Heinähiput 2006

  • Viestiketjun aloittaja Pupu Tupuna
  • Ensimmäinen viesti
Pupu Tupuna
22.6. Susu,tyttö 2750g/44cm 37+6 MEA

22.6. Tyttimaaria,poika 3530g/52 cm 38+2

25.6. väinötär,poika 3706g/48.5cm

26.6. D-mamma,poika 4280g/51cm 39 VILLE HEIKKI SAKARI


28.6. Wilma74,poika 3995g/50cm 39+2

28.6. hiljamaria,poika 3490g/51cm 39 LASSI

28.6. Inkeri81,poika 3660g/53cm 38+4

30.6. Sinttu,tyttö 3370g/47cm 39+3 ILONA

30.6. emmanMami,tyttö 3800g/49cm 39+3

3.7. Halipeikko, tyttö 2750g/46cm 39+2 6550g/62,1cm

4.7. Lilja77,poika 3190g/50cm 39

4.7. Neppe05,poika 3720g/51cm 38

5.7. Fridakahlo,tyttö 3925g/49.5cm 38+6 ELENA

5.7. Kissu, tyttö 3200g/51cm Jenna Mari rv 40+4

7.7. Sinitaivas78,poika 3590g/53cm 38+3

9.7. Fiona71,poika 4100g/50.5cm 40+1 SEVERI

11.7. emu77,poika 39+5

11.7. esmeralda-75,poika 3155g/47.5 39+2

11.7. Cathryn,tyttö 3160g/48cm 40+1

12.7. pöksy,poika 3250g/52cm 38+3 JOHANNES

12.7. ESTU, poika 4260g/53cm 41+6 JOEL

13.7. possunassu,tyttö 3420g/47cm 38+3

13.7. Äiskä-64,tyttö 3415g/49cm 39

14.7. Pupu Tupuna,poika 4220g/52cm 38+3 EEMIL

15.7. helena84,tyttö 3850g/50cm 40+6

16.7. hankku,poika 2910g/48cm 38+4

16.7. Ankos, tyttö 3180/49cm 40+1

17.7. Ainon äiti,tyttö 3480g/49cm

18.7. Pikkelssi,poika 4460g/53cm 40+2

20.7. Mindela, tyttö 3595g/52cm VALORA LEA MIRJAM

21.7. -Tumpula-,tyttö 2920g/48cm 40

22.7. Katti83,tyttö 3030g/47cm 39 NEA JOSEFIINA

25.7. piste,poika 3640g/50cm 40+3

28.7. Pinnea,tyttö 3495g/48cm 41+2 PINJA

28.7. Rouva Metsä, poika 3950g/50cm

31.7. Heili Karjalasta,poika 4025g/52cm 40+1

31.7. Päksy,tyttö 2930g/47cm

31.7. Kirpu82,tyttö 3130g/49cm 42+1


<br><br>
 
Pupu Tupuna
Heips,

perustin nyt vielä tällaisen pinon ilman kuukausipinotusta,kun niin vähän porukkaa täällä enää liikkuu. Mutta eipähän tarvi sitten toukokuussa kirjoitella helmikuun pinoon.. :D
 
Huomenta!

kiva että teit oman pinon tänne PUPU, varmaan riittää yksi tällainen ettei tarvii joka kuukausi päivittää. Meillä olisi tänään siivouspäivä, hippunen varmasti tykkää kun imurilla huruutan. :D
 
Mä taas kirjoitan tänne pitkästä aikaa. Meillä pelätään aika kovin imuria. Koitan imuroida aina kun tyttö nukkuu. Ensi viikolla olisi sitten ensimmäinen hammaslääkäri. Hampaita onkin jo 2 alhaalla ja 2 ylhäällä.
Kovin on jo kontattu pari kuukautta ja seisty tuenvarassa kuukauden. Kova meno on päällä ja hyllyt tyhjenee ja verhot revitään alas. =) Nyt on ollut ongelmia syömisen kanssa kun maito ei maistu ollenkaan. Onneksi puurot ja soseet menee hyvin.
 
