Haaveissa vauva 21

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Johkuliini (ei kirj.)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyl mie nyt arvelin mennä sinne varhaisultraan, jos sinne asti pääsen... Varmaan jotain 7+ viikolla jos sinne menis, niin ois hyvä ja sit se np siellä 12+ tienoilla...

Oon kertonu niille kolmelle kaverille, jotka on tienny meijän yrityksestä ja siitä km:stakin. Muille en oo vielä kertonu, siis kellekään "uusille" ei olla sanottu ja ei vielä sanotakaan, ennenku on kriittiset ajat ohi tai jos alkaa näkymään ennen sitä, ettei enää pysty peittelemään... Ois ihana jo alkas näkyä mahd. pian, mutta toisaalta taas huono... Just tuon takia, että paljastuisi vielä kriittisten viikkojen aikana ja sit jos jotain sattuskin niin... En taho ees ajatella tuommosia. Vaikka väkisin sitä mieleen tulee vaikka mitä ajatuksia...

Teillä on hyviä hämäyskeinoja illanviettojen varalle. Meidän illanvietoissa usein juomat tarjotaan järjestäjien toimesta, voisi sekin herättää ihmetystä jos mä paukkaan paikalle omien pullojen kanssa. Ja vaikka joskus jokainen tuo juomisia niin ne on sitten yleiseen käyttöön. Mitähän joku tykkäisi kun saisi mun mehu-lonkerot ;)

Onnea Sinililjalle oviksen bongaamisesta. Eikö ole kiva tunne kun tietää antaneensa kaikkensa... Seuraavat kaksi viikkoa onkin odottelemista, mutta pian se menee.

Millainen eläin prätkämimmillä on ja mikä rassua vaivaa? Toivottavasti selviäisi syy lääkärireissulla.

Peukkuja Lilianillekin oviksen etsintään. Ihanaa kun pääset New Yorkiin, jospa vauva saisi siellä alkunsa.... Olisi hauska juttu kerrottavaksi myöhemmin. Gyneaika kannattaa varata oletetun oviksen aikoihin, gyne voi ultralla nähdä limakalvotilanteen ja follikkelin koon. Tämähän kertoo jo paljon.

Jännääjät:

Utelias pahalainen 18.-21.4.
*tiiti 23.4
Wilma 24.4
Sinililja 27.4.
hippu81 5.5.
Noa 7.5.

No niin. Nyt on sitten taas jännäyslista vähän pidentynyt :) Mä odotan täällä malttamattomana, että pääsen ovista tikuttaan. Ootteko muuten halkaisseet noita ovistikkuja. Jostain luin, että vois säästää halkaisemalla aina tikut kahtia.

Eipäs tänne kuulu mitään muuta kuin odottelua ja oireiden metsästystä. Ja saaliiksi niitä on tarttunutkin monenmoisia, mutta valitettavasti mukana on myös liiankin tuttuja menkkaoireita. Finnejä on kyl ilmaantunut edellisiä kiertoja enemmän ja ihania kipeitä ihonalaisia sellaisia...auts.
Olen tässä miettinyt, että koskas testaisin jollei menkkoja ala kuulua. Varmaan menee viikonloppuun ellei jopa ens viikkoon kun se eka kierto kuiteskin oli 36päivää. Eli sen mukaan testailisin vasta ens viikon loppupuolella. Tuskin jaksan kuitenkaan sinne saakka odottaa =)=)=)

Hei! Ja kiitos Tiitile kysymästä. Me käytiin mun vanhan herran (labradorinnoutaja) kans siel lääkäris. Kaikki mahd. kokeet tehtiin kun etsittiin syytä anemiaan. No ultrassa näkyi sit munuaiskasvain, jolle ei nyt mitään voi tehdä. Se oli mulle tosi shokki. Oon itkeskellyt vaan koko päivän ja toivonut et me saatais vielä kesä viettää yhdessä (elinaikaennuste ei oo hyvä). Anteeksi tää vuodatus, mutta ajattelin hiljaa itsekseni että onpa hyvä etten oo viel raskautunut koska ois saattanut olla aika kohtalokasta vauvanalulle. Mutta päivä kerrallaan ja yritystä jatketaan..
Ai niin kp 4/26

Kiitos Lumikukalle rutistuksista! Täytyy vaan ajatella et kaveri on saanut elää mukavan, liikunnallisen elämän ja tietty toivoo, et niitä päiviä olis vielä muutamia jäljellä.

