HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

Huomenta kaikille! Täällä töissä yritän kirjoittaa muutaman rivin ihan silmät sikkurassa. Väsyttää niin maan perusteellisesti, vaikka menin jo kymmeneltä nukkumaan. En käsitä miten jaksan koko päivän töissä. Teksi mieli vain kaivautua peittojen alle koisaamaan.

Keltanokalta ehkä tyhmä kysymys: onko teillä ollut mies mukana ihan ekasta ultrasta lähtien (esim. alkuraskauden ultrassa yksityisellä puolella)?

Iloa päivään!

Munkki 5+1
 
..sitä taas ollaan ollaan. Aamun eka toiminta on potkaista tietsikka käyntiin ja istua tähän kahvikupposen kanssa ja juuri tänne sivulle! Pienin piipero vielä nukkuu niin hyvä aika istua tässä.
Tilasin minäkin eilen neuvola aikaa. 11.12 olis sit eka käynti..jo ihan jänskättää.
Muutenki kauheesti kuulostelee oloja ja miettii onhan kaikki ok. Meillä isäntä sekosi plussasta niin ettei saanut pidettyä tietoa sisällä vaan kailotti vissiin kaikille =) No, toivotaan että meillä kaikilla menisi kaikki OK.
Paljon on tullutkin "heinämahoja" mukaan, tosi kivaa.
Onkohan monikin samoihin aikoihin miun kanssa ponnistelee EKKS...
Voin veikata että olen vasta heinäkuun loppupuolella ahertaas jos vanhat merkit paikkansa pitää, eli yli mennee... Hitsi :) jo sitä on ajatuksissaan niin kaukana =)
Täällä ei oloja ihmeemmin vieläkäään (ihanku oikein odottais sitä kauheutta mitä edelliseltä oli) Iltaisin kauhea palellus ja alaselkä vähän jäykkää (en tiedä kuuluuko asiaan) Ruoka ei maistu samalla tavalla (sinänsä hyvä, vararavintoa kun on jo ennestään ihan kivasti :LOL: )
Täytynee mennä taas lataa pyykit koneseen jotta sais vähän pyykkivuorta madallettua.

Äitylix 6 +

Kääk. Aura ajoi just ja kauheat kököt heitti portin eteen. Joutunee lumilapion kanssa mennä heiluu..
 
aamulla veristä vuotoa, joten ei hyvältä näytä! :'(
vuotoa mulla ei ole ollut kuin keskenmenneessä raskaudessa, joten mieli ei mitenkään järin toiveikas!
menen kuitenkin tänään neuvolaan koska olen sopinut lasten hoidot ja kaikki valmiiksi.

hieman masennuksissaan aamukahviaan lipittävä masukki 7+1
 
Masukki08 Voi kurja että sinullakin vuotoa :/ Ultrataanko teidän neuvolassa eli pystyykö terkka tutkimaan mistä vuoto voisi johtua? Pidän kädet ristissä että vuoto olisi vain asiaan kuuluvaan alkuraskauden vuotoa.

Aika moni täällä tuntuu kärsivän epämääräisistä vuodoista, ne tosiaan kiristävät hermoja ihan hulluna!!!

Omaa napaa Itseltäni ei nyt aamulla tullut ruskeaa vuotoa, mutta alavatsassa on tuntemuksia joita ei vielä viime viikolla ollut. Onko sitten kyseessä kohdun kasvaminen vai jokin muu, vaikea sanoa. Asiaa ei varmaan helpota se, että jännitän vaistomaisesti vatsalihaksia kun pelkään vuotoa. Onneksi ei tarvinnut lähteä ulkomaan työmatkalle tällä viikolla ja myös ensi viikon matka peruuntui. En olisi yhtään jaksanut matkustaa nyt.
 
HooWee meidän omassa neuvolassa on ultra, mutta ottavat vastaan n.10km päässä aina tiistaisin ja lupasin ajaa sinne tänään. koska muutoin ajat olisivat menneet todella pitkälle. ja tuo ultra on sen verran vanha, että ei näytä vielä tässä vaiheessa mitään. harkitsen hieman menemistä yksityiselle, mutta on niin kauhian kallista lystiä. torstaille aika halvalle, mutta hyvälle yksityiselle ja siellä ei nopeammin vapaita aikoja. odottavan aika ( etenkin pienessä paniikissa ) on harvinaisen pitkä.
 
