EX-KERMIT 26 toukokuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
23.5. Sonia
24.5 senora
25.5 Tehis
26.5. Niksu (veikkaan tyttöä)
31.5 Omppu
1.6 Jazz (Safiiriki ekaks ennen ku hokas pvm:n varatuksi)
3.6 Safiiri
5.6. Katzu

KATZUN VAUVA
10.6.2008 Gia
13.06.2008 Ninni
14.06.2008 Tuuli
15.06.2008 Omppu
16.06.2008 Niksu (veikkaan poikaa....)
17.06.2008 Safiiri
18.06.2008 Sonia
20.06.2008 Tehis
22.6.2008 Jazz
23.6.2008 Senora

GIAN VAUVA
23.5. Sonia
24.5. senora
25.5. Tehis
31.5. Omppu
1.6. Jazz (Safiiriki ekaks ennen ku hokas pvm:n varatuksi)
3.6. Safiiri
5.6. Katzu

YLLÄRIPLUSSA-ARVAUS (kuka yllättää takavasemmalta?)

Tehiksen veikkaus: Omppu :-D

KATZUN VAUVAN SYNTTÄRIPÄIVÄ

10.6.2008 Gia
13.06.2008 Ninni
14.06.2008 Tuuli
15.06.2008 Omppu
16.06.2008 Niksu (veikkaan poikaa....)
17.06.2008 Safiiri
18.06.2008 Sonia
20.06.2008 Tehis
22.6.2008 Jazz
23.6.2008 Senora

GIAN VAUVAN SYNTTÄRIPÄIVÄ

23.5. Sonia
24.5. senora
25.5. Tehis
31.5. Omppu
1.6. Jazz (Safiiriki ekaks ennen ku hokas pvm:n varatuksi)
3.6. Safiiri
5.6. Katzu

YLLÄRIPLUSSA-ARVAUS (kuka yllättää takavasemmalta?)

Tehiksen veikkaus: Omppu :-D

Nyt kelpaa mullekin :-) Perfektionismilla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä!
Siis kaikki noi on mun työvaiheita. Sorry, hiukan meni värkkäykseksi.

Nyt on uusi jäsenkin hyväksytty suljetulle.

Jotain piti kommentoidakin, mutta pää lyö nyt ihan tyhjää taas. Täytynee palata huomenissa...
Gialle suppareita kummiskin tästä!!!!!!

Illastusta!

Täällä on vihdoin saatu hieman umpisolmua löysemmälle.. Isäntä jopa myönsi, että hänellä on jonkilainen vitutus päällä.. Mikään kotihomma ei kuulemma kiinnosta jne. Oliskohan 30 kriisi menossa..

Katseltiin tuossa kun lapset saatiin nukkumaan yhdessä Metsoloita DVD:ltä. Pitkästä aikaa naurettiin yhdessä.. Siinä samalla sitten hieman saatiin vitutusvyyhtiä purettua.. Tuntu, että jonkin kokoinen kivi vierähti pois rinnalta..

Olo parani heti.. oli ihan eri tunnelma laittaa pyykkikonetta pyörimään kun tietää, että voi mennä suht hyvillä mielin nukkumaan.. Siinä keskustelun lomassa yritin isännältä kysellä, että mitä hän luulee kiinnostaako minua aina kotihommat ? Mutta silti ne on tehtävä jne.

Huomenna olis esikoisella lääkäriaika.. hänellä on sellainen kummallinen tapa vääntää peukaloita ihan luonnottomaan asentoon.. käydään varmistamassa ettei ole mitään nivellukkoa tai sellasta.. Ja muuten olen lasten kanssa ihan kotosalla..

Joitakin paperihommia pitäs hoitaa.. esim. Holiday clubin vuosimaksusta pitäs soitella.. meinattiin laittaa koko osake myyntiin kun ei kuitenkaan koskaan keretä mihinkään ja nykyää on niin hyviä pakettitarjouksia ja on noita ystäviä joilla on mökkejä joita voi lainata.. Sit olis sähkömittarilukeman soittoa ja vuokrailmoituksen suunnittelua.. Pitäs etsiä vuokralainen tuohon seinän taakse..