Tervehdys heinäkuiset ja erityisesti Heili Karjalasta Katselin sun itsetehtyä kestovaippakokoelmaa muutama päivä sitten Mitäs nyt? osiossa, ja en voi kun mykistyneenä ihailla :flower: :heart: Onko sulla kaavoja noihin AIO vaipoihin vai teetkö ihan omasta kokemuksesta? Mieli tekis kokeilla mutta olen melkoinen tumpelo käsitöissä, varsinkaan jos ei ole kunnon kaavoja. Jos sulla on joku linkki kaavasivuille tms. niin olisin siitä kiitollinen.

Hyvät kevään jatkot heinäkuisille
t. anna mamma ja tyttö 7kk.
 
Pupu Tupuna
Heippa ja hyvää sunnuntaita kaikille tasapuolisesti :wave:

Meillä nukuttiin piiiitkästä aikaa kunnon päikkärit, reilut 2 tuntia. Poitsu ei oo joulun jälkeen moista hupia harrastanut,joten tuntui ihan kummalta,mutta mukavalta :heart:

Meillä olis keskiviikkona sitten se sairaalapäivä edessä, eli ensin tuttelialtistus ja sitten iltapäivällä lääkäriaika. Koko homma tapahtuu periaatteessa laääkärin valvonnan alla, mutta ahdistaa silti.. Ja mitähän mä kehittäisin ton pikkulikan kanssa,nimittäin takuulla hän pitkästyy jossain vaiheessa siellä. Noh, kait sieltä kanttiiniin voi välillä mennä, ei viittis eväitäkään alkaa pakkailla :whistle:

eipä tässä ihmeempiä, kohta haetaan äidiltäni meiän ekaluokkalaiselle uus koulupöytä ja kahvitellaan samalla. :)
 
Heipat!

Tähän ketjuun osallistuisin minäkin nyt mielelläni, jos tämä ei vaihdu joka kuukausi =) Entisistä menin sekaisin, eikä sen takia tullut kirjoiteltua :(
Eli viitsisitkö Pupu Tupuna lisätä 12.7 poika (JOEL) 4260g, 53cm ja pipo 37cm jja syntyi rv 41+6 käynnistyksellä. Pojan 7kk mitat 9230g ja 71,5cm. KIITOS! :flower:

Meillä ikää kohtapian 8kk ja ryömimällä mennään huimaa vauhtia eteenpäin. Konttausasentokin löytyy, mutta vähän aikaa siinä notkuttuaan poika lysähtää nenullensa =)
Kaksi alahammasta on ja just äsken huomasin, että ylähampaat on puhkeamaisillaan. Valkoiset "nystyrät" jo paistaa läpi. Ollaankin nyt siirrytty syömään noita 8kk soseita ja hyvin uppoaa, vaikka ovatkin aika kokkareisia. Tykkää myös syödä pieniä, keitettyjä kasvispaloja.

Täällä PK-seudulla on kurja ilma...harmaata ja liukasta. Onneksi sannoittivat tuon takapihan tien äsken, yleensä siitä saa aina valittaa. Oltiinkin jo aamusella esikon kanssa peppumäessä ja kuopus veteli sikeitä vaunuissa.

Nyt täytyy rientää taas...Rauhallista sunnuntaita! :wave: <br><br>
 
Pupu Tupuna
Estu, lisäsin sut heti tonne =) tervetuloa takaisin! Poistin ne 5kk mitat,kun ovat jo aikansa eläneitä tietoja..

Meillä Eemu möyrii lattialla, pyörii ja peruuttaa muttei ryömi varsinaisesti vieläkään. 2 hammasta puhkesi 6-kuisena, nyt pitäis varata hammashoitajalle aikaa... :D


Täällä kans harmaa keli ja alko räntää sadella, kovasti kyllä ois jo kevättä rinnassa ja haluisi sitä aurinkoa ja lämpöä jo...

