Ex-kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 14.3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

14.3

Vieras
Eli keskenmenon kokeneet ja uudelleen raskautuneet, tervetuloa keskustelemaan tähän ketjuun. Tervetulleita ovat muutkin kuin vauvahaaveissa Kermit-ketjuun kirjoitelleet.

Terve!

Piiitkästä aikaa. Olen ollut itse harvemmin täällä ja ketju oli todella kadonnut kaukaisuuteen. Mitäs itse kullekin kuuluu? Tuntuu, että ainakin pääosin ilmeisesti hyvää.

Minulla nyt rv 17+2 eli kovasti lähestytään jo keskiraskautta. Vatsaa on sen verran, ettei tavalliset housuni enää mahdu, mutta mielestäni vatsan saa piiloon sopivilla vaatteilla. Huono oloisuuskin on helpottanut, joskin välillä pukkaa vähän etovaa oloa päälle, mutta kyllä tässä nyt ollaan jo paremmilla vesillä - joskaan se ei koskaan kovin pahaksi mennyt. Viikon päästä olisi rakenne ultra ja nyt kun edellisistä ultrista ja neuvoloista on pitkä aika, niin odotan sitä jo vähän sydän sykkyrällä. Liikkeitäkään kun en vielä voi varmasti sanoa tuntevani.

Aurinkoa kaikille ja tulkaahan kertomaan kuulumisia!

Moi vaan!

Ihan hyvää kuuluu, olo ollu hyvänä.
Seksi taas maistuu ja luistaa.
Viikkoja on 18+3 kertyny. Kohta puolessa välissä, ihanaa!
Perjantaina on neuvola, kivaa niin pääsee kurkkaa vauvaa. Meillä ultrataan joka kerta niin aina saa nähä sen siellä heilumassa ja sydämen sykkimässä. Viime kerralla kaksi viikkoa sitten kuunneltii ekaa kertaa niitä sydän ääniä ja olihan se aivan mahtavaa. Mies ei ole vielä ollu mukana neuvolassa mutta lähtee kun on rakenne ultra joka on maaliskuun viimene pv.
Vatsa kivasti pyöristyny, tullu ostettuu mamma farkut niin on kivempi olla töissä ja muuallaki. Kovasti tekis mieli karkkii mutta yrittäny hillitä haluja, ettei paino nousis kovin, eipä onneks nousu ku n. 500 g. Välillä laskee senkin.
Että tämmöstä tänne!! ps. oon muuten jo ostellu jotain pienii vaatteita ku nähny kirpparilla tai vaatekaupassa tosi halvalla. Eipä niitä voi olla ostamatta, ovat niin söpöjä!

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Olenkin ihmetellyt missä tämä ketju on, mutta onneksi oli nostettu takaisin ylös. Tänne ei kuulu mitään uutta äitiysloman alkua odotellaan ja mahaa kasvatellaan. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että mitä pidemmälle raskaus menee sitä enemmän pelkään, että vauvalle tapahtuu tuolla masussa jotain. Tästä syystä emme ole saaneet itseämme vielä edes vaunukauppoja katselmaan vaikka kohta pitäisi jo näitä perushankintoja tehdä. Mutta peloista huolimatta vauva ja äitikin voivat hyvin ja aivan mahtavilta tuntuvat pikkuisen mylläykset mahassa :)

Ja onnea kaikille, jotka olette saaneet hyviä uutisia ultrissa!!

Kata + kaveri vk 32

Eipä mitään uudempia tähänkään mahaan, paksusti voidaan :) Raskausviikkoja kertynyt 24+5. Vointi hyvä muuten, mutta vauveli ilmeisesti jo pönkää tuonne oikealle kylkiluuhun, joten iltaisin istuminen on hankalampaa ja närästää myös iltaisin toisinaan. Supistuksia ei tietääkseni ole ollut.

Hankintojen alkuun emme mekään ole vielä päässeet. Edellyttää isompaan kaupunkiin reissaamista, kun ei omasta kaupungista taida löytyä edes mammavaatteita. En ole tosin juuri etsiskellyt, mutta en muista missään koskaan nähneeni/kuulleeni olevan mammavaatteita täällä.

