Heinäkuun Hurmaajat 2010

Chili :hug: Toi tuulimunan pelko on ihan kamala ja hyvin tuttu, kuten täällä olenkin tilittänyt. Nyt jo hieman parempi olo, mutta kyllähän se perjantain ultra jännittää ihan hirveästi. Mulla se pelko ja ahdistus meni jo sen tietyn rajan yli, että tuli tunne, että selviän kyllä jos ei mahassa mitään olekaan ja sitten alkoi oma olokin helpottaa. Ja ehkä vähän helpottaa sekin, että tänään on ollut taas niin kamala olo. Ei kai se pelkääminen plussauksen jälkeen lopu missään vaiheessa, ehkä sitten helpottaa, kun liikkeet joskus ikuisuuden päästä alkaa tuntua. Toivottavasti ainakin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chili25:
Sit kaiken kruunas vielä tuttava joka tuli raskausmasun kanssa käymään ja kun kaikki ihailivat ja kyselivät hänen vointiaan niin olis itte halunnut huutaa et hei määkin oon raskaana:)


Hyvää viikon alkua kaikille:)
Tää yrittää nyt alkaa pakkaan muutto varten:)

- Chili ja toukka 5+5

Tuo on niiiin tuttua!
Sunnuntaina kävin isäpuolta onnitelemassa ja äiti otti puheeksi meidän pojan toissa viikkoisen neuvolassa käynnin kun ei tienny kumpi sinne oli menossa minä vaiko lapsi ( minun pikkuveli tuli lastenvahdiksi siksi aikaa )
Tuntu ettei se olis kovin innostunu jos meille olisi lisää lapsia tulossa...
:headwall:
No saa tietää joskus, sitten kun kunnolla huomaa...
Annan sen nyt hurssata pikkusiskon odotuksen ( 1. lapsi ) kanssa kaikessa rauhassa :LOL:

 
Onpa jännä miten noi neuvolat toimii noin eri tavalla... mulle ei sanottu mitään muuta vaihtoehtoa kuin että ensimmäisen käynnin jälkeen saa piikin, tällöin raskauskin on varmempaa... ARGHHHH! Ja kaupungin sivuilla selvästi lukee että riskiryhmäläisiä alettu rokottaan ja niihin kuuluu myös raskaana olevat. Pitänee vissiin mennä jonottamaan sitä pirun piikkiä...

Tuun kohta hulluksi näitten hormonien kanssa.. ei kai mulla tämmöstä tunnemyrskyä oo viime raskaudessa ollu! Silmät turvonneet itkusta ja tuntuu ettei se lopu olleskaan.. koko ajan ihan älytön olo.. välillä helpottaa ja sitten taas joku uus pikku vastoinkäyminen aiheuttaa taas kauheen märyn :LOL: :'( :LOL: :'(

 
Tulen varovasti hieman peloissani joukkoon 5+3 olis nyt. Ens viikolla meen yksityiseen ultraan ja sitten nään onko siellä mitään ja jos on niin sitten alan oikeesti odottaan =) . Olen 35 v. ja 4 ihanaa lasta kotona, yksi keskenmenomja yksi keskeytys eli tämä on sitten 7 s. raskaus. Toivon niin että kaikki olisi hyvin. Mua harmittaa papakokeen vastaus luokkaa2-3 . Huomenna pääsen lääkäriin ja toivon että saisin ajan ultraan päivystyseen. Onko kenelläkään ollut noin papaluokat tommosia. Apua |O
 
Onko jollakin muulla ollut veristä vuotoa raskauden alussa? Mulla jäi äsken paperikin ihan punaiseksi :(( nyt ihan hysteerisenä täällä etteihän mikään ole vialla.. voiko se vuoto olla ihan normaalia??? :'(
 
jos verta ei tule kauheesti ja mahaasi ei särje julmetusti niin ei kannata vielä kirvestä kaivoon heittää..itellä tuli hiukan rusehtavaa vuotoa,soitin siittä tays:in laps.polille ja he sielä kertoivat että rusehtavaa ja /tai pun. vuotoa voi ilmetä alussa varsinkin niihin aikoihin kun oikeat kuukautiset pitäisi olla :heart: kunhan sitä ei tule monta päivää ja paljon.
kannattaa kummiskin oman mielenrauhan kannalta soittaa neuvolaan tai sit mennä verikokeeseen :heart:

toivottavasti autto hiukan :hug:
 
Kiitos vastauksesta... kyllä olen itsekkin kuullut että se voi olla normaalia... mahaa ja selkää jomottaa jonkun verran, mikä pelottaa :/ alamahaa jomottaa ehkä enemmän kuin päivällä, taikka kuvittelen nyt vaan... voihan se olla ihan alkuraskauteenkin liittyvää, toivottavasti!

