HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

Töiden teosta ei meinaa tulla mitään, sillä lauantaina illalla tuli vessapaperiin "vanhaa verta" eli sellaista ruskeahkoa vuotoa pikkuisen. Sama juttu eilen aamulla ja tänä aamuna. Kuinka monella kokemusta vastaavasta?

Esikoisen odotuksen aikana vuodin aika paljon ihan veren väristäkin vuotoa ja kaikki oli hyvin, mutta nyt huoli tosi suuri kun en haluaisi millään menettää kumpaakaan ihmisen alkua :/

Pienet vuodot on normaaleja, tiedän sen, mutta....

HooWee 7+0
 
meni HooWeen kanssa viestit ristiin joten kopioin viestini vanhasta pinosta tänne:
galluppiin:
meillä on jo ( iltojen pimentyessä...) ulkona lyhdyssä "jouluvalot", joita en koe niinkään jouluvaloiksi vaan sisustuselementiksi
ja samoin keittiön pöydällä on lasipurkissa sisustusvalot.
muutoin haaremi-kynttilöitä yms en ole laittamassa ( en välitä niistä koska niitä joka ikkunalla... ) ja muutoinkin joulun koristelu jää aika minimiin tänä vuonna koska olemme Thaimaassa 2-24.12 tulemme aattoaamuna ja äitini lupasi ( johon en kauheasti luota... ) järjestää lahjat yms... valmiiksi. olen varautunut siihen että itse saan "joulun" pikavauhtia laitettua kun lapset aattona päiväunilla ( luoten siihen että kaikki nukkuvat pitkän matkan jälkeen -toiveajattelua?!).
no niin ja nyt ruokkimaan trio....
 
minä myös kopsaan vanhasta ketjusta tänne, kun sinne sitten vielä kirjoitin:

Onnea kaikille uusille, on tullut pitkä liuta lisää! Hienoa!
Mulla taitaakin olla vaihdevuodet, kun välillä melkein tärisee kun niin kylmä ja samassa hetkessä jo hiki pukkaa pintaan ja kuumottaa! Pientä pahoinvointia on pitkin päivää, mutta ei mitään suurempaa. ja samoin kuukautiskipumaista kipua. Onneksi on alkanut paaaljon paremmissa merkeissä kuin edellinen raskaus. sillonhan olin jo tässä vaiheessa sairaalassa kovien kipujen takia, epäiltiin kohdunulkoista raskautta, mutta eipä ollut onneksi! Galluppiin: saapi katsoa jos tuossa marras- joulukuun vaihteessa alkais ettimään jouluvaloja ja -koristeita. viimevuonna suurin osa "joulusälästä" löytyi vasta joulun jälkeen!! todella siistit kaapit saa tulla siivoamaan, jos joltain löytyy ylimääräistä intoa!
Masukki08 kerrohan sitten huomenna neuvolakuulumiset!! ja älä panikoi, kyllä siellä kaikki ok on!!
 
RouvaSumppisuu
HEINÄKUUN 2008 VAUVAT


1.7
Piparminttu75 32v, 4.lapsi, LUS
Narya 28v, 3.lapsi, NKL
rinkinki 24v, 2.lapsi, HYS
HooWee +30v, tuplat: 2. & 3.lapsi (1. & 2.yhteinen), K-HKS

2.7
papu1
katariina-, 3.lapsi, LPKS
mamma7328, 3.lapsi (1.yhteinen)
Ievaliina 30v, 2.lapsi, PKKS
minskuli 24v, 1.lapsi
Tyttö83, 2.lapsi

3.7
Nelli84 23v, 2.lapsi
Niive 21v, 2.lapsi, OYS
Vio-la, 1.lapsi, LKS
vesilaitoksen akka, 5.lapsi
mymmy myy, 5.lapsi, EKKS

4.7
gataa 22v, 1. lapsi, NKL
aamu81, 2.lapsi, HYS
Bubona 22v,

5.7
jane70, 1.yhteinen lapsi
oinas95, 2.lapsi
Karenina 26 v. 2. lapsi, Jyväskylä
korvapuusti 23v, 2.lapsi

6.7
SmileX 27v, 3.lapsi (1.yhteinen), PHKS
juska 29v, 3.lapsi
MargeSimpson 25v, 4.lapsi, PHKS
hemunen, 2.lapsi
RouvaSumppisuu, 2.lapsi, LUS

