Ex-kermit UUSI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ex-Kermit UUSI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Väki tuntuu karanneen viikonlopun viettoon sateista huolimatta. Koska meikäläisellä ei mitään kummempaa niin palailen maanantaisen äippäpolikäynnin jälkeen asiaan, tämä vain tälläiseksi nostoyritykseksi. Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Terve,

En ole ollut täällä iäisyyksiin. Osin ehtimättömyyttä ja osin sitä, että en ole löytänyt ketjua sitä etsiessäni muutamaan kertaan. Mutta nyt löytyi ja luin liudan viestejä lävitse. Ensinnä oli ihanaa lukea niin monen kermittären saapuneen tänne. Teille kaikille roppakaupalla onnea matkaan ja hyviä vointeja (joskin lievä pahaolo on vain hyväksi - lieventää kummasti pelkoja...). Joku kysyi palelusta ja minä ainakin palelin alkuun ihan kauheasti.

Mutta sitten oli muutamat erittäin ikävät uutiset eli useita km:iä. Pupu73 taisi olla toinen ja sitten tatti. Jos enää täällä liikutte niin minunkin puolestani vielä osanotto ja voimia jaksaa eteenpäin. Itse ajattelin toisen km:n jälkeen, että kolmatta en enää jaksaisi, joten voin vain hämärästi kuvitella, mitä 4. on. Saati 8. tai 9.... Kai kaikille on Eve Hietamiehen tarina tuttu. Mutta hänellähän todettiin hyytymistekijät syyksi, joten sen jälkeen hoidolla raskaus selvisi loppuun asti.

Onneksi loppupuolelle mahtui hyviäkin uutisia eli suuret onnittelut Katalle. Johan tässä on vähän odoteltukin :-) Tulehan kertomaan kuulumisia jahka tokenette. Ja mielellään kuulisin, miten itse synnytys sujui.

Hannalle yhä kovasti voimia, täytyy sanoa, että teillä oli kyllä ikävä lääkäri ultraamassa. Toivottavasti kaikki vielä kääntyy hyvin. Kiva, että itse jaksatte hyvin.

Omasta navasta sen verran, että hyvillä mielin porskutellaan. Voin tosin jo kuvitella Sallia ja Gekkoa koettelevat vaivat kuukauden päähän... Mutta nyt vielä vatsa oikein sopiva, joskin riittävän näkyvä ja kaikki on vain nautintoa (mitä nyt pientä asiaankuuluvaa kremppaa). Lomia ja äitiyslomia odotellessa ja töitä tehdessä aika kuluu. Muuttokin tässä vielä edessä, joten aika ei käy pitkäksi. Kiva kuulla, että Kaisa sinullakin kaikki hyvin.

Yritän taas täällä piipahdella useamminkin. Kaikille terveisiä!

- milla2, rv 28

Täällä ollaan edelleen ja yhtenä kappaleena. Eilen kävin äippäpolilla ja voi sylvi mikä lääkäri. Hyvin nuori ja selvästi todella kokematon, koska kun teki yksin ultraa niin jouduin makaa siinä lavitsalla selälläni lähes puoli tuntia koska tää lääkäri ei meinannut saada ultrattua vauvaa sellasesta asennosta että olisi onnistunut vatsanympäryksen mittaaminen tai saati edes löytänyt reisiluuta! Meinasin tuskasta jämähtää paikalleni (siis selällään on hirveää olla!). Siellä polilla oli hirveet jonot kun sillä tuntui menevän jokaisen potilaan kanssa yli puolituntia. Ja nyt kyllä ymmärrän miksi meni niin kauan... Joten, en ihan kauhean vakuuttunut ollut kun painoarvioksi sai 3390g eli 150g/11vrk lisäystä edelliskertaan. Toivon, että joku hieman kokeneempi ultraaja olisi seuraavalla viikolla kun menen lv-punktioon. :) Näillä näkymin pysytään edelleen suunnitelmassa, että 2vkon päästä sitten käynnistettäis. Hoh, hoh, siihen asti kun jaksais, tää loppuaika kun on melkoista kärvistelyä... ;)

Milla2:kin tuntuu kovaa vauhtia tulevan siellä perässä. Sullakin vaihtuu tuo kultainen keskiraskaus loppuraskauteen, tainnut jo vaihtuakin.

Missäs Salli? Et kai vielä ole lähtenyt telakalle?

