Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet keväällä ja kesällä 2011

Meillä on kaksio joten vauva tulee samaan makkariin meidän kanssa mutta mikäli tilanne muuttuu vielä niin aiotaan kyllä siirtää pieni omaan huoneeseen siinä vaiheessa kun hän ei enää ruokaile öisin. En jaksa uskoa että pikkunen siitä mitenkään kärsii. Kuitenkin oon itte niin herkkäuninen että heräisin sit jokaiseen ynähdykseen ja tuhaukseen mut kuulisin silti kun lapsi itkee oikeaa asiaa eikä vaan ääntele unissaan. Voihan tietty olla että ajatukset muuttuu vielä mutta näin olen asian järkeilly näin toistaiseksi.


Enää 11 tuntia ultraan :D
 
Onnea Eltsu-äippälomalaiselle! Minkähän takia sellainen jalkapohjat maassa -kyykky on hyväksi? Huomaan kyllä, että mulla on pohkeet jotenkin jumimmassa kuin ennen ja tekee ilman pallomahaakin huonoa olla niin, vaikkei koskaan ennen ole tehnyt. :)

Vauvan sänky on meillä samassa huoneessa. Alkuviikot mentiin äitiyspakkauksen laatikolla ja sittemmin pinnasängyllä. Oon aika herkkäuninen ja joskus kuuntelenkin Annin yötuhinoita hereillä... Mutta toisaalta hän ei ole vielä kertaakaan alkanut itkeä yöllä nälkään herätessään, tiedä sitä sitten kuulisiko sitä pikkuista ähinäkutsua kauempaa. Varmaan tuo vauveli itkeäkin alkaisi, jos kyllin kauan joutuisi odottelemaan, mutta kivempi näin. :)

Yöruokailut oli meillä jo pitkään niin, että vain kerran syötiin ihan yöllä - joskus vasta puoli kuuden aikaankin. Nyt kuitenkin on jo pari viikkoa otettu takapakkia ja syödään kahdelta, puoli viideltä, seitsemältä ja varmaan tunnin välein puoleen päivään asti (vaikkei se enää yötä olekaan :D). Tiedä sitten mikä tankkauskausi iski tai laittoivatko rokotukset elämän ihan sekaisin... No, kasvun kanssa ei ainakaan ole ongelmia, kotivaa'an mukaan kahdessa viikossa on tullut 800 g painoa. (Huh, nyt vasta tajusin, että sehän on ihan hirmuisesti. Valehteleekohan vaaka!)

Namppis, onnea odotettuun ultraan!


Tiipula ja Anni 3,5 kk
 
Jep jep, Eltsu. :) Anni oli alhaalla ja kiinnittynyt ties kuinka pitkään, antoi vaan odottaa itseään. Enpä tullut itse synnytyksessä kokeilleeksi montaakaan ponnistusasentoa, olis varmaan pitänyt. Kätilö epäili, että ensi kerralla (jos sellainen tulee), ei ehdi. Vaan saattaahan sitä käydä toisinkin.
 
Hei vaan kaikki :)

Meidän ultrassa oli kaikki hyvin ja Tirppa paljastui pojaksi :D Hassua miten väärä tuntemus sitä voikin itsellä olla. Mähän olin aivan satavarma tytöstä mutta näin se vaan muuttui. Oon nähny kyl poikaunia ja kiinalainen syntymäkalenteri ennusti poikaa mut jotenkin sitä vaan ajatteli tytön saavansa. Anoppi pettyy nyt kyllä rankasti kun se niin on prinsessa-vaatteiden ostosta haaveillu. Mulle se tosin on helpotus niin ei tarvii miettiä mihin ne kaikki miljoona mekkoa tunkee :D Mut kaikki oli hyvin ja tarpeelliset palikat paikoillaan ja sehän tässä olikin tärkeintä. :heart: Koko vastasi myös viikkoja ja istukka löytyi takaseinästä.. On kuulemma lähellä kohdun kaulaa mutta ei peitä sitä. Kätilö kuitenkin muistutteli että jos viikon 30 jälkeen ilmenee veristä vuotoa niin heti sairaalaan.

