HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

Eilen oli neuvola ja ultran varasin tänään. Se siis 19.12. Silloin viikkoja 11+2.
Neuvolan la olis 8.7,mut kierto on pidempi joten uskon ennemmin siihen 13.7. Ultrassa se sit varmistuu. Ei tarvi viel muutella..

Etova olo jatkuu,mut väsymys ei oo ihan niin kova enää. Joka päivä ei tarvi nukkua päikkäreitä niin kuin tähän asti.
Nyt menee alas jo hapankorput,mehu,enemmän salmiakkia :D , kaikki suolanen. Hampurilaiset on ihan ykkösiä! Oon ennen ollu enemmän pizzan ystävä,mut nyt tekee koko ajan mieli mamarolssia :LOL:



Kohta olis kummitytön hautajaisetkin edessä. En tiedä miten asiasta ilmoittaisin tytön vanhemmille... En taida itse kyetä sinne lähtemään. Osittain pelottaa oma olotila ja sit se ite tilanne voi saada mut ihan pois tolaltani :'(

tirpiäinen ja kauno 8+2
 
Tikkipää kyllä joka neuvolassa on dobblerit joilla kuunnellaan sydänäänet.
Ja joku kyseli eikö vaatteista vähennetä painoa neuvolassa. Meillä ei ainakaan vähennetä.
Mulla on väsymys vähän hellittäny, mut edelleen nukun tytön kans samaan aikaan päikkärit. Iltasin jaksaa taas valvoa. =)
rinkinki rv9+2
 
Ei ne välttämättä kuulu vielä ekalla neuvolakäynnillä. Mut toisella sit ainakin. Tää alku on vaan tällästä odottelua ja ihmettelyä että onkohan siellä mahassa elämää.

Mulle tuli np ultra aika joulukuun puoleenväliin, sitä saa nyt alkaa jännäileen..

vesis+ aapeli ja 9+1
 
Hellurei taas pitkästä aikaa.
Sydänäänet kuunnellaan neuvolassa sitten kun viikkoja on jotain +11 koska ne ei kuulu aiemmin neuvolan laitteilla.Ainakin meillä nlassa sellanen vanha laite =)
nyt ei jouva enempää..sujuvasti päivittäin seurailen palstaa mutten jaksa aina kirjotella ite |O
 
Tikkipää: luultavasti sydänääniä ei kuunnella ekalla kerralla, riippuu tietenkin siitä monesko viikko menossa.. Esikoiselta yrittettiin kuunnella 9viikolla, muttei äänet kuulunut. Seuraavalla kerralla jo kuuluivat.(silloin viikoja oli 11). Tässä raskaudessa kävin neuvolassa 8+1, eikä sydänääniä kuunneltu vielä.

Täällä pahaolo vain pahenee.. koko päivän on huono olo ja pitää olla jatkuvasti valmiina, jos tulee oksennus. Juuri vaihdoin kakkavaipan pojalle ja samalla piti yökkiä pönttöön :x Ja poika vielä pelkää yökkäilyn ääniä, yritä siinä sit samalla rauhoitella ettei oo mitään hätää :/
Ja tämä väsymys |O Ihan sama kuinka paljon nukkuu yöllä nii päivällä ei meinaa pysyy hereillä..

Täälläkin ois suunnitelmissa lähteä Phukettiin Maalis/Huhtikuussa. Jos serkun mies vain pääsee sinne vaihtoon maalis-toukokuuksi niin mentäis niien seuraksi sinne pariksi viikoksi. Ihanaa olis päästä lomalle B)

Mä taidan mennä päikkäreille, ku poikaki ny nukkuu.. Jos vaikka sais vähän virtaa päivää ja iltaa varten, ku mies on iltaan asti töissä.

NiiVe ja pikkuinen tasan 9vk.
 
Tännekää ei sen ihmeempiä. Toissa päivänä kirjotin pitkän viestin jossa mm vastailin mammavaate gallupiin ym mut sit ku painoin "vastaa" nappia ni kesti jonkun aikaa ja kone ilmotti et palvelinta ei löydy, höh. En o muutenkaa nyt jaksan kirjottaa tänne ku ei ole mitää ihmeempää kerrottavaa. Oon vaa lueskellu teidän muiden kuulumisia.

Tikkipää: mulla myös ultra ens tiistaina eli 4.12, jännäillää yhessä!! =) Eka neuvola on 10.12.

Täällä ollu pari päivää parempi olo, ainoastaa lievää etomista. Odottelen kuitenki nyt rauhassa sitä karmeaa pahoinvointia joka ollu kaikkien kolmen kohdalla ja alkanut yleensä viikolla 8 eli aikaa vielä on...

Eipä tässä muuta ku kovasti tarrasukkia vaa kaikille!!! Palaan viimeistää keskiviikkona ku ultra on tiistai iltana B)

Neleka & Tuikku 6+6 (huomen 7vk täys, jee!)
 
oinas95, kiitos vinkeistä tulevaa Espanjan matkaa varten.

Mullakin olis eka ultra ens maanantaina, varasin siis yksityiseltä. Viikkoja kasassa silloin tasan 6, saas nähdä mitä näkyy ja kuuluu.. jännittää.

