HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

tuota, tuota...

kyselisin teiltä, että onko teillä ollut vaikeuksia saada unenpäästä kiinni raskauden alettua ? Minulla on, ja se on alkanut jo n. siinä ovulaation aikoihin. ( Asiaa ei varmastikkaan tupakoinnin lopettaminen helpottanut.)

:/
 
Etelä-Suomalaiset! Miten täälläpäin menee nuo ultrat, neuvolat yms.? Kun kaksi edellistä tehnyt itä-suomessa ja jotenkin tuntuu että täällä on eritavalla. Vielä en ole ollut yhteydessä neuvolaan vaikka sieltäkin tiedon saisi.. Mulla laskettuaika heinäkuun alussa.
 
Diodium olen pahoilani puolestasi :hug: :hug: ja masukki08 toivotaan et on ohi menevää :hug: :hug: itelle tuli rv 6+0 tänään ja väsyttää koko ajan..sitten on aina nälkä ja kauhee jano...onko muilla ollu pää kipee ???
 
Diodium olen pahoillani puolestasi :'( :hug:

minttumaaria76: Minä ainakin olen kukkunut melkein joka yö valveilla oletetusta oviksesta lähtien.
Testaamista edeltävänä yönä en tainnut nukkua ollenkaan, mutta se menee kyllä jännityksen piikkiin. :D
Osittain minusta tuntuu että se johtuu siitä, että joka ilta kun olen lähdössä nukkumaan, niin alkaa kaamea nälkä ja sit ei kehtaisi enää ruveta laittamaan iltapalaa, ni tulee syötyä vaan joku hedelmä tms.

Minä myös syön MultiTabs:in raskausvitamiineja ja rautaa meinasin pikku hiljaa aloitella taas syömään. Niin joo ja Gefilus-tuotteita, ehkäisevät/lieventävät kuulemma allergioita. Meillä kun esikko on ollut ruoka-allerginen, niin kaikki keinot kyllä mielelläni käytän jos vain voin sen välttää/lieventää.

-Anniel ja vekkuli 5+0
 
mä just soitin neuvolaan. odottelen yhä sitä keskussairaalan aikaa ultraan lasketunajan määrittämiseksi.
Mulla oli sillon isänpäivänä sitä vuotoa mikä loppui itsekseen ja todennäköisesti liittyi yhdyntään. Eiköhän masussa ole kaikki kunnossa :)

Mutta silti mä olen ihan "hysteerinen" hössöttäjä, hämmentynyt ennenkaikkea.

Kertokaa nyt onko teillä muilla miten massut pyöristyny?? painoa tullut??
Mä olin syyskuussa (kun pahoinvoinnista, kuukautisten puuttumisesta, alavatsa tuntemuksista ja väsymyksestä kävin lääkärissä!!) vielä 29" farkuissa. enää en mahdu kestakaikkiaan mihinkään omiin vaatteisiin, mulla on ostetut äitiyshousut käytössä :eek:
en osaa oikein iloita kun huolestuttaa jollakin tavalla, mitä jos olenkin jo huomattavasti pidemmällä raskauttani vaikka syyskuussa pissatesti labrassa olikin nega?! ja kun kuukautisia ei ole kesän jälkeen ollut ollenkaan kuitenkaan. toisaalta, ehkäisy on kyllä ollut kunnossa, pillereitä syönyt. mutta kuuleehan niitä pilleri raskauksiakin olevan sillon tällön. Entä jos siellä asuukin enemmän kuin yksi tai, tai tai

Hysteerinen kolmattaan odottava, joojoo :ashamed:

torstaina pääsen neuvolaan, siellä on ultra ja terkka lupas katsoa sillä sekä mitata kohdun pohjan korkeutta, kokeilla sydänääniä jne. Paino on noussut kilon.

Smilex ja olevinaan tuhisija rv 6+0 :D jota piilotellaan edelleen

 
Smilex mulla vähän samanmoisia epäilyksiä että ollaanko sitä nyt menossa siinä vaiheessa missä ajattelisin... Mulla oli viimeks menkat 1.10 mutta ne oli silloin 4pv myöhässä ja vuotoa kesti noin vuorokauden, sekin todella vähäistä... Ennen näitä menkkoja rinnoista valui "maitoa" ihan pikkuisen ja huimasi ihan hirmuisesti.

