EX-KERMIT 24 - MAALISKUU

  • Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti
ÄssÄ!
Hitto... arvakkaa onko mun pää täys räkää... viime yö meni ihan V*****! Pääsin vasta myöhään nukkuun ja eihän siitä nukkumisesta tullu mitään... ja ukon töistä soittivat ja herättivät aamulla 06 (on iltavuorossa tän viikon)... ihan pikkasen otti kupoliin. Toivottavasti ens yönä sais vähän nukuttua, meinaa veto loppua.

Oikoluvuks meni teidän viestit... ne häippäs yhtä nopeesti aivosta kun sivun käänsin =D

Jazzille peukkuja talo-projektiin! eihän sitä tiedä vaikka pääsisitte sopuun

Johannalla oli huonoista huonoin päivä. *olan taputus*

Kirppujengiläisiä meidänkin kaikki tytöt on ;) samaa kaliiberiä joka tirppa ollu =)

senorahan alkaa olla kohta jo "laitos kamaa" xD kassinpakkausta on kyselty, oletkos valistanu isukkia ettei tule ihimettä kotia hakemaan äp:n loota kainalossa (erään terkan mies-raasu oli tehny niin)

safiirin perheessäkin ollu synttäriä, myöhäinen onnitus sankarille!

Ainiin Tehis kyselit mentiinkö puolivuotiaaks saakka täysimetyksellä: Pikkasen aikasemmin alotettiin, hyvin on kaikki uponnu eikä mistään oo tullu oireita. Mä sain sellasen monitoimivehkeen sedältäni( magic-bullet -vaimikäseoli-) ite en olis kyllä ostanu moista värkkiä mutta kyllähän minä ilmaseks otan =D Sillä oon pistelly ÄrrÄlle ruokia hurauttaen. Ihan hyvä vekotin!

Jihuu! pakko vähän tuulettaa, kaka-pultti efekti on tänään SELVÄSTI hiipunut (eilen loppu A.kuuri)

ööööööö... siihen se kapasiteetti sit just riittiki...

ny ihan pakko saada kahvia!!!!

ÄssÄ kp3
 
senora
Terveiset kyliltä... kävin postissa ja kaupassa... oikeestaan ei ollu muuta ostamista kuin samarin tai sit apteekista rennie ja kumpiki unohtu... Kattelin kyl apteekin suunnalle, mutta tulin siihen johtopäätökseen ettei sinne oo asiaa...
Jazz kyseli sairaalakassista... Se on edellenkin pakkaamatta. Mä haluun pakata sen sit kun aika on kypsä... Eli en vielä moneen viikkoon... Oon mä miettiny mitä otan mukaan, mut ainaki toistaiseksi saavat olla hyllyllä... Jollai listalla oli imetysliivit... Eipä oo moista kapistusta vielä meijän taloudessa. Eilen kattelin netistä imetyspaitoja, en vaan vielä pistäny tilausta menemään...

Voi noita Siirin silmiä... toivottavasti tulehdus lähtee pian.. Ja onnittelut ryijyn valmistumisesta ajallaan... tai onhan siinä vielä pientä puurtamista, mutta aikamoinen oot kun saít sen kudottua!
Ja Jazzin M sairastelee kans... pikaista paranemista sinne. Ja peukutukset, että talotarjous menis läpi..

Ja Ompun tee rimpuilee sitterissä... hm...

ÄssÄlläkin tautia liikkeellä ... koitahan parannella ittes. En oo miehelle kertonu että sitteri pitää ottaa mukaan. Mutta luulis tuon tajuavan, kun Ihimeen kamppeet pakkasin kassiin tässä yks päivä ja se kassi on vyötettynä turvakaukalossa.

Jos huomenissa lähtis käymään tuossa naapurikylässä, pitäis löytää ne aamutossut... Millaisethan lipsuttimet sitä ostais...

