Haaveissa vauva, maaliskuun haaveilut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -2009-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onpa taas paljon tekstiä, ei perässä pysy :) Ramona on varsinainen vitsiniekka...

MIINI on jo hurjan pitkällä. Onnea kahdesta pienestä tytöntylleröstä ja hyvistä ultrakuulumisista. Sä pääsetkin ultraan vähän useammin. Hyviä vointeja sinne, pianhan sä jo synnytytät, koska ihan vasta vähän aikaa sitten plussasit ja nyt olet jo puolessa välissä raskautta. Onko sulla jo iso maha? Potkiiko tytöt kovasti?

MYYlle onnea oviksen löytymisestä ja hyödyntämisestä. Ja tsemppiä seuraaville pitkille piinaviikoille. Kuulostat taas niin energiselle ja hyväntuuliselle, mäkin haluan solariumiin jos siitä tulee tuollaiselle tuulelle... Mukavaa iltaa kavereiden kanssa.

Kiva että PRÄTKISkin on takaisin haaveilijoiden joukossa. Joko siellä odotellaan kovasti tulevaa kesää ja pyöränselkää. Meinasitteko tehdä ensi kesänä jotain pidempiä reissuja? Angiina on vihonviimeinen tauti, mulla oli se viime vuonna ja vieläkin puistattaa se kivun määrä. Kamalaa. Kohta joudut varmaan risojen poistoon, jos vielä monesti uusiutuu. Mistähän sä sen onnistut saamaan?

PUHINAlla on haastavat asiakkaat. Palvele nyt sitten tuollaisia :) Miten muffinssit onnistuivat? Toivottavasti lääkäri oli oikeassa ja pillerikuuri auttaa kierron tasapainottamiseen. Mä olen joskus jostain lukenut että ensimmäinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen lisää plussan mahdollisuutta.

RAMONAkin painiskelee opiskelu/vauvapohdintojen kanssa. Mä olen sitä mieltä (kokemuksen syvällä rintaäänellä) että mitään ei kannata jättää tekemättä vauvayrityksen vuoksi. Jos huonosti käy (kuten meillä) ei vauvaa kuulukaan ja sitten ärsyttäisi vielä sekin että on jättänyt jotain sellaista tekemättä mitä haluaisi tehdä. Jos vaikka aloittaisit koulun ja tulisit raskaaksi voisit varmasti jatkaa koulua myöhemmin lapsen ollessa isompi. Ja jos raskauden alkaminen kestäisi, niin olisipahan tullut käytettyä odotusaika hyödyksi :)

Ai VILUKISUkin on kova nukkuja. Samoin minä, rakastan nukkumista :) Mäkin yritän herätä aina ysin maissa viikonloppuisinkin, ettei mene rytmit ihan sekaisin. Tänään heräsinkin ysiltä ja nukuin päiväunia kaksi tuntia iltapäivällä... Onnistuiko sun pannari?

Missäs SINILILJA luuraa? Sielläkin suunnalla piinaviikot alkamassa...

Ja uusia kirjoittelijoitakin saatiin. Tervetuloa vielä kirjoittelemaan LIME ja HOMEGIRL. Toivottavasti visiittinne tähän ketjuun jää lyhyeksi ja pääsette siirtymään pian odotuspuolelle sisarketjuun.

Mä ajattelin korkata viinipullon ja alkaa tekemään ruokaa. Ostettiin taas ihan liikaa herkkuja miehen kanssa kaupasta, ei pitäisi mennä sinne nälkäisenä... Laihis etenee, olen käynyt jumpassa vaikka kiirettä pitää. Ensi viikolla lähden taas työmatkalle, ei yhtään huvittaisi, vihaan työmatkustamista vaikka muu matkustaminen on kivaa! Kuukautisolo on selvänä ja huomenna varmaankin alkavat, nyt on ihan ok-olo ei edes ketuta pahemmin. Vaikka ehtiihän se ketutus vielä tulla.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ihanaisille toivottelee Tiiti kp 27

Huomenta ladies!
Mulle ei tule sanomalehteä tällä hetkellä, niin luen uutiset täältä meidän ketjustamme näin aamukahvin painikkeeksi!

