Heinäkuun Hurmaajat 2010

Tervetuloa uusille:)

Kertokaas nyt viisaammat että miten noi viikot ja menee. Et ku oon kai nyt laskureiden mukaan 6+0 niin onko nyt sit raskausviikko 7 vai hä?? Kun nuo laskurit antaa kaikki ihan eri luvut. Mulla oli viimeset menkat 1.10 Auttakaa viisaammat:)

- Chili ja MasuMato 6+0(?)

Alkuperäinen kirjoittaja Chili25:

Kertokaas nyt viisaammat että miten noi viikot ja menee. Et ku oon kai nyt laskureiden mukaan 6+0 niin onko nyt sit raskausviikko 7 vai hä?? Kun nuo laskurit antaa kaikki ihan eri luvut. Mulla oli viimeset menkat 1.10 Auttakaa viisaammat:)

muistanko oikein että sulla olisi 6 tai 7.7 laskettu aika?ollaan ihan samoissa =) olisi kiva seurailla toistemme tuntoja ja etenemistä raskaudessa..

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmäblondi73:
Alkuperäinen kirjoittaja Chili25:

muistanko oikein että sulla olisi 6 tai 7.7 laskettu aika?ollaan ihan samoissa =) olisi kiva seurailla toistemme tuntoja ja etenemistä raskaudessa..
Juu näin on:) Laskettu aika olis menkoista 7.7. mut kun kävin lääkärissä vatsakivun takia niin lääkäri sano et ei olis silon ollut vie 5 viikolla. 25 päivä olis lääkäri et kuulee sit missä mennään ja muuttuuko LA ja onko masussa ylipäätään ketään.

Mikä sun vointi on ollut? Onko jo vastasn turvotusta:)

vatsan turvotusta ollut ja paljon..käytän jopa nyt mamma housuja...kokeilin tossa yks päivä omia normeja farkkujani niin ahdisti todella paljon, en pystynyt oleen niillä.
minkälaisia vatsan kipuja sulla oikein sit oli?ja mistä päätteli että et ollut 5 viikolla'?olisitko sit pitemmällä?
mulla laskettu aika noihin samoihin aikoihin ja nyt olen 6+5

Tipu Topakka
Eka lääkäri ja ultra takana. Minä poistun keskuudestanne.. Nimittäin kesäkuisiin :D Laskettu aika on 20.6. Vauva voi oikein hyvin ja oli hyvin kehittynyt :heart: Kotiin sain ekan "kuvankin" Ihanaa odotusta teille kaikille heinäkuisille!

Moikka!

Yksi uusi odottaja liittyisi tähän pinoon! oli kiva huomata, että täällä oli muutamia tuttuja nimiä tuolta haaveilevien puolelta. vielä vähän varovaisin mielin mennään, kun vasta tänään tehty 3 plussatestiä! :LOL: periaatteessa menkat oli tänään jo 4 pvää myöhässä...

edelliset menkat alkoivat 12.10, joten auttakaa jotkut vähän viisaammat, että mitkä viikot on nyt menossa ja millon saattais olla laskettu aika (jos kaikki menee hyvin!)?? itse väittäisin, että hedelmöittyminen tapahtui 25.10 (sillon ainakin tikutin oviksen ja pupuiltiin...), mutta en sitten tiedä... :/

ja kuinka moni on tuon possupiikin ottanut? itseä vähän mietityttää...ja mistähän sen sitten saa? tänään kun en saanut vielä ketään kiinni neuvolasta, kun myöhästyin soittoajasta. :|

ja siis itse olen 26v., esikoinen olisi kyseessä (molemmille) ja olikos sitten muuta... :p

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmäblondi73:
vatsan turvotusta ollut ja paljon..käytän jopa nyt mamma housuja...kokeilin tossa yks päivä omia normeja farkkujani niin ahdisti todella paljon, en pystynyt oleen niillä.
minkälaisia vatsan kipuja sulla oikein sit oli?ja mistä päätteli että et ollut 5 viikolla'?olisitko sit pitemmällä?
mulla laskettu aika noihin samoihin aikoihin ja nyt olen 6+5
Täälläkin turvottaa:) kokeilin tänään puvun housuja ku olis yhdet pikkujoulut tiedossa niin tarvii kyl keksiä jotain muuta päälle. Menivät kyl kiinni mut ahisti ja kiristi ja jos pitäs vie jotain syödäkkin niin ei pystyis.
Mulla oli vähän niinku menkkakipuja ja paljon et neuvolan täti epäili ensin pissatulehdusta mut kun sitä ei ollut niin passitti sit lääkärille. Lääkärin mukaan olis siis pienempi ku mitä mun päivät olis nyt menkoista. No se selviää sit 25 pävä missä mennään. Mut nyt olis niinku 6+1 =)

Hyviä vointeja:)

Listaa varten: ikä 29 ja synnytyssairaala todennäköisesti naistenklinikka.

Sikarokotteen sain jo kolmisen viikkoa sitten joten sitä ei onneksi tarvinut pohtia raskausaikana! Edelleen epätodellinen olo ja vaikea tuota plussaa uskoa vaikka 4 testiä jo tehnyt!