Aiotteko muuten muut jäädä hoitovapaalle nyt ä-loman jälkeen? mulla on tarkoitus olla nyt aluksi ainakin tän vuoden loppuun,pitäs käydä vaan työpaikalla täyttämässä se anomus. :)

Pupu

ps. Tiitu ja Annanmamma (?) ,jos haluutte tietonne listaan,ni ilmotelkaa,voin lisäillä ;)
 
Suuri kiitos! =)

Jämähdin sittenkin koneelle... :whistle:

Mä jään kotiin, ei tee mieli laittaa kumpaakaan tarhaan eikä meidän perheessä pysty kaksi opiskelemaan ilman opintolainaa ja sitä en halua tähän tilanteeseen ottaa, niin kotiin jääminen paras vaihtoehto. Ja kolmas lapsi on haaveissa, niin yritetään saada se tähän samaan syssyyn =) Yrityksen aika ei vielä ihan kuitenkaan ole...

Meillä ei oo Joelilla onneksi mikään hoppu oppia liikkumaan, on enemmän suupaltti-tyyppiä =) Isoveli oli sitäkin nopeempi. 7kk käveli tuen varassa, 8kk käveli jo ilman tukea ja 9kk käveltiin jo kauppaan ja takaisin (kauppa tuossa 100m päässä). Siinä ei paljon siitä vauva-ajasta päässyt nauttimaan! :(
 

Moi

täältäkin, just aamulla hehkutin kun on niin keväistä ja hisi nyt alkoi sataa räntää..tahtoisin niin et lumet jo sulais ja aurinko paistais ..ois ihana työnnellä vaunuja kuivalla asfaltilla =) ...pitää varmaan hetki vielä malttaa...


Meakaan ei vielä konttaa, ryömi tms...pyörii lattialla vaan kellon viisarin tavoin..suututtaa neitiä ja siksi onkin sylissä mielummin...

ehtiihän sitä..keskimmäinen ei ryöminyt, kontannut ollenkaan, alkoi sitten liikkua ihanasti istuen :heart:

mutta nyt pitää joutua...hei mitä viljoja teidän hiput syö..meillä vasta kaura menossa ja pitäis kai aloitella muutakin...josko ruista vaikka...


susu
 
Meillä onneksi räkätauti loppui vihdoin.

Severi tässä on parina päivänä seisonut ajottain ilman tukea, heittää vaan kätensä irti..

Anoppi oli eilen täällä ja kyllä poju juoksutti mummia =) Koko ajan mummin piti kävelyttää poikaa. Ja kun joku erehtyy Severiä kävelyttämään, niin sitä ei sitten noin vain lopetetakkaan, vaan siinä sitten mennään taloa ympäri selkä kipeenä :kieh:

Pitäis teetellä lähtöä perhekerhoon.
:wave:
-Fiona ja Severi pian 8kk-
 
Jospa mekin kerrottais kuulumiset tänne, vaikka meidän oletetusta heinähipusta tulikin kesäkuulainen.

Oli viimeviikolla 8 kk neuvola. Mitat 74cm ja 9600g =) Hampaita on saatu jo neljä. Meille määrättiin ylimääräinen käynti neuvolalääkärillä, kun meidän poika seisoo aina varpaillaan. 10 kuukauden iässä mennään taas lääkäriin, ja jos vielä varpistaa niin sitten alkaa fysioterapia :\|

Meillä ollaan jo ihan kaikkiruokaisia ja juomana edelleen vain tissimaitoa.

NUkkuminen on meillä kovin vähäistä edelleen. Poika nukkuu 2-3 päikkärit, jotka kestävät n. 10-20 minsaa :headwall: Öisinkin heräillään paljon ja joskus valvotaan parikin tuntia putkeen.

Pulkkailun on nykyään pojan suosikki juttu =) Jos vauhti pysähtyy niin pulkasta kuuluu murinaa. Taitaa vaan lumi loppua pian.

Rakennusprojekti on ihan loppusuoralla, pojan huone on jo valmis :) Kolmen viikon päästä muutetaan.
 
Maanantaita!