Masukki08 :hug: pidän peukkuja, että siellä on kaikki hyvin!! ja olit eilen kirjoitellut, terkut meni perille. tervetuloa vaan kyläilemään!

täällä on väsymystä alkanut tulemaan ja kivutkin on voimakkaampia kuin ennen, mutta ei edelleen mitään verrattuna edelliseen raskauteen. samoin pahoinvointi on lisääntynyt, mutta oksentamaan en vielä ole joutunut.

eilen yritin varata neuvola-aikaa, mutta ehän sieltä kukaan mulle vastannut. täytyy tänään taas yrittää jospa ne kyllästyis siihen jatkuvaan puhelimen pirinään ja vastaisivat siihen!

t-06 5+0 (jos oikein osaan laskea)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Munkki:
Keltanokalta ehkä tyhmä kysymys: onko teillä ollut mies mukana ihan ekasta ultrasta lähtien (esim. alkuraskauden ultrassa yksityisellä puolella)?
Esikoiselta mies kävi vain neuvolan valmennukset ja neuvolaan tuli mukaan seuraavan kerran neidin ollessa puolen vuoden ikäinen. Eli siis ultrissa (3 kpl silloin kävin) ei ollut kertaakaan.

Nyt sitten riippuu mille viikolle tuon ekan ultran saan, niin saattaa tulla esikon kanssa mukaan, eli ei siis mukaan huoneeseen vaan ulkopuolelle odottamaan. Ajattelin kyllä hiillostaa mukaan ehkä sit rakenneultraan, mutta työtilanne ratkaisee valitettavasti meillä kaiken, mies on yksityisyrittäjä.

Tervetuloa joukkoon kaikki uudet :wave: !


-Anniel ja vekkuli 5+0
 
Huomenia jälleen!

Masukki08:lle kovasti voimahalauksia! :hug: Mikähän kumma vuoto se voisi olla? Jospa se onkin vain jotain harmitonta, jookos?! Pidän peukut teipattuna pystyyn torstaihin asti, että kaikki on kuitenkin hyvin!
Ja HooWeelle ja Juskalle samat toivotukset!! Toivotaan että kaikki on tosiaankin hyvin!

Täällä jatkuu taistelu siitä, meneekö sitä kahvia alas vaiko ei.. Eka kuppi sai aikaan jo öllön olon, ihan epistä! Mun pitää saada aamukahvini!! |O Mut sinnillä vaan toista kuppia perään, jos liikaa öllöttää niin sit menee viemäriin..
Masu on niin turvoksissa, et kaikki mun housut (no, parit lökäpöksyt ny menee) puristaa alamassua. Paha olla, eikä housut istu. Ei hitsi, kuinkahan pian tää tästä vielä paisuukaan?!? Ei taida salaisuus pysyä kovin kauaa..Kääk! Mä nyt oisin halunnu ekan ultran käydä, ja varmistaa että siellä edes sykkii sydän.. Siitä en muuten tiedä koska se on, juuri työttömäksi jääneenä ei oo varaa lähtee yksityiselle ultrattavaks. Ja jos tää nyt on kesken mennäkseen, niin sit se menee, sitähän ei voi estää. *huokaa* Joten odotellaas nyt vaan.

Jahas. Joskohan sitä saisi itsensä hakemaan puitakin? Puulämmitys on nääs, eikä tää mökki lämpene jos ei niitä kalikoita kanna. Koiruus sentään tuossa lämmittelee varpaita, on niiiiiin mamman poika että!! Vessaanki tulee perässä, ainakin oven taa oottamaan jos ei muuten.. :D Pentu siis vielä. Mut ny niitä puita!

Räpätäti+(.)
 
