Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet keväällä ja kesällä 2011

tiksutin, eltsu ja tsude tässähän saa alkaa jännäileen kuka teistä pääsee ensimmäisenä synnyttään :)

Heddy jestas kun on kallista puuhaa! Ehkei toi Keski-Suomen keskussairaala sittenkään oo niin kurja vaihtoehto vaikka vähän kämänen onkin, onpahan melko halpa kuitenkin. Mitähän täällä ees maksaa synnyttää, voisi varmaan perehtyä aiheeseen :D Eikös se jotain maksa kuitenkin?

Mä siis pesin alkuviikosta vaunujen kangasosat ja mies puunasi (melkoisella hartaudella) ton rungon ja renkaat. Huomenna saa kasata noi taas, ihanaa kun on taas yksi juttu ihan valmiina!

Kai sitä pitää myöntää että kohta pärähtää se 30 viikko käyntiin, ja sitten ollaan kyllä roimasti voiton puolella. Hullua ajatella että jeeni synnytti jo tästä viiden viikon päästä (rv34)... Ehkäpä tää meidän poju pysyy kyydissä kauemmin, mutta haluan kyllä että jutut on valmiina hyvissä ajoin. Voi sit lopun odotteluajan keskittyä ihan vaan rentoiluun.

Luulin että selvisin flunssasta vain päivän väsytyksellä, mutta viimeyön ja tän päivän on ollut kurkku kipee ja nenäkin vähän vuotaa. Olo on aika väsynyt taas. Huh, toivottavasti en kauheeta nuhatautia sairasta.

Susimieli ja Pieni 28+4
 
Tulipa mieleen kuin luin tuota "Mitäs nyt"-osiota, siellä joku huolehti ennen aikaisesta synnytyksestä ja sen oireista.
Mulla on välillä sellaista jännää, vähän niinkuin menkkamaista jomotusta, tuntuu hieman sille kun vauva painuisi alaspäin ja se aiheuttaisi jomotuksen, tänä aamunakin sellaista oli kun olin vielä nukkumassa.
Laitoin hetkeksi tyynyn pyrstön alle jotta ipana valuisi alaspäin/lakkaisi painamasta ja jomotus hävisi.
Te kenellä lapsi on jo laskeutunut (tai vielä parempaa, te jo synnyttäneet), oliko tuollaista jossain vaiheessa?
Mietin sitäkin että onko hyväksi jos hätyytän sitä omatoimisesti ylöspäin, ehkä sen kuuluisikin painua tonne lantioon? Toisaalta uskoisin että sitten kun se on oikeasti kiinnittymässä niin tuollainen "valuttaminen" ei sitä estä kiinnittymästä.

Esikoista odottaessa tulee vissiin mietittyä jokaisen kivun ja epämukavuuden kohdalla aina että mistä johtuu.. Saisko tähän odotukseen jonkun ohjekirjan mukana?

Susimieli ja Pieni 28+6
 
Mäkin ihmettelin kun neuvolassa kysyivät että onko ollut kuukautiskivun tyyppisiä kipuja ja silloin ei vielä ollut mutta nykyään tuntuu aina välillä sen tyyppistä että mistäköhän johtuu moiset. Mulla on muuten tainnu olla parit harkkasupparit mut en mee vannomaan kyllä. Sellainen ihan lyhyt hetki mun massu menny kovaks mut ei mitenkään kipee, outo vain.

Onko kellään muuten ollu sellaista että pissalla käydessä alavatsaan sattuu? Sellaista lihaskivun tapaista? Mulla ollut jo jonkin aikaa mutta auttaa jos "nostan" mahaa ja istun mahdollisimman suorassa pöntöllä. Mitä matalampi pönttö niin sitä kipeämpi massu... Ajattelin tästä kysyä ensi viikolla neuvolassa mutta onko kellään ollu vastaavaa?
 