Jos tää nyt oli sit tässä, niin pitäiskö sen vuodon lisääntyä nopeeastikkin? vai voiko tihrutella monta päivää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Copper:
Kiitos vastauksesta... kyllä olen itsekkin kuullut että se voi olla normaalia... mahaa ja selkää jomottaa jonkun verran, mikä pelottaa :/ alamahaa jomottaa ehkä enemmän kuin päivällä, taikka kuvittelen nyt vaan... voihan se olla ihan alkuraskauteenkin liittyvää, toivottavasti!

Jos tää nyt oli sit tässä, niin pitäiskö sen vuodon lisääntyä nopeeastikkin? vai voiko tihrutella monta päivää...
muistan vaan että hoitaja sano että vuodon pitää olla runsasta ja mahasta kivistää kunnolla..mutta suosittelen tosiaankin soittamista neuvolaan :heart: :heart: ko sulla se vuoto sit pahentunut nyt?
 
Ei ole pahentunut onneksi.. Siteessä ruskeaa vuotoa ja paperiin tuli pari kertaa punaista, sillain kunnolla mitä ei viime raskaudessa tullut... eikä mahakipukaan ole vielä kovin tuskaista, et semmosta menkkamaista jomotusta alamahassa ja selässä.

ei kai tässä auta kuin odottaa ja soitella huomenna taas neuvolaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen x5:
Soitin yksityiselle ja sanoivat että 6+ viikolla näkyy ultrassa syke jos viikot on täysin varmat. jokaisesta olen käynyt 6+ viikoilla ja kaikki on näkyny sillon.
Okei. Mulla olikin jo aika varattuna rv 6+3, mutta en ollut varma näkyykö/kuuluuko vielä silloin, joten siirsin viikolla eteenpäin. Ois ehkä pitänyt olla siirtämättä kun ei malttais odottaa!

Copper - toivottavasti verentulo jo helpottaa. Vähäinen vuoto on munkin käsittääkseni aika tavallista. Luinkohan jostain, että jopa kolmanneksella ois alkuraskaudesta vähän vuotoa/kipuja (saatan muistaa väärin). Omalla äidilläni oli ollut kahdet 'menkatkin' mua odottaessa! Ota ihan rauhallisesti (niin hyvin kuin pystyt) tämän illan ja soittele huomenna neuvolaan! Pidän peukkuja, että kaikki on hyvin. :hug:
 
Varasin tänään ajan neuvolaan joka olis siis 8.12. ( vasta!! ) Lisäksi varasin huomiselle ajan yksityiselle.. Kun mua pelottaa kohdunulkoinen kun reilun viikon ajan ollut jo nippailua ja tuntemuksi erit. oikealla puolella vatsaa ( mutta myös vasemmalla ja keskellä mutta huom. vähemmän ) Tuulimunaakin pelkään ja km:a ja koko ajan tuntuu niin uskomattomalta että tuolla voi tosiaan asua joku...

Tää vauva kun olisi niin hartaasti toivottu ja odotettu :'( Katotaan mitä lekuri huomenna sanoo jos vaikka tunnustelemalla, verikokeilla tms. pystyisi tuota tutkimaan kun ultrassakaan ei mitään vielä näy rv 4+5...

Ainiin ja en ookkaan ennen ollut MIESgynellä :) Hui! :xmas:
 
Kiitos Marta =)
Täällä olo paranee aina miehen tultua töistä kun on joku kenelle puhua. Oon itse siis sairaslomalla leikkauksen takia ja sen takia kotosalla. Kovasti tekis mieli alkaa ommella vauvalle jotain mut jotenkin vaan yrittää toppuutella itteensä että ei sit tipahda ihan taivaasta jos ei olekkaan kaveria kyydissä.

