Heinäkuun Hurmaajat 2010

Punaposket82 Miltä sivustolta oot katellut turvaistuimia? Kateltiin kans saksalaisen firman sivuilta vaunuja, tulisi sieltä halvemmaksi tilata (jotkut mallit) kuin ostaa täältä...

Pahoittelut matkasta tippuneille :hug:

Aateltiin tilata alkuraskauden ultraan aika yksityiselle viikolle 48, silloin pitäisi olla kasassa kahdeksan viikkoa.Kateltiin miehen työvuoroja ja mun lukujärjestystä, niin tiistaina 24.11 olisi ainut sopiva välin, jolloin kumpikin kerkeäisi. Pitääpä aamusta huomenna soittaa aika ultraan :) Toivottavasti saan sopivan ajan. Hieman kyll harmitaa kun mies ei pääse ekaan neuvolaan :( Töissä just silloin.

Raskaus ehkä saattaa olla pidemmällä kuin oletan, sillä kierot mulla on aika sekasin vaihteli 22- 34 pv välillä. Parempi pysyä siinä oletuksessa LA on 10.7.2010 siihen asti kunnes toisin määrätään.

Dana88 & Pikkune 5+4(?)
 
Voimia listalta pudonneille! :hug: Ja jaksamisia uuteen yritykseen! :heart:

Marie1981, sun kohdalle sattunut kaksi ikävää tapausta.. :( Täältä tulee isot tsemppaukset tähän raskauteen, joka menee loppuun asti tällä kertaa onnellisesti ja hyvin! =)

Onnellinenx5: Mulla ollu hiukan samaa "ongelmaa", että paino on tippunu synnytksen jälkeen liian alas. Oon sua sentin lyhempi ja mulla pahimmillaan oli tossa jokunen aika sitten 49kg ja koin itelleni sen ihan hirmu alhaseks. Nyt en omista ees vaakaa, mut luulisin painaneeni raskauden alkaessa n.53kg ja ruokahalu on niin valtava, että kiloja varmasti kertyy raskauden aikana taas mainiosti. Kummastakin edellisestä tuli se 20kg.

Mua väsyttää, pitäs varmaan mennä nukkumaan.. Mut sitä ennen on pakko syödä (TAAS) vielä jotain! Mul tuli ekan kerran viimeyönä huono olo, ku mul oli niin kauhee NÄLKÄ! vaikka olin syöny iha normi kunnollisen iltapalan. Mulla oli muutenkin yö jotenki pelokas, ku mun masuu jotenki väänsi ja alavattaa särki. Aattellin, että nyt ei oo kyl kaikki kunnossa. Mut sit olinki nukahtanu ja heräsin seuraavaks aamulla. :) Tosin aamupäivänäkin masuun alko taas särkemään, mut päivemmällä helpotti taas ja nyt ei oo kipuillu sen jälkeen. Mun särky ei oo oikeestaan menkkamaista. Onko täällä ketään muuta, jolla särky on eriliasempaa kuin menkkasärky?

Huoh!. Kauniita unia kaikille heinäkuisille!!! :heart:
 
:hug: Kaikille tippuneille.

Ja tervetuloa uusille:)

Täällä ollaan yritetty peitellä kasvaneita rintoja (mitkä pursuaa jo iltaisin rintaliiveistä) ja hieman pyöristynyttä vatsaa (tosin voi olla vaan turvotusta tai oon lihonut) kun mun äiti oli käymässä meillä. Tuli autteleen pakkaamisessa ku olis tosiaan kohta puoliin muutto edessä:)
Aamulla mietin jo että paljastunko ku ei ruisleipä ja kahvi uponnu millään. Meinas yrjö lenjää ihan totaalisesti. Kahvi ei sit uponnut koko päivänä et nytkö se pahoinvointi alkaa?

Väsymys kans täällä todella hirvee, yöunet on oltava ainakin 8 tuntia et ei aamulla väsytä. Mulla on muuten hajuaisti herkistynyt ihan hirveesti, onko muilla? Kaikki haisee tosi voimaakkaasti ja pahalta. Hajuvedet kaupoissa on aika kaamee kokemus :/
Täällä todellakin rinnat ihan sairaan kipeet. Miehellä menee varmaan kohta hermot ku ei saa yhtään koskee :LOL: Tarvis varmaan hommata isommat liivit tosin nykyset on jo E vai F et oisko ne sit vaan vie isommat :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Star86:
Mun särky ei oo oikeestaan menkkamaista. Onko täällä ketään muuta, jolla särky on eriliasempaa kuin menkkasärky?