Namppis, mulla ollut myös tota menkkamaista kipua, mutta aina välillä siinä on lisänä tuollainen epämukava "painumistunne".. Sen pelkän menkkamaisen tulkitsin johtuvan kohdun kasvusta, ja tätä toista yritän tässä diagnosoida :D

Mutta tuosta pissallakäymis-kivusta, mulla on! Siis se juurikin sattuu mahan sivuihin, alamahaan, hieman tuntuu samalta kuin repäisykivut/kohdun kannattimen löystyminen, mutta tämä on sellaista vähän rauhallisempaa kipua. Melko kovasti sattuu, ja helpottaa monesti vasta hetken päästä kun nousee pöntöltä. Tätä ei kyllä ole aina, melko harvoin itseasiassa. Etenkin jos tiristää rakkoa tyhjäksi niin se tekee kipeää. Kipu ei tuntuisi olevan missään virtsaamis elimistössä, siis rakossa tai virtsaputkessa, ei muistata virtsatieinfektion kipua lainkaan. Melkoinen mysteeri! Kerro toki mitä vastaavat neuvolassa, mulla on oma vasta reilun parin viikon päästä.
 
Siis ihan samaa kipua kun mulla siis! :O Outoa kyllä mutta kysäisen asiaa jos suinkin muistan.

Tässä pötsi tältä päivältä eli 22+2. Vaikuttaa kutistuneen tai nousseen jotenkin ylöspäin edellisestä kuvasta. :confused:


Lisäksi bongasin äsken ensimmäiset raskausarvet!! Kauheaa :D Hirveä rasvaaminen alkoi siis tästä päivästä kun oon tähän asti ollu melko laiska sen suhteen.
 
Namppis88: Mulla on nyt vasta loppuraskaudessa ollut tuota pissallakäymis-kipua. Eniten on aamuisin, kun rakko on täynnä ja vauva painaa päällään lantioon.. en kyllä muista että olisi aiemmin ollut.

Susimieli:
Mulla ainakin on nyt 30. raskausviikon jälkeen ollut noita menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla ja alaselässä. Nyt vielä enemmän kun laskettu aika alkaa lähestyä. Kyllä minäkin aina välillä yritin korjailla masuasukin asentoa, jos tuntui painavan pahaan paikkaan ja ihan normaalisti on nyt laskeutunut ja ilmeisesti kiinnittynytkin. :)

ON: Limatulppaa tuli eilen taas lisää, nyt sitä on viikon verran jo valutellut. Varmaan yhteensä n. parin ruokalusikallisen verran. :LOL: Aloitin juomaan vadelmanlehtiteetä, jos vaikka sattuisi olemaan jotain hyötyä synnytyksessä. :) Alamahalla on usein samanlainen tunne kuin menkat alkaisi. Öisin hikoiluttaa kauheasti, herään usein niska märkänä ja päivisinkin saattaa tulla ihmeellisiä kuumotuskohtauksia, jolloin on pakko heittää suurin osa vaatteista pois päältä! |O Odottavan aika on pitkä.. ja sairaalasta tuli kutsu yliaikakontrolliin, joka on VASTA 42+1 viikolla ! ! ! :kieh: Sillonkon ne vasta kattoo jos alkais käynnistelemään? Siinä vaiheessa asukki on varmasti pitkän päälle yli neljä kiloa!!! Järkyttävää.. !

Tiksutin ja Bebe 37+2
 
Kovasti onnea Avocadolle ja lämpimästi tervetuloa :heart: Keskenmeno varmasti jollakin tavalla on takaraivossa pitkään, näin ainakin minulla. Oikeastaan nt-ultran jälkeen uskalsi oikeasti olla luottavainen raskauden suhteen. Minullakin kyllä alusta asti oli tästä raskaudesta erilainen olo kuin keskenmenneestä. Ja hyvinhän kaikki on nyt mennytkin. Niin varmasti sinullakin!

