Heinähiput 2006

  • Viestiketjun aloittaja Pupu Tupuna
  • Ensimmäinen viesti
Huomasin aamulla että tyttö on tullut nyt ensimmäistä kertaa kuumeeseen. Oli yskinyt paljon yöllä ja epäilinkin että voisi olla kipeä. Ensin iski paniikki,että mitä mä nyt teen. No,sit vaan suppopaketista lukemaan ohjeita... No,hyvin on nyt aamu selvitty. Tyttö on muten pirteä,leikkii ja syö normaalisti. Harmittaa,kun mieskin on juuri nyt töissä.

Huomenna olis sitten kai Aprillipäivä. Oon miettinyt,että mitähän jäynää sitä keksisi mun vanhemmille. =)

Aurinko paistaa ja tekisi mieli ulos lenkille,mutta ei pääse. Ehkä illalla sitten kun mies on tullut kotiin ja voisi katsoa pikku potilasta. Siivotakin pitäisi. Ei kyllä millään jaksaisi kun oon nukkunut niiiin huonosti.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille hippusille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2007 klo 15:19 susu kirjoitti:
hei onko teillä hippusten hampaiden tulo vaikuttanut vatsantoimintaan /koostumukseen..musta tuntuu et Mealla on , on aika venkan väristä ym...terkkari oli sitä miletä et voisi laittaa mahaa vähän sekaisin....tai sit on jollekin alleginen ...kananmuna jäi taas tauolle...
Mä kuulin että hampaiden tehdessä syljen koostumis jotenki muuttuu ja siihen tulee jotain xylitolin tapaista ainetta ja se voi laittaa massun löysälle. ja tietty kun sitä sylkeä tulee enemmän kun normaalisti niin seki vaikuttaa..Meillä tyttö välillä iltasin pahimpina aikoina ihan oksensi sitä kun oli päivän kauheat määrät sitä nieleskelly... :/
Nytki paita aina märkänä kun kuola valuu, inhottavaa ryyhkästä ihottumaa ihan tullu rintaan vaikka kuin yrittää aina laittaa kuivaa paitaa päälle...

Eipä oo tullu pitkään aikaan tänne rustailtua, nyt aattelin joutessani ;) Mies meni korjaamaan toista autoa ja hippu nukkuu, saa olla hetken rauhassa :D
 
Meillä pikkuhippu tänään täyttää 8kk. :D Hampaita pukkaa koko ajan näköjään. Miten muuten, olikos se 10 kk se maitotuotteiden aloitusikä vai milloin sitä voisi puuroja/jugurttia ja rahkaa aloitella antamaan pienelle? Ei ole mitään puhetta tullut asiasta neuvolassa.. Ja esikoisen ajoilta ei enää muista..

Niin ja me ollaan Lappeenrannasta päin.

Heili
 
Pupu Tupuna
Huomenta uuteen viikkoon !

Jopas oltiin tiputtu, en meinannu pinoa enää löytää ollenkaan.. :/ No mut, viimestä kevätpäivää taidetaan vietellä koko maassa tänään. Hui kun tuntuu kylmältä jo nyt,kun aurinko ei paista. Ja niin kun oli jo kevättä rinnassa B)

ESTU, juu tissimaidolla mennään ihan täysin vielä. Muutama kerta on nyt koetettu antaa ALMIRON PEPTIÄ, sellasta korvikkeen korviketta, mutta hippu ei suostu juomaan sitä :headwall: :headwall: :headwall: Se helpottaisi vaan kovasti, vois alkaa tekemään puurojakin siihen maitoon ja tulis makua hipun elämään,mut minkäs teet! Meillä on muutenkin aika rajoitettu makuskaala, koostuu lähinnä perunasta, possusta,maissista,riisistä ja kukkakaalista. Ruusunmarjaa oon nyt antanu,muuten on kotimaiset marjat vain käytösttä lukuunottamatta tietysti mansikkaa.

Ite olen nyt alkanu repsahdella tän maidottomuuden kanssa, en vaan jaksa pitää sitä :ashamed: :ashamed: ja sen sit heti näkee hipun iho-oireina ja ärtyisyytenä. Sitten on taas äipällä huono omatunto... eli kyllä mä pikkuhiljaa haluisin imetyksen lopetella. Mutta siirtyy joka viikko.