Jahans - näyttäis siltä että hissuksiin tippuu lumia...
 
safiiri,
Senora, OYS:ssa mää sain ykkösen aikana hoitajalta sellaset flanellikankaiset "liivit" päälleni, jotka taiteltiin pitkästä liinasta ja laitettiin edestä hakaneulalla kiinni. Oli kätevät ja niihin mahtu hyvin kaalinlehet sisään. Pidin sellasia koko laitoksella olo ajan ja hommasin oikeat imetysliivit Zeppelinin Lindexiltä vasta sitte ku pääsin kotiin. Oli helppo ne ostaa ku rintamukset oli sitte jo sen kokoset ku ne kans oli koko imetyksen aikana.

Ääääh, taas se nelkkulainen huomas että äiti hiippaili nettiin... Kohta loppuu Pikku2 ja lähetään katteleen, minne ne poijaat on hävinny. Ku heidän piti jo tulla kotia.

Palaamisiin taas.
 
gia
Nyt alkaa tuntua ekaa kertaa tosissaan siltä, että sais tää raskaus nyt olla pian jo ohi... Baby painaa niin kovaa keuhkoja ettei saa hengitettyä normaalisti. Samalla ruokahalu on ihan nollassa ja närästää koko ajan. Eilinen meni ihan päin honkia. Olin jotenkin yliväsynyt ja hirmu huonolla päällä.. Mies sai taas kestää näitä raskaushormooneja..

Voi Katzunkin koira yrjös.. Meillä tuli koiralta onneks vaan yksi oksennus, joten johtui varmaan hotkimisesta. Se kun on sellanen possu:)

Hyvä että Niksun esikoisella oli korvat kunnossa. Mulla oli pikkutyttönä usein korvat tulehtuneet ja niiden hoito oli kauheaa. Vihasin sitä lääkärissä käymistä ja korvien räpläämistä..

Nyt on pakko häippästä kotitöiden pariin:)

gia 29+6
 
senora
jeee... perjantai... Aurinko pilkottelee.
Olipa tosi huonosti nukuttu yö. Alkuillasta ei meinannu tulla uni millään, ei ollu mikään asento hyvä ja kävin varmaan viis keraa veskissä. Puolilta öin kai sitte simahdin, viideltä ping--- heräsin, eikä unta... Kävin juomassa aamukahvit miehen seurana ja kävin jatkamassa tunnin verran unia. Nyt on sitte aamupahoinvointia...

Tuli muuten aamulla mieleen vielä Katzu ja vertaus sormista. (mä en ny näköjään pääse siitä eroon...) Ja st juttu miehestä ja blondista... Mies oli nimittäin ollu pellolla käveleskelemässä ja amppari oli pistäny sitä vehkeeseen, joka tietenki turpos ja sitä särki.. Lääkäriltä sai neuvon, että ensiapuna voi uittaa kampetta piimässä... Mies sitte istui ja vehje piimälasissa. Paikalle tuli blondi ja katteli miestä. Mies kysyi etteikö hän ennen ole moista nähny. Johon blondi, että oon mä nähny, mutten vaan oo tienny, että miten se ladataan... :) no joo...
 
Katzu
Huomenta ja terveisiä töistä. Eli elävien kirjoissa, kait

Senoralla heti aamusta vitsin tynkää :) Tuota en ollut kuullutkaan aiemmin.
Vai aamupahoinvointia. Hyi mä en sitä tunnetta kaipaa yhtään.....
Niin ja alapas nyt vaan pakkailemaan sitä kassia kiltisti!!!!! :)

Täälläkin näyttäisi aurinko hieman pilkistelevän. Saas nähdä millaiset sohjot tulee, jos viikonlopuksi on tulossa niin lämmintä kuin luvattiin. Onneksi meillä päin on tiet aurattu hyvin, joten asfaltti pilkistää kyllä heti kun aurinko hieman lämmittää. Mutta johonkin sen vedan niistä lumimassoista on valuttava...

Oli ihan kiva s-posti ryöppy tullut... Sain äsken kahlattua läpi.