Masukki08: Voi kuvitella tuon tunteen..epätoivo iskee heti. Tuliko heti kirkasta verta? Toivotaan silti parasta :hug: Itse olen kokenut myös keskenmenon, ja tiedän että siinä vaiheessa kun verta näkyy toivominen tuntuu aika turhalta. Kaikki on kuitenkin mahdollista.

Munkki: Meillä mies on ollut edellisissä raskauksissa mukana niskapoimu- ja rakenneultrassa, mutta ei alkuraskaudenultrassa. Ei ole ollut mukana neuvolassa kun esikoisen aikaan vissiin kerran. Musta mies on ihan turha raahata mukaan neuvolaan.

HooWee: Hyvä että tuhruttelu on loppunut. Uskon että erinlaiset kivut mahassasi ovat kasvukipuja yms..kyllähän kaksi vauvaakin kasvattaa kohtua hieman eritahtia kuin yksi.

Omassa navassa ei mitään uutta kirjoitettavaa. Uusi viikko tosin pyörähti taas käyntiin.

Noomi ja Nasu 6+0
 
Soittelin eilen neuvolaan ja sain ultraan ajan 22.11.Tämä johtuu siitä ,kun sairastin syys-ja lokakuun jatkuvasti.Miulla on kystia poskionteloissa ja pienikin nuha saa aikaan sen ,että tulehdus puhkeaa. No viime kuussa söin 2 lääkekuuria,kävin 3 kertaa röntgenissä ja särkylääkkeinä panacod ja burana 800 sekä käytin myös ehkäisypillereitä...Mikään ei pysynyt sisällä, molemmista päistä lensi kaaressa joten e-pillerit meni varmaan pönttöön.Eli tällähetkellä sairauteni takia en olisi raskaaksi tietentahtoen ryhtynyt,koska poskionteloleikkaus on edessä,mutta niin se vaan tämä elämä on ihmeellistä. Tällähetkellä olen edelleen sairaslomalla kuumeilun takia ja yritän olla liikaa miettimättä mahdollisia kehityshäiriöitä jotka ovat voineet syntyä lääkkeistä tai röntgenistä. Vauva on enemmän kuin tervetullut vaikkakin lähtökohta on tämä. Toivon sydämeni pohjasta ,että kaikki olisi OK.
Vielä viikko ja kaksi päivää ultraan...

Ievaliina rv6+6
 
RouvaSumppisuu
Voimia ja tsemppiä kaikille vuodoista kärsiville :hug: . Pidän peukut pystyssä, ettei olisi mitään vakavaa d :/ b.

Muutamaan gallupiin pikaisesti...

Vitamiineista
: syön Multitabsin raskausmonivitamiinia 1/pvä ja lisäksi Omega3:sta.

Joulujutuista: vielä en ole mitään koristeita tai valoja laittanut, mutta rakastan kynttilöitä ja sitä hämyistä tunnelmaa, mikä jouluun kuuluu. Terassille laitetaan kirkkaat jouluvalot ja ikkunoihin kyntteliköt kunhan päästään vähän lähemmäs joulua. Oon kyllä jouluihminen mutta samalla vähän minimalistinen, vähemmän on paremmin.

Ultrista: kunta tarjoaa np- ja rakenneultran ja niihin mies tulee mukaan. Alkuraskauden ultraan meen yksin, kun mies on töissä, eikä siellä vielä oikein mitään konkreettista näy. Tai toivottavasti näkyy se sydämen syke, mutta ymmärrätte varmaan pointin. Ekassa raskaudessa mies oli kerran mukana neuvolassa ja varmaan nytkin käyn siellä yksin. En kyllä edes kaipaa miestä sinne, mutta olihan se kiva, että hänkin kuuli sen hevosenlaukan =) .

Sumppis ja Lillis rv5+5
 
Täällä vielä ollaan erittäin epätodellisissa tunnelmissa plussan jälkeen, viime perjantaina tein testin kun mies sen apteekista haki, oli kuulemma ollut jo pari viikkoa varma että olen raskaana vaikka en sitä itse uskonutkaan...(kuulemma käytöksestä huomasi?)