Pahoinvointia minulla ei alussa kauheasti ollut. Enemmänkin väsymystä ja palelua vaan. Mutta sitten viikot 12-18 oli tosi paha olo ja oksenteluakin usein. Sitten kun se helpotti, olikin pitkään oikein ihana, vähäoireinen masunkasvatus vaihe.

Hieronnassa kävin viikolla 20 ja olin hierottavana mahallaan. Neuvolassa ja hierojalla oltiin sitä mieltä että jos ei tunnu pahalta, niin ihan ok!

Aika menee hitaasti näillä viikoilla.. Alkaa olla jo synnytys mielessä ja kuitenkin aikaa vielä ihan hurjasti. Kaikki tavaratkin on jo hommattu, joten täytyy varmaan alkaa ristiäisiä suunnitella että on jotain projektia meneillään :)

Täälläkin jännittää että milloin saadaan vauvauutisia, varsinkin kun Tiksutin on jo limatulppaakin bongannut!!

Perästä tullaan :)
Leeniliini 34+3.
 
Hellou ystäväiset!
Täällä on niin paljon tuttuja nimiä :)
Vihdoin minäkin voin siirtyä tänne puolelle, plussa tuli testiin 22.9, eilen ja tänään vielä vahvisteltiin. Nyt ei ole asiasta enää epäilystäkään. Tuntuu aika uskomattomalta 14 yk:n jälkeen että näin kävi! Tulen paremmalla ajalle lueskelemaan palstaa läpi. Nyt nauttimaan saunan löylyistä :)
 
Onneks ei asuta Jenkeissä, ainakaan ilman kunnon vakuutuksia. :) Monestihan tuolla toki yritys kustantaa vakuutukset koko perheelle ainakin noilla ulkomaankomennuksilla.

Onnea Sindi ja tervetuloa. Mukava saada uusia odottajia tänne meidän joukkoon :)

Me ollaan tehty hieman remonttia kotona ja nyt tuleva lastenhuoneki näyttää enemmän lastenhuoneelta kuin varastolta. Voisi jossain välissä lähteä shoppailemaan vauvajuttuja... :)

Liikkeitä en vieläkään ole tuntenut yhtään. :( Maha tosin on kasvanut koko ajan ja huomaa kyllä nopeasti jos rehkii liikoja (esim. siivotessa). :)

Line ja Nano 18+3 :)
 
Tervehdys taas kaikille (vahoille tutuille :))

Minäkin nyt ajattelin uskaltautua tänne odottavien puolelle. Ensimmäisen first signal haamun sain viikko sitten sunnuntaina ja keskviikkona CB digitalilla raskaana 2-3. Alkuvuosihan tässä meni treenatessa ja kierrosta 7 (mun kierrothan tosiaan 29-47) vihdoin tärppäsi :)
Varhaisultra tulossa 6.10., jolloin varmistuu toivottavasti myös LA, kun tuo kierto tosiaan heittelehtii niin paljon.Toivottavasti saan silloin myös mielenrauhaa tälle hurjalle epävarmuudelle edes himpun verran...
Vielä en kauhean luottavaisin mielin uskalla olla, mutta eiköhän tässä ajan kanssa.
Oireita on jo tullut; ensiksi "menkka"kivut, joiden vuoksi raskausta epäilinkin. Kivut jatkuneet edelleen ja häiritsevät yöuniakin. Parin viimeisen päivän aikana tullut myös väsymystä ja tukkoista oloa (oireita vai syysflunssaa??) sekä kuvottavaa oloa. Kuvottavan olon syytä mietin, kun välillä se tulee jos ruokavälit liian pitkiä ja välillä se tulee heti ruoan jälkeen....
En huomannut selata, että mitä tänne listaan pitää päivittää, mutta laitanpa nyt yleisimmät eli:
Mehiläinen 83, 28v, ensimmäinen lapsi, kierrosta 7, synnytän kättärillä, plussa 18.9. LA 25.5.2012


Mehiläinen 83 & 5+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Bubble89 ja Avocado
Hurjasti onnea myös Mehiläiselle! :)

Tänne rantautui illan ja yön aikana kurkkukipu, toivottavasti ei pahene. Ulkoliikuntaharrastus tältä päivältä jo peruttiin, vaikka täällä olisikin aivan upea ulkoiluilma. Harmittaa.

