Gekon lapsivesipunktion kuulumisia tulin katselemaan, mutta vastailenpa tässä Kaisalle samalla omalta kokemuspohjalta.
Mulle tehtiin eka kokoarvio 3 viikkoa sitten eli rv 33 ja tänään toinen. Lähinnä mulla haluttiin selvittää mistä johtuu suuri sf-mitta. Lapsivettä on reilusti ja vauva tällä hetkellä reilu 3 kg, ekalla kerralla vähän alle 3 kg. Ja ekalla kerralla arvioi, että laskettuna aikana olis noin 4 kg. Tänään ei puhunut tuosta mitään. Ekalla kerralla olis kertonut sukupuolenkin, mutta tänään kun vähän kysymystä odotin, niin lääkäri ei siihen puuttunut ollenkaan (eri lääkäri). Mittaa pään halkaisijan, vatsan ympäryksen ja reisiluun mitan ymmärtääkseni ja näistä tuota kokoa arvioidaan. Tuttavalla oli heittänyt arvio 700 g eli oli tuon verran suurempi kuin arvioitaessa ja yleensä muutenkin olen kuullut, että tavallisempaa on että lapsi on suurempi kuin on arvioitu.
Mulla tarkistetaan vielä tilanne kolmen viikon päästä. Tänään oli kohdunsuu kiinni ja kiinteä, eikä pääkään ole kiinnittynyt, että hyvinkin menee tuonne laskettuun aikaan ennen kuin maailmaan tahtoo, luulisin. Ei noita supistelujakaan ole ollut vielä.
Yöllä tulee kyllä välillä jaksoja, että tuntuu, että vois vaikka nousta ylös ja jatkaa unia sitten muutaman tunnin päästä. Vielä olen kyllä sinnitellyt hissuksiin miehen vieressä, toki vessassa käyn ja välillä nousen ihan vain jaloitellakseni, kun lonkat puutuu maatessa.
Mahtaa olla mun synnytys sitten jotain kauheaa, kun näin vähällä valittamisella vielä pääsen

No mulla on ollut vaivana tuo, että vauva painaa kylkeen, mutta viime aikoina sekin helpannut, kun maha on enemmän eteenpäin ja ehkä sekin että on raivotarjonnassa. Toisinaan kyllä tulee tosi napakoita potkuja kylkiluihin ja tuntuu, että pönkää itsensä siitä rinnan alta läpi.