Pahin pelko on kyllä mennyt ohi, nyt oikeastaan jännää vain sitä, että vaavi pysyisi kohdussa riittävän pitkään, vaikka tuo vatsa alkaa jo tuskastuttaakin itseä. Tuntuu että tässä on tosi pitkä väli lääkärikäynneissä ja kun en tietääkseni ole supistuksia tuntenut, niin mietin, että jos niitä kuitenkin onkin ollut ja kohdunsuulla jotain tapahtunut. Eipä sitä osaa kai pelkäämättä/miettimättä ollakaan, aina jotain... :)

Hyviä vointeja kuitenkin kaikille ex-kermeille!

Kiva että ketju oli taas kaivettu esille jostain maan rakosesta. Koitetaankos pitää nyt ketjua hieman aktiivisemmin yllä. :) Itselläni ainakin on nyt paremmin aikaa istahtaa tähän koneen ääreen sillä olen taas sairaslomalla. Kuukausi sitten oli rakenneultra ja kaikki oli hyvin. Menin silloin myös takaisin työelämään. Hyvin pian alkoi supistelut eikä kyse ollut kivuttomista harjoitussuppareista. Yritin töissä sinnitellä suppareiden kanssa kunnes sitten viime viikolla soittelin asiasta neuvolaan. Sain heti käskyn käydä näytillä sairaalan äitipolilla. Onneksi kuitenkin tilanne vaikutti sikäli hyvältä että kohdunsuu oli kiinni ja vauvalla kaikki hyvin. Sokeria oli virtsassa yhden plussan verran. Tänään oli sitten uusi kontrollikäynti. Vauva oli melkoisen uninen, mutta heräsi kuitenkin lopulta kun lääkäri aikansa tökki hereille. Kohdunsuun tilanne oli edelleen hyvä. Mutta nyt oli sokeria jo kolmen plussan verran ja valkuaista yhden plussan verran. Niinpä sitten joudun huomenaamuna menemään sinne uudestaan diabeteslääkärin ja -hoitajan vastaanotolle.
Ja kahden viikon päästä uusi aika äitipolille.

Olo alkaa olla jo kaikinpuolin niin tukala, että saas nähdä miten tässä vielä käy. Toivon kovasti että pääsisin vähintään kolmosella alkaville raskausviikoille asti. Supistukset tietenkin huolettavat, niitä nimittäin tulee päivässä muutamia kymmeniä ja kestävät n. minuutin verran. Mutta päivä kerrallaan, ja jokainen päivä eteenpäin on vauvan parhaaksi.

Toivottavasti kaikilla on asiat hyvin masuasukkiensa kanssa!

Täällä on rv 37+2, ja sellainen ""syntyy-ei synny-syntyy-ei synny..."" olo. Tänään kävin taas tarkistuttamassa tilannetta, ja kohdunkaulaa oli 2 cm jäljellä ja sormelle auki. 3 tuntia oli supistellut 10 minuutin välein, mutta kun päästiin sairaalaan, alkoi supistukset laimentumaan ja harvenivat. Ilmoitin, että haluan kotiin, ja kätilö kysyi lääkäriltä mielipidettä, ja pääsin lähtemään kotiin.

Kiva kuulla että teillä kaikilla on asiat hyvin !! =)

MUlla on jännäviikot menossa ja enpä usko että tässä ollaan raskauduttu.. Mutta voikaapaksusti ja onnea niille jotka kohta suuntaa synnäsille poksahtamaan.. ;D

Heippa!

Täällä suunnassa huomion vie aika lailla kokonaan tuo tyttö, joten koneella ei tule juuri istuttua. Tänään siis on neidillä tasan 2 kk ikää. Aika menee ihan kamalaa vauhtia:) Ja teilläkin on monella jo h-hetket käsillä. Vähän haikealta kyllä tuntuu, kun on niin tuoreessa muistissa tuo jännityksen tunne ennen synnytystä... Nyt on sellainen fiilis, niinkuin olis ollut tuo pieni perheenjäsen meillä aina.

