Heinähiput 2006

  • Viestiketjun aloittaja Pupu Tupuna
  • Ensimmäinen viesti
Heissan heinähiput!
Piipahdin teiltä kysymään, että syövätkö teidän kullanmurut yhden vai kaksi "liharuokaa" päivässä? Meillä vain yhden eli joko pitäisi lisätä? Painon puolesta ei, mutta onko siihen joku ohjeistus?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2007 klo 23:26 Florence kirjoitti:
Heissan heinähiput!
Piipahdin teiltä kysymään, että syövätkö teidän kullanmurut yhden vai kaksi "liharuokaa" päivässä? Meillä vain yhden eli joko pitäisi lisätä? Painon puolesta ei, mutta onko siihen joku ohjeistus?
Meijän hippu joka just täytti kuun vaihteessa 8kk, on kova syömään. Ja syö 2-3 kertaa päivässä liha-aterian + aamu- ja iltapuuron ja yhden välipalan, sekä joka välissä tissiä. :D Painoa pikkasen reilu 9 kg, eli ei ole kamalan isokaan kaveri.
 
Pupu Tupuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2007 klo 23:26 Florence kirjoitti:
Heissan heinähiput!
Piipahdin teiltä kysymään, että syövätkö teidän kullanmurut yhden vai kaksi "liharuokaa" päivässä? Meillä vain yhden eli joko pitäisi lisätä? Painon puolesta ei, mutta onko siihen joku ohjeistus?
Heippa,

meillä syödään 2-3 lämmintä ateriaa päivässä + 2puuroa.Nuo lämpimät ateriat ovat osittain kasvisaterioita,eli vähän kevyempiä ja liha-ateria on useimmiten miun kokkaama possupaisti,maissipöperöinen. aamulla ja illalla annetaan puurot. Ja nyt olen antanut jo kauraa, ei tullu oireita! :) :)
 
Pupu Tupuna
Tuli vielä mieleeni noista aterioista,että olemme menossa 18.4. ravitsemusterapeutille ja miun pitäis sitä ennen pitää ruokapäiväkirjaa sekä omista että hipun ruuista. Tosi tarkkaa näytti olevan,grammatkin piti laittaa :/

Mutta siis liittyy näihin allergioihin ja nyt kun on suppeammalla ruokavaliolla ollut kuin normisti tänikäiset. Olen varmaan ollut kamala äiti,kun olen vähitellen ihan ite kokeillut eri ruoka-aineita ilman lääkärin siunausta.... :ashamed: Mutta se on tuottanut tulosta, olemme saaneet vähän hiulattua ruokiin lisää makua eikä oireita ole tullut. Selkeästi allergisoivat on tietysti jätetty pois ja kaikki sellainen,josta olen tiennyt että tuottaa iho-oireita varmasti. Liekö kukaan muu testaillut ominpäin näitä allergiajuttuja? :whistle:
 
Oikein hauskaa pääsiäispäivää kaikille ,

eipä ole juuri koneelle ennättänyt. Mutta kiva huomata,että pino on herännyt uudelleen eloon :D D-mamma, olemme Vantaalta,tosin muutto harkinnassa.

Mitenkäs teillä on pyhät sujuneet? meillä hippunen on kovasti tykästynyt isojen veljien munayllätyksiin, saa koko ajan korjailla pois ettei vaan mene suuhun. Sinne kyllä menee kaikki mahdollinen.

Nyt on nukuttu paremmin,ehkä pyhien kunniaksi?

hauskaa päivänjatkoa,me lähdetään kahville!
 
Tiitu taas koneella
Huomenta taas,,,,

minkämoisia pääsiäisilmoja teillä on ollut? onko kaikkialla kylmää Suomessa? täällä aurinkoista mutta kylmää.
Tänään ohjelmassa kyläilyä ja vähän siivoilua, miten sitä sotketaan näin hirveesti kun ollaan koko porukka koossa! :headwall:
 
Pupu Tupuna
Moi!

