Heinäkuun Hurmaajat 2010

dana88 meilläkin tää vauva tulee olemaan kummankin vanhempien eka lapsenlapsi (oletan et sunkin kohdalla on näin, ei sais olettaa, mut kerro jos oon väärässä!) todella jännää et miten ne raegoi kun joskus kerrotaan.. meillä ei ole ollenkaan myöskään vauvan vaatteita, itse olen neulonut töppösiä ja yhden nutun, mutta ei ole mitään muita kuin noita neulomuksia.. pitäs opetella käyttämään ompelukonetta et vois itse ommella vauvalle vaatteita. tuliskohan se myös edullisemmaks? pitää varmaa pikkuhiljaa alkaa vallottamaan noita kaupungin kirppareita, jos sieltä halvalla lähtis joku päivä mukaan jotain pientä, pehmeää ja söpöä :LOL:

Bebek ja Pikkuinen 5+3
 
:heart: Minulle myös tuli plussa viiva tänään eli viimeiset menkat alkoi 16.10 ja jo usemman päivän ollut menkkamaiset tunnelmat vatsan ja selän seudulla, voisin mennä ottamaan possurokotteen tänään tai maanantaina...mutta en osaa päättää...saatan jättää väliin :/
 
Mä en jaksa pelätä keskenmenoa, se tulee jos tulee.. mitä sitä etukäteen miettimään/suremaan. Toisaalta tuntuu ihmeeltä jos neljäski raskaus menee hyvin,kun ei oo aiemmin ollu ongelmia, mutta toisaalta taas tuntuu että kun aiemmin on menny hyvin, miksei nyt menis..

Mä oon ostanu jo yhdet isommat liivit, yhden kuppikoon suuremmat kuin normaalisti. ja ne tuntuu paljon mukavammilta päällä,kun nää vanhemmat liian pienet.

Neuvola-ajan sain 7.12. mun laskujen mukaan silloin rv10+1... samalla käytän sitten keskimmäistä 6v. neuvolassa.
 
Tippuneille :hug: Paljon voimia uuteen kiertoon!

Onnea uusille plussanneille!! :flower:

copper, toivottavasti kaikki ois kuitenkin hyvin!

Punaposket, voisko miulle laittaa listaan ikä 22v ja synnytys sairaala Porvoon eli PS. Kiitos kovasti. :)

Kauheesti olitte kirjoitelleet. :) Ihanan aktiivista porukkaa.

Kuinka teillä on nuo ihmiset reagoineet keille ootte kertoneet? Meillä oli mun vanhemmat iloisia. Ei olla vielä miehen vanhemmille uskallettu sanoa kun reagoivat esikoiseen niin inhottavasti et jos sieltä tulee taas sama ryöpytys, mut kattoo jos heillekkin sit viikonloppuna mainitsis.

).( Aika jännä ettei mulla oo vielä tullu mitään muutoksia rintoihin. Esikoiseltakin tuli vast joskus ekan kolmanneksen jälkeen. Pikkasen niitä on aina välillä nipistely mut ei muuta. Ja väsymys pahenee (voiko olla enää ees mahollista?) Nukuin tuossa 2,5h päiväunet ja vielä väsyttäis. Hassua kun välillä on täysin oireeton olo ja sit tulee aina yhtäkkiä päälle jotain. Ja nyt on ruvennu palelun lisäks kuumottamaan. Silleen et vaihtelee. Kauhee kattoo noit vauvajuttuja telkkarista, kun mie itkee pillitän ihan koko ajan. :LOL:

Tarrasukkia kaikille!!

Aranel ja hattivatti 4+2
 
Juu siis hei muakin paleltaa ja kuumottaa vuorotellen. Ei mitenkään silleen siis et ois hiki ihan tosta vaan, mut naamassa ihmeellinen kuumotus.
Kävin terkkarilla mittauttaa hemoglobinin ja crp:nkin katto samalla kertaa. Molemmat ok. HB oli 143 et ei väsymys siitä johdu ainakaan.
Kuvotus on muuten pahentunut tällä viikolla... Millekköhän viikoille asti se lisääntyy ?
 
