EX-KERMIT 26 toukokuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Bellamariialla oli melkonen uutinen kerrottavanaan :) En ihmettele vaikka on vienyt hetken tottua ajatukseen... silti niin ihana uutinen!!
En ennestään "tunne" sua, mutta kiva nyt tutustua :)

Mäkin näin sieluni silmin tuon Jazzin ilmeen aurinkolasien takana :D
Yks tuttu mies rakensi paritalon appivanhempiensa kanssa, ei minusta vaan olis siihen :O

Hyvinki vois Tehiksen oireet viitata kilppariin... ei onneksi iso homma tutkituttaa! Sopis hyvin, että raskauden jälkeen tulis kunnolla esiin.Onko sulla ollu hiusten lähtöä?

Kävin just veret jättämässä labraan perjantaina noista kilppareista, toivottavasti loppuun asti menis ilman lääkkeitä. Eniten pelottaa just se, että sitte raskauden jälkeen aktivoituu.

Pikku2:lle voimia ahdistavaan paikkaan! Toivottavasti sun kirje herättää miehes ajattelemaan... Just yks päivä luin lehdestä, että vihan tunteiden patoaminen johtaa usein masennukseen. Että kannattais päästää vaan ulos kaikki negatiivinenkin. Kun itkee, niin sen jälkeen pitäis vielä puhua.
Selviä asioita tietty, mutta aina ei siihenkään oo mahdollisuutta.

Mulla on just se huono tapa purra hammasta ja miettiä yksin asioita, sitten ne kertyy, eikä yks räjähtäminen niitä päästä pois saa.
Eilen olin taas niin vaikea... mies on onneksi aivan erilainen ku ennen. Aivan kuin se eka kertaa tajuais jotain :D
Mää jatkuvasti kiukuttelen ja itken ja se vaan tulee hieromaan sovintoa :) Kaupassaki se haluais kantaa kaikki ostokset, ettei vaan mulle sattuis mitään.... syksyllä se kuitenkin loppuu, joten täytyy ottaa nyt irti kaikki mitä saa ;D

Tehiksellä taas selvääkin selvempi testitulos ;) Ehkä se olis hyvä ottaa vielä uusiksi joku päivä... jos se nyt mitään auttaa :)

Kesäjuhlista gallupia ollut... eipä taida meillä olla mitään, ellei nyt joku yllättäen jotain järkkää.

Ai niin, Tuuli aikaa sitten kyseli miten harjottelu sujuu. Hyvin on mennyt :) Mitä nyt joskus hetkellinen paniikki iskee jos joku kyselee liian vaikeita ;D

Senoran Ihime jo kuukauden ikäinen.... no ohhoh! Onnea neidille joka tapauksessa <3

Saa nähdä kumpi ehtii ensin... Katzu vai Gia. Katzu alkanu oirehtiin... jännäksi menee!

Sonia 24+3

Hemmetin kuustoista! Joku aika sitte pihaan kurvas äijä, joka kysyi oliko meidän pojat hetkeä aikasemmin kylillä pyörillä. Ykkönen oli nimittäin heittäny kivellä ikkunaan joka tietenki meni rikki :/ Poika kerto heitelleensä seinään ja ikkunaan oli lentäny vahingossa. Siltiki! Tosi kiva alkaa maksaan jotaki perhanan ikkunan korjausta :/ *&%%*+§/*//&¤/%&/("&&(/ grrrrrrrrrrrrrrr Tehtiin pojille heti selväksi että sinne meni suunniteltu Wasalandian reissu. Saavat säästää rahaa sillä lailla!

Jazzille negapahoittelut. Tehikselle ei vielä kun viivanpaikka ei ehkä ookkaan viivanpaikka ;)

Kiitokset elokuun kutsusta. Jos mahdollista niin joku toinen viikonloppu ku 16. päivä. Veli menee sillon naimisiin. Tuun / tullaan paikalle vaikka liftaten :)

Huomenna taas nelkun fysioterapia. Palataan.

Iltaa

Voi kehveli Safiirin poikaa. Oliko kalliskin ikkuna? Tuommoiset asiat kyllä harmittaa.

Just kävin kastelemassa perennapenkkiä. Pikkasen ripsas vettä, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä siis noin kastelumielessä.

