EX-KERMIT 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä taas :)

Kantoliinasta: mä olin ajatellut ennen etten ikinä sellaista hanki... mutta kun huomasin ettei päivissä olisi muuta kuin sylinä oloa, välillä, niin päätin hankkia. Ostin ihan citymarketista Me and Mama-merkkisen trikoisen liinan. Siinä tuli mukana vihkonen, missä sidontaohjeet, joten on helppo käyttää. Enkä mäkään ole kuin 160cm pitkä, ja on silti hyvä.
Sellaista hug a bub-liinaa kyllä himoitsen... on niin paljon nätimpi :)

HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE!!!

Maaria ja neiti tasan 2 kk

Pikku2 ilmoittautuu pikaisesti..

Eilen käytiin yksityisellä rakenneultrassa ja päästiin kurkistamaan 4D näkymiäkin..

Masussa kaikki OK! Painoarvio huimat 455g ja pienten kasvojen kuva saatiin ultrasta muistoksi.. Esikoinen oli ylpeää isoveljeä kun pääsi mukaan katsomaan vauvaa..

Olo OK! Ainoa mistä luopuisin mielellään on yölliset suonenvedot..

Töihin päin pitää ruveta suuntaamaan.. joten palailen juhannuksen jälkeen paremmalla ajalla vastailemaan ja tarinoimaan..

Oikein aurinkoista ja rentouttavaa Juhannusta teille kaikille !!!

Pikku2 RV22

hyvä Jazz että lomaa tuli!
Varmaan pelästytti ne korkeat paineet, mutta tuskin on kyse raskausmyrkytyksestä!!
Nyt vain lomailet ja annnat kaikkien turhien huolien mennä pois pois...

Nyt ei pysty oikein keskittymään mihinkään kirjoitukseen.
Mulla nimittäin tuli punaista limaa kovinkin vessassa käydessä ja nyt on sit "jonkin" asteen huoli päällä...
eilen tyttö sattu potkasemaan suoraan mahaan kovaa. Sattui hetken mutta sit meni ohi ja liikkeitä tuntenut ihan normaalisti sen jälkeen, mutta silti pelottaa joku istukan repeämä tai muu... =(((
Voi voi!!

noista kuulista, niin mulla on 2 narulla toisissaan kii.. en tiedä oikein tarkkaan, että onko ihan normaalit kuulat tohon treenaamiseen.
mulle kävi myös niin, että kuulat laitoin paikalleen ja siellä oli ja pysyi vaikka miten hyppi..
olen aina vähän väliä koitellut, mutta ei ole mitään uutta siltä alalta.

ja tosiaan mökille startataan mekin kuhan mies saapuu kotiin.

ihanaa juhannusta kaikille!!

Kapris 21+0

Kapris, varmasti huolestuttaa... Voisitko käväistä äippäpolin kautta, niin saisit viettää jussit ihan hyvillä mielin? Toivotaan, ettei mitään vakavaa. Ja jos liikkeet ihan ok, niin tuskinpa onkaan.

Hyvä, että Jazz pääsee lepäilemään. Toivottavasti saisit nyt lepäillä koko raskauden loppuun. Turha sitä on itseään työpaineilla rassata!

Pikku2:lla hienoja ultrakuulumisia! Onnittelut :-)

Nyt täytyy lähteä puuhastelemaan. Kaupassa muuten todellakin oli muutama muukin:-/ Ei vielä pahat ruuhkat siihen aikaan, mutta ihan liikaa mulle. Tykkään käydä kaupassa sillon, kun muut ei ole häiritsemässä:-)
Hyvät jussit kaikille, jos ei enää "törmäillä"!

Tehis

Pikaisesti minäkin! Piti tarinoida enemmänkin, mut ei taaskaan ehdi. Pöh!

Kiva, kun meidän kadonneet lampaatkin löytyivät :) Onnea Pikku2:lle hyvistä ultrakuulumisista! Ja terkkuja Ruusalle!

