Heinäkuun Hurmaajat 2010

moikka! mä liittyisin mielelläni teidän kanssa tähän pinoon heinäkuun vauvaa odottamaan :)
mä olen 23 ja mies 26 ja esikoista odotetaan..
kun vauva syntyy niin oon sillon jo 24.. sain isänpäivänä haalean viivan apteekin omaan ja tänään aamulla sama, mut ne viivat on ilman tihrustamista havaittavissa, joten ehkä jo uskaltaudun tänne.. yk2 oli kierto jolla tärppäs.. oireita on: väsymys, palelu, kuvotus, nälkä, mutta ei kuitenkaan oikeen mikään maistu, ja tunnemyllerrykset.. :)
eilen sain sikainfluenssarokotteen kylläkin muun syyn kun raskauden perusteella.. ja nyt on vähän ollut viime yö hankala sen vuoksi..

joo ja siis menkat alkoi viimeks 5.10 ja niiden mukaan laskurilla tuli la:ksi 12.7.2010, mutta luulen et se tulee siirtymään pikkuisen eteenpäin.. mut siis nyt mennään tällä oletuksella.. pääkaupungista kun ollaan niin NKL tai kättäri on synnytyssairaalana, varmaankin kättäri..:)

toivon vaan et kaikki menis hyvin eikä tulis mitään takapakkia.. yksi kaveri tietää tästä jo mut muut ei, eikä sukulaiset yms.. vielä.. kerrotaan varmaan sit jouluna jos aiemmin ei ole julki tullut

Bebek rv 5+1
 
Tipu Topakka
Huomenta hurmaajat!
Pahoinvointi sen, kun vaan yltyy (no olihan tämä ihan odotettavissa :| ) Aamu alkaa norjalla vessanpöntössä :$
Varattiin rokotus aika perjantaille. Pitkään mietin tota rokotusta ja nyt päätettiin ottaa se koko perheelle. Saapa nähdä tuleeko rajut oireet. toivottavasti lapsille ei tulisi.
Löysinpäs kotidoplerin halvalla netistä. Oiskohan ihan hömppälaite ostaa? :snotty: Ois kyllä toisaalta ihana kuunnella (ja tietää, että kaikki ok tuolla masussa) vaavin sydän ääniä kotonakin :D
Kohta pitää lähteä lääkäriin kuopuksen kanssa. Hänellä on leikkaus ensiviikolla ja tänään tavataan narkoosilääkärin kanssa ja torstaina verikokeisiin :/
Hauskaa viikkoa kaikille!
 
Heip!

Mahtuuko mukaan? Mikäli kaveri matkassa pysyy. Hirmu aikasin plussailin ja tänään ois vasta menkkojen oletettu alkamispäivä joten jännittää. Ekat haamut sain jo dpo 10 (jos dpo 8 roskishaamua ei lasketa) ja sen jälkeen viiva on vahvistunut. Sunnuntaina sain sitten digitaalisella selkeän plussan dpo 12. :) Testailin aika aikaisessa vaiheessa kun mulla oli tunne, että nyt on ihan varmana joku kyydissä. Toista lasta tässä odotellaan. Mulla on ennestään 1 vuotias poika ja oon 22 vuotias opiskelijamamma. Mies on 25 v. insinööri/opettaja. :) Täällä myös yk 2 tärppäs. La ois 20.7 tai 21.7. Oli niin epäselvät menkat etten yhtään tiedä mistä lasketaan. Pelkoja alkaa olemaan jo aika hyvin. Kaikki ne tuulimuna, kohdunulkonen keskenmeno yms. jutut pyörii päässä.

Bebek, mulla on aikalailla samat oireet kun sulla. :D Tää palelu ja jatkuva nälkä on ihan järkkyä. Lisäks sitten ihan omana oireena on nivuskipu, joka on välillä etenkin öisin niin kovaa ettei saa nukuttua.