Niin tosiaan Tehiksellä taas mystillisiä testailutuloksia ;) Taas joudutaan olemaan jännityksessä!!!!

Juu en minäkään haluaisi asua ihan bierekkäin appivanhempien kanssa. Nytkin jo välillä appiukko puuhastelee meillä ihan riittämiin :)

Ninnin kanssa kahvit juotu ja jätskit syöty ja tietty rupateltu :) Toivottavasti löysit takaisin kotiin.

Hitto kun piti taas äsken syödä niin hyvällä ruokahalulla. Nyt ihan ähky olo. Siis söin nakkikeittoa ja ruisleipää, mutta liikaa (oli niin hyvää).

Huomenna onkin sit ohjelmaa. Juuri äsken sovin, että yksi kamu tulee käymään iltapäivällä. Eli ensin oli se kampaaja, sit neuvola ja sit kaveri kylään :) Ei tule todellakaan aika pitkäksi.

Mutta pidemmittä puheitta kaikille kauniita ja makoisia unia!!!!

Katzu ja Nöpö 37+3

Ikkunan hinnasta ei aavistustakaan. Mies aikoo huomenna soitella lasiliikkeitä läpi.

Tehis, laita sääki se sun "viivanpaikka" tänne näkyviin niin saahaan tiirata. Hyvät ideat oli noilla kahdella jotka kyseli ihmisten mielipiteitä testituloksesta.

Ehtoita vielä!

Järjesti pikkusiskokin tuossa yllärin iltapäivällä. Oltiin pihalla ja soitti, että missä ootte. Oltiin naapurin pihassa ja hän käyny meillä sisällä huhuilemassa. Kiva yllätys! Ei siis asu ihan samalla kylällä, matkaa n. 35km, että ei ihan joka päivä yllättele kummiskaan.

Voi hitsi tuota Safiirin esikoisen ylläriä :-/ Nuo lapset jaksaa välillä yllättää. Ihan hyvä tuo, että joku seuraamus siitä sitten tulee.
Täällä kans kännykkälaskut (osittain tietämättä ja tahattomasti ja aikuistenkin tyhmyydestä) aiheutti sen, että tenniskoulut (140e/nenu) jäi tältä vuodelta.

En mä taida nyt viivanpaikkaa kuvailla kuiteskaan. Katotaan sit seuraavaa.. :-) Siinä eilen illalla testatussa on tosi tosi himmeä, mutta tänaamuinen siis "vahvempi viivanpaikka". Tuskin tuo mitään merkkaa! Eikös noi halpistestit noita anna ihan urakalla :-D

Ja tosiaan muuten, hiuksiakin on tällä kertaa lähtenyt, vaikka koskaan ennen ei ole raskauden/imetyksen aikana.. Ei kauheasti, mutta jonkun verran saa ylimääräistä siivoskella lavuaaria. Tässä päässä pieni ohennus on kyllä ihan paikallaankin :-)
Ai Sonia sulla on siis kilpparivaivoja?

Ai niin, Ninni ja Katzu tosiaan on jo kerinny treffaamaan.

Lusikkaleivät on iiiiiihania! Mun äiti tekee niitä aina kaikkiin juhliin. Pitäis itsekin vaivautua opettelemaan tuo taito. Mutta kun tuo äiti on mestari kaikki pikkuleivät aina vääntämään, niin ei ole ollu oikein tarvetta..

Tuulille piti jo päivällä todeta, että varmaan tuo heräily tosiaan on merkki siitä vahvemmat sapuskan tarpeesta. Olihan tähän jo muut muistaakseni vastailleetkin (en nyt jaksa plarata, ainaskin Jazz..). Ehkä sitä voi vielä vähän tarkkailla. Pottuja pojalle! Ja jotenkin arvelen, että korvikkeesta se "kynnys" lisäsapuskaan on jotenkin matalampi. Itse ainakin Hoon kanssa muistan, että millään ei olisi halunnut sitä perunaa ruveta antamaan, kun olisi halunnut vielä vain imettää. Mutta pakkohan se oli, kun sapuskaa oli poitsu vailla. Tällä nuorimmaisella ei tuo rytmi koskaan mihinkään muuttunut, joten ei ollu sitä pohdintaa ollenkaan. Siis se rytmi, että aina söi kaksi kertaa yöllä :-) Edelleenkin välillä syö jo 2-3 aikaan, vaikka tankkaa illalla puuroa ihan hyvän annoksen. Mutta hyvä, että sitä tissiä edes joskus syö! En edelleenkään jaksa noista yösyötöistä hermostua... Jaahas, ja nyt karkas taas aiheesta.

