EX-KERMIT 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällähän minä taas.

Ihania uutisia WABissa, nyt pidetään peukut pystyssä. =)

Hihiihiii, mikä horoskooppi Ompulla. Sopisi mullekin tälle päivälle, mutta sä taisit olla härkä etkä kaksonen.

BM:lle onnea hyvistä nla-kuulumisista! Hienoa että siellä tosiaan pötkötellään jo pää alaspäin.

Kapris, ymmärsin mitä tarkoitit ja ihan oikein meni sun toivotukset. :)

Kiitokset leffailta-toivotuksista! Ja kiitos Tehikselle kommenteista, vähänkö hihittelin itsekseni.

T. Jazz ja poikariiviö =)

Täällä juttu lentää ihan entiseen tapaan... Käyny teitä aina välillä taustailemassa.
Eipä oikein osaa kommentoida mitään, mutta...

Ompulle piti mun sellaista sanoa, että jos epäilet että anoppi käy lurkkimassa sun tietoja, niin siinä se tekee virkavirheen. Terkkarilla täytyy olla joku henkilö johon voi tällaisissa tapauksissa ottaa yhteyttä. Sieltä koneelta näkee, kuka on ollut milloinkin kirjautuneena ja kenen 'papereita' käyny lukemassa... Jos käy ilmi että joku on käyny selaamassa sellaisia sivuja, joita ei työn puolesta tarvitsisi.... niin se on vakavampi juttu...
Vai mitä BM?? Etkös sinä ollu terveydenhuoltoalalla??
Eikös muuten ollukki ihana tuo Safiirin uutinen??

Huomeneita :)

Senoralle, jos käyt lukemassa, oikaisu, että se oli mun täti, joka on tk:ssa. Ja on sellaisessa "asemassa" että pääsee käsiksi kaikkiin tuloksiin, työnsä puolesta. Aikoinaan, kun muutin paikkakunnalle, kävin pitkään yksityisellä mm. tästä syystä, mutta sit aattelin, että no hitot, jos on niin kiinnostunut niin anti mennä. Eihän mulla siis mitään faktaa tästä ole esittää, mutta epäilenpä vaan, että hän tiedot lukaisee, varsinkin, jos silmiin osuu. Kai sitä vois iteki syyllistyä vastaavaan..en tiedä.

Komea aamu! Voi kun pysyis jussinakin sää hyvänä. Kurjaa olla mökillä, jos vaan sataa ja on kylmää. Useimmiten näin kyllä on, kun mökkeillään, jostain syystä. Sitte aina kun päästään kotiin niin anoppi soittaa, että heti alkoi aurinko paistamaan, kun lähitte.. Eli tässä vastaus galluppiin tulikin; mökille mennään. Mutta en suostu kyllä vieä huomenna lähtemään, kyllä kaks yötä on ihan maksimi. Niin, miehen vanhemmat ovat siis siellä myöskin, tietysti..

Todella hieno uutinen tuo Safiirin haamu! En ollut huomannutkaan, olikos jotain oireitakin ollut ilmassa ennen sitä? Käyn kyllä WABit lukemassa säännöllisesti, mutta toi oli nyt mennyt ohitte. Enivei, toivotan tälläkin puolella onnea matkaan Safiirille.

Mistäs tänään keskusteltais, vai ammentuiko varastot tyhjiin eilen :) ?

Omppu ja Toivo 15+0....=D

Huomenta Senora, Safiiri ja muut!

Safiirilla tosiaan iloisia uutisia, peukutuksia huimasti! Onneksi pääsen kännykällä nettiin niin pääsen heti tuoreeltaan lukemaan uutiset. Mulla on vahva usko siitä, että se viiva sieltä vahvistuu!

Kiva Senora kun käyt meitä tasaisin väliajoin moikkaamassa! Minä käyn myös teitä wabilaisia lähes päivittäin taustailemassa, pysyy ajan tasalla vanhojen kamujen kuulumisissa. Toivottavasti sulla on jo parempi mieli! Haleja!

Käytiin eilen katsomassa Pirates of the Caribbean 3, ihan ok mutta sarjassamme "jos olet nähnyt yhden, olet nähnyt ne kaikki" -elokuva. Eipä tarvinnut paljon ajatella leffan aikana, joten siinä mielessä toimi hyvin ajanvietteenä ja rentouttajana. Tytteli jäi siskoni oikein mielellään, hyvä että heipat ehti sanoa kun oli jo niin leikkeihin ryhtymässä. Ihanaa kun voi turvallisin mielin jättää lapsensa hoitoon ihmiselle, jonka lapsi kokee yhtä turvalliseksi kuin oman äitinsä tai isänsä. Helpottaa kummasti oloa.