En tyhmä kuitenkaan tehnyt testiä mutta nyt on käynyt mielessä että olisinkohan kuitenkin jo silloin ollut raskaana. Kun nyt vatsa tuntuu olevan todella paljon turvoksissa ja vaikka nyt ennestään on jo painoa niin vyötärönseutu tuntuu kasvaneen vaikkei pitäisi johtua syömingeistä :)

Ei auta kuin odotella neuvolaa niin siellä varmaan saa varmistuksen tähän, oishan se aikas jännää jos sitä olisikin jo pidemmällä.
 
pahoittelen kaverit mutta ette pääse musta eroon vielä :p
mistähän aloitan...

neuvolassa eivät sydänäänet kuuluneet, mikä oli odotettavaa. muutoin kaikki ok. sai koneella la:aksi 29.6, mutta älkää potkiko mua pois täältä heinämassuista ;)

yksityisellä lääkäriasemalla ultralla löytyi yksi elävä sikiö ja sydänkin sykki :heart: mutta ultran mukaan la heinäkuun puolella. ihan muutaman prosentin todennäköisyys että enään kesken menee, todennäköisempää että meitä on yksi enemmän ensi kesänä: sanoi tohtori setänen. ei löytänyt syytä vuodolle, mutta gyne-tutkimuksen mukaan lisää ei ainakaan ole enään tulossa. oli aika lailla vilkas kaveri kun karkasi jatkuvasti pois anturan alta sydänääniä mitattaessa. pakko sanoa että kyllä mielenrauha ON hintansa arvoista, olisi se sitten kääntynyt minne päin tahansa.

roikun kuin takiainen mukananne!!!

pistän nuo viikot nyt sitten neuvolan mukaan, koska sehän toistaiseksi on virallinen. muutetaan sitten kun virallinenkin muuttuu.

helpottuneena masukki 7+2
 
hoh hoijaa.. muisti pätkii..
piti kertoa myös uusista säästöohjemista neuvolassa...
koska rahat on loppu ovat päättäneet säästää myös lääkärin tarkastuksissa, meillä ei ole enään kuin yksi lääkärintarkastus koko raskauden aikana ja se on rv 36. hölmöä! pääseehän lääkärille siinä tapauksessa jos jokin ongelma, mutta muutoin ei. kaikessa ne säästää. positiivista se että hammaslääkärille pääsee ohi jonojen ( jotka täällä yli vuoden...)

nyt annan muillekkin tilaa, masukki poistuu katsomon puolelle...
 
Diodium: Iso hali ja voimia sinulle.

masukki08: Aivan mahtavia uutisia!!! Toivottavasti tämä tieto rauhoitti myös muita vuodoista kärsiviä. Ja totta kai pysyt heinämassuissa, ei sua täältä enää mihkään päästetä.

Varasin juuri yksityiseltä ajan ultraan. Lääkärinä Tommi Vimpeli (olen kuullut kehuja hänestä) / Pihlajalinna ja hinta Kela -korvauksen jälkeen vain 67,60?. Pidin halpana tuota hintaa, kun olin varautunut, että maksaa satskun verran. Nyt vain pitäisi malttaa odottaa...

Kävin töiden jälkeen apteekissa ja ostin foolihappotabletteja, niitä kuulemma suositellaan ekalla raskauskolmanneksella. Päätän raporttini tältä päivältä tähän :LOL:

Munkki, edelleen 5+1
 
Hei kaikille!
Voimia keskenmenon saaneille ja vuotojen kanssa kamppaileville!
Täällä vilu, nälkä ja ällötys vaivaa. Eilen tilasin neuvolan, 3.12. on aika.
Vitamiineista syön Multitbseja, maitohappobakteereja ja E-Epaa.

