HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

HooWee on siellä ne samat suihkut ja wc:t mutta sinnehän ollaan tekemässä remonttia joten en sen jälkeen tiiä mitä siellä on.
mutta ei tampereen taysissakaan ollut omia suihkuja ja wc.itä
kun kolme ensimmäistä on siellä syntyneet ja nuorin ja tuleva syntyy täällä..

huoneet täällä on kamalat ja lääkärit on mitä on..
nuorimmaista kun synnytin ja mulle tultiin laittamaan se spinaali (mitä muuten suosittelen lämmöllä,tuun itekin sen ottamaan seuraavaankin kerran..)
kysyi lääkintälääkäri multa että onko mulla muita perussairauksia kuin tämä raskaus.. :eek: mä olin siinä vähän aikaa että anteeks mitä..?? :LOL: :LOL:
 
:wave: terkkuja neuvolasta, nyt käytiin kurkistus matkalla massuun.
Terveidenhoitaja sanoi heti ettei raskaus näy vatsanpeitteiden läpi sillä vanhalla laitteella alle 9 viikkoisissa raskauksissa. Uteliaina ja jännittyneinä kurkattiin ja kas kummaa, kasvanut kohtu siellä näkyi mutta myös kohdun sisällä "pallura". se oli vauva :heart:
Sillä ultralla ei sen paremmin pystynyt mittailemaan mutta terkan arvio oli että nyt olis rv. 9-10 viikkoa :eek:
Tarkoittaa siis sitä että tosiaan olen tullut pillereistä huolimatta raskaaksi.

No, saatiin aika mulle keskussairaalaan lääkärille 14.12 missä sitten tarkastetaan kunnolla laskettu aika ja tehdään paremmat ultrat. Siihen asti eletään tietämättömyydessä eikä laskeskella viikkoja. Ei varattu uutta aikaakaan neuvolaan ennen sitä ultraa.

Menestystä teille, meille, kaikille. Mä kiikun tässä ja kesäkuisten ketjuissa moikkailemassa =)
 
Neleka Paljon maksoi toi 3D-ultra? Mä haluisin käysä siinä. Mä en ole selvittänyt kahden aikaisemman kohdalla sukupuolta mutta tämän kohdalla haluan tietää (jos mahdollista). Olen myynyt jo kaikki tyttöjen tavarat ja nyt haluaisin ostaa sitten kaikki tietylle sukupuolelle (?).. En haluais yhtään neutraalia vaatetta yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma08:
Neleka Paljon maksoi toi 3D-ultra?
vastaan vaikkei multa kysytykään. Ja kannattaa mennä 4D ultraan koska se on vieläkin edistyksellisempää teknologiaa ja nykyisin mahdollista jo miltei samoissa paikoissa kuin tuo 3d:kin.
Kela korvaa siitä reilun 50?, itselle jää maksettavaa jotain 150? muistaakseni. Toisessa raskaudessa kävin helsingissä Femedassa, oli ihana kokemus.
 
Mäkin oon miettinyt tuota greippimehua, kun tekee mieli ihan kauheesti, mutta kun oon kuullut, ettei sitä sais juoda. Miksi ei? Yritin netistä kaivaa tietoo, mutta mistään ei löytynyt huhupuheita kummempaa eikä sitä kyllä oltu mainittu noissa ruoka-ainerajoituksissakaan...
 
:wave: Joku kyseli EKKS.sta. Nuorin syntynyt vähän yli vuosi sitten siellä ja todellakin oli vielä yhteiset suihkut ja veskit...ja ne peilit joista kauheaa katsottavaa vaan näkyi :LOL:
Siellä myös naisten taudit samalla käytävällä. Alkuun en muistanut asiaa ja ihmettelin jotain naista (? 60v? ), että onko synnyttänyt... :)
Eilen iski kauheaa oloa !!! ! Muistin elävästi edellisen raskauden ja sen miksi sanoin että nyt viimeinen EN ENÄÄN IKINÄ ole raskaana. Kummasti noi olot unohtu ja nyt taas täällä näppäilemässä ja hehkuttaa kuin ihanaa, kun vielä yksi vauva tulisi :)
Nyt hakee eskaria kotia....

