Heinäkuun Hurmaajat 2010

Tipu Topakka
Sain juuri puhelun kotilääkäriltä, jolle ois ollut aika perjantaiksi possuflunssa piikkiä varten. Täällä siitä on ollut aikamoista kädenvääntöä raskaiden naisten osalta (saa ottaa- ei saa ottaa..) Hän oli konsultoinut useita kollegojaan, sekä minun naistenlääkäriä gynegologian osastolta ja sanoi, että ilman muuta jättää ottamatta rokote. Vasta rv.13 jälkeen.. Nyt vaan pitää toivoa, että en sairastu.. Minusta on huolestuttavaa, että rokotetta suositellaan annettavaksi, mutta lääkärit sanoo kuitenkin toisin :/ No toisaalta täällä jopa ilokaasu on synnytyksissä kielletty.. Jospa menee samaan "kategoriaan" tämä rokotus homma..
 
No niin nyt tuli kahlattua alkukeskustelut läpi.
Tuli taas sellanen fiilis et mitenköhän pääsis ultraan kattelemaan että onko siellä mahassa ketään vai ei...
Eka neuvola 1.12. Ja vau:n laskurin mukaan 5+2...
Miten tässä nyt malttaa mielensä ?
Onko muuten ketään muita, joilla ei nimenomaan pala pinna vaan on oudon seesteinen olotila ? Pillereiden aikaan olin hyvinkin räjähdysherkkä ja nyt tuntuu ettei pinna pala vaikka vähän yrittäiskin :LOL:
 
Pai80, mie itseasiassa hoksasin raskauden just siitä kun en käyttäytynny kun hirmumyrsky ennen menkkoja. :D Normisti viikko ennen menkkoja alkaa miehelle tuskan ajat. :D Nyt oli vaan seesteisen rauhallinen olo.

Niin ja vatsakivuista. Niitä löytyy täältäkin. Mut kaipa se on normaalia kunhan ei sietämätöntä ole.

Malttamattomana soittelin sit jo neuvolaan ja sain neuvola ajan joulukuun puoleen väliin. On niin epäselvät menkat sun muut etten tiedä yhtään miten pitkällä olen niin saatan päästä varhaisultraan kunnalliselle, jos en niin sit pitää mennä yksityiselle. Neukkutäti puhu jotain siitä et sit jos/kun tuon pojan rokotettavaks (sikapiikille) niin katottaisiin samalla ultrajutut et kun ite pitää varata se. Ja et sit saatan ite ehkä saada kans jos haluan. Ehdotti myös et jos tahdon niin ottais vasta joulukuun puolella kun on pikkasen pidemmällä. Kuten joku sano niin jos rokotteesta tulee keskenmeno niin parempi nyt kun sit esim. 12 viikon jälkeen. :/ Kauheesti ahdistaa toi sikainfluenssa juttu kun rokote voi aiheuttaa keskenmenon mut et sikatautikin voi aiheuttaa keskenmenon. Mut et sen minkä oon sikataudista ymmäräny niin menis syvemmälle keuhkoihin kun normiflunssa niin siks olis vaarallisempi. Kun normiflunssa on vaan ylähengitysteissä. Oliks ketään vielä saanu sitä rokotetta?

Seksiä ei täälläkän juurikaan tee mieli. Mies raukka. Mut et minkäs teet kun on hankala olla. Tuli muuten tosta haluttomuudesta mieleen siinä saammeko vauvan? -dokumentissa kun se yks nainen tokasi plussan saatuaan "Enää ei tarvitse harrastaa seksiä!" :LOL: Mies parka. :D

copper, toivottavasti ois vaan ollu pientä välivuotoa kun sitä saattaa tulla kuulemma 7 viikollakin vielä. Mulla esikoiselta tiputteli vielä rv 15+ ja kaikki oli silti kunnossa. Toivottavasti pääset tarkistuttamaan jossakin mahd. pian onko kaikki kunnossa.

Laittelen muuten sit tietoja listaa varten vast kun on menkat vähän enemmän myöhässä. :)

Hyviä vointeja kaikille! Tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville!
 
Mulla oli ovulaatio n. kp 16 (ovisplussa haaleena 14 ja 15.) Sain piikin kp 23 eli aika tarkkaan viikon jälkeen ovulaation. Vähän hermostuttaa, että jos siitä sittenkin on ollu pienelle jotain haittaa. Hitsi kun ois saanu viikkoa aiemmin... Miten viikko jälkeen ovulaation, mitä silloin tuolla kohdussa tapahtuu??
 
