HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

viisikonmammalle :hug:
muille jotka vuotavat ja ovat epätietoudessa tällä hetkellä myös :hug:
itsellä lakkasi se vuoto heti ensimmäiseen emätinpuikkoon ja vielä on jälellä viisi.
olen siis ollut kotona koko viikon tytön kans joka ripuloi ja itse kärsin pahoinvoinnista, tänään enkat eli koko päivän. :p
tarrasukkia kaikille
:wave:
 
Voi HooWee.. :hug: Mutta etkös sä odottanut kaksosia?? Eikös niissö raskauksissa herkemmin ole vuotoja, siis ihan harmittomia?

Masukille kanssa :hug: . Niin kurjaa, niin kurjaa. :( Toivotaan edelleen parasta, jookos?!

Miulla myös öklö olo ollut tän päivää seurana, mut eipä se nyt tunnu miltään toisten henkisen pahanolon vieressä... :(

Räpätäti suruissaan (.)rv5+3
 
Hoowee ja Masukki, voimia ja tsemppiä teille, vuoto pelottaa, vaikka se voi ihan hyvin olla iha viatontakin. Viisikonmammalle iso :hug:

Olin tänään lääkärissä ja kahden viikon päähän sovittiin tarkistusultra. Lääkäri sanoi että yleensä kaikki tulee itsestään ulos näin aikaisessa vaiheessa, viimeistään sitten seuraavien kuukautisten kanssa. Ohhoi, on tämä kyllä aika rankkaa, vaikka jo onkin periaatteessa parempi mieli. Nyt vain pitää olla kärsivällinen ja odottaa uutta raskautumista..Toivottavasti se tapahtuu pian!

Tsemppiä kaikille muillekin!
 
Täältä suunnalta myös lähtee ihan jokaiselle sitä tarvitsevalle voima :hug: .

Ja tarrasukkia,niitä lähettelen myös vinot pinot joka masuun,et asukit nyt olis ja pysyis kyydis :)

Kaikille uusille myös mun puolesta tervetuloa,meitähän on jo kivasti koossa =)

Omaa ).( ei ihmeempää...oikeesti siis mulla ei oo yhtään mitään oireita :/ en kyllä yhtään muista koska esikon aikana oireet pukkas päälle,mut olis kiva ku olis ees jotain!TAi no kyllä välillä viluttaa mut se onki ainut :D kamala miten sitä toivoo et tulis jotain oireita :LOL: varmaan tulis sitte taas asteen verran todellisemmaksi koko asia :D

Änkkäpöö:Ihana ku sait vielä varmistuksen testiin :heart: nyt saat säki nauttia oikee antautumuksella :D

Rauhallista torstain illan jatkoa :wave:
 
Iltaa! Tuli semmonen asia mieleen että te jotka olette ennenkin ollu raskaana, niin millä raskausviikolla suunilleen teillä on alkanu maha kasvamaan eli näkymään muillekki? :) itse odotan ensimmäistä. Tietenki se on niin yksilöllistä että millon se maha alkaa kasvamaan.

Voimia kaikille! :hug:
 
Viisikonmamma :hug: Varmaan mieli maassa... Koita jaksaa!

HooWee Eikä..! Jotenkin kyllä vois uskoa, että se on sitä vaaratonta? Kerro heti jos oot päässyt tarkistuttamaan... :hug:

masukki08 Tsemppiä sinnekin..! Kaikkien täytyy pysyä mukana =) :hug:

Mulla oli eilen alaselkä jotenkin jumissa... Ja tässä raskaudessa on oksentaminen ollut aika lähellä :xmas: Kaupassa oon nyt parina päivänä yökkäilly :ashamed: Ja kotona, yölläkin on välillä tosi paha olo ja mahassa vääntää ja yökkäilen :x
Innolla odotellaan ekaa ultraa... Kenellekään ei olla vielä kerrottu, mites te muut? Lapsille kerrotaan varmaan jomman kumman ultran aikoihin, vielä ei jotenkin uskalla... Odottivat niin innolla pikkuveikkaa ja oli heillekin aika paha paikka kun odotettu pikkuinen kuoli :'( Poika 5v jotenkin on tainnut ymmärtää, osittain, mutta tyttö (2,5v ) vielä joskus kysyy missä pikkuveli on... Olivat kylläkin sairaalassa heti synnytyksen jälkeen ja hautajaisissa, laittoivat arkkuun piirustukset... Ja haudalla on tietysti käyty.
Anteeksi että meni nyt tähän aiheeseen :ashamed: On vaan tietysti vielä ajatuksissa aika paljon ja viime yönä näin ekan kerran pojasta unta..! Ihana uni, meillä oli hauska hetki :heart:
Hyviä vointeja kaikille..! :)

Marge & "Maggie" rv 6+4 :heart:
 
olin illalla tyksin äippäpolilla jossa todettiin että sikiöllä ei enään sydänääniä. joten nyt vaan odotellaan että kunnon vuoto alkaa ja tulisi itsestään ulos. jos ei niin menen kaavintaan. vajaan 2 viikon kuluttua tarkastusultra.
itkin itkuni ulkona lumisateessa lapsilta piilossa, eivät voi ymmärtää että vauva äitin vatsassa meni "rikki" eikä tulekkaan meille.
toisaalta ajattelen että luonto hoitaa "heikoimmat" pois, ihmisen alut joilla ei olisi elinmahdollisuuksia.
diagnoosina oli keskeytynyt keskenmeno.

nyt vuodatus saa päättyä...
toivon todella että teillä muilla kaikki päättyy hyvin ensi heinäkuun tienoilla!
etenkin HooWeelle :hug: toivon todella parasta!

masukki
 
Masukki08, :hug: ei tässä osaa mitään edes sanoa. ei sen näin pitänyt mennä, ainakaan minun mielestä!

mulla oli edellisyönä niin kovia kipuja, että istuin sängyssä ja välillä taas yritin nukkua, mutta ei siitä mitään tullut. lopulta herätin miehenikin, että jos jotain tapahtuu niin tietää missä mennään. en tahdo, että alkaa taas sama kuin viime raskaudessa. onneksi eilen oli jo kivut lievempiä.

joku kyseli, että onko kerrottu raskaudesta kellekkään. me ollaan kerrottu, eikä pidetä salassa enää. sen kuitenkin lipsauttaisi vahingossa jossain vaiheessa. ja jos on kesken mennäkseen, se menee tietää siitä porukat tai ei. jotenkin näin me asiaa järkeiltiin.

sitten muistaakseni joku kysyi (sori, en muista minimerkkejä) millon on vatsa näkynyt ekasta raskaudesta tai aiemmista. mulla siis yksi lapsi ennestään ja muistelisin, että siinä 15. viikon paikkeilla ois voinut jo tarkkasilmäiset huomata. itse tietty huomasi jo ennen.

t-06 5+3
 
Viisikonmammna ja Masukki08 :hug: Sanoja en keksi :'(

HooWee Toivottavasti kaikki on hyvin, täällä sormet ja varpaat ristissä.

Kaikki uudet, tervetuloa ja onneksi olkoon:)

Omaa napaa: Vatsaa vähän nipistelee, luultavasti kasvukipuja...Ällötys-ellotus jatkuu, oksentaa ei vielä tarvi (aamulla oli kyllä bussissa hyvin, hyvin lähellä). Onneksi on viikonloppu edessä!

Ronja 6+2 (onko noita viikkoja vasta NOIN vähän, musta tuntuu, että oon ollu raskaana...aina B) )
 
Iso :hug: kaikille km:n kokeneille

Mulla niiiiiin jännittää :eek: Tänään on se alkuraskauden ultra.
Ihan kohta näkee et mitä siellä on ja kuin pitkällä ollaan jos ollaan...