Susu, noi pihahommat ei kuulosta herkulta!!! kiva kun se multa tulee sitten ipanoiden kengissä sisälle vaikka miten kieltäisit menemästä mullokselle. Meilläkin isoin keksi tosi typerän leikin,jonka seurauksena laatat oli mullassa ja iskä sai raivarit :whistle: :whistle: :whistle:


Palmusunnuntaiki sitten meni ja käytiin virpomassa mummi,ukki,mummo ja kummeja. Meilläkin kiersi naapurin trullit,mutta ihmeen vähän! olin varustautunu kerrankin hyvin, silloin ei tietenkään ketään käy :LOL: :LOL:

Sellasii, mutta täytyy lähteä laittamaan pyykit narulle, ja vähän kunnostaan tätä kotia taas, tuntuu että oon pelkkä siivooja täällä,aaaargh.

:wave:
 
Pupu Tupuna
APUVA, nyt vasta tajusin,ettei KELASTA oo kuulunu mitään!!! ootteko kaikki jo saaneet kh-tuen hakemukset?? mulla loppuu tasan kk päästä ä-loma, ehdinköhän saada tuen heti siihen perään vielä? :eek: :eek:
 
Mä pistin jo tammikuun eka päivä kht-hakemuksen Kelaan...Kamalan nopeaa toimintaa kun täällä Kelassa ei ole. Mulle tuli vasta tänään kirje sieltä ja senkin piti mlkein pyytämällä pyytää, kun ei sitä muuten kuulunut :kieh:

Pitää kiitää...Joel heräsi ulkona...lisää tuonnempana... :wave:
 
Mä sain jo tässä vähän aikaa sitten tuon kelan k.h.hakemuksen. Oon postittanutkin sen peräti ja vastaus tuli alle viikossa.
Tänään soitellin just verotoimistoon verokortin takia. Saadaan muutama kuukausi kuntalisää ja sen takia piti prosenttia muuttaa. 25% on verotus, aikas hurjaa, kun aattelee, mitä työläiset makselee palkoistaan, jotka on kuitenkin vähän toista luokkaa kuin tämä ihana kodinhoidontuki.. :headwall:

Mutta niin, eihän me mitään tarvittaiskaan, yhteiskunnan varoilla vaan elellään ja kotona laiskotellaan.. :kieh:

Pitäis tehdä vissiin jauhelihakastike loppuun :p

Severi ottaa jo muuten muutaman askeleen ilman tukea =)
:wave:
 
Pupu Tupuna
Toivottavasti tuo mies muistaa tulostaa senhakemuksen tänään kelan sivuilta. Kylläpä säikäytti!! sitä oltais ilman tuloja käytännössä ensi kuussa,jos kh-tuki ei ehdi tulla.. :(
 
Pupu Tupuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 11:43 Heili Karjalasta kirjoitti:
:whistle: Miullon semmonen käsitys, että hain sitä kh-tukea jo samalla kuin äitiyslomaa..Onkohan sellainen edes mahdollista...?


Heili
Ei se taida olla, muistaakseni pitää kyllä anoa erikseen. Mitenhän ne kuntalisätkin anotaan, mistä lie saa lappuja ? En mä yhtään ole pihalla taas :D
 
Moi

mulle tuli lopullinen päätös viikko sit kun piti laittaa yksi liite vielä mukaa, hakemuksen tein noin kk sitten...ja mulle ihan kiva yllätys kun yleensä "tiputaan" kotihoidontuelle eli mulla ainakin aikaisemmin tulot on tippunu(ne suuret) niin nyt saan peräti 50 e enemmän...jee , vähän on pienestä iloinen =) eli hyvillä mielin jään kotiin....

Pupu saako teillpäin tota kuntalisää? Jos saa niin sit sitä voi hakea..täällä ei tietenkää saa, täällä panostetaan vaan venäläisiin

:kieh: , naapurin pienessäkin kaupungissa saa, en oo yhtään katkera en !!!!!!!..

no joo nyt täytyy lopetella kun alkoi taas toi asia sapettaa... =)
 
Pitääkö muualla erikseen hakea kuntalisää? Meillä se tulee siihen samaan syssyyn, ilmoittavat vaan kirjeessä, että mikä se summa on.

Mä saan tukea sama verran, kuin Mikaelista aikoinaan. Oisin saanut hippusen enempi, jos molemmat muksut ois kotona, mutta Mikael aloitti nyt maanantaina osapäivähoidossa, niin saan jtn 50? vähemmin.