Tänään nukuin ihan super pitkään ku vaan väsytti ihan julmetusti. Ja silti nukuin n. tunnin päikkärit ja nyt väsyttää et voisin mennä nukkuun. |O

Onko teillä muilla ollenkaan seksi haluja? Täällä ei oo ainakaan samallalailla kun aikasemmin. Ja ahistaa välillä miehen painostus aisiasta:( Vaikka se kyllä yrittää parhaansa mukaan ymmärtää:)

Copper: Voima :hug: sulle. Toivotaan että on ihan normaalia vuotoa.

Nyt nälkä, vilu ja väsy..
 
Huomenta!
Täällä tulee aina hetkittäin voimakasta etomista, muuten ollaan oikeastaan oireettomia.
Peruin eilen tulevat ratsastustunnit haikeudella.
Minä mietin mitä tekisin neuvola-ajan kanssa. En fanita meidän neuvolatätiä vaikka on kai se ihan ok. Ajattelin kyllä tällä viikkoa hakea sen vaukirjan päiväkirja jutun. Oon sitä edellisistäkin täyttäny. Ehkäpä otan neuvola-ajan kuun vaihteeseen. Siellä sitte samalla ultrataan niin näkyy onko kaikki hyvin.

Ei seksitä täälläkään :)
Copper :hug: voimia! Älä heitä vielä pyyhettä kehään.

Minä ja Tuhina 4+3
 
Huomenia!

Täällä edelleen vuotaa... aattelin passittaa ukon hakemaan mulle uuden r-testin ja teen sen varuilta. Sittenpähän on vähän viisaampi kun soittaa neuvolaan. Mietin voiko se clear bluen testi näyttää väärää positiivista, minkä viimeks tein...

Eli a) tää on ihan normaalia
b) meni kesken
c) raskautta ei ollutkaan

Oon jo varautunut tuohon b/c vaihtoehtoihin...

Mutta jos testi näyttääkin plussaa niin soitto neuvolaan ja haluun sen ultran nyt.. jos ei sieltä anneta niin meen yksityiselle...


Mun ukko on kans ollu ihan levottomana kun ei ole saanut tarpeeksi huomiota ;( ei ne ukot vaan pysty ymmärtämään mitä me käydään läpi tässä raskauden alussa :LOL: muakaan ei oo pätkääkään niinku kiinnostanu touhuta yhtään mitään... Mieski vaan nauro et sain vissiin mitä halusin ja siihen loppu :LOL:
 
Copper, älä turhaan hae raskaustestiä! Jos olisi niin ikävästi että olisi keskenmeno niin testit näyttää positiivista vielä muutamia viikkoja ja ainakin niin kauan ku kaikki raskausmateriaali on tullut ulos.. Sillon ku mä sain keskenmenon niin se tuntui kuin joku olisi puukolla lyönyt mahaan ja ei tullut verta ollenkaan vaan kuukauden päästä alkoi ruskea vuoto ja sitten kaavittiin. Mulla viime raskaus keskeytettiin pillereillä ja se kipu oli kamalaa, joten älä murehdi siitä vuodosta... sen tuntee jos möntti tulee ulos. Raskausaikana mulla on tullut kolmen ensimmäisen kuukauden aikana niin sanotut menkat...Koita jaksaa ja voittaa pelko..kaikki menee niin kuin on tarkoitettu ja itse et vaan mahda asioille mitään. Toivon kuitenkin että pikkuinen pysyy mukana. Tiedän mitä toi pelko on :hug:
 
Tulin vaan pikaisesti poksumaan 6+0.
Sikapiikistä sen verran. Tosi vaihtelevat käytännöt tuntuu olevan. Itsekin sain piikin jo kohta kaksi viikkoa sitten. Sain samalla käynnillä riskiryhmään kuuluvan poikani kanssa. Kysyin vain neuvolatädiltä että mitenkäs raskaanaolevien rokotukset kun 95% varmuudella olen raskaana. Antoi piikin heti. Sanoi ettei se ole keltään pois ja että parempi mitä aikaisemmin antaa. Ja jos ei vielä olis plussannutkaan niin olispahan sitten valmiina jo. Tämä meidän neuvolatäti on todella ihana, maalaisjärjellä ajatteleva ihminen (siis ihan muissakin asioissa). No, seuraavana päivänä sitten tein plussatestin ja eka neuvola on tulossa reilun viikon päästä..