Voimia ja jaksamisia Pärtkämimmille, omasta lemmikistä luopuminen on tuskaa. Mä olen elämäni aikana haudannut yhden kultaisen noutajan ja silloin päätin etten koskaan enää ota koiraa, luopuminen teki niin pahaa. Surun jälkeen tulee aika jolloin jaksaa muistella niitä hyviä hetkiä, olla kiitollinen niistä. Ennenkaikkea ajatus että rakkaalla on parempi olla siellä missä onkaan jaksaa hymyilemään. Nauti nyt viimeisistä päivistä ja sure rauhassa!

Mukava että U-P: llä on lupaavia oireita... Miten jaksat odotella ensi viikkoon? Me ei ainakaan jakseta...

Hipulle peukkuja oviksen metsästykseen. Olen jostain lukenut että ainakin Aconin tikkuja voi puolittaa, miksei siis muitakin? En ole itse koskaan jaksanut askarrella ja viimeisimmässä kierrossa käytinkin digitaalista testiä.

Täällä alkoi se tuttu vahtaaminen tänään. Kuulostelen ja kehittelen oireita... Vielä pitäisi yli viikko jännäillä, mutta aika matelee. Tänään lähden taas työmatkalle ja onneksi siellä menee muutama päivä kuin siivillä ja onkin viikonloppu. Eilen kävin pitkällä lenkillä, oli ihan mahtava ilma. En olisi raaskinut millään lopettaa ulkoilua, mutta pplvi alkoi jo kipeytyä kahden tunnin lenkkeilyn jälkeen ja piti raahautua sisälle. Ihanaa kun tulee kesä.

Ashlee Simpson on raskaana. Ärsyttääkö teitä lukea julkkisten raskausuutisia? Mua aina joskus ärsyttää tai olen kateellinen kai.

Mukavaa päivää.

Kiitos kaikille ihanille ihmisille, jotka ymmärtää tään tuskan. Kamalan raskasta on. En saanut juuri nukutuksikaan viime yönä. Mutta nyt täti lähti viimeinkin ja sanoin sille niin tiukat heipat että luulisi pysyvän poissa nyt kauan. Ai niin.. mun ois varmaan alettava lipittämään nyt sitä greippimehua. Otankin heti lasillisen, laskin tossa että mulla menis jännäyspäivät tonne 5.-6.5. Nyt jos koskaan olis iloiset uutiset tarpeen :)

Voimia Prätkämimmille! Tiedän tunteen... Hautasimme oman koiramme tammikuussa 2007. Elämäni pahin hetki oli vastaanotolla, kun lääkäri nukutti meidän vanhuksen ikiuneen... Seuraavana aamuna laitettiin nuotio palamaan (maata sulattamaan), että saadaan koira haudattua. Kynttilät paloi haudalla kuukauden putkeen joka ilta...

Pahiksella oireita... ;) Alahan jo sitä testiä kaivelemaan! Mie oon ihan malttamaton teidän muiden suhteen... Haluisin heti kuulla kamalasti plussauutisia! :D

Hertta

Prätkämimmille myös täältä voimia...Olen myös "haudannut" kaksi rakasta elukkaani, pienempiä ja vähemmän karvaisia kun koira-kilpikonnia olivat...Suru oli kuitenkin suuri. Onneksi mulla vielä yksi on, nimittäin 8.v pikkuherra joka rapistelee päivät pitkät makkarissa. Toiv., että nyt saat mukavia uutisia pian ja, että loppuaika koirasi kanssa olisi rauhallinen!!

Ashlee Simpson ei välttämättä olekaan raskaana....mutta eihän noista koskaan tiiä kun kiistävät kaiken siihen asti, kun maha näkyy. Ja miksi myöntäisivät edes. No kuiteskin...mua ei jurpi se.

Facebookissa yx tuttu oli just laittanut kesäloma laskurin ja myös "toisen laskurin" lokakuussa syntyvälle vauvalle...se ehkä enemmänkin jurppii...Tuntuu, että niin ne muut vaan ympäriltä lisääntyy...No en aio luovuttaa.