Vitamiineista: Ite viime raskaudessa söin vaihtelevalla menestyksellä niitä multitabsin 2+ vitamiineja. Ja sit rautaa kans. Nyt oon aina kun oon muistanu niin ottanu rautatabletteja. Luontaistuote kaupasta ostin niitä.

mahan kasvusta: Viime raskaudessa turposin jo muutamaa päivää ennenkuin tein raskaustestin. Rinnat varsinkin. Hääpuku ei meinaan sopinut enää päälle vaikka sovitusväliä ei ollu ku vuorokausi. Mut muuten maha alko mun mielestä nökyyn jossain 14-16 viikolla. Sinne asti pidin varmaan omia housujakin.

Eilen juttelin oman neuvolatädin kanssa samalla kun kävin esikolle ottaan influenssa rokotteen. Kysyin et koskas sen sokerimittarin saan kotiin kun viime raskaudessahan mulla oli se rd. No sano et HETI saan jo ekalla neuvolakäynnillä. Toisaalta ihan hyvä niin pääsee asennoitumaan taas sen mittarin kanssa elämiseen. Nyt se on vielä helpompaa löytää se tasapaino niiden ruokien kanssa kun raskaus on vielä alussa. No tänään soitan sit ultran jälkeen et mites pitkällä ollaan et koska saan neuvola ajan.

Tehy:n lakosta: Neuvolatäti totesi muuten et jos lakko alkaa niin mitenköhän käy et kuka analysoi verikokeiden tulokset ja äitipolilta oli kuulemma peruttu kaikki ajat, joten saas nähä mihin tässä sit sen np-ultran kanssa mennään. No turha kait tässä on jossitella kun ei oo tietoa sen lakon alkamisesta...

Nyt lähen valmistautumaan sinne ultraan lähtöön...

:wave:
Joko
 
Masukki ja Viisikonmamma ei noin saa tapahtua! :'( Voima :hug: teille!
Marge me ollaan kerrottu läheisille ja niille jotka ties, et yritetään. Ja nyt ultran jälkeen ei salailla keneltäkään. Ei kyllä varmaan heti ekana aleta siitä mainitsemaan, mut jos joku jotain kysyy.
nisu tais olla rv16-17, ku alko muutkin huomaamaan mahan. Itse kyllä sen huomas aikasemmin, mutta en todellakaan muista missä vaiheessa. Aika aikasin kai.

Tänne ei kummempia. Likka on kuumeessa, sai la MPR-rokotteen. Toivottavasti pian alkaa reppanan olo parantua.
 
Huomenia!!

Masukille suuren suuret :hug: ! Ei sen tosiaankaan näin pitänyt mennä!! Vaikka tottahan se on, että km:t johtuu yleensä jostakin niin vakavasta kasvu/kehityshäiriöstä, ettei pieni olisi selvinnyt kuitenkaan. Karulta kuulostaa, mutta näinhän se yleensä menee.. Voimia, ja pikaista uutta tärppiä, kuin myös Diodiumille!

Täällä alkoi aamu lievällä etomisella, ja ajattelin olla fiksu, ja jättää kahvin väliin. Otin sitten ison mukin teetä sen sijaan. Ja pah. IHan yhtälailla on oksu kurkussa! :$ Noh, tää oli kyllä odotettavissakin, joten yritetään nyt nauttia; sitäpaitsi mitä huonommin äiti voi, sen paremmin papu porskuttaa! *toivoo näin*

Mä syön tällä hetkellä ainoastaan noita omega3-rasvahappokapseleita. Vaikuttaa kuulema mielialaan kohottavasti, ja jos näitä popsii koko raskausajan, niin kuulema vauvastakin tulee älykkäämpi! Nämä on sit ihan oikeita ja virallisia tutkimustuloksia!! Että kipinkapin hakeen omansa pois ja kapselia nassuun! ;) Rautaa joudun tod.näk. jossain vaiheessa syömään, yleensä puolivälin paikkeilla.
Ja joka raskaudessa olen luvan kanssa pistelly suolakurkkuja ja salmiakkia, kun verenpaneet on aina matalat. Siis ovat sitä ilman raskauttakin. Liian alhainen verenpaine kun oli jotenkin haitaksi, en vaan muista enää miten...