Tasan vuosi ollaan yritetty yhteistä lasta, kummallakin edellisistä liitoista kaksi, minulla 11 ja 12v ja miehellä jo 20 ja 22v lapset. Yksi keskenmeno keväällä ja muutenkin tuntunut erittäin toivottomalta onnistua, olen Erittäin Ylipainoinen Äiti. Minä olen 30v ja mies 50v.

Mutta nyt sitten tärppäsi, rv.6+3 ja la 5.7. erään laskurin mukaan, kuukautiset hieman epäsäännölliset joten tarkkaan selviää sitten neuvolassa.

Olo on siis kuin ensikertalaisella, on siitä sen verran aikaa kun on viimeksi synnyttänyt, onneksi on tämä internetin ihmeellinen maailma josta saa vähän kertausoppia.

Neuvola-ajan olisin varannut tänään mutta soittoaika onkin huomenna, koetan saada aikaa mahdollisimman pian koska pitäisi hieman keskustella siellä syömisistäni koska painoa ei ole varaa tulla enää lisää oikeastaan yhtään mutta etten kuitenkaan syö väärin tai liian vähän.

Jännityksessä tietysti on pysyykö pikkuinen nyt kyydissä...

Oireita ei ole paljoa ollut, vatsa turvoksissa koko ajan ja itku on herkässä. Niin ja väsyttää niin julmetusti koko ajan.

Synnyttämään mennään varmaan sitten Tampereelle jos ei olla muutettu ennen sitä..
 
KIITOS KAVERIT olette kyllä mahtavia!!! :hug:
vuoto loppui! mutta pakko sanoa että kyllä moinen pysäyttää! soitin neuvolaankin ja sanoin että voin antaa aikani jollekkin oikeasti raskaana olevalle, etten tuhlaa heiän aikaa keskenmeno riski raskaudellani ;)
mutta eipä kuunnellut mua -sanoi vaan että tavataan klo 13 :p tulemme hyvin toimeen th:n kanssa, oli aiemmassakin raskaudessa sijaisena säännöllisin väliajoin.
ei saa kuulemma heiän laitteilla sydänääniä kuuluviin, eikä saa lähetettä "ilmaiseen" ultraan tyksiin, kun ei satu eikä tule klimppi vuotoa.
noh, varasin ajan yksityiselle ( jouduin soittamaan aika monta läpi ennen kuin sain ajan tälle päivälle ) voisihan nekin rahat huonommin käyttää. saanpahan ( ehkä ) mielenrauhan!

ja vastaanpa samalla vitamiini asiaan ettei tule vaan omaa vuodatusta... syön myös multivita + ( oliko sellainen, ei jaksa nousta tarkistamaan...) 1 kpl / pvä. samaten otan maitohappo kapseleita 2 kpl / pvä.

hermoheikko masukki 7+1
 
Paljon, paljon tarrasukkia kaikille, varsinkin teille, joilla on ilmaantunut vuotoa :hug:

Vitamiineista syön raskaus multitabseja (monivitamiini) 2/päivä, kun veriarvot on ihan matalalla. Sit syön viel kalkkitablettejaki samalta valmistajalta, kun ei toi maitotuotteiden, tai minkään muunkaan ruuan, syöminen just nyt tunnu niin hyvältä, kun on huono, huono olo aamusta iltaan ja jos herään yöllä, niin huono olo iskee silloinkin :$

Jouluvaloja en oo vielä laittanu, yritän kovasti hillitä itseni, kun rakastan kaikkea joulussa. Jotkut hillityt valot vois kyllä pian laittaa, kun on niin pimeetä ja synkkää...

Ultraan taidan mennä vasta sitte vklla 12, jos suinkin maltan odottaa sinne asti...

Onko muuten kukaan kokeillu multitabs raskausinkivääriä..?Näin moisen tuotteen apteekissa ja siinä sanottiin, että auttaisi pahoinvointiin jo muutamassa päivässä. On vähän vaikeeta olla puhelinpalvelussa töissä, kun joka puhelun alussa pitää hetki miettiä, että kykenenköhän tähän vai tuleeko kirmastua kesken puhelun vessaan...Toistaiseksi ei kyllä vieläkään ole tullut oksennettua, mutta sitä odotellessa...