Jotenkin on sellainen kumma olo, että mitäs jos tässä kierrossa oliskin natsannut...toisaalta se tunne ei mitenkään varma ole, mutta en tosin tietäiskään miltä sellainen tunne tuntuu. Kokeilen vaan tällaista lähestymistapaa tässä kierrossa...:)En jaksa olla niin pessimistinen...ja ajoitukset olis voinut olla kohdallaan ja ihmeitä sattuu aina....hullummatkin ihmiset ovat raskautuneet kun meikäläinen...

En tiiä yhtään onko nää oireita raskaudesta vaiko vaan tästä suht´uudesta duunista jossa istun paljon..mutta alaselkää särkee, sitten vatsa on turvonnut (kahvista?) ja se pahuksen hiiva jyllää...Olkoot mitä on niin tahdon edes hetken tuntea, että se voisi olla mahdollista. Ens viikolla sitten nähdään mitä mun tuntemukset tarkoittivat...:)

Siis oikeesti: Hullummatkin ihmiset kun meikäläinen ovat raskautuneet !!! Pakko uskoa, että se VOI TAPAHTUA!!!

Wilma *uusi positiivinen asenne*

P.s. Mul on pe 28.v synttärit...arvatkaa mitä toivon lahjaksi?????:)

Moikka!

Mulla on tänään ollut taas ihme v*tutuspäivä ja tuntuu että aika vaan matelee. Siis oikeesti, aika tuonne toukokuun alkuun tuntuu kuin sinne olisi vuosi! Hulluksi tässä kerkee jo tulla. Voi olla että tää olotila johtuu unesta jonka näin viime yönä. Siinä unessa nimittäin olin taas raskaana, jotain viikolla 5+ ja olin gynen tarkastuksessa :) Se tunne oli vaan niin ihana ja hirmu toden tuntuinen. Voih, päästäpä taas tuohon! No, ei se auta kun uskoa että se tapahtuu pian.

Joo, kyllä muakin aina välillä jurppii kun tuon tuosta pompsahtelee raskausuutisia ilmoille. Ja tuntuu että kaikissa sarjoissa ja tv-ohjelmissakin on aina joku raskaana tai saanut vauvan. Ennen sitä ei kai vaan kiinnittänyt niihin erityisemmin huomiota…

Onneksi sentään aurinko paistaa, täytyykin lähteä lenkille kunhan täältä homehtumasta pääsen. Ehkä se vähän piristää! Ja ovistikutusaika alkaa kohta, jee :)

Kauhee valitusvirsi, sori!

Noa kp 9

Kyllä mun (ja teidän myös)on nyt vaan kestettävä ensi viikkoon sillä aikaisemmin en ajatellut testailla. Palelee ihan pirusti, mutta voipi johtua myös menkkojen tulosta ja voisin kyllä nukkua vuorokauden ympäri (mut saattanee jostua lyhyistä yöunista).

Pahoittelut Prätkämimmin koiravanhuksesta. Itse hautasin 12 vuotta sitten kanin ja oli niin kovilleottava tapahtuma, ettei sen jälkeen ole lemmikkiä perheessä ollut. Nyt kyllä tekis mieli kisua tai koiraa......se luopuminen on aina vaan niin tuskallista =(

Voi ymmärrän sua Prätkämimmi niin hyvin. Mulla oli lapsena kaksi labbista, musta ja keltainen ja kun ensin toinen jouduttiin lopettamaan niin se oli mulle kamala paikka. Olin saanut Kamun 11-vuotiaana, just herkässä iässä ja se oli niin iso lohtu mulle kaikessa elämässä. Toisen koiran aikana olin sitten jo muuttanut kotoa pois, mutta yhtä kamalaa se oli.

Labbikset on NIIN parhaita koiria.

Voimia sinne ja iso hali koira-papalle.

Täällä ootellaan ovista.

Koirapappa laittaa myös pusut kaikille teille ihanille ja emäntä kyynel silmässä kiittää kaikkia myötätunnosta. Liliania oot niin oikeessa siinä, että labbikset on parhaita! Mun rakkaastakin sanottiin eläinlääkärissä, että harvoin näin kilttejä koiria tapaa. Pappa on ollut tänään virkeämpi, jospa me sit saatiin kuitenkin hieman lisäaikaa. Toivon niin... greippimehua on tänään jo juotu :)

Siis nyt meni hermo!!!
Nyt mulla tulee jotain ruskeaa tuhrua, joka vaikuttaa siis menkoilta....???Ei kai se mtn muutakaan voi olla. Miten voi olla, että aina kun mulla on hiiva oviksen jälkeen se loppuu menkkoihin. Ja nyt siis sama asia mut nyt on vasta kp22!!!