Mitenkäs meiän jo mammautuneet eli Vipe, Sirenia ja Kata? Katalla varmasti vielä alkuajan vauvahuumaa kun taas Vipe ja Sireniahan ovat päässeet jo vauvantuoksuiseen arkeen, kesää tietty odotellen.

Aurinkoista päivää kaikille!

Kyllä täällä edelleen, oloon vain ei mitään uutta kuulu. Tuttava kävi jo laitoksella ja alkoi itseäkin jännittää, että pian se voi olla mun vuoro... Pienoinen paniikki tuli ja aloin miettiä, mitä tässä vielä pitäisi tehdä ennen vauvan syntymää. No hyvässä mallissa on kyllä, tosin vaatteiden pesuun asti en ole vieläkään päässyt. Pitäs yks kaappi ensin pestä sisältä, johon aion vaatteet sitten laittaa. Sairaalakassin sisältöä olen miettinyt, mutta konkreettisesti en ole vielä sitäkään pakannut.

Aamupäivällä olin hammaslääkärillä ja viimeinenkin reikä sai paikkansa. Huuli edelleen puuduksissa... Nälkä alkaa olla, mutta en tiedä pysyisikö ruoka vielä suussa :)

Toivottavasti tosiaan Gekolla on seuraavalla kerralla parempi tuuri lääkärin suhteen! Siinä tulee kyllä itsellekin niin epävarma olo, kun huomaa ettei toinen ihan osaa asiaansa.

Pitkän hiljaiselon jälkeen laitankin sitten urakalla viestejä :-) Ei vain.

Miten tämä aika juokseekin niin nopeaan! Aluksi jokainen päivä ja viikko tuntui hitaalta ja se 12 viikon raja kaukaiselta ja sitten äkkiä viikot juoksee ja kohta pitäisi jo valmistautua ties mihin. No, onneksi loma ja äitiysloma lähestyy.... ja tosiaan se loppuraskauden aikaa...

Vasta myöhemmin eilen tajusin, että Mariia etkös sinä ""tippunut"" aikoinaan elokuun listalta! Hienoa, että pääsit taas takaisin odottajiin.

Sallin viestistä muistankin, että hammaslääkärikin pitäisi varata... meinaa vaan jäädä ja jäädä....

Nyt unten maille! Voimia kaikille.

Tervehdys! Tänään oltiin miehen kanssa tutustumassa synnytyssairaalaan. Kaksi aiempaa lasta ollaankin puserrettu maailmaan toisessa sairaalassa. Oli sellainen tunnin ryhmävisiitti, jossa kätilö kertoi monenlaista ja kierreltiin synnytyssaleissa ja osastolla. Ihan jees käynti. Vähän iski pientä paniikkia päälle kun astuttiin synnytyssaliin ja mieleeni tuli, että apua josko olen vajaan 2vkon kuluttua siellä tositoimissa. Tuli ihan sellanen olo että enhän mä ole vielä valmis siihen tuskaan... No, se oli vaan sen hetken mielleyhtymä, nyt on olo taas sellanen että odottelen jakautumishetkeä kuin kuuta nousevaa.

Alkaa olee pää jo sekasin, päivätkin menee sekasin enkä muista asioita taaksepäin edes lähitulevaisuuteen vaikka mulla muuten on normaalisti todella loistava muisti. Eli alkaa pää pehmenee...

Eilen oli taas vaihteeksi hirvittävä suonenvetokohtaus. Oikein pelottaa josko sellanen iskee vielä synnytyksessäkin esim. ponnistusvaiheessa. Yleensä kun se juuri pohkeeseen tai reiteen iskee ponnistaessa esim. sängystä ylös.

Nyt ei muuta tällä erää, tulkaahan kertoilemaan kuulumisia!

Huomenta,

Eilen oli siis se Brunon tekemä 4D-ultra ja oli niin lähellä ettei sielä päässyt itku. Tällä kertaa kuitenkin onnesta.

Pikkuisemme näytti niin somalta! Melkein heti Bruno kysyi haluammeko tietää sukupuolen, sillä hän huomasi sen lähes välittömästi. Sanoimme että kyllä. Meille siis on tulossa varma POIKA! Kerroimme myös että aiempi lääkäri sanoi tytöksi=)
Kysyimme munuaisten kokoa ja kerrottiin edellisen sanoneen niiden olevan noin kokoa 7-10mm. Bruno kysyi huvittuneena ""ai sama jonka mielestä tämä on tyttö?"" Munuaiset olivat siis normaali kokoiset (4mm).
Kysta oli kadonnut päästä ja muutenkin kaikki oli hyvin. Painoarvioksi pikkuisestamme viikolla 23+5 saimme 635gr ja keskikäyrällä mennään=)

Olo on niin helpottunut! Pikkuinen oli ed RT:ssä kuten kaikisa viime ultrissa ja pää on kuulemma hyvin alhaalla (taitaa selittää liikkeiden tuntumisen nivusten lähellä).

