä on semmoset kolmen satsit, eli syntyneet -90. -94 ja -97 sitten tämän vuosituhannen satsi syntyneet -04, -05 ja -08 :LOL:
Että huisketta on mutta olkoon :LOL:

Minulla oireita ei ole vielä ihmeemmin, pientä nippailua ja koilintaa, nyt ei edes sitä väsymystä mitä oli ennen edellistä plussaa... :eek: no kerkiää nitä tulla jos on tullakseen :)

yritin kyllä päikkäreitä ottaa sohvalla mutta eihän se meillä onnistu kun pienet hilluu koko ajan :LOL: vähän väsy kun aamulla heräsin tavallista aikaisemmin testin tekoon ja nla.n soittamaan. Nukkumaan menin vähän myöhässä kun piti kattoa tallennuksesta teemalta tullu sarja "Saammeko vauvan" kun sain rauhassa kattoa muiden jo nukkuessa...

Ukko ei mitenkään enää reakoi näköjään testin näyttäessä plussaa tuntu ettei se siitä mitään tajua, kun oli kaksi viivaa ni epäili etten ole raskaana.. hohoijaa :LOL:
 
ILTAA!

Taidan mäkin liittyä ketjuunne, kävi miten kävi.. 3 testiä tehneenä, uskottava se on että raskaana ollaan :heart: Ensi viikolla ajattelin soittaa neuvolaan. La olis 11.7. ja sairaala SEKS. Kolmatta muksua odotellaan, pojat on 3- ja 6-vuotiaat :) Oireita täältä löytyy aina välillä, rinnat hieman aristavat ja kihelmöivät, repäisyjä, menkkajomotusta, muutamia finnejäkin tullu, palelee, hikoiluttaa, pissattaa, nälättää ja vähän oksuttaakin :x :whistle: NIIN JA VIELÄ KIUKUTUTTAA VARSINKIN TUO MIES :ashamed: :kieh: Pelon sekaisin tuntein mennään, kun ennen molempia loppuun menneitä raskauksia on ollu keskenmenot, niin nyt pelottaa, että toistaako historia itseään... :'( :'(

Tarrasukkia kaikille!

Ja hyvää viikonloppua :D

maamin82 ja Toivo 4+5
 
Tuun vain nopsaa heittään tällaisen artikkelin possunuhasta, hyvä juttu:

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=/portlet_action/dlehtihakuartikkeli/viewarticle/action&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=dlv00138

Nyt nukkumaan....ei jaksa muuta!! |O :flower:

 
Keskipäivää täältä suunnalta! :wave:

amati Siellä varmaan riittää huisketta kyllä! Murrosikäisiä ja uhmaikäisiä yhtäaikaa huollettavina! :D Ihanaa silti, että ootte saanut noin ison perheen kasaan! :heart:

maamin82 tervetuloa jokkoon!! :hug: Toivotaan todellakin, että tällä kertaa kaikki sujuu kertalaakista kunnolla ja hyvin loppuun saakka!!

Ensimmäinen itkukohtaus "kärsitty" eilen. Tuli ukkelin kanssa hiukan erimielisyyttä ja siitäkös riemu syntyi. Vollotin varmaan 2-3h, ja sekin oli okeestaan ihan turhaan. Mieskin jo hiukan pelästyi, että mikä sua nyt noin kauheesti harmittaa, että oikein itket? Joo... Tänään onneks hyvä mieli ja toivotaan et hyvänä pysyykin iltaan saakka mieluiten, kiitos!

Oon hiuka viimetipassa, kun tänään pitäs vielä mennä ostamaan jokin isänpäivälahja! :eek: Mitäs te muut ootte ostanu, jotka jotakin ostaa? :)
 
Tänään 5+0 :)

Takana kamala viime yö :(

Kävin eilen ottaan rokotteet, joten molemmat käsivarret kipeä - > vaikea nukkua, kun nukun aina kyljelläni :(