Aranel ja hattivatti 4+0?? sekä 1v. poitsi
 
Moi,

varovaisesti ilmoittaudun mukaan. Eilen sain plussan testiin. Nettilaskurin mukaan LA olis 23.7 eli nyt vasta rv 3+4. Voiko olla näin? Itse olen ainakin hämmentynyt... En ole vielä uskaltanut soittaa neuvolaan. Täytyy varmaan tehdä vielä uusintatestejä ennen kuin uskallan.
 
Tervetuloa uudet odottajat :flower:

Tein eilen sitten vielä digitaalisen testin ja komeasti luki RASKAANA 2-3... =) Jos nyt vaan odottelis neuvolaa! :whistle: Mieskin nauroi jo testien määrälle :LOL: Niitä kun on kertynyt 5raskaustestiä ja koitin vielä 2ovulaatiotestillä mitä näyttää ja kyllähän niihinkin pärähti 2viivaa ja testiviiva tummempana kuin kontrolli. Yritin eilen soittaa neuvolaan, mutta kukaan ei vastannu ja tänään soitin uudestaan, mutta mulla olikin väärä numero :ashamed: Tk:sta sain sitten oikean numeron, mutta neuvolantäti menee vasta kaheksitoista töihin, että pitää yrittää soittaa heti sitten.. Rupee jo tressaamaan tääkin kun ei saa neuvolasta ketään kiinni ja olis ihan kiva saada kans se possupiikki!

Kyökkäillä pitää täällä melkein kokoajan ja hajut ottaa nenään kyllä niin voimakkaasti... Kaupassa rupesi heikottamaan, mutta selvisin reissun loppuun, mutta piti vielä kyöläillä kun poikaa nostin kärrystä. Tissit on kans julmetun kipeet, eikä seksiä tee täälläkään mieli sitten yhtään.. :ashamed: Voi mies raukkaa!!!

Tällästä täällä.. Nyt syömään ja laittamaan kotia kuntoon, että voi hyvillä mielillä lähteä iltavuoroon, vaikka tympiikin, motivaatio pikkasen kateissa... :ashamed: :whistle:

Heipparallaaa :wave:

maamin82 & Toivo 5+2
 
Meitähän onkin jo paljon täällä :)
Toivotaan että kaikilla pysyy asukkit kyydissä loppuun asti. :heart:
Itellä kans kova huoli kaikesta (esikoista kun tässä odottelen)...
Possuflunssa mietityttää mutta ainakin Vantaalla sanottiin neuvolasta että pitää olla eka käynti käytynä ja mielellään eka ultrakin ennen kun sen piikin saa.
Millä fiiliksillä muut juuri plussanneet ovat tuon taudin suhteen ? Eikö arveluta ottaa piikkiä näin alkuvaiheessa ? Entä jos siitä tuleekin jotain seurauksia vauvalle ? Ei ole tarkoitus lietsoa mitään paniikkia tms... Mutta itseäni stressaa myös(kin) tuo asia :(
Keskenmeno pyörii mielessä, kohdun ulkoisen mahdollisuus , tietenkin myös se että onhan lapsi sitten terve.
 
Mä olen huomannut, ettei stressaaminen auta yhtään mihinkään. Mikäli raskaus ei mene loppuun asti, ei sille itse voi mitään yksinkertaisesti. Se on sitten luonnon tapa hoitaa asia. Tähän asenteeseen tarvittiin 2 keskenmenoa ja 1 raskaus, mistä en osannut nauttia yhtään.

Mitä sikainfluenssaan ja sen rokotteeseen tulee mä olen kauhuissani. Yrittänyt ajatella, että varmasti se tauti itsessään on vaarallisempi kuin mitä sen rokoite.

