HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

Hei vaan!

Kävin tänään ekan kerran neuvolassa, jossa terkkari lähinnä kyseli taustatietoja ja määritteli lasketuksi ajaksi 9.7.08. Jos joku voisi vaihtaa sen minun lasketun ajan niihin esittelyihinkin, niin kiva!

Tänään kävin myös siinä alkuraskauden ultrassa yksityisellä miehen kanssa ja lääkäri ja mies näki sykkeen, minä en saanut niin etäs viritettyä katsettani, eli itseltä syke jäi näkemättä, mutta uskon mieheeni ja lääkäriin. Lääkäri totesi niin ihanasti, että kyllä täällä asukas on. Vastaa kokonsa puolesta viikkoja 7+6, eli kuten terkkarikin tänään arveli ja kuten itsekin melkein tiesin. Ultra jäi maksamaan noin 48 ?, joka oli mielestäni yllättävän vähän.

Nyt en ehdi lukemaan uusimpia viestejä, mutta huomenna sitten. Hyvää vointia kaikille teille!

Ihanissa tunnelmissa,

Kultatiuku, rv 7+6
 
Neuvolassa jo toistamiseen käyty ja sydänäänet tällä kertaa kuultu! :heart: :heart: :heart:

Oli outoa, kun lääkärinä oli nuori poika, tai mikään nuori mutta suurin piirtein minun ikäinen. :LOL: Jos en olisi ollut alkuraskauden ultrassa, minut oltaisiin ultrattu nyt lääkärillä. Ihan hyvä tietää, että neuvolassakin on ultra käytössä. Neuvolassa menen edelleen alkuperäisellä kuukautisten mukaan lasketulla ajalla. Kuulemma sitten np-ultran jälkeen muutetaan sitä jos on tarvis.

Ei nyt muuta ehdi kommentoimaan. Kaikille hyviä vointeja ja iloisia neuvolakuulumisia. :wave:

SatuKa ja 8+1 (9+0)
 
Tännehän on tullut paljon kivoja uutisia..ultrakuulumisia ja sydänääniä, kiva! :heart: :heart:

Itselläni on tänään taas pahoinvointi ollut runsaampaa ja pönttöä on tullut halailtua :x

Niin, ja tervetuloa uusille!

 
Hello!
Mä oottelen myöskin ensimmäistä muksua.Mitään oireita ei ole tullut vieläkään lukuunottamatta aristavia rintoja.Väsymyskin on hellittänyt huomattavasti.Just söin lämpöisen ruoan,suklaata,joulutorttuja,pipareita jne.Eli safka maistuu välillä vähän liiankin hyvin...Yritän syödä säännöllisesti noin kolmen tunnin välein ettei verensokeri pääse laskemaan.
Ootteko te kaikki käynny jo alkuraskauden ultrassa?Mulla vasta joulun väliviikolla sairaalan ultra eli kuukaus pitäs vielä odotella,huhhuh.Yksityinen maksaa noin 150e kelan vähennyksen jälkeen,joten taidan jättää väliin.Täytyy vaan luottaa siihen et kaikki ois ok.Perjantaina on eka neuvola.
ENSIKERTALAINEN:Kiva että joku muukin on lähdössä keväällä reissuun!Mulla on varattuna maaliskuussa parin viikon Thaimaan matka.Mihin päin sä oot lähdössä?Mietin kanssa just tänään,et mistäköhän meinaan löytää esim.bikinit tai shortsit keskellä talvea?Käyn Thaimaassa joka talvi,joten pakko päästä sinne masun kanssakin.Eiköhän uus masu-asukki nauti lämpöisestä ilmasta&uimisesta yhtä paljon kun minäkin.Ruokailun kanssa saa kyllä olla suht tarkka.Yleensä syön kaikkea mitä eteen kannetaan,lähinnä thai-ruokaa.Nyt on ainakin salaatit sekä maitotuotteet pannassa reissun aikana.
Leppoisia talvipäiviä kaikille!!!

bella 7+5 B) =)
 
Tiistai-iltaa kaikille!