Vitsit mikä väsymys vaikka meni suht aikaisin nukkumaan. Huomenna saan onneksi nukkua vähän pidempään. Lekuri on klo 9 ja sovin siskon kanssa aamiastreffit Kamppiin, ihana tapa aloittaa aamu. =)

Treffeistä tulikin mieleen, että pitäisikö sitä oikeasti ruveta järkkäämään treffejä porukalla. Musta olisi ainakin tosi kiva tavata teidät oikein livenä. Kesä on varmaan sellaista aikaa, ettei sopivaa ajankohtaa löydy, mutta alkusyksystä varmaan löytyisi jo sopivia päiviä treffeille. Saako ajatus kannatusta?

Täytyypi tänään yrittää olla hieman ahkerampi töissä. Tiedä vaikka olisi toiseksi viimeinen työpäivä...

Aurinkoista ja ihanaista päivää teille kaikille!

T. Jazz ja masumies 24+3

Vilkutukset Ompulle! Olitkin ehtinyt väliin. =)

Heh, huomaa että olen kirjoitellut pätkissä tuota viestiä... aloitin jo puoli kasilta. Sieltä täältä puuttuu sanoja ja kirjaimia, mutta viesti kait tulee ymmärretyksi.

Niin, mitäs päivän polttavia aiheita ruvettaisiin tänään puimaan?

Pikainen huomen!
Tänään en taida keritä ahkeraan keskusteluun, kun pikkusysterin pitäisi tulla kyläilemään ja iltasella lähdetään tytön jalkkisturnaukseen.

Tosiaan pidetään peukkuja Safiirille! Ihana juttu.
Senorallekin terkkuja. Käyn myös ahkerasti teidän kuulumisia siellä lukemassa.
Tuohon plussauutiseen törmäsin kyllä ensin kesäkuisten -05 palstalla :-)

Jussigalluppiin unohdinkin eilen vastata. Meidän perhe viettää pääasiassa jussia tässä kotona. Aattona vain käydään tuolla oikeasti maalla. Tällä kertaa tehdään siellä vähän talkoohommia. Paikka on siis mun isovanhempien vanha maatalo, jossa ei enää vakituisesti kukaan asu. Lähinnä kesämökkinä nykyisin. Meillä onkin hassu jussiperinne, nimittäin munkkeja ja simaa ollaan aina nautiskeltu siellä jokirannassa. Nyt muutamana vuonna paistaminen on ollut meidän heiniä. Niinpä tänäkin vuonna aattoaamu aloitetaan rasvankäryssä :-) Meillä ei sitten vappuna paistetakaan, kun siihen hommaan en viitsi kahta kertaa vuodessa alkaa...

Mullekin sopisi hyvin se alkusyksy treffiajankohdaksi. Tähän kesään tuskin saa tuupattua. Ikeassako treffataan ja ostetaan samalla vauvakamaa? :-)

Voi vitsi, kyllä huomaa, että on vähän kesälomarytmi päällä. Eilen illalla yhdeksän jälkeen opetin lapset paistamaan lettuja. En tiedä, mikä hövelikohtaus mulle iski. Esikoinen tuli sisälle ja kysyi, että olisko meillä lettuaineksia. Ja heti suostuin, kun paistajatkin ilmottautuivat :-) Syötiin sitten kymmenen aikaan lettuja ja mustikkajäätelöä, NJAM :-D Tästä lähtien mun ei tarvitse seistä kuuman pannun vieressä, vaan se on muiden hommaa...

Nyt pitää kiitää suihkuun, moikkelis!

Tehis rv 23+3

Heips kaikille! Niin mielelläni osallistuihin teidän mukaviin juttuihin, mut kun ei vaan EHDI :( Mutta tapaamiseen tulen mukaan ehdottomasti! Minulle käy ihan koska vaan.

Yes enää huominen töitä ja sitten juhannuksen juhlintaan! Mennään parin kaveripariskunnan kanssa mökkeilemään. Yritän vain miettiä, miten saisin vielä "huijattua" noiden juomien suhteen, kun ei nyt kumminkaan haluttais vielä kertoa kennellekään ennen sitä np-ultraa. Ja haluaisin kyllä ihan ekana kertoa vanhemmilleni ja siskolleni. Ja tasapuolisuuden vuoksi pitäisi sitten varmaan kertoa appivanhemmillekin, en vaan oikein tiedä, miten suhtautuvat ...luulisin, että ovat iloisia, kun on kyse kuitenkin heidän ensimmäisestä lapselapsestaan, mutta ovat kyllä luonteeltaan sen verran tasaisia, että tuskin mitenkään hullaantuvat. Olen huomannut, ettei mieheni lapsuudenkodissa ole totuttu näyttämään tunteita tai hellyyttä. Toivon, ettei tämä vaikuttaisi mieheni ja meidän tulevan lapsen suhteeseen - ainakaan kovin paljon. Mitä mieltä te olette tästä asiasta? Kuinka suuri vaikutus sillä lapsuudenkodilla on? Tiedostan, että varmasti se vaikuttaa, mutta kuinka paljon? Voiko siitä "perinteestä" oppia pois?