Juu siis tosiaan vatsaa nipistelee ja välillä vihloo jommallekummalle puolelle. Kipu tosin menee nopeasti ohi. Mites muut meinaavat selvitä tästä pikkujoulukaudesta? Tuskin kuitenkaan menot jää kokonaan menemättä. Miten selitätte yhtäkkisen totaalisen alkottomuuden?
 
Punaposket82 mun käsittääkseni suunnilleen viikko ovulaatiosta tai hedelmöittymisestä alkio kiinnittyy kohdun seinämään.. joten en usko et se rokote siihen vaikuttais.. jos joku tietää asiasta enemmän niin muakin kiinnostaa :LOL: mä otin sen rokotteen eilen ja sillon 5 + 0 joten mua täs vähä jännittää et aiheutuuko mitään, nytkin on vielä vähän lämpöä..

Pai80 mä olen pohtinut kans tota pikkujoulukautta ja mitä selityksiä keksisi.. yhdet vois jättää väliin sillä veruukkeella et on sairas.. toisissa vois sanoo et on huomenna aamuvuoro et en sen takia ota mitään.. mut mä oon tosi huono valehtemaan joten jos haluan varmasti asian salassa pitää niin mun ei pitäs mennä mihinkään pikkujouluihin mut ei ois kiva poiskaan jäädä.. mun yhdet hyvät kaverit lähtee vaihtoo just joulun jälkeen joten jos haluan heille asian kasvotusten kertoa niin se pitäs tehdä pikkujouluissa mut sillon toivon et ne pidettäs vasta ihan lähellä joulua.. saa nähdä miten käy et pystyykö sitä salaamaan mitenkään.. :|
 
Iltaa kaikille!

Mulla oli ekassa raskaudessa mies mukana neuvolassa aina kun se vain pääsi mukaan... Nyt jotenkin tuntuu, että turhaa raahata sitä sinne joka kerta. Tottakai saa tulla jos haluaa ja tietenkin sillon kun kuunnellaan ekan kerran tai ultrataan... Voihan tuo ollakin kiinnostunut tulemaan, jos tästä raskaudesta nyt mitään tulee :/

Eli neuvolan tätin kans sovittiin niin että rauhassa nyt ootellaan ja katsotaan kuinka kauan vuoto kestää... sitten kun vuoto loppuu teen uuden r-testin. Kipuja ei vieläkään ole minkäänlaisia eikä vuoto ole yltynyt mahottomasti, tavalliselta menkoilta näyttää...
Tää raskaushan on niin alussa, että jos nyt keskenmeno tuli niin ei sitä ois ite edes hoksannu jos en ois sitä testiä tehny viime viikolla...

Mutta siltikin ihan positiivisilla mielin täällä, tapahtui kummin vain :) jokaisella tapahtumalla on tarkoituksensa...

Olivia81 oot järkeillyt ihan oikein.. näin minäki juuri mietin tuon sikarokotteen kanssa :p kun ensin ajattelin etten varmasti ota sitä raskaana ollessa... nyt on mieli muuttunut.

Täälläkin nuo ruokatottumukset on vähän paisunu.. itekkin kalorilaskurissa pudotin eka raskauden jälkeen 10 kiloa. Nyt kun ei seuraa mitä syö niin helposti tulee ylimääräsiä kaloreita. Me kyllä syödään omasta mielestäni ainakin melko terveellisesti, että ne on varmaan ne herkut sitten jotka nostaa sitä päivittäistä kalorimäärää

Hauskaa illanjatkoa kaikille! Nyt meen hyvillä mielin löhöileen sohvalle ja odotteleen mukavaa tulevaa loppuviikkoa. Kakunleipomista ja kaikkea luvassa :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bebek:
Pai80 mä olen pohtinut kans tota pikkujoulukautta ja mitä selityksiä keksisi.. yhdet vois jättää väliin sillä veruukkeella et on sairas.. toisissa vois sanoo et on huomenna aamuvuoro et en sen takia ota mitään.. mut mä oon tosi huono valehtemaan joten jos haluan varmasti asian salassa pitää niin mun ei pitäs mennä mihinkään pikkujouluihin mut ei ois kiva poiskaan jäädä.. mun yhdet hyvät kaverit lähtee vaihtoo just joulun jälkeen joten jos haluan heille asian kasvotusten kertoa niin se pitäs tehdä pikkujouluissa mut sillon toivon et ne pidettäs vasta ihan lähellä joulua.. saa nähdä miten käy et pystyykö sitä salaamaan mitenkään.. :|

Mä oon kans huono valehteleen ja varsinkin tämmösessä asiassa, jota ajatellessa naama leviää korviin asti :LOL:
 