Sanokaas te jotka ootte reissanneet raskaana ollessa tai muuten tiedätte, mitä kaikkea syömisiä pitää varoa?? Siis tietty ainakin niitä mitä täällä kotimaassakin, mutta muita? Itse olen lähdössä jouluksi Espanjaan.

bella-74, vaikka ei maha olekaan vielä kasvanut niin tissit senkin edestä, joten sama ongelma on bikinien kanssa kun ei niitä meinaa löytää tähän aikaa vuodesta :D

Nyt on just heräilty päikkäreiltä, joten ei muuta kun saunaan.. paleltaa taas niin vietävästi... hrrr. Ja sitten odottelemaan Pakoa ;)

Vilma-Annika 5+2
 
Tiistai-iltaa täältäkin!

Minäkin odotan ensimmäistä. Palellut olen minäkin, tosin nyt en enää ihan yhtä paljon. Ennen plussatestiä ihmettelin miksi ihmeessä koko ajan palelsi ja lämmötkin oli koholla. No selvisihän syy :) Tänään ja eilen mulla on ollut paha olo iltapäivisin. Lisäksi mua on huimannut. En sitten tiedä johtuuko se raskaudesta vai jumissa olevasta selästä. Täytyy kysyä torstaina kun menen neuvolalääkäriin.

Hyviä vointeja kaikille!

minskuli 8+6
 
RouvaSumppisuu
Toivottavasti muistin ja näin kaikki...silmät taas vaihteeksi harittaa näin iltasella.

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille ja sieltä hyviä uutisia saaneille :flower: ! Olin tänään nlassa ja 45min meni. Vaihdoin oman LA:nkin hieman aikaisemmaksi, terkka kun itsepäisesti laski tuon ajan viimeisimmistä kuukautisista, vaikka mulla pitempi kierto kuin se maaginen 28 päivää. No, vaihdetaan sitten np-ultran jälkeen, jos niikseen tulee...

Sumppis ja Lillis 8+2
 
Huomenna neuvola. Sit pääsen varaamaan aikaa ultraan. Toivottavasti pääsis viel ennen joulua.
Täällä jännitetään!! Miehen veli vaimoineen suuntaa huomen aamulla synnärille,jos ei jo ens yönä lähde... Niillä huomenna 42+0
Koko päivän oon odotellu joko puhelin piippais ja tois vauvakuulumisia. Ei oo viel..

On ollu rankkoja päiviä esikoisen kanssa olla kotona,kun olo on mikä on. Mies painaa pitkää päivää töissä ja yksin oon tytön kanssa. Nytkin on viel töissä ja lähti jo aamulla seiskaan...
Onnex tyttö jo nukkumassa,nii saa ite hieman levätä. Kohta pitäis mennä laittamaan tavarat valmiix aamua varten ettei paljoo myöhästytä. :ashamed:

Onko muilla ollut virtsatietulehduksia? Esikoiselta oli odotusaikana 2 ja nyt on taas. On kyl vaivannu viimeset 10 vuotta mua muutenkin,mut neuvolassa sanoivat et raskaus altistaa viel helpommin.

Tirpiäinen ja kauno 8+0
 
Moi kaikille!
Täällä myös eka neuvola oli tänään. Päivällä myöhäsemmäksi siirtyi la, eli RouvaSumppisuu olisi sulle töitä jos viitsit vaihtaa päivämäärän 15.7. ----> 16.7. Saa katsoa siirtyykö sitten ultran jälkeen mihinkään. Alkuraskauden ultraan en ole menossa ainakaan näillä näkymin. Varasin kyllä np-ultraan ajan tänään, se ois 4.1.

Mulla meni neuvolassa se tunti minkä käski aikaa siihen varatakin. Verikokeita joutui ottamaan molemmista käsistä, kun ensimmäisestä ei tullu mitään!!