Voi voi, muillakin ollut sitä kurjaakin kurjempaa räkätautia :/ Meillä kesti kolme viikkoa ja kävi kaikki läpi. Nyt jo onneksi ohi, mutta oli se kyllä kamalaa. Varsinkin yskä oli paha ja kuopusta käytin lääkärillä sen takia ja saatiin jotain litkua, muttei se mitään auttanut. Esikoisella alkoi monesti yskä hakkaamaan öisin niin, että oksennus tuli tyynylle :( No, onpahan sekin sitten sairastettu! Täytyy kyllä koputtaa puuta, meinaan lapset on kyllä olleet tosi vähän kipeinä, tai esikoinen lähinna, kun tää oli kuopuksen eka nuhaköhä.

Täällä on aivan ihana ilma tänään - AURINKOA! :D Oltiinkin aamulla ulkona ja Joel keinui ekaa kertaa vauvakeinussa ja tykkäsi tosi kovin. Kaksi hammasta vaan näkyi, kun toinen nauraa kikatti keinuessaan :heart: On se vaan kiva, kun kevät tulee...Jo ihan odottaa sitä, että lumi sulaa parvekkeelta ja pääsee kukkapenkkiä tonkimaan (tosi kukkapenkki, tommonen 100cmx50cm :whistle: ) ja se kevään tuoksu...ihanaa! Tympii jotenkin jo toppahaalarin pukeminenkin, en tiedä miksi...

Haalareista mieleen tuli, että jokos olette kevätpukuja ostelleet? Mä olen niin laiska käymään missään suuremmissa kaupoissa/ostoskeskuksissa lasten kanssa, että tilasin esikoiselle NetAnttilasta Lassien Supratechin ja Joelille ostin Moomin-haalarin. Olkoon se parempana pukuna ja maassa saa mönkiä isoveljen vanha haalari päällä.

Meillä on Joelin tukka alkanut nyt kihartua :heart: Oli ihan piikkisuora tähän asti. Isoveljellä oli jo samassa iässä ihan kikkura tukka. Molemmilla on tuollaiset hasuun kuparin väriset (muutenkin ovan ihonväriltään suht vaaleita, mikä hassua), esikoisella kyllä tummunut tukka nyt ja on niin säkkärän säkkärää, ettei parane auki kammata, kuin märkinä...muuten tulee semmonen Pelle Hermanni-look =) No joo...tosi kiinnostavaa varmaan... \|O

Kuopus ryömi puremaan mun varvasta..ihme puruvimma koko ajan. Sylissäkin yrittää koko ajan purra mun leukaa. Taitaa kutittaa noita puhkeamaisillaan olevia ylähampaita...tai ikeniä siis...

 
Pupu Tupuna
Voi tsiisus että mä vihaan näitä päiviä,kun poika nukkuu ruhtinaalliset puolen tunnin päikkärit. Olen nyt jo pari tuntia yrittäny uusille unille,mut kun ei niin ei... \|O

Niinpä jäpikkä köllii tossa vieressä ja alan tuijotella Twin Peaksia ja Gilmoren tyttöjä,jospa siinä imetettäessä nukahtaisi. :/

Joo,tota hirveetä flunssaa oli meillä kanssa pitkälti toista kuukautta ja se kävi porukan läpi kahteen kertaan. Minä olin ainoa,joka säästyi. Pari päivää aivastelin ja siinä kaikki. Ihme juttu kyllä.

Onko teillä ollu mahatautia? meillä ei luojan kiitos sitä ole näkynyt...

mut nyt sen Twinnarin pariin ja poika syliin :wave:
 
Ei oo onneks mahatautia ollut. Mä meinaan inhoon oksennusta (tai kukapa siitä nyt tykkäis), mut on siis tosi vaikea antaa tulla ylös, vaikka tavara ois ihan tuossa kurkuspäässä tuloillaan :x Mun isoäidillä oli se norovirus ja oli kuulemma sitkeää sorttia.

