Heinäkuun Hurmaajat 2010


huomenta!

Hyvää isanpäivää! =)

Aloin tuossa ihmetellä mitenkä olette laskeneet viikot kun muutamalla/jollain on melko lähellä minun la.ta mutta viikot+päivät heittää vähän....?
Oletteko laskenu menkkojen mukaan vai ovun mukaan.

Minulla ainakin näyttää näin menkoista jotka alko 8.10




Ovusta jos laskisin niin saisin la.ksi n. 12.7 ja viikot+päivät sitä mukaa olisi jotain muuta..

Ei kun ruuan laittoon =) :wave:
 
Huomenta kaikki ja etenkin uusille tervetuloa! Haluatteko itse päivittää tietonne listaan vai laitanko ne tonne etusivulle? Olen ollut vähän laiska noiden päivitysten kanssa, kun oma olo on ollut mitä on. Mutta jos haluatte, että päivitän listan, niin yritän tänään illalla, kun kotiudun isänpäivän vietosta, sen saada aikaiseksi.
 
Onnea Punaposket82 :flower: Mukava saada jo "tuttujakin" mukaan, toivottavasti tuolta kuumeilu puolelta tosiaan tulisi muitakin, sormet ja varpaat ristissä ;)

Tervetuloa muutkin uudet odottajat :flower:

Mulle voi lisätä listaan että 27vee ollaan :D
 
heippa kaikille ja uusille tervetuloa :wave:
kirjotin eilen oikein pitkän sepustuksen mutta tää sivu tilttas eikä suostunu lähettää sitä :kieh: mutta lyhyesti : epäilen että tää raskaus pidemmällä kuin luulin... epäilen että ed "menkat" ei olleetkaan menkat vaan kystan puhkeaminen ja se sit vuoti ulos.. mut varmistustahan en varmaan saa kun vasta ekassa ultrassa :headwall:
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. Tuo esikoinen on pitänyt kiireisenä, ja tällä viikolla iski myös todellinen väsymys. En muistanutkaan kuinka totaalista tämä alkuraskauden väsymys voi olla. Samoin tunteet on heittänyt laidasta laitaan. Kaiken kaikkiaan tämä kulunut viikko on ollut todella rankka, sekä väsymyksen osalta, että henkisesti näiden tunnemyrskyjen keskellä. Myös etovaa oloa on monta päivää ollut. Vielä ei kuitenkaan ole tarvinnut kuorrutta vessan pönttöä. Mies on ollut aikamoisella tulilinjalla, kun olen itkenyt milloin mistäkin ja kaikki mitä mies on sanonut tai tehnyt on ärsyttänyt. Toivottavasti ensi viikko ei olisi ihan näin "tunteikas".

Neuvolassa kävin tiistaina ja sain sikarokotteen ja normaalin kausi-influessa rokotteen. Pahempia oireita en saanut. Käsi oli muutaman päivän kipeänä.

Kivasti on tullut tänne porukkaa lisää. Tervetuloa kaikille! Saa nähdä miten kerkeän kirjoittelemaan tänne, mutta ainakin pyrin lueskelemaan, mitä tänne kuuluu. Siitäkin jo saa kummasti voimia itselle, kun lukee samassa tilanteessa olevien tarinoita.

Minulle voi päivittää tuohon listaan synnytyspaikka NKL ja ikä 33.
 
Marta:
Olisiko niin että päivitellään porukalla siihen asti että pino on niin sanotusti täynnä ja kun tulee Heinäkuiset Joulukuussa niin siihen alkuun sitten laittaisi pinkan...? Ei sun tarvis nähdä enempää vaivaa kun kuitenkin vielä toistaiseksi listaan pinoutuu ihmisiä ja päivittämistä on :)
 
Argh... Mulle iski nyt sikaflunssapaniikki! Neuvolasta sanottiin, että rokotukseen pitää olla mukana neuvolakortti, mutta eka neuvola on vasta 2,5 vko päästä. Ja rokotteen tehon syntymiseen menee 2 vkoa rokottamisesta... Siis epidemiahan ehtii mennä ohi ennen kuin mulla on mitään rokotesuojaa! Onko muita espoolaisia odottajia samassa tilanteessa? :|
 
Olivia81 Kävin ottaan rokotteen perjantaina ja eka neuvola mulla on vasta joulukuussa. Ne kyseli sitä korttia, mutta sanoin että en vielä ole saanut sitä. Niin ne antoi mulle se tarran siittä rokotteesta ja käskivät pitää tallessa sen. Se tarra pitää sitten liimata siihen vihkoon sitten kun saan sen. Ainakin Oulussa näin. Onneksi ei tarvinnut käydä jonottamassa sitä rokotetta! Ihan hirveet jonot oli esim. keskustan terveysasemalle(http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/2009110810563702_si.shtml)