Ollaan nyt koko tämä vko (tai nää 2 pvää, mitä jäljellä) tutustumassa tuossa päiviksessä. Oon siis Miksun mukana siellä, vaikka se aika hyvin muitten kanssa siellä jo touhuaa. Ens viikolla jää sitten ilman mua sinne ja varmaan ihan hyvin menee. Menisi kai jo nytkin, mutta kun siellä in vaan yksi hoitaja. Toinen on lomalla ja yks tyttö, joka työharjoittelussa, on kipeä.

Kylmeni sääkin taas pikkusen...mitenkähän mun ruukkunarsissit pärjää parvekkeella, kun öisin pakastaa? :whistle:

Mulla on ihme "säkä" käynyt nyt parin kuun sisällä. Oon löytänyt kolmesta broiskusuikalerasiallisesta luun palasia (eilispäivänä löytyi oikein kunnon luu, siis joku 5cm kokoinen), Heimon Kalan ruodottomasta lohesta iso, paksu ruota ja Bonan ruokapurkki oli pilalla. Tietty oon kaikista valittanut (moni muu ei kai olisi) ja pikkuhyvityksiä on tullut.

Jeps, mutta lähdenpä pyykinpesuun...Heipat! :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 12:15 Pupu Tupuna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 11:43 Heili Karjalasta kirjoitti:
:whistle: Miullon semmonen käsitys, että hain sitä kh-tukea jo samalla kuin äitiyslomaa..Onkohan sellainen edes mahdollista...?


Heili
Ei se taida olla, muistaakseni pitää kyllä anoa erikseen. Mitenhän ne kuntalisätkin anotaan, mistä lie saa lappuja ? En mä yhtään ole pihalla taas :D
NO emmiekää oo sit sitä hakenu jos ei sitä voinu samalla hakea kun äitiysrahaa ja vanhempainrahaa haettiin!?!!! Apuuva. No, onneks ne taitaa takautuvastikin jotain noita maksella. Niin siis kuntalisä, sie taidat olla eri kunnassa kun mie nykyisin... Ja mie en saa ees kuntalisää kun ei saaha hoitolisää perheen tulojen takia. Niin kun siinä on täällä se ehto, et pitää saaha hoitorahan lisäksi hoitolisä, että saa kaupunkilisän. :/
 
Täällä on kuntalisän hakeminen ihan sen varassa sattuuko asiasta tietämään :eek: :headwall:
Eli sanomalehdessä on juttua ollut, mutta jos ei lehtä tule eikä puskaradiot toimi, niin ilman jää..
Kelalta, neuvolasta tms. ei asiasta tiedoteta. Sanoinkin just pph.ohjaajalle, kun tuota hakemusta vein, että sanoisivat vaikka neuvoloille tuosta, että valistavat perheitä, joilla on oikeus tukeen. Ties kuinka moni jää nyt ilman.

Severi sitten kävelee yhä enemän ja enemmän =) Sellaisia reilun metrin mittaisia pätkiä menee.

Toiseksi nuorin täytti tänään sitten 4v :flower: Severikin sai minipalan kakkua, rutisteli palaa kädessään, niin että vaahdot iloisesti pursuili :LOL: Eihän se sitä kuin nuolaissut, mutta oli niin iloinen kun silläkin oli lautasella jotain :)

Jaaha, ja mulla pukkaa kurkkukipua :/
 
Morgon!

Ex-äitineljälle tässä.

Kyllä mulla on tuosta kotihoidontuesta sellainen tunne, että ennen ainakin haettiin samalla ä-rahan kanssa. Olisko nyt muuttunut kun tuli meillekin se hakuappu n kk sitten. Missähän lienee? Hyvä kun tuli muistutus nyt asiasta, pitää hoitaa hakemus.

Tehtiin tyttöjen kanssa eilen pääsiäismuffinsseja, meillä leivotaan munatonta&maidotonta:

2oog sinistä Keiju-margariinia
2dl sokeria
vaniljasokeria
2tl leivinjauhetta
4dl vehnäjauhoja
reilu 1dl ananasmehua

Sekoita keskenään kuivat aineet ja sitten sekoita margariiniin tasaiseksi. Lisää viimeisenä ananasmehu. Jaa taikina muffinssivuokiin (tulee n.20kpl). Paista 175c jotain 15min=kypsiksi.

kuorrutus
n.3dl tomusokeria
n.1tl vaniljasokeria
n.3rkl sulatettua margariinia
n.3rkl ananasmehua

Sekoita kuorrutteen ainekset (määrät summittaisia kun en käytä mittaa itse...) siten että tulee paksuhko massa. Valuta lusikasta kypsien muffinsien päälle, laitan heti uunista otettuani kuorrutteen. Heitä samantien kuorrutteen päälle pari pääsiäiskarkkia, niitä pieniä rakeita esim.pupuneidin.