Mut hyviä vointeja kaikille, mä tästä lähden nukuttamaan tyttöä. (1v 8kk)

t-06 6+6
 
No niin, tulipa sitten täälläkin veritippoja... Aamulla kävin pissalla ja pyyhkiessä tuli puhdasta verta. Voi ei! Saihan tässä nauttiakin jo ihan liikaa onnellisesta odotuksesta.
Aamun jälkeen ei ole tiputellut, mutta olo on todella erikoinen. Johtuu varmaan psyykevaikutuksesta, mutta tuntuu että oireetkin on häipynyt ja jotenkin mahassa vihloo/oireilee. Ei satu, mutta kumma tunne!! Ikävää...
 
bella -74 Thaimaaseen mekin mennään, tämä on ensimmäinen Thaimaan reissu minulle. Hieman ehkä jännittää, nyt kun olen raskaanakin ja silloin jo melkoisen pitkällä. Sekään ei ole kiva, jos siellä ei sitten uskalla tehdä mitään kivaa masun takia, aah, täytyy vain toivoa että kaikki menee raskaudessa hyvin että lääkäri sitten antaa luvan lähteä. Olen lukenut täältä netistä että jotkut ovat joutuneet perumaan matkoja, ei kiva! Ja mulla on jo sitten sen verran viikkoja että joudun hankkimaan lentoyhtiölle todistuksen raskauden kestosta/voinnista. Minne päin Thaimaata matkustatte?
Juu, ne vaatteet tulee varmasati olemaan suuri ongelma, koska ne ovat tuollaisille reisuille jo muutenkin. Mä olen kyllä bikinit ostanut jo, eikai ne rinnat niin paljoa tässä "turpoa" etteivät mahtuisi. H&M:llä näyttäisi edelleen olevan myynnissä, ja ihan hyvä valikoima. Hameet/shortsit tulee olemaan iso ??. Kun tosiaan niitä ei voi ostaa valmiiksi.
Mutta kyllä mä odotan reissua! =)
 
Nasu08 Paljonko sulla on nyt viikkoja? Jos alkaa vielä vuotamaan lisää, niin mene suoraan vaan naistentautien polille tarkastukseen. Ei kannata yhtään epäröidä!!!! Itse olen käynyt polilla jo kaksi kertaa vuotojen takia.

HooWee 9+2
 
Huomentapa taas!

Tässä sitä täristään kylmää, tuli vetästyä juur aamiaiseksi puoli rasiaa jäisiä mustikoita.. =) Nää jäiset marjat on oikeesti ihan ehdottomia näin aamuisin, ja muulloinkin kun huono olo iskee! Eilen tuli ruuan jälkeen niin karsee olo, et piti tedä sitten pirtelöä et sain kylmää! :p Se vaan helpotti kummasti oloa, mikähän lie taika tässäkin on.

Ihankun ois hiivakin iskemässä.. Kertakaikkisen ällö inhottava vaiva. Mulla ei oo ikinä ennen sitä ollu, ennenkö kuopuksen raskausaikana se pukkas päälle. Onneksi ei jääny, lähti ekalla kuurilla. Täytyy nyt kuulostella ja hakea sitte kuuri jos tarvii. Plääh.. :kieh:

Voi kun kateellisena saa lukee teidän lomista.. Mä en oo ikinä käyny Ruotsia ja Venäjää kauempana! Niin no Virossa, mut kukapa ei?! Tosin oon kyllä niin epäluuloinen, etten varmaan uskaltais syödä yhtään mitään esim. Thaimaassa, ettei vaan tuu vatsatautia.. :ashamed: Ehkäpä sitä ehtii sitten joskun itsekin, vaikka kun lapset on isompia?

Räpätäti+papu rv7+2
 
Höh.
Aamulla ihmettelin kun rinnat ei ole enää läheskään niin kipeet kuin eilen oli ja nytkin kun hiplaan itteeni :kieh: siis rintoja niin niihin voi koskea jopa aika kovastikkin ja "puristella".
Voiko oireet loppua yhtäkkiä?

Aamupissalla kun kävin niin paperiin jäi semmosta vaalenpunaista jotain mutta nyt ei ole tullu taas mitään.

Mua niin ärsyttää tää kun koko ajan saa elää pelko takamuksen alla, mitä tuntuu missäkin ja miksi nyt ei tunnu missään mitään?
Olen huomannu että olen todella kärttynenkin ihan pienistä asioista ja päässä katkeilee piuhat ihan mitättömistä asioista.
Tuntuu kuin eläis loputonta maanantaita. |O

Nasu08
Toivottavasti sulla ois vaan joku välivuoto tai jotain, tsemppiä.