No niin mentävä on taas! Toivottavasti ehdin huomenna "juttelemaan" vähän enemmän.

Tuuli

oikeassa olet senora. Vaikka teknisesti on hyvin mahdollista, että lukee potilaspapereja, on se lain mukaan väärin ja virka-aseman väärinkäyttöä, mikäli papereiden lukijalla ja potilaalla ole "hoitosuhdetta". Meillä töissä valvotaan tätä pistokokein, koska sähköiseen potilaskertomukseen kirjautuessa papereihin jää "sormenjälki". Musta on ihan kamala ajatus, että joku tosiaan voisi käyttää asemaansa noin väärin..

Joo, kun tapaatte alkusyksystä Ikeassa, niin tulkaa siihen naapuriin, Jorvin sairaalaan, mä olen kaiketi siellä=)

JuhannusG; Eka kertaa ollaan siis ihan kotona. Mä en ole liian innostunut lähtemään mökkijuhannuksen viettoon kuivin suin, ilman kunnon peseytymismahdollisuuksia jnejne. Ehkä yhtenä päivänä lähdetään veneilemään iha tuohon saaristoon vaan. Nyt on eka kertaa tämän raskauden aikana tullut sellainen fiilis, että olisi ihana lähteä vähän irrottelemaan tyttöporukassa..
Jaahas..ja Jazzin loma alkaisi sitten perjantaina..tai siis sairausloma, toivotaan. Lomasta tuli mieleen, että ette arvaa miten mun tekis mieli lomalle, siis oikeelle lomalle esim. Italiaan kaupunkilomalle, manner-Espanjaan.....johonkin! Me matkustellaan tosi paljon ja tämä on nyt eka kesä aikoihin, ettei lähdetä Ruotsia ja Latviaa kauemmas. Onneksi oli huhtikuussa se mega-upea euroopan loma miehen kanssa kaksin..
Päivän jatkoa; BM

Tuuli: Kyllähän lapsuudenkodista opituilla tavoilla on suurikin vaikutus. Uskoisin että mikäli te osaatte hellitellä ja halitella toisianne ja hän osaa sinulle näyttää tunteensa, niin se välittyy myös lapselle.

Peittelystä: ehkä sun kannattaa yrittää olla tekemättä sen kummempaa numeroa asiasta. Korkkaat vaikka siideripullon, jota sitten kuljetat mukanasi koko päivän (kukaan ei varmastikaan laske kuinka mones pullo sulla menossa on), annat täyttää viinilasin mutta jossain vaiheessa vaihdat lasia miehen kanssa jne. Pari suullista ei ole vaaraksi lapselle. Osta alkoholittomia siidereitä, niistä ei välttämättä erota että eivät ole ihan aitoa tavaraa. Ymmärrän että haluat kertoa uutisen ensin läheisille ja sitten vasta kavereille, mutta varaudu henkisesti myös tilanteeseen jossa joku saattaa kysyäkin asiaa sinulta suoraan.
Näillä hämäyskeinoilla olen onnistunut peittelemään hyvin, jotkut tarkkaavaiset ovat saattaneet jotain huomata mutta hienotunteisuuttaan eivät ole sitten mitään kysyneet. Toivotaan etteivät teidänkään kaverit lähtisi kovasti utelemaan tai tekemään suurta numeroa juomattomuudestasi.

Ikea ei välttämättä ole pöllömpi paikka tavata, joten pistetään mietintämyssyn alle. Ja tullaan sitten BM:aa tapaamaan sairaalaan. =)

Me ollaan muuten BM myös kovia reissaamaan ja ollaan myös reissattu tyttelin kanssa paljon, sekä kotimaassa että ulkomailla. Nyt ei olla hetkeen tehty Ruotsia pidemmälle mitään matkaa ja tuntuu ahdistavalta. Mä olen sellainen, että mulla pitäisi olla jo seuraava matka tiedossa/varattuna kun edelliselle ollaan menossa.

Siitä tulikin hyvä Galluppi mieleen: lempimatkakohteesi.
G: me tykätään tehdä kaupunkireissuja, ei olla rannalla löhöilijöitä. Häämatka Nykiin pari vuotta sitten oli ikimuistoinen ja perheloma Roomaan viime kesänä myös aivan ihana. Nyt tekisi mieli lähteä Thaimaahan käymään, mm. hyvän ruuan vuoksi. Jonnekin varmaan lähdetään ensi keväänä, riippuen tietysti kuinka vilkas ja rauhaton tuo masumies sitten masun ulkopuolella on. =)

Moikka!