Torstaina meinattiin lähteä pihatalkoisiin.. Isäntä oli sitä mieltä, että olishan meidänkin hyvä osallistua kun on kuitenkin suhteellisen pieni taloyhtiö ja myö kuitenkin omistetaan pari osaketta siinä taloyhtiössä.. Joten isomummi saa yövieraita..

Pyykkikone tais lopettaa, joten ei muuta kun pyykkiä laittamaan ja sitten isännän kainaloon.. ; )

Pikku2

Aamun ekalta huomenet :-)

Tänään tahtoo jotain iloista jännättävää! Katseet kohti Katzua ja Giaa! Kyllähän se Katzun mieskin joutaa sieltä synnyttelemään tulla. Pääasia, että meillä ois jänskää :-D

Täällä heti aamutuimaan taas vatsa jatkaa sekaista oloaan.. Mun diagnoosi kyllä vaan vahvistuu. Katotaan onko lääkäri samaa mieltä:-) Tässä kelailin vielä vuosia taaksepäin, niin musta tuntuu, että tuo on kauan jo oirehtinut enemmän tai vähemmän ja erityisesti raskauksien jälkeen. Tyypillistä tossa on just se oireiden kirjo ja niihin tottuminen. Näky haaveilupuolellakin joku ihmettelevän raskausoireitansa, mihin joku oli just tota vajaatoimintaa tarjonnut selitykseksi.

Pikku2, meillähän Hoolla on se napsupeukalo. En tiedä, onko nivellukko sitten vielä eri juttu. Tämä vaiva johtuu ahtaasta jännetupesta, joka siis elokuussa leikataan, jos ei itsekseen nyt tuossa kesän aikana korjaannu.

Eipä tässä tällä hätäisellä käynnillä muuta. Pitää käydä viemässä koululaisia, kun on onkea ja muuta rekvisiittaa :-)

Tehis

Huomenta

Pikku2 saanut oloin kanssa juteltua, Tosi hyvä juttu! =)

Hyvä Tehis, että pääset lekuriin piakkoin.

Juu, ei tarvinnu viimeyönä nukkua koko yötä... pinniksestä kuului ekan kerraan "heee" ja nenä pilkisti pinnojen välistä 11 maissa... seuraavan kerran 4 maissa ja nyt neiti vetelee sikeitä aamumaidon jälkeen =D

Mä lahopää unohdin eilen tirpan hammashuollon... juma että otti päähän kun tajusin! meiltähän on 300m matkaa tohon terv.keskukseen, mutta myöhässä on auttamattomasti myöhässä.

taidan mennä keitteleen tirpalle puuron ja sitte ulos levittään vaippapyykki Näkyy aurinkokin paistavan, joten aurinkoista päivää kaikille =)

Juu-u aurinko paistaa täälläkin :) Huomenta vaan kaikille! Täälläkin syödään puuroa. Tosin vain mä syön...M näyttää syövän nyrkkiään.

Mä olen koko aamuyön seikkailut Ompun kanssa...siis unessa :) En mä oikein tajua, mitä me puuhattiin - teillä oltiin ja kovin tehtiin pihahommia ja siivoiltiin. Oli ihan pöllämystynyt olo, kun heräsin. Piti ihan kelata, että ollaanko sitä kotona vai Omppulassa :)

Hiukan nauratti tuo Safiirin miehen heitto tuosta reijot -palstasta :D Voisi olla suurikin menestys!

Katzu kyseli vauvan pään kiinnittymisestä. Mä muistelisin, että mulla meni noin puolitoista viikkoa siitä, kun terkka sanoi, että pää on kiinnittynyt siihen, kun M syntyi.

Ilahduttavaa oli kuulla, että Pikku2:lla alkaa solmut aukeamaan. Jäi muuten juttu silloin joskus kesken niistä teidän kesälomasuunnitelmista - mitä suunnitelmia teillä on?

Eipä tässä kai taida mitään enempää asiaa olla...Jos menis laittaan pyykkikoneen pyörimään ja ihmettelis sitten, mitä tänään tehtäis Ämmän kanssa.

