Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet keväällä ja kesällä 2011

Moi vaan :)

Täällä ei-niin-hyvä neuvolakäynti takana... Painoa tullu 778g/vko eli ihan liikaa ja terkkakin totesi että ulkomaanreissu näkyy. Eipä tuosta nyt voi eri mieltäkään olla :( Lisäksi stixissä leukkarit ja proteiinit plussalla niin pissatulehdustahan se tarkoittaa. Huomenna siis aamulla labraan vielään näyte. Muuten kaikki ok, paineet 136/84, sykkeet 145-150 ja sf-mitta 21cm. Kelaan sain raskaustodistuksen ja sit tehtiin vielä väkivalta- ja masennusseula. Ens kerralla onkin sitten lääkärineuvola. Anteeksi, en nyt jaksa kommentoida kauheasti muiden juttuja. Sapettaa tuo pissatulehdus nyt niin paljon. :(

namppis 22+6

Ai niin ja siitä alavatsan pissaamis-kivusta kysyin. Kuulemma johtuu siitä kun vauva painaa rakkoa ja sit rakko tyhjenee niin se on rakolle "epänormaali" tila kun se on tottunu koko ajan olemaan paineen alla sisä- tai ulkopuolelta ja tärkeintä olis että rakon tosissaan saisi tyhjäksi eikä sinne jäisi pissaa kun muuten käy niin kuin mulle nyt eli tulehdus tulee... Näin mä sen ainakin ymmärsin.
 
Viimeksi muokattu:
Meille syntyi 6.9. terve poika :heart:

Pahoittelut etten ole yhtään käynyt täällä, on ollut vähän kiireitä ;) En nytkään ehdi lukea teidän kuulumisia, yritän myöhemmin. Siirryn nyt vauvan synnyttyä kokonaan tuonne kerhon puolelle.
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Onnea Kais-a!! :)

Tänne ei kuulu mitään ihmeitä. Flunssa on kohta voitettu (toivottavasti) jospa tässä pääsisi jo töihin huomenna. Kaipais hieman ihmisiä ympärille. Mitähän se on sitten vauvan kanssa kotona? No, erilaista aivan varmasti joka tapauksessa. :)

Line ja Nano 19+0 :) *poksuu ja kohta jo puolivälissä!!*
 
Hei! Nyt en valitettavasti kerkiä ja jaksa lukea :(.. Eilen iski flunssa ja kuume :( Nyt on tosi lämmöt ok ja pitäis jaksaa tehä jotain vielä kun pystyy.

Namppikselle vaa vastaan että tällä viikolla ei pahoinvointia sen kummemmin ole ollut. Jos syön liian paljo tai jumpatessa rasitan itteeni liikaa nii sillo on pahoinvointi iskeny. Nyt tosin iski kunnon flunssa vaan joten ei sitä koskaan nähtävästi saa olla täysin vedossa :(
 
Namppikselle painosta, niin mulla ainakin nousi just noilla viikoilla eniten, katoin kortista ni 23+6 oli +810g/vko mutta sen jälkeen tasaantui taas ja seuraavaks olikin jotain 200g/vko, elä murehdi :) Ja myöhemminkin on ollu välillä tuollasia spurtteja ja sitten taas vähemmän.

Koittakaahan parannella itteänne :)

Täällä jopa öisin ja iltaisin alkanut olla pientä menkkasärkyä ja paineentunnetta ja ehkä pieniä supisteluja(?) eli jotain saattaa joskus tapahtuakin :D

Lainasin muuten kirjastosta Suuri äitiyskirja-nimisen kirjan, ku on aikaa tässä loppuaikana lueskella; olis voinut olla aika kiva kirja lukea jo odotuksen aikana aiemminkin, hirveästi on asiaa ja suht tuore kirja.

Voikaa hyvin,

Eltsu ja pena 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: Namppis88
Onnea kaisa-a!

Ja jännitän eltsu81n puolesta, pian saadaan varmaan lisää uutisia. :)

Bubblelle parantumista!

Eilen oli eka neuvola. Oikea terkka oli sairaana, joten saimme sekä harjoittelijan ja sairaanhoitajan seuraksemme. Lippua ja lappua tuli vaikka kuinka ja homma meni ihan mukavasti. LA muuttui 31.5. ja viikot vasta vähän päälle viiden, vaikka mun mielestä nyt olis jo 6+0.
No, ne laskivat sen 28 päivän kierron mukaan joka ei taatusti pidä paikkaansa: hedelmöitys olisi tapahtunut vain muutamaa päivää ennen roskishaamua jonka sain melkein vikkoa ennen kunnon plussaa. Joten sitä ei kannata vaihtaa täälläkään. Aion varata ensi viikon lopulle alkuraskauden ultran, joten siellä selviää sitten totuus...
Otettiin np-ultra (7.11. - onpa siihen pitkä aika) vaikka mies oli tavallisen kannalla. Suostui kuitenkin, ja mä sanoin etteihän se mitään muuta, jos jotain löytyy. Huonot uutiset voi olla parempi sulatella nyt raskausaikana kuin pienen vauvan kanssa.