Arki sujuu mukavasti. Jonkinlaista rytmiä on jo vauvalla, ja koko ajan oppii itse ymmärtämään paremmin pienen ähinöitä ja kitinöitä. Aika rauhallinen tapaushan tuo on, mutta sille päälle sattuessaan myös hyvin kovaääninen ja voimakastahtoinen;)

Kovasti tsemppiä täältä odotuksiin jokaiselle! Koittakaahan kestää vaivojanne, koska kyllähän se tuskailu sitten palkitaan.. Kammottava klisee, mutta niin totta! On se niin ihanaa haistella pienen vauvan punaista nukkaista päätä:)

Kevätterveisin Eloveena ja vauva

...lisäyksenä vaan, että taitaa tällä äidillä viirata päässä, kun eihän tytöllä nyt vielä mitään kahta kuukautta ikää ole, vaan 6 viikkoa... huhhuh, aivot taitaa olla telakalla:)

Kävin eilen sitten sairaalassa diabeteslääkärin ja -hoitajan juttusilla. Sain tarkat ohjeet ruokavalioon ja sitten 4-5kertaa päivässä mittaan sokereita joka päivä. Kahden viikon päästä käynti äitipolilla ja diabeteshoitajalla. Ja kuukauden välein diabeteslääkärille käynti. Mulla ongelmat ovat lähinnä paastoverensokerissa eli 0,2yksikköä enää varaa nousta jolloin sitten alkaisi insuliinihoito. Nyt sitten on elettävä entistä tiukemmin tuon syömisen suhteen, mutta kaikkihan on vaan vauvan parhaaksi.

T:llä alkaa synnytyshetket lähestyy, koitahan jaksaa tuskailla nämä loppumetrit. Ja eloveenalle ihania hetkiä pienokaisen kanssa. Oletteko jo nimen antaneet lapselle? Ja kiva kuulla, että kaikilla tuntuu menevän kaikin puolin mukavasti. Ja Laura: plussaisia tuulia täältä sinulle!

Neuvolassa käytiin juuri. Kuunneltii sydän ääniä myös.
Vauveli siellä niin rennosti makoili ja nojas käteen. Saatii hyvä kuva siitä. Painoa hänellä oli 230 g. Ja koko vastasi hyvin viikkoja. Hb oli nyt onneks hyvä, jotai päälle 130.
Mä en ymmärrä tuosta verenpaineesta mitää. Et mikä on hyvä ja mikä ei. Kertokaa viisaammat. Mulla on ollu tällaisiä lukuja: 143/67, 142/66 ja 155/66. Ei se th ole mitää maininnut tuosta, tänään vaan sano että yläpaine vähä korkeella mutta et varmaan kerinny kauaa istua, ku tulin pyörällä pari kilsaa sinne. Enkä kerinnytkää istua siinä kauaa ku se jo pyysi mua sinne huoneesee ja melko pian mitattii se. Kahden viikon päästä on se rakenneultra. Mies tulee sillo ekaa kertaa mukaa. Just mietin että onkoha tuo terveydenhoitaja myös siinä mukana ku se lääkäri tutkii minua ja vauvaa? Onko kokemusta muilla?? Hyvää viikonloppua! Pitää alkaa töihin.

KAisa: sulla tuo verenpaineen alhaisempi lukema on aivan loistava. Yläpaine todellakin on hieman korkeahko, mutta tuo yläpaine on herkempi hetkellisille vaihteluille. Siihen vaikuttaa monet asiat, jotka voivat hetkellisesti nostaa paljonkin juuri tuota yläpainetta. Eli jos et istunut n. 15min ennen paineiden mittausta, jännitit mittaustilannetta tiedostamattasi/tiedostaneesti, jne. Mutta koska alapaineesi on noin hyvä, uskoisin niin että yläpaineesikin on normaalisti ihan hyvä. Joten, mielestäni ei ole syytä huoleen.

Heips,

Tänään sitten oli tuo np-ultra ja hyvin meni=) pikkunen oli oikein vilkas eikä millään malttanut pysyä paikallaan.

Kätilö sanoi laittavansa jollekin erikoislääkärille lähetteen jos ne ottaisivat minut rakenne ultran sijaan 3D ultraan jossa näkisi paremmin onko pikkunen perinyt minulta halkion.

Väsyttää valtavasti.. taitaa olla taas nukkumaan meno aika. Olen mennyt nyt taas lähes joka ilta nukkumaan 20-20.30. ei vaan silmät pysy auki.

Sain taas lääke kuurin vti:hin. Neuvolan täti sanoi että jos tämä uusii vielä kolmannenkin kerran niin sitten saan estoolääkityksen. Se onkin tuttu juttu, pienenä söin n.6v estolääkitystä vti:hin=/.

Semmoista tällä erään.