Ummetus on täälläkin ollut riesana, otin ummetuslääkettä eilen illalla, lääkkeessä oli laktoosia, ( en lukenut kovin tarkasti pakkausselostetta :ashamed: )Neuvolasta ja apteekista neuvottiin käyttämään tuota.. Minulla on laktoosi-intoleranssi, joten vatsa turposi kovaksi palloksi :( Oli erittäin kivulias. Koko yö meni valvoessa, vatsa oli todella kipeä ja ilmavaivat riesana, en nukkunut silmäystäkään. Lääke laittoi myös oksentamaan :( Heti aamulla, kun apteekki aukesi kävin hakemassa lääkettä vatsaa (ns. anti-laktoosi), jotta oli helpottaisi ja särkylääkettä kipuun. Sain nukuttua muutaman tunnin :)
Nyt olo suht.koht normaali pahoinvointia lukuunottamatta. En kärsi aamupahoinvoinnista vaan ainaisesta pahoinvoinnista, kaikki ruoka ällöttää! :x
Anteeksi tämmöinen pieni purkaus, kamala yö takana, pitää purkautua..

Kait teillä muilla vkl on lähtenyt paremmin käyntiin?
 
Mulla on tää rokote-empiminen ja elinikäisen tyroksiinilääkityksen aloittaminen (sekä kumpaankin liittyvät oireet ja niiden tutkiskelu) vienyt niin paljon ajatuksia, että raskausoireiden tarkkailu on ollut ihan mahdotonta. Nyt en enää muista enää, millasia ne oireet edes oli ennen rokotusta/tyroksiininappailun alkua, ja tuntuu vaikealta uskoa, että tuolla mahassa pulikoi enää ketään :( Mun pitäis päästä nyt sinne ultraan jo vähitellen saamaan joku varmistus asialle. Hetkittäin tuntuu että on kuvitellut koko raskauden! Äh..

Ja äsken kahvilassa vetelin tiramisua monta lusikallista ennen kuin tajusin, että italialaisia mascarpone-maakareita tuskin kiinnostaa listerian valvonta pätkääkään... :p Typeriä mokia teen koko ajan vahingossa.

Ei ole kardemummmmelin päiväkään siis. Voisko joku positiivisempi postailla kuulumisiaan?
 
Tuun taas jaarittelemaan! En nyt mitenkään tajua, miten jossain vaiheessa päädyin siihen, että olisin rv6+5. Nyt tein noita laskureita taas uudelleen ja niiden mukaan oonkin 5+4 tai jotain. Mitävattuuuu! Auttakaa nyt joku ja laskekaa mun puolesta, te ekspertit.

Vikat menkat alkoi 28.9.
Hedelmöitys tapahtui ihan varmasti 13.10. (koska sitä ennen eikä jälkeen ollut seksiä yli viikkoon :p ).
Kuukautiskierron pituus vaihteli 23-30 päivää, joten siitä ei liene apua.

Ja siis jos oon 5+4, onko raskausviikko silloin 5. vai 6.? Ei toimi aivot, ei. (Hups! Selvitin tämän netistä. Eli siis joo, oon raskausviikolla kuus, mutta päivät onkin 5+jotain). Soriiiiiiiiiiiiii!)
 
Hei ihanat naiset! Vaikka koskaan ei ole kiva kuulla, kun muilla on kurjaa, niin nyt se jotenkin omaa oloa helpotti kummasti. En siis kardemumma voi valitettavasti postata mitään positiivista nyt. Mulla on ensi perjantaina se eka ultra ja musta tuntuu, että siksi aikaa voisin vaikka sulkeutua johonkin kellariin. Olen niin ahdistunut ja kiukkuinen, ettei mitään rajaa. Oireet on johonkin kadonneet, rintojen arkuutta lukuunottamatta ja sekin on helpottanut jo. En osaa yhtään iloita nyt tästä asiasta, kun tuntuu, ettei tuolla mahassa ole ketään. Mieltä painaa myös se, että aloitin syksyllä opiskelun ja nyt olen huomannut, etten oikeasti tykkää siitä. Ei vaan kiinnosta. Töiden ohessa siis opiskelen ja olen ihan poikki kaikkien asioiden kanssa. Sitten, kun alan stressata noista kouluhommista, niin alkaa ahdistaa tuon masukin kohtalo. Enkä vaan saa tehtyä päätöstä, että jättäisin sen koulun kesken ja vaikka katsoisin tilannetta parin vuoden päästä uudelleen.

