Ex-kermit UUSI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ex-Kermit UUSI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ex-Kermit UUSI

Vieras
Ex-kermit

Eli keskenmenon kokeneet ja uudelleen raskautuneet, tervetuloa keskustelemaan tähän ketjuun. Tervetulleita ovat muutkin kuin vauvahaaveissa Kermit-ketjuun kirjoitelleet.

Pääsin näköjään korkkaamaan ketjun ekana. Tänne ei mitään ihmeempiä, loppua odotellessa ja vauvanvaatteita ja tarvikkeita valmistellessa. Insuliinia pistellään ja menee jo ihan rutiinilla. Ensi viikolla äitipolikäynti ja jännä nähdä vauvan kasvu, eli miten insuliini vaikuttanut. Suppareita tulee vaihtelevalla menestyksellä. Lauantai-iltana jo jopa 7-9min välein mutta sitten parin tunnin jälkeen harvenivat joten no hätä. Supparit kyllää alkaa olla kivuiltaan jo sitä luokkaa, että alkaa entiset synnytykset pikkuhiljaa palautua mieleen.

Aurinkoista odotusta kaikille ex-kermiteille!

Huomenia=)
Tänään pitäisi soittaa esimiehelle ja kysyy saisinko käydä kesken työpäivän verikokeessa, kun tuohon lapsivesiounktioon emme suostu (liittyen aiempaan viestiini), niin he sanoivat että voisivat ottaa multa verikokeen ja katsoo kromosomit tmv. jolloin näkisi olisiko lapsella suurempi mahdollisuus kromosomi poikkeavuuteen.
Noh, oli miten oli aion nauttia tästä raskaudesta niin paljon kun vaan voin, ottaen huomioon, että taas vaihteeksi viimeyönä heräsin niin karmeeseen oloon, että oli pakko käydä halaamassa pönttöä.

T:Hanna rv 20+3

Yhtenä kappaleena täällä edelleenkin. Lämpimät ilmat ovat tuoneet mukanaan kamalan turvotuksen ja kivuttomia supistuksia on ruvennut olemaan epäsäännöllisen säännöllisesti, mutta mitään viitteitä synnytyksen alkamisesta ei ole. Olisin vaan niin valmis saamaan tämän vauvan jo mahasta pois, kun koko ajan hiipii takaraivoon myöskin pelko, että mitä jos mahassa ei kaikki enää olekkaan hyvin. Onneksi möyrimistä tulee kuitenkin ihan reippaasti, niin se helpottaa vähän oloa. Ja olisi niin mukavaa jos äitienpäivänä olisi jo oma nyytti kainalossa.

Täytyy tässä kohta lähetä ulos kun on taas niin hyvä ilma.

Kata

Hei,

Onpas täällä ollut paljon vilskettä. En ole pitkiin aikoihin päässytkään ja luin nyt urakalla viimeisimmät viestit. Myös siitä edellisestä.

Aikalailla myös ikävämpiäkin juttuja tai ainakin pelon aiheita, niinkuin Hannalla tuo kromosomiasia. Vaikka muistelen kuulleeni, että munuaisaltaan laajentuminen ei välttämättä viittaa mihinkään vaan voi ""parantua"" ajan kanssa. Toivotaan, että siitä olisi kyse. Olisihan se terve lapsi kuitenkin kaikkein paras lahja. Vaikka down lapsissakin on omat antoisuutensa. Kaikkein pahinta olisi tietysti, että kyseessä on niin vakava vaiva, että lapsi ei eläisi pitkään. Mutta toivotaan, että saatte vähän valoa ja ihanaa, että suhtaudut kuitenkin positiivisesti - antaa voimaa!

Itselläni on pitkään jo ollut tätä keskiraskauden autuutta. Vaivoja ei pahammin ole ollut ja olokin on hyvä. Pikkuhiljaa alkaa vatsa kiristämään ja asentoja on vaikea löytää. Mammajoogasta olen kovasti innostunut. Kun vaan jaksaisi nyt ulkoilla, eikä liikaa istua sisällä...

Katalla on sitten ihan pian h-hetki käsillä. Toivotaan, että jos vaikka äitienpäivän kunniaksi!!! Kovasti onnea. Huh, kun aika rientääkin.

Kaikille leppoisia kevätpäiviä vatsoinenne ja vauvoinenne!

Huomenia!

Täällä menee ihan hyvin. Tihkutuskin loppui vk: n loppuna.

Hannalle voimia jaksaa käydä kaikki tuo tuttkimusrumba lävitse.

Kaikille: Aiottekos jo itse viettää äitienpäivää? ; )

T: Tatti rv 7+7

Moi kaikki!