Pitkästä aikaa täälläkin - ja hui, miten paljon tekstiä ja vissiin uusi ketjukin sitten viime kerran...

mulla jälkivuotoa tuhruineen kesti sen 6 viikkoa, ei niin kivaa. Jälkitarkastus oli runsas viikko sitten ja siellä lääkäri ihmetteli,etteikö mulle tullut yhtään repeämiä tms? Hmm, mullahan leikattiin väliliha ja laitettiin monta tikkiä! Mutta oli siis niin hyvin tikattu ja parantunut että sai oikein etsiä sen arven ;) hyvä niin.
Seksi tosiaan on parempaa nyt :D, vaikka vähän välillä kirpaiseekin... ja liukuvoide on jees :)

Meillä neiti on saanut myös nimensä ja huomenna täyttää jo 2 kuukautta!! Mihin se aika menee?!
Kasvanutkin on... viime viikolla lääkärin tarkastuksessa 5750g ja 58 cm!

Ihanaa kesää kaikille!
Sori, etten jaksanut alkaa kommentoida, mutta oli niin paljon tapahtunut... Onnea tasapuolisesti kaikille eri vaiheissa oleville!!

Maaria ja neitokainen melkein 2 kk

Tuuli: hommaudu tekemään paukut... Itelle vaan lantrinkia... Tai sit tosiaan siideripullo tai olvipullo kourassa ja käyt täyttämässä vedellä tai mehulla sopivan tilaisuuden tullen. Tai sit voit heittäytyä tosi rankalle 'antibioottikuurille'...

Kiitoksia taas kerran vihjeistä! Olvipullo kourassa kyllä taitaisi herättää enemmän huomiota kuin mikkään muu, sillä en juo ikinä olutta :) Ei kukaan muutenkaan oleta, että olisin räkäkännissä, sillä yleensä en juo niin paljon. Viini ja siideri on mun lempijuomat. Täytyy tosiaan ottaa vaan viinilasi vastaan ja hankkia omat alkoholittomat siiderit. Just viime viikonloppuna ostin kokeeksi niitä ja näyttävät kyllä ihan samanlaisilta lasissa kuin tuhdimmat siiderit.

Jazz joo sitä olen kanssa miettinyt, että kyllä sillä, miten me näytämme tunteemme toisiamme kohtaan, on suuri merkitys. Ja kyllä minun mielestäni mieheni näyttää tunteensä minua kohtaan ihan normaalisti, hellittelee yms.

Lempimatkakohde galluppiin haluan ehdottomasti osallistua, mutta myöhemmin, nyt on KIIIIIIIRE!

Tuuli

Tuuli, tuo peittelyhomma on kyllä vaikeeta... siis jos sut ollaan totuttu näkemään lasi tai pullo kourassa. Mutta holittomia vaan peliin ja huolehtii, ettei kukaan nää pulloja/tölkkejä.. ja samaa mieltä Jazzin kanssa, että varaudu suoriin kysymyksiin!

Näyttää olevan yleinen tuo 6 viikon jälkivuoto.

LempimatkakohdeG: jaa-a. Ite en ole matkailuihmisiä oikeestaan.. tykkään kyllä päiväreissuista, yöksi olis aina kiva päästä kotiin. Varsinaisia ulkomaanmatkakohteitani ovat olleet tasan Ruotsi, Saksa (ja piipahdus Hollannissa), Viro ja Venäjä. Mies olis mielellään lähdössä johonkin, mutta itellä on jotenki sellanen tunne, että mielummin laitan matkailuun uppoavat rahat johonkin "näkyvämpään" (t. materialisti Härkä...).

Tehiksellä ollut lettukestit, kuulostaa herkulliselta. Voitteko kuvitella, ite olen tasan kerran elämässäni paistanut "lettuja" ja eihän niistä mitään tullut. Leipomisosasto muutenkaan ei ole mun vahvuuksia, ennemmin laitan ruokaa.

Kiva kuulla, että Maaria on toipunut repeämistä hyvin. Ja onnittelut pienokaisen nimeämisen johdosta :)

Tervehdys!

Onpahan tullunna tekstiä ja asiaa paljommin.

Jussig: aattona ollaan varmaan ihan kotosalla, su onkin tyttöjen serkkupojan synttärit. Yleistä oleilua ja grillausta tossa pihalla.

Me ollaan aika laiskoja matkustelemaan... ollaan enempi mökki-ihmisiä. Omaa mökkiä meillä ei siis ole mutta muutama kesänviettopaikka järven rannassa on sentään! Ja ehkäpä se oma mökkikin vielä joskus!

joku kyseli jälkivuodoista: mulla kesti ekalla 4 vkoa ja siitä 2 vkon päästä alko menkat. Tokalla kertaa vuosin vain 2 vkoa ja 2 viikon päästä vuodon loppumisesta alko menkat. Kierrot oli heti säännölliset. Ja täys imetys ollu molemmilla n.5kk, kaikenkaikkiaan vähän alle vuoden.