Mulla on nyt vuoden sisällä tapahtunut kaksi muuttoa, ollut kaksi työpaikkaa, alkanut vauvan yritys ja tullut raskaaksi tasan vuoden yrittämisen jälkeen´, kun oltiin jo lähdössä tutkimuksiin ja sitten tämä koulu. Tuntuu, että vähän liikaa. Tänään sitten hermostuin miehelle, kun se otti asiakseen kommentoida, miten äidilleni puhuin puhelimessa. Kiukkusin sille jotain yhdestä koulutehtävästä eli en sille henk.koht. sanonut mitään pahaa. Pikkasen hirtti hihna kiinni ja itkuhan siitä tuli. Aivan mitättömästä asiasta. Ja vaikka tiedän, että kyllähän ne hormoonit voi tehdä tepposia, mutta silti pistän tämän enemmän väsymyksen ja kouluärtymyksen piikkiin. Mulla sitäpaitsi on jo ammatti ja tämä olisi jo toinen amk-tutkinto, niin onhan se älytöntä ajaa itsensä piippuun sellaisen asian takia, mitä ei edes halua tehdä.

Tulipas purkaus. Mutta kyllä helpottikin. Pitäisi vissiin taas alkaa kirjoittaa päiväkirjaa, kun tämä kirjoittaminen on niin terapeuttista ja ajatuksia kasaavaa.

 
Kardemumma sulla päivät 5+5. Ja maanantaisin aina vaihtuu viikko. Kysyin tuosta laskemistavasta yhdeltä terkkaritutulta ja hän sanoi, että kyllä neuvolassa sanottaisiin, että olet viidennellä viikolla, mutta monet nettisivustot ja esim. neuvolan vau-kirja sit taas sanoo, että olet kuudennella. Joten hitostako näistä tietää. Mä ainakin ajattelen, että olen kuudennella viikolla, kun nyt on 6+1, vaikka ymmärrän tietenkin, millä logiikalla jotkut ajattelee, että olen seitsemännellä. Ja tosiaan siellä neuvolassahan sillä ei ole mitään merkitystä, mikä on kierto tai milloin on hedelmöitys tapahtunut, ne lasketaan viimeisistä kuukautisista aina. Jos ultran tulos ja toi heittää, niin sitten aletaan tutkimaan tarkemmin kiertoja. Mullakin on kierron mukaan laskettuna enemmän kuin 6+1, mutta pysyn siinä, kunnes ehkä toisin sanotaan. Hedelmöitys on tapahtunut nimittäin 6. tai 7.10, koska niinä päivinä on touhuttu ja 6.10 tuli positiivinen ovulaatiotestitulos.
 
Iltaa! Tänään sitten tuli koettua hormoonimyrsky osa 1, purskahdin itkuun kaupassa kun piti ostaa isänpäiväkortti (en itke oikeastaan ollenkaan ja tunne jutut ei mun vahva puoli) kun en osannut valita korttia, joka kuvastaa kuinka paljon välitän isästäni. Pillitin jotain vartin autossa :( Mies ihan ihmeissään miks itken

Itellä haluttais kans päässä jo ultraan, kun en oo viel oikeen sisäitänyt että olen RASKAANA. Pitäis saaha jotain konkreettista todistusaineistoa. Pahoinvointi, itku herkkyys ja rintojen kasvu ei viel riitä, tuntuu kans siltä että kuvittelen koko jutun....
 
Moikka kaikille:) Täälläkään ei mee yhtään paremmin:( Eilen sain sikarokotteen ja tuli tajuttoman huono olo. Kaupoilla oleminen otti vähän koville. Selkää särki ja oli huono olo. Sit piti lähtee vie mun vanhemmille viikonlopuks ja "esittää" et kaikki on hyvin. Käsi on pirun kipee ja välillä huono olo. Nyt kans pelottaa et ei tuolla masussa oo enään mitään. Vaikka oireina onkin vie todella kipeet ja kasvaneen rinnat ja todella lyhyt pinna:) Vie pitäs oottaa kolme viikkon ultraan. Mä voisin kans varata sieltä kellarista yhen nurkan:) Tosin meillä olis muutto viiden viikon päästä et aika menee nopeesti pakkaillessa:)
Jaksamisia kaikille ja hyvää viikkon lopun jatkoo:) Uskotaan et meidän kaikkien masuissa on elämää:D
 