Gialle tsemppiä olojen kanssa. Mulla ei ole vielä tullut tuollaista ahdistavaa oloa. Nöpö lekottelee edellleen poikittain aika tuolla alamasussa. Saa nähdä milloin yrittää kääntyä pystypäin. Kaipa vaakatasossa on kivempaa :)

Ei hitto täytyy alkaa setvimään näitä töitä..... Onneksi viikonloppu edessä :)

Muistakaa kääntää kelloja la-su yönä!!!!!

 
senora
Katzu: Ihime kokeili ekoja kertoja pystyasentoo rv 28 ku oltiin siellä etelässä... 28+2 tultiin takaspäin ja silloin oli kiltisti poikittain ainaki alkumatkan.. loppulennosta tais käydää pystyasennossa, muistan sen kun se pöytä piti nostaa ylös, kun ei mahtunu oleen ala-asennossa... Sit meni taas poikittain, mutta loppuviikolla tais nousta pystyyn enemmälti ja seuraavalla viikolla kun olin jo töissä loman jälkeen, oli enemmälti oikeinpäin...
Joo.. tää olo ei oo kovin raponen... Pistin kamareiden kakluuneihin tulet... Mahaa vääntää... sormenpäät turrana.. ja pari kertaa on pitäny niistääkki... Iltapäivällä on muuten neuvola... jostai alitajunnasta tuli mieleen...
Kattelin laukun pohjalle miniputelin suihkusaippuaa ja pari näytepakkausta shampoota, kamman, perusvoidetta, huulirasvan ja yhden lukemattoman kirjan... Pitäis kiivetä tuonne yläkaapille ja kaivaa matkalaukusta sudokut tai sit ostaa kaupasta lehti... Toi jälkimmäinen vois olla helpompi, Mitäs muuta tarvitaan?? ... kännykän laturi. Kameraa ja puhelinta ja neuvolakorttia ei vielä voi pakata, kun niitä tarttee.
(nytpä muuten sitten tiijätte miten se ladataan... - tai sitten on puhe siitä mistä puute)
 
pikku2
Huomenta!

Hih.. pitääkin pitää piimälasia jääkaapissa kaiken varalta..

Täällä pitäs järjestäytyä aamupalapöytään ja suunnata ulos + esikoinen kerhoon.. Kiire taitaa taas tulla.. on meinaan tuota lunta taas ihan kiitettävästi.

Pakko kehua, että olo on aika voittajalla tällä hetkellä kun katson tuonne olohuoneen sohvan päälle.. Siellä köllöttelee n.200 tunnin työ. Tuunausta vajaa oleva ryijy.

Nyt on kiiruhdettava joten heipat..

Pikku2
 
Tehotyttö.
Huomenet!

Onpas taas tekstiä...
Täällä taitaa tulla sisäpäivä. Tuo Hoo on nyt saanut sitten jonkun flunssan kans, hitsinhitsi! Koko talvi menny taudeitta ja nyt sit urakoidaan. Pientä lämpöäkin taitaa olla, joten vaikka kuinka hieno keli taas, niin täällä nökötetään. Hiukan lohduttaa, että sitä tuntuu nyt olevan siellä linjojen muissakin päissä kovasti. En ole yksin tämänkään asian kanssa :)

Tsemppiä ja paranemisia kaikille muillekin räkäpäille ;-)

Joo, hiukan tuo Senora taitaa olla puut... eikun siis vauhdikkaalla tuulella :-D
Hitsi, pitääkin muistaa ostaa piimää tässä kohta, jos kuitenkin sitä yhtä vielä yritetään...
Muistahan sitten napata ne tärkeimmätkin kun lähtö tulee... Mä ainakin pidin vimpat viikot kameraa&laturia siellä sairaalakassissa ja tarvittaessa lainasin sieltä&palautin heti. Sitä kun ei koskaan tiedä miten sinne lopulta lähdetään. (Vaikkakin tässä tapauksessa kyllä jo tiedetään!)