Mulla taas ei oikein tee mieli mitään, ei ainakaan paljon, jotenkin sellainen olo kuvottavan ja kylläisen väliltä. Ei kuitenkaan yökkäilyä vielä. Vatsassa poreilee ja nipistelee. Ja joka vessakäynnillä tulee tarkistettua, että eihän mitään menkkoja tai pelottavaa keskenmenoa olisi alkanut.

Ostin tänään kaksi vauvakirjaa Akateemisesta: Suomalainen vauvakirja ja Mies hoitaa vauvaa.
Jälkimmäisen annan miehelle, luin sitä itsekin ja oli aika hauska!

Hitsit ku osais nyt vaan nauttia tästä olotilasta ja olis murehtimatta kaikkee mitä voi sattua ja olla sattumatta ku ottaa piikin tai ei ota, tai voihan tietenkin sattuu ihan muutenkin.
Tekis niin mieli kertoo kaikille, mut ei nyt vielä tosiaankaan 5+4 tilanteessa vielä voi hirveesti tuuletella mitään.
Onks muilla sellasta jatkuvaa vessassa ravaamista ? Mulla tuntuu et suoli pitää tyhjentää joku 5 kertaa päivässä, ei oo kauheen kivaa ku rupeen kohta taas kulkee työmatkoja julkisilla ja matka kestää tunnin... :$

Kävin eilen yksityisellä papa kokeessa, en ole käynyt sen jälkeen kun esikoinen synty joten ajattelin et ois hyvä käydä. Gyne katsoi samalla ultra laitteella ja vielä ei näkynyt mitään merkkejä raskaudesta, oli vasta 4+0 mutta jäi silti harmittaa. Gyne vakuutteli kyllä että on ihan normaalia että tässä vaiheessa ei näy, pitäis kuulema näkyä parin viikon sisällä mut että harmittaa kuitenkin. Kävin jopa apteekissa ostamassa 4 raskaustesti ja niin tumma viiva ku olla ja voi. Esikoisen kanssa en ollut näin aikaisin ultrassa mutta gyne tarkisti kun kerran olin siellä, ois voinu jättää tarkistamatta.. sanoi että eivät usein halua tehä näin aikaisin että ei pelästy jos mitään ei näy ja nyt mulle sattu näin. Tosin viikkoja vasta 4+0 mutta kuitenkin...

Ninzuliini: Tiedän tunteen... Muaki haluttais jo mennä ultraan tän vuodon takia mutten uskalla jos siellä ei näykkään vielä mitään..

Raskausoireet tuli takas.. turvottaa, mahaa nipistelly ja muutamia näppyjä naamassa... Kuvittelenkohan nyt kaikki oireet?!?! toivottavasti en... Jos se nyt meni kesken niin pettymys on 10 x suurempi kuin alkuviikosta. Alkuviikosta jo olin aivan varma että meni kesken kun vuoto alko, mut eihän sitä kestäny kuin 2 päivää.. Kyllä mun mielestä pitäis vuotaa enempi jos km tulis ja kipuja olla... Ette te niin helposti minusta päässeetkään ;) :LOL:

Nyt vaan pitäs malttaa olla tekemättä noita r-testejä.. tietty jos huomen aamulla tekis yhen.. jos viiva ois voimistunu, niin vois ehkä olettaa et siellä jotain olis vielä mukana...

Käytiin ottamassa influenssapiikit tytölle tänään, eipä tullut mitään oireita onneksi.. Ja tosi hyvin olivat täällä oulun neuvoloissa järjestäneet rokotuksen! ruusuja siitä

Kaikille sairastaville ja pöntön halaajille kovasti voimahaleja :hug: Voi kun toivoisin että itellekki tulis jo kunnon pahoinvointi.. vois olla ainaki varma että kyytiläinen on mukana :D

Hei vaan,

Kävin tänään yksityisellä Oulussa kurkkaamassa pikkusta ultrassa ja siellähän se pieni sydän iloisesti sykki! menossa tasan rv 7+0. Olihan tuo liikuttava hetki sekä mulle että miehelle nähdä oma pikkunen pikähkön yrityksen jälkeen. Nyt vaan toivotaan että pieni pysyy kyytissä. :heart: Olosta sen verran että väsyttää ihan kamalasti ja ällöttää sekä enne syöntiä nälkäisenä ollessa että heti myös ruuan jälkeen. Saas nähä kauan tätä jatkuu!