Parille lähimmälle ystävälle olen kertonut, ja erään nettiyhteisön äidit tietää myös. Muuten ollaan oltu hissukseen, lapsillekaan ei olla vielä kerottu. Tosin siksi, että noi hölösuut kertois puolelle kylälle takuulla heti, et "Äidillä on vauva masussa!!". :D Jos sitä uskaltaisi ultran jälkeen kertoa, tai sitten annetaan ihmisten huomata sitä mukaa kun huomaavat! Saapas näkee..

Nyt ulos nauttimaan eilen ja yöllä sataneesta lumihangesta!

*muoks* Niin vielä tuosta masusta, mulla se näemmä näkyy aina vaan aiemmin ja aiemmin.. Äitiyshousuihin turvauduin kuopusta odottaessani jo viikosta 11 alkaen, voitte van siis kuvitella.. Ja nytkin se massu on jo sellainen pömppis, ystävä, jolle oon kertonut, sanoi, et kyllä tuon tajuaa jo vauvamassuksi. Eipä vaan anoppi ole huomannu, vaikka melkoinen noita väittää olevansa..

Räpätäti+(.)rv5+4
 
masukille oikein iso voima :hug: ja paljon jaksuja,vetää ihan totaalisen sanottomaksi toi :'(

Nisu mulla kasvo vatta niin että muutki huomas vasta viikoilla 20+jotain...ja itte sen huomasin pari viikkoa aiemmin.Ja loppuun asti oon käyttäny omia housuja,paitojaki hommasin vaan kaks siis niitä mamma vaatteita ;)

Täs muutes tuli vaan mieleen,et millanenhan näky sitä on sitte heinäkuun helteillä?!! :LOL: oikeesti varmana mun tuurilla tulee oikee kamalat helteet ja oon turvonnu joka suuntaan puoli metriä! :kieh: yritä siinä sitte laittaa itteäs kuntoon ku pitää jonnekki lähteä!taidan hommata oikee kunnon arsenaalin hamosia!onneksi kesällä saa pitää vaan jotain läpsyjä jalas nii ei tarvi kenkien kans olla ihmees.Meillä siis esikko syntyny tammikuus,niin sinänsä erilainen raskaus tulos :D

Ja oikeesti,mulle on tyrkänny jonku myöhäisen murkkuiän päälle,naama kukkii ihan kamalasti :headwall: |O Tosin näin oli viime kerralaki,mut silti ottaapi päähän!

Marge me ollaan kerrottu miehen siskolle ja sen kihlatulle ja yhdelle mun kaverille.varmaan ultran jälkeen lopuille.

Neuvola on sitte varattu!ai mäkö hätäinen? :D sain ajan 17.12,käski varata puolitoista tuntia :eek: luulin,et tokaa odottaes vähä vähemmän,mut ilmeiseti ei! |O Ja mitään ei kyllä puhunu tosta lakko asiasta,et se vaikuttas ultraan tai mihinkään muuhunkaan...toivotaan siis ettei vaikuta :saint:

Nyt lumisia viikonloppuja kaikille,tarrasukkia edelleen et päästään jatkamaan hyvällä porukalla eteenpäin!!

Nasuliini rv4+5
 
RouvaSumppisuu
Tuntuu niin kurjalta ottaa nimiä pois tuolta listalta... :'( . Masukille sympatiat ja kaikille muillekin, joilla epämääräisiä vuotoja on ollut. Nyt saisi jo nämä huonot uutiset riittää...

Vauvamasusta:ekasta rupesi näkymään ihan oikeesti varmaan joskus rv.15. Siis niin, että muutkin huomasi. Töissä on kuitenkin sen verran väljät vaatteet, että oisin voinut varmaan vielä hetken pitää salaisuuden omana tietonani :heart: .