Minä muuten opiskelin ja valmistuin juuri nyt tässä alkuvuodesta kolmivuotisesta koulustta. Suoritin koulua työn ohella ja totta hitossa olen vauvakuumeillut tänä aikana, tulin raskaaksi ja sain keskenmenonkin sen koulun kestäessä.
Kun nyt vihdoin aikuisiällä oli kyllin kypsä koulunpenkille, niin opiskelu oli jopa kivaa, ja harmittais toooooosi paljon jos olisin jättänyt sen aikoinaan väliin ajatellen et jos vaikka vauvaa ruvetaan yrittämään ja heti tärppää jne jne... Sitten kun olin jo koulussa ja vauvahaaveilin, pyöri mielessä et miten voi nopeuttaa/jatkaa myöhemmin opintojaan jos hyvin käy. Ja nyt on todistus kourassa ja ei vaavia masussa, olenpahan edes jotain saavuttanut tässä viime vuosien aikana. Entisenä ei-niin-kovin-innokkaana-koululaisena olen jopa hitusen ylpeä itsestäni kun sain tämän tutkinnon suoritettua. :) (parempi myöhään jos silloinkaan! heh...)

Tervehdys ja vilkutus kaikille ihanaisille.
*lähtee täyttämään kahvimukiaan*

Vilukisu

Huomenta ladies!

No, nyt kyl täytyy Viluskia onnitella tutkinnon suorittamisesta - on sulla aihetta olla ylpeä itsestäsi. Hienosti tehty...

Tiitin lauantai-ilta kuullosti kivalta...herkkuineen. Ja kiva, että olet jaksanut liikkua... Tsemppiä työmatkalle!

Meillä hyödynnettiin vapaa-aika kunnolla...;) En muista milloin viimeksi oli näin onnistunut viikonloppu... Naurettiin miehen kanssa illalla kävelyllä, että oltiin nautittu perjantai klo 17 lähtien kylki kyljessä yhteisestä ajasta sunnuntaihin asti eikä kyllästyttänyt yhtään... Ainoa breikki oli, kun käytiin la salilla...1,5 h. :) Ja mä kävin rentoutumassa solkussakin...Tiiti, suosittelen...lämpö tekee hyvää...ja mun iho voi paremmin...ja mä voin paremmin...:)

Hei, taas puuttuu jännäyslista...

Myy.

JÄNNÄYSLISTA

Vilukisu 21.3./kp 35
Myy 22.3./ kp 29

Ja myöhästyneet naistenpäivän toivotukset!

Huomaattekos miten jaksan näitä jännäyslistoja kytätä vaikka viimeksi kierto oli nelkytviis päivää pitkä! Nyt kaikki merkit viittaavat siihen että kierto jäisi lyhyemmäksi, mutta eipä sitä ikinä tiedä... Lämmät olivat nousseet jo kp 19, mutta toisaalta se nyt ei paljoa sano. Nyt on kp23, ja sehän tarkoittaisi että mun lyhyimpien kiertojen (31) mukaan vasta nyt olis ovisajat... huoh.. Ja kun en mitannut lämpöjä alkukierrosta, mistä sitä tietää vaik ne ois ollut kokoajan koholla ja en ovuloisi enää ollenkaan... nyyh...

Kiitos Myy onnitteluista, jospa mä sit vähän röyhistäisin rintaani... ;)
Ja onnittelut sinulle oviksen bongaamisesta ja hyödyntämisestä. Olen ihan vähän kade... Oletteko huomanneet että vuoden rajaa lähestyvien ketjussa on oikea plussa-aalto. Ehkä Myy aloittaa meidän ketjun vastaavan, sussa ois potentiaalia beib! Ovikset ja kaikki! hih....

Ja nyt kerron teille jotain mitä edes hävettää kirjoittaa kun on niin hölmö juttu... Voitteko kuvitella, illalla niistin nenäni ja tuli verta ja mä pöljä olin ihan onnessani. Kun mun yksi harvoista raskausoireista silloin aikoinaan oli nenäverenvuodot. Ja ihan totta: Nyt ei välttämättä edes ovista ole vielä ollut, joten ihan vaan varmaan kuivuuttaan repeilee nenukki, mutta en osaa selittää mitkä muistot hulvahti ylitse kun paperi punoitti.... Musta on tullut hullu, ja kehä on kiertynyt ympäri ja puolitoista vuotta yrittämisen aloituksen jälkeen alan taas näkemään mahdottomia raskausoireita... huoh...

No mitäs muiden alkaneeseen arkiaamuun kuuluu, tuli taas tuota omaa napaa (ja nenää) kaiveltua teidän riesaksenne...

Viluski kp23

No, tullaan sit yhdessä Viluski ryminällä alas pilvilinnoista tädin saavuttua...Mut nyt sulla on hyvät oireet ja mulla oviksen bongaus...ollaan raskaana... :)

Ai vuoden yrittäneet plussa-aaltoilevat... no perskeles...pakkohan sitä joskus on tärpätä...