Kapris, ymmärrän enemmän kuin hyvin, että huolestuttaa. Pääsisitkö sä tosiaan käymään jossain vielä ennen juhannusta?

Ja Jazz lepäilee nyt sitten kovasti ja unohtaa kaikki työasiat!

Enempää ei ehdi nyt kommentoimaan...pakko taas kiitää......Kaikille pallomahoille + vähemmän palloisille (kuten Tehis =)) ja jo synnyttäneille+pikkuisille oikein rauhallista juhannusta!

Tuuli

täällä pakkailuen keskellä.
meidän mökkimatka menee kyllä aika liki hyvinkään sairaalaa, joten jos nyt tuntuu siltä, niin käydään sen kautta.
Nyt ei ole ONNEKSI tullut mitään, vaikka 5min välein käyn vessassa. Rupee tuntuun paikatkin niin kuivilta, kun hinkkaa paperilla ja tihrustaa suunnilleen suurennuslasin kanssa...
Voiko eiliset romantisoinnit vaikuttaa asiaan? Voiko limakalvot olla jotenkin herkät ja siitä johtua "vuoto".
Oli siis ihan valkkaria, mutta punaruskeaa kyllä seassa... aargh! En nyt halua ajatella.
sovitaan, että olin käyttänyt kuulia liikaa ja paikat repeili eilen hommaillessa... =)

toivottavasti palailen linjoille yhtä isomahaisena juhannuksen jälkeen!

kapris

Pikaisesti toivottelen rauhallista juhannusta kaikille!

Kaprikselle piti vielä sanomani, että tuskin on mikään hätä kyseessä kerta sitä verensekaista limaa tuli vähän. Uskoisin että limikset ovat tykänneet kyttyrää teidän romantisoinnista. Mutta mikäli tuntuu huolestuttavan, niin käy ihmeessä Hyvinkäällä. Se ei missään nimessä ole turha reissu mielenrauhan säilyttämisen vuoksi.

Turvallista mökkimatkaa niille ketkä mökille tai reissulle suuntavat ja kivaa jussia kaikille!

Ässälle onnittelut hyväksytystä tarjouksesta ja kaikille muille (Ässälle tietty myös..) letkeää Juhannusta!

Toivottelee samassa velkaveneessä istuva Niksu (7+4)

Oikein hyvää juhannusta kaikille!

Sitten pikakirjoituksella taas niin paljon kuin suinkin ehdin...
Kaprikselle peukkuja, ettei kyse ole mistään hälyttävästä. Kallistuisin minäkin tuohon, että vuoto saattaisi johtua 'juhannusromantiikasta'. Jazzille rauhaisia sairaslomapäiviä. Koita pitää ne paineet kurissa. Ja Ikea sopii enemmän kuin hyvin. Kerrankin ei tarvi perustella Ikeaan menoa miehelle (vaikka kyllä minä sinne muutenkin pääsen) :-)

Kantoliinasta oli joku kysellyt: Minä tilasin sellaisen HobbyHallista, kun oli tarjouksessa 29€. Muuten en olisi varmaan ostanut. Meillä on kantoreppu, mutta siinä ei poika oikein viihdy. Tosin oon kuullut, että ei välttämättä näin nuorena vielä viihdykään. Jahka kantoliina tulee postista, niin testailen sitten sitä.

Tuuli kyseli miehen tunteista. Meillä kanssa asuu samanlainen tapaus, mutta pojan synnyttyä on ollut ihan myyty ja täysin rakastunut poikaan. Eipä sillä, niin on äitikin, mutta voisin jopa sanoa, että mies meillä enemmän hellittelee tällä hetkellä lasta kuin minä.