Vilkutukset vauvautuneille, kiva kun välillä kurkkaatte meitä "muumi-mammoja" =D

tyttö/poika keskustelu oli ollu vilkasta (unohdin jo yli puolet xD). Mua ÄRSYTTÄÄ kun meillä on noi 2 tyttöä niin on jokusen kerran kysytty/kommentoitu että poikaakos yritätte... Toi iskä toivoo ehkä jiukan enempi poikaa ja mä taas toivon pikkusen enempi tyttöä, ultran mukaan näytti ehkä enemmän tytöltä. Ens vkolla mennään kurkkaamaan omalle gynelle vaavia ja muutenkin kunnon tarkastukseen, sillon varmaan näkyy paremmin. Mä en oikein saavuttanu luottamusta siihen nappeja määräävään tötterö-lääkäriin...

heh, me ollaan varmaan ton isännän kans ihan pöllöjä... käytiin eilen kattomassa yhtä rintamamiestaloa ja olishan se kiva... paljonhan siihen joutuu/saa tehdä mutta tekis pikkuhiljaa. Noh me sitte laitettiin tänään tää meidän osake myyntiin. Katotaan nyt onko se eilinen talo meidän tulevaisuus, mutta jokatapauksessa meinataan talo ostaa.
Vähän ahdistaa ne tulevat näyttö-rumbat mutta... toisaalta parempi tehdä se nyt kun vaavi majailee vielä sisäpuolella =D

Olo ihan kohtalainen nyt kun on saanu ns. oman kunnon mukaan liikkua, ei vaivaa iskias niin paljoa kun saa huilia välillä eikä turvotusta ole yhtään.

aurinkoista päiväjatkoa! ÄssÄ +tyyppi 26+6

Mun "suosikkini" löytyy juuri manner-Espanjassa, Barcelona on yksi parhaista, missä on koskaan käyty, siellä on jokaiselle jotakin, ranta, ostoksia, kulttuuria, nähjtävyyksiä ja tietysti ihania tapaksia ja herkullista sangriaa. Mun tekisi mieli niinikään Thaimaahan, en ole vielä kenenkään kuullut moittivan matkakohdetta. Koskaan en ole käynyt. Jazz, olet ihan samoilla linjoilla (tässäkin) mun kanssa. Eli aina pitää olla loma "edes" tiedossa. No, Intiaan lähdetään näillä näkymin lokakuussa sukuloimaan, mutta se on nyt sellanen...hmm..sukuloimisloma=)

Ässälle on iskenyt asuntokuume, join the club! Mä en ole saanut vielä miestä suostuteltua, kerroinkin, kun löydettiin ihan ihana talo, mutta kun on tämä oma myymättä..

Päivänjatkoa!

Aivan totaalinen uupumus iski ja hirvittävän polttava ja jäytävä selkäsärky... höh. Työnteosta ei tule mitään, joten tulinpa tänne höpöttelemään. Kyllä tämän olotilan kanssa tässä kärvistellessäni toivon hartaasti, että kävisi kuten BM tuossa ennusti: lomalle lompsis jo huomisesta lähtien. En panisi pahitteeksi.

Hienoa että ÄssÄllä ei enää selkä niin kovasti vaivaa. Mitenkäs oli, oletko nyt virallisesti saikulla äippiksen alkuun vai pätkissä edellen?
Voin kuvitella miten ärsyttäviä nuo kommentit ovat tuosta pojan yrittämisestä. Totuushan on, että vaikka sitä kuinka jompaa kumpaa toivoisi, ei siihen pysty oikein itse vaikuttamaan eikä sitä lapsukaista kyllä takaisinkaan työntäisi vaikka olisi sitä "väärää" sukupuolta. Siitä syystä en oikein ymmärrä miksi ihmiset niin sitä asiaa utelevat ja vetävät omia johtopäätöksiään...
Minäkin olen tässä päivä päivältä enemmän sinut tuon poikaodotuksen kanssa ja olenkin alkanut jo odottamaan sitä hetkeä, että pääsen näkemään minkälainen masumies sieltä masusta putkahtaa. Kovasti hän tuolla ainakin potkuttelee tälläkin hetkellä.

Yht'äkkiä tulikin mieleen kyssäri painoarvioista. Onko teille annettu ultraushetken mukaan painoarvioita ultran perusteella? Meille nimittän sanottiin viime viikolla, että masukki painaa n. 660g. Tytteli painoi muistaakseni suunnilleen samoilla viikoilla tehdyn ultran mukaan 475g, eli aika huima ero.

Maarialle vilkutukset ja onnittelut neidille nimestä! Hienosti olet toipunut synnytyksestä ja hyvin tyttö kasvaa.

Hyvä homma Tuuli, ettet ole normaalisti kova ottamaan. Uskoisin että peittelyoperaatio sujuu hyvin ja saat pitää tilasi vielä salaisuuten.