7.7
SatuKa 30v, 1.lapsi, Hämeenlinna

8.7
Noomi, 3.lapsi
nansotar 31v, 4.lapsi
bambiino 31v, 3.lapsi, PHKS
senjuska, 5.lapsi (2.yhteinen), PKKS

9.7
Frida74, 1.lapsi
Anzzu1984 23v, 1.lapsi, MKS
ronja78 29v, 1.lapsi, Kät
Kultatiuku 31v, 3.lapsi, PKKS

10.7
Krissie, 2.lapsi, Kät/H

11.7
Minttu28, 1.lapsi

12.7
pallo 35v, 3.lapsi
äitylix3 36v, 4.lapsi
KoJo 25v, 2.lapsi, LKS

13.7
tirpiäinen 27v, 2.lapsi, K-SKS
hilistin 31v, 1.lapsi
Sus soo +30v, 3.lapsi, SeKS

14.7
Räpätäti 29v, 4.lapsi, K-SKS
Munkki 37v, 1.lapsi
Jisse78, 3.lapsi, TAYS

15.7
t-06 28v, 2.lapsi, TYKS
Toukomamma07 32v, 2.lapsi, SeKS
Anniel 24v, 2.lapsi, EKKS

17.7
wera81 26v, 2.lapsi, VKS
Wiia 31v, 1.lapsi, PHKS

18.7
Neleka 31v, 4.lapsi, KOKS
Äitee2 28v, 3.lapsi, EKKS

19.7
nelly83 24v, 2.lapsi, JS
huppa 25v, 2.lapsi

20.7
Nasuliini-84, 2.lapsi, SeKS

23.7
Änkkäpöö 26v, 2.lapsi, OYS

24.7
Tuhkimo-78 29v, 3.lapsi, KYS
Adrian-80, 1.lapsi
nekku77, 2.lapsi, SeKS
EAK, 1.lapsi, JS

25.7
minttumaaria76, 1.lapsi

26.7
Bee 23v, 1.lapsi, PHKS

27.7
Tikkipää, 1.lapsi
Kitty1979, 1.lapsi, KYS
Poppeli
Viola
balou, 2.lapsi
Ines

28.7
Vilma-Annika, 2.lapsi (1.yhteinen)

29.7
Lumi-Marja 35v, 6.lapsi (2.yhteinen), SeKS
tannuli, K-SKS

30.7
jooo

Ei vielä tarkkaa LA:
Narya, 3.lapsi, LA 27.6-1.7
anskuliini83 24v, 4.lapsi, LA 2.-3.7, TAYS
Mame 33v, 2.lapsi, LA 2.-4.7 Kät
magia, 4. lapsi (1.yhteinen)
liisaihmemaassa, 2. lapsi
telma
fairytale84
nasu08 30v, 2.lapsi, TAYS
nisu, 1.lapsi
Wilma08
Kvaak, 3.lapsi
JJ-t
Marruska
Ensikertalainen, 1.lapsi, LKS
muumiska, 4.lapsi
pörrö, LKS
hoplaa
bella74
sorsa 22v, 1.lapsi, TYKS
anjamarita 39v, 1.lapsi, NKL
Rapu65 42v, 9.lapsi


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
RouvaSumppisuu
Huh, ennätinpäs liittää tuon listan etusivulle...se on niin paljon helpompi löytää.

:attn: Voitaisiinko jatkossa avata aina uusi pino kuukausittain, tyyliin HEINÄKUISET JOULUKUUSSA jne. Ja galluppia, olisiko jollain joku osuva nimi tälle meidän pinolle esim. heinähippuset 2008 tai heinäkuun rantapallot :LOL: ...vai pitäydytäänkö tässä tutussa ja turvallisessa nimessä? :attn:
 
RouvaSumppisuu: Hyvä idea alkaa pitämään kuukausipinoa. Tehdään niin heti joulukuun alusta, ellei tämä uusi pino jo venähdä tooosi pitkäksi ennen sitä. Jos näin käy, niin voidaan alkaa pitämään ihan viikkopinoa. Eikös joo?

