Haaveena vauva 2025

Täällä tänään dpo 9 😍❤ ensin onni ja ilo mutta heti sitten iskee todellisuus että kesken se menee varmaan TAAS 😭😭 mutta yrittää nyt iloita edes vähän aikaa 🙄🙏

Aika monesti oot joutunut kokemaan alkaneen raskauden ilon ja heti perään pettymyksen.😢
Ja tiedän, että ikä on tietenkin yksi asia, joka vaikittaa, mutta ootko saanut tietoon muita syitä, mistä nämä johtuu? Tai käynyt tutkimuksissa?
Oot saattanut aiemmin näistä puhuu, mutta en saa nyt mieleen mitä.. Ja ei tietenkään tarvi asioista avata, jos et halua.
Muistelin, että joskus mainitsit yrityksen lopettamisesta..muistan ilmeisesti ihan väärin, kun itse luin tän sun viestin että häh? En tienny että yritys viel jatkuu. Varmaan muistan ihan väärin.🫢

Toivottavasti nyt raskaus jatkuisi loppuun asti!🙏🥰

Tsemppiä!♥ Varmasti on paljon mietteitä..
 
Edellinen viesti meni jotenkin hassusti..En tiä mitä tapahtu.
joo siis tutkimuksissa ollaan kumpikin käyty miehen kanssa ja mitään "ongelmaa" ei sinänsä ole, paitsi tämä minun ikä. Ovuloin normaalisti, kierto tasainenm, seksiä on ja ultrissa aina kaikki ollut todella hyvin. Lapsettomuuslääkäri sanoi, että tässä iässä se hedelmällisyys laskee hurjaa vauhtia ja raskaus ja sen loppuun asti jatkuminen on jo melko ihme sinänsä. Onnistumisprosentti jotain 5%. Aiemmin ei siis yhtäkään keskenmenoa ja kuopuskin sai alkunsa kolme vuotta sitten heti pillereiden jälkeen. Ollaan miehen kanssa tai ehkä jopa minä itse enemmän päättänyt, että emme enää kauaa jatka tätä yrittämistä, koska on henkisesti tosi raskasta. Ja minä en henkilökohtaisesti pysty siihen, että "tulee jos on tullakseen". Joko yritetään 100 % tai estetään 100%.

Mutta.. katsotaan nyt miten tämä alku nyt etenee. 🙏 kiitos tsempeistä!
 
Täällä kp5.. Kierrot on kyllä muuttuneet. PMS on kaksi päivää niin, että mieli on täynnä mustaa myrkkyä. Sitten kaksi päivää normaalisti. Sitten tulee semmonen menkkoja ennakoiva pieni hyytymä ja vuorokausi siitä alkaa vuoto. Ennen PMS oli vuotoa edeltävä päivä.

Jotenkin ei oo olleet odotukset kovin korkealla niin ei ole muistanut tätäkään seurailla. Ja viikonloppu meni rakennuspuuhissa mökillä. Luin nyt kuitenkin kaikki kuulumiset ja ihanan toiveikas meininki. Toivottavasti plussanneilla lähtee testit vahvistumaan. ❤
 
vierailija
Ihanaa ja kamalaa lukea toisten onnistumisesta, tietänette 😆 Silti suuret onnet, toivottavasti jokainen meistä saa sen onnistumisen vielä kokea!

Täällä testit vain negatiivisia. Silleen hassu tämä letro-kierto, että en ole kärsinyt mistään kivuista, enkä PMS:stä (turvotus, ripuli, mieliala) sitten kuitenkaan. Tänään on vähän semmonen olo, et vuoto vois alkaa, mut ei siitä mitään merkkejä ole. Oon lukenut hormonijuttuja ja saanut sen käsityksen, et jos hormonit on balanssissa, mitään kipuja ja PMS:ää ei ole, joten mietin onko noi letrot olleet ihan osuva lisä mulla.

/toiveikastoivoton
 
Te jotka ootte ollut ainakin kahdesti raskaana: onko luteaalivaiheen oireet ja alkuraskauden oireet olleet samanlaisia?
Kaikkia on yhdistänyt alavatsan vihlasut, joista olen pystynyt ennen plussaa jo arvaamaan että raskaana ollaan. Nännien arkuus on alkanut jokaisessa vähän eri aikaan , samoin turvotus. 🤔 Eli on sekä samankaltaisuuksia, että eroavaisuuksia.
 
Ihanaa ja kamalaa lukea toisten onnistumisesta, tietänette 😆 Silti suuret onnet, toivottavasti jokainen meistä saa sen onnistumisen vielä kokea!

Täällä testit vain negatiivisia. Silleen hassu tämä letro-kierto, että en ole kärsinyt mistään kivuista, enkä PMS:stä (turvotus, ripuli, mieliala) sitten kuitenkaan. Tänään on vähän semmonen olo, et vuoto vois alkaa, mut ei siitä mitään merkkejä ole. Oon lukenut hormonijuttuja ja saanut sen käsityksen, et jos hormonit on balanssissa, mitään kipuja ja PMS:ää ei ole, joten mietin onko noi letrot olleet ihan osuva lisä mulla.