Ensimmäinen koettelemus oli vkonloppuna, miehen kaverin synttäreillä... Olin kuskina, mut heti hirmu tentti et miksen juo jne, sanoin että antibioottikuuri päällä mut ei menny läpi vaan perään alko kysely et olenko raskaana ja millon vauva syntyy? Eikö ihmisillä ole mitään rajaa? Varsinkin ku kyseessä ei ollut mitään kovinkaan hyviä tai läheisiä tuttuja. Ja siis tuskin kovin moni vielä pari päivää plussan jälkeen kaikille haluaa sanoa et on raskaana. Päätin et seuraavan kerran ku joku alkaa tolleen törkeesti tivaamaan asiaa sanon et oon tai en, niin ihan sama / ei kuulu muille. Ja siis ehkä vähä eri juttu jos kysyjä on joku oikeesti läheinen kaveri. Mun raskaudesta ei tiiä ku mies, mun sisko+sen mies ja yks kaveri joka ei tosiaan sano kenellekkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:
Varasin tänään ajan neuvolaan joka olis siis 8.12. ( vasta!! ) Lisäksi varasin huomiselle ajan yksityiselle.. Kun mua pelottaa kohdunulkoinen kun reilun viikon ajan ollut jo nippailua ja tuntemuksi erit. oikealla puolella vatsaa ( mutta myös vasemmalla ja keskellä mutta huom. vähemmän ) Tuulimunaakin pelkään ja km:a ja koko ajan tuntuu niin uskomattomalta että tuolla voi tosiaan asua joku...

Tää vauva kun olisi niin hartaasti toivottu ja odotettu :'( Katotaan mitä lekuri huomenna sanoo jos vaikka tunnustelemalla, verikokeilla tms. pystyisi tuota tutkimaan kun ultrassakaan ei mitään vielä näy rv 4+5...

Ainiin ja en ookkaan ennen ollut MIESgynellä :) Hui! :xmas:
Mulla on kans ollut pientä nipistelyä vatsassa molemmin puolin, mutta menee ohi melkein samantien kun alkaakin.
Kerrothan mitä lääkäri sulle sanoi ?
Lääkäri oli tosi mukava mieheksi :LOL: Sanoi että tässä vaiheessa ei tosiaan mitään muuta voi vielä nähdä kuin että alkio joko on kohdussa tai sitten ei.

Kohdun perukoilla ihan oikeassa paikassa 0,5cm pituinen toukka rv 4+6 :heart:
 
Lumo Ihanaa kuulla että asukas on oikeassa paikassa. Mulla on vaan jotenkin tosi epätodellinen olo et olenko raskaana ja meneekö tämä tosiaankin loppuun? Tsekkaa kai ne neuvolassa vielä et on oikeesti raskaana? Ja siis jotenkin meinaa vetää mielen matalaks ku väsyttää, ajatukset ei pysy koossa jne. Millastas liikuntaa muut odottajat tässä vaiheessa harrastaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaapo80:
Mut voi poistaa listoilta. Taisi olla vain kemiallinen tämä vuorokauden raskaus. Tein raskaustestin ja negatiivinenhan se oli. yk7 lähti käyntiin. :'(
Voimia! :hug: Sulla on varmasti hyvät mahdollisuudet raskautua pian uudelleen :) Meillä yritystä yli vuosi ennen kuin saatiin tämä papu aluilleen :wave:
 
Hitsit ku alan taas miettimään et voiko kaks Clearbluen raskaustestiä, jotka tehty illalla, näyttää virheelliset plussat? Täytyy varmaan vielä varmistaa joku aamu tuolla apteekin testillä mitä se näyttää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Lumo Ihanaa kuulla että asukas on oikeassa paikassa. Mulla on vaan jotenkin tosi epätodellinen olo et olenko raskaana ja meneekö tämä tosiaankin loppuun? Tsekkaa kai ne neuvolassa vielä et on oikeesti raskaana? Ja siis jotenkin meinaa vetää mielen matalaks ku väsyttää, ajatukset ei pysy koossa jne. Millastas liikuntaa muut odottajat tässä vaiheessa harrastaa?
Kyllä mulle ainakin sanottiin kun soitin että ottavat ekalla käynnillä verikokeita eli HIV, hepatiitit yms. Uskon että katsovat samalla sen hcg:kin :)

Mä mietin kans et miten oikeen selviän noista kaikista pikkujouluista... Pitää varmaan selittää kans jotain esim. antibioottikuurista tms... Oon kans tosi huono valehtelija. Repeän heti :D
 
Huomenta vaan tännekkin. Nyt on sitten kolmas (onnistunut) testi tehty, ja todella punasta näytti apteekin omakin testi. Eli pakko kait se on vaan uskoa. B)

Juu siis eniten noissa viime vkonlopun utelijoissa ärsyttää se etteivät tosiaankaan ole mitään kovinkaan hyviä / läheisiä tuttuja. Eli jos jotain tapahtuisikin niin en heille kertoisi, niin miksi kertoisin nyt sitten tästäkään tilanteesta ? Ja joku raja pitäisi olla että mitä kysellään ja keneltä. Lapsen saaminen voi olla joillekkin kuitenkin tosi arkakin asia.