Mä näin unta viime yönä, että meille tuli vauva eikä meillä ollut edes tuttia eikä tuttipulloa hankittu :D Sitten ihmeteltiin, että mikähän vauvaa vaivaa kun se söi illalla pari minuuttia ja sen jälkeen nukkui koko yön aamuun saakka syömättä välissä. :D

Line ja Nano 18+4 :)
 
Heino maha namppis! Omaa odotellessa... Hassua lukea teidän pidemmällä olevien juttuja, tuntuu että olen ihan ulalla kaikista limatulpista ja muista. :O
Netti käykin kuumana... :)

Tervetuloa ja onnea sindi ja mehiläinen!

Meillä on ainakin mehiläisen kanssa melkein sama laskettu aika! Mulle tulee vähän eri päivä sen mukaan laskenko minkä pituisella kierrolla ja laksenko kuukautisten alkamispäivän vai oletetun hedelmöittymispäivän mukaan tuon... Meillä kun oli sellainen tilanne, että oli ovisviikolla vieraita ja muuta sählinkiä, joten päästiin vaan kolmesti asiaan. Veikkaisin, että se keskimmäinen kerta osuisi parhaiten kohdilleen etenkin kun a.) ei oltu moneen päivään hommailtu (simpat virkeimmillään) b.) se tapahtui aamulla c.) mua ei ikinä haluta aamulla paitsi oviksen aikaan (toki syynä saattoi olla myös kuiva kausi).
Joten sen perusteella päätin et laskettu on nyt 24.5.2012, kunnes toisin todistetaan.

Muuta eli omaa napaa:
Oireet jatkuvat samanlaisina. Kahvi ei maistu, eilen hörppäsin vahingossa pienen tilkan miehen kaljaa sanunassa kun vieressä oli oma alkoholiton ja maistui aivan hirveältä! Hassua, ennen oon ollut oluen suuri ystävä. Nyt musta alkoton on oikein maistuvaa... :) Mahakivut vaivaa usein öisin, etenkin jos olen syönyt vähän epämääräisesti. Närästystä vaikka ei ennen oo ikinä ollut! Oon valvonut joitakin öitä näiden takia. Iltapäivisin iskee hirveä väsy ja kahdeltatoista pitää ehdottomasti olla nukkumassa myös viikonloppuisin. Vuoto on ollut jo melkein viikon poissa, huh!

Keskiviikkona on eka neuvola, jännää! Varhaisultraa oon harkinnut, mutta mies vähän toppuuttelee ja niin minäkin, kun rahatilanne on mikä on. Kyllähän ne siellä np-ultrassa sitten selviää. Jos vuotoa tulee uudelleen niin sitten varmaan menen. Mieli on hyvä ja pahin epävarmuus alkaa ohittua, digistä tuli 2-3 vk viikoilla 4+6 ja eilen Apteekin omassa testiviiva oli niin vahva ettei väri meinannut edes riittää kontrolliin. Tällaisia testituloksia ei viimeraskaudessa näillä päivillä todellakaan ollut ja km tuli juuri näinä päivinä. Tosin keskenmenon pelko heijastuu jotenkin alitajuisesti painajaisina joissa huomaan aina vuotavani kamalasti verta. :( Vauvaunia en oo vielä nähnyt niiden aika on sitten kai myöhemmin.