Munia tuli tolkuttomat määrät ja vielä ollaan anopille lähdössä ,sieltä myös tulossa. :/ Sorruin itekin muutaman syömään ja tuloksena hipun selkä karrella :ashamed: :'( :ashamed: :ashamed:

Eli pitänee ottaa omat eväät anopille mukaan,hän ei koskaan muista etten saa maitoa missään muodossa käyttää. :/ Ei kyllä paljon kiinnostaisi lähteä,mutta... :x

Huomenna koittaa sit se arkikin taas, eipä tässä muuta kuin hyvää 2.pääsiäispäivän jatkoa!
 
Meidän pääsiäinen on menny sairastellessa. Itsellä ja tytöllä on jo toista viikkoa nuha ja yskä,mut onneksi ei enään kuumetta. Harmittaa kun oli tullu hankittua kaikenlaisia herkkuja pääsiäiseksi eikä ole ollu lainkaan makuaistia. Ei ole kivaa.

Taitaa se huominen kerhokin jäädä väliin kun ei tämä tästä siihen mennessä ohi mene. Yöt on menny yskiessä ja nyt väsyttää. Otin kyllä pienet torkut kun tyttö meni päikkäreille. Ehkä se vähän piristi.

Kohta pitää alkaa tekemään jotain ruokaa. Mitähän sitä tekis kun ei mikään maistu miltään...

Nooh,eipä tässä muuta!

Aurinkoista loppupäivää kaikille!
 
Pupu Tupuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 12:52 Krisu81 kirjoitti:
Meidän pääsiäinen on menny sairastellessa. Itsellä ja tytöllä on jo toista viikkoa nuha ja yskä,mut onneksi ei enään kuumetta. Harmittaa kun oli tullu hankittua kaikenlaisia herkkuja pääsiäiseksi eikä ole ollu lainkaan makuaistia. Ei ole kivaa.

Taitaa se huominen kerhokin jäädä väliin kun ei tämä tästä siihen mennessä ohi mene. Yöt on menny yskiessä ja nyt väsyttää. Otin kyllä pienet torkut kun tyttö meni päikkäreille. Ehkä se vähän piristi.

Kohta pitää alkaa tekemään jotain ruokaa. Mitähän sitä tekis kun ei mikään maistu miltään...

Nooh,eipä tässä muuta!

Aurinkoista loppupäivää kaikille!
Voi kurjuus, ikävä kun lomat palaa sairastellessa! Koittakaahan toipua, onneksi pian lämpenee niin ei niin herkästi vilustu sitten uudelleen. Kovasti jo niitä lämpimiä kelejä kaivattaiskin... :p
 
Pupu Tupuna
vieraalle :hug: , mä käyn täällä päivittäin yleensä. Kivaa ajankulua silloin kun vauva nukkuu tai viihtyy tossa siskon kanssa lattialla :)
Mutta varmaankin pinoilu jää kun se 1vee tulee täyteen,ei taida riittää kirjoittajia tuolla taapero-puolella. Onko 05 heinäkuisilla siellä omaa pinoa?

Hyvää alkanutta arkea taas kaikille! aika ankee fiilis jotenkin,mulla menee aina sopeutuessa arkeen muutama päivä :headwall: :headwall:

Meillä lähdettiin nyt vihdoin ryömimään! Konttausasennossakin hippu keinuttaa itteään,muttei vielä konttaa. Kohta saa alkaa nostamaan kukat ja kaukosäätimet pöydiltä. Mä en muistanutkaan tätä vaihetta... :D
 
Heippa!

Meilläkin elämä jatkuu pääsiäisenkin jälkeen. Mies on huomenna lähössä muutamaksi yöksi työmatkalle ja ottaa esikoiseni mukaan, viepi sen sukuloimaan. Mie jäänkin tuon hippusen kanssa kahdestaan kotiin. =) Vähä jänskättää, et miten kovin ikävöin noita isompia poikia täällä kotosalla..

Edvin, eli meijän hippu ryömii, joskus kottaakin vähän matkaa. Koluaa kaikki kaapit ja laatikot ja tavarat mitä matkalla tulee vastaan. Aukoo kaappien ovia, mitä vaan yltää. Taataa, äitttääää, tätäääätätää ja sen semmosia juttuja tulee suusta. Ja selkeesti ymmärtää puhetta kun kysyy; Missä isi on? Missä kissa on? jne. Ja EI:n ymmärtää yllättävän selkeesti. Niin ja meijän hippua on purassu nelisen kertaa marsu sormesta. Ei usko millään, ettei sille kantsi alkaa sormeaan työntämään..