JÄNNÄYSLISTA

Vilukisu 21.3./kp 35
Myy 22.3./ kp 29
Homegirl80 huhtikuu/kp 13 (ehkä)

Laitanpa tän tähä. Nyt pitäis olla ovispäivät ihan kohta käsillä mikäli on luottaminen vanhoihin kiertoihin.....

haaveiluterkuin homegirl

Nyt te ootte kyllä vetäisseet tänne sellaiset romaanit, että mulla oli kunnon työ lukea kaikki läpi! Ja kolmessa päivässä, hyvä tytöt! :)

Me oltiin minilomalla, kylläpäs teki hyvää! Ihanan aurinkoista, päästiin nauttimaan talvikeleistä jäälle ja ihan kuin olisin vähän ruskettunut.. ainakin hyvällä mielikuvituksella ja huonossa valossa näin voisi päätellä. Tai sitten oon vaan pessyt kasvoni huonosti. Meidän salilla olisi sellainen infrapunasauna, en ole koskaan sitä kokeillut, mutta pitäisiköhän? Siis korvikkeena tuolle teidän solariumille, sillä pitäisi olla jotain terveysvaikutuksia ja ehkä sekin vähän voisi ruskettaa..

Vai että on nakit olleet lämpenemässä viikonloppuna, ihan oikea meininki! :) Ja Myyltä on kyllä jäänyt jotkut napit nyt popsimatta.. ;) No ei, ihanaa lukea noin hulvattomia juttuja teidän suusta! Ai että punertava kiharapehko? Oon varaamassa just kampaajaa, pitäisiköhän sitä vetäistä jotain ihan uutta kevään kunniaksi?

Ja mitä uutisia Miinillä! Wau, kaksi tyttöä! Miesparka, akkavalta tulee, onnea vaan.

Ja Vilukisu on siis meiltä ihan salaa opiskellut koko tän ajan? Onnittelut tutkinnosta! Ramonalle haluan minäkin sanoa, että älä jätä mitään suunnitelmia toteuttamatta mahdollisen raskauden takia.. mä tein sen virheen viime keväänä ja katsos missä sitä edelleen ollaan.. suunnitelmat voi aika muuttaa, jos vauva ilmoittaakin tulostaan. Ja se jos mikä on pätevä syy opintojen lykkäämiseen.

Mä olen myös erittäin kova nukkuja! Oih, pääsisinpä nyt heti päiväunille.. ;)

Mitäs muuta? Täällä kroppa toimii kuin kone, samat kaavat joka kk.. ovis tuli ja meni ja samantien pärähti taas tissit (tai nännit) kipeiksi. Ärsyttävää. Pitää mennä tällä viikolla vielä verikokeeseen, sitten taitaa olla ne hommat hoidettu. Ja kyllähän se EGC voidaan lukea osaksi lapsettomuustutkimuksia! :) Testasin muuten ja ei hassumpaa :) Kyllä se kaakao voiton vie, mutta siis pöllömpää tämäkään.

Tiitin lauantaikuviot kuulostivat niin houkuttelevilta, että taidankin heti alkaa suunnittelemaan jotain herkkukokkailuja viikonlopuksi! Nam! Ja punaviiniä kanssa.. *kuola valuu..*

Jaahas, ja nälkähän tästä tuli. Lähden syömään.
Sinis

Myy: "mä ehkä saatoin askarrella jotain mun tekstiiliväreillä..ei saa kertoa kellekään.."
Siis niitä paitojako askartelit? :)

Ja kiitos Puhikselle pannarireseptistä, en ole aikoihin tehnyt pannukakkua, ehkä nyt kokeilen. Ja loistopäätös säästää timangikorkkarit seksikengiksi! ;D

Ja Vilukisu on raskaana, hyvä niin :) Koskakohan me saataisiin tänne se plussa-aalto? Eikös nyt tilastojenkin valossa jonkun meistä pitäisi kohta plussata? Ehkä se olet sinä, me tullaan sitten perässä.

Laitetaan nyt tämäkin sitten

JÄNNÄYSLISTA

Vilukisu 21.3./kp 35
Sinililja 21.3. /kp 29 (tosin tän pitäisi olla lyhyempi kierto)
Myy 22.3./ kp 29
Homegirl80 huhtikuu/kp 13 (ehkä)

Päiviä päiviä minunkin puolestani!