Äitylix 6+
 
äitylix3 ootko koska synnyttänyt viime vuonna??
meidän tuo nuorin syntyi kesäkuussa..me päästiin jo seuraavana päivänä synnytyksestä kotiin,kun siellä oli ihan hirveetä olla,ruoka loppui kesken ja kaikkee.. :|
 
mukavaa torstaita vaan kaikille ja eilisen ultran tuloksena.....tuulimunaraskaus.Ei meinaa ymmärrys riittää ,että miksi näin,mutta mitä muutakaan voin.Huomenna Kätilöopistolle sellaiseen lääkkeelliseen keskeytykseen.Olo on surullinen sillä lapsi olisi ollut miehelleni ensimäinen.Minullahan jo 6 kultaista lasta on.Kaikkea sitä joutuu ihminen kokemaan.Tosin voi kuulostaa uskomattomalta,mutta kun näin ultrassa vain tyhjän pussin jo 2cmx1cm tyhjänä,niin mietin että eihän siellä vauvanalkua edes ollut,se jotenkin lohduttaa......mutta toivon kaikille niin paljon onnea ja kaikkea ihanaa mitä elämä antaa...nauttikaa raskauksistanne älkää turhia murheita murehtiko.......olen onnellinen puolestanne ja seurailen teitä aina silloin tällöin ja odotan innolla ensi kesää ja kuulen jo korvissani teidän poksahtelunne...nyt lopettelen sillä kyyneleet tippuu suoraan koneen näppäimille.....
 
RouvaSumppisuu
Greippimehusta: mun mielestä greippimehusta ei ole mitään haittaa, juon sitä itsekin päivittäin. Ainoa juttu on, ettei sitä kannata ottaa yhtäaikaa lääkkeiden kanssa. Vaikka eipä sitä tässä tilassa mitään monivitamiineja kummempia lääkkeitä yleensä syödäkään :LOL: . Tuossa jotain, mitä löysin tohtori.fi:stä:

Greippimehu ja lääkkeet

Greipissä oleva luonnonaine, naringetiini, voi aiheuttaa yhteisvaikutuksia lääkkeiden kanssa. Naringetiini vaikuttaa maksan entsyymitoimintaan ja voi saada aikaan joko lääkeaineiden pitoisuuksien nousua tai laskua. Yhteisvaikutuksia on havaittu jo useamman lääkevalmisteen kohdalla, joten greipin tai greippimehun nauttimista on syytä välttää lääkkeiden oton yhteydessä.
 
Minäkin liityn varovasti mukaan. En varmasti tiedä viikkoja kun kierto on mitä on mutta 6+jotain varmaan. Kolmatta odotan.

Aiemmissa raskauksissa voi ihan hirveän pahoin, nyt ei ole mitään. En vaan kuollakseni muista missä vaiheessa se pahoinvointi alkoi, joten nyt murehdin kovasti että onko tämä mennyt heti alussa kesken kun ei oireita ole.

Ensi viikon perjantaina on ultra että sitten ainakin tietää .
 
tänään yritin varata aikaa Jorvin sairaalaan niskapomu-ultraan ja siellä vastaajassa pyöri, että varauksia ei oteta vastaan hoitaja-lakon vuoksi!!!!!Että kyllä nämän asiat meitäkin koskettaa.Ei muuta kun yksityiselle vaan....
Alkuraskauden ultrassa kävin toteamassa, että siellä se on ja sykekin löytyi.Eka neuvola 26.11 vasta.
Oinas 6+5
P.s.Kaikille keskenmenon kokeneille voimia ja tsemppiä yrittää uudelleen.Itsekin sellaisen kokeneena tiedän kuinka vaikealta se tuntuu.
 
Masukki08 mitäs sinulle kuuluu? Onko vuoto helpottanut? Toivon niin kovasti että kaikki olisi sielläkin hyvin!