Tipu Topakka
Tänään eka "neuvola" ja ultra. Nyt alkaa jo jännittää! Toivottavasti kaikki on hyvin. Pelottaa, että pieni sydän ei löisikään :(
Lisää raskausoireita on tullut. Rintojen aristus ja issias (jo tässä vaiheessa?!? APUA!). Tänään ei ole pysynyt yhtään mikään sisällä :$ :ashamed: Menee näköjään tämä kolmas raskaus samaa kaavaa, kuin edelliset. molemmissa oksensin 5-6. kuukaudelle asti :x

Joko teillä muilla on nimi vaihtoehdot valmiina? Meillä on :heart: :snotty: :whistle: Ei kai pitäisi näin innolla suunnitella, jos jokin menee vikaan..

Ai niin ja minulle voi laittaa iäksi 29v ja synnytän ulkomailla
 



nikki..........monesko tulossa..........synnytyssairaala......oma ikä

30.6
Cabo.............toinen..................nkl...............33v.
tuulie............esikoinen.................................28v.
Marika75s.....esiloinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Solnushka.........esikoinen..............................33v.
Zeenah...............??.....................OYS...........24v.

2.7
Marta.................esikoinen............SKS..........27v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Tipu Topakka......kolmas

3.7
Rumo..............toinen...............Kätilöopisto....23v.
4.7
helise.............esikoinen.................KOKS........21.v

5.7
pauliina82..............neljäs..........OYS...............27v.
kopkop

6.7
Kardemumma......esikoinen.........................28v.
toiveissa4............neljäs.............MKS..........29v.

7.7
Chili24............esikoinen.........TAYS..............25v.
NeLa..............kolmas.............kyks...............25v.

9.7
Star86...........kolmas..........SatKS..............23v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.
11.7.
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81...ensimmäinen.........Jorvi.............28v.

12.7
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
Bebek.......ensimmäinen.......Kättäri...........23v.

13.7
Copper..........toinen...........OYS................23v.

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.

15.7.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.

17.7.
Punaposket 82....kolmas......KPKS...............27v.
Pennonen80........neljäs........KPKS...............29v.

20.7.
Aranel...............toinen.........PS...................22v.

21.7.
Ninzuliini..........toinen.............??..................27v.
Mekkala..............??.................??..................??
Sussu80...........ensimmäinen......??................??
Emmy83.........toinen.................PS..............26v.

23.7.
Fiinukka............??.....................??................??

Aika vielä hukassa
Pai80
Marie1981.......toinen................??................??

isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.



[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
Nyt pitäis olla päivittettyä versiota :) Minulla on ollu nyt intoa niin oon päivitelly mutta tätähän voi tehdä kuka vaan joka haluaa "lainaa"-nappi ja poistaa aivan alusta edellisen kirjoittajan nimimerkki jutut esim.[ quote="Punaposket82" ]. Voi olla että jossain vaiheessa iskee totaaliväsy ja pöntön halailu, jolloin tämä luonnollisesti jää multa vähemmälle :)

Pistäkää vaan viestiä puuttuvat ym. Mielellään lisäilen. Tuntuu hienolta kun meitä on näin paljon :) Fiinukalle laitoin lasketun ajan sen oysin kalenterin mukaan. Vaihda sitten oikeaksi jos ei ole tuo.

Meillä aiemmat lapset 1,5v ja kohta 3v.

IHANA SÄÄ!!!

Minä ja Tuhina 4+5
 
Bebek Mun puolelta lapsenlapsi on ensimäinen, mutta puolison puolelta varmaan kymmenes, puoliso on perheensä iltatähti, muihin sisaruksiin on aika paljon ikäeroa... Itekki aattelin tänään käyä kirpiksellä katteleen ihan varovaisesti vaatteita Pikkuselle...

Aranel Mä kans pillitän melkein koko ajan, eipä pysty kattoon jotain Vauva tulossa - ohjelmaa tai vastaavaa, kun alan itkeen.

Mekin ollaan kalenteria ja lehtiä selailtua, ollaan pistetty ylös jos on joku kiva nimi tullut vastaan :) Hieman erikoisempi nimi ois kiva :) itselläni kanskaan ei ole perusnimi, jos on vähän erikoisempi niin eroaa massasta :)
 
Mä olen 29 ja synnytyssairaala on SATKS.