Tämän päivän olen ollut sitten taas kuin tulisilla hiilillä. Koko viikon on ollut edellisiä aikoja pahempaa menkkamaista kipua iltaisin. Se on alkanut kellon tarkasti viiden aikoihin. Niin eilenkin, mutta heti aamulla noustessa huomasin sen jatkuvan edelleen. Ja sitten pyyhkiessä paperiin tuli ruskeaksi värjäytynyttä valkovuotoa (?). Vuoto oli erilaista kuin edellinen vuoto ja siihen pariin klönttiin se jäi (anteeksi ällöttävät yksityiskohdat). Mutta koko päivän ravasin vessassa asiaa tarkistamassa, etenkin kun aamupäivästä oli tosi tukala olo vatsassa: olin jo ihan varma että kohta hanat aukeavat ja tämä raskaus oli taas tässä. Nyt kolottelu jatkuu, mutta ei niin pahana. Toisaalta, tämä oli eka päivä kun meinasin oksentaa: olin jo lähdössä ruokapöydästä vessaan kun olo onneksi helpotti vähän.

No, tämä vahvisti sen että varaan viikon päähän alkuraskauden ultran: jos se toisi selvyyttä asiaan.

Kuinka pahoja kolotuksia teillä oli alkuraskaudessa? Mua sattuu vaikka mihin: nivusia vihloo, muniksia "kovertaa" (etenkin oikeaa) ja sitten myös näitä menkkaoloja iltaisin. Viimeiset tietysti aina pelottavat kun samoin se km silloin alkoi (sitten kivut äityivät kyllä tosi pahoiksi - näihin en ole vielä panadolia ottanut).

t. Hermoheikko Avocado ja Kivi 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Moi,
Täällä myös tänään ensimmäinen neuvola (9+4). Perusasiat käytiin läpi, mutta yllätyksekseni heiltä löytyi myös ultralaite ja kysyivät haluanko testata. Ai haluanko? Ultrassa näkyi möykky, joka heilutteli käsiään. Sykekin näkyi. Johan tuli Mörristä kertaheitolla konkreettisempi. Hemo ja verenpaine hyvä. Sain lähetteen verikokeeseen ja käskyn varailla nt-ultraa parin viikon päähän. Jee. Hommahan etenee. Sitten loppupäivä menikin ihan löysäillessä. Ei hyvä. Huomenna lupaan tehdä tupla-ahkerasti töitä...
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81 ja Avocado
Avocadolle noista kivuista, että itsellä oli vain satunnaista särkyä ja vihlontaa silloin alussa, mutta työkaveri oli niin kipeä, että oli saikulla useamman päivän kun kouristeli oikein. Ja onnellisesti hänellä la kuukauden päästä :)
 
Tuanni Ihana kun saitte ultraile :)

AvocadoMulla oli viikolle 11 asti noita menkkamaisia juttuja ja hermostutti alkuun. Kaikki oli kumminkin kunnossa, kohtu vissiin vain kasvoi ja liitokset ja nivelet löystyi, selkä oli silloin särkyisempi kuin se on nyt! Myöhemmin oli ennen puoltaväliä taas noita menkkamaisia, olen yhdistänyt kohdun kasvuun sen kivun. Toivotaan että kaikki on kunnossa :)

Namppis Äläs masistele, mulla nousi noilla viikoilla +900g/vk paino! Meillä ei kyllä neuvola terkkakaan muuta sanonut kuin että maha on selvästi alkanut kasvaa, mulla puolivälin tienoilla alkoi maha näkyä ja paino nousta, tolloin oli toi isoin painonnousu, sittemmin on kyllä tasoittunut :) Se ipana alkaa katsos vaan painaa siellä ja sun kohtu kasvaa kovaa kyytiä.

Bubble paranemisia!

Kais-a ONNEA! :flower:

Omaa napaa tänne kuuluu väsymystä, olen ollut töissä tällä viikolla (kolme viikkoa pitäisi yhteensä jaksaa, kaksi kokonaista edessä..) ja eilen lähdettiin heti työpäivän jälkeen ajaan helsinkiin keikalle, ja yöllä sieltä takas, yöunia ehti tulla vaan kaksi tuntia ja sitten työpäivä päälle. Huh! Iltapäivällä päikkärit maistui kun pääsi kotiin, ja nytkin haaveilen että sammutan koneen ja meen nukkuun! Onneksi huomenna alkaa viikonloppu ja saa huilia. Raskas viikko mutta antoisa!

Mahasta aattelin päivittää kuvaa, alan olla aika muhkea :)

katso liitettä 13906

Susimieli ja Pieni 29+4
 
No täytyy toivoa että tuo painon nousu on tosissaan näistä viikoista johtuvaa. :) Mut taitaa mun pelot kahden eri tasakympin rikkomisesta toteutua :D

Mä heräsin tänään ihan automaattisesti vähän kuuden jälkeen :O Minä, joka olen maailman aamu-unisin ihminen. Nyt on hormonit sekasin ja pahasti :D Eilen taas poksuttiin, 23+1
 
Mä voisin muuten pikkuhiljaa huhuilla seuraavaa listan päivittäjää? Saatais uus talvipino pystyyn ja nimi vaihdettua ja kun itselläkin la lähenee, niin voi olla ettei sitten vauvan kanssa ehdi enää hirveästi päivitellä ;)

Vaikka eipä tuossa nyt hirveästi ole hommaa ollut. Tuon etusivun listan saisi tekstimuokkauksineen varmaan helpoiten kopioitua, kun ottaa ensin "lainaa" ja siitä sitten copy + pastella uuteen ketjuun. Sitähän saapi myös vapaasti muokata :)
 

Yhteistyössä