Pitäisköhän suosiolla siirtää Tuulinkin kanssa tapaaminen sinne elokuulle. Tuntuu tätä rumbaa puskevan.. Yksi ystävä haluaisi kans kovasti tällä viikolla treffailla ja tuo olisi kauhean tärkeä tapaaminen. Kerron joskus suljetulla myöhemmin. Päivää ei ole vielä hänen kanssaan sovittu, kun heillä elämä maksimissaan päivä kerrallaan, pääasiassa puolikkaina :-)
Lisäksi mulla puskee kohta stressiä niistä bileistä. Pitäis vielä kuurailla sieltä sun täältä ja touhuta kaikkea muutakin asian tiimoilla.

Hei, mut ystävät kalliit, järjestäkää nyt jotain jännättävää! Suppareitaaa Gia ja Katzu!!! Vai poksautellaanko vesiä menemään? ;-)

Tehis

Eipäs yhtään irvailla siellä tuolle anoppinaapurina -kuviolle :)

Huaah, ihan käsille meni tää päivä. Tosiaan niitä vieraita kävi, eikä ne siihen loppuneet. Isäntä kun tuli töistä ja piti ruokaa alkaa laittamaan, että pääsee joku meistä kauppaan, niin pimpom, ovikello soi ja ovesta pamahti mun isä eukkonsa kanssa. No, siinä sitte taas reilu tunti diibadaabaa. Piti tänään illalla siivota, mutta enpähän jaksanu. Kai noi villakoirat oottaa -tai ainakin ettivät parempaa paikkaa.

Safiirin jälkikasvu taas aiheuttanut päänvaivaa. Höh. No, sentäs tunnusti.

Kiva kun Ninni ja Katzu treffasivat taas onnistuneesti. Vai ei se Tuuli uskalla Ämmää tuoda tänne :) Ihan hyvä idea muuten tuo pullon tai kahen kumoaminen. Itse asiassa just miehelleni sanoin viikonloppuna, että mikä ettei voitais kutsua sua ja sun miestä tänne joskus iltaa viettämään. Vai onko sun mies minkä tyylinen, siis että tutustuuko mielellään uusiin ihmisiin? Kaikkihan ei sillai välitä...

Testejäkö se Tehis tehtailee, vai missä on ollut koko illan ;)

Katzu ja Gia edelleen kasassa ja kisa pystyssä :) Ehkä se Gia nyt vois kuitenkin ensin synnyttää.

Lusikkaleivät on kyl niin ah! Mun äiti niitä on tehnyt synttäreille ja ristiäisiin yms, ite en koskaan vielä. Mut mummo teki aikanaan maailman parhaat :)

Nyt väsyttää, ei leikkaa enää. Huomisiin!

Jokos se ihime on jo kuukauden?? voi että aika menee nopsaan!!

Safiiri: hupsista... pojilla ollu kuningas-idea... toiottavasti ei tuu kovin kalliiksi se ikkuna.

Pikku2: itseasiassa perheneuvolaan lähdettiin kakslahkeisen alotteesta (minä olin se joka olin toinen jalka oven välissä jo lähdössä).

Gialla hiiva riesana, se on tosiaan inhottavaaa! Mulla oli aikoinaan monia monia, sitten aloin syödä maitohappob. eikä oo sen koommin hiivat rellestäny.

Juu tehis, testit esiin nii katellaan eipäs-juupas-testiä =D

Ninni ja Katzu tuntee nyt sitte "vaatteet päälläkin" xD hih, oli se vaan tosi osuva letkautus

Buahhahaaa, Jazzin anopilla ollu kans oikea KUNINGATAR idea... Mahto olla ilme arskojen takana mainio =)

Arskoista muuten tuli mieleeni että mun arskat löytyi!! Joku oli "huomannu vasta" reilun viikon päästä ottaneensa vahingossa ne sieltä pukkarin penkiltä... vähän haiskahtaa, mutta pääasia että löytyivät.