Niin ja kiva kuulla että KAisallakin menee hyvin, taisimme olla samaan aikaan tuolla kesäkuulaisissa, silloin käytin nikkiä Haniliini.

Aurinkoista viikonalkua kaikille! Tänään on tuntunut olo hieman flunssaiselta. Mutta enpähän ole vielä tänä talvena mitään potenutkaan (muuta kuin raskauteen kuuluvia vaivoja...). Perjantaista lähtien on ollut ihmeellinen ""vaiva"" eli sydämenäänet (omat) tykyttävät humisten vasemmassa korvassani. En tiedä liittyykö flunssaan, joka kylläkin alkoi vasta tänään vai verenpaineeseen tms. No, eiköhän tuo joskus häviä.

Terve,

Kevättä pukkaa! Ihania uutisia kaikilla. Ja kiva kuulla Kaisastakin! Samoilla kun mennään.

Nyt alkaa vatsa kasvaa ja minusta se on ihan selvästi jo näkyvillä. Ylihuomenna on rakenneultra, joten jos siellä on kaikki ok, niin sitten onkin jo varmempi tästä puhua vähän tuntemattomillekin. Selkää vähän kivistelee koneen äärellä, mutta lienee syynä se, etten ole pahemmin ehtinyt liikkumaan. Täytyy korjata tilanne.

Ihanaa, kun aurinko paistaa!. Kevättä kaikille vauvoinenne tai vatsoinenne :-)

- milla2 ja rv 18+2 (vissiin noin)

Flunssa alkaa olee selätetty, onneksi. Mulla nimittäin flunssa iskee aina hirvittävänä nuhana, ns. jätesäkkinuhana kuten mies sanoo (käytettyjä nenäliinoja kertyy suurinpiirtein jätesäkillinen...). Hieman kurkkukipua vielä podettavana, mutta kuitenkin jo voiton puolella.
Supistelut jatkuvat ja maanantaina jouduin illalla soittelemaan sen vuoksi sairaalaankin. Eli maanantaina supistukset tulivat klo 17 lähtien säännöllisesti 25min välein ja kestivät aina 1-2min. Olin koko päivän ollut flunnssan takia levossa, joten rasituksesta ei ollut kyse. Kun supparit jatkuivat samanlaisina kestoltaan ja väli 25min, niin illalla 21.30 soitin sairaalaan. Hoitaja sanoi, että pitää tulla näyttämään tilannetta ja sitten suppareitten estolääkitystä annettaisiin. Sanoi, että voisin kokeilla vielä lämmintä suihkua ja lepoa. Niinpä sitten menin lämpimään suihkuun ja kas kummaa, 4tunnin säännölliset supistelut loppuivat siltä erää siihen. Neuvolan th sanoi, eilen ettei supistukset saisi tässä vaiheessa olla vielä 1-2min mittaisia. No, päivä kerrallaan...

Kiva, että tämäkin ketju on taas herännyt henkiin. Olisi kiva saada sieltä kermittien puolelta lisää hengenheimolaisia mukaan vaihtamaan kuulumisia. Toivottavasti kevätaurinko toisi sinne niitä plussia!

Tulin nyt kertomaan meidän kuulumiset.

Maanantaina (rv 38+0) menin taas kerran supistusten takia saitaalaan. Siellä todettiin, että kohdunsuu on n. 2 cm auki, mutta koska synnytyssalissa oli ruuhkaa, jäin osastolle odottelemaan jotta ruuhka vähän helpottaisi, niin päästäis puhkaisemaan kalvot. Seuraavana aamuva sitten olin kalvojenpuhkaisujonossa kolmantena.

Klo 12.30 pääsin synnytyssaliin, ja 13.00 alettiin toimia. Kalvojen puhkaisu ei auttanut riittävän nopeasti, joten laitettiin oksitosiinitippa. Homma eteni sitä vauhtia, että klo 21.30 oltiin ponnistusta vaille valmiita. 4 min ponnistuksen jälkeen syntyi poika, 4360 g, 50 cm ja pään ympärys 38 cm. Eli siis ISO miehen alku tuli. Sain pojan rinnalle, mutta imeminen ei tuntunut kiinnostavan. Kohta poika lähtikin rutiiniluontoiseen veren happipitoisuus tarkastukseen. Ja paluuta äidin viereen ei ollut. Vähän ennen puolta yötä sain tietää, että lastenlääkäri oli päättänyt, että poika menee teholle seurantaan. Kun lähdin itse osastolle, kävin moikkaamassa poikaa, ja sain kuulla, että limaa oli poistettu hengitysteistä useamman kerran, ja lisähapen määrää oli jo vähennetty.