Kertomisesta (ikuisuusaihe :) ) : Miten te jo pidemmällä olevat olette kertoneet raskaudesta? Entä uudet, millon aiotte kertoa asiasta?
Mä olen niin hölösuu, että kerroin jo hyvälle kaverille, joka tietää yrittämisestäkin. Arvaisin kuitenkin kun en juo. Hänet varmaan pyydämme miehensä kanssa kummiksikin sitten joskus jos kaikki käy hyvin. :) Toisellekin kaverille kerron EHKÄ jos sopiva tilanne tulee joskus parin viikon kuluttua. Siskolleni oon kertonut ja jostain kumman syystä ei-niin-läheiselle työkaverilleni tuli karrottua (mikä lienee mielenhäiriö). Miehen kanssa ollaan sovittu, että asia ei mikään valtionsalaisuus ole, vaikka ne ihmiset joille kertoo näin alussa pitääkin valita tarkkaan: heille kun joutuu sitten ilmoittamaan jos jotakin tapahtuukin.
Viime raskaudesta ei ehditty kertoa vanhemmille, mutta jälkeenpäin kumpikin kertoi keskenmenon tapahtuneen. Menen ensi viikonloppuna vanhempieni luo ja sisarukseni ovat myös paikalla. Ajattelin, että jos kaikki on vielä silloin hyvin, kerron asiasta. Ovat minulle sen varran läheisiä, että haluan sitten jakaa ne vaikeatkin asiat. Tosin täytyy painottaa, että isovanhemmille ja muille ei saa juoruilla missään nimessä ennen kuin riskiviikot ovat ohitse! Sitäpaitsi tiedossa on kutenkin viiniä ruuan kanssa ja tajuavat sen heti jos en ota.
Tajusin just, että onneksi jos kaikki jatkuu hyvin, oon pikkujoulusesonkina jo sen verran riskin ohittanut,j että voin o kertoa kaikenmaailman puolitutuillekin asiasta jos glögiä tuputtavat! Mutta siihen on vielä aikaa.... :)

Kamalan alkoholipitoinen tämä meidän kulttuuri, nyt sen tajuaa kun joutuu jokaista alkollista tilannetta jännittämään. Sen lasin ottamattomuuteen täytyy olla aina joku hyvä syy, höh. Eihän tupakastakaan kieltäytyvältä kysytä: ai mikset ota? Aina voi olla tupakkalakossa (mä en itse polta) mutta alkolakon syynä voi olla vain sairaus tai raskaus. Ihan älytöntä.

Avocado ja Kivi 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Tänne on uusia taas tullut, tervetuloa ja kovasti onnea! :)

Selitin juuri tänä aamuna miehelle että tää on hauska keskustelu, väkimäärä pysyy koko ajan melkein vakiona, sitä mukaa kun osa synnyttää niin uusia plussanneita tulee mukaan :) Ja aina plussia ja synnytyksiä tulee tollain ryppäinä :)

Tänne ei erikoista, pitkästä aikaa saatiin aikaiseksi käydä miehen kanssa kunnon lenkillä, koirakin sai pitkästä aikaa kunnolla liikuntaa.
Mukava huomata että itsekkin jaksaa ihan reippaasti liikkua, vaikka ei oo paljon tullut liikuttua tässä kesän ja syksyn aikana.

Niin ja tänään poksuu! Oon vissiin nyt kolmannen kolmanneksen alussa?
Neuvolan ohjevihkon mukaan meidän poju on nyt 35cm pitkä ja painaa noin 1350g! Siltä kyllä tuntuukin kun se mennä jytkii tuolla!

Susimieli ja Pieni 29+0!
 
Avocado: Me kerrottiin ihan lähipiirille (vanhemmat + sisarukset + yksi tuttavapariskunta) varhaisultran jälkeen. Sitten menikin pitkä aika ennen ku seuraaville kerrottiin mitään. Taidettiin vasta n. rv 15 kertoa muutamalle hyvälle ystävälle ja toissaviikolla kerron työkavereille, joiden kanssa teen läheisesti töitä yhdessä. Pomolle taisin kertoa jo rv 14 kun oli sopiva tilaisuus.