Copper :hug: älä vielä menetä toivoasi, kyllä sen keskenmenon tunnistaa sitten ihan selvästi, ei siitä voi erehtyä... kokemuksella :'(
 
Copper - toivotaan, että kaikki ois kuosissa siellä! Oon täällä hengessä mukana ja uskon & toivon, että kyseessä on ihan normaali vuoto. Onnellinen x5 sanoi hyvin, ettei näihin juttuihin voi itse vaikuttaa, mutta ymmärrän kyllä täysin, että paniikkiinhan sitä menee.
 
hei!

todella varovasti ilmottaudun mukaan. eilen tein haamun ja tänä aamuna tein haamun,eli ilmeisesti olen raskaana. ei vaan oikein vielä usko sitä ja pelottaa ihan suunnattomasti joka vessareissu,että menkat alkaa (ihan samallalailla ku kaikilla muillakin)
eli jos kaikki menee hyvin la ois joskus heinäkuun puolenvälin maissa. en oikein voi sanoa varmaksi ku viime kierto oli ihmeellinen. ed.menkat oli 27.9 siitä 4vk testasin monesti ja negaa ja nyt 2vk myöhemmin 2 haamua =) oli olisin raskautunut niihin aikoihin ku ed.menkat ois pitänyt olla. viikonloppuna mulla oli kahtenapv:nä hiukan tuhrua,mutta nyt ei onneksi mitään. heikko olo velloo välillä ja semmonen inhottava etova olo on koko ajan,rinnat on myös jonkin verran kipeät..
mutta pitää testailla viel uudestaan ja sit ilmottaudun kunnolla tänne teidän mukaan,kuhan saan sen kunnon plussan tikkuun =)
 
Minä ilmottaudun myös mukaan, varauksella tosin.
Plussasin tuossa 3.11. ja netin raskauslaskureiden mukaan la olisi heinäkuussa.
Ensimmäinen neuvola 1.12.
Täytyykin tulla lueskelemaan illalla tätä ketjua vähän tarkemmin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:
Varasin tänään ajan neuvolaan joka olis siis 8.12. ( vasta!! ) Lisäksi varasin huomiselle ajan yksityiselle.. Kun mua pelottaa kohdunulkoinen kun reilun viikon ajan ollut jo nippailua ja tuntemuksi erit. oikealla puolella vatsaa ( mutta myös vasemmalla ja keskellä mutta huom. vähemmän ) Tuulimunaakin pelkään ja km:a ja koko ajan tuntuu niin uskomattomalta että tuolla voi tosiaan asua joku...

Tää vauva kun olisi niin hartaasti toivottu ja odotettu :'( Katotaan mitä lekuri huomenna sanoo jos vaikka tunnustelemalla, verikokeilla tms. pystyisi tuota tutkimaan kun ultrassakaan ei mitään vielä näy rv 4+5...

Ainiin ja en ookkaan ennen ollut MIESgynellä :) Hui! :xmas:
Mulla on kans ollut pientä nipistelyä vatsassa molemmin puolin, mutta menee ohi melkein samantien kun alkaakin.
Kerrothan mitä lääkäri sulle sanoi ?

 
Kiitoksia kaikille, mulla kun ei ole vielä kokemusta keskenmenosta niin en tiedä millaista se on... ja miten etenee.. Nyt hieman toivoa löytyy vielä :) Kipuakaan ei vielä tunnu, pelkkää menkkamaista jomostusta.

Sen testin teen sen vuoksi, että tiedän näyttikö edellinen testi väärän plussan. Tein sen testin tosi aikasin, eikä menkatkaan olleet vielä myöhässä. Mutta selkee plussa se omasta mielestäni oli. Ois se aika kiusallista jos neuvolaan soittaa ajan, ja siellä sitten ilmenis etten ole ollutkaan raskaana. Mutta aika harvoin ne testit vääriä plussia antaa... Nyt vaan sellanen olo että äkkiä se testi tänne!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:
Varasin tänään ajan neuvolaan joka olis siis 8.12. ( vasta!! ) Lisäksi varasin huomiselle ajan yksityiselle.. Kun mua pelottaa kohdunulkoinen kun reilun viikon ajan ollut jo nippailua ja tuntemuksi erit. oikealla puolella vatsaa ( mutta myös vasemmalla ja keskellä mutta huom. vähemmän ) Tuulimunaakin pelkään ja km:a ja koko ajan tuntuu niin uskomattomalta että tuolla voi tosiaan asua joku...