Kuvia laitan heti kun saan jostain skannerin :)
 
Namppis88: Onnea poikalupauksesta! :) Meille luvattiin tyttöä ja anoppi on ihan innoissaan kun suvussa ei heidän puoleltaan tyttöjä ole. Mahtaakohan pettyä pahastikin, jos syntyykin vastoin lupauksia poika!? :D

Epa_88: Onnea ultrasta! :)

Pinnasänky on meillä kans makuuhuoneessa. Kaksiossa kun ei ole tilaa sitä muuallekaan sijoittaa. Muutetaan sitten isompaan asuntoon, kunhan olen valmistunut ja päässyt töihin.

ON: Silloin tällöin on vähän rapsuttanut sieltä sun täältä, joten terveydenhoitaja epäili raskaushepatoosia. Kävin sitten verikokeissa, eikä onneksi löytynyt mitään. Ilmeisesti vaan normaalia kuivan ihon kutinaa. Koulussa yritän vielä käydä luennoilla, hieman istuminen alkaa tuntua epämiellyttävältä kun puutuu jalat ja takapuoli. Tuntuu myös, että vauva alkaa päätä painamaan jonnekin ihan alas lantioon. Ilmeisesti alkaa pikkuhiljaa laskeutumaan. Aika lailla 5 viikkoa laskettuun aikaan. Toivoisin näiden viimeisten viikkojen kuluvan vauhdilla, tahtoisi jo pienen syliin ?

Tiksutin ja Bebe 34+6.
 
Täällä elellään hyvissä voinneissa pienistä kivuista huolimatta. :)
Nivusissa kivut on aika kovatkin joka päivä, yöllä kaikken pahimmat, kaveri on sen verran alhaalla jo, että painaa niin kovasti tuonne jotenka sattuu kävellä ja istuakkin välillä. :| Selkä tulee kipeeksi jos pitkään on jaloillaan, mutta helpottaa kun muistaa lepäillä.
Koko viime viikon tuli hyvin tiheään harkkasupistuksia, ei vielä onneksi yhtään kipeitä. Tuntuu vaan hassulle kun maha kovettuu! :D

Me asutaan kolmiossa ja pinnasänky on aluksi samassa makkarissa meidän kanssa, mutta tarkotus on siirtää vaavi nukkumaan omaan huoneeseen heti vain kun nukkuu vähän pidempiä pätkiä yöllä.

Mullakin alkaa tänään mammajooga, vähän jännittää mennä kun en ikinä ole missään joogassa käynyt ja en yhtään tiedä minkälaista se on! :O

tsude ja kaveri 36+0 POKS!!
 
Tänä aamuna päätin sitten jäädä suosiolla kotiin sairastamaan. Tämä on kyllä aika tylsää. Olen vain katsonut televisiota ja nukkunut koko päivän.

Meilläkin on pieni kolmio ja mies ihmetteli tuota ihan samaa ongelmaa, että mihin lapsi mahtuu nukkumaan makkarissa. Minä olen vain ajatellut, että kyllä sopu sijaa antaa ja ollut enemmänkin huolissani vierashuoneen raivaamisesta. Meille on kertynyt sinne vaikka mitä tavaraa. Onneksi tässä on vielä aikaa pohtia tätä. Muuttamassa ei kuitenkaan olla ihan heti.
 
Onnea Epa ja Namppis ultrakuulumisista! :heart:

Mulla alkaa ens viikon maanantaina mammajooga. Jännä nähdä mitä siellä tehdään, kun en ole aikaisemmin joogassa käynyt. Jospa se vähän helpottaisi selän kolotuksia.

Vauvan sängystä: Meillä on kolmio ja pinnasänky laitetaan vauvan omaan huoneeseen. Aluksi saa nukkua meidän huoneessa sellaisessa suvussa kulkevassa rottinkisängyssä. Ja kun yöt alkaa sujua paremmin, niin siirtyy pinnasänkyyn.

Masuista: Mä rakastan vauvamasuja. :) Namppis, söpö masu sullakin jo. Mullakin nyt vasta alkanut masu kasvaa. Kun on tuota omaa vatsaa sen verran, niin ei ihan pieni kumpu heti näy. Mulla bmi 34.

Tänään on puoliväli jee!!! Päätin sitten mattimyöhäisillekin julkistaa asian facebookissa. Laitoin statukseen "Puoliväli. <3" Suurimman osan pääsin yllättämään. Puolivälin saldoa: kunnon tömähtelyjä masussa, energiaa riittää sekä vauvalla että minulla, painokin vielä itsellä -0,3kg jee, 13 päivää vielä rakenneultraan.