Ja voit laittaa minun lasketuksi ajaksi 1.7., se ehkä paras arvaus tällä hetkellä.
 
tosta heinäkuisten nimestä tuli mieleen , ku ekakerran avasin näitä keskustelu sivuja niin tuli lukihäiriö :) luin HEINÄMAHAT :LOL:
Voi kyllä olla aika sopiva nimitys ainakin itelleen tossa jokusen kk.n päästä jo :LOL:

Heinämaha äitylix
 
[/b]HooWee Mulla ainaki oli sitä inhaa vuotoo, jota kesti sekunnin kaks kahtena aamuna ja nyt ei oo viikkoon enää ollut mitään..Mutta tästä oonkin jo useamman kerran "mainostanu" täällä :saint:

Onpas täällä taas tullu paljon tekstiä, kun hetken on poissa. Nyt ei töiden teosta meinaa tulla mitään, kun eka pitää kirjoitukset lukea läpi.

Kuukausittain vaihtuva pino kuulostaa hyvältä, niin ei tuu kauheen pitkää ketjua ja sit se on vähän niinku joulukalenteriki (uusi pino->taas kuukausi vähemmän) =) Ja heinäkuun rantapallot on aikas hauska nimitys pinolle, mutta kyllä mulle ainakin käy kaikki.

Pahoinvointi alkoi täällä. Tai ei mikään kauheen "julma" vielä, enemmänki on nyt etonu keskiviikosta lähtien ja etominen vaan..voimistuu päivä päivältä. Aamut ei onnistu, ellei ihan ensin käy juomassa lasillista mehua. Jos sitä ei tee, sitten ei varmaan pääsis sängystä ylös koko päivänä. Ja sit kyllä pyörryttääki.

Äh. Miksi oi miksi tuli kaikki boldina...
 
HooWee hyvä idea!
Kävin tässä ulkoilemassa lasten kanssa (oma+hoitomuksu). Vähän piristi oloa. Pitäisi varmaan muuten myöskin varata neuvola-aikaa tässä lähipäivinä. En ole vielä pitänyt asialla kiirettä.

t-06 4+6
 
Uusi heinämamma ilmoittautuisi mukaan, jos vaan mukaan mahtuu?! Olen ihan uusi palstalainen, joten tämä on vielä tällaista opettelua...

Tein raskaustestin viime viikon perjantaina ja plussaahan se näytti. Olen ollut siitä lähtien onneni kukkuloilla. En vähiten siksi, että jos kaikki menee hyvin, tulen saamaan esikoiseni 37 vuoden iässä. Takana myös vahvoja PCO -epäilyjä (ei kuitenkaan varmaa diagnoosia) ja todella epäsäännöllinen kuukautiskiertohistoria. No, nyt kaikki näyttää siis hyvältä, vaikka välillä tuntuu, että olen hermoraunio. Tutkiskelen jokaista tuntemusta itsessäni ja pelkään keskenmenoa ja kohdun ulkopuolista raskautta ja vaikka mitä. Varmaan normaalia? Mahaa on juilinut kummasti monta päivää (välillä jomottanut, pistänyt tai vihlonut), mutta kipu ei ole ollut kovaa tai edes kovin häiritsevää tähän mennessä. Luulen siis, että kuuluu asiaan?!?

Laskurin mukaan laskettu aika olisi 14.7. ja nyt minulla on menossa viikko 5+1. Jännittää! Aion soittaa tänään neuvolaan ja varata ajan sinne. Olen ainakin hyvissä ajoin... Kyllä tämä raskaus on niin uskomaton onni ja tunne, että ei sitä voi sanoin kuvailla, mutta te kaikkihan sen tiedätte :). Myös mies on niin innoissan, että meinaa housuissaan pysyä. Ihanaa, että on tällainen palsta, että voi jonkun kanssa asiasta puhua ja hehkuttaa, muille kun ei vielä uskalla kertoa...

Aurinkoa maanantaihin kaikille!
 
Taas uusi äiti täällä ilmoittelee itsestään. Kaksi viikkoa sitten jo saatiin plussa testiin, mutta aiemmin en ole uskaltanut joukkoonne liittyä. Myötäelänyt olen kuitenkin senkin edestä. Täällä on hyvä henki palstalaisten kesken!