Jaahas meillä isännän tuhina kuuluu tuolta makkarista, taidampa kömpiä viekkuun maate. Öitä vaan kaikille!

Täällähän on ollut tänään muitakin "yökyöpeleitä", mutta taidan taas viedä voiton..

Illalla ei sitten puhuttu.. isäntä käyttäyty ihan niin kuin ei mitään olis tapahtunu. Minä en käsitä sitä logiikkaa, että jos ei asioita puida läpi niin kyllä se emäntä unohtaa.. Tiedän sen 100% varmuudella, että jos asiat jätetään selvittämättä niin muutama päivä menee OK ja sitten taas räjähtää..

No, tänään taitaa vielä tulla kirjoitettua kirje numero 2. Katsotaan sitten huomenna..

Huomenna pitäs mennä illalla käymään meidän entisten seinänaapureiden uutta kotia katsomaan.. Ovat asuneet nyt reilun viikon.. Se on taas niin ärsyttävää hymyillä ja olla olevinaan onnellinen kun sisällä on tyhjä olo. Päivällä olis esikoisen R:n opettelua puheterapeutin luona.. ja samalla olis käytävä kauppareissu. Onneksi saan mummon mukaan niin en joudu ihan yksin näiden kahden lapsen kanssa..

Ruokapolitiikkaa pitäs tässä vielä vähän loppuviikoksi suunnitellla ja aamulla katsella lehdestä tarjoukset läpi.. Roska-astiat kävin äsken läpi.. ja lajittelin eri roskat omiin pusseihin(siis, lasipurkit, tölkit ja pahvit), jotta saan huomenna kauppareissulla vietyä oikeisiin kontteihin. Huomasin tuossa yksi päivä, että kun lajittelen roskat huolella voin vaihtaa roskiksen tyhjennysväliä ja saan siinäkin pientä säästöä..

Kai tästä on pakko kömpiä tuonne sänkyyn, josta kuuluu äänekästä kuorsausta.. paljon mukavampi olis mennä kun tietäsi, että siellä joku odottaa ja ottais kainaloon..

Öitä !!!

Pikku2

Jipii! Taidanpa olla eka.

Eilen illalla alkoi tulla lisää sitä limatulppaa, mutta limailut ei ole jatkuneet enää tänään. Saas nähä miten tässä käy. Pitääpi ilmotella jos lähtö tulee..

Hyvä, että Ässän lasit löytyi kaikesta huolimatta!

Tehiksellä testijännäilyjä... Kyllä mulla ne viivanpaikat on aina olleet merkki raskaudesta;)

Höh. Safiirin ykköselle käynyt kurja juttu.. Ja vielä kun ikkunoiden laittaminen on niin kallista. Meillä maksoi etuoven ikkunalasin vaihto 50e. Kokoa oli suunnilleen 25cmX60cm.

gia rv 38+4

Mut ajettiin taas käytävälle ku nelkku ja täti jäi jumppaamaan...

Mies veikkas kolmeasataa hinnaksi sille ikkunalasille.Kiva vaan ku eikös lasiliikkeen tyypit peri kilometritaksan kans? Ja matkaa kaupungista meille on reilu 30 km, joten mittari tikittää mukavasti. Pah!!!

Mää aattelin muuten ihan huvin ja urheilun vuoksi kipaista täältä kotia ajettaessa marketin testihyllyn kautta. Vaikka tulos on tietenkin nega. Mutta ei nyt tuu mieleen parempaakaan rahareikää ;)

Tää masiina on niin onneton etten nyt tässä muitten ihmisten silmien alla viitti viipyä kauaa, joten nyt ei kommenttia tuu kellekään. Silmäilin kyllä jutut läpi. Joten heissulivei kaikille! Miehellä muuten tänään ja huomenna vapaata joten meikäläiset heiluu pahvilaatikoiden kanssa ihan ihan urakalla. Yritetään saaha pakattua oikeestaan kaikki. Muutto alkaa maanantaina...

Safiiri siellä taas leiripaikkaa vaihtamassa :)

Mulla on tosi paha mieli sun puolesta Pikku2. Ihan käsittämätöntä, ettei miehesi sanonut sanaakaan sun kirjeestä! No, voin kuvitella, että ei olis munkaan mieheni ehkä sanonut, jos olis sama tilanne.. Sille tuntuu kans olevan tosi vaikeeta toi oikeista asioista puhuminen. Mutta, mä oon niin tottunut...tai sopeutunut.