Tää vauva kun olisi niin hartaasti toivottu ja odotettu :'( Katotaan mitä lekuri huomenna sanoo jos vaikka tunnustelemalla, verikokeilla tms. pystyisi tuota tutkimaan kun ultrassakaan ei mitään vielä näy rv 4+5...

Ainiin ja en ookkaan ennen ollut MIESgynellä :) Hui! :xmas:
Kävin itse joskus opiskeluaikoina yliopiston terveysasemalla uusimassa pillerireseptiä ja miespuolinen nuori lääkäri teki sitten normaalitarkastuksen (ei ollut gyne vaan tk-lääkäri). Se oli ihan hermona koko ajan selitteli ummet ja lammet mitä tehdään ja miksi. Siinä vaiheessa kun tunnustellaan munasarjat käsin sisältä päin, se sanoi "tämä tuntuu sitten vähän inhottavalle" ja sitten yhtäkkiä se lopetti tutkimisen ja tuumas "vaikka mistä hitosta minä tietäisin, miltä tämä tuntuu". :D Meinasin kuolla nauruun, se oli jotenkin niin koominen tilanne! Sitten se hoki mulle, että "älä naura, älä naura, kohtu karkaa käsistä".

Uskoisin, että nuo nippailut kohdussa on ihan normaaleja. Itselläkin kirpasee aina välillä vasemmalta, välillä oikealta ja välillä keskeltä. Kohtu siellä venyy ja paukkuu, niin johan ois ihme, jos ei tunnu!

Nyt töihin - tähän koneelle meinaa juuttua ihan kokonaan. :wave:
 
Huomenta pinoon!

Lumo Mun käsittääkseni tuossa vaiheessa voi jo ultralla nähdä, onko alkio kohdussa vai ei. Ei se tietenkään kovin selvästi näy, mutta hyvä gyne varmasti pystyy sanomaan. Ja käsittääkseni ku.alkaa oireilla joskus viikolla 6 tosi voimakkaasti, jolloin sitä ei kai itsekään voi oikein olla huomaamatta, ettei kaikki ole kunnossa. Onnea ultraan ja toivottavasti pieni matkaaja on missä pitääkin :hug:

Seksiä ei tee mieli täälläkään. Tai periaatteessa tekisi, mutta ei vaan jaksa. Miehellä sama juttu, että sen puoleen ihan hyvä. Mekin vuosi tätä lasta yritettiin ja tuntuu, että molemmilla on nyt sellainen olo, että voi vähän huilata ja odottaa, että ihan luonnolliset halut palautuu.

Väsymys on kyllä jotain aivan älytöntä! Illalla jo ysin pintaan nukkumaan ja tänään en edes aamuluennoille kyennyt lähtemään, kun oli niin huono olo. Nukuin sitten 1½ tunnin aamu-unet ja saa nähdä, vieläkö pitää yhdet torkut ottaa, ennen kouluun menoa. Alkuillasta on vähän helpompaa ja silloin jaksaa ulkoilla ja puuhaillakin, mutta aamut on jotain ihan kamalaa. Toisaalta ei pidä valittaa...tätähän sitä on odotettu ja toivottu jo niin kauan. Mun vaan pitää opetella tätä oman olon kuuntelua ja toimintaa sen mukaan, mikä on vähän hankalaa, kun olen pikkaisen suorittajatyypiä. Yritän kuitenkin ajatella asiaa niin, että tuolle vauvan alulle on parempi, että minä otan rennosti ja lepään, kun siltä tuntuu. Seuraava vaikea askel tulee olemaan jos pitää hakea saikkua töihin, jos olo tästä vielä huononee. Koulusta voi onneksi olla ihan omin lupineen pois :)
 

Yhteistyössä