Toisaalta jo ovis oli oletettua aiemmin, niinkuin olen epäillyt, ja menkat alkaa nyt olis ajoitus oikea (JA TÄYSIN VÄÄRÄ!).

Mutta, en siis tajua alkaako menkat vai johtuuko tää vaan tästä rajusta hiivasta...Vai voiko olla kiinnittymisvuotoa...Siis tulee vähän tuhrua, mutta sen verran et joutuu pikkuhousunsuojaa käyttämään.

Katellaan miksikä tämä tästä muuttuu....EI EN HALUA!!!!!!!!Nyt on taas niin vitun lannistunut olo....Just kun ehdin fiilistellä....Mä en saa koskaan vauvaa.....:/

Wilma, ihan vitun paska fiilis...

Hei Wilma, elä vielä lannistu!!! Pää pystyyn nyt :)

Mikä kp siulla oli se ovis olikaan? Tuo kp22 vaikuttas nyt aika hyvin kiinnittymisajankohdalta... Elä vielä luovuta! Ihan varmasti työ vauvan vielä saatte! Ei vielä pie aatella, et ei koskaan... Jos on toistaseks tullu vaan tuhrua, et ei ihan noronaan, niin ei semmosta sillon mikskään menkoiks voi laskea!

Koita jaksaa vielä ootella :)

Jännääjät:

Utelias pahalainen 18.-21.4.
*tiiti 23.4
Wilma 24.4
Sinililja 27.4.
hippu81 5.5.
Noa 7.5.

Hei, tuostahan mie laskinkin, et siun jännäyspäivä on 24.4. Eli ovis oli sen mukaan 9. tai 10.4, viime ke tai to. Nythän ois siis kiinnittymisajankohta käsillä, oviksesta on kulunu sen 6-7 vrk! Elä vielä luovuta, kun ei oo kerta hanat auennu kunnolla...
Voi että, mie niin kovasti toivon, että ei aukeekaan! bdbdbd

Hertta

Heippa kaikille!

Hertalle onnittelut uudesta plussasta!!! Olikos joku muukin plussannut, enkö vain huomannut moninaisten viestien joukosta..?

Mites Prätkämimmin koiruli jaksaa? Voimia sinne, lemmikinomaistajana tiedän, miten hirveältä luopuminen tuntuu. On ihan hirveää katsella, kun ystävä sairastaa ja auttaa ei voi. Ja varsinkaan kun toinen ei ymmärrä, miksi nyt on huono olla. Halauksia Prätkämimmille!

En ole paljoa jaksanut tänne kirjoitella, viimeiset päivät ovat menneet tyystin järkytyksen piikkiin. Elämä voi olla niin arvaamatonta: Viime viikon lopulla siskoni joutui synnyttämään enkelivauvan. Sikiö oli n. 15-viikkoinen. Vielä ei tiedetä syytä, miksi pieni ei jaksanut elää. Kokemus oli varmasti aivan hirveä, omakin elämä meni siitä aivan sekaisin, olimme koko suku niin kovasti odottaneet tuota pientä syntyväksi. Siskoni voi nyt todella huonosti ja huoli on meillä läheisillä tosi kova. Enkelin hautajaispäivä tulee olemaan varmaan aivan kauhea...