Huoh!. Kauniita unia kaikille heinäkuisille!!! :heart:
Juu, mulla ei enän oo menkkamaista särkyä vaan enemmänkin painon tunnetta ja mahan vääntämistä. Eilen tosin kyllä nippaili alavatsaan muutaman kerran aika kipeesti et ihan säikähdettiin. Mut meni sit sohvalla levätessä ohi.

Mut hyvät yöt kaikille:)

- Chili ja toukka 6+0:heart:
 
mä pohdin eilen niitä haaleita plussa viivoja jotka olin saanut apteekin omaan kaksi kertaa.. eipähän tarvitse nyt enää sitä pähkäillä.. koska tein äsken Clearbluen digitaalisella testillä testin ja siihen tuli selkeästi että: raskaana :heart: :D upeeta! joten kyl se vaan pitää todeksi uskoa.. en sitten saanut sen jälkeen unta ja alkoi vähän etoa ja kuvottaa joten tulin aikaani tänne kuluttamaan.. mäkin olen katsastanut jo netistä yhdistelmävaunuja ja turvakaukaloita.. en vaan tiedä et mitkä sitten ois hyvät.. nyt ois mietinnässä Brion Happy tai Kombi, Emmaljungan yhdistelmät ja Jovi Air -yhdistelmät.. ilmeisesti noi jovit tulis vähän edullisimmiks.. ja turvekaukalon haluan sellasen joka menee sit monta vuotta.. toivottavasti kolme viikkoa menis hyvin.. nimittäin kolmen viikon päästä me ollaan käyty jo ekassa neuvolassa.. sitä odotellessa.. oon kyennyt pitää salaisuuden aika hyvin, niin et mies ja vaan yks ystävä tietää.. saa nähdä miten käy kun oma äitini tulee tänään käymään.. yritän ainakin pitää asian visusti salassa vielä häneltäkin :LOL:

Bebek ja Pikkuinen 5+3
 
Huh mikä kuvotus iski eilen illalla. Oli ihan sekunnista kii etten tyhjentänyt vatsaa pyttyyn :$ Mutta meni sitten ohi kun menin pitkälleni sohvalle. Tänä aamunakin joutui vähän aikaan aamupalaa katselemaan ennen kuin alkoi syömään.
Mulla on kans ollut alavatsan kipuja sellasia vihlaisuja välillä, mutta menee sitten kyllä heti ohi. Ja vatsaa vääntää muutenkin, ettei vaan ois jotain lievää vatsapöpöäkin liikeellä ? :(
Mä ajattelin tänään soittaa työterveyshoitajalle ja kysyy et josko pääsis mittauttamaan hb:n ku väsyttää ihan sairaasti, joko se on liian alhaalla tai ylhäällä...
Asiasta viidenteen onko kukaan muu seurannut keskiviikkoisin Karjalan Kunnailla nimistä ohjelmaa, tulee kakkoselta ? Se yksi lasta yrittävä pariskunta on ihan huippu :LOL: :LOL:
 
KAIKILLE UUSILLE :wave:
TIPPUNEILLE :hug:
tänne tullu kauheesti tekstiä!! oon kyllä käyny lukemas mut en oo jaksanu kirjottaa, siis väsyttää 24/7... |O
nytkin olen yövuorosta juuri tullut ja nukkumaan pitäis mennä.
ON: kuvotusta on, (ei ollu tytöistä aiemmin) en oo kuitenkaan oksentanu mut monesti läheltä pitää. kahvia ei tee mieli. ja mieli tekee tepposia, ei huvittaisi yhtään olla töissä, olo on sellanen et tekis mieli huutaa oon raskaana mun ei tarvi tehä mitää jos en taho :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeLa:
KAIKILLE UUSILLE :wave:
TIPPUNEILLE :hug:
tänne tullu kauheesti tekstiä!! oon kyllä käyny lukemas mut en oo jaksanu kirjottaa, siis väsyttää 24/7... |O
nytkin olen yövuorosta juuri tullut ja nukkumaan pitäis mennä.
ON: kuvotusta on, (ei ollu tytöistä aiemmin) en oo kuitenkaan oksentanu mut monesti läheltä pitää. kahvia ei tee mieli. ja mieli tekee tepposia, ei huvittaisi yhtään olla töissä, olo on sellanen et tekis mieli huutaa oon raskaana mun ei tarvi tehä mitää jos en taho :LOL:
Hei jes. Mun tekis mieli kirkua samaa asiaa ihan täysillä !