Mä ostin vähän aikaa sitten jo isommat liivit kuin mitä ennen on ollut. Mietin kyllä, jos ostais jo imetysliivejä (oli täällä päin ainakin Lindexillä -70%), koska ei mulla viimeeks rinnat maidon noustessa ees miksikään meloneiksi muuttunut (siro D-kuppi muutenkin ;))

Mulla on aika erikoinen nimi, pojalla vielä erikoisempi. Olen tytön nimissä viehtynyt Oliviaan, mutta en vielä tiedä onko se kuinka yleinen. Viimeeksi mietin Lumi nimeä tytölle, mutta poikahan sieltä tuli. Se muuten pitää paikkaansa, ettei sitä nimeä välttämättä tiedä ennen syntymää. Oli esikoisellakin ihan eri nimi suunnitelmissa kuin se mikä annettiin.
 
Itse en uskalla tänne vielä littymällä liittyä...
plussa testin tein reilu viikko sitten... mutta se kun ei loppujen lopuksi tarkoita mitään...
Meillä on karu historia takana:
Onni on kaksi elävää lasta 2000 ja 2003
sitten alkoi alamäki: km 6+ 1/06, kohtukuolema 36+ 11/06, km 16+ 12/07 ja km 14+ 8/08.
Meillä ei ainakaan turvallista rajaa olekaan... en siis uskalla henkäistä helpotuksesta missään raskauden vaiheessa...
Mutta nyt kuitenkin olen plussan tehnyt ja toivon mitä suuremmissa määrin että meille pieni nyytti suotaisiin ensi kesänä... jonne on niin pitkä matka.
Varhaisultra odottaa parin viikon sisällä. Possurokote saatiin jo.
Nyt vaan ONNEA peliin.
 
Ennu Mäkin olen ihastunut nimeen Olivia :) Väestörekisterin- sivuilla Olivia oli top10 suosituimpien nimien joukossa ainakin 2009 ja 2008 :/ Viime aikoina vastaan ainakin on tullut viisi kappaletta Olivia nimisiä pikku typyjä, joten harkintaan joutuu :)

Onnea uusille :)
 
Jos Olivia ois sitten ainakin työnimi :D Meillä ei vielä tuttavapiirissä ole Olivia nimisiä, mutta en haluaisi silti kovin yleistä nimeä. Huomaa salaa toivovansa tyttöä :snotty: Musta tytölle on toisaalta helpompi keksiä nimeä kuin pojalle. Sitten haluaisin, että se sointuisi sukunimeenkin nätisti :)

 
Punaposket Päivitystietoja: esikoinen, ikä 28 ja TYKS.

Kävin tänään hakemassa sikarokotteen. Vielä ei ainakaan tunnu mitään sivuvaikutuksia, saa siis nähdä. Muuten haistan kaiken liiankin hyvin. Varasin juuri koiralle pesun huomisaamuksi, kun se haisee mun nenään niin pissaiselta, että yököttää. Samaten koiran ruoat lemuaa ym. Vatsassa nippailee pallean alapuolella ja vähän ummettaa. Eka neuvola on 11.12.
 
mulla on jo lista nimivaihtoehdoista valmiina :LOL: on meinaan vauvakuumetta ollut kolmisen vuotta, yritystä ei onneksi niin kauan läheskään.. ja tässä kolmen vuoden aikana oon aina rustaillut sillon tällön kun innostuksen olen saanut niin uutta listaa.. ja ihme kyllä on siellä välillä nimet vaihtuneet mut ihan suosikit on pysyny oikeastaan samana.. itse pidän vanhanaikaisista ja uudenaikaisista nimistä, mutta en haluaisi antaa ainakaan kutsumanimeksi ihan kärkikolmikon nimeä.. tosin mun kavereilla on jo annettuna niiden lapsille nimiä jotka on olleet myös mun suosikkeja.. ollaan ajateltu et mietitään nimiä raskausaikana mut lopullinen päätös tehdään sit kun vauva on syntynyt ja kun näkee miltä se näyttää ja millainen luonne sillä on.. :D

Bebek ja Pikkuinen rv 5+3
 
liityn mukaan listaan..plussasin 27.10..2pas..1 selvis..lakettuaika 6.7..synnäri tays

kävin tänään ultrassa ja kaikki näytti sielä hyvältä..sydämen tykytys näky mutta vaavin alku oli hieman pieni, ultra olisi vielä viikon päästä.
onko kellään muulla näyttänyt alkio alkuraskaudessa pienemmältä kuin pitäisi ja kaikki ollut silti hyvin?
 