Tässä kuvaa tältä päivältä.

Leena ja Tättärää 20+0 *poks*
 
Onnea ultrakuulumisista niille, joilla se on ollut. Mekin odotetaan sitä niin paljon. Meillä se on 20.9. Mulla on koko raskausajan ollut poikaolo ja olenkin vaan hiplaillu poikien vaatteita mutta saa nähdä. Aiotaan selvittää kumpi siellä on jos vaan vauva suostuu näyttämään :) Täällä USA:ssa hoitajat oli jo alussa ihan innoissaan, et "eikö ole ihanaa saada tietää kumpi sieltä on tulossa!" Täällä on näköjään ihan tavallista, että kerrotaan kumpi siellä on.

Asumisesta: Me asutaan isossa kaksiossa ja yritetään pärjätä tässä kämpässä varmaan sen ajan mitä asutaan täällä ulkomailla. Pinnasänky saa olla meidän makkarissa.

Mua vähän huolestuttaa se, etten mä oikein tiedä olenko tuntenut vauvan liikkeitä. Musta tuntuu, että aina välillä tuntuu sellaisia ilmakuplia mahassa mut en sitten tiedä. Viime viikon tiistaina kyllä kuunneltiin sydänäänet ja kaikki oli siltä osin hyvin. Tulee vaan sellaisia kauheita pelkotiloja välillä, että onko kaikki kunnossa :|Mies yritti talouspaperirullallakin kuunnella mahan päältä mutta se epäili, että se kuuli varmaan vaan mun oman sykkeen :)

Onko teillä muilla muuten puutuneet kädet ja käsivarret yöllä? Mulla on nyt joka yö jos käsivarsi on ollut vähänkään koukussa. Täytyy opetella nukkumaan suorilla käsillä =) Luin kyllä, että puutuminen on aika yleistä raskausaikana.

Heddy 19+4
 
Hei naiset!

Laitan tämän saman kysymyksen moneen pinoon jotta saisin mahdollisimman monta erilaista näkemystä. Mulla olis pieni kinkkinen kysymys johon toivoisin että mahdollisimman moni antaisi oman mielipiteensä.

Eli milloin kertoisitte raskaudesta jos nyt on viikkoja 12+2 ja koeaika (4kk) loppuu marraskuun puolessa välissä? Luultavasti raskautta ei pysty salaamaan sinne asti koska silloin on viikkoja jo 20.

Epa ja Töpsykkä 12+2
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart:

Epa, Kannattais kertoo mahdollisimman pian et jos ne irtisanoo niin aina voi vedota siihen että ne tiesi sun olevan raskaana. Raskaus irtisanomisen syynä on mun ymmärtääkseni aina laiton vaikka se tapahtuis koeajalla.

Työsuhteen purku koeaikana
Työsuhdetta ei voi purkaa koeaikana työntekijän raskauden takia.
Koeajalla työskennelleen huoltamokahvilan työntekijän työsuhde purettiin, kun hän oli esittänyt sairaslomatodistuksen raskauspahoinvoinnin takia. Työnantajan mukaan työntekijä ei soveltunut muista syistä tehtäväänsä.
Hovioikeuden mukaan työnantajalla ei ollut oikeutta purkaa työsuhdetta. Työnantaja ei näyttänyt työsuhteen päättyneen muusta syystä kuin raskauden takia.
Jos työnantaja irtisanoo raskaana olevan työntekijän, työnantajan on näytettävä, että irtisanominen ei johdu raskaudesta. Tätä lainkohtaa sovelletaan myös työsuhteen koeajalla tapahtuneeseen purkamiseen.
Työsuhteen purku raskauden takia
Raskaana olevaa työntekijän työsuhteen päättämiseen vaaditaan painava, hyväksyttävä syy.
Tarjoilijan työsuhde purettiin, kun hän oli raskaana. Työnantajan mukaan työntekijä oli laiminlyönyt tehtäviään ja asiakkaat olivat valittaneet tästä. Neljä todistajaa kertoi kuitenkin, että tarjoilijan asiakaspalvelu oli normaalin tasoista.
Käräjäoikeus katsoi, että työnantaja ei pystynyt esittämään painavaa, hyväksyttävää syytä työsuhteen purkamiselle. Työsuhteen päättämisen katsottiin johtuvan työntekijän raskaudesta. Työnantaja oli siten syyllistynyt rikoslain mukaiseen työsyrjintään. Lähde: SAK - S
 