Tällä hetkellä mä yritän nauttia tästä raskaudesta jatkuvasta pahasta olosta huolimatta. Mä luulin et se piti olla aamupahoinvointia, mut tää jatkuu melkeen koko päivän. Oisko vinkkejä mikä tähä auttais :x

Tänään samalla, kun saadaan rokote ajattelin varata ensimmäisen neuvolakäynnin. Mä muistin, että se alkuraskauden ultrakin olisi vasta joskus viikon 12 jälkeen täällä, mutta monet näyttää olevan menossa jo viikolla 7kin. Onko teillä se yksityisellä vai?
 
Juu mulla on kans sellasta pitkin päivää ilmenevää pahoinvointi-kuvotusta. Tuntuu että mulla ainakin auttaa se että syö tai juo jotain, vaikka eipä se pahoinvointi ole vielä alkanutkaan ihan kunnolla.
Lisäksi tuntuu että rinnoista on nuo "kovat" kohdat ihan hitsin kipeenä jatkuvasti. Kuuluu sekin tietty asiaan.

Tosiaan tuo possupiikki vähän kyllä hirvittää, mutta kaipa sekin on sitten niin että kyllä se itse tautikin (saatikka jälkitaudit) voivat vaurioittaa lasta ja / tai äitiä.

Mulla on tosiaan ensimmäinen neuvola viikolla 8 ja ultra sitten varmaan joskus viikolla 12 viimeistään. Voikun pääsis aikasemmin jo, yritän malttaa mieleni etten menis yksityiselle kattomaan että onko siellä mahassa oikeesti joku.
 
moi taas! kyllä muakin mietityttää noi kohdun ulkoiset ja keskenmenoriskit.. mut täytyy nyt vaan yrittää olla positiivinen.. mä kyl pelkään et kaikki ei menis hyvin.. toivottavasti menee.. soitin äsken neuvolaan ja mennään ekalle käynnille 2.12, jolloin mulla ois viikkoja 8+2.. ihanaa! toivottavasti kaikki menis hyvin! ja eka ultra on sit suunnilleen viikolla 11 ja se menee siis joulun tietämille :D nyt alkaa jotenkin tiedostaa et ollaan raskaana kun toi neuvolakin tuli varattua ja sille terkalle kerroin testeistä ja se oli sitä mieltä et vaik testiviiva ois haaleampi niin se kuitenkin tarkottaa et oon raskaana..

Bebek 5 +1 (pitänee miehen kanssa keksiä pikkuselle jokin nimitys)
 
Jee meitä onkin ruuhkaksi asti neuvoloissa :LOL:
Mäkin tein kaksi testiä... Clearbluen plus testin ja se näytti jo viikko sitten selkeän plussan ja sitten viime torstaina sen digitaalisen testin ja sekin kertoi selvällä suomenkielellä "raskaana" ei se mitään muutakaan voi olla. Ku menkatkin jo viikon myöhässä. Vielä ois yks varmistustesti odottamassa.
Oi voi... Nyt alkaa iskemään keskipäivän kuvotusyrjötyskylmähiki... :$ :$
 
Moi!

Tervetuloa uuusille ja onnea!

Tänään tuli se soitto neuvolasta. Varasi ajan jo torstaille ja saan sen piikin jos rokotetta vaan riittää....
Sottasin että hyvä se on ottaa ja etenkin näin varhaisessa vaiheessa. Jos jotain siitä rokotteesta tulisi ( km ) niin on parempi että menee näin varhaisessa vaiheessa kuin joskus rv 12 tai jotain... :ashamed:

Eilen ja toissa iltana oli pientä ällötystä hetkisen aikaa... aamulla ei mitään. Oliskohan se nyt sitten iltapahoinvointia :LOL:
 
Tervetuloa vaan uudet odottajat!

Tein sitten sen uuden r-testin... ihan ihan haaleaa viivaa se näytti, juuri juuri erotti.. tää oli apteekin testi ja viimeksi tein sen clear bluen herkemmän testin. Et voi olla et tää vaan on niin alussa et yhdet menkat tähän väliin vielä tuli.


Onnea odotuksiin!
 