EIlisiltana tuli ensimmäinen noin tunninmittainen huutokohtaus. Vatsa vaivasi selvästi, eikä mitkään viihdyttelykeinot oikein auttaneet. Annoin Disflatyliä, mutta en tiedä oliko siitä mainittavasti apua. Loppujen lopuksi poika sai röyhtäiltyä useampaan otteeseen ja väsähti isän syliin. Meinasi päästä itku itseltänikin, ei siitä syystä, etten ois pojan itkua kestänyt vaan siitä syystä, kun ei ollut mitään keinoa helpottaa toisen oloa paitsi kannella ja heijata sylissä. No tänä iltana paljastunee alkoiko meillä koliikki, vai oliko vain jokin ohimenevä tapaus. Kamalaa joka tapauksessa, kun muuten iloinen ja aurinkoinen lapsi itki ihan hysteerisenä.

Yö meni aiempien tapaan loistavasti. Poika heräää kerran yössä ja nukkuu neljän tunnin pätkiä. Äidillä rupeaa vaan olemaan ongelma, kun ei saa tissejä tyhjäksi maidosta. Täytyy pian ottaa pumppu avuksi.

Pitää mennä katsomaan alkaako tuo äidin oma imuri heräilemään vai meinaako jatkaa unia. Nauttikaa hienoista juhannuskeleistä. Täällä päin Suomea ei ainakaan voi valittaa huonosta juhannussäästä.

juhannusterkuin sämpy ja poitsu

Huomenet!
Täytyypä nostella ketjua, kun valunut tuonne sivun alalaitaan.

Onnittelut ÄssÄlle talokaupoista! Koska pääsette muuttamaan?

Toivotaan, ettei Sämpyn poitsulla vain koliikki iske. Voihan noita vatsanväänteitä välillä olla muutenkin.

Taidetaan saada tänne kohta lisävahvistusta... Plussia alkaa ropista näin kesäromantiikan aikaan :-)

Mites Kapris, loppuiko vuotelut kokonaan?

Ihanat kelit oli kyllä jussina. Työn merkeissä meni taas täällä. Lauantai-iltana uhosin, etten tänä kesänä ostaa enää yhtään puskaa. Olin kymmenen puskaa kaivanut maahan tuon päivän aikana. Vähän oli poikki olo. No, ehkä tuo oli ohimenevää ja kohta taas visioin uusia penkkejä :-)

Mulla vähän viikonlopun aikana alkanut supistella. Ei mitään pahoja, ihan niitä harjotussuppareita vain. Tuosta kolmosesta mulla ei supistellu lainkaan tai sitten en vaan tuntenut niitä.
Täällä luvassa työteliäs viikko. Pitää tehdä monenlaista siivousta. Isäntä on reissussa ti-pe, joten yksin saa puurtaa... No, isäntä eilen kyllä touhusi painepesurinsa kanssa ahkerasti. Saunan pesukin on nykyisin helppoa ;-)
Alkaa pieni vierasputki tuossa viikonloppuna. Perjantaista sunnuntaihin ensin yksi viisihenkinen perhe ja sunnuntai-iltana taas jo uudet vieraat, jotka ovat keskiviikkoon asti... 2-vuotissynttäreitä myös pitäisi tässä jossakin välissä juhlistaa. Toinen osa kylläkin sitten mummulassa pohjoisessa myöhemmin.

Nyt kauppareissulle. Joku on tyhjentänyt meidän kaapit viikonloppuna :-)

Tehis rv 24+1

Jokohan mää kurkkisin tälle puolen? Perjantaina tuli vahva viiva ja tänä aamuna vahvempi ku kontrolli. Eli uskomatonta mutta tärppi on käynyt! Toivottavasti vaan pysyy nelkku matkassa mukana loppuun asti.

Safiiri rv 5+0 (kai)

Minäkin teen HYVIN varovaisen kurkkauksen tänne suuntaan... Plussaa testi näyttä mutta vielä on haaleaa.. Mutta mä olenkin vielä tooooosi alussa tän raskauden kanssa! huomenna tulee vasta 4rv täyteen. Mutta katsellaan! :)

Pikaisesti tulin toivottamaan uudet plussaajat tervetulleiksi! Ihanaa ja paljon onnea teille kummallekin vielä tällä puolen.

Onnittelut ÄssÄlle talokaupoista! Voi miten hauskaa päästä omaa kotia laittamaan. Toivottavasti saatte nykyisen asunnon myytyä pikaisesti.