Jokohan muistin peukuttaa Jazzin tarjoukselle.. Eihän sitä koskaan tiedä!
Teilläkin tuntuu hyvin tuo ehkäisyn pelaavan ;-) Eihän siitäkään koskaan tiedä...
Jazz kyseli, miksi himmailen tuota mahdollista seuraavaa. En oikein osaa sanoa, mistä tulee sellanen hoo on kuopus -fiilis. Mutta ehkäisyasiat ei täälläkään mallillaan ole, joten... Nyt mennään kyllä LA:ssa vissiin vuoden viimeisiä päiviä, joten selibaatti on päällä :) Siitähän se mieskin tykkää! Tosin koskaan en ole raskaaksi tullut, ellen ole ollut vielä ihan varma. Ehkä tähän ehkäsyyn vois luottaa tälläkin kertaa???
Ihmetellä kyllä täytyy tätä kroppaa ja hormonitoimintaa. Vieläkin kummittelee ne o-testin vahvat takaraivossa. Ehkä kroppa yrittää käynnistellä, mut tää imetys estää.
Joo, toisaalta kuiteskin taas eilen nimiä surffailtiin :) Todettiin, että ei meillä ole nimeä seuraavalle, joten täytyy unohtaa!

Jatkuu myöhemmin...

 
safiiri,
Senora, dödö puuttuu kassiin laittamistasi. Ja mulla oli liivinsuojia kans, ku sitä ei tiiä missä vaiheessa se maito nousee ja sitä saattaapi imetyksien välissäki suihkuta.

Täältä kans peukutuksia Jazzin tarjoukselle!

Ja vielä paranemisia kaikille flunssa- tms.potilaille!
 
Sonia...
Oli taas juttua kertynyt parin päivän aikana, joka päivä oon läpi lueskellut, mutta nämä kiireet :D
Soitin tuossa aamulla neuvolaan kun on ollu kipuja mitä ei aiemmin oo tuntunut ja se närästyskin loppui pääsiäisenä :/ Toisaalta hyvä, mutta toisaalta taas huolestuttavaa..
Eli meen käymään tunnin päästä nlassa ja kuunnellaan vieläkö sieltä syke löytyis.

Palaan sitten myöhemmin toivottavasti hyvien uutisten kera!
 
Tehotyttö.
Nythän mä sen hokasin, että täältä löytyy idearikkaita naisia...
Olen tässä pohdiskellut, että mihin laittaisin nuo hoon ristiäislahjaksi saamat rahat (juu nyt jo, tällasten asioiden haluan aina muhivan...). Rahaa on siis muutama satanen. Ja se Mariskoolikin meillä jo on :)
Aikoinaan äitini ehdotuksesta Hoon raha laitettiin osana kauan uneksimaani kristallikruunuun, joka on sitten testamentattu Hoolle :)
En haluaisi rahaa nytkään laittaa vaan vaatteisiin tai johonkin käyttötavaraan.
Itse tuossa vähän ajattelin, että jos ostais sellasen vanhan pulpetin.
Mutta hyviä idiksiä vastaanotetaan... Enkä ihan vielä tuon ikäiselle mitään astiastoatakaan alkais laittaa ja hopeat YÄK!

Nyt hommeleihin. Tulen jonkun ajan päästä lukemaan pitkän listan hyviä ehdotuksia, heheh :-D
 
**Johanna**
Täällä seistään varpaillaan peukut pystyssä sonia!
Raskaus on kyllä outo olotila, kun koko ajan pitää olla varpaillaan
ja tunnustella, että mikä on normaalia ja mikä ei.
Onneksi päästään välillä neuvolaan ja ultraan, että ei tulla hulluksi.

Johanna 10+6
 
Tehotyttö.
Voi viuhka, pitäisköhän nyt alkaa kirjottamaan... Huomasitteko tuon plaza-tiimin viestin???
Mitäs Johanna meinaa, kirjotatko? :)
Aika hyvä aihe tuo Mitä tekisit jos olisit mies?
 