Voi vitsi kun puhutte tuosta greippimehusta, niin alkaa tekemään älyttömästi mieli sitä, vaikka en oo ikinä moista juonu! No, ei kai se auta kun suunnistaa poitsun päikkäreitten jälkeen kauppaan :D

Mun piti tehdä äsken vielä varmistustesti, kun on koko ajan ollu niin epävarma olo koko raskaudesta. Mutta ei ole onneks enää, kun heti pärähti hyvinkin selkeä plussa :D Nyt vasta uskallan oikein nauttia ja onnessani kiherrellä asiasta ja tuntuu että pahimmat pelotki hävis sen viivan myötä :heart:
Muuten olotila on jotenki kummallinen. Välillä tekee vaan mieli syödä kauhesti ja välillä taas on tosi öklö olo. Juominen onneks helpottaa huonoo oloo ja vastaavasti taas jos on liian kauan juomatta (puoliki tuntia taitaa olla liian iso väli lasillisille!) niin olo huononee tosi nopeesti. Mikään ruoka eikä kahvikaan onneks aiheuta öklötystä.

Tuosta sukupuolen kysymisestä en vielä tiedä että mitä tehdään. Esikoiselta päätettiin heti että ei kysytä, mutta toisaalta vois ollakin kiva tietää. Pitää kattoo sitten jos sinne asti päästään =) Nyt ensin pitäis päättää että käydäänkö alkuraskauden ultrassa vai ei. Neuvola aika menee vielä jonneki monen viikon päähän, että saattaishan se olla kiva käydä tutustumassa ToivoIlonaan jo ennen sitä :heart:

Mutta nyt poistun, ettei nää mun kirjotukset aina veny toivottoman pitkiks!

Hyviä vointeja ja tarrasukkia kaikille! :heart:

Änkkis ja ToivoIlona 4+2
 
Voi Viisikonmamma, paljon voimia ja :hug: ! :( Jopas näitä nyt pinoon kertyy.. :|

Mulle iski, näin todella ennen aikojaan, kauhea paniikki, et hei, tää vauvahan pitää vielä synnyttääkin! :eek: Ei siinä mitään ylitsepääsemättömän kauheaa ole, enkä tahdo teitä ensisynnyttäjiä pelotella. Olin vaan kuopukselta niin kipeä, kun synnytys eteni niin nopeasti..
Kaikkea sitä pitääkin!

Räpätäti+(.)samat rv:t kuin aiemmin
 
Hoowee siellä tosiaan on ne yhteiset suihkut ja vessat,sisko vasta sai kesällä vauvan ja manas ne kyllä aika alas ja etenkin sen kokovartalo peilin...en kyllä itekkään aikanaan tykänny siitä paitsi et siitä oli hyvä kattoa leikkaushaavan paraneminen kun vähän maha nahkaa nosti =)

viisikonmamma Olen todella pahoillani km ja lämmin :hug: sinulle ja miehellesi.

Meitähän on täällä useampi jotka on menossa EKKS heinäkuussa...

Tänään alkoi paha olo ihan kunnolla,kaupan kalatiski aiheutti melkein oksetuksen eikä ruoka maistu nyt ollenkaan,ei edes hedelmät mene alas,kylmä vissy on ainut mut se ei oikein nälkää vie...ihan uutta minulle joka on muissa raskauksissa syöny ruokaa kun hevonen...

Tervetuloa uusille mukaan :flower:

Äitee ja Sisu 4+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma08:
Neleka Paljon maksoi toi 3D-ultra?
vastaan vaikkei multa kysytykään. Ja kannattaa mennä 4D ultraan koska se on vieläkin edistyksellisempää teknologiaa ja nykyisin mahdollista jo miltei samoissa paikoissa kuin tuo 3d:kin.
Kela korvaa siitä reilun 50?, itselle jää maksettavaa jotain 150? muistaakseni. Toisessa raskaudessa kävin helsingissä Femedassa, oli ihana kokemus.