Tänne rantautui paha syysflunssa viikonlopun aikana. Ei jaksa mitään tehdä kuin sängyssä maata, niistää ja aivastella. Toivottavasti menee pian ohi.

Huomasin viime viikolla, että mun syystakit ei mene enää mahan kohdalta kiinni. Lieneekö tämä sitten edesauttanut sairastumista entisestään. Nyt pitäis sitten miettiä kuitenkin, että ostanko uuden syystakin vai kannattaisiko ostaa suoraan vain talvitakki ja alkaa käyttämään sitä. Muuten syystakille ei paljon käyttöä kyllä tule.

Line ja Nano 18+5 :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Maanantai alkoikin työuutisilla, tuli sijaisuus samaan päiväkotiin jossa olen ennenkin ollut, töitä on ainakin täksi viikoksi, mahdollisesti ens viikolle myös. Väsyttää varmasti työrupeaman jälkeen, mutta toisaalta olen töissä mielelläni. Äippäloma alkaa 4.11 joten hetken ehtisin vielä töissä olla.. Paljon pidempään en varmaan kyllä pärjäisi töissä, nyt jo maha tuntuu hankalalta töissä. Muuten vointi on erinomainen, ei kummempia vaivoja. Öisin nukun vaihtelevasti, yleensä alkuyön ravaan vessassa ja nukun huonommin, aamua kohti nukuttaisi kovasti mutta sitten pitääkin jo nousta. Ehkä työpäivät käy niin voimille että nukkuisin koko yöt..

Mietin sen verran synnytystä tässä, että mitkä siteet on riittäviä jälkivuodolle, mitä kannattaa ostaa jemmaan? Jotain yösiteitä mulla tuolla onkin mutta vaikea kuvitella niiden riittävän kun eivät runsaaseen kuukautisaikaankaan meinaa riittää..

Ai niin, puhuttiin eilen illalla miehen kaa jotain synnytyksestä, se vaan totesi vakavana että on oikeastaan ihan tyytyväinen että se olen minä joka olen raskaana ja synnytän, kai sitä on alkanut mahan kasvaessa hirvittää minkälaista vonkaletta mun pitää ulos pusertaa :D Toisaalta olen kyllä minäkin tyytyväinen että itse saan synnyttää, hermostuisin kun toinen olisi kipea tunti kaupalla enkä saisi autettua oikein mitenkään.

Susimieli ja Pieni 29+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällä käyty neuvolassa ja saatu iloisia uutisia! Vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt. HIP HURRAA! Ei siis tarvitse vesien mentyä ambulanssilla mennä sairaalaan. :p Muutenkin kaikki ok. Kerroin terveydenhoitajalle limatulpasta ja siihen hän totesi vaan ettei kannata kuitenkaan vielä alkaa odotella synnytystä. Ensimmäinen raskaus kun KUULEMMA menee usein yliaikaiseksi. Niinkun tuota nyt en tietäisi.. :/ Plääh.. Olisin vaan jo niin valmis synnyttää. Öisin saa kärsiä "menkkasäryistä" ja huonoista nukkumisasennoista ja lenkillä koskee ja kolottaa joka paikkaan. Eikä kotona jaksa vaan olla ja odottaa. Minäkö malttamaton? :LOL:

Oletteko te paljon nähneet vauvaunia? Mä en ole nähnyt kuin pari, toisessa synnytin heinäsirkan (!! mistähän ihmeestä tällaisiakin unia päähän tulee???) :D Ja toisessa synnytin TODELLA isopäisen tyttövauvan ja itkin anopille sitä kun se on niin ruma!! :'(
Eli ilmeisesti pelkään/jännitän sitä minkänäköinen otus tuolta mahassa on tulossa.. :D

Tiksutin ja Bebe 37+5
 
Unista: Mä näin sillon raskauden alussajoitain unia ja kaikissa mun ja miehen unissa vauva on ollut tyttö, vaikka me ollaan se poikalupaus saatu :D
Mutta nyt loppuaikana en ihme kyllä oo nähny edes synnytysunia..