Itse olen 31-vuotias, jo kahden pojan -99 ja -01, äiti Itä-Suomesta, Joensuun kupeesta. Jos Kirppu pysyy sisällä, hän on kolmas lapseni ja näkee päivänvalon Pohjois-Karjalan keskussairaalassa. Tämä lapsi on ensimmäinen yhteinen lapsemme nykyisen aviomieheni kanssa. Isällä tulee ikää mittariin alkuvuodesta jo komeat 45v, eli on jo korkea aika nyytille. Isälleen vauveli on ensimmäinen.

Kalenterista laskettuna LA on 8.7.08, mutta laskurit antaa 9.7.08, mutta nuo laskurit eivät taida huomioida tuota tulevan helmikuun karkauspäivää..... Aiemmat lapseni syntyivät sektiolla viikoilla 38+4 ja 39+0, eli sellainen lienee jälleen tiedossa.

Oireita ei ole juuri lainkaan, ellei sairasta palelua ja alamahan viiltäviä kipuja äkillisten ylösnousujen takia lasketa. Paha olokin tulee vain silloin jos syömisten väli venyy liian pitkäksi. Oksentaa ei ole tarvinnut. Välillä oikeasti tuntuu, että voiko tuolla masussa ollakaan ketään, kun oireet on niin olemattomat. En enää muista miten oireet alkoi edellisissä raskauksissa..... Ensimmäinen neuvola on 27.11, ja ajattelin jaksaa odottaa siihen rv 12 ultraan noin muuten. saas nyt nähdä.....

Näin mukaanne hyppäsi,
Kultatiuku, rv 5+6
 
t-06 kiitos kannustuksesta! kerron toki kuulumiset huomenna! ja sanohan pikkaiselle terkkuja että kummitukset kyläilevät ennen reissuaan, on tuomisia pikkuiselle :)

vatsassani kuin kuplii... ? eihän liikkeitä voi alkaa vielä tuntumaan!!! eilen illalla sama tunne kun makoilin sängyssä maha vieressäni, ihan kuin jokin liikkuisi, tuntui tönäisy patjaa vasten, ja nyt tässä istuessani tuntui "jokin"! äh, ilmaa siellä varmaan vaan on ja se kiertää ( ei kyllä sellainen "ilma-olo" ollenkaan...). kaksos unet vaihtuivat keskenmeno uneen, juoksin jopa yöllä vessaan tarkistamaan ettei vaan tule vuotoa :LOL: (hölmöä...)

HooWee tutkailin juuri netistä keskenmeno juttuja ja siellä jossain "tohtori-sivustoilla" oli info: sydänäänten löydyttyä on 90% todennäköisyys että raskaus etenee loppuun saakka. joten hyvin todennäköistä että kaikki sujuu hyvin :hug:

masukki 7+0 (jälleen täällä...)
 
Vieläkin meikäläisellä hivenen sekavat ajatukset, kun eilen plussasin... Tänään on ykkösellä (9kk) neuvola punnitus ja ajattelin siinä samalla vielä tehdä varmistus testin. Mieskin jo töistä soitteli että koska varmistuu onko hänestä tulossa tupla isä. :) Ei tahdo ukko uskoa apteekin testeihin.

Mä en ole potenut huonoaoloa, ainoastaan hiukan palellut. Mutta eipä ollut edellisessä raskaudessakaan huonoja vointeja. Toivotaan että näin myös jatkuu!

Wera ja viikkoja reipas 5
 
Tilasin tänään neuvola-ajan ja sain sen vasta 17.12, eli viiden viikon päähän! Oisin toivonu, et se olis ollu jo aikaisemmin. Silloin mulla on viikkoja kasassa 10+4. Onko teillä muilla eka neuvolakäynti noin myöhään? Tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa...
 
Tervetuloa uusille :flower:

Toi kuukausi pino on ihan hyvä idea ni ei veny ihan mahottomaks ketju.

Mie varasin tänään alkuraskauden ultran ja sain sen 30.11 silloin on rv7 ni jospa näkis et onko siellä ketään ja jos on ni onko oikeessa paikassa jos siellä on kaikki ok,sitten soitan neuvolaan ajan.

Wiia täällä meillä on eka neuvola rv 8-9 seutuvilla tai ainakin miulla oli aikasemmissa raskauksissa.

Olo on aika ärtynyt,kilahan ihan typeristä pienistä asioista ja palelu,väsymys ja pahaolo vaan voimistaa ärtyneisyyttä :headwall: Pojat ja mies ihan ihmeissään ja itteäni ärsyttää oma ärtyneisyys (tuliks kaikille selväks mun ärtyneisyys)

Äitee ja Sisu 4+3
 
Heippa!