**Johanna**
En mä usko, että kirjoitan tuohon opukseen. Sitä myydään kirjakaupoissa sun muissa, mutta kirjoittajat saavat palkkioksi EHKÄ tuon kirjan? Ei mee mun maailmankatsomuksen kanssa yksiin. Kenelle menee rahat kirjoittajien työstä?
Mä ymmärrän, jos kyseessä on teos, mitä ei myydä voittoa tavoitellen...
 
Omppu75.
Perjantaita! Ihanan keväinen ilma, tunnen olevani taas elossa :D ( on noilla minipätkiksilläkin varmaan jotain tekemistä tän fiiliksen kanssa). teen heitin vaunuihin jo puol ykstoista ja nukahtikin melko pian. Pakko muuten kertoo, että tänä aamuna herra roikkui tississä 7.18 - 8.56, ja mä siis makasin. Että voi olla ihmisliha jumissa!

Tehis kaipaa sijoitusvinkkejä... hmm, en osaa kyl äkkiseltään sanoo. Meillä kun lasten saamat rahat menee tuonne Nordeaan..katellaan sitte joskus, jos on tarvetta johonkin. Mutta täähän on tietty eri asia, kuin sijoittaminen johonkin juttuun. Tosi kiva idea kyllä teillä toi. Hei, eikös äidille vois ostaa jonkun kivan korun, jonka sitten lapsi peris aikanaan? Vai oletko koruihmisiä?

Pikku:lle onnittelut suuren työn tekemisestä! Mä en ole kyllä käsityö(kään)ihmisiä ollenkaan.. Nyt kun oikein aattelee, niin mitähän ihmisiä mä sit olisin?? En tykkää leipomisesta, en käsitöistä...mistähän mä tykkäisin..

Sonialle tsempit, eiköhän se syke ole siellä paikoillaan :)

Tehiksen Hoolle pikaista paranemista ja ÄssÄkös oli myös kipeenä ja olikos muita.. Katzu raahautunut töihin, toivottavasti saat pöydän putsattua, ettei ole maanantaina kaaos vastassa.

Ja Senoran k*pänippu edelleenkin vihoittelee.. toivottavasti oireet hellittää viimeistään synnytyksen jälkeen! Kuulostaa kyllä tosi viheliäiselle vaivalle. Ja tuo pahoinvoinnin palaaminen taitaa kieliä reissua odottavasta sairaalakassista ;)

Hitsin vitsi, se olis viikonloppu armotonta puunaamista ja tuunaamista, kun on ne kauan odotetut treffit ens viikolla =D Vai onko se vielä voimassa, Tuuli? Toivotaan, että saatais ihanaa keliä. (mut ei kuitenkaan hirveetä auringonpaistetta, ettei pölyt näy, heh). Ihanat kuvat oli suljetulla, M on kyllä niin suloinen! Ja oli kiva nähdä sun mies myös. Oli oikeestaan tai siis on, sellainen pitkälti, kuin olin mielessäni kuvitellutkin.

Hmm, mitenhän Jazzin offerin kävi? Meillä on ihme tyyppejä noi yhdet naapurit. Ovat saaneet jo 20 t € yli lähtöhinnan tarjouksen, mutta eivät myy?!

Jaa, jos vaikka petais tai jotain..kahvit jo melkein join (ja söin ne minipätkikset..) T taitaa olla vielä pihalla papan kanssa. Ai niin, Senoralta piti kysymäni, että pidätkö kirjaa yleensä päivän tapahtumista (muuten kuin täällä esim.)? Ite ainakin pistän kalenteriin päivittäin pääkohdat, niin myös sairaalassa lapsien synnyttyä. (sanotaanko se muuten lapsien vai lasten??) Ei niitä alkuhetkiä muuten ehkä tahdo muistaa, itellä ainakin mennyt vähän sumussa. Siks esim. jonkinlaiset muistiinpanovälineet vois olla kiva juttu pakata sinne kassiin.

