"Turun ytimessä rehottaa nöyryyttävä väkivalta – Nuoret uhrit ja heidän äitinsä kertovat, mitä Hansakorttelissa tapahtuu"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mutta on sillä sinulle merkitystä, mistä pahoinpitelijä on kotoisin? Muuttaako se uhrin kannalta mitään? Jos, niin miten?
Ehkä uhri oppii tulevaisuudessa suhtautumaan eri tavalla tiettyihin ihmisryhmiin ja välttää siten joutumasta uhriksi toistamiseen. Tätä tapahtunutta rikosta ei mikään tietenkään tee tyhjäksi. Toisaalta sekin voi auttaa, että ymmärtää olleensa järjestäytyneen rasistisen rikoksen uhri. Ettei väkivalta ollut sattumanvaraista.
 
vierailija
Ok, Täytyy olla sit hurjan vanha isoisä :D Toki voihan olla kyse ruotsinkielisestä, mutta usein monet heistä osaavat käsittääkseni sekä suomea että ruotsia.


Mutta on sillä sinulle merkitystä, mistä pahoinpitelijä on kotoisin? Muuttaako se uhrin kannalta mitään? Jos, niin miten?
Vielä 1950-luvulla oli ihan tavallista, että romanilapsen äidinkieli oli romanikieli. Eli isoisä voi olla vaikka 72-vuotias. Onko se nyt sitten hurjan vanha?
 
vierailija
Ehkä uhri oppii tulevaisuudessa suhtautumaan eri tavalla tiettyihin ihmisryhmiin ja välttää siten joutumasta uhriksi toistamiseen. Tätä tapahtunutta rikosta ei mikään tietenkään tee tyhjäksi. Toisaalta sekin voi auttaa, että ymmärtää olleensa järjestäytyneen rasistisen rikoksen uhri. Ettei väkivalta ollut sattumanvaraista.
No mä voin sen verran kertoa, että tuo porukka koostui kaikenlaisista taustoista tulevista nuorista, ei suinkaan yksinomaan pelkästään maahanmuuttajataustaisista (kuten joku täällä väitti vasten parempaa tietoa), eikä romaneista eikä pelkästään ns. kantasuomalaisista. Nämä nuoret kun ovat tottuneet olemaan keskenään tekemisissä, niin hyvässä kuin pahassa. Tässä tapauksessa porukka on varsin levotonta ja ilmeisesti lastenkotitaustaisiakin on.

Porukka on pyörinyt noilla kulmilla jo jonkin aikaa ja on ollut tiedossa. Siksi omatkin lapseni/nuoreni välttävät siellä tiettyjä kulmia.
 
vierailija
”Jos sä puhut tästä jollekin, mä lupaan, et mä etsin sut käsiisi”, pahoinpitelijä ilmoittaa ja jatkaa hakkaamista. Hänen vieressään seisoo kolmas henkilö, jolla on myös kännykkä kuvausasennossa.

Joo veli, wallah, toihan kuulostaa just siltä kuin Seppo ja Petri nahistelisi.
 
vierailija

Maksumuurin takana.
Niinpä. Taisit vain spekuloida.
 
vierailija
Jakamalla linkin? Käytkö vähän herkillä nyt?
En siedä sitä, että väännetään jutut joksikin muuksi, mitä ne ovat. Tässä tapauksessa sinä olit varma, että mamujoukko se siellä riehuu.

Mulle on yks hailee, onko mamu tai mitä porukkaa on, kun ydinongelma on, miksi tällaistakin tapahtui.

Etkö sinä ole kiinnostunut siitä, MIKSI lapset/nuoret tekevät tuollaista. Ei se rankaisemisen ikärajan alentaminen auta.

Ja lopuksi. Joo, vähän keitti tuolloin sun kommentit, koska satuin tietämään ihan läheltä osallisia tuossa tapauksessa. Mm. oman lapseni entinen luokkakaveri.
 
En siedä sitä, että väännetään jutut joksikin muuksi, mitä ne ovat. Tässä tapauksessa sinä olit varma, että mamujoukko se siellä riehuu.

Mulle on yks hailee, onko mamu tai mitä porukkaa on, kun ydinongelma on, miksi tällaistakin tapahtui.

Etkö sinä ole kiinnostunut siitä, MIKSI lapset/nuoret tekevät tuollaista. Ei se rankaisemisen ikärajan alentaminen auta.

Ja lopuksi. Joo, vähän keitti tuolloin sun kommentit, koska satuin tietämään ihan läheltä osallisia tuossa tapauksessa. Mm. oman lapseni entinen luokkakaveri.
En ole ollut mistään tuollaisesta varma, vaan siteerannut haastattelua. Ja tämä ampumistapaus eroaa selkeästi siinä, että tekijä tiedetään jo.

Olen kiinnostunut ja erittäin huolestunut, miksi nuoret ja lapset tekevät näin. Ikärajan alentaminen voisi olla yksi hyvä keino, esim.. monessa Euroopan maassa ikäraja on 14 vuotta.
 

Yhteistyössä