Tervetuloa vaan mukaan uudetkin! Eiköhän mahdu hyvin, saa nähdä tosin kuinka käy kun mahat paisuu.. ;)

Mulle käy ihan mikä vaan pinoutumis-tyyli, kuukausittain, viikottain, whatever. Ja tuo Heinäkuiset rantapallot on tosiaan aikas hauska nimitys! :D Mä tosin alan muistuttaa sellaista varmaan tuossa vuodenvaihteessa jo.. Mut siis käy tämäkin. Kuten huomaatte mulle käy kaikki!

Lievää öklötystä havaittavissa täällä edelleen, kyllä sitä onkin odottanu.. Neuvola-ajankin menin tänään varaamaan, oli kyllä töykeä täti puhelimessa, kun isoon ääneen voivotteli miten viikkoja on vielä niin vähän. Hmp. :| Koskahan sitä aikaa sit ois pitäny varata et on oikeaan aikaan liikkeellä?? Nyt siis rv5+0, ja eka neuvola 7-8vkoilla. Sit jos oisin silloin soittanu, ois varmaan valitellu etten saa aikaa kun vasta myöhemmin kun ei vapaita aikoja oo.. No, se täti ei onneksi ole mun nla-täti, luojalle kiitos, ei takuulla olitais tultu toimeen. :kieh:

Munkki, meillähän on sitten sama la! Millä laskurilla laskit? Mä kun saan viikkoja nyt 5+0, ja sulla päivän enemmän.. Sama kait tuo nyt sinällään, mut mietin vain kun niin erilaisia ovat nuo laskurit.

Ja Tirpiäisellä näyttää olevan la siinä lähellä, ja synnärinäkin sama! Tiedä vaikka törmättäis vielä punnertaessa?! Paitti että mä voisin aika varmaksi sanoa, ettei mulla mene la:aan asti, kun aiemmatkin muksut syntyneet ennemmin. (esikko 37+5, keskimmäinen ja kuopus 38+6) Mutta koskaanhan ei voi tietää kuinka tässä käy!

Nyt kotihommien kimppuun..

Räpätäti rv5+0
 
heipsan!

Mä voisin hypätä myös kyytiin jos tänne mahtuupi?! :D

Elikkäs just tossa testin tein ja plussahan sieltä pärähti.aivan alussa siis mennään...

Oon poitsun-07 äiti.meidän perheen arjessa mukana touhuaa myös isännys ja kaks kissaa.asustellaan etelä-pohjanmaallajoten sairaalana on sitten toi seinäjoen keskussairaala.Töihin olis tarkotus palailla täs parin viikon sisällä,ei tuu kovin pitkä putki jos kaikki menee hyvin =) oon töissä ryhmiksessä,et lapsista ei eroon pääse ;)

Olo on niin onnellinen ja ehkä hiukan sekava :D mutta varmaan ihan normi...Laskurin mukaan la olis 20.7.esikko tuli maailmaan rv36+4 et katotaan miten tää...jos siis kaikki menee hyvin.

lisää myöhemmin!

Nasuliini rv4+1
 
Munkki ja Räpätäti,me mennään ihan samoissa päivissä. Munkin la on laskureiden mukaan 14.7. ja nyt menossa 5+0. Kivaa!

Tervetuloa uusille, tämä palsta on tosiaan ihan mahtava, kun tänne voi hehkuttaa ja puhua joskus olemattomistakin murheista ja niistä kaikista peloista, jotka pärähti päälle heti kun plussasi.

Mulla on tunteet aika pinnassa, itkettää ihan kaikenlaiset asiat. Muutoin oireet ovat aika ennallaan: viluttaa, väsyttää, hieman kuvottaa ja rinnat hieman arat.

Mukavaa maanantaita kaikille!
 
Voi ei, kirjoitin äsken pitkän viestin ja onnistuin tuhoamaan koko komeuden. Ei kun alusta uudestaan.