Sukupuolesta
: Oon niin utelias, että haluisin kyllä tietää...mutta eipä ne taida täällä sitä noissa kunnan ultrissa kertoa. Ei ainakaan viimeksi saatu tietää ja mulla oli tosi vahva poikaolo koko raskauden ajan ja tulikin tyttö! Vähän oli kyllä huijattu fiilis siinä kohtaa :LOL: .

Muille kertomisesta: Ei haluttais kertoa, ennen kuin ollaan paremmilla viikoilla, mutta niinhän siinä kävi, että oli pakko eilen töissä paljastaa yhelle työkaverille. Lupasi kyllä pitää asian omana tietonaan. Meillä kun hoidetaan myös eristyspotilaita, enkä viittis tieten tahtoen riskeerata raskautta saamalla jotain pöpöä, johon tarvitaan kovat antibiootit. Varsinkin, kun raskausaikana vastustuskyky on muutenkin alhainen. Pakko kai se on kertoa kaikille ton alkuraskauden ultran jälkeen (jos siis jotain kerrottavaa on...pelottaa sekin).

Nyt kaikille oikein paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa!!! Ja leppoisaa viikonloppua!

Sumppis ja Lillis rv.6+1
 
t-06 Kerroit kovista vatsakivuista. Miun kaverilla on ollut kaikista raskauksista ihan älyttömät vatsakivut. Kuulemma koskenut niin kovaa, että taju meinannut lähtee ja tuskahikeä pukannut. Ja terveitä lapsia syntynyt :)

Aura ajoi taas...just edelliset kinokset sain pois tienlaidasta. Tietää vissii et tykkään lumitöistä :LOL:

Ä... 6+
 
masukille iso :hug: sekä voimia ja jaksamista. Oon todella pahoillani puolestasi!! HooWeelle onnea jotta vuoto lakkaisi!

Masusta: Esikoista varttuessani (ollessani siis vielä kiinteä ja hoikka |O ) alkoi masu näkyä vasta päälle viikoilla 20. Mut toisesta jo suunnilee ku teki testin ja samoin kolmannesta :LOL: Nyt ei vielä masua näy (jos ei läskiä oteta lukuun) eikä niitä oireitakaan ole vielä ilmaantunut!!! Tulis jo et tietäis kaiken olevan hyvin. Ja sit ku se pahoinvointi alkaa ni tiiämpähän taas toivoneeni B)

Varasin tänää ekan neuvolan, se 10.12, jolloin viikkoja 8+3. Alkuraskauden ultra on 4.12, sen jälkee sit tietää tarviiko neuvolaan mennä vai ei. Itseä myös pelottaa ku lukee täältä vuodoista ja keskenmenoista. Tuntuu et niitä on tällä palstalla ollu aika paljon! Nyt kovasti tarrasukkia kaikille jotta pikkuset pysyisivät masuissa!!!!

Muille kertomisesta: Ollaa aina kaikkia kolmea varttuessa kerrottu heti mm isovanhemmille mut tällä kertaa ajateltii säästää uutinen joululahjaks =) Tai ainaki ultraan asti..Osalle ystävistä ollaa jo kerrottu ja lisäks mun sisko tietää myös.

Nasuliini: Ollaa lähes samoilla viikolla, mulla la 18.7 eikä mullakaan siis ole oireita! Kovasti jo niitä odottelen ku kaikis aikasemmis raskauksis oon voinu todella pahoin. Ainoa oire mullakin on palelu.

Uusille heinämammoille tasapuoliset onnittelut!!