Tikkis 6+1
 
tänään kävin neuvolas ekan kerran terkka otti ne rutiini hommat...sydänääniä ei kuuneltu kun niilä oli vanha laite epäili ettei kuulu kunnolla näin alussa vielä...seuraava aika on sitten lääkäri 12.12...bmi on 27 joten joudun sokerirasituskokeeseen (ei ole yhtään kiva juttu se)ei vähentänny mun vaateista olenkaan painoa :/ :/ eiköstä niistä jotain vähennetä yleensä??? mutta nyt suunitelemaan pakkaamista perjantaina lähetään lämpöseen...tulen kyllä vielä moikailee tänne ennen sitä :wave: :wave:

bambiino ja baby 8+1
 
RouvaSumppisuu
Sokerirasituksesta: meilläkin oli neuvolassa eilen puhetta, ja menen siihen vaikka BMI on huimat 18 :/ . Haluan siihen mennä, koska esikoinen oli syntyessään reippaasti yli 4kg ja vasta jälkikäteen heräsi epäilykset kohonneista sokeriarvoista. Ei osattu epäillä raskausaikana, kun painoa ei hirveesti tullut ja vointi ok.

Kaikille reissuun lähteville rentouttavaa lomaa ja nauttikaahan auringosta ja lämmöstä!!!

Nyt valmistautumaan iltavuoroon :wave: ,
Sumppis ja Lilliputti 8+3
 
Pitkästä aikaa täällä, useampi yövuoro tai 12h työvuoro tällä listalla sattunu mulle.
En tiiä, mulla ei pahemmin pelota, mutta varuillaanhan voi aina olla. Meillä on kaksi kissaa ja hiekkalaatikkoa tulee putsattua usein. Iguaani, maakilpikonnat ja leobardiekot kaipaavat myös hoitoa ja mies ei niihin koske tikullakaan. Eli toksoplasmoosia ja salmonellaa. Noh, pyöriihän sitä töissä kaikenmaailman märkäruvet ja kihomadot. Ei ressiä ainakaan vielä.
Enää kaks viikkoa ekaan neuvolaan, jee.
=)
Mullakin on muka loppunu oireet vai olenkohan mie turtunu niihin, ko taas tulee tunteita että eihän tässä olla raskaana, toivot vaan. Tuo alku-ultrakuva ei paljon todista.

Minkä takia raskausviikkoja on esim. 9, mutta raskausviikkoja ja -päiviä 8 + 1 ? Onko alkio sikiö siis ens viikolla vai viikolla 11.

Tosi kivvaa joulunalusaikaa kaikille meille mahoille!

Pörrö ja pähkinä 8+5 tai (8+1, ultran mukaan)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lina:
Minäkin roikun edelleen mukana, vaikka hieman hiljakseen olen. Oireet täälläkin loppunut, toivottavasti kaikki on hyvin :)
Mietin että onko noiden tisu-oireiden tarkoituskin loppua vai loppuuko ne vain jollain?
Mahakivut sun muut?

Mä olen täällä ihan ressissä,tupakkaakin olen saanut vähennetty todella reippaasti(enää 4 korkeintaan päivässä) niin nyt ratkesi ja olen jo 4 polttanu tälle aamulle :ashamed:

Musta tuntuu että mun sisällä on ampiais pesä joka odottaa räjähdystä......
 
Kiitos kaikille tsempeistä pahanolon kanssa :flower: Olo on ehkä hiukkasen parempi,mut tänä aamuna olin varma ettei siellä mahassa enään ketään ole kun ei oksettanu mut se pahaolo iskikin nyt päivällä ja muut oireet kyllä löytyy mut jotenkin se juhannuksen km kalvaa mieltä kun muistaa kuin äkkiä kaikki oireet loppu,pitäis vaan yrittää olla valoisin mielin tän raskauden kanssa ja nauttia niin kauan kun se kestää.

Nyt päikkäreille kun kuopus nukkuu ja esikko kattoo junioria :ashamed:

Äitee ja Sisu 6+5
 

Yhteistyössä