Mä voin kyllä edelleen ihan hyvin, sellasia ajoittaisia sukkapuikkovihlaisuja tulee alapäähän ja mun koko vatsaa särkee, kun vauva tuntuu täyttävän tilan kokonaan mut ei oikein sen kummempaa..

Eltsu ja pena 38+0 *poks*
 
Unista, mä olen nähnyt että poika syntyy ennenaikaisena hätäsektiolla, mutta selviää. Lisäksi oon nähny aika paljon imetykseen liittyviä unia, sen onnistuminen selkeesti jännittää mua ja se miten suhtaudun siihen. (Mulla on aina ollu joku ongelma tissien kanssa, niihin ei saa koskea :D). Sit oon unohdellu poikaa pakastimeen(!), parkkipaikalle ja autoon. Sitten raukka on tipahtanut sängystä, sylistä, parvekkeelta ja vaikka mistä. Eli kyllä, meillä nähdään unia :D Ja kaikki unet missä vauva on ollu poika, oon nähny ennen kuin saatiin tietää sukupuoli ja luulin odottavani tyttöä. Sen jälkeen kun sp ollu tiedossa niin vauva on ollu vaan vauva ilman sukupuolta. Aika outoa sinänsä. Mieskin oli jonkun unen nähny mut en kyllä muista sitä enää.

Huomaa että kaveri kasvaa, liikkeet tuntuu joka päivä enemmän ja on kyllä vilkas tapaus tulossa :D Pikkuinen elohiiri, jos meihin tulee niin ai että meillä on vahtiminen tän kanssa :D
 
Hei! Täältä tulis toista odottava mamma, jos teillä on muita ehdotuksia minne tunkeudun niin laittakaa linkkiä, kun en löytänyt oikein yhtään sopivampaa kun tämä :D Tässä olisi tietojani jos kelpaan mukaan :D Nippinappi, 21v, toinen lapsi, synnytän Hyvinkäällä, plussa 24.9. LA 02.6.2012 (rv 4+3) :) Testi tehty lauantaina, ristiriitaiset tunteet, takana 2 KM, Maaliskuu 2011, syyskuu 2010, sekä 1 abortti 2005, ja yksi syntynyt tyttö 2008 (3 vuotias marraskuussa). En tiedä miten päin pitäisi olla, mies epävarma, ja haluaisi abortin, itse en missään nimessä. Muutto perjantaina, ja työtön tällä hetkellä, mutta töihin pääsy aika varmaa ensi kuun aikana tuttavaperheen kautta :) Tässä vähän, kirjoittelen enempi jos saan tervetulot tänne :D
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa. Melkein päivittäin käyn täällä lukemassa, muttei jotenkin itse ehdi koskaan kirjoitella.

Nippinappi. Tervetuloa, me ollaan kaikki täällä ensikertalaisia ja siirrytty tuolta yritys-pinosta tänne. Myös nuo kesäkuun pinot voisivat sopia sinulle:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2032066-kesakuisia-2012-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2034834-kesakuun-kastehelmet-2012-varaslahto-lokakuulle/

Tiksutin: Ei ole tullut nähtyä unia. Näen niitä yleensäkin tosi harvoin, joten vauva ei liene poikkeus. Tosi herkullisia unia täällä joillakin! :D

Avocado: Ei olla vielä kerrottu, paitsi että yksissä juhlissa hieman lipsahti, kun emäntä selitteli juomattomuuttaan ja sitten sieltä paljastui toinen vesilasimamma -> kaikkien katseet kääntyivät minuun ja vissy-lasiin. Siinä sitten sopersin naama punaisena, että olen vaan kuskina... Kerrotaan ehkä meidän vanhemmille viikonloppuna, kun ovat tulossa meidän kihlajaisiin. Voi olla, että se siellä paljastuu useammallekin, kun olen taas nollalinjalla ja tarjoudun kuskiksi...