Neleka 5+0 :)
 
Voima :hug: kaikille sitä tarvitseville..olen sanaton kun luin teidän tekstejä. :'(

Mä jouduin itse käymään ultrassa kun oli verenvuotoa jonkin verran.Ja siellä selvisi että meille tulee kaksoset! =) Mä olen onnesta mykkyrällä,hyrrrr hyrrrr... :D ja arvatkaapa lähtikö mies leijuen takaisin työpaikalle.... :) ihan uskomatonta.. Mulla on ilmeisesti eteisistukka kun jotain kuulin lekurin niin selittävän ja se kuulemma saattaa vuotaa näin alussa.Mutta kyllä siellä kahden vaavin sydämet jo jumputti :heart: :heart: Esikosta ei kuulunut kun vasta 9 rv:llä niin oli ihanata nähdä ne pikkuiset elossa siellä masun piilossa. Täytyy vaan toivoa että kaikki menee hyvin..pien pelko on kyl persiis... :( pahoinvointi on ihan järkkyä,pelottelivat mua jo tippahoidolla jos oksentelu jatkuu näin rajuna... Toivottavasti ei tarvii mennä.

Kaunista talvista päivää kaikille ja hyvää viikonloppua!

:) :heart:

Terv. Aamu ja masumurmelit rv 7+0
 
ai niin ens pe meen sit ultraan uudestaan kun mulla oli se varattunakin jo. Ja kun tuo lekuri oli vähän sitä mieltä että olisivat saaneet alkunsa jo aikaisemmin???? Että viikkoja olis todellisuudessa jo enempikin. Sitä en kyl uskois meinaan mulla oli ovis tikuttelut tärppikierrossa ja löysin sen varmana. :ashamed: No mutta sen nyt sit näkee. Ja niin menkat tuli kans ihan ajallaan. Mutta niin tuli myös esikoltakin.Höh,jännätään nyt sitten ens perjantaille.
 
Paljon voimia kaikille km:n kokeneille :hug: ja jaksamisia. Toivottavasti ei tarvitsisi poistaa enää yhtäkään nimeä listalta!

Me ei olla vielä kerrottu muille kun mun siskoille. Jotenkin ei uskalla vielä ennenkun on käyty ultrassa varmistamassa, että kaikki on hyvin. Ajateltiin, et jos jouluun malttais odottaa, mut en tiedä kestänkö, kun niin malttamaton olen!

Mites muuten te, jotka ootte käyny alkuraskauden ultrassa, tai ootte menossa sinne. Millä viikoilla se olis parasta tehdä? Meinaan et millon siellä varmasti näkyis se alkio?

Ai niin. Mä muuten oon vissiin kattonu ton mun lasketun ajan väärin siitä taulukosta. En ottanu huomioon, et ens vuosi on karkausvuosi, joten LA aikaistuu päivällä :LOL: . Se oikea päivä olis siis 17.7! Nää on näitä ensikertalaisen mokia!

Wiia & pallero 5+1
 
Noniin ultrassa käyty...

Olin arvannut ihan oikein etten ole niin pitkällä kun menkat antoi ymmärtää (rv 9). Elikkä ultralla siellä näkyi kohtu jonka sisällä oli lapsivettä ja jotain... Se jokin oli niin pieni että sillä mahan päältä olevalla ultra vekottimella ei sitä saatu mitattua. Alakautta olis kuulemma mahollisesti voitu nähä tarkemmin, mutta ei pitänyt sitä hyödyllisenä koska kuitenkin uudessa ultrassa täytyy käydä.
Antoi uuden ultra ajan 30.11 jossa sit katotaan että onkos tuo jokin kasvanut ja saanut sykkeen :)
Jotenkin olen luottavaisin mielin tän asian kanssa kun olin itekkin niin varma et viikkoja ois vasta alle 6.

Onneksi olkoon aamu81:lle kaksosista :heart:

Nyt lähen ruoan laittoon ja silleen...

:wave:

Joko ja möykkis rv ?
 
Täällä ollaan taas! Kiitos kaikille tsempeistä ja tarrasukista. Tänään kävin gynepolilla ja sikiöillä sydämet löi ja kaikki oli hyvin vaikka vuodan. Kirkasta verta ei ole enää tullut, vaan lähinnä sitä vanhaa ruskeaa verta reilummin. Tällainen vuoto on todella stressaavaa, mielummin olisin pää pöntössä kuin miettisin että onko kaikki hyvin vai ei...

Masukki Olen todella pahoillani :'(
 

Yhteistyössä