Että semmoisia hyviä uutisia tähän väliin.

T: Hanna ja Aksu 23+6

Hieno juttu Hanna, että kaikki oli enemmän kuin hyvin pikkuisella. Osaan vain kuvitella kuinka helpottuneita olette tuosta eilisestä käynnistä! Siinä sen näkee kuinka noissa tavallisissa ultraajalääkäreissäkin on melkoisia ummikkoja tekemään sukupuoliarvioita. Onhan se niin, ettei välttämättä näy sukupuoli kunnolla mutta silloin mielestäni lääkärin tulisi todeta tilanne niin kuin se on eli ei näy kunnolla sukupuoli. Nyt ei muuta kuin onnellista odotuksen jatkoa teille, Hanna! Ihanaa kun heti aamusta sai lukea tällaisia iloisia uutisia. :)

Gekko, täällähän minä!;) Hienosti on mennyt, just oltiin laivareissulla vauvan kanssa ja hyvin tyttö pärjäsi. Oli ihmeen kiltisti ja nukkuikin lähes normaalisti.
Meillä ei ryömitä vielä mutta mahallaan menee ympyrää ja eteenpäin yritys on kyllä kova:)
Pelkät maitoateriat on jätetty pois ja kaksi viimeyötä on mennyt ilman syöttöä! Toivottavasti ne jäiskin pois kokonaan.
Hirveen nopeeta aika kyllä menee, vastahan tuo tyttö syntyi! Ja eikä sitä oikein tajunnut kun kaikki sanoi että nauti nyt joka hetkestä kun aika menee niin äkkiä, sillon alussa tuntui että aika vaan matelee... no, kyllähän se nopeeta meni oikeestikin ja välillä harmittaa ettei pistänyt enemmän ajatuksiaan alkuajoilta ylös johonkin.

Töihin olen päättänyt mennä takasin ens vuoden alusta eli 3kk olen hoitovapaalla. Ja pikkukakkosta koitetaan varmaan sitten ens vuoden puolella kans, en halua hirveen kauaa odotella ja toisaalta haluan hetkeksi töihinkin välillä.

Katalle suurenmoiset onnittelut prinsessan syntymästä!:)
Ja poksahteluja pikkuhiljaa gekolle ja Sallille:)

Aurinkoista kesää kaikille!

Perjaatteessa ymmärrän vielä sen että sukupuoli menee mönkään, mutta munuaisten mittaaminenkin? oli siis todennäköisesti mitannut väärässä suunnassa!
Sen nkl:n lääkäri sukupuoli arvion mukaan ei kyllä oltaisi uskallettu ostaa mitään tyttömäistä.. ettei kuitenkaan siinä menetetty mitään.

Heippa!

Hannalle tsemppiä vain loppupeleihin ja olipa mukava kuullaa, että teillä voidaan jo paremmin ja mustat pilvet kaikkoamassa pois. On varmasti ollut aika rankkaa.

Tänneppä ei mitään erikoisempaa. Vauvaelämää ja kotia.
Huojennus kyllä tuo koulujen loppuminen. Ah!
Meillä on nukuttu ihan ok 2,5 iästä alkaen ja edelleen. Pyöritään Sirenian tapaisesti vain ympyrää ja elkeitä ryömimisestä on. Hampaita ei ole yhtään vielä. Saas nähdä milloin niitä tulee. Poika painaa jo 8800 g ja 67 pitkä. Näin vanhemmaksi aina tultuaan, on tullut vain kiltimmäksi. Yöunilta kun herää ei koskaan itke. Meistä se on tosi hauskaa ja kummallista. Isä kehuu aina tämän tästä: olet sinä nätti ja siis komeksihan sinua pitää kutsua kun poika kerta oot. On se isi kyllä aika onnellinen jos äitikin...

Minä en käynyt synnytyssairaalassa ollenkaan tutustumassa. Ajattelin, että sitä samaahan se on.... No, oli 12 v. jälkeen huone muuttunut kyllä aika erillaiseksi. Oli niin viihtyisä ja kotoisa. Aikaisemmet lapset syntyvät tosin LKS:ssä ja poika Oysissa, joten ihan erit oli sairaalatkin.