Aurinoista keskiviikkoa kaikille!

Tuuli

Ai niin kävin suljetulla, mutta unohdin kiittää Senoraa Tirpan kuvien laittamisesta! Niin ne pienet tytöntyllerötkin vaan kasvaa! Kyllä varmasti on isukki jo kierretty pikkusormen ympäri :)

Tuuli

Ai mä en nähnyt Tirpan kuvia suljetulla...? Mut Ämmä (kirjoitin eka nimensä tähän!) on just sen näkönen, että v*ttu mitä sä yrität mulle syöttää =D

Paistaa joo, mutta aika tuulista näyttää edelleen olevan. Sais tyyntyä! Ai Tuuli oli täällä hommissa yöllä, pitääkin käydä tarkistamassa piha ;) Mäkin näin kyllä ihan eläviä unia koko yön, ja noin kolme kertaa heräsin ihan täydestä unesta jalkeille, kun tee jotain vikisi. Sitte viiden syötöllä saatiin puolet pullon sisällöstä päällemme, oli jotenki kierteet huonosti. Kele.

tee tekee tossa tuttavuutta peilin kanssa, hyvän näkönen :) Ja kauheesti juttua kaverille.

Tosi kiva, että Pikku2:n mies on vähän avautunut. Kyllä se siitä, eiks niin?! Mitenhän Kapriksella, oliko yhteinen yöpaikka miehen kanssa?

Ettei tuo Tehiksen ylläriplussa-arvaus olis nyt kohdistunut hiukka väärään osoitteeseen! No, näillä tuulenpuuskilla tosiaan niin voihan se tuulipölytyskin olla tietty mahdollista ;)

ÄssÄllä tapahtunut harmillinen unohtaminen.. toivottavasti saatte pian uuden ajan.

Nyt on taas mentävä, tee hikeentyy. Tänään saakin taas olla yh, isäntä menee illalla Kissin konserttiin ja jää veljelleen yöksi...

Pikaisesti vielä kuskailujen jälkeen.. Pitää kyllä just sännätä ulos, on niin iiiiihana ilma :-)

Ootko Tuuli ihan varma, että olit Omppulassa?! Täällä nimittäin vieraat joutuu just tollasiin hommiin... Ilmankos Tuulikin suosiolla siirtää elokuuhun, hih. Jos vaikka ois pihatyöt tältä kesältä tehty!

Eilen unohdin kommentoida tuota Kapriksen kertomaa.. Siis aivan uskomatonta, mitä kaikkea voi tapahtua :-(

Ja ÄssÄn arskojen löytyminen oli hyvä juttu!
Vai kukuttu on siellä vähäsen.. No, sitä sattuu kilteimmilläkin tytöissä :-D

Ihania oli kyllä tosiaan Tirpan kuvat, voi että. Apua, ei kait vaan vauvakuume iske, kun tollasia katselee...
On se vaan niin "iso" jo tuo oma tytskä. Just sisko katseli suu ammollaan, miten se voi olla jo tommonen :-) Taputtelee, vilkuttelee, istuskelee niin terhakkaana ja veikeilee omia juttujaan. Nyt uutta on kieli rullalle. Ihan kyllä vahingossa, koska nuoleskelee kauheesti nyt yläikeniään. Ei oo vieläkään tullu hampaat läpi.. Konttausasennossa edelleen hytkytään, eikä varmaan ihan vielä siitä eteenpäin lähde, en usko.

Katzun kiinnittymiskysymykseen en osaa vastata.. Muistelisin, ettei mulla edes esikoinen kiinnittyny ennen synnytystä. Muut ei ainakaan, vaan on pää keikkunu tosi ylhäällä loppuun asti, niinku Ompun terkkakin melkein tietää :-D

Jeps, nyt on sännättävä sepeliä lapioimaan ja kärräämään. Jäi meillä eilisen vieraan kanssa vähän kesken.. Onneksi on tuo apumies kummiskin ;-)

Tehis

Hmmm. Saapa nähdä osuuko Ompun veikkaus lähimmäksi gian vauvalle. Paitsi että jos hän syntyis tänään, lähimpänä ois Niksu 26. päivän arvauksella.