Mulla on myös aivan hirveä asuntokuume. Ongelmana on tosiaan se, etten millään kuitenkaan haluaisi luopua meidän nykyisestä asunnosta enkä osaa päättää haluasinko asua maan tasalla vai helposti kerrostalossa. Mies on tehnyt päätöksen, että pari vuotta vielä asutaan nykyisessä ja sitten vasta ruvetaan pohtimaan uusia vaihtoehtoja. Onneksi hän ei ole maailman jästipäisempiä ihmisiä, joten jos seinät kaatuu niskaan jo ennen tuota eräpäivää voidaan muita vaihtoehtoja ruveta katsastamaan aikaisemminkin.
Toivottavasti siis ÄssÄn perhe saa nykyisen asuntonsa myytyä ja BM taivutettua miehen ostamaan unelmatalon. =)

Barcelonasta piti vielä sanoa mielipide. Ihana paikka ja sangria oli loistavaa ja tarjoiltiin ämpärin kokoisissa laseissa. Mun visakortin tiedot kopioitiin sillä reissulla ja puoli vuotta myöhemmin sillä ruvettiin tekemään isoja ostoksia. Onneksi Luottokunnan riskienhallinnassa oltiin hereillä ja kierre saatiin katkaistua heti. Samalla reissulla siskon laukku varastettiin, joten reissu oli noiden kommervenkkien vuoksi ikimuistoinen. Kaupunki oli kyllä hurmaava ja siellä oli paljon katsottavaa ja kuten BM totesi, jokaiselle jotakin. Voisin mennä uudestaan huonoista kokemuksista huolimatta.

Jepulis, kello onkin jo kolme ja tässä pääsee piakkoin suuntaamaan kotia kohti.

Päivän jatkoja!

Heips!
Tuntuu mahdottomalta pysyä jutuissa mukana!

Siihen sukupuoli kysymykseen.. En todellakaan osaa sanoa kumpaa toivon enemmän, molemmissa on puolensa. Tyttö on ennestään, joten ois ihan kiva saada tyttö. Mutta toisaalta haluaisin myös pojan. Ollaan puhuttu, että lapsia tulee vähintäään se kolme mielummin enemmän, et toivon, että olisi molempia. Hmmm...ehkä piskuisen enemmän toivon poikaa... Toinen tyttö ois kyllä käytännöllisempi, kun tytölle ois valmiina vaatteita yms. Kuhan sieltä nyt jompi kumpi tulee! Esikoista odottaessa kyllä salaa haaveilin tytöstä, mut asennoiduin siihen että poika tulee. On varmaan totta, et naisilla on tarve saada tyttö ja miehillä poika. Oma äiti suhteeni on muuten melko viileä..toivon, etten toista samaa kaavaa..
Tuulille: olen miettinyt samaa, mutta omalta kannaltani, siis etten toistaisi itse samoja kaavoja. Pystyn halailemaan ja pussailemaan miestäni ja sekä lastani, vaikken omia vanhempia tai sisaruksiani. Miehelläni on erilaiset lähtökohdat ja hän kyllä pussailisi enemmän, mut mulla on siinä jonkinlainen kiintiö :) mutta kuitenkin olen pystynyt aloittamaan ikään kuin puhtaalta pöydältä.
Luulen, että myös miehesi pystyy katkaisemaan kierteen, jos pystyy sinulle hellyyttä osoittamaan.

Jussista: Me mennään mun vanhempien kanssa niiden mökille, vaikkei läheiset välit olekkaan..pystyn jotenkin kestämään kuhan pääsee saunaan ja uimaan! Mies on töissä koko jussin, mut varmaan tulee käymään. Ostin muuten täysin alkoholitonta olutta saunajuomaksi.

Huomasin eilen, että vatsani on kutistunut! Miten se on mahdollista? myös mies huomasi eron. Vaaveli on kyllä normaalisti potkiskellut. Huomasin et myös rinnat tuntuu pienemmiltä ja sormus tuntui isolta sormessa, isommalta kuin ennen raskautta. Ehkä aiemmin on ollut turvotusta ja nyt laskenut? Painoa tullut yht. raskauden aikana n. 3kg. Neuvola ma niin täytyy siellä kysellä.

Myös mulla jälkivuoto kesti n.5-6 vk. Ja seksi parani, ja harveni :)

Mäkin haluan lettuja!

Tilasin muuten vauvalle kantoliinan ja itselleni smartball-geishakuulat. Onko kellään tietoa voiko niillä vielä treenailla vai pitääkö odottaa synnytyksen jälkeen?? Entä onko kellään kokemusta noista kantoliinoista?