Gegolle ja Sallille vain poksahteluja ja Katalle suuren, suuret onnittelut!

Jahas, nyt herättiin aamu-unilta

Tänään oli eka ultra ja sydän sykki iloisesti ja kaikki ok !!!!
Kyllä jännitti mutta nyt saa vähän huokaista.

Terveisiä kaikille aurinkoisesta Lapista !

Mariia 10+1

Täällähän on mukavia uutisia =) Hienoa, että Hannan vaavillakin kaikki ok, kaikista aiemmista kauhukuvista huolimatta. Varmasti todellinen helpotus!

Täällä samaa ongelmaa kuin Gekolla, että pää alkaa pehmenemään :) Päivät menee sekaisin ja hyvä jos illalla vielä muistaa, mitä on päivän mittaan puuhastellut.

Tuntuu kyllä hurjalta, kun meille jo poksahteluja toivotellaan... Jotenkin en osaa sitä vielä oikeasti kohdalleni ajatella, vaikka monta kertaa päivässä käy ajatus mielessä, että ""sitten kun ei ole enää mahaa tiellä, niin teen sitä ja tätä""... Mutta niinhän se on, että lähtö voi tulla milloin vain näillä viikoilla. Joita siis tänään 36+1, täytyi hetken aikaa oikein miettiä, että mikäs viikonpäivä tänään onkaan.

Aurinkoista viikonloppua!

Kukkuu kaikille!
Onnitteluja heti näin alkuun poksahtaneille.. Onnea kermeistä tänne siirtymisestä ja masun kasvatus onnitteluja kaikille..

Ja heti omaan napaan. Meillehän syntyi helmikuun alussa 2 km jälkeen ihanainen tytön pallero joka täytti jo 4kk. Päivät menee siivillä ja tyttö kasvaa varkain. Nytkin istuu töröttää sylissä kun kirjoitan ja vauva asennossa ei suostu olemaan.

1.6 opppi kääntymään selältä mahallee, tänään harjoittelee ryömimistä ja suuttuu kun ei pääse eteenpäin ja vauvauinnissa sai jo sukellella. herran jestas aika menee..

Haaveilen jo toisesta vauvelista, mutta keskenmenot pelottaa ja siksi ajattelinkin, että haaveet sais alkaa vasta ens vuoden puolella, että saisin tästä pimusta nauttia ja jos vielä keskenmenoja tulee, niin ne eivät saisi häiritä tästä onnesta nauttimiseen.

Ja yks päivä pihahommissa mietin kuinka sairas olin viimekesänä tähän aikaan kun positiivinen tulos posahti. SIitä alkoi melkein 3kk oksennus urakka. ei niitä oloja yhtään ikävä.
Mutta sitä pullero masua kaipaan!

Tyttö alkoi kitisemään. pitää mennä.

hyvää kesää kaikille!

-m- ja tyty 4kk tasan!

Hei tyttöset ja lapsoset ja masun asukit!

Pitkästä aikaa minäkin täällä. Keskenmenosta on jo 1 ½ vuotta.

Tyttö täytti jo 8 kk. Ei ole totta, miten pian aika kuluu. Meillä ei vielä ryömitä eikä ihan istutakaan, mutta suussa on kaksi pikkuista hampua.

Tähän asti tyttö on ollut kuin enkeli, syönyt, nukkunut ja ollut terve. Nyt sairastellaan ihan urakalla, en ala tässä puimaan tarkemmin.

Mutta tsemppiä masunkasvattajille ja aurinkoista kesää kaikille muillekin!

Tilla ja natunen 8kk

Täältä sut löysinkin!!!Harmi että teillä sairastellaan,mut mä uskon että joka lapsella on se oma ""kiintiö"" noihin sairasteluihin,eli toiset sairastaa pienenä ja toiset suurempina!!!=)
Tsemppiä vaan ja toivotaane että ilmat lämpenee ja pöpöt katoaa.

Meillä Maisa täytti jo 11 kk eli ens kuun 1 tulee 1 vee täyteen.Jukra että aika menee nopsaan.Aamulla kun kävin veskissä,paistoi aurinko samalla lailla peiliin kun reilu suosi takaperin kuin sairaalaan lähdettiin.Tuli niin lämmin ja herkistynyt olo,aatella silloin oli ihana pallukkamasu.