Pitää laittaa tänne tämä vitsi, kun ite nauroin aivan vääränä

Mies riiteli ankarasti vaimonsa kanssa. Vaimo väitti, ettei mies ole ollenkaan empaattine:"Mitä sinäkään minun murheista tiedät. Sinä et edes tiedä, millaisia voivat olla synnytystuskat!" vuodatti vaimo. Debatti loppui sillä erää siihen, mutta mies otti itseensä ja lähti lääkärin pakeille kyselemään,millä voisi synnytyskipuja simuloida. Lääkäri totesi sen olevan helppoa, pitäisi vain nauttia puoli litraa risiiniöljyä ja tukkia peräaukko tulpalla. Kaveri meni kotiinsa apteekin kautta, latoi risiiniöljyn naamaansa, asetti tulpan paikkaansa ja istui sohvalle kuulostelemaan. Aluksi ei tuntununt kuin hieman höntiltä, risiiniöljy vain velloi mahassa. Parin minuutin kuluttua vatsa alkoi kurista,muttei vieläkään oireillut.Puolen tunnin kuluttua alkoi tapahtua. Hirvittävä kipu vetäisi miehen kaksinkerroin. Välillä hellitävä ja taas iskevä tuska koetteli uudestaan ja uudestaan. Mutta mies oli päättänyt olla hellittämättä. Tulpan hän piti paikallaan. Miehen kärsimystä lisäsi se, että oli kuuma kesäpäivä ja lämpötila kerrostaloasunnossa oli kivunnut lähemmäs kolmeakymmentä astetta. Hikoileva, vatsaansa poteva, kiemurteleva aviomies alkoi riisua vaatteitaan toivoen olonsa viilennyksestä helpottavan. Vaatteiden vähennys ei kuitenkaan auttanut, vaikka lopulta hän oli kelteisillään. Polttava, repivä kipu alavatsassa vain paheni ja sai alastoman miehen astumaan parvekkeelle,toivottavasti hieman viileänpään ilmaan. Tuskasta kumaraisena,hikisenä, kituvana, tulppa persiissä hän alkoi hypellä edestakaisin toivoen saavansa aikaan viilentävää ilmavirtausta. Ilman tulosta. Yhä paheni. Kerrosta alenpana samassa talossa sattui asumaan posetiivin soittaja. Posetiivarilla oli tietenkin apina, jota pidettiin soittokeikoilla mukana pitämässä kolikkomukia. Kyseinen apina oli myös parvekkella ja alkoi ihmetellä mesomista yläkerrassa. Ketterästi apina silppasi syöksytorvea ylös synnytystuskia kokeilevan miehen luo. Mies oli selin apinaan, eikä tätä huomannut. Apina pisti merkille tulpan, joka pilkotti miehen takapuolessa. Apina oli koulutettu keräämään markkoja, joiden pyöreä muoto muistutti sen mielestä paljonkin tulpan päätä. Niinpä apina kurotti kättään kohti juuri tuskasta taipuvaa miestä ja nykäisi tulpan irti. Tavaraa tuli tuutin täydeltä. Apina lensi selälleen parvekkeelle aivan uitettuna. Hölmistynyt mies katsoi selkänsä taakse ja huomasi märän eläimen sekä totesi: "Ruma sä olet kuin piru ja yltäpäältä paskassa, mutta - tuu isin syliin!" :LOL:
 
vaivaan jälleen... mieskin töissä joten ei voi sillekkään avautua....
vuoto muuttaa muotoaan ja runsastuu. ei siis ikinä pitäisi nuolaista ennen kuin tipahtaa. taidan kuitenkin kuulua siihen muutamaan prosenttiin joilla menee kesken vaikka syke löytyykin. aah... :'(
no, ei auta muu kuin oottaa ja kattoo mitä tapahtuu. voisin tietysti kokeilla tulppaa ja pitää sen avulla pikkainen mukana ;)

masukki
 
Voi voi, :hug: halaukset sinulle masukki08, en voi tai osaa muuta sanoa... Jokin syyhän kaikella kait on. En kyllä ymmärrä miksi raskauden pitää alkaa jos sen ei ole tarkoitus jatkua.. tyhmä ajatus, mutta siltä tuntuu..
 
huomenna olen sitten menossa ultraan viikoilla 6+6 ja jos ei löydy sikiötä pyydän keskeytyslääkityksen samantien......itsellä on rauhallinen olo ja onhan noita mukuloita jo 6........7-22veen välillä.......tää raskaaksi tulo oli jo niin uskomaton juttu että 100% piti olla enää n.5-10% mahikset jonka takia ei olla ehkiksiä käytetty.....mutta siis kohdun sisäinen raskaus näkyi viime viikolla eli 5+6...sikiötä ei silloin vielä erottanut.....huomenna voisi kaikki olla toisin......muuten noista vuodoista ja kaikesta muustakin....kaikella on tarkoituksensa ja vuotoon on yleensä joku simppeli syy....ja sen ei tarvitse aina merkitä pahinta sillä keho saattaa poistaa ylimääräiset aineet vuodon merkeissä.....ei välttämättä keskenmenon merkki.......ja on ajat muuttuneet jos verrataan 1985 jolloin esikoisemme syntyi.....huh huh tätä tiedon tulvaa ja tutkimusten määrää......onnellinen odottaja kuulemma vaan odottaisi....heh heh en mahda enää itsekään kuulua niihin......hysteria valtasi minut nelikymppisen "ensisynnyttäjän".....iloa valoa voimia kaikille ja jokaisesta hetkestä nauttikaa....
 