Upea arkiviikko jälleen edessä! Lauantaina sain viimeisen kuorman kevättavaraa sisään ja tämä aamu onkin sujunut vielä rekkejä järjestäen ja hinnoittelupistoolilla paukutellen.
Pian pistän porkkanasosekeiton lämpenemään ja iltapäiväkahvilla onkin onneksi vielä yksi suklaamuffinssi seuranani :P

Myöhästyneet Naistenpäivien toivotukset minunkin puolestani!
Minä olin taas ihan mahoton heti eilen aamulla ja koko päivä meni kötinäks.. Mies läks neljäks päivää reissuun ja tuhisten sen lentokentälle heitin.. Päivän aikana sit kuitenkin saatiin vissiin puolin ja toisin taas vähän mietityks ja puolilta öin sainkin sitten suloisen puhelinsoiton, et saatiin asia puhuttua halki.. ja avattua uus 'hot-line' :D No, kokemus tuokin :P

Eilen sain roudattua omaisuuttani kirpparille ja ilokseni osa jo menikin sillä välin kun hain autosta lisää pöydän täytettä. Hinnat oli kyllä halvat, mut pääasia mulle nyt oliskin et pääsisin vaan tavarasta eroon, eikä tarviis kuljetella edestakas.

Myyn iloiset viestit sai mullekin hymyn huulille! Mukava lukea noin leppoisista kainalointi-viikonlopuista :) Hyvä, hyvä, toivotaan et oviksen hyödyntäminen on tosiaan mennyt ihan 'putkeen'!

Ja raskausoireitakin alkaa taas putkahdella kuin sieniä sateella :) Olkoon ne tosia!

Mä olen joskus jostain lukenut että ensimmäinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen lisää plussan mahdollisuutta.
Kiitti Tiiti! Toivotaan että näin käy!

Nyt sopan lämmitykseen..

-Puhis, joka väänsi eilen vatsalihasliikkeitä ja tanssi tähtien kanssa yksin olkkarissa.. vähänkö säälittävää.. mut tuli hiki :) Eiköhän tää jenkkikahva (joksi nuorempi pojista jenkkakahvoja yleisesti ottaen kutsuu - ei siis ole minulla kyseistä juttua osoitellut..) tästä kesään mennessä pienene.

"Timmit mammat" on kyllä hyvin tepsinyt...kaikki liikutaan tavalla tai toisella...liikunnan iloa...hieno homma. Ei paljoa jenkkikahvoja kesällä näy...korkeintaan naisellisia kurveja...

Jaahans, ja hot linet on ollu käytössä...mites te Puhina nyt ihan "turhasta" puhisette... Mut tärkeintä, että aina sovitte... Meillä oli viime syksynä välillä melko kireää, tää yritys teki meistä ihan kaistapäitä, ja nalkutettua tuli ihan liikaa...no, jotain siitäkin tuli opittua...nykyään jos hermot meinaa miehen kanssa mennä niin alan laskea ääneen kymmeneen... ja sanon suoraan mikä ärsyttää...mut en sano sitä vittuillen... Oppia ikä kaikki!

Ja Moon Fairyn plussapuhurit tulee tarpeeseen.. thanx...

Toivotaan muuten Puhis, et sun plussansaamismahdollisuudet nousis...et jostain vois repiä sitä iloa... Moni sano mulle, että km:n jälkeen raskautus helpommin, mut eipä tietenkään se pätenyt muhun...nyt vuoden raja pistetään rikki ja kaikki tilastot venyy ja paukkuu...No, mutta...ei anneta sen lannistaa.. Antaa tulla vaan kylmää vettä niskaan...:)

Sinis, se i.sauna on kuulemma ihan mukava juttu. Ei kannata mitää ihmelaihtumista odottaa, mutta mielialaan ja aineenvaihduntaan se antaa boostia... Ja kyllähän lämpö aina tekee hyvää.

Mitäs meidän Ramona? Oletko ajatellut näitä juttuja mitä moni meistä on sulle sanonut? Ei me painosteta...mutta hyviä näkökantoja on ilmennyt...mitäs mietit?

Ja nukkuminen on ihanaa... Nukutaan nykyään miehen kanssa niin lähekkäin, että meille varmaan riittäs 120 leveä sänky...kunhan saadaan meidän Tempur-vauva kotiin ei ikinä poistuta sängystä...mitenhän siinä voi muuten sekstailla, ollaan miehen kanssa mietitty, että pitääkö alkaa miettiä vaihtoehtoisia paikkoja kuin sänky...että kuinkahan kovaa menoa se kestää.. hmm...:D

Ja homegirl, pistä tohon jännäyslistaan kp kohdalle sun kierron pituus...:) niin on sitten samalla mallilla kuin meillä muilla...

Myy.

Puhinoista..