Räpätäti, googlasin netistä laskuria LA:n laskemista varten (aikaisempaa kokemusta kun ei ole) ja löysin useamman laskurin, joita sitten kaikkia kokeilin ;) . En kyllä muista nimeltä kuin sen Vauva-lehden laskurin. Melkein kaikissa tuli päiväksi 14.12. Mutta voi olla, että en osaa laskea rv:tä oikein, koska olen niin keltanokka näissä asioisa enkä ole varma ymmärsinkö laskuohjeet oikein. Eli vikat menkat alkoi 8.10. (maanantai) ja jos 4+6 jälkeen tulee jo 5+0, niin käsittääkseni mulla oli 5+0 eilen, ja tänään siis 5+1. Voi kyllä olla, että olen ymmärtänyt jotain väärin. Korjatkaa, jos olen metsässä!

Tilasin tänään neuvolaan ajan ja sain sen vasta 11.12. "Vasta" sen vuoksi, että en millään jaksaisi odottaa niin kauan, sehän on jo rv 9. Terveydenhoitaja, joka antoi ajan, oli kyllä tosi ystävällinen ja kiva ja tuntui ymmärtävän huolestuneita kysymyksiäni. Itsellekin tuli sellainen olo, että en jaksa odottaa rv 13 saakka päästäkseni ekaan ultraan, joten ilmeisesti se alkuraskauden ultra pitää aina hoitaa yksityisellä puolella omasta pussista? Millä viikolla sinne voi/kannattaa mennä? Kertokaapa kokeneemmat!

Sitten vielä sellainen kamala huoli mulla, että mun oli pakko aloittaa Selexid antibioottikuuri tänään virtsatietulehduksen takia. Terveydebhoitaja sanoi, että voin sitä ottaa ja tsekkasin asian vielä netistä. Silti tuntuu pahalta, kun just tähän rakoon sain moisen vaivan. Olen usein ollut helisemässä virtsiksien kanssa, joten asia ei ole mikään uusi juttu ja helposti hoidettavissa, mutta silti ottaa päähän syödä lääkettä juuri tähän rakoon. Ilmankaan ei voi kuitenkaan olla, koska olo niin hirveä, ettei tiedä istuako vai seistä (töissä ei voi maata). Onko muilla ollut samoja ongelmia raskauden aikana?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wiia:
Tilasin tänään neuvola-ajan ja sain sen vasta 17.12, eli viiden viikon päähän! Oisin toivonu, et se olis ollu jo aikaisemmin. Silloin mulla on viikkoja kasassa 10+4. Onko teillä muilla eka neuvolakäynti noin myöhään? Tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa...
Minä soitin tänään neuvolaan ja sain neuvola-ajan 18.12. ja lääkärikäynnin 2.1. Sen laskurit sanoi lasketun ajan olevan 17.7. ja että miula ois ekassa neuvolassa rv 9+ puolella ( omien laskelmien mukaan jo rv 10 )
Noh, ei ne esikollakaan aikoinaan osanneet laskea laskettua aikaa oikein, vasta ultrassa täti kattoi, et "Mitä ne on oikein neuvolassa sekoilleet, nää päiväthän on laskettu ihan väärin tänne neuvolakorttiin!"

Osaisko kukaan sanoa, mites ne ultrat nykyään menee...eli siis monennellako viikolla siihen ekaan ultraan mennään? Pentele, ei kait ne sitä vielä meinaa tuonne jouluviikolle miule työntää?


-Anniel ja vekkuli 4+6
 
RouvaSumppisuu
No niin, iskipä se ensimmäinen syyslentsukin tänne...taitaa olla vastustuskyky miinuksen puolella, kun heti saan kaikki pöpöt. Taitaa mennä tämä päivä vilttiin kääriytyneenä...sniif ja hatsuu!!!

Mullekin käy tosiaan ihan mikä tahansa pinoutumismuoto, kunhan vaan harittavine silmineni löydän tän pinon jostain :LOL: .

Ekasta neuvolasta
: en ole itse vielä varannut. Odottelen tuota alkuraskauden ultraa ja soitan vasta sitten, jos kaikki ok. Varmaan täälläkin tuo eka nla on joskus rv. 10+jotain.

Äitee2
: Täälläkin on ihan jatkuvasti hermot kireellä, tiuskin vähän väliä varsinkin miehelle ja koiralle...mutta nyt on hyvä laittaa kaikki tällaset kilahdukset sun muut raskauden piikkiin :LOL: .

Ja onnea uusille plussanneille!!!

Sumppis & Lillis rv5+4

 

Yhteistyössä