Ronja 5+6
("Enää" 239 päivää laskettuun aikaan, odottajan aika on pitkä...)
 
Huomenta täältä Enkuista kaikille!

Täällä vuoto jatkuu verisenä, klimppisenä ja runsaana, kivut ovat vatsassa ja alaselässä menkkamaiset. Eli kesken tämä nyt sitten taisi mennä, olen itse jo ihan varma siitä. Vuodon koostumuksesta yms. päätellen. Torstaina on vasta lekuri ja sitten mahdollisesti se ultra siitä vasta viikon, parin päästä. Soittelen kyllä jo tänään jonnekin yksityisille, josko pääsis ultraan aikaisemmin. Toivon vain että kaikki tulee ulos luonnollisesti, ettei mihinkään kaavintaan tarvitse mennä.

Olo on kyllä runneltu ja tosi surullinen. Eilen itku tuli vasta illalla, kun jotenkin tajusin, että ei meille nyt sitten sitä heinävauvaa taida tulla. Tiedän, että ennen ultraa on joku toivo olemassa, mutta mulla itsellä on niin vahva intuitio, että tämä oli nyt tällä kertaa tässä, ei siellä ole elämää enää... :'(

Juskalle, masukille ja Hooweelle parempaa onnea! Mä tulen sit viimeistään ultran jälkeen kertomaan "lopullisen" tilanteen, nyt taidan vähän vetäytyä, kun luulen ettei teidän muiden onnellisten raskauden seuraaminen ihan hirveä hyvää tee minulle tällä hetkellä!

Tsemppiä kaikille ja mukavaa raskausaikaa!

 
Diodium Pahoittelut :'(

Masukki Hyvä jos vuoto rauhottui ja sait ultraan ajan täksi päiväksi! Tulethan sitten heti raportoimaan mikä on tilanne?

Vitamiineista syön Multi-Tabsin Raskaus-vitamiinia, 1 kpl/päivä. Sekä Omega 3 kalaöljykapseleita 2 kpl/päivä. Siis niitä, missä ei ole A-vitamiinia.

Mulla ei taida olla tällä hetkellä muuta elämää kuin roikkua tällä palstalla. Nämä ajatukset vaan pyörii päässä 100% ajasta ja töihin keskittyminen on ihan täysi nolla.

HooWee TAAS, 7+1
 
Kaikille kenellä vuotoa ollut niin lämmin :hug: ja toivotaan että on jotain harmitonta alkuraskauden vuotoa.

Diodium Olen pahoillani ja jaksamista teille :hug:

Äitylix3 Täällä on yks EKKS menevä mut miulla on la 18.7 laskureiden mukaan,meillä on esikko syntyny rv36 ja kuopus rv 38 et jos noin pitkälle pääsen ni voipi olla et heinäkuun alkupuolella olen siellä,jos tulee samat ongelmat kun edellisissäkin.

Ruttukurttu ja minttumaaria76 tervetuloa mukaan :flower: :flower:

Galluppeihin:syön raskauden aikasia monivitamiini tabletteja.

Olen koko sydämestäni jouluihminen mutta valot ym. laittelen vasta tossa joulukuun alussa ja siitä sitten pikkuhiljaa lisin niitä koristeita koko ajan...lapset innoissaan mut mies ei niinkään ;)

Ultrista kunta tarjoo np- ja rakenne ultran,mut varasin kyllä alkuraskauden ultran yksityiselle rv7 ni näkee edes et onko siellä ketään ja missä on...

Ronja78 Kaks miun kaveria on käyttänyt niitä inkivääri kapseleita ni toinen sano et toimii tosi hyvin ja toinen sano ettei toiminu ollenkaan et kaiketi se riippuu vähän ihmisestäkin...

Oma olo on väsynyt,paleleva ja öklöttävä...kaikki lämmin ruoka on ruvennut tökkiin joten syön salaatteja ja jogurtteja,ne ainakin vielä menee ja vissyä menee kanssa ihan kiitettävästi.