Sitten kaiken päälle sain tänä aamuna raskaustestistä plussan! Viiva oli haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta selkeä viiva siihen piirtyi melkein heti. Enpä olisi voinut uskoa, minä kun en tässä kierrossa edes bongannut ovista! Eikä mulla ollut mitään oireitakaan, rinnatkin olivat samalla tavalla kipeät kuin aina ennen menkkoja. Jos nyt ihan tarkasti ajattelee, saattaa olla että voin hiukan pahoin muutamana päivänä ja kärsin jonkin verran päänsärystä, mutta kuvittelin silloin, että ne johtuvat tuosta henkisestä järkytyksestä. Ainoa juttu, jota nyt ehkä voi pitää oireena, tapahtui eilen illalla: olin laittamassa itselleni iltapalaa ja yhtäkkiä alavatsaa kouristi aivan hirvittävästi. Tuntui siltä kuin joku ois puristanut munasarjoja kasaan... Ei mulla ole koskaan ollut sellaista kipua. Menkkoja edeltävät nippailutkaan eivät ole yhtään samanlaisia. Totta puhuen, en osannut siitäkään ajatella vielä mitään, kun tässä ei nyt toden totta ole ollut omat vauvahaaveet päällimmäisenä mielessä. Tänä aamuna yhtäkkiä tuli vaan semmoinen olo, että nyt täytyy testata. Oikeasti mun jännäpäivä olis ollut vasta huomenna, olin siis vähän malttamaton... Meidän vessan valaistus ei ole kovin kirkas, ja luulin ensin, että nään vaan harhoja, kun näin kaksi viivaa. Ryntäsin keittiöön päivänvaloon, ja siinähän ne kaksi viivaa nököttivät nätisti vierekkäin!! Aivan uskomatonta. Ja tämä on vasta kolmas yrityskierto... Olin aina kuvitellut, että kuulun siihen ryhmään, joka tarvitsee lääketieteen apua raskautuakseen, ja eilenkin lueskelin lehdestä lapsettomuuskertomuksia. Tämä tuli kyllä tosiaan niin puun takaa... Anteeksi vuodatukseni, mutta jollekin on pakko puhua tästä, tunteet on nyt niin ristiriitaiset. En kylläkään voinut olla soittamatta miehelle töihin :) Toivottavasti en pilannut raasun työpäivää...

Voi että, mikä uutinen! Onnea kovasti Philippa!!!
On varmasti vähän ristiriitaiset fiilikset, kun ensin sisko kokenu noin valtavat menetyksen ja suru on vielä niin läsnä ja sitten tuleekin tämmönen uutinen! Mut ehkäpä siinä onkin juuri se juju, että se tuliki sit siulle, kun sitä vähiten osasit odottaa. Sanoohan ne jotkut, että kun yksi elämä päättyy, toinen alkaa... Varmaan tuntuu silleen vähän vaikeelta, et miten tästä nyt osaa/voi iloita, kun toinen on just menettäny vauvan... Mut koita jaksaa :) Voimia! Ota vaan rauhallisesti, eihän siun tarvii heti siitä kellekään kertoo, paitsi jos tietenki ite haluut...

Hertta: Joo, sitähän se voisi olla, mutta luulin sen kiinnittymisvuodon olevan vaan jonkinasteista limaa eikä verta. Lueskelin täältä Elleistä, että se kylläkin vaihtelee aika paljon ja voi olla kaikkea liman-kunnon veren väliltä...Mut jos taas se ovis oli silloin aiemmin eli 5-7.4 vois menkat alkaa nyt....En kyllä tajua.

No ehkä nyt odottelen mitä tapahtuu ja sitten jos ei hanat aukea kunnolla testaan ma-ti ennen reissua, et tiiän maistelenko Guinnessia ensi viikolla vaiko vaan pyhää henkeä. Voihan ruttu sanon mää!!! Toivon, että tää olis nyt vaan sitä kiinnittymisvuotoa ja loppuis tykkänään...

Philippa: Johan oli tarina...todella surullista. Onnea kuitenkin omasta plussastasi ja koeta olla stressaamatta, että vauva pysyy kyydissä!Tsempppiä ja voimia!!

Mä en kestä tätä elämän jännitystä enää....Meen kohta johonkin nunnaluostariin pois kaikkien vauvojen ääreltä....Ja sitten yht´äkkiä olnkin ehkä neitseellinen sikiäminen tapahtunut??

Niin, toivotaan, et oli kiinnittymisvuotoa :) Mut jos nyt oiski menkka-ajat kohillaan, niin voishan sitä silti olla raskaana, et nyt vaan vähän tuhruttaa siitä huolimatta... Juu, testaa ihmeessä, jos ei nyt hanat aukee kunnolla!

Voimia ja tsemppiä Philipalle tosiaan, että malttasit nyt ottaa kuitenki iisisti, et kestäs se pieni tiukasti mukana! bdbdbd

Heipsan!

Onnittelut Philippalle plussasta ja jaksamisia siskosi tukena! On varmasti vaikea olo, kun ei tiedä pystyykö iloitsemaan tuollaisen surun rinnalla. Ja Wilmalle myös tsemppiä, älä vielä lannistu! Kyllä niitä plussia saadaan vuoronperään!