SmileX on oikeassa eli omalle vastuulle siitä jäi n 150 euroa vuonna 2005. En sit tiiä onko hinnat nousseet. Mulle lääkäri täällä suositteli nimenomaan Tapio Kurkea ja kyllä kokemus oli ihana! Suosittelen! Sukupuolta ei välttämättä saa tietää jos ei halua, lääkärille pitää vaan sanoa heti alussa siitä jotta osaa varoa kriittisiä paikkoja:) Nyt en muista ottaako Tapio Kurki vastaan Femedassa vai Felicitas klinikalla mut äkkihän sen netistä saa tietää.

Mun käsittääkseni 3d ultra on yhtäkuin 4d ultra eli sama asia. Eli siis Kurki tekee tota 4d ultraa. Mukaan sai kaiken tallennettuna dvd:lle ja pinkan ihania kuvia!!!
 
mymmy myy... elokuussa kävin EKKssa pyörähtää. Ruoka ei kauhian hyvää, mutta meille riitti :9 . Pari päivää oltii. Oli niin nopea synnytys, että hoitaja sanoi lähtöhöpinötä höpistäessä, että seuraavan kerran ku tulet (johon sanoin että EN TULE) tule aikasemmin. Soitin yöllä, kun heräsin outoon tuntemukseen ja kerroin oloista , käski mennä suihkuun, se joko rauhoittaa tai aloittaa kunnon supistukset. Suihkun jälkeen lähdettii heti ja vauva melkein syntyi ala ovelle :) Olisi vissii pitänyt lähteä heti silloin ku heräsin ?? (kesto 1.20)
Saas nähdä mites sit seuraava...Käääääk
Tänään todellakin tuli ajatus et hui, joudun vielä kerran synnyttämään.KLUPS!

Viisikonmammalle :hug: .

äitylix3
 
häärään täällä taustalla... kiitos kysymästä!
tuota noin, aloin eilen illalla epäillä tulehdusta koska vuoto haisee ja selkään särkee, ei niinkään kohtuun tms vatsan puolle. niinpä vein pissan tk:hon ja arvot päin peetä, elikkäs tulehdus jossain piilee, halusivat sen viljelyyn joten odotetaan huomiseen. ja lääkäri haluaa (!) munt ylimääräisenä huomenna vastaanotolle jossa ultra. jes jes!
tuo tulehdus ei sinällään kyllä selitä vuotoa, että sen puoleen aika turha innostua siitä.
no, kätilön( ultrakeskuksen ) kanssa juttelin soittoaikana, ja sanoi että joko on alkamassa oleva km, verisuoni puhjennut taikka istukka vuotaa. itse uskon alkamassa olevaan km:ään koska kaikki muu olisi näkynyt ultrassa tiistaina. että sillä tavalla.

kiva ettei kellään muulla ole vastaavia vastoinkäymisiä. tätä ei todellakaan soisi kenenkään kokevan, ennen kaikkea henkisellä puolella raskas taival, kun ei yhtään tiedä missä mennään. kaikkien muiden vuodosta kärsivien vuoto on tainnut loppua?

todellinen paha olo yllätti jälleen eilen illalla,
ja yöllä vessaan noustessa. yök!

hyviä vointeja!

masukki 7+5
 
Täällä vuodetaan nyt sitten verta :'( Ei ole kylläkään kipuja eikä klönttejä, mutta huonolta näyttää ja varsinkin tuntuu.

Huomenna menen äitipolille, ellei tilanne vaadi käyntiä jo tänä iltana.
 
Täälä testattiin eilen plussa ja menossa olis jo rv 7+5. Vielä kolme viikkoa sitten testi oli nega ja nyt ollisinkin jo näin pitkällä!! :D Saanhan liittyä joukkoonne kyselemään tyhmiä ja panikoimaan :LOL: Neuvola vasta kahden viikon päästä niin saa jännitellä tässä vähän aikaa...Esikoinen tulossa niin olen tosi epätietoinen ja epävarma kaikesta... :ashamed:
 

Yhteistyössä