 
Mulla on yleensä tosi huono hajuaisti, niin nyt mä haistan jokaisen pienen hajun. Eilen kahvia keittäessä kahvipurujen haju etosi tosi pahasti ja hajuvesi olikin sit liikaa. Eli on tosiaankin hajuaisti herkistynyt :)

Kiva huomata, et joku muukin on jo alkanut katteleen vaunuja ja kaukaloita. Mä haluisin ehdottomasti sellaisen turvakaukalon missä on isofix-alusta, mutta haluaisin myös sen sopivan meidän vaunuihin. Pitänee alkaa jossain vaiheessa selvittään asiaa, onneksi vielä ei kiire ole. Tarkoitus oli ostaa jotkut halvat nukutusvaunut, mut tää mamma o alkanut jo katteleen hienoja malleja mis on vaikka mitä ominaisuuksia :LOL:

Pai80: Meillä ainakin on tuota samaa masun kiertämistä ollut liikkeellä...koko perheellä.
 
Huomenta!

www.autoliitto.fi sivustolta turvaistuin vertailuja. Ja nämä ilmeisesti oikeasti puolueettomia. Cybex Aton varmaan tulee kaukaloksi.

<http://www.babyparadies-shop.de/store/index.php?language=en&XTCsid=21c2557d98efd23e848a1b06fbde302a>
Ja täältä olen tilannut ilman mitään ongelmia HTS Besafe izicombi turvaistuimen. No ainoastaan suomenkieliset ohjeet uupuivat, mutta sitten englannilla. Postikulut Suomeen on 18. Ainakin noita Cybexeja on myös vauvatar.fi-sivustolla ja sieltä laskin että kun ostetaan kaukalo ja turvavyöistuin niin säästetään vielä postikulujen jälkeenkin 87e. Ajattelin samalla myös tuollaista kunnon vaipparoskista... mutta mitä ne täällä maksavatkaan?

Ihanaa päivää kaikille :)

Minä ja Tuhina 4+5
 
Nyt sitten iski vielä nuhakin :/ onneks ei enää kuumetta yöllä nostanut, aamulla vaan oli vähän lämpöä, jospa tää tauti kohta hellittäis :)

Me jo ostettiin vauvaa varten turvakaukalo ja yhdistelmät. Kaukalo on brion telakallinen ja laitetaan se isofixilla autoon. Vaunut on brion kombit, kummatki ostettiin käytettyinä. Aika aikasessa oltiin hankintojen kanssa, mutta kun löydettiin niin sopivat käytettyinä niin olihan ne pakko ostaa! jotain pikkusia vaatteitakin oon ostellu (huudellu huutonetistä).. Kirpparillakin vois käydä katteleen pieniä vaatteita. Mä oon miettiny,että pitäskö ostaa hoitopöytä, sellanen mistä sais vaikka sen hoitotason pois niin vois sitten käyttää lipastona. Kunnon laatikot siinä sais ainaki olla. Onneks pinnasänky on, ja lelukaarta, ja leluja on.. sittereitä on jopa 2, ettei kaikkea tarvi ostaa enää.. Meillä on kyllä hyvin tuo pinnis kestänyt kun anoppi sen osti kirppikseltä ennen esikoisen syntymää ja sitä on kaikki 3 muksua käyttänyt, ollut varmaan jotain 5v vielä käytössä,eikä oo mitään vikoja tullut naarmuja ja sellaisia normaalia kulumaa lukuunottamatta :)

mut jos alkas soitella sitä ekaa neuvola-aikaa...

möykky rv6+4
 
Me ehdittiin jo myydä esikoisen yhdistelmät ja muitakin tavaroita, kun ajateltiin ettei niitä niin pitkään viitti säästellä. Nyt kyllä harmittaa :headwall:

Ihanaa, et joku on uskaltautunut noinkin pitkälle et ostellu jo jotain. Mä ostin 2x0,50 euron bodya reiman tehtaanmyymälän poistosta ja pohdin koko ajan et entäs jos meneekin kesken. Siinä sentään menis kuin euro hukkaan :whistle:
 
Me ei vielä olla ostettu mitään. Katsonut olen sekä vaunuja että äitiyshousuja :whistle: :ashamed: Ehkä tämän päivän ultran jälkeen uskaltaa jo vähän ajatella eteen päin. Kaikki vanhat kamppeet on jo annettu eteen päin kiertoon joten tallessa ei ole kuin jäppisen äitiyspakkauksen vaatteet(ne olen visusti säilönyt sekä muutama muu ihana vauvan vaate) sekä lämpöpussukka.

Tarviiko teidän muiden jo ostella isompia liivejä.. :p Musta tuntuu että liivikaupoille on mentävä..kuppikoko ja rinnan ympärys on kasvanut.