Itsellä tuli kädet kipeäksi ja nosti kuumeen :(

Dana88 & Pikkune 5+1
 
Täytyypä huomenna vielä soitell neuvolaan ja kysellä, onnistuisko täälläkin rokotus ilman neuvolakorttia... Mulla ei oo kyllä koskaan ollut influenssa, mutta en haluais saada ekaa nyt. Neuroottiseksi muutun. =)
 
Mä olen huomenna menossa ottamaan sen sikapossuflunssarokotteen ja kyl hermostuttaa, jos tulee huono olo tai kuumetta. Eilen oksensin 3 kertaa, että se siitä oireettomuudesta. Yritän nyt sit pokkana olla töissä, ettei kukaan huomaa mitään, mutta avokonttorissa voi olla hieman vaikeaa käydä veskissä huomaamattomasti :| Jatkuva äklötys ja öklötys...esikoisesta ei ollut mitään tällaista.

Mä kans noita viikkoja mietin, kun raskauslaskurin mukaan mä oisin 6+3...hmm noh neuvolassahan ne sen sitten laskee. Eipä tässä ennen 12 viikkoa kuitenkaan hirveästi viitsi intoilla.

Oletteko käyneet ottamassa rokotteen ihan jonottamalla? Meille varattiin neuvolasta aika. Oletan ainakin, että pääsee nopeammin.
 
Huomenta kaikille! Kannatan kyllä ehdotusta, että kaikki päivittelevät omia tietojaan itse listaan ja laitetaan sitten kunnon etusivu, kun kaikki heinäkuiset on plussanneet ja tänne liittyneet :)

Mun kadoksissa ollut aamupahoinvointi tuli tänään takaisin ja ryminällä. Tai noh, mulla siis menee niin, että oksennan kerran aamulla ja sen jälkeen on ihan hyvä olo taas. Viikonloppuna ei ollut yhtikäs mitään, ei edes kuvotusta aamuisin. Ehkä se siis on ihan normaalia, että oireet välillä katoaa. Onko teillä muilla semmoista oloa, että mikään ei oikein huvita? Mulla on ja se kyllä tekee elämästä nyt vähän hankalaa. Kyse ei sinänsä ole väsymyksestä, ei vaan oikein kiinnostaisi nyt mikään. Toivottavasti menee ohi pian.

Mukavaa viikon alkua kaikille :flower:
 
Menipä taas viikonloppu rytinällä ohi.
Eilen olin töissä ja oli ihan kamalaa kun väsytti kauheasti ja oli kumminki kiireinen ilta! Silmät puoliummessa on vähän hankala palvella asiakkaita ja ryntäillä paikasta toiseen, vaan minkäs teet. Pitkin seiniä ja leffahyllyjä mentiin :LOL: onneksi enää tää kuukausi töitä ja sitten keskityn kouluun ja pikku kaveriin.

Tänää pitäs lukea huomisee tenttii koko päivä. Ugh!

Jotenki hassu olo kun väsymystä lukuunottomatta on ollu ihan hyvä olo nyt pari päivää. Välillä tuntuu just siltä että onkohan massussa oikeesti yhtää mitään :( Taidan tehdä taas huomenna uuden raskaustestin, se muka lisää varmuutta tästä kaikesta :whistle:

Marta: Mun ainaki tekis mieli vaan maata sohvalla ja kattoa leffaa, tai sit nukkua. Koko ajan. Ei kiitos mitää aktiviteettiä tähän taloon tekisi mieli sanoa. Ja ruuanlaittoki on yhtä tuskaa, vaikka normaalisti tykkään siitä tosi paljon! Eli joo, ei huvita ei. :ashamed:
 
5+0. =) Ja tänään ei olla ollenkaan niin neuroottisia kuin eilen...

Onko kukaan muu huomannut raskaushormonien aivoja pehmentävän vaikutuksen? Saan varmaan kohta potkut töistä, kun teen jatkuvasti niin tyhmiä virheitä. Lisäksi mulla jää kotona levyt päälle, lausee kesken jne. :LOL:
 
6+0 Kukkasia itselleni, kas tässä: :flower: . No kiitos!