Heili
 
Heippa kaikki! :wave:

Pääsiäinen oli ja meni, eikä kummempia tehty. Mun vanhemmilla oltiin to-ma ja pidettiin esikoisen 3v synttärit siellä jo etukäteen (ovat nyt lauantaina). Koko suku ja kummit asuu siellä, niin pidetään kemut sitten mun vanhemmilla, ettei kaikkien tartte tänne ryysiä...eikä mun isovanhemmat (kummatkaan) viittisi edes tänne lähteä ajamaan ja toisilla ei ole edes autoa...

Joelilla oli neuvolalääkäri tänään ja pituutta on 74cm ja painoa 9650g. 400g on tullut lisää viim kerrasta, joka oli helmikuun alussa. Kyllä tuo konttaaminen ja lattialla puhnaaminen vaan kuluttaa, vaikka poika syö tosi hyvin ja paljon. Puurot vetää aamuin illoin, kaksi lämmintä ateriaa, välipalan (-palat) ja maitoa + iltapuuron päälle vielä vellin =)

Esikoinen oli tänään ekaa kertaa yksin puolipäivähoidossa ja hyvin meni. Ei ollut onneksi edes itkenyt mun perään, muutaman kerran oli kysellyt, että koska äiti tulee. Mutta oli se vaan musta jotenkin haikeaa jättää toinen sinne...

Pupu Tupuna, piti jo ennen kysyä, että millasta diettiä joudut noudattamaan?

Aurinkoista loppupäivää kaikille! B)
'
 
Pupu Tupuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 14:49 Estu kirjoitti:
Heippa kaikki! :wave:

Pääsiäinen oli ja meni, eikä kummempia tehty. Mun vanhemmilla oltiin to-ma ja pidettiin esikoisen 3v synttärit siellä jo etukäteen (ovat nyt lauantaina). Koko suku ja kummit asuu siellä, niin pidetään kemut sitten mun vanhemmilla, ettei kaikkien tartte tänne ryysiä...eikä mun isovanhemmat (kummatkaan) viittisi edes tänne lähteä ajamaan ja toisilla ei ole edes autoa...

Joelilla oli neuvolalääkäri tänään ja pituutta on 74cm ja painoa 9650g. 400g on tullut lisää viim kerrasta, joka oli helmikuun alussa. Kyllä tuo konttaaminen ja lattialla puhnaaminen vaan kuluttaa, vaikka poika syö tosi hyvin ja paljon. Puurot vetää aamuin illoin, kaksi lämmintä ateriaa, välipalan (-palat) ja maitoa + iltapuuron päälle vielä vellin =)

Esikoinen oli tänään ekaa kertaa yksin puolipäivähoidossa ja hyvin meni. Ei ollut onneksi edes itkenyt mun perään, muutaman kerran oli kysellyt, että koska äiti tulee. Mutta oli se vaan musta jotenkin haikeaa jättää toinen sinne...

Pupu Tupuna, piti jo ennen kysyä, että millasta diettiä joudut noudattamaan?

Aurinkoista loppupäivää kaikille! B)
'
Kiva, että sujui mainiosti! Kyllä tekis terää meidänkin neidille toi puolipäiväinen..mutta nyt ei oo taloudellisesti mahdollista viedä. :ashamed:

Neidillä ois kanssa toukokuun alussa synttärit, hän haluaa prinsessakekkerit ja laiskaäiti ei milllään jaksaisi kun toi isukkikin on lähdössä työmatkalle sinne jenkkilään. Noh, pakko kai se on pikkuhiljaa aloitella ettei jää sit kaikki vapun alle.

Niin,tosta dieetistä kyselit. Ei sen kummempi tällä hetkellä,muuta kuin että maito on karsittu kaikessa muodossa pois ruuista ja juomista. Ei myöskään saisi suklaata syödä, mutta sepä olikin mahdotonta pääsiäisenä :whistle: :whistle: Sitten tietysti nää yleisesti allergisoivat kuten pähkinät,mansikat jne on karsittu pois. Viime yönä kuitenkin isukki antoi pullosta tota Almiron Peptiä ja hyvin kelpasi. LUulen,että meillä ei enää kovin kauan imetellä.