Aamupala meinasi jäädä syömättä, mutta vähän aikaan kun sitä siinä katselin sain menemään alas. Ja eilen nukkumaan mennessä iski ihan hirmunen kuvotus. Mitään ei kuitenkaan vielä ole tullut ylös asti.

Neuvolaan tuntuu olevan vielä pieni ikuisuus.
Millä viikoilla yleensä on kunnan "tarjoama" ultra ? Vantaasta kenelläkään tietoa ?
 
Lumo onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Kaapo80 :hug: Toivottavasti pääset pian uudelleen tälle puolelle!

Myös Copperille paljon peukutuksia, että kaikki menisi hyvin ja olisi vaan alkuraskauteen kuuluvaa vuotoa.

Punaposket ei kai viikko oviksen jälkeen tosiaan tapahdu muuta kuin se kiinnittyminen. Kun eihän siinä vaiheessa ole yhteistä verenkiertoa, eikä esim. alkon käyttö vielä tuossa vaiheessa pitäisi alkiota vahingoittaa, niin tuskin rokotuskaan. Ja jos olisi häirinnyt kiinnittymistä, niin johan se olisi tullut pois. Että tuskin mitään hätää.

Mitäs muuta...niin noista pikkujouluista. Ne parit pikkujoulut, jotka varmaan tässä tulee, niin vietetään sen verran läheisten ihmisten kanssa, että saavat kyllä tietää, miksi en juo. Mä en ajatellut sen enempää asiaa salata, eikä siitä mitään tulisikaan, koska monet tiesi meidän yrityksestä, niin ei menisi ikinä läpi mitkään lääkekuurit tai muut. Ja mä olen kuitenkin aina illan vietoissa polttanut tupakaa, niin se jo viimeistään mut paljastaisi. Mut jos pitäisi asiaa salata, niin ostaisin joko alkoholittomia siidereitä tai sitten tosiaan vettä sinne sidupulloon.

ON: Tänne satoi viime yönä lunta ja nyt on niiin hyvä mieli! Olo muuten ei ole mitenkään erikoinen. Ajattelin pitää kotipäivän ja tehdä parit koulutehtävät valmiiksi. Kaksi luentoa olisi tänään, mutta ne on niin huonoja, että enemmän oppii, kun opiskelee kotona. Sitäpaitsi mulla on jo kohta kammo lähteä mihinkään pitkäksi aikaa, kun eilen kävin koululla olemassa kaksi tuntia ja kotimatkalla meinasin oksentaa autoon. Mutta oikein mukavaa päivää kaikille!!
 
HUOMENTA |O

Kaapo80 :hug:

Pikkujouluista sen verran, että viime viikonloppuna oli työporukan pikkujoulu, enkä ollut menossa muutenkaan, en oon ikinä ollutkaan. Aina ollaan vietetty kaveriporukalla omat ja nekin jää varmaan nyt väliin, tuntuu ettei kukaan oo innokas järjestämään. Ens vloppuna ollaan kylläkin menossa miehen kans viettää "pikkujoulua" käydään syömässä ja mennään kattoo lempparibändin keikkaa :D Mies sanoi olevansa kans ihan selvinpäin ja kuskaavansa mua :LOL: Pojat menee pitkästä aikaa mummulaan yökylään!

(.) Mua meinaa heikottaa aina näin aamuisin, vissiin tota kahvia ei kannattais juoda ollenkaan. Illalla on kauhee nälkä kun töistä tulee, ikävä tollanen yösyöminen :ashamed: Painoa alkaa kertymään mukavaan tahtiin.. Paljonko teille muille on tullut muiden raskauksien aikana kiloja? Mulle tuli ekasta n.20kg :ashamed: ja tokasta ei tullut kuin 10kg ;) Katoin mitä suuhuni laitoin ja lenkkeilin joka päivä, kävin uimassa tms..

Mukavaa keskiviikkoa kaikille :wave:


Maamin ja Toivo 5+3
 
Huomenta!