Viimeksi muokattu:
Epa eihän sun lain mukaan ole pakko kertoa ollenkaan kuin vasta 2kk ennen laskettua :) Ja mulla alkoi kyllä vasta vkon 20 hujakoilla näkyä ja jälkeenpäin ajatellen olis aika pitkälle ollut vielä helppo peittääkin..tosin sehän on yksilöllistä miten näkyy.
Varmaan riippuu millasella alalla oot? Kuinka raskauteen suhtaudutaan ja mikä on työllisyystilanne/ kuinka helposti saadaan sijaisia? Itsehän kerroin omalle osastonhoitajalle jo ennen rv 12 ja myöhemmin sain vakkaripaikan, mutta hoitoalalla onkin aika hyvä suhtautuminen raskautumiseen :)
 
Kyllä minäkin kertoisin jo haastattelussa. Syy: työnteko perustuu luottamukseen ja kun tuossa vaiheessa keskenmenon vaara on jo laskenut, joten mielestäni on reilua kertoa. Oma paikka tulee toivottavasti nyt syksyllä vakinaistettavaksi ja aion kyllä kertoa haastattelussa. Jos se on mun työuran loppu tuossa firmassa, se on heidän menetyksensä. Tosin jos mun työt loppuu tämän määräaikaisuuden lopussa, töissä ollaan kyllä ihmeissään, kuinka ne saattaa projektin loppuun. :)

Päivän kevennys: (Mietin viitsisinkö antaa tämän äidille, kun se tulee meidän kihlajaisjuhliin 9+6, mitä olette mieltä?)
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135269142827.jpeg
 
Tiipula: Kylläpä aika rientää. Teidän tyttökin jo noin "iso" :)

Namppis88: Onnittelut poikalupauksesta! :flower: ja tietenkin hyvistä ultrauutisista!

eltsu81: Yksi blogi, jota luen, niin kirjoittaja luuli odottavansa poikaa (oli ultrassa siis todettu pojaksi), niin tyttöhän sieltä tuli :D Joutuu siinä varmaan vähän sitä omaa ajatteluansa muuttamaan. Onhan näitä. Aika hauskasta!

tsude: Tsemppiä raskausvaivojen kanssa! Pian on teilläkin nyytti sylissä =)

LeenaT: Onnea puolenvälin saavuttamisesta :) Ihana vauvamaha siellä jo näkyy! Jos tässä kaikki menee hyvin, niin itse ajattelin ilmoittaa facebookissa ystävänpäivänä (jos maltan odottaa niin kauan). :D Olisi niin hauska yllättää ihmiset, mutta toisaalta mulla on kavereissa lähinnä työkavereita ja ihmisiä joiden kanssa olen enemmänkin tekemisissä, joten tulevat huomaamaan aiemmin. Joogaa olen myös ajatellut. Tule kertomaan sitten, mitä pidit!

Heddy81: Kyllä siellä varmasti kaikki on hyvin. Ei niitä liikkeitä välttämättä tunne niin hyvin vielä tuossakaan vaiheessa raskautta. Miten sulla on se istukan sijainti? Sehän vaikuttaa myös. Ystäväni alkoi tuntemaan vasta noihin aikoihin liikkeitä ja hänellä ennestään jo lapsi ja istukka edessä. Puutumisesta: Mulla puutuu jotenkin helpommin. Olen sitä ihmetellyt. Mistä lie johtuu, olen niin alussakin tässä raskaudessa.

Epa_88: Mä sitten taas en kertoisi vielä, jos haluat siellä jatkaa. Valitettavasti raskaus tuntuu vaikuttavan liiankin usein työnsaantiin ja, vaikka työnantajalle kuuluisikin olla rehellinen, niin raskaus on henkilökohtainen asia ja siihen voi olla monia syitä, miksi sitä ei haluta julistaa heti kaikille. En tarkoita, että sinulla olisi mitään hätää mutta minusta on oikeus olla kertomatta, vaikka siksi, että raskaudessa voi tapahtua aina mitä tahansa. Valehtelemaan en lähtisi, jos asiasta kysyttäisiin, mutta muutoin sinulla on laillinenkin oikeus olla kertomatta siitä vielä rv 20. Jos kerta raskaus ei saa vaikuttaa työnantajan päätöksiin niin, miksi työnantajan pitäisi olla siitä raskaudesta edes tietoinen? Ellei se sitten vaikuta työntekoon (esim vaaralliset työtehtävät)...