Kylläpäs se aika rientää ku ei taho keretä käydä netissäkään. Täällä mennää taas hyvällä ololla eteepäin. Vauveli ilmoittaa olemassaolostaan päivittäin ja useasti. Mamma vaatteita oon joutunu ostaa viikonloppunu lisää ku loppuu päälle pantavat vaatteet kaapista. Vinkkinä kaikille: H&M:llä on tosi kivoja capreja äitiysvaatepuolella. Olivat ihan vasta tulleet. Ja ovat hyvän tuntoiset päällä. Valmennustunnit ovat täälläki alkaneet. Ja eilenkin olisi ollut äiteille fysioterapeutin jumppa tunti mutta ikävä kyllä se oli peruttu pikkusen ennen tunnin alkua. Äitienpäivää mennää viettää minun lapsuuskotiin, eli tulevaan mummolaan. Ihana ku vuoden päästä saa itselle tarkoitettua äitienpäivä kakkua :) Hyvää kesän alkua kaikille!! ps. eikö se ole jo kesä ku on niin lämmintä, ja jäätelökioskit auenneet ja puissa on lehdet. t. KAisa rv 26+4

Hei kaikki ex-kermit

pitkästä aikaa kuulumisia. Kiireisiä ovat taineet olla muutkin. Eka neuvola ja neuvolalääkärikin jo takana ja mahassa edelleen voidaan hyvin (toivottavasti loppuun asti!). Sydänäänetkin kuunneltiin jo lääkärillä, vkoja mulla siis nyt n. 10 +5 (siksi noin, koska terkka laski ajan eritavalla kuin itse olen laskenut, joten päivän heitto tuli, kai mun pitää opetella menemään neuvolan päivien mukaan, jotka olisi nys siis 10+6). Ihana oli kuunnella sydänäänet, viimeiksihän en niin pitkälle päässyt edes! Reilun viikon päästä on jo np-ultrakin ja innolla nyt sitä odotellaan! Sitten olisi jo vkoja 12, ja voisi kai periaatteessa jo vähän ""hengähtää"", mutta luulenpa ettei tätä pelkoa osaa heittää vielä kuitenkaan?

Aurinkoista ja ihanaa viikonloppua teille kaikille ja oikein hyvää äitienpäivää kaikille jotka äitejä ovat jo. Itse en sitä vielä aio juhlia.

t. ex-himmu

Aurinkoista perjantaita kaikille! Kävin äsken lukemassa vanhaa ketjuamme kun se oli noussut esille ja vasta nyt luin Hannan tilanteesta. Toivottavasti kaikki on hyvin vauvankin osalta! Oletko menossa verikokeeseen ja kauanko menee aikaa tulosten valmistumiseen? Ymmärrän oikein hyvin ettette halua punktioon 2km:n jälkeen. Itse ajattelin samoin np-ultran aikoihin eli jos jotain np-turvotusta tms. olisi havaittu niin tuskin olisin mennyt punktioon tms. Vaikka vain yksi km takana onkin, olin silti ajatellut ottaa vastaan kaiken sen mitä annetaan, oli lapsi sitten terve tai sairas. Yhtä rakkaalta se tuntuisi. Ehkä ennen kaksosteni km:n kokemista olisin ajatellut eritavoin...

Eilen nostettiin insuliinimäärää ja ensi viikolla päästään taas katsomaan mitä vauvelille kuuluu. Toivottavasti ei ole kasvu lähtenyt vielä kauemmaksi käyristä. Kyllä sitä alkaa jo olemaan aika kypsä näihin vaivoihin ja haaveilen taas ajasta kun ei kolota ja pystyy normaalisti kävelemään, kumartumaan, kyykistymään yms. No, itse aiheutettu olotilahan tämä on. :)

Mikäs Sannalla on tilanne vuodon suhteen? Entä joko Kata on lähtenyt telakalle jakautumaan?

Ihanaa äitienpäiväviikonloppua kaikille ja pitäkäähän vatsoistanne huolta!

Onnea katrille ja tarrasukkia.

Kiitos Gekko, saan tulokset postitse kun en kerran siihen punktioon halua. Ainakin sitten tiedän onko minulla jotain mikä voisi periytyä tmv.. Nuo kaksi keskenmenoakin ovat saaneet miettimään, olikohan niisä jokin tämmöinen vika ja tämä vaan selviäisi kuin ihmeen kaupalla.. kaikkea sitä miettii samalla kuin yrittää valmistautua tulevaan.. Vielä reilu viikko seuraavaan ultraan, toivon niin, että munuaiset olisivat normaalin kokoiset ja kysta hävinnyt kuin tuhka tuuleen.. taitaa kuitenkin jäädä vain toive ajatteluksi. Oli loppu tulos mikä vain niin rakas lapsemme hän silti on!