Voipa olla että meillä on osa ikäeron tuomaa jännitettä, joka sitten tällä tavoin tuhisten purkautuu.. Useimmiten kun tuntuu et asiat ja 'syyt' jos niitä nyt juuri lainkaan on, ovat aivan tyhjänpäiväisiä. Mies vaan välillä sanoo jotain, jonka minä tulkitsen pieneks ilkeilyks ja mies on ajatellut vitsinä heittää.. Voi olla, et suurin syy on siinä, et edellisessä suhteessani mies toimi aika pitkälle idealla '*ittuilu on välittämistä ja kun siitä sitten tarpeekseni sain ja lähdin, niin nyt en oikein osaa ottaa vastaan ihan leikkimielisiä kujeilujakaan vitseinä vaan vedän keilapalloja sieraimiin kun tulee vanhoja 'takaumia' et mulle taas *ittuillaan..

On siis asia, joka mun täytyis tehdä itselleni kunnolla selväks, et tämä nykyinen mies tykkää musta ihan tosissaan ja tahtoo vaan mun parasta eikä *ittuile... Kun kuitenkin aika pitkälle meillä on samanlainen huumorintaju, mitä pidän kyllä tärkeänä tässä parisuhteen jatkuvuutta ajatellessa :)

Tämä nyt vaan oli sellanen juttu jonka ajattelin kirjoitella, kun joudutte toistuvasti lukemaan et meillä mä räiskähtelen.. mut sopu on onneks sitäkin suloisampaa :)
Mies soitteli reissustaan puolen päivän korvilla ja kyllä tuntu taas jo niin kova ikävä molemmin puolin vaivaavan et ihana on!

*haleja* teille jälleen!

Mä fiilistelen täällä Elviksen tahtiin tänään :) (Siinä vastaus Ramonan kysymykseen, et mitäs me kuunnellaan?! Tuossa yksi suosikeistani.. Mä vaan olen ihan heikkona tuohon mieheen!)

Kiitos plussapuhkuista Moonis! :) Luin sieltä teidän ketjustanne sen sun miehes reaktioita jotka kyllä sai mut hymyilemään. Vaikka vakavampi varjo asialla onkin, on tainnut rassu pelätä salassa että hänessä on jotain vikaa kun ei ole heti tärpännyt. (tai en tiedä miten salassa, en ihan niin hyvin ole kärryillä teidän ketjustanne...) On nää vauvahaaveet miehillekin aika isoja juttuja, etenkin kun ei heti plussaa pärähdä. Ja niillä ei sit ole Teitä Ihania kenelle kaikki stressipuhinat sais kaataa...

Meidän työpaikalle oli muuten hankittu sitä surullisen kuuluisaa keltaista vessapaperia. Hmmmph >:(
Tosin mun limoittelu jo väheni, eli oliskohan tosiaan lyhyempi kierto menossa?
Ja laskeskelin uudestaan, et 31-päiväisellä kierrolla ovis olisi kuin olisikin siinä ennen kp19, eikös vaan? (kun siis ihmettelin sitä että JO kp19 oli lämmöt nousseet) On tää pitkä(+epäsään)kiertoisuus vaan är-syt-tä-vää! Mietin tuolla just vessassa istuessani ja sitä keltsiä paperia ihmetellessäni sitä, etten oikeestaan ikinä ees tiedä milloin "piinaviikot" alkavat. Nytkinhän on yhtä hyvin ovis voinut olla viikko sitten tai viikon päästä. :(

Ja lueskelin viime kevään muistiinpanoja kiertoni tiimoilta, on sitä nenäverenvuotoa ennenkin ollut ilman raskauksia, blaah...

Mulla taitaa olla taas joku hypernegatiivinen asenne. Onneks on mieliala-solarium aika jo varattuna. (yritän saada rusketukseni kestämään vielä hetken...) Ja mä olen kokeillut sitä infrapunasaunaakin muuten. Ihan kiva parikytminuuttinen. Meidän salilla sellainen kahden hengen malli johon aika varattava. Käytiin kaverin kanssa, mukava siellä oli rupatella ja kyllä hikikin virtasi. Rasvoittuva ihoisena minusta tuntui että siitä oli ihollenikin hyötyä, lämpö avasi huokoset hyvin. Samoin solkku auttaa ja aurinko, niinkuin Myykin oli huomannut. Vesipullo mukaan infrasaunaan!