ON: torstaina hartaasti odotettu neuvola. Jospa siellä kuunneltaisiin ja kuultaisiin sydänäänet niin saisi varmuuden pienen olemassaolosta. Olisi sitten mukavampaa kertoakin, kun tietäisi että siellä joku on. Mulla oireet rajoittuvat tissikipuihin ja vatsan turvotukseen. Tosin olen ollut tuntevinani, että turvotuksen ja makkaroiden alla olisi jotain muutakin.

Tuanni ja Mörri 9 +1
 
Heips!
Viime päivät ovat menneet ihmetellessa tätä uutta asiaa. Hurjaa miten nopeesti aika on mennyt kun eltsu81 on jo noin pitkällä :)

kertomisesta isäntä on kertonut parille kaverilleen, mutta muille ei olla kerrottu. Tänään pitää sanoa töissä lähimmälle esimiehelle, jotta voi käydä neuvotelemaan myös talvilomasta. Muille työkavereille asia paljastuu varmaan tämän kuun lopulla, kun on yhdet ryyppäjäiset. Vanhemmille varmaankin tässä piakkoin kerrotaan, harmi vaan kun ei ole enää sitä anoppia :(

Sain ekan neuvola-ajan marraskuun alkuun, silloin viikolla 9, ja eka ultra ois vk 12. Pitkä aika odotella...tänään saan terkkarilta vissiin jokin infopaketin.
Niin ja laskurin mukaan LA on 2.6 ja synnäri PKKS.

vauvalehdistä tuleeko teille mitään lehtiä ja mitä suosittelisitte, lähinnä jos miettii tätä odotusaikaa?

unista joskus ennen tätä raskautta oon nähnyt jotain vauvaunia ja sen niistä muistan että unissa on aina ollut poika :)
 
Nippinappi: Meillä on tosiaan vain esikoista odottavia tässä ketjussa, vähän pidetty sitä linjaa..toivottavasti et pahastu :)

Lehdistä: Mun mielestä odotusaikana Vauva-lehti, joka itsellekin tulee, on ollut paras. Siinä on keskitytty odotus ja pikkuvauva-aikaan. Kaksplussassa on enemmän jo sitten sellasia vähän vanhempiakin lapsia koskevia kasvatus- ym. asioita. Tosin on siinäkin Odotus-osio. On myös sellainen lehti kuin 9kuukautta, mutta se ilmestyy tosi harvoin ja taitaa olla vielä aika alkutekijöissään koko lehti.

Tuanni: Varaudu ainakin siihen ettei ne vielä ekalla käynnillä kuuntele sydänääniä, niin et pety pahasti :) Tosin kyllä jotkut terkkarit kuuntelee, mutta yleensä e,i vaan vasta tokalla käynnillä nt-ultran jälkeen.
 
Lehdistä: Mulle tulee myös vauva-lehti. On ihan hyvä, ja juurikin suunnattu enemmän odotukseen ja ihan pieneen vauvaan.

Sydänäänistä: Mulla kuunneltiin ekan kerran rv 11+1 (toinen neuvolakäynti) ennen nt-ultraa. Muistan kyllä hyvin sen helpotuksen kun kuuli, että masussa todellakin on pieni ihmisenalku :heart:

Täällä oli eilen ihan oireeton päivä. Ei minkäänlaisia kolotuksia, nipistelyjä tai muita "oireita". Vauvakin oli niin rauhallinen, että piti ensimmäistä kertaa turvautua liikelaskentaan. Yönkin nukuin todella hyvin. Ihan hassua kun ensin koskee ja kolottaa joka paikkaan ja on huono olla ja yks kaks kaikki on poissa. Ihan kuin ei raskaana olisikaan! :O Täällä kun nimenomaan haetaan niitä supistuksia. :LOL: Huomenna poksuu taas viikot!

Vauvanhäätö- keinoja otetaan vastaan! =)

Tiksutin ja Bebe 37+6
 

Yhteistyössä