Heipähei,

täällä toinen uusi ex-Kermit ilmoittautuu.. Eli, tänään vahva plussa (kp.38/34) ja tärppi tuli viidennestä yrityskierrosta km:n jälkeen... Jännittää ja pelottaa samaan aikaan, että kuinka tällä kertaa käy, mutta täytyy vaan ajatella positiivisesti ja luottaa/uskoa/toivoa, että kaikki menee hyvin tällä kertaa... Mukavaa viikonloppua kaikille,
toivoo Tiuhti

Voi kuinka ihanaa kun sinäkin pääsit tänne Tiuhti! kovasti olenkin jo odotellut=) kuten kaikkia kermittäriä=)

Tänään pitäs mennä kuudeksi tunniksi koulutukseen=/ ei yhtään nappaisi. Pikkuinenkin herätti varttia ennen kellon sointia kunnon möyrimis rumballa!

T:Hanna ja pikkuinen 21+0

Onnea Katrille ja Tiuhtille roppakaupalla matkaan mukaan ja tervetuloa ketjuun! On aina kiva saada sieltä kermittäristä uusia tälle puolelle. Toivottavasti kevättuulet puhaltelisivat lisää plussia sille puolelle!

Hanna: varmasti rankkaa aikaa odotella tuloksia ja seuraavaa ultraa. Ehtii mielessä pyöriä jos jonkinlaista. Toivottavasti kaikki on kuitenkin parhain päin! Ja se on totta, että oli vauva terve tai sairas niin kun se on se oma niin se on aina yhtä rakas! Tsemppiä sinulle ja miehellesi!

Heip.. mäkin voisin ilmottautua.. Plussa tuli toissapäivänä, tuulimuna kaavittiin vasta 5.4. eli ei yksiäkään menkkoja välissä. Jotenkin tosi epäuskoinen olo... totta vai ei.. onko tämäkin kenties ""viallinen"" jne.. Onko tuttuja tuntemuksia?? Onko kukaan muu tullut uudelleen raskaaksi heti edellisen tuulimunan/ keskenmenon jälkeen??

Hanna, oli ihanaa vihdoin päästä tälle puolelle =) Sitä on odotettu jo pitkään, mutta nyt viimein onnisti =) Toivotaan, että onni jatkuu loppuun asti!
Lueskelin noita aikaisempia viestejä ja siis myös sun vauvakuulumisia ja täytyy sanoa, että nostan hattua sulle, ku niin valoisasti ja positiivisella mielellä suhtaudut tilanteeseen! Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että tuleva ultra toisi varmuutta ja selkoa tilanteeseen ja että kaikki kääntyisi hyväksi! Tsemppiä ja voimia!
Ihanaista lauantain jatkoa kaikille ja aurinkoista huomista äitienpäivää,
toivoo Tiuhti

Itse koin km:n 6.12-05,ja yhtiäkään menkkoja ei tullut sen jälkeen,kun taas plussasin tammikuussa.Eikä ne tehneet kaavintaa.Kaikki on mennyt hyvin,mut pelottaa välillä ajatus jos ed.km vaikuttaa jotenkin negatiivisesti tähän uuteen raskauteen..

Moikka
Just kun uskaltauduin tänne kirjoittelemaan niin taas uusi km... tiputteluvuoto alkoi lomareissulla ja koko loman pelkäsin että miten käy, tänään aamulla ultrassa todettiin että kesken oli mennyt....nyt jo neljäs peräkkäinen tähän ei totu, siis poistun ketjusta....hyvää jatkoa!

sain neuvola-ajan + lääkärin kuukauden päähän.. epäilivät silloin olevan viikolla 8, eli siitä kun kalenterista laskeskelin, niin nyt olisin vasta viikolla 4. Hmm.. aika aikaista. Mitesn se sitten jo viime viikolla näkyi testissä?? Hankala tietty määrittää, kun suoraan tuulimunasta uudelleen tärppäsi.. mutta jospa tällä kertaa kaikki sujuis hyvin..

Pahoittelut ja halaukset pupu73:lle! Voimia selviytymiseen.

Tervetuloa ja onnittelut samalla muille uusille ex-kermiteille! Toivotaan, että pysytte täällä meidän seurassa :)

Omia kuulumisia huomenna kokoarvion jälkeen. Jännittää, mitä mahtavat siellä sanoa...

Salli 33+4