Tää on niin erilaista odottaa toista ja varsinkin näin monen vuoden jälkeen.. 8 vuotta sitten olin vain niiiiin onnellisena raskaana ja kaikki menikin hyvin. Nyt en tee mitään muuta kun panikoin ja pelkään :ashamed: En tiedä mikä sen tekee, varmaan tää keski-ikä ;)

Naama kukkii ja mahaa turvottaa :LOL:

Vilma-Annika 5+3
 
Ultrassa käyty, kaikki ok!! Ihanaa :D Melkein 2 senttinen pikkuinen vastaa viikkoja. Siellä oli ihan perinatologian erikoislääkäri ultraamassa, meidän taustan takia. Sanoi että jos halutaan istukkanäyte niin ois enää pari viikkoa kuulema aikaa. Me kerrottiin että ollaan ehdottomasti sitä mieltä, että sen tulos ei mitenkään sais meitä keskeyttämään ja siihen tutkimukseen liittyy keskenmenoriski, joten sitä näytettä ei haluta eikä tarvita. Ultrissa tutkittavat jutut otetaan vastaan, mutta ne korkeintaan valmistaa tulevaan, mikään ei muuta sitä että vauva on enemmän kuin tervetullut! Mutta voihan olla että kaikki menee hyvin tällä kertaa, toivottavasti! Seuraava ultra on noin 3 viikon päästä, juuri ennen joulua, samalla erikoislääkärillä. Eka neuvolakäynti on ensi viikolla. Pojalle ja tytölle on nyt kerrottu vauvasta, isot hymyt tuli ja ovat innoissaan :D

Marge & "Maggie" rv 8+4 :heart:
 
Minulla kuunneltiin sydänäänet ensimmäisellä lääkärikäynnillä. Meillä täällä Hämeenlinnassa on kolme lääkärikertaa, alkuraskaudessa, keskiraskaudessa ja loppuraskaudessa. Viikkoja oli kasassa vasta 9+0 (tai ultran mukaan 8+1) ja hyvin kuului :heart: . Jos en olisi ollut yksityisellä ultrassa, niin lääkäri olisi ultrannut. Ainahan sitä voi pyytää, josko ne sydänäänet kuunneltaisiin jo silloin ensimmäisellä neuvolakäynnillä.

Olenpas minä ollut jo monta kertaa neuvolassa/lääkärillä. :eek: (Alkuraskauden ultrassa yksityisellä, neuvolassa ja neuvolan lääkärillä ) Kaikki teistä kun ei ole vielä päässyt ensimmäiseenkään. No nyt tulee pitkä tauko, kun np-ultra on vasta 28.12.

SatuKa ja rv 8+4 (9+3)
 
Huomenna olis alkuraskauden ultra ja pelottaa/jännittää ihan kauheesti kun viimeeksi se ultra muuttui km jälkitarkastukseksi...

Tänään on ollut ihan :kieh: pv kaikki asiat ärsyttää ja mieskin sano et kiihdun 0-100 nopeemmin kun urheiluautot :ashamed: mut eipä se onneks enää kestä montaa kuukautta ;)

Mukavaa viikonloppua jo toivottelen kun en ole varma et kerkiänkö ennen maanantaita koneelle...

Äitee ja Sisu 6+6
 
Poppeli ja minttumaaria76: Olemme menossa Kata beachille. Aika hauska, että olemme siellä suunnalla ihan samoihin aikoihin. Mua jännittää lento, koska meillä on tuo alle 2v. esikoinen. Meidän masut jo varmaan näkyy jonkin verran tuolloin eli bongaillaan toisiamme =)
 
Pikaraportti..

Kaikille joilla on tullut hyviä ultrakuulumisia: hienoa! :heart: Ja ultraa vielä jännittäville tsemppiä, kyllä siellä kaikki ok on, varmasti!!

Mulla on ainakin niin huono olo, että kaiken täytyy olla loistavasti! Just kattelin, että mitä voimakkaampi alkuraskauden pahoinvointi on, sitä varmemmin raskaus jatkuu. Ne runsaat hormonit suojaa keskenmenolta kuulema. Mut se ei sit tarkoita sitä, ettei kaikki ole hyvin jos ei okseta!! Tuolta etusivun vasemmalta löytyvästä valikostakin löytynee jotain, tuolta raskauden abc- kohdasta..

No joo, hommiin tästä, vaikuttaisi olevan parempi päivä kuin eilen..

Räpätäti+papu rv7+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Mulla on ainakin niin huono olo, että kaiken täytyy olla loistavasti! Just kattelin, että mitä voimakkaampi alkuraskauden pahoinvointi on, sitä varmemmin raskaus jatkuu. Ne runsaat hormonit suojaa keskenmenolta kuulema. Mut se ei sit tarkoita sitä, ettei kaikki ole hyvin jos ei okseta!! Tuolta etusivun vasemmalta löytyvästä valikostakin löytynee jotain, tuolta raskauden abc- kohdasta..
Niin...Minulla on ollut tosi lievää etomista eikä mitään muuta! Mutta ainakin toistaiseksi masussa kaikki hyvin...Yksi tuttavani myös kertoi että hänen alkuraskaus oireeton, vaikka odotti myös tuplia. Ekassa raskaudessa oksentelin. Kyllähän se aika epäilyttää kun ei ole pahaa oloa, että onko kaikki ok mutta pakko vain uskoa.

HooWee 9+4
 
RouvaSumppisuu
Heippa taas heinämammat =), ajattelin avata uuden pinon joulukuulle ja laittaa listan heti alkuun. Joten siirrytäänpäs pikkuhiljaa sinne jatkamaan meheviä keskustelujamme...

 
Täällä on keskusteltu pahoinvoinnista.. ja kun näitä lukee rupee tuntumaan että oonkohan mä sitten ollenkaan raskaana jos se siitä mitataan ;)
Mulla ei ollut minkäänlaista pahoinvointia eskoisesta, nyt kyllä närästää aikalailla mutta siinäpä se.
Maanantaina olis se ultra onneks.

Viikonloppuna jouluostoksille ja bikinien metsästykseen. Onko kellään hyviä vinkkejä mistä niitä täällä päkaupunkiseudulta löytää tähän aikaan vuodesta ?? ei kuitenkaan prisman mummo bikineitä :D
 

Yhteistyössä