Hipulla on muuten puhjennut jo 4 hammasta, huomasin pääsiäisenä että 2 näkyy ylhäältä ja yläetuhampaat pullottaa niin,että puhkee hetkenä milloin hyvänsä =)

Yöt on välillä tosi levottomia,liekö hampaista? vai onko korvatulehdus vielä piinaamassa?? Onneksi aika on varattuna jo..

Mitenkäs muilla,oletteko jo käyneet hampihoitajalla? mulla edellleen aika varaamatta :ashamed:
 
Moi

nostelen pinoa samalla....meillä taitaa ylös olla ulossa hapmpaita lisää, musta ikenet on ihan pullollaan =) ja neitiä suututtaa kovasti jos yritän hampaita tutkia....

Meillä on pe hampihoitajalle aika, samalla kun keskimmäisen tarkastus...saa nähdä saako tutkittua kun ei anna munkaan tutkia , no onnistuu hyvin kun itku tulee... :)

pitäis käydä ruuan laittoon nyt , kerrankin istahdin koneelle ja tähän jumituin, mut nyt hommiin..

Pupu sulle laittelin meiliä =)

Susu
 
Hetkittäin tunnen olevani huono äiti, koska menen takaisin töihin ja melkeinpä vain palkankorotuksen takia.
:ashamed: Toisen lapsen jälkeen jään kotiin.


Siis ei ole tosi! MITÄ kuvittelet että toisen lapsen jälkeen jääminen kotiin muuttaisi...? Tässä näkee taas nykyajan vanhempien arvot. Raha ensin ja kaikki muukin materia. Eikä se paikkaa mitenkään ensimmäisen lapsen vauva-aikaa jos sitten toiselta jäät kotiin.

Ei aina ole varmaa edes että lisää siunautuisi.

Tulet huomaamaan tyhmyytesi viimeistään sitten jos toisen saat ja olet hänen kanssaan kotona "pidempään"

Ensimmäistä ei osata arvostaa tarpeeksi, ellei sitten ole todella nähty vaivaa sen eteen...

:(
 
Pupu Tupuna
Iltaa tännekin puolelle!

Mie olen sitä mieltä,että jokainen tekee ne omat ratkaisunsa kotiinjäämisestä tai töihinlähtemisestä ihan itse,eikä siihen ole kellään nokankoputtamista :) Kyllä varmasti joka asialla on omat hyvät ja huonot puolensa. Joten Ainonäidille :hug: tässä asiassa. (Oli kai hänestä kyse)

Meillä nyt sitten toi ipana ryömii jo hirmu vauhtia. Hetkessä on huoneen toisessa päässä ja tosiaan kaikki tulee alas,mihin pikkuherra yltää... Onneksi ei ihan vielä nouse ylös. Mutta kai sekin vaihe on kohta tulossa.

eipä tässä ihmeitä,pää on niin tukkeessa väsymyksestä että lähden nukkumaan :wave:
 
Heippa taas kaikille. Flunssa ei ole vieläkään helpottanut,mutta tytöllä taitaa olla jo voiton puolella. Ei ainakaan yski niin paljon. Tosi ikävää kun pikkuinen on kipeä eikä oikein pysty lievittämään pikku nuhanenän oireita.

Käytiin tänään ensimmäisen kerran leikkipuistossa keinumassa. Siellä on sellainen pienille lapsille sopiva keinu. Tuntui tykkäävän kovin. Pitäis ostaa jotku liukaspintaiset haalarit niin vois laittaa hänet siihen hiekalle konttaamaan. =)

Meillä oli hammashoitaja reilu kuukausi sitten. Sieltä tuli lappu kotiin,että oli aika varattu. Tyttö sai sieltä uuden hammasharjan.

Nyt on jo hieman alettu kävelemään tukea vasten. Aika nopeasti kiertää olohuoneen pyöreän pöydän. Mä siirsin kukat jo kirjahyllyn päälle ennen kuin käy vahinko. Ei huvita siivota multaa pois lattialta.

No,eipä tässä taas muuta. Aurinkoista päivää kaikille!
 

Yhteistyössä