Huomenna ois neuvola jonka jälkeen pääsen varmasti possurokotejonoon.
 
Sanelma ja Copper :hug: :hug:

Tervetuloa uudet :flower:

Täällä on hajut ottaa nenään. Kaupungilla oltiin lauantaina, niin pari naista oli laittanu hajuvettä ainakin pullollisen ja meinasin aivan pökertyä,yäks!

Galluppia oli testeistä... Täällä on kulunut 4tavallista testiä, 1digitaalinen sekä pari ovistestiä(ihan mielenkiinnosta kokeilin!) ja taas mietin että pitäiskö vielä hakea,, mutta yritän pitää pääni ja ootan parin vkon päästä olevaa neuvolaa :ashamed: :whistle:

Mua etoo kahvi aamuisin.. Ensin juon tyytyväisenä mukillisen ja sitten kyökkäilen kymmenen kertaa :x :x Aamulla kun vein esikoisen eskariin niin jouduin matkallakin kyökkäilemään, kivan näköstä varmaan jos joku näki :LOL:

Vielä pari päivää töitä ja sitten olis vloppu vapaata.. Rankkaa tämä vuorotyö, varsinkin näin raskaana ja alkuväsymys painaa.. |O Huomenna neuvolaan ottamaan sikapiikki :eek:

Aurinkoista torstaita B)


Maamin&Toivo 5+4
 
Uskaltaudun minäkin joukkoonne.. Aamulla tein plussatestin. KAtsotaan pysyykö pikkuinen matkassa! Toivottavasti!''

Eli olen 26v esikoinen on lauantaina 10kk ja asutaan vielä kaksi päivää espoossa ja muutto sipooseen ois huomenna tiedossa.

Niin ja synnytys näillä näkymin siis Posvoossa!

Emmy ja nuppu 4+1
 
Hei mammat - uudet ja vanhat!

Minäkin olen täällä käynyt lukemassa juttuja monta kertaa päivässä, mutta kirjoittelu on jäänyt. Maanantaina käytiin ultrassa yksityisellä, kun viikonloppuna oli aika voimakkaita alavatsakipuja. Sydämen sykettä ei vielä näkynyt, mutta muuten kaikki näytti kuulemma olevan kohdallaan. Saatiin kaksi kuvaakin mukaan, joissa näkyy joku epämääräinen musta läiskä, jonka sisällä on se sikiö (vai alkio?), jota minä en ainakaan erottanut, mutta hyvä jos lääkäri erotti :) Tuleva isä oli aivan innoissaan ultraäänestä..

Lääkäri oli ihanan rauhoittava ja äidillinen - kertoi ettei ole mitään syytä huoleen, jos ei kerran ole takana keskenmenoja tai kohdun ulkopuolisia raskauksia. Ja oikeassahan se oli - pitäisi yrittää stressata vähän vähemmän ja keskittyä olemaan onnellinen, kuten joku täälläkin osuvasti joskus kirjoitti.

Alavatsa on aina silloin tällöin kipeä ja rinnat ovat kasvaneet niin paljon, että on pitänyt aina välillä käydä vessassa katsomassa peilistä.. Sen verran oudolta näyttävät :) Väsymys on vähän sellaista, että se tulee ja menee. Eilen oli aivan pakko ottaa 1,5 h päikkärit.

Täytyy toivoa, ettei mikään pahempi kuvotus iske kun lähdetään huomenna sukujuhliin pohjoiseen. En haluaisi vielä paljastaa uutisia tulevalle ukille oksentelemalla autossa...

Voimia kaikille!
 
Heippa!

Kuinka aikaisin olette käyneet jo ultrassa? Ja mitä siellä on näkynyt? Mulla nimittäin hiipuu se vuoto nyt ja heti sai uutta toivon kipinää... Nyt tämä odottaminen on ihan kauheaa kun ei tiedä mitä masuun kuuluu. Ja ultra vasta reilun kolmen viikon päästä.
Näkiskö siellä ultrassa vielä mitään, kun viikot mulla on edellisistä menkoista laskettuna 5+2 yhen laskurin mukaan... Mietin siis jos kävis yksityisellä ultraan...
 



nikki..........monesko tulossa..........synnytyssairaala......oma ikä

30.6
Cabo.............toinen..................nkl...............33v.
tuulie............esikoinen.................................28v.
Marika75s.....esiloinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Solnushka.........esikoinen..............................33v.