Myy on kyllä aika hurja tyttö kun uskaltaa jo tuollaisia askarrella... Mutta toisaalta pitäisikin kai haalia ympärilleen vauva-asioita ja tehdä olosuhteet hyväksi vauvan tulla,ja uskoa siihen että se tulee ja niin se sitten tulee... Näin neuvoo eräs hömppis new age kirja minkä ystäväni suosituksesta luin. (The Secret) No, kirjan parasta antia taisi olla se että se kannustaa positiiviseen ajatteluun, ei oo muuten ihan mun juttu.

Kirjoista puheenollen, nyt lainassa se Vauvakuume. Illalla pääsen aloittamaan. Niitä Härkösen kirjoja en löytänyt. Onkohan ne niin suosittuja että kaikki olisivat menossa???

Ei taida tuolta Puhikseltakaan temperamenttia puuttua, mutta onneks taitaa olla myös äkkiä leppyvää sorttia? Niin pääsee mr. Puhis nauttimaan ikiomasta call girlistään työmatkan ankeina iltoina. Good girl! ;)

Jepjep, oon kyllä miettiny noita koulujuttuja joka kantilta.
Kiva kun jaatte kokemuksianne tänne, on se aina jotenkin lohduttavaa huomata että ei tämmösiäkään yksikseen tarvii miettiä. :)
Nyt seuraava vaihe on laskeskella vähän "budjettia" että miten pärjätään jos kouluun sattuisin pääsemään.
Tuolla edellisessäkin työpaikassa olis ollu mahdollisuus oppisopimuskoulutukseenkin mut se nyt meni.... :( Olisin kyllä ilman muuta hyödyntäny senkin jos toi työsuhde olis vaan jatkunu. Silti se isoin haave on tuo lähihoitajakoulutus.... :D
MUTTA, pidän teittiäkin ajan tasalla miten tässä etenen. :D

Hitto mikä viikonloppu takana! Mulla oli tosi raju mahatauti :( Tänään oon jaksanu vähän jalkeilla olla ja syödäkin jo pikkusen mut muuten ravasin pe-la yöstä lähtien sänky ja vessa- väliä. Ei kiva! Kova laihis se oli, melkein 7 kiloo lähti!

Lukasin muuten kokonaan ton vuoden rajaa lähestyvien ketjun läpi ja kyllä he kaikki siellä ovat plussansa ansainneet! :D Toivottavasti sieltä loput ja me täältä saatais kanssa se plussa aalto aikaseks! :)
Omat toiveet on taas kyllä ihan liian korkealla... ja se valmiiksi ostettu vauvankoppa vaan pahentaa sitä kokoajan!! Ukkokin jo haki netistä erilaisia vaunuvaihtoehtoja.... ;) Se kyllä tuntuu niin ihanalta suunnitella ja kivaahan se on että isäntäkin on innoissaan mut aina se vaan tulee mieleen että jos me ei onnistutakaan niin mitäs sit...? Noh, turha maalailla piruja pirtin seinille!
Kuitenkin aina vilisee päässä kaikenlaisia ajatuksia, hyviä ja pahoja...

Kiva kuulla että Myyllä oli mukava viikonloppu! :D Siis aivan ihkuina pihkassa taas!
Niin se pieni viikonloppu"loma" tekee ihmeitä... :D
Meilläkin muuten on (toi rämä!) sänky 120 levee ja siinähän on PAKKO nukkua kylki kyljessä! ;D

Nyt "päivän vitsinä" saa olla sellanen hauska, ja kuulemma tosi juttu minkä luin muistaakseni helistimen keskustelusta joskus ja ANTEEKSI kun ryövään muiden juttuja! Lueskelin tosiaan jotain ketjua sieltä, aiheena oli joku "möläytykset" tai jotain vastaavaa, no kuitenkin: tää nainen oli raskaana ja oli miehelleen siinä jossain vaiheessa sanonu että näillä viikoilla se vauva alkaa kuulla äänet täältä ulkomaailmasta, pitäisköhan hänen laulaa sille. Isä oli sit miettiny hetken ja kysyny että joks sillä vauvalla ylettää kädet korviin ;D ;D

Repesin aivan totaalisesti kun ton luin! ...En tiiä oliko ukko saanu mustan silmän! ;)

... vielä vilkuttaa Puhikselle jonka kanssa yhtäaikaa linjoilla!