Menee hermo näitten kiristävien housujen kanssa :kieh: Tekis mieli kaivaa jo äitiyshousut päälle, mut taitaisivat pudota jalasta. Joko mä olen lihonnut :whistle: tai toivonmukaan on vaan jotain alkuraskauden turvotusta. Viimeeks pärjäsin kuitenkin normaalihousuilla jonnekin viikolle 14 melkeen. Voiskohan sitä laittaa collegehousut töihin :p

Nyt, kun kaikki puhuu raskaustesteistä, niin alkaa itseäkin mietityttää josko tekis toisen. Mä tein yhden ainoan mahdollisimman halvan...
 
Käväsin tossa lääkärissä sen papan takia ja sain lähetteen jatkotutkimuksiin..ei mitää niin pahaa kuitenkaa jotain muutoksia...En siis kuolekaan tähä eikä sillä ole vaikutusta vatsa-asukkiin. Teki sisä tutkimuksen ja sanoi että kohdunsuu on siisti ja kohtu hieman pyöristynyt..vastaa viikkoa 6...Mun oma terveysasema on yksityinen ja ne on tosi ihania siellä =) Ulospäin toi vatsa on kyllä oikeen pömppö ja farkut kiristää :LOL: musta tulee varmaan samanlainen omena ku olin viimeksikin, tuli nimittäin 23 kg lisää |O . Kiloilla ei ole väliä kunhan vaavi voi hyvin... Mäkin aattelin lähtee ostaan sen digitaalisentestin joka näyttää ne viikot, viime viikolla oli 1-2 viikkoo raskaana niin nyt pitäis sitte näyttää muuta, toivottavasti. Mukavaa päivän jatkooooo!
 
Onnellinen x5 Ai niin nytkö maha jo alkaa turpoamaan ? Kun tuntuu ettei vyöhön jää enää "häntää" kohta ollenkaan...
Hitsit minkä kokoneen sitä sitten heinäkuussa voi olla... Ehkä pukeudun sitten vaan lakanasta tehtyy mekkoon :LOL:
 
Pahoinvoinnista kärsiville iso sympatiahalaus! Tämän päivän saldo on kolme kertaa pöntön halausta ja meinasin oksentaa tunti sitten autoon. Nenää niistäessä sattuu mahaan, kun vatsalihakset on niin kipeät kaikesta kakomisesta. Pahinta on se, kun mahassa ei ole mitään, mikä tulisi ulos. Tuntuu, ettei se oksetus mene ollenkaan ohi ja happikin meinaa loppua kaiken kakomisen keskellä.

Mä muistelen jostain lukeneeni, että B-vitamiini voisi auttaa pahoivointiin, mutta en ole itse vielä käynyt apteekissa. Sitten inkivääriä on perinteisesti käytetty myös, mutta uusien suositusten mukaan se ei taida olla hyväksi ollenkaan. Olen kuitenkin juonut glögiä, koska mua se vähän auttaa. Tuskin tämä homma pieleen menee yhdestä inkivääristä kuitenkaan ja tuntuu, että noi ruoka-aine suosituksetkin muuttuu harva se viikko. Ja tietenkin se auttaa, että syö useasti. Ei vaan oikein tee mitään mieli, niin sekin on hivenen hankalaa.
 
Mä oon ihan paniikissa lukiessani teidän pahoinvoinneista ja pömppömahoista, kun ei mulla oo mitään tommossssiii :| Toisaalta mun pari lisäkiloa on aina sijainnut tässä keskivartalolla joten oon niin turvonnut mahastain jo muutenkin, että ehkä sen pömpötyksen huomaa vain sellaset, joilla ei oo vyötäröllä valmiiksi ekstraa?

Miten siihen ultraan voi olla vielä viikko ja kolme päivää. Huoh. Neuvolaan sentään enää 6 päivää. Mitä siellä tehdään? Kuuluuko mennä miehen kaa vain yksin? Olen out.
 