Tervetuloa kaikille uusille + tarrasukkapari!!! :wave:

Oireita:

-Olen turvoksissa. Talvitakki menee juur ja juur kiinni :ashamed:
-Tissit kasvaa kasvaa kasvaa mutta ne ei niin kipeät... Nännit kylläkin :/
-Pientä ällötystä silloin tällöin
-Kuukautiskipujen tapaisia jomotuksia, viiltelyjä ja nipistelyjä alavatsassa ja häpyluussa
-Aivan järkyttävä VÄSY varsinkin aamupäivisin töissä |O
-Ja se nälkä... Melkein koko ajan... Kunnon ruokailusta n. tunti niin jo taas on :ashamed: Kai tuo pieni vaan tarvitsee paljon energiaa :heart:

Pomolle töissä kerroin ja vaikutti oikein iloiselta ja kertoi toivovansa että kaikki menee hyvin ja tsemppasi :) Meillä on ihan kiva pomo. Lisäksi kaks kaveria tietää mutta toinen ei vaikuta kovin innostuneelta. Hänelle tehty abortti muutaman vuosi sitten :|

T. Lumo & Toukka 5+1

Ensimmäinen aamu tällä viikolla ettei tarvinnut tuijotella eväitä ennen syömistä. Eli ei oo kuvottanu nyt aamulla pahemmin...
Väsymys on ihan kamala. |O |O
Tulin nyt siihen tulokseen että maltan mieleni kunnalliseen ultraan asti. Koska jos tapahtuu jotain niin ehkä se on parempi ettei ole vielä nähnyt että masussa oli elämää...
Tänään on taas jotenkin sellaset fiilikset ettei oikein tiiä et onko sitä raskaana oikeesti vai ei. Varmaan vasta ekan ultran jälkeen rupee homma selviämään itellekkin :LOL: Ja sitten tietty ku maha alkaa näkymään kunnolla.

nikki..........monesko tulossa..........synnytyssairaala......oma ikä

30.6
Cabo.............toinen..................nkl...............33v.
tuulie............esikoinen.................................28v.
Marika75s.....esiloinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Solnushka.........esikoinen..............................33v.
Zeenah.............esikoinen.............OYS...........24v.

2.7
Marta.................esikoinen............SKS..........27v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Tipu Topakka......kolmas................??.............??

3.7
Rumo..............toinen...............Kätilöopisto....23v.

4.7
helise.............esikoinen.................KOKS........21.v

5.7
pauliina82...........neljäs..............OYS...............27v.
kopkop....................??................??.................??

6.7
Kardemumma......esikoinen..........??............28v.
toiveissa4............neljäs.............MKS..........29v.
tyhmäblondi73.......??.................TAYS.........36v.

7.7
Chili24...........esikoinen.........TAYS...............25v.
NeLa..............kolmas.............kyks...............25v.

8.7
Onnellinen x5...viides.............??...................36v.

9.7
Star86...........kolmas..........SatKS..............23v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.

11.7.
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81......esikoinen............Jorvi.............28v.
Pai80..........esikoinen.............??................29v.

12.7
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
Bebek..........esikoinen .......Kättäri...........23v.

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.

15.7.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.

17.7.
Punaposket 82...kolmas......KPKS...............27v.
Pennonen80......neljäs........KPKS...............29v.

18.7
Hexuli................viides..........??..................??

19.7
Bambina...........esikoinen.....??................26v

20.7.
Aranel.............toinen...............PS..............22v.

21.7.
Ninzuliini..........toinen................??..................27v.
Mekkala.......... esikoinen..........TYKS...............29v.
Sussu80...........esikoinen...........NKL................29v.
Emmy83...........toinen............ ..PS..................26v.

23.7.
Fiinukka............??.....................??................??

Aika vielä hukassa
Marie1981.......toinen................??................??
Muffin

isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Yök kun isukki paisteli eilen valmis lihapihvejä pannulla. Kuin voikin lähteä niin kamalan yököttävä haju! Se sanoikin, että hän oli jo aivan unohtanut :)
Myöhäisillan etomista on jonkin verran havaittavissa.

Tein tänään 5:nnen raskaustestin, kun niitä tuolla kaapissa on. Hyvältä tuntui kun selvä viiva piirtyi heti ja oli melkoisen tummakin.

Minä ja Tuhina 4+6

Ehkäpä munkin pitää vielä muutamat testit tehdä. Ku tänään on jotenkin tosi ristiriitaset fiilikset koko asian suhteen... Siis et voiko tuol mahas olla muka joku ja vieläpä silleen et tulee heinäkuussa vasta ulos... :headwall: :headwall: :headwall:

Bambina:
Sinulla on sama menkkapäivä kuin mulla mutta jostain kumman syystä meidän neuvolassa ovat kaksi aiempaa keikauttaneet kaksi päivää varhaisemmalle lasketulle ajalle, joten olen tehnyt sen jo valmiiksi itse... Mutta siis laskurit antavat sinulle (ja minulle) 19.7. Tuo ovisplussa ajankohta viittaisi, että ovulaatio olisi ollut seuraavana tai sitä seuraavana päivänä (plussa tulee 1-2pvä ennen ovista) ja sen mukaan laskettu aika olisi 19-20.7. Raskausviikkoina la 19.7. tekee 4+4 eli aina maanantaina alkaa uusi viikko ja nyt olet viidennellä raskausviikolla :)

Tervetuloa siis uusille mukaan ja haleja tippuneille!

Pistäkää vaan rohkeesti uutta viestiä jos jonkun tiedot on jääneet huomaamatta päivityksettä :)

Yhteistyössä