Kyllä meilläkin räiskyy ja paukkuu, mä olen kans aika äkkisyttynen ja -leppynen, ukko vaan ensimmäistä ja sen lisäksi pitkään mököttävä, mikä on kamalaa. En aina edes jaksa teille tilittää milloin se on ollut möllö, niin usein sitä tapahtuu, toki siinä väleissä osaa olla myös kovin ihanainenkin... <3

Ja Ramonalle, meidän huumoripilkulle...
Myös jossain oli hyviä juttuja synnytyssalissa tapahtuneista mokista. Voisin joskus kaivella senkin tänne, itse nauroin vedet silmissä sitä lukiessani... ;)

...vai, että Viluskin mies on möllö...:D Mä olen kanssa äkkisyttyvä..ja supernopeasti leppyvä. Siinä vaiheessa, kun olisin jo halia vailla niin mies tahtoo mököttää...eihän siinä ole mitään tolkkua...:) Tai se on ärsyttävää, kun jostain vähän suutahdan niin mies nauraa, kun olen kuulemma niin naurettava.. Joskus taas kuulen olevani Pikku-Myy, mulle kuulemma tulee sellainen otsaryppy-ilme...:D Yritä siinä nyt sit olla vakavasti otettava... Ilmoittelin eilen sängyssä, että minut täytyy ottaa tosissaan eikä saa naureskella mun puuskahduksille...mies sanoi yrittävänsä. :)

Mäkin yritin ryövätä toisesta haaveiluketjusta hauskan jutun "oireet, mistä tietää että on raskaana", mut en löytänyt sitä enää...se oli hilpeä...ja niin kuvaava.

Myy.

Joo, ne synnytyssalijutut on hauskoja... Mä voin just kuvitella mun miehen kenkäsuojukset päässään... Ja eikös se joku ollut "hiihdellyt" alusastiat kenkinä pitkin käytäviä..on siinä hoitajilla välillä naurussa pitelemistä...

Joo, linkitä vaan Viluski jos löydät sen ketjun. On niin kivaa nauraa muille! ;D Ei vais, noi jutut on vaan niin huvittavia....

Mäkin tunnustaudun äkkipikaiseks.... ;) Pyrjähdän hetkessä nollasta sataan mut äkkiä rauhotunkin... Ukolla on vähän mököttäjän vikaa :) No, Viluskilla on se oma möllö niin mulla on mölli.... x) Se on saanu lempinimensä kuulemma jo lapsena.... :D

Tässä tää juttu, sori on aika pitkä. Ja kopioitu joskus jostain, en enää muista mistä. Mutta hauskoja juttuja, kaikkea sitä sattuu ja tapahtuu...

Luokkakaverilta kuulin opiskeluaikoina...*
>Opiskeltiin siis kätilöksi. Supistukset olivat alkaneet harventua ja
>heiketä. Kätilö sanoi, että pitää kohta alkaa vaudittaa supistuksia
>tipalla, jos ei luomukeinot auta. Kätilöopiskelija sitten sanoi, että
nänniärsytyksellä voisi saada supistuksiin vauhtia eli siis nännejä hieromalla. Synnytyksessä oleva tuleva isä sitten kysäisi, että: "kenen
nännejä?". Ei kuulemma kuitenkaan yrittänyt käydä luokkakaverini tisseihin
kiinni!!!

*Ennen sairaalaan lähtöä*
Heiluttelin lantiota sohvalla ja huojuin muutenkin tuskissani siinä
istuskellessa ja odottaessa että mies sai syötyä ennen kuin lähettiin
sairaalaan..No mies siinä sitten hetken toljotteli ja rupes naureskeleen että: Rupesitko sä nyt jammaileen!? Teki mieli jammailla sen hampaita
kurkkuun,mutten pystyny edes puhumaan..

*Tarinaa tässäkin*
Meillä mies käyttäytyi ihan hyvin, mutta kätilö kertoi mitä samalla
viikolla synnyttäneen ukko oli todennut heti vauvan syntymän jälkeen.Hän
oli katsellut kun vaimoa oli tikattu ja sanonut että "tuskin tosta enää
kalua tulee"...Sitten oli ihmetellyt kun vaimo oli suuttunut ja kätilö
käski pitään suun kiinni

*Terveydenhoitajani kertoi minulle omasta kokemuksestaan*
Tämä tapahtui siis n.13 vuotta sitten: he menivät sairaalaan kun
supistukset alkoivat, kätilö ohjasi äidin pukeutusmishuoneeseen riisumaan
omat vaatteensa pikkuhousuja myöten ja laittamaan sairaalapaidan päälle
joka oli silloin jostain syystä ns. leikkauspaita jossa on siis nauhakiinnitys selässä. Äiti tuli pukeutumishuoneesta sairaalapaita päällä.
Sitten kätilö opasti miehen isien pukeutumishuoneeseen, isi meni sinne ja
tuli kohta pois. Terkkarini meinasi kuulemma pyörtyä ja "kuolla" häpeästa
>kun mies tuli huoneesta: mies tuli huoneesta myös leikkauspaita päällä ja
pakarat vilkkuen! Oli sitten löytänyt tuolilta samanlaisen paidan ja hädissään ajattelematta esikoisen synnytykseen tullessa toimi kuten äitä
oli neuvottu! Siinä oli kuulemma ollut kätilölläkin naurussa pitelemistä.
:D