Lunealle: Onnittelut pienestä tyttösestä :heart:

Vauvan sänky: Tulee meidän makkariin. Vähän pitää raivata tilaa mutta periaatteessa sopii tänne aivan hyvin. Asutaan kaksiossa, joten vauva tulee olemaan meidän makkarissa ainakin niin kauan, kunnes muutetaan. Helpottaa se yösyöttämisiäkin.

Omaa napaa: Olen saikkarilla pahoinvoinnin vuoksi. Maanantain ultra lähestyy. Jännittää! Ihmettelen täällä, että miksi mun rinnat ei kasva? : / Viimeksi ne oli turvonnut jo tässä vaiheessa. Kipeät ne on kuitenkin.

white gold ja rv 7+2
 
Hei pitkästä aikaa! :wave:

Ahkerasti olen kyllä lukenut juttuja, mutta hirveän laiskaksi kommentoijaksi tässä on näköjään tullut.

Lunea hurjasti onnea!

Epa_88 Millainen sun työpaikka ja pomo ovat? Onko siellä ennakkotapauksia siitä, että raskaana oleva olisi irtisanottu koeajalla? Oma duuni on siitä hyvä paikka, että on helppo keskustella asioista ja esimiehet arvostavat sitä, että heille kerrotaan suoraan asioita.

Vauvan tavarat ja sänky Ei aavistustakaan, minne sijoittaisi mitäkin. Makkariin taitaa just pinnis mahtua, kun ei ole vauvalle omaa huonettakaan. Mulla ois kyllä toiveena saada semmonen pienempi vauvasänky, mutta tuskinpa sellaiseen viitsii sijoittaa. Jos totta puhutaan, niin en ole kyllä näitä asioita miettinytkään. Ahdistaa, kun ympärillä olevat ihmiset kyseleevät, että joko on sitä ja sitä hankittu ja/tai millaisia on tarkotus hankkia. Siinä on kiva vastata, että en tiedä ja mietitään asiaa sitten joskus.

ON Viime viikolla oli nt-ultra. Hyvältä näytti ja tulos normaali. Ei siis aihetta jatkotutkimuksiin. Olen jo kyllä miehelle sanonut, että jos tulee ultrista jotain hälyyttävää, niin tästä pikkuisesta en kyllä luovu, kuin äärimmäisessä tapauksessa. Toisin sanoen, jos pienellä ei olisi edellytyksiä elämään. Anyways, oli ultrassa aivan ihanaa nähdä pikkuista! Siellä se vaan nukkui ja jouduttiin herättelemään, että saatiin mittoja. Välillä Kaiku otti niin rennosti, että mamman sydän oli pakahtua :heart:

Jotenkin tietynlainen ahdistus koko ajan päällä. Eniten ahdistaa se, että muut tuntuu olevan enemmän innoissaan ja sekaisin vauvasta kuin minä. Itse haluan mennä rauhassa eteenpäin. Varmaan vaikutan joltain tunteettomalta paskiaiselta toisten silmissä. Sitten jotenkin ahdistaa se, että kuinka moni ihminen tästä tietää. Kohtahan tästä kyllä tietää kaikki, kun maha alkaa pullistelemaan, mutta silti. Jotenkin tuntuu siltä, että nyt on vapaata riistaa kaikille, että kaikilla olisi lupa puhua meistä. Vihaan nimittäin sitä, että minun ja meidän asioista juorutaan kaikille. Siksipä molempien vanhemmat saivat juoruamiskiellon. Yksi heistä onnistui rikkomaan sitä kaupassa ollessa... Piti vähän ärähtää. Mikähän väliaikamasis vaivaa?!

Kirskis ja Kaiku 13+2

Ps. 26 voisi päivittää etusivulle iäksi. Dementikko muistanut tätäkään aikaisemmin ilmoittaa...
 
Viimeksi muokattu:
Lunealle onnittelut pienestä prinsessasta. :flower:

White gold, pakko kommentoida tohon rintajuttuun. Mullakaan ei ollut tässä raskaudessa rinnat aluksi yhtään arat (myöhemmin kyllä) eivätkä oo erityisemmin kasvaneetkaan. Kasvoivat jo edellisen raskauden alussa ja jäivät sitten niin. Edellisellä kerralla myös noi tissikivut oli paljon pahemmat, mua ei voinut edes halata ku sattui.