Ihmekös tuo että Tehistä supistelee kun olet taasen ollut niin ahkerana. Muista nyt välillä myös huilia, jookosta. Sullakin taitaa olla kädet täynnä tuon pesueesi paimentamisessa, varsinkin tuon pienimmän vilpertin.

Huomenna käyn neuvolassa mittauttamassa verenpaineet uudestaan. Saattavat olla hyvin korkealla anopin kanssa vietetyn juhannuksen vuoksi. En jaksa mennä yksityiskohtiin, mutta minä en kerta kaikkiaan jaksa sitä ihmistä. Harvat ihmiset saavat minut itkemään käytöksellään ja puheillaan, mutta anoppi on sitä kaliiberia. Rasittava ihminen. Mutta ei siitä sen enempää.

Toivottavasti teillä muilla sujui jussit mukavasti.

Lähdenpä tästä pesukonetta tyhjentämään. Aurinkoista viikkoa kaikille!

T. Jazz ja masupoitsu rv 25 ja hyvin, hyvin uhmakkaasti käyttäytyvä isosisko... nyktö se jo alkaa?

Hyvät maanantait!

Onnea tosiaan vielä tänne puolelle Antzille ja Safiirille !! Ihanaa kun saamme lisää kamuja kirjoittelemaan tänne puolelle :)

Ja onnea Ässän velkaantumisesta ;) siis talokaupoista.

Tehis voisi nyt ottaa rauhallisemmin ja Jazz unohtaa ilkeän anopin puheet ja toimet tyystin!!
Tosi kurjaa jos on noin huonot välit =(

Toivottavasti Sämpyn pojulla oli vain jussi-vaivat masussa eikä tosiaan mitään pidempi aikasta kipua!

Mulla ei sitä vuotoa enää tullut. Tuli siis vain kerran ihan miniministi, mutta tuli kuitenkin.
Juhannus meni ihanasti kauniista ilmasta nauttien, SYÖDEN, saunoen ja löhöen mökillä.

Täälläkin on muuten tullut niin uhma tytölle, että oksat pois!!!
Pahinta on se kun ei usko ulkona mitään kieltoja. Lähtee vaan yhtäkkiä juoksemaan täysillä karkuun ja nauraa minkä kerkiää... yritä siinä sit tän kasvavan mahan kanssa juosta perässä ettei kerkiä autotielle =( Onneksi tässä kodin ja puiston lähellä on vähän liikennettä, mutta silti
Ja se mitä niihin poika-tyttö/villi-kiltti-juttuihin tulee, niin olen kyllä tässä parin viikon aikana saanut täydellisen vastakohdan meidän ennen niin kiltistä ja tottelevaisesta tytöstä....
Ja kun se uhma pamahti niin salamana päälle. No, toivotaan, että menee se pahin pois, ennen kuin kakkonen syntyy....

Eipä tässä ihmeempää tällä kertaa.
Milloinkas teillä on kesälomat?
Meillä mies on lomalla vasta heinäkuun lopusta kuukauden, eli vielä kärvistellään 4 vk tytön kanssa päivät kahdestaan.
Kurjaa kun niin moni tuttu on heinäkuussa lomalla, niin on päiväseura vähän vähissä...

kapris 21+4

Heipsistä, Plussanneille tervetuloa täältäkin.

Oi, minäkin tahtoisin tehdä hieman talokauppoja, mutta ihan just nyt ei taida olla sopiva hetki, mutta ÄssÄlle onnittelut kaupoista.
Muistakkaate levätäkin hommien välissä, ettei supistele liikoja.