Ninni rv 22+6

Huomenet!
Täytyy tästä kohta sännätä viikonlopun sapuskat ostelemaan, mutta ensin poikettava täällä :-)

Ninni, mulla oli tässä samanlainen vatsan kutistuminen havaittavissa. Varmaan liittyy vauvan asentoonkin. Täällä ainakin potkitaan jotenkin eri paikkoihin kuin ennen. Tähän asti mulla vauva ollut tosi ylhäällä. Nyt tuntuu, että vatsa ehkä vähän laskenut. Pienen pieni pallo on nyt alavatsan ja navan seudulla.

Mulla kokemusta sekä kuulista että kantoliinasta :-)
Tosin nuo kuulakokemukset aikas vähäiset. Ostin ne vasta kolmannen synnytyksen jälkeen. Myyjä sanoi, että aluksi on vaikeuksia pitää niitä sisällä, saa tehdä kovasti töitä. No, minä iskin kuulat sisään. Siellä oli ja pysyi. Totesin, että kai ne vehkeet sitten on kunnossa ja heitin kuulat kaapin perälle :-D Joo, oikeasti laiskuutta. Olis niitä hyvä käyttää. Mun käsitys on, että niitä sais raskausaikana käyttää. Mutta en ole varma...
Kantoliinana meillä Hug-a-bub. Ihana. En ollut mikään hirmuaktiivinen liinailija tuon kolmosen kanssa, mutta ei se ihan kaappiinkaan jäänyt. Viime kesänä oltiin muuten latotansseissa koko perhe, jossa tanssattiin nuorin liinassa :-) Ei ihan jenkalle pystynyt... Uskon, että tuleva vauveli pääsee aktiivisempaan liinailuun. Tosin, jos meillä taas vuorossa lonkkaluksaatiovauva, ei ensimmäiseen kolmeen kuukauteen, kun on lastassa :-( Meillä perimässä tuo vaiva. Mulla ja tytöllä se on ollut. Tytölle todennäköisempää tulla.

Nyt pitää mennä pukemaan :-)
Palaillaan...

Tehis rv 23+4

Heipsis!

Ensin lekurikuulumiset: saikkua pukkasi nyt alkuun 1,5 viikkoa. Verenpaineet koholla! Kuten arvata saattaa, säikähdin toden teolla kun on tuoreessa muistissa kaverin raskausmyrkytys ja ennenaikainen synnytys. Lääkäri kuitenkin rauhoitteli ja sanoi, että johtunee todennäköisesti stressistä eikä raskausmyrkytyksestä. Sain määräyksen mennä ensi viikolla nlaan mittauttamaan uudestaan ja samalla ottamaan kilpparikokeet, jotta voidaan sulkea pois elimelliset syyt mun pohjattoman väsymyksen taustalta. 4.7. uudestaan lääkäriin, jossa sitten katsotaan tilanne uusiksi. Jos edelleen väsyttää ja paineet ok, tulen todennäköisesti siitä huolimatta saamaan lisää saikkua. Helpotuksen huokaus.
Muuten oli kaikki ok, paikat eivät ole lähteneet aukeamaan eikä kohdunkaula lyhentymään vaikka on supistellut. Vaaveli on kääntynyt masussa istumaan ja se on selkeästi vaikuttanut mulla mahan muotoon ja kokoon. Sf-mitta oli 25 (huolimattomasti mitattuna), eli siltä osin mennään yläkäyrillä.
Eli Ninnin masun muodon muuttuminen johtunee vauvan asennosta ja mahdollisesti myös turvotuksen häviämisestä. Mulla mahtui sormukset myös aamulla sormeen, pitkästä, pitkästä aikaa. Kivaa olla taas naimisissa. =)

Mua kiinnostaa myös liinailu ja geishakuulat. Onko kellään tietoa voiko noita kuulia käyttää raskauden aikan? Tuskin niistä nyt mitään haitta on. Ei tule treenattua noita lantionpohjan lihaksia ilman mitään apuvälineitä ja mies ei jaksa koko ajan urheilla mun kaa. ;)
Sitä liinaa olen tosiaan miettinyt, mutta en oikein tiedä minkä tyyppinen olisi hyvä. Kommentteja, vinkkejä ja pohtimisen aiheita kokeneilta liinailijoilta, ja muiltakin tietty, otetaan kiitollisuudella vastaan!

Kauriille ja Iidalle vilkutukset ja hyvät jussin toivotukset! Onnea pienokaiselle nimestä!

Tehikselle pitkää pinnaa ruokakauppaan, siellä taitaa olla muutama muukin ostoksilla... heh.

Mitäs vielä. Ei kai tässä mitään kummempaa, väsyttää, närästää ja sitä rataa.