Äh, en tiä. Eka raskausviikko (tai siis eka, jolloin sain tietää olevani raskaana) oli onnellista leijumista, mutta viime viikko oli kyllä aika shittiä. Onnieuforia vaihtui pelkotiloihin ja epäuskoon ja mököttämiseen ja kiukutteluun. Toivotaan, että nyt alkaisi taas iloviikko. Kai tässä oma asennekin vaikuttaa. Tsemppaaaaaaa, kardemummmmma, tsemppaaaa! Ja kaikki muutkin! =)
 
Jos mahtuu yksi välillä pilvissä leijuva ja toisaalta epätoivoon masentuva viikoilla 6+4 menevä. Ajattelin olla kirjoittamatta tänne ennen varhaisultraa, joka on keskiviikkona, mutta en malttanut. Tarvitsee vertaistukea tässäkin vaiheessa. Eli hoidoilla eka plussa 2,5 vuoden jälkeen, ja todella toivon että elämää masussa olisi. Kun noita oireitakaan ei oikeastaan ole. Menkkajomotus selässä välillä ja tissit kipeet hiukan tai sitten olen puristellut niitä vain liikaa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
6+0 Kukkasia itselleni, kas tässä: :flower: . No kiitos!

Äh, en tiä. Eka raskausviikko (tai siis eka, jolloin sain tietää olevani raskaana) oli onnellista leijumista, mutta viime viikko oli kyllä aika shittiä. Onnieuforia vaihtui pelkotiloihin ja epäuskoon ja mököttämiseen ja kiukutteluun. Toivotaan, että nyt alkaisi taas iloviikko. Kai tässä oma asennekin vaikuttaa. Tsemppaaaaaaa, kardemummmmma, tsemppaaaa! Ja kaikki muutkin! =)
Kuulostaapa tutulta! :) Jollain tasolla tietää olevansa hölmö kaiken tämän pelkäämisen kanssa, mutta taitaa kuulua asiaan... Ja googlettaminen pitäisi kieltää lailla tässä vaiheessa raskautta!

Eilen luin jostain, että hartiakipu voi olla merkki kohdun ulkopuolisesta raskaudesta ja keksin heti, että mulle perjantaina punttisalilta tullut olkapääkipu onkin merkki tästä... Ei sillä väliä, ettei ole kipuja tai vuotoa lainkaan, mutta tottahan hermojen päälle vuotaa litroittain verta kun olkapää on kipeä. Hmmph. :p

Sikainfluenssapaniikin helpotti ihana neuvolantäti, joka aikaisti mun ekan käynnin tälle viikolle, että pääsen rokotuksiin.

NYT rauhoitun ja alan nauttimaan olostani. =)
 
helise: mulla ihan sama olo, mietin jo että käyn testin ostaan ja teen, kun ei vieläkään väsymyksen ja kiukkuilun lisäksi oo tullu muita oireita... etovaa oloa on toisinaan, mutta siihenpä se jää... eiköhän siellä massussa kuitenkin jotain ole :heart: viimeksi pahoinvointi tais alkaa jollain viikolla 7, et sitä odotellessa... tahtois jo jotain muitakin todisteita!

Siis sanokaa mistä mä löydän helpon raskauslaskurin joka näyttää suoraan ne viikot, esim 6+0... joku laskuri näyttää että ois neljäs viikko vasta menossa, ja toinen että viides viikko loppuu tänään.. eikö 6+0 tarkoita juuri tuota edellistä :) auttakee :LOL:

Ja sitten valivalivali-osio:

Onko joku teistä oululaisista (tai miksei muualtakin) saanut sen sikarokotteen ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä?? Mää tänään ihan mielissään soittelin neuvolaan, että millonkas sen rokotteen voi nyt käydä ottaan, kun sen päätin haluta. Sieltä vaan tylysti sanotaan että rokotetta ei saa ennen eka neuvolakäyntiä, että näin on ylemmältä taholta tullut määräys. Mulla eka käynti vasta ens kuussa :/ Vähän kummallista kyllä, jos se influenssa voi aiheuttaa juuri raskauden alussa jotain sikiövaurioita, ja sitten piikkiä ei anneta... ärsyttäää...

Ukonki kans vaan tapellaan :/ eli ei kovin ihana maanantaipäivä tänään... Häävarauksiakin tässä perunnu, kun häät siirrettiin puoli vuotta aikaisemmaksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Sikainfluenssapaniikin helpotti ihana neuvolantäti, joka aikaisti mun ekan käynnin tälle viikolle, että pääsen rokotuksiin.