Meillä on ens viikonloppuna häät!!Virallistetaan tää suhde.Hih...aika jännää jo alkaa oleen,oon lähössä tästä koekampaukseen.Päivä prinsessana on tosi liki jo!!Mulla kun tumma olen,tulee sellanen kevään vihree puku ei valkoista kiitos!!Meillä miehen tekemä kupla hääautona,limenvärinen sekin!!!

OIkein ihanaa kesän alkua ja pikaista paranemista!!

kata ja maisa 11 kk4 pvää

Viikkoja taas yksi lisää kasassa. On tää loppu melkoista kärvistelyä, liikkuminen ei tahdo ottaa onnistuakseen kuin kaikki paikat on niiiiin kipeinä. Ja vauva painaa niin kovasti alas että välillä jo luulen että vauvan pää roikkuu jalkojen välissä... Tätä valituslistaa voisin jatkaa vaikka kuinka mutta todetaan nyt vaan yhteenvetona, että ""valivali"".

Huomena on sitten lapsivesipunktio. Toivottavasti keuhkot olisi kypsät jotta voitaisiin sitten ensi viikolla käynnistellä.

Ei taas muuta tällä erää kuin aurinkoista kesäkuun jatkoa!

p.s. Oli kiva kuulla mammautuneistakin eli Vipestä, Sireniasta ja muista äityleistä!

Täällä olis kans vali vali aihetta. En saa enää nukuttua. Viime yönäki alettii miehen kans nukkuu vähä yli kymmene. Niin mä vielä valvoin vähän enne yks. Syynä on että välillä on kuuma ja välillä on kylmä sit särkee jalkoja, ne on levottomat sit sattuu selkää, eikä tiiä mite nukkuis. Sit on mielessä kaikkia synnytys ja vauva juttuja. JOita tulee yksin yön hiljaisuudessa mietittyä vaikka ei tarvis ku vois nukkua. Sit aamulla väsyttää ihan mielettömästi. Mutta se siitä valituksesta.
Eilen käytii tutustuu synnytysosastoon. Ja oli oikeen kiva käydä niin tietää sitten mitä siellä on vastassa. Mulle oli yllästys se synnytysjakkara että se on niin pieni ja kapea. Mutta kait siinä pysyy ku mies tukee takana. Sitä vois kokeilla sit ku on sen aika. Ammetta ei nähty ku siellä just synnytettiin.
Millonka teille (muille joille on tehty) vauvan painoarvio on tehty? Mulle se tehdää ensi viikolla lääkärin käynnin yhteydessä. Mite teille on siinä kerrrottu. Ja kuinka hyvin se arvioin syntymäpainon? Oottako kuullu tai omaa kokemusta että paljonki heittäis arvio ja oikea paino? Ihan jännä kyllä kuulla siitä ensi viikolla.
Mä olisin valmis jo lomalle, mutta pitää vielä tämä kuukausi tehdä töitä. Tuntuu ettei jaksa enää tehdä töitä vaikka ei tämä toimistotyö raskasta ole. Mutta ku väsyttäis.. :) Ja haluis nukkua enempi.
Hyvää loppu viikkoa kaikille! Ja onnea kaikille uusille plussanneille! t. KAisa rv 30+4

Gekon lapsivesipunktion kuulumisia tulin katselemaan, mutta vastailenpa tässä Kaisalle samalla omalta kokemuspohjalta.

Mulle tehtiin eka kokoarvio 3 viikkoa sitten eli rv 33 ja tänään toinen. Lähinnä mulla haluttiin selvittää mistä johtuu suuri sf-mitta. Lapsivettä on reilusti ja vauva tällä hetkellä reilu 3 kg, ekalla kerralla vähän alle 3 kg. Ja ekalla kerralla arvioi, että laskettuna aikana olis noin 4 kg. Tänään ei puhunut tuosta mitään. Ekalla kerralla olis kertonut sukupuolenkin, mutta tänään kun vähän kysymystä odotin, niin lääkäri ei siihen puuttunut ollenkaan (eri lääkäri). Mittaa pään halkaisijan, vatsan ympäryksen ja reisiluun mitan ymmärtääkseni ja näistä tuota kokoa arvioidaan. Tuttavalla oli heittänyt arvio 700 g eli oli tuon verran suurempi kuin arvioitaessa ja yleensä muutenkin olen kuullut, että tavallisempaa on että lapsi on suurempi kuin on arvioitu.