Jazz ja pikkuinen rv 24+4

Ai niin, pitihän mun vielä kommentoida sitä kun lekurilla oli perhe Brunolla käymässä ultrassa. Isosisko, ehkä noin 6-7 v., halaili ja pussaili äidin masua niin söpösti, että ihan tippa tuli linssiin. Kassatätsy kysyi sitten tytteliltä, että mitä siellä masussa näkyi, johon tyttö vastasi että poika siellä oli ja hän on kuulemma toivonutkin poikaa. Oli jotenkin niin hellyttävä tilanne, etten voinut olla hymyilemättä. Sai mut hyvälle tuulelle. =)

Hyvä Jazz, että pääset vähän lepäämään! Toivotaan, ettei mitään sen kummempaa väsymyksen taustalla. Iteki olen kyllä ihan puolkuollut toisinaan, ja tuntu taas yön jälkeen, etten ollut muka nukkunut yhtään, vaikka ihan hyviä pätkiä sainkin vetästyä.

Olipas tosiaan hellyttävä tilanne Brunon vastaanotalla Jazz!

Hmm.. me vähän meinattiin jättää kauppareissu huomiselle, ollaanko ihan hulluja...? Onkohan siellä mitään enää sit jäljellä? No, pitänee harkita, josko kuitenkin illalla yrittäis saada aikaseks.

Mäkin olen tota liinaa miettinyt..onko se vaikeeta lyhyelle ihmiselle? Kerran kattelin kun yks kaveri viritteli sitä ja näytti jotenki niin hankalalta touhulta.

Tosta tunteiden näyttämisestä tuli mieleen. Kun ennen pojan syntymää aina erotessa (siis ei sanan varsinaisessa merkityksessä!) ja tavatessakin miehen kanssa tuli suukota vaihdettua, niin JOSTAIN IHMEEN KÄSITTÄMÄTTÖMÄSTÄ SYYSTÄ tämä tapa jäi lähes kokonaan pois pojan synnyttyä!? Poikaa kyllä molemmat halitaan ja pusutetaan, mutta jotenkin tuo keskinäinen hellyyden osoittaminen on jäänyt ihan minimiin. Kuulostaapa lohduttomalta, ihan tulee paha mieli, kun tämän toteaa "ääneen". Pitäisköhän alkaa tekemään jotain, ennen kuin on liian myöhäistä.. Siis ei me nyt ikinä olla oltu mitään lässynlää rakastan rakastan -tyyppejä kumpikaan, mutta siis ei tääkään nyt kai ihan normaalia ole.

Tästä onkin hyvä jatkaa toivottamalla kaikille ihanaa juhannusta jo tässä vaiheessa, jos en tänne enää ennätä (heh, kun on tääl töissäkin niin hirvee "kiire"..)

Omppu ja Toivo 15+1

Toivottelempa minäkin hyvät juhannukset ennen kuin häviän netin tavoittamattomiin.
Omppu, meillä on alusta asti ollu tapana suukottaa ennen lähtöä ja tullessakin, ja minä kyllä toivon että asia jatkuisi niin. Nytkin kyllä itku silmässä olen ja ukolle raivoan, niin uskollisesti tuo kävi suukon poskelle antamassa. Että kannattaa ottaa miehen kanssa asia puheeksi, sitä myötä meilläkin on tullut tämä pusuttelu, vaikkei avo tosiaankaan ole mikään lässynlää täälläkään päässä.

Mervi rv 33+5

Hyvää juhannusta!

Kuulista oli joku kysynyt. Raskausaikana saa ja on hyväkin käyttää. Saa siis hankittua apteekista tai alan liikkeistä. Hyvä harkkaohje on, että koittaa ensin yhdellä, sitten kahdella (ei yleensä teetä hirmuista työtä) Me puhuttiin kaverin kanssa just tästä, kun molemmilla kävi "tehikset" eli kuulat sisälle ja siellä pysyi vaivatta, että tuntui että kuulat ikäänkuin "katosivat", koska kumpikaan meistä ei joutunut mainittavasti tekemään työtä kuulien sisällä pitämiseen.
Anyway, lajia pystyy harjoittamaan siten, että öljyää esim. liukastevoiteella kuulat, siinä on sitten vähän enemmän työtä. Ja kannattaa harjoittaa lihaksia molempiin suuntiin, eli lantiopohjalihasten avulla pusertaa kuulat myös ulos.
Mä olen säännöllisesti treenaillut jo useamman vuoden ja en tiedä siis onko ollut hyötyä, tuskin haittaa kuitenkaan. Ei ainakaan mitään tiputtelu-ongelmaa ole koskaan ollut aivastaessa tai muutenkaan..tiedä sitten.

Kantoliinasta ei kokemusta, enkä ajatellut hankkia. Toisaalta vaikuttaa kätevältä, mutta en sitten tiedä. Tottuuko vauva siihen että on koko ajan lähellä?? Vastailkaa te viisaammat!

Ok..kiva jazz että pääsit lepäilemään, ei varmaan mitään vakavaa, kuten itse totesit, stressi varmaan paineita koholle hilannut.
Päivänjatkoa; BM