Itse kävin äsken äitipolilla ja kaikki oli hyvin. RV 34+2 Painoarvioksi saatiin 2660g ja edelleen on kasvussaan viikkoa edellä (ollut jo varhaisesta vaiheesta asti) raivotarjonnassa pötkötteli, onneksi!
Mullahan oli sokeriarvot kaikki poikkeavat ja niitä on nyt seurailtu ja ainut mikä on korkealla on paastoarvo. Siitä sitten hoitaja soitteli viime torstaina, että varaudu siihen että joudut ilta insuliinin ottamaan ja että pari-kolme päivää olet osastolla seurannassa. No, luojan kiitos ihana lääkäri sanoi, että eivät ottaisi minua vaikka haluaisinkin, eli ei huolestunut siitä kun vauva muuten kasvaa normaalisti. =) Helpotti tosi paljon. Verenpainetta käski mittailla päivittäin kotona ja sanoi että jos alapaine nousee yli 95 pitää ottaa yhteyttä äitipolille, muuten ei mitään ja sauraava käynti rv37 jolloin on ilmeisesti se synnytystapa-arvio jne.
Oli sama lääkäri joka oli lapsivesipunktiossakin ja on tosi mukavan oloinen "ukkeli". Tuumi kohdunsuun tilanteesta vaan että, tämähän on pitkä ku näläkävuosi =) (eli ei hälyyttävää sielläkään päässä.)

Nyt minä täällä hymyssä suin olen kotona ja ei taas oikein mitään voi järkevästi ajatella kun on niiiiiin hyvä mieli.
Sen verran vielä että juhannus meni hyvin mökillä ollessa. Isäni tuumi, että meillä pitää hetteestä hakea vettä kun meidän mökin kaivovesi on testattu silloin kun kaivo on tehty (pitkä,pitkä aika sitten) ja siinä oli lukenut, että ei suositella raskaana oleville, imettäville ja pienille lapsille. niin haettiin sitten hetteestä vettä joka oli todella hyvää! On meidän mökin kaivovesikin tosi hyvää juomavettä (monessa kaupungin verkossakaan ei ole niin hyvänmakuinen vesi) mutta ero oli huomattava. Piti sitte eilen lähtiessä koukata hetteen kautta ja ottaa mukaan kotiin asti.
Vissiin jonkinmoinen myötätuntokrapula oli sunnuntai aamuna, kun puuron syönti piti lopettaa kuvottavan olon vuoksi, koko la-su yön oikeastaan oli paha olo ja nukuin todella huonosti ja päivälläkin huono olo jatkui kunnes haettiin kaupalta jätskiä ja sitte olo helpottui kun sai jotain syödäkseen.

Jeps jeps ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Mervi rv 34+2

Heips! Juhannuksesta on sitten selvitty ja kaiken lepäilyn jälkeen voikin rientää alennusmyynteihin! Minä ajattelin, että jos np -ultrassa on kaikki hyvin, käyn ostamassa jotain äitiysvaatteita. Siis, jos löytyy sellaisia, joita voisi pitää syksymmälläkin. Vielä ei ole maha kasvanut...paitsi miehen mielestä :) Peittely-yrityskin mökillä taisi onnistua, ainakaan kukaan ei vielä sanonut mitään, mutta varmaan sitten sanovat, kun kerrotaan, että he arvasivat :)

Vielä kerran lämpöiset onnittelut Safiirille ja Antzille! Luin Antzi tuolta wabeista sun ajatuksia; päivä kerrallaan se on vaan mentävä ja jollain tavalla yritettävä työntää pelko taka-alalle. Vaikeaahan se on, tiedän. Toivon niin, että kaikki menisi hyvin tällä kertaa. Todella ihana juttu, että tarjoavat sinulle kunnan puolesta ultria.

Ässälle onnea talokaupoista! Ja Kapris hyvä homma, että vuoto loppui lyhyeen! Mervillä oli myös mukavia kuulumisia :)

Miten Sämpyn poitsu?

Ai niin, näin viime yönä unta siitä meidän tapaamisesta (ja sit tietty siitä np -ultrastakin). Joo siinä kaikki istu ringissä ja sit me arvuuteltiin, kuka on kuka. Jazzin minä muistan siitä unesta: olit pitkä ja vaaleatukkainen... Vai anoppi se siellä nyt nostaa verenpainetta :)

Kiitos kaikille kommenteista koskien tunteiden näyttämistä. Eli toivoa vielä on...no en minä sitä ole vielä menettänytkään. Olen vain välillä pohdiskellut asiaa. Ainakin nyt mies uskaltaa olla jo paljon innostuneempi vauvasta kuin minä. Se on keksinyt sille jo työnimenkin ja kyselee sen kuulumisia.