Heissan kaikille tasapuolisesti! :wave:
Oih, olipas tänne tullut paljon tekstiä sitten viimekerrasta.. Ja kaikille uusille odottajille tervetuloa mukaan! :hug:
Täällä oli ihan sellasia kirjoituksia kuin olisin voinut itse kirjoittaa.. seksiä ei tee yhtään mieli, ei vaan jaksa ja olo on niin saamaton ja joku tuolla kirjoitteli, että mies olis naureskellut, että nyt taisit saada haluamasi ja siihen loppui kaikki, niin täällä aivan sama juttu tuli miehen suusta ja minä siitä kyllä raskaushormoneineni nostin metelin! |O :ashamed:
Mul on tullu ehkä yks varsinainen oire lisään iltaturvotuksen lisäks, meinaan mun tissit on tullu hiuka aroiks. EHKÄ! :D Nii ja yks "ongelma", mun tukka rasvottuu PÄIVÄN aikana! Onks kellään muulla tämmöstä ongelmaa?
Mä sit vihdoin ja viimein pääsin läpi neuvolaanki ja sain ajan joulukuun ekalle viikolle. Sikapiikin täällä saa jonottamalla, ja mahdollinen päivä on aina viikon välein. En o vieläkään osannu päättää suuntaan enkä toiseen..
Luin jostain muuten pahoinvoinnista ja muista oireista, että yleensä pahenevat 7-8 viikolla ja sit viikkoon 12 mennessä pitäs alkaa helpottaa.. Eli oireita odotellessa!..

copperille erityiset tsemppaukset!!! Koita sitä clerabluen digitaalista joka näyttää hedelmöittymisestä kuluneet viikot, ni saat hiuka suuntaa, missä mennään!!! Toivoittavasti kaikki kuitenkin kunnossa!!! :hug:

Mä painun nyt tekemään pottumuussia, mulla on koko ajan nälkä, joten kai se 20kg tullaan taas keräämään kuten kahdessa edellisessäkin raskaudessa on kerätty.. :kieh:

:LOL:

Haskaa illanjatkoa kaikille!!! :heart: Moiks! :wave:
 
kardemummma sä kysyit siitä et neuvolaan miehen kanssa vai ilman..? mä kun soitin tänään neuvolaan niin kun sovittiin aikaa niin saatiin sellanen et miehellekin käy.. mä ainakin olen sitä mieltä et otan miehen, tulevan isän, neuvolaan joka kerta kun hän vain pääsee ja yritän ajat sopia niin et työvuorot passaa.. mun mielestä se on ainakin ihan luonnollista.. nykyään ollaan muutenkin menossa mun käsittääkseni äitiyshuollossa siihen suuntaan et isiä pyrittäs tukemaan enemmän, tai että niihin kiinnitettäisiin huomiota myös, mikä on hyvä asia perheen henkisen muodostumisen kannalta.. :D olipas siinä sepustusta, mutta siis meillä näin.. mut siihen et mitä siel tehdään en osaa sanoa tarkkaan kun ei itellä vielä ole oikein kokemusta.. varmaan ekalla kerralla kartotetaan tilannetta, saadaan esitteitä, keskustellaan yms..
 
Star86 mulla rasvoittuu hiukset muutenkin päivittäin, joten olen omalla kohdalla ajatellut et se ei liittyis raskauteen.. mullakin ois tuol kaapis nyt hankittuna se Clearbluen digitaalinen testi, kun nää tähänmennessä tehdyt oon tehnyt apteekin omalla niin haluan kokeilla jotain muutakin.. en kylläkään ole vielä päättänyt et millon sen teen..
 



nikki..........monesko tulossa..........synnytyssairaala......oma ikä

30.6
Cabo.............toinen..................nkl...............33v.
tuulie............esikoinen.................................28v.
Marika75s.....esiloinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........esikoinen...........Jorvi...........37v.
Solnushka.........esikoinen..............................33v.