Lauantai-iltaa :)

Täällä on ollut ihan mukava päivä, lukuunottamatta pääkipua ja heikkoa oloa.. Sammuin eilen jo ysiltä ja heräsin ekan kerran aamulla 5.20 |O painuin kuitenkin vielä sänkyyn ja nousin uudestaan seiskalta. Sain aikaseksikin jotain, pesin 2koneellista pyykkiä ja imuroin, mies teki ruoan ;) Päivällä tuli vanhempani käymään ja lähdin äitini kanssa kaupoille. Osteltiin meidän lapsille sekä sisarusteni lapsille joululahjat, samalla tuli hypisteltyä vauvanvaatteita =) Multahan löytyy jo vinopino uusia vauvanvaatteita :whistle: Pääsin kotia, niin lähdin laittamaan ystävän hiuksia ja meikkaamaan, kun oli lähdössä pikkujouluun :xmas: Sit kuskasin vielä kaupungille. Nyt on sauna lämpiämässä! Voin mäkin tunnustaa, että oon kiukutellu miehelle vähän joka asiasta :ashamed: :ashamed:

Illanjatkoja :wave: :wave:

maamin ja Toivo 4+6

Ps. Huomenna huikeat rv5 :LOL:
 
LAUNTAITA..

alko tosi kova väsy,voisin mennä nukkumaan vaikka heti mutta vielä hetkellinen nautinto tv:n ääressä ja mieheni kanssa saunomaan niin sitten olen valmista tavaraa :LOL:
tänään ollut siivous päivä..sain jopa 15v tyttäreni mukaan touhuun,toki jouduin hiukan korottamaan ääntäni..niin tavallista,päätä on särkenyt monena iltana,puhuin siittä lääkärille ja hän sano että zunemo lääke tekee sen..vielä pitäisi kestää päänsärkyä 5vko:akoska yhteensä pitäis käyttää 11 vko:a ja olen vasta kuudessa :(
kävin tänään hakemassa äitiyshousut :LOL: maha turvonnut niin että en saa vanhoja farkkuja kunnolla kiinni..sanoin miehelleni että sen verran maksoivat että jos niin ikävästi käy että kesken menee niin lihotan vaikka sit itseni tai hankin kaljamahan että voin käyttää niitä :LOL:
 
Hei kaikki! Liitynpä mukaan minäkin. Tällä viikolla plussa (x2 ihan varmuudeksi!) ja rv 4+5. Laskettu aika olisi laskureiden mukaan 12.7. ja synnytyssairaala Jorvi Espoossa.

Pari päivää tässä mennyt ihmetellessä - olo on kuin laudalla ois lyöty päähän. Tosi onnellisia ollaan , mutta epätodelliseltahan tämä tuntuu vielä. :) :heart:

Raskausoireet pukkaa päälle oikein voimalla, etoo ja rinnat ovat turvonneet ihan järkyttävän paljon jo nyt. Väsymys myös vaivaa, mutta muuten ei tunnu yhtään hullummalta.
 
Lumo...esikoinen...Hyvinkään aluesairaala...20v.

Täällä uusi tänä aamuna selkeän PLUSSAN pissinyt tuleva mamma :wave: Reilun vuoden se vei ja nyt ei auta kuin toivoa että pieni pysyy menossa mukana :heart:

Omien laskujen mukaan mentäisiin rv 4+5 ja LA olisi 14.7.2010 mutta se varmistunee pian :) Huomenna yhteys neuvolaan...

YKSÄRIÄ saapi laittaa varsinkin esikoistaan odottavat n. 20 v. tulevat äidit :wave:
 
Mitenkäs tänne pääsee listoille mukaan? :)
Meillä on lapset 1 ja 2 v. Nyt olisi kolmas tuloillaan eli luultavammin laskettu aika neuvolassa määritetään 17.7. Sehän tekisi nyt hurjat 4+1! Synnyttämään mennään aikanaan Kokkolaan.