Mitähän mää sanoisin ylläriplussasta? Ketkä onkaan listoilla?

Hyvä että Pikku2 saanu hieman setvittyä asioita siipan kanssa.

Kiinnittymisestä vielä. Viimeksi nelkku ei ollu kiinnittyny, muut muistaakseni oli. Oiskohan merkitystä sillä ku muut synty ittestään ilman käynnistystä. Ehkä nelkkuki ois kiinnittyny vähä myöhemmin.

Puheenaihe hermostuu joten on mentävä. Tsau.

Pikaisesti vain ilmottaudun.. Ei mitään ihmeellistä tältä suunnalta. Neuvolaan tänään aika sille uudelle terkalle. Toivottavasti menee paremmin kuin viimeksi..

gia rv 38+5

Myöskin pikaisesti koneella käymässä. Pihahommat vauhdissa ja ei malta koneella istua.

Aamulla irrotin sohvan päälliset ja vein pesulaan. Hieman yllätyin kun sanoivat, että ne saa vasta todennäköisesti 4.6. Soittavat jos ovat aiemmin valmiit. Voi kökkö. Ja meillähän on tasan yksi sohva.... Niin ja tuli pikkasen kuuma kun teiskasin niiden päällisten kanssa :)

Heräsin viideltä ja en meinannut millään saada enää unta. Puoli kuusi kävin syömässä muroja, kun alkoi maha kurnimaan. JOssain vaiheessa nukahdin ja kasin jälkeen nousin ylös.

Gia tsemppiä neuvolaan ja toivotaan että synkkaa uuden terkan kanssa

Se on taas morjens

Pienen kaffepaussin maltan minäkin pitää.
Aamupäivä mekin heilutettiin hihoja tosiaan ulkona ja saatiin taas yksi projekti kuntoon. Sepelit ja mullat on paikoillaan. Harmi, että oli varjon puolella toi työmaa.
Meinasin tästä kohta mennä pesasemaan nuo loput terassin ikkunat, jos tuo tytskä tulisi viekkuun rattaisiin katselemaan... Voipi kyllä olla, että unimattikin jo taas tulee.

Niin, keltähän kaikilta sitä ylläriplussaa vois odottaa..
Omppu, Safiiri, Jazz, Ninni, Kapris?, Pikku2, mää. Oliko muita?
Toi mun illan veikkaus oli puolivitsi, oikeasti kyllä luulen, että Safiiri plussailee pian:-)

Nyt menee neidin hermot, harvinaista kyllä ;-)
Moikka siis.

Tehis

Äkkiä vielä, kun jäi kesken..
Toivotaan tosiaan, että Gialla nyt fiksumpi terkka! Tulehan kertomaan sitten käynnistä.

Täytyy taas vähän keulia.. Korvikkeet jäi vielä kauppaan. Nyt ollaan päivisin saatu vietettyä oikein kunnon tissihetki. Äskenkin söi ihan kunnolla. Yksi kunnon syönti lisättynä tuohon iltaan&yöhön&aamuun on ihan ok. Vielä siis porskutellaan ilman lisämaitoja, jippiii!!!

Missäs Jazz? Onko siellä asuntoasiat edenneet?

Hitto, piti päästä sunnuntaina sinne taimistolle, mutta muistettiinkin sitten, että isäntähän lähtee jo Kiinan matkalle sillon :-(
Sinne on kyllä turha yrittää kahden pienen kanssa. Täytyy vielä neuvotella, jos jonkun kaverin sais mukaan..

Nyt menen niitä ikkunoita pesemään. Neitikin meni jo nukkumaan.. Hän ei pitkää aikaa ole hereillä tässä päivällä, 1,5-2h vaan.