2.7
Marta.................esikoinen............SKS..........27v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Tipu Topakka......kolmas

3.7
Rumo..............toinen...............Kätilöopisto....23v.
4.7
helise.............esikoinen.................KOKS........21.v

5.7
pauliina82..............neljäs..........OYS...............27v.
kopkop

6.7
Kardemumma......esikoinen.........................28v.
toiveissa4............neljäs.............MKS..........29v.

7.7
Chili24............esikoinen.........TAYS..............25v.
NeLa..............kolmas.............kyks...............25v.

9.7
Star86...........kolmas..........SatKS..............23v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.
Ennu.............toinen..............??...................??

11.7.
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81...ensimmäinen.........Jorvi.............28v.

12.7
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
Bebek.......ensimmäinen.......Kättäri...........23v.

13.7
Copper..........toinen...........OYS................23v.

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.

15.7.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.

17.7.
Punaposket 82....kolmas......KPKS...............27v.
Pennonen80........neljäs........KPKS...............29v.

20.7.
Aranel...............toinen.........PS...................22v.

21.7.
Ninzuliini..........toinen.............??..................27v.
Mekkala..............??.................??..................??
Sussu80...........ensimmäinen......??................??
Emmy83.........toinen.................PS..............26v.

23.7.
Fiinukka............??.....................??................??

Aika vielä hukassa
Pai80
Marie1981.......toinen................??................??

isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.



[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
Huomenta kanssa toverit! :wave:

Eipä aamupala täälläkään maistunut, sellaisella pienellä pakolla söin ja kanssa hiukan yökötytti. :| Muuten ei oo ollu kyllä ruokailuiden suhteen mitäänn ongelmaa! :LOL:

Hajuaisti on myös herkistynyt. Monet hajut ottaa nokkiin ja varsinkin kun mies tulee tupakalta, nii hyi yök yök!! :x

Täältä löytyy brion kombi yhdistelmät esikoisen jälliltä. Ne toimikoot sitten vaikka nukutusvaunuina. Ykkösellä ja kakkosella käytössä olleet Jovin tuplat. Ens vuoden heinäkuuhun mennessä esikoinen kyllä pystyy luopumaan jo paikastaan, kun on niin "iso" poika jo! =) Turvakaukalo mahdollisesti saadaan siskolta. Vaikken vielä ookkaan kertonu tästä raskaudesta hänelle.. :D Kakkonen saa luopua pinnasängystään ja hänelle hankittava sitten "isojen" sänky. Vaatteita on tallella kummallekin sukupuolen edustajalle, vaikka osan olen myynytkin. Silti hinkuisin ostaa jo jotain uuttakin! Ja varmasti ostankin.. :LOL:

Mukavaa päivää kaikille!! :wave:
 
Jes! Ultra-aika varattu :) 24.11 pääsee kurkkaan eka kerran Pikkusta :)

Kävin aamulla tk:ssa, kun oon yhä kuumeessa :( pitää käyä nakaan pissanäyte labraan, tutkivat siltä varalta että vieläkö pissatulehdus jyllää... Karsee olo :( Kiloista tuskin mulle tulee ongelmaa, en ilkeä syödä oikeastaan yhtään mitään....

Meillä on muutama vauvan vaate olemassa muuten lähetään ihan pohjilta. Tää meiän pikkunen on ensimmäinen juniori molemmin puolin sukua viimiseen 18 vuoteen.

Lähtis hörppiin karpalomehua :x

Dana88 & Pikkune 5+5
 
Copper, kyllä siellä varmaan jotain pitäisi jo näkyä noilla viikoilla. Ja varmaan sitä voi kysyä, ennen kuin menee. Mulle ainakin tuo 50 ? käynti toi paljon mielenrauhaa. Kyllä kannatti. Luulis, että siellä näkyy noilla viikoilla jo ainakin se munapussi ja ruskuaispussi, joista ammattilainen voi varmaan jo jotain päätellä. Mulla näkyi 6+ jotain viikoilla myös 2 mm sikiökaiku. Alunperin ajattelin, että odottaisin sinne 7 rvi:n tienoille, jolloin syke näkyisi, mutta alavatsakivut saivat menemään ultraan jo aikaisemmin. Kaupungin tarjoamasta ultrasta ei ole mitään tietoa - neuvola-aikaa varatessa eivät maininneet asiasta mitään.

Ja sitten kysymys teille, joilla on jo lapsia ennestään: Miten paljon teillä on rinnat kasvaneet alkuraskauden aikana? Tuleeko jossain vaiheessa tauko? Tämä on varmaan yksilöllistä, mutta mietin, että pitäisikö jo nyt lähteä ostamaan uusia rintaliivejä vai mahdollisesti vielä odottaa jonkun aikaa? Olisi mukavaa ostaa kunnolliset, mutta sellaiset varmasti maksavat..
 

Yhteistyössä