Mulla tarkistetaan vielä tilanne kolmen viikon päästä. Tänään oli kohdunsuu kiinni ja kiinteä, eikä pääkään ole kiinnittynyt, että hyvinkin menee tuonne laskettuun aikaan ennen kuin maailmaan tahtoo, luulisin. Ei noita supistelujakaan ole ollut vielä.

Yöllä tulee kyllä välillä jaksoja, että tuntuu, että vois vaikka nousta ylös ja jatkaa unia sitten muutaman tunnin päästä. Vielä olen kyllä sinnitellyt hissuksiin miehen vieressä, toki vessassa käyn ja välillä nousen ihan vain jaloitellakseni, kun lonkat puutuu maatessa.

Mahtaa olla mun synnytys sitten jotain kauheaa, kun näin vähällä valittamisella vielä pääsen :) No mulla on ollut vaivana tuo, että vauva painaa kylkeen, mutta viime aikoina sekin helpannut, kun maha on enemmän eteenpäin ja ehkä sekin että on raivotarjonnassa. Toisinaan kyllä tulee tosi napakoita potkuja kylkiluihin ja tuntuu, että pönkää itsensä siitä rinnan alta läpi.

Iltaa kaikille!

Ja ensimmäiseksi onnea Hannalla, onpa ihanaa että saitte hyviä uutisia. Täällä menee aika siivillä, päivät vaan humahtavat ohi. Tyttö kasvaa ja syö hyvin ja on suurimmaksi osaksi oikein kilttikin. Nyt on viime päivinä tullut vähän enemmän kitinää ja selvästi on tyttö muuttunut vaativammaksi. Yöt on onneksi mennyt vielä todella hyvin ja 1-2 syötöllä pärjätään noin yhdeksästä kahdeksaan. Aika ihanaa tämä oman nyytin saaminen on, ylpeänä kuljen vaunujen kanssa ptkin kaupunkia :)

Poksahteluja ja supistuksia niitä toivoville!! Ainakin Gekolla ja Sallilla alkaa h-hetki lähestymään. Silloin kun jouduin tuonne kermit-listalle liittymään, niin muistan, että Gekon lohdutteluista oli minulle suuri apu. Kiitos siitä :)

Löysin tän vihdoinkin kun oli kadonnut kakonaan.
Kiinnostaisi tietää että jokos gekko on jakautunut?
Meillä alkaa syksyllä lapsettomuus hoidot vihdoista viimein.. T: Laura

Heippa!

Kävin tänää neuvolassa ja oliki lääkäri käynti samalla. Ja tehtii se paino arvio josta kyselin täältä. Hb oli vähä laskenu, se oli nyt 122. Paineet ja pissat oli ok. Ja ilokseni vauva oli kääntynyt pää alaspäin. Eilen tunsin kylläki ku se potki eri paikkoi mitä enne ja mietin et jokohan nyt on kääntyny. Ja niin oliki. Pitää vaan toivoa että pysyy noin päin. Vauva painoin nyt n. 1700 kg. Ja lääkäri arvioi syntymäpainon n. 3500 kg. Keskikäyrän mukaan mennään kaikissa mitoissa. Ja kaikki on hyvin vauvalla sekä minulla. Mieskin oli mielissää ku vauva kääntyny, ku se on sille puhunu että sen pitää kääntyä niin et on pää alaspäin ja se sille luvannu jos kääntyy niin kaikkee mm. mopon jos on poika. :) Hauskoja nuo miehet! Pitääpä mennä ruoan laittoon. Helteet tosiaan alkoi täälläki. Muistakaahan mammat juoda tarpeeksi!!

Jokos Gekko on tositoimissa, kun ei näy?!

Kiva, että Kaisan vaavi kääntynyt ja mukavan kokoinenkin tuntuu olevan :) Voi se tyttökin sen mopon tahtoa ;-) Tän meidän tulokkaan serkkutyttö on hulluna kaiken pärisevän perään ja on vasta 4 v. Mönkijällä oli päästellyt tässä taannoin ja nauranut vaan, mitä enemmän oli vauhtia.

Täällä tuskaillaan helteen kanssa. Olen tänään rampannut sisälle ja ulos vuoron perään, kuin vanha koira =) Sisällä on niin tuhottoman kuuma, mutta ulkonakaan ei oikein jaksa kauan olla, vaikka tuuli kyllä helpottaa oloa siellä. Ensi yön aion nukkua teltassa, jos olisi vähän viileämpi kuin sisällä. Normaalistikaan en nauti helteistä ja nyt on jotenkin vielä hankalampaa. Tekis mieli mennä jääkaappiin!