Sitten kaffit tippumaan!

Mukavaa päivänjatkoa!

FridaK.
 
Pupu Tupuna
Kiitos ja nam, fridakahlo Upea nikki sulla! :D Mä olen leivonnaisissa käyttäny ihan tavan voita ja muutenki joissain jutuissa on lipsahtanu,eikä ole tullu oireita mutta jos enemmän käytän,niin iho menee pahaksi. Täytyy kyl kokeilla noita muffinseja, kun ei rahkaa pysty nyt syömään!

Täytin noi hakemukset nyt ja kyl se on ihan erillinen hakemus, enkä muista että ois kyl aiemminkaan pystyny samalla ku v.rahaa hakemaan. Mutta aiemmin on kyl tullu kotii kelasta noi läystäkkeet,nyt kai ajattelevat että menes töihin jo siitä.. :(

susu , meillä taas tipahdetaan melkoisesti taloudellisesti nyt kun ä.loma loppuu. Kituutellaan nyt tää vuosi ja katellaan,onko pakko lähtee töihin. (en haluis)

Nyt hippu on ihan kypsä tuolla lattialla, pitää mennä... :wave:

ps. käytiin korvakontrollissa aamulla, toinen korva märkä edelleen...
 
Hei vaan!!

Kotihoidon hakemuksia odotellaan täälläkin, ei ole vielä näkynyt. Miten, onko teillä kaikilla kunnassa tuo kuntalisä ja millä ehdoilla? en ole vielä itse perehtynyt,että miten meillä tääl etelässä..
 
Pupu Tupuna
Hyvää kiirastorstaita äipille!!

Minä kun täällä oikein mesosin tosta tukijutusta, niin lukikohan joku KELA-täti ketjua... tänään meinaan tuli laput postissa! :LOL: Noh, onpahan siistimmät ku noi ite tulostetut. Mites toi kuntalisä-juttu toimii, joissain kunnissa siis saa automaattisesti? Mutta entäs kun kela on keskittäny nää toimintonsa niin miunkin pitää lähettää lappu eri kuntaan. :( Ja hehän ei siellä taas oo kiinnostunu toisten kuntien lisistä.

Höh, pitää varmaan ahdistella jotain sos.toimen tätskää että saapi kaiken minkä kuuluukin. Meillä ei oo mitään ehtoja sille kuntalisälle vaan käsittääkseni kaikki saapi. :)


Aivan älytön myräkkä muutes! Hyvä kun vaunut kesti pystyssä! onneksi meil on tollanen tuulensuojanurkka kylppärin edessä,missä on hyvä nukuttaa. Hippu on vaan nii sitkeesissi,ettei meinaa toisinaan millään nukkuu. Napittaa vaan silmät lautasina vaunuissa ja äiti saa veivata ärräpäät puhisten vaunuja :D :D :D (hyvällä ilmalla tykkään tehdä itekin lenkkiä samalla,mut näin kylmällä en)

Mutta muuten tässä kai aiotaan pikkuhiljaa pääsiäisen viettoon,mites muilla? me ollaan kotona,mitä nyt sunnunataina haetaan virpomispalkkoja. Ilmeisesti tytön kummi tulee avokkinsa kanssa kyläilemään, en vielä tiedä moneksiko päiväksi.

Voikaahan hyvin! :wave:
 
Me täällä ollaan oltu kipeinä. Tytöllä on nyt ensimmäinen flunssa ja
kuumettakin oli. Nukkuminen ja syöminen on sujunu aika huonosti.
Käväistiin tänään lääkärissäkin eikä korvissa eikä keuhkoissa ole
ainakaan vielä mitään. Se on kyllä hyvä juttu.

Muuten on menny ihan hyvin. Tyttö ottaa jo askelia tukea vasten. Se
kiertää aika nopeasti olohuoneen pöydän. Kohta tuleekin sitten jo 9kk täyteen.

Tällä viikolla ei ollu kerhoakaan ollenkaan,mut se oli vaan hyvä kun ei oltais sinne kuitenkaan päästy. Ensi viikolla sit taas pääsee. Siellä on ollu kyllä ihan kiva käydä.

Me ollaan vähän pihaa laitettu kuntoon. Ollaan leikattu oksia ja haravoitu pihaa. Ostettiin multaa kukille ja pitäis ostaa vielä uudet pihalaatat ja kalusteet.

Hyvää pääsiäistä kaikille!

 

Yhteistyössä