Giallahan kympit paukkkuu just :) Tsemppiä vaan hengitysvaikeuksien kanssa!
 
Tehotyttö.
Thanks Omppu! En ole ollenkaan koruihmisiä. Reiät korvissakin saa täytettä vaan juhlapäivinä... Mutta sitä Kalevalan LAPSI-KORUA olen vähän ajatellut. Harmi vaan, että tuota korua on vissiin vain kultasena ja hopeisena. Kulta ei oo mun juttu ja hopea joteskin halpa :-/Täytyypä laittaa mietintämyssykkään. Eihän nuo rahat tuosta KAI ihan heti mihinkään karkaa.
Onkos teillä muuten jollain tuota korua? Onko samassa kaikki muksut?
 
gia
Piti kysellä että onkos kellään vinkkejä raskausarpien ehkäisyyn tai vaalentamiseen? Maha on säästynyt arvilta, mutta tonne persauksiin on tullut paljon jälkiä..

Kiitoksia Ompulle tsempittelyistä! Joku joskus sanoi, että olon pitäisi parantua kun vauva lasketuu, mutta millä viikoilla se sitten yleensä tapahtuu? Anoppi kertoi, että hänellä vauvat laskeutui vasta juuri ennen synnytystä.

Katzulle työniloa! Eiköhän se Nöpökin kohta jonnekkin suuntaan käänny, kun tila alkaa huveta:)

Sonian kuulumisia odotellen..

gia ja Keppis 30+0
 
Tehotyttö.
Gialle vastaan pikaisesti, että mulla kaikki lasketuneet vasta SYNNYTYKSESSÄ. Ei taida paljon lohduttaa :) Olo on ollut ylävatsalla aikas tukala loppumetreillä. Mutta kait nuo yleensä laskeutuu.
 
**Johanna**
Ei niitä gia oikein voi estää. Toiset rasvaa ihan vimmatusti, mutta tulos on silti sama.
Se riippuu kuulemma geeneistä, että miten hyvin nahka kestää venymistä.
Vatsa muuten usein repeilee vasta viimeisten 4 viikon aikana... Kun luulet, jo säästyneesi, niin ylläri pylläri...
 
Sonia...
Kesti aivan kamalan kauan kun neuvolassa sykettä kateltiin, olin jo melkeen luovuttanut ennen kuin saatiin kuuluville. Hyvin ja voimakkaasti kuulu. Tömähteli välillä eli liikettäkin löytyi :)
Meinas, että on maha kasvanu paljo siitä viime käynnistä ja voi olla ihan siihen liittyvää kipuiluakin, varalta kuitenkin otettiin parit näytteet.

Johanna, kohtalotoveri :) Pitkän aikaa voi mennä huoletta kunnes tapahtuu jotain uutta, sitten lähtee taas mielikuvitus liikkeelle :/ Odotan kovasti, että liikkeet alkaa tuntumaan, on jotain mitä tarkkailla jos huolettaa :)

Miten Jazzin talotarjous? Peukut, että tarjous meni läpi!!!

Pikku2:lle onnittelut ryijyn valmistumisesta!!! Oon joskus lehdistä katellut niitä paketteja, hurjan kalliita ovat... mulla kun ei oo tuota käsityötaitoa suotu, niin tyydyn ihastelemaan muiden teoksia :)

Hmmmm, mitähän Tehis vois ostaa... täytyy vielä miettiä... tulisko mieleen mitään sisustusjuttua, kuten se kristallikruunu? Mää aion kans joskus vielä sellasen hommata meille, vaikka muu sisustus ei sitä tyyliä olekaan. Mun mielestä sopii monenlaisiin tyyleihin :)

Ihana auringonpaiste! Ja nyt kun alkaa taas ilmat lämmetä.... :):)
 

Yhteistyössä