Diodium :hug: ja Masukki, voi kun toivon, että olisi vaan ohi menevää... :hug:

Itse kävin myös tänään ultrassa ja yksi kappale sydämiä löytyi :) . Raskauden kesto oli 3 päivää vähemmän kuin luulin, mutta lääkäri ei muuttanut laskettua aikaa, joka siis nyt on 2.7. Katsotaan muuttavatko neuvolassa. Vatsa on iltaisin jokseenkin turvoksissa, mutta kyllä tätä vielä voi piilossa pitää, kun vetää vatsaa sisään ;) .

Jaksamisia kaikille pahoinvointien ja muiden oireiden kanssa ja erityisesti vuotojen kanssa.
 
munkki mäkin söin ekaa odottaessa selexid kuurin ihan ekoilla viikoilla. pakko kun vti niin hitsin hirveä vaiva! kaikki meni hyvin, tyttö synty terveenä eikä sen jälkeen oo ollu pissatulahdusta ainuttakaan :)

ekasta neuvolasta niin viimeksi olin vasta rv 11-12 vaiheessa. nyt meen eka siihen alkuraskauden ultraan ja jos siinä kaikki kuten pitääkin niin varaan neuvola-ajan. menee varmaan joulukuulle jos ei jopa pidempään.

korvapuusti ja pikkupulla rv 6+3
 
diodium jaksamista! tiedän minkä käyt läpi! olo varmasti aivan voimaton. ei sitä heti tajua. sitten se iskee. jos sulla nyt siis varmasti KM. sulle nyt haleja todellakin!!

masukkille tsemppia ja toivon mukaan kaikki kunnossa! jaksa uskoa siihen!

mies mukana ultrissa niin ekassa raskaudessa oli np ja rakenne ultrassa mukaan. ensi viikolla ei tule mukaan alkuraskauden ultraan mutta toivon mukaan pääsee muihin mukaan.

korvapuusti ja pikkupulla rv 6+3
 
Diodium: Pahoittelut :'(

Masukki: Toivotaan, että kaikki on kunnossa!

Galluppeja on kovasti ollut. Vastaan niihin, mitkä muistan. Elikkä mies oli esikon molemmissa ultrissa mukana ja tulee varmasti tälläkin kerralla. Vitamiineja en syö, koitan syödä monipuolista ruokaa ja tarvittaessa popsin kalkkitabletteja, jos jää maitotuotteet vähiin. Jouluverhot olen jo laittanut ikkunaan, mutta muut koristelut odottavat vielä kaapissa. Vatsa ei ole vielä kasvanut. Ekasta se alkoi kasvaa kauheella vauhdilla joskus rv 8-9 jälkeen.

Mä olin koko ekan raskausajan ihan sekopäisenä pelosta, että jotain menee vikaan. Pahoinvointia ei silloinkaan ollut, ja koin sen jotenkin epänormaalina (vaikkei se sitä ole). Nyt onkin outoa, etten stressaa tai jännitä lainkaan. Ainoa asia, mikä hieman mietityttää on vauvan syntymän jälkeinen aika. Esikon kanssa oli koliikkityyppistä meininkiä pitkään, ja siinä oli oma jaksaminen kortilla. Siitäkin huolimatta nyt päällimmäinen tunne raskaudesta on onnellisuus. Semmoisia ilon läikähdyksiä tulee monta kertaa päivässä. En toki pidä itsestäänselvyytenä, että kaikki menisi hyvin, mutta jotenkin tällä kertaa ei vaan jännitä. Ihanan onnellinen ja vapautunut fiilis vaan suurimman osan ajasta.

Neuvolaan soitin eilen ja mulle sanottiin, että hyvä kun soitin näin ajoissa, jotta löytyy helposti aika. Eka neuvolakäyntini on 28.11.

Krissie 5+6 kai...
 

Yhteistyössä