äkkiä äkkiä... IHANAA ILMAA LUVATTU!
meillä taas molemmat lapsukaiset nukkuu (toivottavasti vielä 2-3 tuntia) ja meikä hyppää takapihalle grillaan itteään uuteen lepolasseen, ottaa kirjan mukaan ja kylmän kaljan =)))) aaaaah!!!!
(toivottavasti kukaan ei nyt luule, että kännejä vetelen..)
ja toivon, että oluen kuplat vievät masumakkaroita pois..

ja ihanaa kun pikku2 ollut parempi ilta miehen kanssa eilen!
meilläkin oli, joten näemmä sekin puoli tarttuu linjoja pitkin =)

nyt vaan sama kurssi jatkukoon..

enempää ei kerkeä. haluaa ruskeaksi! koska ruskea läski kauniimpaa kuin valkoinen ;)
olen jostain sanonna kuullut ja ihan mun mieleen!

Te pulisette suorastaan hengästyttävällä tahdilla, en pysy perässä ollenkaan....

Gia nyt voisi sitten Keppiksen jo pyöräyttää tätä maailman menoa katsomaan, ois kiva kerrankin voittaa jotain.... =)

Taju kauan kestää kyllä tuo sohvanpäällisten pesu, meillä se riemu on heti edessä kun pikku-ännä on varpilla lopettanut pulauttelemisen....=/

Mun puolesta myös uudetkin on tervetulleita porukkaan!!!

Kaprikslle ja Pikku2:lle lohtuhalitukset kakslahkeisten kanssa pärjäilyyn. Se putkiaivologiikka on välillä kerrassaan kummallista... =( Toivottavasti saatte kuitenkin tahoillanne ongelmat setvittyä ilman kaavakkeiden täyttöä.

Kävin eilen hammaslääkärissä... Yöks. Viime perjantaina lohkesi pala mun murheenkryyni-hampaasta (juurihoidettu joskus vähän rajuin ottein = hammas halkesi ja nyt siinä ei pysy paikat millään, eli n.6kk välein saan käydä sitä korjauttamassa). Eilen sitten sain ajan lääkärile ja kuinka ollakaan siinä paikkauksen tiimellyksessä se hammas hajosi mun suuhun. Siis on niin haperoa, että levahti sen hammaslääkärin käsiin. Parin viikon päästä menen takaisin, koko paikka otetaan pois ja katsotaan voiko sille tehdä enää mitään. Jos ei, niin sitten kiskoo koko hampaan pois.... Isompi yöks. Että ottaa pannuun tollaset jutut, en mitään inhoa niin paljoa kuin hammaslääkärissä käyntiä...

Nyt suljetulle kuvia katsomaan ja sitten pitää varmaan käyttää koiruudet (kyllä, edelleen niitä on kaksi...) ulkona kun poitsut vielä nukkuvat päikkäreitänsä.

Kesäisiä terkkuja!!!!

Niksu ja nukkuvat ännät

Veden vaihto ja pieni kaffeplörötankkaus samalla :-)

Toi Kapriksen lasten päikkärihetki kuulostaa kyllä taivaalliselta! Ou nou, lepolasse ja kylmä olut. Määki tahtoisin, mut nyt on vaan jatkettava..
Mun pitää tänään mennä käymään siellä työmaallakin vielä iltasella. Oishan se yks kalja tietty siihen mennessä haihtunu.

Hei, nyt vihdoin kirjotan yhden jutun, mitä on pitäny ajat sitten. Tuli tosta kaljasta mieleen..
Kahden ekan kanssa mä olin kans ihan absolutisti tuon imetysajan. Mulle valkeni totuus vasta kolmannen jälkeen. Lääkärin ohjeista otin oppia:-) Siis aivan hyvin voi ottaa yhden, pari, jos ei ihan heti imetä. Se maidon alkoholiprosentti on sama kuin oman veren ja haihtuu kyllä aikas äkkiä. Lähinnä ongelma on se, että mitään kaatokänniä ei oikein kannata ottaa, koska se käsittely voi olla pikkasen hataraa :-D Joo, eipä tällä kannata leikkiä laskea oikeesti! Mutta siis mä olen viinilasini nautiskellut iltaimetyksen jälkeen koko imetyksen ajan (joo, en joka ilta, heh!!!). Se on meillä ainakin se tärkeä yhteinen hetki, vähintään viikonloppuna, joskus jonain arki-iltana. Sohvalle käpertyminen ja lasi viiniä ja rupattelua...

Jep, nyt on mentävä jatkamaan.