Meillä Joel nukkuu nykyisin kahdet päikkärit ulkona ja yhdet sisällä. Sisäpäikkärit on semmoset 20min napsut. Muutama vko sitten vois nukkua ulkona 3-4 tuntia putkeen, mutta nyt tunti, max.puoltoista. Mikaelilta on jäänyt nyt päikkärit pois ja ihmeen hyvin mennyt päivät. Pojat molemmat nukahtaakin viim. iltakasilta, niin jää vähän aikaa itelleenkin iltasella ;)

Millainen päivärytmi teillä on noin muuten muodostunut?
 
Moi

kiva röntsy keli ulkona, vaunut ei meinannut liikkua mihinkään...

Meidän hipulla rytmi on melkein sellainen et kahdet unet menee, herää noin klo 8 ja ensimmäisille unille menee joskus kymmenen jälkeen kun ulos ehditään , nukkuu noin pari tuntia joskus tunnin ja sitten syödään ja touhutaan ja seuraaville unille käy joskus kolmen aikaan ja nukkuu tunnin tai pari, riippuu miten pitkät unet ekat on ollu...joskus saattaa torkahtaa illalla syliin mutta harvemmin enään..nukkumaan käydään nenät vastakkain ja käsi kädessä yhdeksän aikaan :heart: ...yöllä syödään kerran ja toisen kerran aamulla....näin yleensä-...joskus nukkuu kolme tunti vaunuissa , vaihtelee aika paljon mut selvästi on yhdet pitkät ja yhdet lyhkäsemmät unet...

A virus meillä oli kaikilla, vatsataudilta ollaan vielä säästytty ja TOIVOTTAVASTI säästytäänkin...

mut nyt rakentaa pojille legoista muumitalo..kiva kiva mitäköhän siitäkin tulee
 
Meillä on melkeinpä samanlainen päivärytmi, kuin teillä susu =) Paitsi että pojat herää seiskan pintaan ja nukkuvat siinä kasilta ja kuopus ei enää syö öisin (lopetin yösyötöt muutama vko sitten, kun ei poika nälkäänsä öisin syönyt). Mekin nukutaan niin, että poika pitää mun sormesta kiinni :heart: =)

Jep, jep...nyt iltapuuroa lautaselle ja Huippumalleja kohta kattomaan =) Huomiseen! :wave: Rauhallisia öitä ja kauniita unia kaikille!
 
Pupu Tupuna
Huomenta,

olipa taas eilinen ilta yksi vuosituhannen hirveimmistä, ja sen sitten kruunasi anopin yllätysvierailu :x :x :x Pitää minua varmaan täytenä sekopäänä, mutta omapahan on ongelmansa. :kieh:

Mulla olis nyt mahdollisuus lähteä käymään vaikka risteilyllä omin nokkineni, siis pakko näin koska emme saa lapsia millään hoitoon jotta päästäis miehen kanssa kahdestaan. Mutta kun imetän vielä, niin en uskalla mitään varata. :/ En oo kylläkään koskaan ollu missään yksin reissussa, siis noin pitkään,mutta tekis varmasti hyvää. Kuulostaako kummalliselta? :ashamed:


Meillä hippunen herää öisin ekan kerran huutelemaan ja ähisemään tossa yhden maissa ja sammuu tutilla. Sitten puoli kolmen-kolmen maissa syödään, ja varhaismaitoaamiainen on noin kuuden maissa. Sen jälkeen hippua on TOSI vaikea saada enää nukahtamaan, herää viimeistään puoli 7. Päikkärit onkin sitten ihan hakusessa, ei oikein mitään rytmiä. Joskus nukkuu yhdet pitkät unet,useimmiten pari puolen tunnin pätkää. Ihan liian vähän siis. Mutta meillä tuntuu jatkuvasti olevan menoa jonnekin päikkäriaikaan, enkä ikinä pääse kunnolla rytmittämään vakituista päivärytmiä niin,että se kestäisi monta päivää putkeen. Huomennakin mennään sinne sairaalaan ja taas häiriintyy systeemit. :/

Töihinmeno askarruttaa... pelottaa se kodinhoitotuelle tipahtaminen, miten sillä elää??? :eek: mut onhan sillä joskus ennenkin pärjätty,sillo ei vaan ollu tällasta lainaa. :snotty:
 
Heipat! :wave:

Pikaisesti tulin moikkaamaan, ruoanlaittoon kohta pitää TAAS mennä =)
Tuntuu, että nää päivät koostuu pelkästää syöttämisistä ja ruoanlaitosta :whistle: No, ollaan me kaks kertaa sentään ulkoiltu tänään. Just tultiin sisään, kun alkoi sataa lunta.