Namppis, hieno paita sulla. Mulla on samanlainen. :D

Masussa tapahtui viime yönä muodonmuutos. Koko eilisen illan ipana myllersi kamalasti ja aamulla ihan hämmästyin kun huomasin että vatsa oli kasvanut hurjasti. Lapsekas työkaveri oli sitä mieltä, että vauva vaihtoi kunnolla asentoa ja siksi vatsa niin erilainen.

Leena ja Tättärää 20+1
 
Kovasti onnea kaikille hyviä uutisia saaneille ja varsinkin Lunealle :heart:

Kirskis: Me ei ostettu yhtään mitään ennen kuin viikolla 22. Sitten hommattiinkin oikeastaan kaikki tarpeellinen ihan parin viikon aikana. Ennen sitä ei vaan ollut sellainen olo, että olisi halunnut hankkia. Kai se jotenkin liittyi siihenkin, että luottamus raskauteen tuli vasta kun tunsi liikkeet päivittäin kunnolla. Ja hyvin me silti kerettiin! Tässähän on vielä pari kuukautta aikaa tapettavaksi, eikä enää mitään hankittavaa :) Sano kyselijöille vaikka että ennen rakenneultraa ei hommata mitään, että voi lopettaa kyselyt..

LeenaT ja Namppis: Sama paita löytyy täältäkin. Hih hih :)

Tänään oli neuvola. Tuntui jotenkin turhalta käynniltä, kun oli uusi neuvolantäti kyselemässä samoja asioita sadatta kertaa.
Sen kuitenkin sain selville, ettei hemppa ole oikein noussut rautakuurista huolimatta, joten väsymykselle ja voimattomuudelle on syy. Katsotaan saikkuilenko mammaloman alkuun asti vai menenkö vielä kahdeksi viikkoa töihin.
Vauva oli oikeassa tarjonnassa, minulla kiloja kertynyt nyt yhteensä 8, sf-mitta iso; 32cm.
Synnytysvalmennuksesta kysyttiin ja vastaus oli että "ai, eikö teitä olla vielä laitettu mihinkään ryhmään". No eipä olla. Ollaan kuulemma jossain pilottiryhmässä, jossa valmennusta on 6 kertaa. 2 ensimmäistä kertaa on sitä varsinaista synnytysvalmennusta. Kuulostaa ihan hyvältä, mutta vähän ihmetyttää se, että esim. 4. kerta, jolloin jutellaan vauvan käsittelystä ja harjoitellaan sitä, on lokakuun lopussa. Että meillähän voi oikeasti olla jo nyytti sylissä silloin kun on jo 39 viikkoa täynnä!!

Leeniliini 32+1.
 
Kiitos vastauksista!

Siis en ole kuullut että olisi ennakkotapauksia joissa olisi joku irtisanottu raskauden takia mutta olen kumminkin uusi työntekijä ja heti raskaana. Työpaikallani on hyvä ilmapiiri ja työtäni on kehuttu mutta aina miettii että jos kumminkin käy huonosti. On näitäkin tapauksia kuullut niin monia.
 
Onnea Lunealle tyttövauvasta :heart:

White gold, tuo puutuminen voi johtua ihan vaikka niska-hartiaseudun jumitilasta ja huonosta tyynystä, joka voi aiheuttaa rannekanavan ahtauman. Lisäksi jos on turvotusta niin se kuulemma aiheuttaa sen, että ranteen hermot jäävät puristuksiin -->rannekanavaoireyhtymä Eli pitäisi vain juoda paljon vettä ja välttää suolaista. Mua on kyllä turvottanut viime aikoina varsinkin iltaisin. Sen lisäksi mulla on niska ja hartiat ihan jumissa.

Mä en tiedä mun istukan sijaintia, siitä ei ole ollut puhetta. Mutta odotellaan nyt kärsivällisesti sinne rakenneultraan saakka ja nähdään sitten onko kaikki ok. Toivottavasti.

Ai niin, mulle voisi myös päivittää tuon iän. Tuli nimittäin 30 v. täyteen jo melkein kuukausi sitten.

Heddy 18+5 (Huomasin, että edelliseen postaukseen olikin vahingossa tullut viikko lisää)
 

Yhteistyössä