Voi kauhea minä sanon, että Tehis on kyllä nimensä veroinen. Minä en ole saanut vielä vaihdettua edes niitä paria kuollutta parvekekukkaa...Oikeesti miten sinä jaksat ja vielä lapset siinä hoidettavana? Minä tein eilen suursiivouksen ja sen päälle nukuin kolme tuntia ja sit taas parin tunnin päästä yöunille.

Lempimatkakohde on minulla kanssa kaupunkiloma Euroopassa. En osaa valita ehdotonta suosikkia, mutta Barcelona on kyllä kiva paikka. Minulla on työpaikanvaihdoksen takia lomaa vain vajaa pari viikkoa heinäkuun lopussa. Reissuun aiotaan lähteä silloinkin.

Olikohan muuta? Eipä kai ;) Terkkuja kaikille!

Tuuli rv 11+3 (ja yksi yö np -ultraan)

Jos oikein kirjautuis näin juhannuksen jälkeisen elon kunniaksi :) Viimeinen kitutunti töissä menossa ja täällä ei kyllä näy eikä käy ketään...eikä soi puhelin.

ÄssÄlle talo-onskuttelut ja sitten plussanneille Antzille ja Safiirille vielä täälläkin hehkutukset!

Miten Tuuli teit sen peittelyn mökillä? Siis millä juomilla olit liikenteessä :)

Onneksi Kapriksen eritteet normalisoituivat! Ehkä olivat vaan sitä jälkimaininkia romantisoinnista. Kuvittelenko vaan kuulleeni, vai onko niin, että istukkakin voi "hiertää" jotenki ja aiheuttaa jotain tuhrua? Mutta, kyllä itekin yhä edelleen hamaan tulevaisuuteen saakka tihrustan joka h*vetin kerta sitä paperia, että mitäs tuli.. mulla on ihan hirvee limaneritys edelleenki, joka ainakain alkuviikoilla oli gynen mielestä normaalia, mut en sitte tiiä, kuin kauan sen kuuluu jatkua..?

Pitäiskö olla huolissaan, kun on jo oikeesaan muutaman viikon tuntunut enempi tai vähempi supistuksia, tai siis olen aatellut, että niitä ne on? Alavatsaa kivistää ja nyt varsinkin, kun on muutaman vapaapäivän jälkeen joutunut istumaan tuntitolkulla, niin nipistelee toisinaan. Tai sitte on vaan tästä istumisesta johtuvaa kivistystä.. takaluukku on ihan hellänä :/. No, torstaina on neuvola, täytyy ottaa puheeksi.

Ja Mervi oli tullut hyvistä kuulumisistaan hyvälle tuulelle, hyvä! Eipä ole sullakaan enää pitkä aika hoohetkeen! Mikä on tuo "hete" vai miten se sanan perusmuoto onkaan? Joku lähde?

Voin hyvin kuvitella Jazzin anopin pihdeissä! Vaikka itellä onkin hyvät välit anoppiin niin kyllä silti välillä tekis mieli nostaa rouva niskalenkistä narikkaan, ettei jakelis niitä "hyviä" ja "ainoita oikeita" neuvojaan..mutta myötäillen ja toisesta korvasta samantien ulos on hyväksi koettu taktiikka. Purnaan sitte vaikka takanapäin tarvittaessa.