Jazz kysyi mun ehkäisysuunnitelmia. No, eipä oo.. eikä todellakaan ole kolmosestakaan puhuttu. Mut ei tällä tiheydellä lapsia saadakaan :) Kyllä ne varmaan pillerit tulee kokeiluun, jahka menkat alkaa. Ne täytyis tietty hakea valmiiksi...

Nyt on mentävä, tee hermoilee tuolla..

Pikaiset huomenet! Oiskohan se ihan pian kun Gian vauvelinkin on mahan ulkopuolella? Kuulostaa jo niin lupaavalta!

Niksu asia selvä. Mulla on tässä taas kerran projektina vaatekaappien siivous...täytyy taas kerran rankata kovalla kädellä omia ja miehen vaatteita ja sitten laittaa pois Ämmän pieneksi käyneet vaatteet. Joten varmaan ens viikolla laitan pakettia tulemaan.

Mukava kuulla, että Sonian harjoittelu sujuu hyvin.

Ja vitsit Johannallakin kohta jo rakenneultra. Voi että, miten tämä aika kiitää...Niin leivoin niitä lusikkaleipiä mun mummin synttärijuhlille. Mun vanhemmat järjestää ne, niin vähän auttelen äitiä. Mun mielestä lusikkaleipiä on tosi helppo tehdä! Ne on kyllä mun suosikkipikkuleipiä! Ja miehen kanssa. Täytyy varoa, ettei ne häviä parempiin suihin tässä ennen viikonloppua...

Safiirille tsemppiä muuttopuuhiin! Tosi ikävä juttu tuo ikkunan rikkoontuminen.

Hyvä, että Ässä sai aurinkolasit takaisin!

Juu Tehis siirretään vaan elokuulle, käy mulle ;) Ja Ompulle kiitos kutsusta - täytyy kysäistä miehen mielipidettä asiasta. Se ei ole ihan yhtä kova kyläilemään kuin mä ;) Mut kehitellään...

Nyt mun täytyy kiitää, sillä meillä on neuvola ja jumppa tänään. Mukavaa ja aurinkoista tiistaita kaikille! Ai niin saadaankos me Tirpasta 1kk kuvia suljetulle? Ja missä on Antzi?! Olisi kiva kuulla teistäkin!

Tuuli

Harvinaisesti ehdin vähän raapustamaan näin aamusta. On vapaapäivä, mutta tytöllä on hammaslääkäri... kovasti jännitti aamulla sitä, saa nähdä kuin tällä kertaa menee. Onneksi se reikä näyttää hyvin pieneltä.

Sitten vielä... täytyy kait pistäytyä tuolla isossa kaupungissa... ihan pakko ;D Se mun astiasto on tarjouksessa tän kuun loppuun, ajattelin jos sais kahvikupit jo haalittua :)

Oisin kans kovasti toivonut, että Pikku2:n mies olis kommentoinut edes jotenkin.... :( Oishan tuo aiheellista tietää mistä siellä toisessa päässä kiikastaa. Kuten Johanna mainitsi, niin eihän sitä yksin pysty asioita korjaamaan.

Mulla on kokemusta tuosta kirjehommasta, nykyisen miehen kans. Ei reagoinu tämäkään, en muista miten ne solmut sitten aukes. On tässä pari kertaa ollu ero lähellä, mutta jotenkin niistä on yli päästy.

Ihan asiasta sadanteen... IS:n sivuilla oli kuva 21 viikolla syntyneestä tytöstä... tyttö jäi henkiin :O Ei tuollaista silti sois yhdellekään lapselle eikä vanhemmalle :(

Kiva kun Ässän lasit löytyi... yllättäen sitä voi tarttua mukaan vaikka mitä, eikä sitä edes huomaa :O Ihme, että muisti edes mistä ne mukaan oli tarttunut ;)

Safiirille toivon helppoa muuttoa (jos sellaista voi olla...)! Olipa poika tempun tehnyt... varmaan tuon reissun menettäminen kirpasee niin paljon, että muistaa vältellä tulevaisuudessa kivien nakkelua.