Äitiysvalmennuksesta kerrottiin seuraava juttu: pari oli mennyt synnyttämään esikoista. mies oli ohjattu isien pukuhuoneeseen ja käsketty
vaihtamaan vaatteet ja laittamaan sairaalan tohvelit jalkaan. isä tuli sitten takaisin synnytyssaliin hiihtäen omituisesti pitkin käytävää. vaatteet olivat menneet oikein päälle mutta jalkoihin mies oli laittanut ne
pahviset kaarimaljat. kun kätilö ja äiti olivat naurultaan saaneet
huomautetuksi asiasta mies oli ollut tosi helpottunut ja vastannut: no jo
mä ihmettelinkin, että on aika huonot tossut..."

*Kätilön kertomaa...*
Äiti oli ollut sairaalassa yön ja isä oli ollut kotona. Kätilö oli sitten aamulla soittanut miehelle, että synnytys on käynnistynyt, että käy
rauhassa suihkussa ja aja vaikka parta ja tulet sitten hissukseen tänne. No, mies oli tullut synnytyssaliin ja vaimonsa oli ihmeissään katsonut
miestään ja sanonut: "Mitä sä oot menny tekemään itelles?" Mies rukka oli mennyt ajamaan hädissään partansa, kun kerta kätilö oli
käskenyt, vaimo ei ollut koskaan aiemmin nähnyt miestään ilman partaa.

*Kolmatta lasta oltiin tekemässä ja tietysti taas yöllä. Mies kuorsas viereisellä pedillä kun traktori, kun mua rupes
ponnistuttamaan. Siinä ähistelyn välissä yritin saada ukkoa hereille ja
hälyyttään kätilön paikalle. Ja heräshän tuo, nous ylös,venytteli ja käveli
ulos ovesta. Oli huikannu ohimenne kätilölle, että vaimolla olis jotain asiaa - hän menee nyt vessaan!
Mie ähisen ja kiroilen kätilölle, että minne hittoon se mies meni -ja kätilö sano,että ilmotti menevänsä vessaan...jippiiii,mukula tuli yhellä
ponnistuksella ja ukko tokasee takasintullessaan,että etkö tuon vertaa
voinu oottaa???
ja nyt pitäs 4.mennä pian synnyttään. Sanoinki miehelle, että katotki,että
et h-hetkellä päätä lähteä kakalle tai kahville;(.

*Esikoisen synnytyksen ja minun ompelemiseni jälkeen kätilö heitti vitsinä
miehelleni, että tules nyt kurkkaamaan, kelpaako tikit. Mieshän tuli
tyttäremme kainalossaan katsomaan*
ja tokaisi, että juu, en ainakaan itse olisi parempaan pystynyt...

*Oltiin käyty vesivalmennuksessa, kun pelkäsin kovasti ajatusta*
että joutuisin synnyttämään sängyssä maaten piuhoihin kytkettynä. Ryhmä oli
täynnä ihmisiä, jotka olivat sitä mieltä, että vesi riittää kipuun...
Noh, synnytys jouduttiin käynnistämään ja sisätutkimusta tehdessä tuli
lapsivedet. Altaaseen ei päästetty tulehdusriskin takia. Käteen lyötiin vielä oksitosiinitippa, kun synnytystä piti vauhdittaa. Tunsin helvetillistä kipua ja tuskaa ja paniikissa raivosin itsellei kipulääkettä
"VAHVINTA MITÄ TALOSTA LÖYTYY JA NIIN ETTÄ TAJU LÄHTEE!" Niin mies siihen
että: "eihän / meidän / pitänyt ottaa mitään kipulääkettä..." Hetken päästä
oli mies kipulääkkeen tarpeessa. =)

*Tuttavan kertomaa:*
kätilö oli antanut miehelle jalkaan laitettavat muoviset kenkäsuojat, semmoiset pussit siis. Mies tuli synnytyssaliin ja oli laittanut
kenkäsuojat päähänsä, vielä nokkelasti ristikkäin päälletysten, kaksi kapeata "suikkaa" kun oli kyseessä.

Kätilö pokkana ojentamaan toiset suojukset: no niin, ja pane nämä
jalkoihisi sitten.