2.7
Marta.................esikoinen............SKS..........27v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Tipu Topakka......kolmas

3.7
Rumo..............toinen...............Kätilöopisto....23v.
4.7
helise.............esikoinen.................KOKS........21.v

5.7
pauliina82..............neljäs..........OYS...............27v.
kopkop

6.7
Kardemumma......esikoinen.........................28v.
toiveissa4............neljäs.............MKS..........29v.

7.7
Chili24............esikoinen.........TAYS..............25v.
NeLa..............kolmas.............kyks...............25v.

9.7
Star86...........kolmas..........SatKS..............23v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.

11.7.
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81...ensimmäinen.........Jorvi.............28v.

12.7
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
Bebek.......ensimmäinen.......Kättäri...........23v.

13.7
Copper..........toinen...........OYS................23v.

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.

15.7.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.

17.7.
Punaposket 82....kolmas......KPKS...............27v.
Pennonen80........neljäs........KPKS...............??

20.7.
Aranel...............toinen.........??....................25v.

21.7.
Ninzuliini..........toinen.............??..................27v.
Mekkala..............??.................??..................??
Sussu80...........ensimmäinen......??................??

Aika vielä hukassa
Pai80
Marie1981.......toinen................??................??

isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.



[/quote]

[/quote]

 
Mä nautin tästä kyllä täysin siemauksin! Tää on luultavasti viimeinen raskaus mulle ja tuntuu jotenkin kuin ois eka kertalainen :) Kutkuttelee ja vähän jännittää :)
Neuvola aika ois nyt 7.12 mutta sepä voi vielä muutttua kun saa uudet listat käsiin. Ajan pitää olla myös isille passeli, kun kyllä mä luulen että sekin haluaa mukaan.
Mä laihdutin noin 14 kiloa ennen raskautta ja nyt oon heittäny laiharin ja kalorilaskurin pois ja huomaa että meinaa lipsua melko reippaasti. Toisaalta mä luulen että se etominen alkaa kohta niin voimakkaasti että paino tippuu. Niin ainakin ekassa ja tokassa.
Voi kun on jännää ja ihanaa!

Minä ja Tuhina 4+3
 
Aahh... Ihanaa, että muillakin mahat jo turvottaa! Oon kauhuissani miettinyt, että joko nyt oon antanut itselleni luvan syödä kahden edestä ja maha kasvaa ihan puhdasta ihraa. =) Turvotus osaksi varmaan syypää tähän ruokahaluttomuuteenkin...

Sikaflunssarokotteesta sen verran, että tutkailin pitkään eilen THL:n sivuja ja muita virallisia tietolähteitä ja tulin siihen tulokseen, että otan rokotteen huomenna hyvillä mielin. Järkeilin niin, että jos vaakakupissa on toisella puolella riski saada kuumeinen virusinfektio, joka jo itsessään vaikuttaisi olevan riski alkuraskaudessa ja sen päälle vielä kaikki lääkitys, mitä sikainfluenssaan sairastaessa joutuisi ottamaan, niin pienempi riski on ottaa rokote, joka Euroopan ylimmän lääkintäviranomaisen sekä WHO:n mukaan on täysin turvallinen kaikissa raskausvaiheissa. En usko, että WHO suosittelisi yhtään ainoaa lääkettä raskaana oleville, ellei olisi ihan selvä, ettei riskejä ole. Johonkinhan tässä on luotettava - ja lääkeasioissa , en luottais heti ekana itseeni. ;) Mutta oishan se kiva kun ei tarvis miettiä tälläisiä raskaana ollessa!

Kivaa muuten, että meitä on näin monta täällä jakamassa fiiliksiä - tuntee olonsa ihanan normaaliksi, kun muitakin näyttäis vaivaavan samat neuroosit. =)

Huomenna mennäänkin heti aamusta ekalle neuvolakäynille. Meille on ollut heti selvää, että neuvola on meitä molempia varten ja tää on yhteinen juttu. Viikkoja tänään hurjat 5+2 (hitsi kun sais pikakelattua parin viikon päähän ultraan...)
 

Yhteistyössä