NYT rauhoitun ja alan nauttimaan olostani. =)

Millon sulla olisi ollut se neuvola-aika jota se aikaisti? Kun itsekin soitin neuvolaan, eikä piikkiä herunu :( tuskin ne siirtää mun aikaa näinkin paljon ku 4 viikkoa aikaisemmaksi kuitenkaan :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Copper:
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Sikainfluenssapaniikin helpotti ihana neuvolantäti, joka aikaisti mun ekan käynnin tälle viikolle, että pääsen rokotuksiin.

NYT rauhoitun ja alan nauttimaan olostani. =)

Millon sulla olisi ollut se neuvola-aika jota se aikaisti? Kun itsekin soitin neuvolaan, eikä piikkiä herunu :( tuskin ne siirtää mun aikaa näinkin paljon ku 4 viikkoa aikaisemmaksi kuitenkaan :(
Mulla ois ollut alunperin aika 26.11. ja nyt sain kaks viikkoo aikaisemmaksi, kun sattui olemaan tyhjää. Vähän aikainenhan tuo on ensimmäiseksi käynniksi, mutta kiva, että onnistui.
 
Kerrankin hyötyä olla diabeetikko, niin saan piikin huomenna "jo". Siitä sitten vielä 2 viikkoa, että se antaa suojan. Samalla kyllä saa poikakin jo rokotteen.

Oletteko te ensimmäisen neuvola-ajan jo varanneet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Copper:
Siis sanokaa mistä mä löydän helpon raskauslaskurin joka näyttää suoraan ne viikot, esim 6+0... joku laskuri näyttää että ois neljäs viikko vasta menossa, ja toinen että viides viikko loppuu tänään.. eikö 6+0 tarkoita juuri tuota edellistä :) auttakee :laug:


Täsä muutama laskuri:

http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/

http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

eli minulla menossa rv4+4 :D ja tarkoittaa että neljäs viiko menossa ja/tai viidennellä viikolla ( =kohti viidettä rv.tä, näin sanotaan tai on ihan tulkinnan varaista ) :LOL:


Minä en ole vielä neuvola aikaa tilannu, neuvolasta pitäisi soittaa huomenna puoliltapäivin kun siitä sikapiikistä kyselin ja joutu soittopyynnön jättämään, niin kaipa sen ajan sitten varaan.
( edelleen kovasti kiukkuinen kun ei ä.neuvolaan saa suoraan yhteyttä eikä edes joka päivä jos on tarvis! ) :headwall:

Oireta ei edelleenkään ole pientä nippailua lukuun ottamatta. Ei niitä näissä monessa odotuksessa aina ole ollutkaan, kolmessa viimeisimmässä vain pientä etomista alussa...

:wave:

 
Kuulostaa niin tutulta noi tedän kirjoitukset.Itekkin oon meinaan sekoomisen partaalla tän pelkäämisen kanssa. Ja mieheltä menee ihan just hermot kun en voi uskoo että kaikki menee hyvin. Mutta miten sitä voi uskoo et kaikki menis hyvin ku ei ne välttämättä mee?
Oon nyt saanut sen päähänpinttymän että meillä masussa on vain tuulimuna:( Innolla odotan ekasta ultraa että näkis onko kaikki hyvin mutta myös pelottaa että sillon saa tietää jos on jotain hullusti.

Viikonloppu oli vanhempien luona aivan kaamee kun ei voinut kenellekkään mitään puhua ja jos joku haju teki huonoo niin piti vaan kestää ja hymyillä. Ja toisek mulla oli tuo rokotettu käsi niin pirun kipee et kiva ku kaikki tökki siihen ja joutu vaan kestään :LOL:
Sit kaiken kruunas vielä tuttava joka tuli raskausmasun kanssa käymään ja kun kaikki ihailivat ja kyselivät hänen vointiaan niin olis itte halunnut huutaa et hei määkin oon raskaana:)

Mä muuten sais rokotteen ilman ensimmäistä neuvola käyntiä. Ja nauvolan täti vielä kysy että ootko saanut jo neuvolakortin, olin että en (jee, nyt saan) mut sano vaan et no hyvä. En tiiä miks oli hyvä mut kai saan sen sit ekassa neuvolassa:)

Hyvää viikon alkua kaikille:)
Tää yrittää nyt alkaa pakkaan muutto varten:)

- Chili ja toukka 5+5
 
Pikainen päivitys täältä suunnalta! Voi että ku mua rupes väsyttää!! |O
Oon koko aamupäivän koittanu soittaa neuvolaan, et pääsisin varaamaan ekan ajan, mut kaikki taitavat soitella aikoja myös nasunuhapiikille, ni linjat on hiuka ylikuormittuneet. Taidan taas siirtää asiaa huomiselle. Moikat! :wave:
 

Yhteistyössä