Tehis, mulla oli keskenmenon jälkeen kilppariarvot mittaamattomalla (tai mikä se oikea termi on...), siitä vähitellen alkoi palautumaan. Sitä ennen oli rajoilla.
En tiiä johtuiko km:sta, nyt sitten tarkkaillaan raskauden ajan.
Mulla on vaan liikatoiminnan puolella, rytmihäiriöitä , käsien- ja jalkojen vapinaa/heikkoutta toisinaan. Siis oireita saattaa pukata, vaikka arvot ois vaan siinä rajoilla!
Yhdellä kaverilla oli vajaatoiminta. Oli lihonu ja tukka oli huonossa kunnossa. Nyt on kait kohdillaan ja ero on aika huikea entiseen, siis ulkonäöllisesti.

Niin, Safiiri tulee sitten kertomaan testituloksen :) Ois kiva saada vielä lisää porukkaa tuohon listaan vaikka Bellamariia sinne yllätyksenä pölähtikin ;)

Huomenta

Kohta lähden viemään päätäni kampaajalle, aika on siis kello 10.

Ässä saanut arskalasit takaisin. HYVÄ HYVä :)

Tuuli meinaa siivoilla vaatekaappia. Mä kanssa hiljattain siivosin ja nyt se on jo taas sen näköinen, kun pommi olisi räjähtänyt. :(

Sonia: katselin kanssa eilen sitä keskosen kuvaa. Ihan samat aatokset kuin sinulla.

Hmmm Gia limailee :) Onko suppareita yhtään?

Mä ihmettelen ettei eilisen pihalla puuhastelun tuloksena selkä kiukutellut yhtään. No aina parempi niin. Ei se vessaan konttaaminen niin kivaa ole ;)

Palailen sit asiaan neuvola kuulumisten kanssa iltapäivällä.

Heippa odottavat kermit
Jokuset teistä on seuraillut meikäläisen toimia Viilaajissa tässä ajan kuluessa, niin ajattelin tulle teillekin kertomaa että jouluvauvan odotus on ohi. Raskausviikolla 12 alkoi kovat kivut ja vuosi sitten myöhemmin pois.

t. minsku joka odottelee uusia menkkoja että pääsisi jatkamaan tätä toivotonta yrittämistä

Minskille suuren suuret pahoittelut menetyksestä :(

Ja saman tien tehiksen tapaan ilmoitus tyylipuhtaasta negasta *irvistää ja jatkaa matkaansa pahvilaatikkoshown keskellä*

Katzulle tulin vastailemaan, että supistuksia on tullut muutama vähän kipeä ja loput aika laimeita... Miten tästäkin tietää, että onko supistuksia vai yleistä juilintaa? Selässä tuntuu inhalta. Olisin kyllä valmis lähtemään tänään, jotenkin energinen olo ja sain nukuttua hyvät yöunet.

gia

Minervalle minultakin halauksia vaikka en sinua tunnekaan.

Pikaisesti neuvolakuulumiset. Kaikki edelleen ok. Sf-mitta laskenut (eri mittaajakin), syke 145-155, verenpaine ok,pissa ok, hb 127, painoa +400g (olinkin ovela, syön vasta nyt ruoan ;)) Sen sanoi, että pää ei enää liiku.

Kohta tulee kaveri kahveelle eli se on morjens

Heipsan täältäkin!
Meillä oli tosiaan vieraina kesäkuun vauvat -05 yhteisöstä äiti lapsineen.

En kyllä nyt tiedä, mitä sanoa Minskulle :'( Olen todella pahoillani. Mitkään sanat eivät riitä auttamaan tilanteessasi, joten lähetän halauksia.
Olitkin anonut jäsenyyttä tuonne suljetulle.
Aika monet sinut tosiaan "tuntevat", joten mielelläni hyväksyn joukkoon mukaan. Ehkä mieluummin purat asioita siellä suljetun puolella?
Sopiiko muille yhteisöläisille näin? Ja voit kyllä tällä palstallakin liittyä tähän meidän porukkaan. Voidaan täällä tukea ja haaveilla...
Epistä, ihan epistä :-(

Jep, mun asiat loppukin sitten tähän. Harmittaa niin.

Tehis