Piti tuosta tapaamisesta laittaa, että kyllä minäkin ehkä voisin mukaan tulla. Olen vaan vähän arka uusien ihmisten kanssa (vaikka tuttujan te ootte jo!) ja huono ylipäätään lähtemään mihkään, mutta olis se kyllä ihan oikeesti mielenkiintoista! Pitäis siis harkita kyllä vakavasti :) Tuolla Wabeissa aikanaan arvuuteltiin toistemme ulkonäköä, mutta täytyy tunnustaa, että en kyllä muista enää yhtään lopputuloksia..Kyllä teistäkin melkein kaikista on selkee käsitys pääkoppaan piirtyneenä :)

Tuulille megatsempit huomiseen ultraan!
Jotain muutakin piti vielä, mutta en muista..tsempataan nyt sit vaikka kaikkia ihan muuten vaan vaikka :)

Omppu ja Toivo 15+5

Kiitos tervetulovastaanotosta!

Sekavat on tosiaan tunteet, eikä yhtään auttanut että tänään r-testissä tuli haaleampi viiva kun eilen! :( Vaikka joo, testeissä on eroja ja vuorokaudessa ei hormonimäärä juuri nouse ym. mutta silti.... AARRRGH! Olen ihan hermoraunio.

Eihän tässä muu auta kun katsoa tilanne päivä kerrallaan. Ajattelin skipata huomisen testauksen ja testata keskiviikkona jolloin täti olisi päivän myöhässä. Jos vaikka tulisi vähän selkeämpi tulos.

Vai tapaamista olette suunnitellut? Sehän olisi ihana idea! Koskas tällaista oli puhuttu järkättäväksi ja missä?

Joo, jos yrittäisi ajatella jotain muuta edes hetken..

Onnea antzi ja Safiiri!! Toivon todella, että antzinkin viiva vahvistuu! Tuo on sitä kamalinta aikaa, kun pitää vain odottaa ja toivoa.

Tuulille stemppiä huomiseen ultraan!

Jazz: mulla on oma äiti ja sisko, ketkä aiheuttavat mulle harmaita hiuksia ja mielipahaa lähes aina kun tavataan..

Ninnpä Tehis on kyllä nimensä veroinen...

Mulla oli tänään neuvola, kaikki oli oikein hyvin. Verenpaineet matalat, hemppa hieman laskenut 122, painoa tullut yht. koko raskauden aikana 2 kg! siitä olen ylpeä, esikoista odottaessa tähän mennessä oli tullut jo 5. Sf mitta oli 18, eli aika alakäyrillä mennään. Vauvan sydän pomppaili 130. Parhaillaan on kovat potkunyrkkeily treenit meneillään :)

Käytiin tänään lastentarvike liikkeessä vähän tutkimassa, mitä kaikkea uutta on tullut neljässä vuodessa..vielä ei ostettu mitään. Uutta kotiakin olen jo tässä kovasti sisustanut, vaikka muutto on vasta kuukauden päästä. Sinnekin täytyis saada kaikkea kivaa.

Meillä tuo esikoisen uhma on jatkunut siitä saakka kun joskus alkoi välillä vaikeampana ja välillä helpompana. Vasta nyt otettiin aresti penkki käyttöön ja alkanut myös toimia. Aiemmin siihen ei yksinkertaisesti ollut voimia. Heinäkuussa alkaa myös opettelu nukahtamaan yksin, koska uudessa kodissa on oma huone. Muut ilta rutiinit pidetään samana, luetaan iltasatu ja hyvänyön suukot. Ja kun nukahtaminen on opittu, ajateltiin antaa joku isontytön palkkio, en vain vielä ole keksinyt mikä se olisi?
Kärsivällisyyttä uhmakkaiden äideille!!

Ninni rv 23+4

Huomenta! Aikas hiljasta täällä. Mietin tässä juuri, kun Kapris kyseli noista kesälomista, että täällä taitaa olla itse asiassa aikas moni jo kesä- tai äitiyslomalla tai sitten hoitovapaalla?

Antzille hurjasti haleja!

Ninnilläkin oli mukavia kuulumisia :) ja hirveästi puuhaa tiedossa, kun on muutto edessä. Koskas te Ässä muutatte?

Ompulta piti kysymäni, että näkyykä sulla maha jo? Oletko jo kertonut töissä? Ja kiitokset megatsempityksestä - tulee tarpeeseen :) Ultra on vasta illalla ja olen jo aivan hermoraunio. Tuntuu, etten saa töissäkään mitään tehdyksi.