Yöllä on satanut kunnon peittävä keros lunta, nyt on hienon näköistä ulkona :)

Olivia me ollaan puhuttu ihan oletuksesta että jos tulee km rokotteesta niin parempi nyt alkumetreillä kuin myöhemmin. Eihän sitä ole tutkittu ihmisillä... :/
No jos jotain vammaa rokote aiheuttaa niin syntyypä ensi kesänä suomessa aika paljon jollain lailla vammautunutta vauvvaa... :( :eek: :'(

Kaapo :hug: :hug: :'( uuteen yritykseen vain, toivottavasti ensi kierrossa onnitustuu :hug:

Meillä on tulossa "pikkujoulut" ja yksi palkitsemis-tilaisuus johon mennään ja joudun olemaan juomatta. Yleensäkkin olen kuskina joten ei tarvitse pahemmin valehdella juomattomuuttani :LOL: Harvakseltaan muutenkin kun juon ja vähän...

Paino on enimmillään noussu odotuksissa n. 16kg

huomenna tulee rv5 ja jos sitä rokotetta riittää niin se kai sitten pitää ottaa.... hui!
 
Alkuperäinen kirjoittaja amati:
Olivia me ollaan puhuttu ihan oletuksesta että jos tulee km rokotteesta niin parempi nyt alkumetreillä kuin myöhemmin. Eihän sitä ole tutkittu ihmisillä... :/
No jos jotain vammaa rokote aiheuttaa niin syntyypä ensi kesänä suomessa aika paljon jollain lailla vammautunutta vauvvaa... :( :eek: :'(

Sitten me ens kesän mammat haastetaan vaikka kenet oikeuteen ja vaikka mihin. Asia ei jää sitten siihen jos jotain haittaa rokotteesta tuleekin lapselle.
Kauhulla tässä kuuntelee ja seuraa taudin leviämistä. Itellä neuvola tosiaan vasta 1.12. ja sen jälkeen vasta mahdollisuus saada rokote sanoi neuvolatäti aikaa varatessa.
 
huomenta kaikille!
on tää vaan niin hiivatin jännää tää testailu. pelko persiessä koko ajan että nyt alkaa menkat. tänä aamuna tein prisman halppistestillä/testeillä testin ja kyllä siinä ehkä joku viiva on,mutta en uskalla sanoa sitä plussaksi,tai muuan kierto sitten vastaavan lainen epämääränen viiva ei ollut plussa tai varhais luominen. mutta tänään tulee toivottavasti varmuus asiasta. mies vei aamulla labraan näytteen,ni saa puolueettomat naiset tulkita sen eli puoleen päivään asti jännätään ja sit soittoa neuvolaan.. jännittää ihan älytön!
 
Sanelma Hui kauheeta sulla onkin sitten jännä päivä edessä.
Miten toi testailu muuten menee ? Kun tein viime tiistaina ekan testin se näytti vahvasti plussaa, torstaina digitestikään ei kauan miettiny tulosta ja tänä aamunakin näytti apteekin testi kirkkaan plussan (testiviiva ja kontrolliviiva about samanvärisii). Voiko tuosta testin tuloksen vahvuudesta päätellä jotain ? Kun itelläni on jotenkin epäilys et raskaus ois pidemmällä kuin menkoista laskien (vikat alkoivat 7.10.) Ja huikeet kaks kiertoo mitä tässä oli luomuna olivat 24 ja 26 päivää...
 
Huomenta!

Painonnoususta:
Ekasta paino nousi 10kg, toisesta 6kg eli pienillä nousuilla on menty. Mitään ei ole tehnyt oikein mieli, ei edes herkkuja ja se öllötys on mielummin laskenu painoa lähelle puolta väliä :) Toivotaan että tästä ei tule ainakaan paljon enempää kuin ensimmäisestä. Toisaalta lähtö oli ekaan 7kg enemmän ja toiseen 17kg enemmän eli nyt eka kertaa suunnilleen normaalipainoisena odottamaan.. Ja en malta odottaa sitä ihanaa vauvamasua! Tämä oli mulle vähän sellainen haave kun tuossa kesästä/alkusyksystä reippaasti pudotin painoa, että sitten pääsisi odottamaan tässä tilanteessa :)

Onnenpotkuja Sanelmalle.

Oma napa: pientä etomista välillä. Muuten aika neutraalia edelleen. No menkkajomotuksetkin puuttuvat joten aika seesteistä. Enkä ole ollut ainakaan vielä kovin ailahteleva ja "raivoaltis" kuin edellisistä :kieh:


Minä ja Tuhina 4+4
 

Yhteistyössä