Meille tuli Tiimarin lehti tänään ja siinä oli kaikkea kivaa askartelutavaraa. Ajattelin tehdä äidille nimpparilahjaksi (myöhästynyt sellainen) keväisen kranssin ja lastenhuoneen oveen kyltin, mutta kun mentiin kauppaan, niin ei siellä ollut mitään niitä tarvikkeita, mitä kranssiin olisi tullut, eikä ollut semmosta kylttiäkään. Mitä hitsiä sitten mainostavat, jos niitä ei kerran ole ja niitä tulee vasta huhtikuussa?!? Olisivat sitten laittaneet lehteen, että erä saapuu vasta ensikuussa. Otti pannuun, kun ois ollut kamala inspis tehdä jotain \|O :kieh:

Ny menoksi...Joel tuli taas jyystää jalkaa...
 
Hiljasta täällä..

Meillä kanssa nuo päiväunet tuppaa olemaan ihan minimaaliset. Eilenkin poju heräs joskus 8 jälkeen ja nukahti ekoille päiväunilleen klo 13 aikoihin. Nukkui ruhtinaaliset 10 min.
Seuraavaks nukahti pihalla rattaisiin 15.30 ja hereillä oli jo puolta tuntia myöhemmin..
Siinä ne sitten olikin. Yöunille kupsahti joskus 21 jälkeen. Hyvin tuntuu pärjäävän alle tunnin päiväunilla.
Mä itse voisin nukkua vaikka tunti tolkulla, jos vaan annettais :kieh:
 
Huomenta!

Onpas kurjan harmaata ja loskasta :(

Meille tuli tänä aamuna huoltomies tekemään takuufiksausta (vuokra-asunto remontoitiin 1,5v sitten ja tänne uusittiin kaikki kaapistot, kodinkoneet yms). Olin suihkussa just silloin ja esikoinen juoksi sanomaan, että joku soittaa kelloa. Luulin sen olevan mun mies, joka lähti muutamaa minuuttia sitten (aina unohtaa jotain) ja kiskaisin päälle vanhan pitsisen yökkärin ja arvatkaas, tuliko kiire vetää ulkotakkia naulakosta suojaksi, kun ovea avatessani huomasin, ettei se oillutkaan isäntä?!? Mahtoi ollan huoltomiehellä naurussa pitämistä =) Luojan kiitos esikko tuli ilmoittamaan...muuten olisi käytetty yleisavainta :ashamed:

Meillä Joel nukkuu parhaillaan päikkäreitä partsilla. 42 min nukkunut, heräsi kerran jo, mutta kiikutin uudelleen unille. Esikko katsoo Nalle Puhia ja mun pitäisi pistää miehen vaatteen ojoon ja pakata. Ollaan tänään iltapäivällä lähdössä mun vanhemmille ja tullaan vasta sunnuntaina, joten musta ei sitten hetkeen kuulu =)

Hauskaa loppuviikkoa kaikille ja eritoten IHANAA HUOMISTA NAISTENPÄIVÄÄ! :flower: :heart: :flower:


Pupu Tupunalle vielä, että sinuna lähtisin risteilylle, jos vaan sellainen mahdollisuus on :) Se on kuitenkin niin harvoin, kun me äidit saadaan omaa aikaa ja kyllä sitä joskus tarvii. Pitää sitä joskus ajatella itsekkäästi. Kun äiti voi ja jaksaa paremmin, niin lapsi voi paremmin. Sinuna menisin ja ottaisin vaikka kaverin mukaan.
Mä en ole meinaan vuoden2003 kesän jälkeen käynyt missään yksin (tai olin miehen kanssa viime keväänä miniristeilyllä ja 3-4krt kavereitten kanssa syömässä näinä vuosina) ja mulle yksin kauppaan meneminenkin on jo juhlaa =)<br><br>
 
Pupu Tupuna
Moikkamoi ja hyvää matkaa ESTULLE! Voi että noi kivat yllärit on mukavia, mullakin on kokemusta tosta, et just jossain pikkareissa kiidän avaamaan ovea aamulla kun luulin,että esikolta on unohtunu jotain repusta ja sitten timpuri siinä kakoo kurkkuaan kynnyksellä ja kattelee seiniä pitkin... :D :D Varmaan nää huolto- ja rakennusmiehet näkee ja kuulee kaikkee kivaa työkohteissaan. :LOL:

Niin ja kiitos tsemppauksesta, kyllähän se risteily siintää mielessä,pitää vaan sulatella ensin ajatusta. Nyt tuntuu että kuolen ikävään... mutta eihän sitä just nyt tarvi tehdäkään. :)

Fiona71, lohduttavaa tosiaan kuulla,että vähän tuntuu kaikilla olevan nyt unirytmit ja päikkärit hakusessa. Taitaa kuulua ikään, samoin kuin toi vierastuskin. :/

Sitten vähän omaa napaa, tänään siis vietettiin päivä lastenpolilla ja tehtiin se maitoaltistus. Sitä oli edeltänyt minun hieman närkästynyt soitto polille, vaadin siis aikaa aikaisemmaksi, kun hoitaja oli mokaillut ja sai ajan meille alunperin vasta huhtikuulle. Yllätys olikin suuri,kun ehkä tämän takia meidän hoitaja olikin vaihdettu.. :whistle: :whistle: Mutta oikein hyvä, nyt saatiin tosi ihana hoitaja,joka huolehti ja osasi selkeesti paremmin olla tollasen pikkusen kanssa. Se maidonjuottaminen alkoi ihan pisarasta ruiskulla, ja vähitellen määrää kasvatettiin. Aina vartin välein hippu siis sai lisää tuttelia ja sit katottiin ihoa. Poski alkoi punottaa ja puolen desin jälkeen myös kaula. Sit varmuuden vuoksi vielä lisättiin annosta.. :headwall: että saatiin kasvot punoittamaan ja kaula näppylöille. Mutta ihoreaktio palautui aivan älyttömän nopeasti normaaliksi. Se oli kumma juttu.

Kyllä se lääkäri kuitenkin teki lehmänmaitoallergia-diagnoosin ja saatiin soijamaitoreseptit ja aika ravitsemusterapeutille. Mun maidoton ja munaton dieetti jatkuu hamaan tulevaisuuteen,mutta nyt aletaan samalla jo soijamaitokokeilu muutaman päivän päästä. Eli vähitellen vieroitetaan sitten rinnasta. Iiiiiiik, kun haikeeta vaikka tavallaan helpotuskin. Miun pitää nyt pitää tosi tarkkaa ruoka-ainapäiväkirjaa sekä itsestä että lapsesta, ja merkata kaikki mahdolliset havainnotkin sinne. Ihan kuin ei muuten olisi tekemistä nyttenkin. :x

Mutta katellaan nyt, ainakin ollaan jo hoidossa asian tiimoilta. Kasvu on hidastunut, mitat oli nyt viikkoa vajaa 8-kuisena 8800 ja 73cm. Ihan hyvät mitat kumminkin,mutta paino ei tahdo nousta tarpeeksi kuulemma siihen nähden,että on pitkä poika. Herra muuten sepitti siellä hoitajalle ja lääkärille pitkät stoorit,josta saatiin merkintä Mukava,sosiaalinen ja kontaktia ottava jutteleva poika. :D :LOL: :LOL:

sellassii tänne... :wave:
 

Yhteistyössä