Mukavaa päivää kaikille!

Tuuli

Tuulille tsempitykset iltaa varten vielä täältäkin. Me kärvistellään vielä pari aamua. Eka ultra on perjantaina (onneksi) heti aamulla, joten vielä joutuu panikoimaan tovin...

Kesälomista sen verran, että vietin yhden viikon tuossa kesäkuun alussa ja toisen sitten elokuussa. Sen enempää ei ole ehtinyt kertyä kun lokakuussa vasta aloitin työt äitiysloman jälkeen.. Mies oli mun kanssa sen kesäkuun alun viikon ja pitää sitten heinäkuun lopulta alkaen loput 3 vkoa. Ollaan sitten hänen viimeinen viikko yhtä aikaa lomalla. Josko silloin vaikka oikeasti päästäisiin joku pieni reissu tekemään (Ahvenanmaata ollaan suunniteltu..). Mutta se olkoon sen ajan murhe, nyt on pakko jatkaa töitä. Eikä muuten huvita yhtään..

Leppoisaa päivänjatkoa!

Niksu (8+2)

Kovin on juu vaisua täällä. Ette kai te vaan tee töitä.. :) Mä en viitti alotella mitään isompaa enää tässä vaiheessa, teen vaan pakolliset kuviot ja lusmuilen loppuviikon. Ens viikolla täytyy sit tyhjennellä pöydät siivousta varten.

Ai Tuuli joudut kärvistelemään koko päivän..no, mut hyvin se menee! Vaikka ymmärrän kyllä, että pakostikin jännittää. Ehkä mulla joo pikkusen maha pullottaa, mutta ei ole kukaan vielä suoraan tullut kysymään. Yritänkin vähän häivytellä sitä vielä tän viikon ja yllättää sitten porukan lomien jälkeen! Mutta olen mä muutamalle kertonut, esim. pomolle ja sitten läheisimmille työkavereille.

Tosta tuli mieleen, että mulla oli viime viikko aika kurjaa.. maanantaista lähtien tuntui, että onkohan yks työkaveri suuttunut jostain (on myös mun naapurini ja pojan ystävän äiti). Tuntui ihan, että hän välttelee jotenkin, ei tullut juttusille yhtään jne. Juhannuksenakin mietin ja surkuttelin, että mitä ihmettä olen voinut tehdä tai sanoa, että olisin loukannut. Ainoo mikä tuli mieleen, oli se että tiesin hänen olleen miehensä kanssa yhdellä toisella naapurilla (joka on myös hyvä ystäväni) iltaa istumassa ja aattelin, että onko tämä emäntä puhunut jotain läpiä päähänsä..kyllähän te tiedätte, että naisilta juoruilu onnistuu! No, eilen tulin töihin ja sama tuntui jatkuvan. Aattelin, että nyt on pakko tehdä jotain ja laitoin sähköpostia, että mikä on. Arvatkaa mitä hän vastas! No, että hän luuli, että MÄ olen suuttunut jostain ja oli kans miettinyt sitä, että onko loukannut mua jotenkin ja että kun olivat siellä toisella naapurilla, että onko hän sanonut jotain joka on kantautunut mun korviin! Siis uskomatonta, mitä kaikkea mielikuvitus voi teettää.. illalla kerroin miehelleni, en ollut aikasemmin puhunut mitään, ja hän oli ihan et ei voi olla totta, kyllä on naisen elämä vaikeeta. Mut hirvee kivi vierähti sydämeltä! Olin ihan kauhuissani, et jos olin ite sen tilanteen aiheuttanut..onneks saatiin asia selväksi.

Mhy, sori taas, Ompulla on aina näitä elämää suurempia kysymyksiä ja ajatuksia.. :)

Antzille extrahalitukset, sulla on nyt jännät ajat, mutta kaikki kääntyy varmasti parhain päin!!

Omppu ja Toivo 15+6