Tänään pääsin kotiin, mutta poika jäi vielä pariksi päiväksi seurantaan. Hän hengittää jo normaalin oloisesti, ja saa hyvin happea, ja hiilidioksidikin on alkanut poistumaan hyvin, mutta sitä pitää vielä tarkkaillapari päivää.

Kotiin tullessa oli sellainen olo, kuin jotain tärkeää olisi unohtunut matkasta.

Tänään rv 20 :) Olo on mahtava. Ensi viikolla rakenne ultra. Olettako kysyny muuten vauvan sukupuolta? Ite mietin et pitäskö kysyä tieto itselle vain (jos sattuu lääkäri näkee asian) mutta mies ei halua kysyä eikä tietää asiaa. Niin voi olla että jätän kysymättä, ku pian lipsautan se miehelle ja se ei sitä halua. Ja onhan se sitten synnytyksessä mukava yllätys. Vauva vaatteita on taas tullu hankittua vähä lisää. Painoa tullu pari kiloo lisää. Vatsan huomaan jo kaikki. Pieniä potkujakin oon tuntenu.
Kaisa rv 20.

Tänään rv 20 :) Olo on mahtava. Ensi viikolla rakenne ultra. Olettako kysyny muuten vauvan sukupuolta? Ite mietin et pitäskö kysyä tieto itselle vain (jos sattuu lääkäri näkee asian) mutta mies ei halua kysyä eikä tietää asiaa. Niin voi olla että jätän kysymättä, ku pian lipsautan se miehelle ja se ei sitä halua. Ja onhan se sitten synnytyksessä mukava yllätys. Vauva vaatteita on taas tullu hankittua vähä lisää. Painoa tullu pari kiloo lisää. Vatsan huomaa jo kaikki. Pieniä potkujakin oon tuntenu.
Kaisa rv 20.

Onnittelut T: lle ISOsta pojasta=)

Täällä tänään rv 14 tasan. Aamulla oli jotenkin helpottunut olo, kai siksi kun ollaan jo näin pitkällä. Verrattuna teihin muihin, olen kyllä hyvin alussa=).
Tiistaina pitää soittaa naistenklinikalla, että mitä ovat päättäneet palaverissa. Pääsenkö 3D:hen sitä kautta vai joutuuko menemään yksityiselle.
Mukavaa viikonlopun loppua kaikille.
T: Hanna

Onnea T:lle!!! Toivottavasti saatte pian käärön kotiin.

Minulla takana rakenne ultra viime viikolla ja siellä oli kaikki tosi hyvin. Vastasi viikkojakin hyvin eli nyt 18+5. Jotenkin tuon jälkeen on ollut paljon enemmän sellainen olo, että tämä on nyt todellista :-) Vatsakin alkaa jo kasvaa, mutta niitä potkuja en vielä oikein usko tuntevani. Tai välillä ehkä voin kuvitella tuntevani (voi olla myös suoli tms.), mutta sitten välillä ei mitään pitkiin aikoihin. Seuraava huolenaihe... No, huomenna on jo neuvola, joten siellä sitten kuunneltaneen sydänääniä.

Toivotaan tosiaan, että kevät toisi lisää odottajia tänne!

- milla2, rv 18+5

T:lle onnittelut miehenalusta:).

Täällä menossa rv 26+6. Olo alkaa olemaan melko raihnainen, vähäinenkin kävely tuottaa tuskaa ja sängyssä ei enää tahdo löytyä hyvää asentoa. Supistukset jatkuvat edelleen. Loppuviikosta aika sairaalan äitipolille ja diabeteshoitajalle. Toivottavasti paikat ovat pysyneet kiinni supisteluista huolimatta. Painoa ei ole tullut yhtään lisää viimeisen kuukauden aikana ja hyvä niin, nimittäin 15kg on jo ehtinyt kertyä lisäkannettavaa raskausaikana :/

Päätettiin, ettei haluta tietää sukupuolta etukäteen jollei se nyt sitten omin silmin jossain ultrassa tule esille. Onpahan sitten sekin jännitysmomentti vielä synnytykseen. :)