Mulla ei juurikaan mitään raskausoireita. Vähän selkää särkee, pahan oloa ei oo joka oli esikoisesta jo ennen plussa testiä. Tissit on kuulemma kasvanut ja nännit isontunut.
Joten ei tää tunnu todelliselta ja nyt pelkään enemmän kuin viime raskaudessa että jotain tapahtuu...

En ole vielä varannut aikaa neuvolaan, kun tosiaan paikkakunta vaihtuu, soittelin kyllä tytäölle rokotusaikaa sipoosta, mutta siellä on ensimmäiset käynnit vasta rv 9-11 joten soittelen vasta lähempänä ja rahatilanne ei anna myötä varhaisultraan,

 
Hei!

Tervetuloa uudet odottajat! =)

Kävin tänään ottamassa sen sikapiikin :whistle:
Aamulla olin jo menossa puoli yhdekaän aikaan sinne mutta soitti neuvolasta että rokote oli loppunut jo eilen mutta lisää tulee klo12.
Uudestaan sitten sinne ajelin kahdeksi eikä onneksi tarvinnu jonottaa kuin puoli tuntia.
Vielä ei mitään kipuja kädessä ole mutta odotellaan ja toivotaan ettei siitä ole mitään haittaa pikkuiselle
Ensi viikon alussa olisi vuorossa nuo 4v ja 5v piikille, koulussa saavat kaksi muuta ja jos armeijassa laittaavat vanhimmalle.....

:wave:
 
Amati: mullakaan ei tullut possupiikistä mitään oiretta heti, mutta seuraavana päivänä käsivarsi kipeytyi ja kesti muutaman päivän. muuta ei kai sitten tullutkaan...
Niin, toivottavasti ratkaisu ottaa piikki on oikea... niin on ainakin sanottu olevan. Panokset on korkeat joka suuntaan... tuskin turhaan puhutaan riskiryhmistä.... :|
Mulla onnistui olemaan vielä antibioottikin siinä samalla menossa... kiva yhdistelmä, mutta vakuuttivat ettei haittaa ole...
Tuon asian tarkastin vielä äitipoliltakin ja kuulemma ok.
Mutta mutta... jos näistä keitoksista syntyy elävä ja terve vauva niin en voi kun olla onnesta sekaisin... :) sen näkee ajallaan... toivon sitä.
 
Olenko unohtanu kertoo mun neljästä ihanasta lapsesta 14, 13, 7 ja 2 vuotiaat ja nyt laskettuaika 8.7. Ens viikolla varmistuu. Alkunsa meidän ilopilleri on saanut 16.10 ja testi oli plussaa 1.11. onko mulla nyt 5+4 tai jotain en tiedä tarkkaa kai ns 6 viikko ku lääkäri sano niin. ikää mulla on sunnuntaina 36v, muistin aikasemmin että täytän vasta 35 mutta menköön sekin hormoonien piikkii. Mä on jotenkin niin herkkä ja itku tulee tosi helposti. Mies on reissuhommissa ja tulee onneksi huomenna kotiin viikon poissaolon jälkeen... yksin käyny tätä alkumyllerrystä läpi. Ilopilleri on niin toivottu että pelottaa.... vaikkei se pelko mitään autakaan...taidan alkaa touhuun taas että aika menee nopeemmin. Marta mäkin oon liian suorittajatyyppi mutta nyt olen alkanu aatteleen että itseä kannattaa kuunnella ja silleen. Mukavaa iltaa kaikille. ainiin, mäkin vuodan jotain epämääräistä vuotoo... Sehän on yksi raskauden oire ;)
 

Yhteistyössä