/toiveikastoivoton
Mä oon lukenut tota samaa hormonien balanssista. Toisaalta oon jo lukenu varmaa kaiken mahdollisen netistä, joka ei kyl oo kovin hyvä asia loppupeleissä 🙈. Jotenki sit taas jännä, kun pms-oireita pidetään kuitenkin iha normaaleina. Jotenki ristiriitaista, että pms-oireet ois ihan normaaleja ja suurin osa ihmisistä niistä vissii edes jossain määrin kärsii, silti ne tulis vain, jos hormonien tasapainossa on vikaa 🤔
 
vierailija
Ihanaa, paljon onnea plussanneille! 😍

joku kyseli noista oireista, niin kaivoin ekojen lasten ajalta oirelistaa.

Ekasta ei ollut vielä kp29 yhtään mitään merkkejä, muuta kuin normaalia reilummin valkovuotoa. Sitten plussan jälkeen painostava tunne mahassa, turvotti, väsytti, janotti, vihlo välillä mahaa toiselta puolelta, tukkoinen nenä (tosin olin just ollu flunssassa). Toisesta en muista yhtään kun oli esikoisen kanssa hässäkkää enkä kirjoitellut mihinkään ylös 😄

/kolmattakehiin
 
  • Tykkää
Reactions: ToiveikasToivoton
Ihan mahtavaa, että nyt pari plussaa olis tulossa. Toivotaan, et raskaudet menee loppuun asti hyvin.❤ josko muillekkin suotais onnea

Omaa napaa. Viime viikolla vihdoin sain jätettyä valmistumispyynnön.🥳 Oon sen jälkee kytänny oloani tarkemmin, että mitä taphtuu mulle, kun ison stressin sai pois. Positiivista on se, et menkat alko, mut jatkuu vieläki. Toivon, et ne kohta puoliin loppuis. Jännitysoireet ei oo ollu enää nii kovat myöskään.
 
Ihanaa! Kovasti tarrasukkia matkaan @rimpsukka84 ja @Cara-mel ❤

Miulle voi päivittää tänään kp1.

Jäi ihan nysäksi koko kierto (23 päivää), mikä ei sinänsä ole ihme koska olen viidettä päivää vatsataudissa..en tiedä mikä ihmeen superpöpö tämä oikein on 😭. Varmaan keho tästä sekaisin kuin seinäkello... Se vähän pelottaa että edellinenkin kierto oli vaan 24 päivää, mutta aion käydä ensiviikolla labroissa varmistamassa ettei ainakaan anemia ole uusinut... toisaalta pääseepää yrittämään heti uudelleen myös kun ei ainakaan jäänyt kierto roikkumaan tämän taun takia. 🙃
 
Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@burkei ★ 07/23★ 1.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@possu. ★ 06/24 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★

19.6.2024 keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä


@jauhopeukalo kp 5/28
@Niisq kp 46/26
@Miemei kp 40/27-29
@Henskii kp 40/28-29
@Kerttumaaria kp 30/24-30
@heltsuli kp 29/29-36
@Min204 kp 6/23-30
@Päivänsäde84 kp 1/26-29
@rimpsukka84 kp 27/31
@Minnix kp 25/26-30
@Cara-mel kp 24/24-27
@possu. kp 1/25-30
@KolmattaKehiin kp 14/?

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@burkei DPO 17
@heltsuli DPO 13
@Cara-mel DPO 11
@Mollama DPO 8
@Tyyn3 DPO 9
@rimpsukka84 DPO 10

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
 
Viimeksi muokattu:
Haluaisin vähän udella elintavoista: onko tämä vauvahaave saanut teidät jotenkin muuttamaan elintapojanne?

Esim. syömiset, juomiset, liikkumiset, stressiin vaikuttaminen?
Ei juurikaan, eikä sellaiselle taaperon kanssa touhutessa tunnu kauheasti olevan aikaakaan. Oon isohko (bmi 35), joten aihetta varmaan olisi osin muutenkin, mutta elämäntavat ja ruokatottumukset yms on mulla kuitenkin aika samat kuin sillon kun esikoista aloin odottamaan. Ainoa asia mikä on eritavalla ja aion tämän mahataudin jälkeen muuttaa on sokerin määrä ruokavaliossa...eka raskaus teki musta sokerihiiren ja haluisin ihan muuten vain muuttaa terveellisempiin välipaloihin 😅 mutta ainakin toistaiseksi meen aika pitkälti sillä ajatuksella että koska raskaus on ennen onnistunut näin niin miksei uudelleen.
 
  • Tykkää
Reactions: ToiveikasToivoton
Haluaisin vähän udella elintavoista: onko tämä vauvahaave saanut teidät jotenkin muuttamaan elintapojanne?

Esim. syömiset, juomiset, liikkumiset, stressiin vaikuttaminen?

En tiedä omaa BMI.tä, mutta veikkaan, että se on aika korkea, oon kuitenkin aika isokokoinen. Nyt kun sain opinnot alta pois, yritän tässä nyt parantaa elitapojani, syödä vähemmän herkkuja ja liikkua enemmän. Josko niillä olis positiivista vaikutusta asiaan.🤔
 

Yhteistyössä