Minä ja pieni 4+1
 
Huomenta kaikille. Täällä tapahtuu outoa ja omituisia asioita - mun ruokahalu on kadonnut! Aiemmin tämä olis tarkoittanut vähintäänkin kuolemansairautta... Oon pistellyt ruuat poskeen hyvällä halulla niin oksennustaudeissa kuin 39 asteen kuumeessakin. Nyt ei vaan jotenkin uppoa. Johtuu ehkä siitä, että vatsaa turvottaa koko ajan ja ehkä vähän siitäkin, että on vielä niin tapinöissään tästä koko jutusta. =)

Lisäksi mulle on iskenyt teini-ikä takaisin ja naamaan pukkaa toinen toisiaan pulleampia finnejä. Onko muilla samaa ongelmaa? Kauankohan tätä jatkuu? Miten tämän raskauden nyt pitää töissä salassa kun rinnat on kasvaneet jo kohta kuppikoolla, naama on näpyillä ja pikkujoulukausi alkamssa, mitä varten pitäisi keksiä armeija hyviä tekosyitä, miksei juo... Hyviä ideoita? Antibioottikuuri ei käy, koska ollaan töissä naurettu, että se on selvä, että oon raskaana, jos en juo firman pippaloissa ja selittelen jotain lääkekuurista.:p

Mietin itsekin tuota sikainfluenssarokotetta, mutta päätin hakea sen vasta kun eka neuvola on takana (23.11.). Meillä kun ei ennestään ole lapsia eikä työpaikallakaan kukaaan ei vielä ole sairastunut.

Kerrottiin eilen vanhemmille ja sisaruksille raskaudesta - kaikki meni enemmän tai vähemmän sekaisin uutisesta. :) Kavereille kertomisen kanssa koitan odottaa vähän pidempään. Samalla tavalla mietittiin kuin useat täällä, että näille ihmisille kerrottaisiin myös mahdl. keskenmenosta. Joten jaetaan sitten ilot ja surut läheisten kanssa!

Ei kuulkaa huolehdita turhia keskenmenoista, tuulimunista tms.! Ajatelkaa vaikka niin, että joka kuukausi on vain 20-25% mahdollisuus hedelmöittyä, vaikka ajoitus menis nappiin. Hedelmöittyneillä munasoluilla on vain 25% mahdollisuus päätyä kiinni kohtuun ja selvitä menkkojen oletettuun alkuun asti. Ja raskausviikolla 5 onkin jo 85% todennäköisyys, että kaikki menee hyvin! Joten voiton puolella ollaan kaikki reilusti! (vai masensiko statistiikka vain? :/ ) Ollaan iloisia ja nautitaan raskaana olosta ja jos jotain tapahtuu, niin sitten eletään sen kans!

Tulipas kirjoiteltua... Rauhallista sunnuntaita kaikille!
 



nikki..........monesko tulossa..........synnytyssairaala......oma ikä

30.6
Cabo.............toinen..................nkl...............33v.
tuulie............esikoinen.................................28v.
Marika75s.....esiloinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........esikoinen...........Jorvi...........37v.
Solnushka.........esikoinen..............................33v.

2.7
Marta.................esikoinen............SKS..........27v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Tipu Topakka......kolmas

3.7
Rumo..............toinen...............Kätilöopisto....23v.
4.7
helise.............esikoinen.................KOKS........21.v

5.7
pauliina82..............neljäs..........OYS...............27v.
kopkop

6.7
Kardemumma......esikoinen.........................28v.
toiveissa4............neljäs.............MKS..........29v.

7.7
Chili24............esikoinen.........TAYS..............25v.
NeLa..............kolmas.............kyks...............25v.

9.7
Star86...........kolmas..........SatKS..............23v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.

11.7.
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.

12.7
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
Olivia81...ensimmäinen.........Jorvi.............28v.

13.7
Copper..........toinen...........OYS................23v.

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.

15.7.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.

17.7.
Punaposket 82....kolmas......KPKS...............27v.


isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.



[/quote]

 
Koitin päivitellä listaa. Ensi kuun pinon alkuun saadaankin aika pitävä lista kun uusia ei varmaan enää tule ja muutoksetkin vähissä... toivottavasti ei ollenkaan :) Päivitelkää vaan jos jotain puuttuu tai on väärin. Vähän ihana olla täällä!! Kyllä tulikin pyörittyä monta kuukautta vauvakuume-puolella.
 

Yhteistyössä