Äitee ja Sisu 4+4
 
HooWee, tulen tottakai. täällä minäkin roikun... :whistle:
ruoka syötetty ja nuorin päiväunilla, kaksikko leikkii omassa huoneessaan. nyt vaan odotan äitiäni lasten vahdiksi jotta pääsen neuvolaan lähtemään. ja se vaaka kammoksuttaa :ashamed: olen paastonnut koko päivän ( lukuun ottamatta aamukahvia) jos vaikka näyttäis ees hieman vähemmän B)

Diodium; olen hyvin pahoillani! vaikka raskaus vasta alussa niin siihen pieneen ihmisen alkuun ehtii kiintymään kovasti. itsekkin aamulla hätkähdin omia voimakkaita tunteita toukkaa kohtaan, joten ymmärrän hyvin surusi. kun jaksat niin tule toki kertomaan kuulumisiasi! :hug:
 
Masukki: Ihana kuulla että vuoto on rauhoittunut!

Diodium: Olen pahoillani puolestasi. Keskenmeno on kamala kokemus.



Ruttukurttu ja minttumaaria76 : Tervetuloa joukkoon!!

[/b]HooWee: Mitä Omega 3:sta syöt? Onko siinä jotain vitaamiineja kalaöljýn lisäksi?

Noomi ja Nasu 6+0
 
RouvaSumppisuu
Diodium, suuri :hug: .

Tuosta Omega3:sta, tietääkö joku voiko "liiallisesta" e-vitamiinista olla raskauden aikana jotain haittaa? Kun itse syön Omega3:sta, jossa myös e-vitamiinia ja noissa raskausmonivitamiineissakin sitä on ihan reilusti. Sen takia en ole uskaltanut ottaa kuin yhden päivässä kumpaakin, vaikka ohjeen mukaan voisi kumpaakin ottaa kaksi kappaletta...
 
Diodiumille lämmin :hug: ja voimia! Kyllä näihin toukkiin on tosiaan jo kiintynyt niin kovasti, että suru on varmasti valtava.

Masukki08 onneksi sinulla vuoto loppui ja pääset vielä tänään tarkistuttamaan asian. Tulehan sitten kertomaan tilanne.

Aamu mukava tavata täälläkin :wave:
Ruttukurtulle ja minttumaarialle myös tervetuoloa joukkoon!

HooWee ihan sama täällä, että koko ajan pitää käydä lueskelemassa. Muutakin puuhaa kyllä olis, mutta tänne sitä aina vaan eksyy ja jumittuu :ashamed:

Vitamiinit olis tarkotus hankkia tänään kauppareissulla. Esikoista odottaessa söin Multitabseja, ja samoja taidan hankkia nytkin. Pitää sitten kattoo tarttuuko sieltä apteekin hyllyltä jotain muutakin mukaan.

Jouluvalot meillä laitetaan todennäkösesti vasta tuossa joulukuun alussa, niin kovasti jouluihminen kun olenkin. Ensimmäinen adventti on meillä yleensä se päivä kun valot löytää paikoilleen. Kynttilöitä meillä kyllä poltellaan ahkerasti.

Sitten vielä omaa napaa... Mua paleltaa niin pirusti ja koko ajan! Koko ajan pitää olla villatakki ja -sukat päällä, juon teetä lämmikkeeks ja kääriydyn vielä vilttiinki, mutta mikään ei auta. Alkaa kyllä jo tympästä! Ja se väsymys alkaa kans tulemaan. Miten sitä jaksaa tuon esikoisen kans touhuta kunnolla, kun koko ajan tekis mieli vaan nukkua?!?!? On se vaan kummaa, että ensin näitä oireita oottaa niin malttamattomana ja sitten kun ne lopulta tulee, niin pitää valittaa että kun on sitä ja sitä :/ :D

Mutta nytpä taidanki taas keittää kupposen lämmintä ja koittaa sitten ottaa pikku torkut, että jaksais ees jotenkuten iltaan.

Halauksia kaikille että jaksetaan :hug: :heart:
 

Yhteistyössä