Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet keväällä ja kesällä 2011

jeeni
Line mä turhauduin kans siihen, että oma terkka ei ole ikinä paikalla kun sitä tarttis. 2 kertaa raskauden aikana olisin oikeasti häntä tarvinnut, eka kerta tuli verta ja en saanu puhelinaikaan kiinni. no onneksi oli muutenkin ultra tulossa ja vuotokin loppui niin mainitsin sitten siellä ja ei ollut mitään hätää sen suhteen, toinen kerta oli tämä tapahtumasarja, joka päättyi lopulta synnytykseen 6 viikkoa etuajassa. ja vieläkin mun oma terkka on lomalla, kotikäynnin kävi tekemässä sijainen... ylihuomenna olisi pojan ensimmäinen neuvolalääkäri, jospa sitten näkisi omaa tätiä. ainakin voisin siitä valittaa, että vaikka hän lomaileekin, niin voisi varmistaa, että joku osaava ihminen on hänen puhelinaikaansa tavoitettavissa. netistäkään kun ei löydä meidän neuvolaan yleistä numero, pelkästään kadunnimellä oman hoitajan numeron.

synnytysvalmennuksethan jäi meiltä täysin väliin, ne olisi olleet vasta elokuussa. ihan hyvin netti + esitetiedolla siitä selvisi ja kätilöt kyllä kertoo siellä mitä pitää tehdä.

jeeni ja poika n.1kk
 
Onnea Halin pojasta ja Tuanni plussasta! :heart:

Mitäs white goldille kuuluu?

Gallup: Mä kerroin omalle äidilleni heti kotimatkalla varhaisultrasta rv7, ultrakuvaa näytin. Yhdessä sitten itkettiin ilosta, kun vihdoin oli raskaus totta. :) Mies kertoi vanhemmilleen pari viikkoa myöhemmin. Mun isälle kerrottiin viikolla 11. Mun äidin puolen suku ei vielä tiedä tästä mitään. :D Parin viikon päästä olis yhdet synttärit, joihin tulee sitä sukua. Houkuttais säilyttää yllätys sinne asti. Toisaalta olis ihana hehkuttaa puolivälietappia esim. fb:ssä ensi viikolla.

Ruokamenoista: Me ei olla koskaan tarkkaan laskettu. Mutta jos on ihan tavallista kotiarkea, niin veikkaisin että ehkä joku 350€/kk.

Line kyseli, milloin raskaus on huomattu. Juuri eilen yksi mun työkaveri kysyi, että olenko raskaana. Ei ollut työvaatteista huomannut mitään, mutta oli edellisenä päivänä nähnyt mut omissa vaatteissa ja oli sitten kiinnittänyt huomiota mun vatsaan. Oli yön aikana tullut siihen tulokseen, että "pakkohan sen on olla raskaana" ja oli sitten uskaltautunut kysymään. :) Osalle työkavereista olinkin jo kertonut, mutta osaa näen harvemmin, kuten tätä eilistä.

Mulla on nyt paino lähtenyt nousuun vatsan kasvun myötä. Kahdessa viikossa tullut pari kiloa. Lähtöpainosta on nyt +600g. Muuten siis ihan ok toi paino, mutta tosi nopeesti tullut nyt noi kaksi kiloa.
Kovasti ipana jo myllää masussa, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Joka päivä tuntuu kuitenkin jotain liikettä ja dopplerilla kuuluu hurja jumpsutus ja potkiminen. Rakenneultraa pitää odottaa vielä 3 viikkoa.

Leena ja Tättärää 18+6
 
Onnea Halin!! :heart: Onnellista vauva-arjen aloitusta!

Tervetuloa Tuanni tänne puolelle :)

ON: Nyt on käyty varhaisultrassa ja siellähän se pienen pieni olio näkyi ja sykekin löytyi :heart: Viikko tultiin takaisin päin, kuten arvelinkin. Mutta onneksi jo näkyi, koska vähän jännitin onko liian aikaseen ultra. Tavallaan olikin, mutta lääkäri oli ystävällinen ja sanoi kaiken näyttävän hyvältä alkuraskaudelta. Nyt onkin iskenyt sitten kunnon pahoinvointi, yötä päivää oksettaa ja töissä yökkäilen salassa. Että huhhheijaa, pahimmat viikot on vielä edessä päin ja kauhulla niitä odotan. Pahimman olon tekee kahvi, ei tarvii kuin katsoa keitintä:D

Jaksamista kaikille!

Kristiina ja Onni 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Namppis88 ja LeenaT
Kristiinalle jaksamista pahoinvoinnin kanssa! Mä en itse kertaakaan oksentanut mutta oksua sai etenkin työpäivien aikana nieleskellä takaisinpäin pariin kertaan :D Se on uskomatonta miten moni ennen ihan ok tai neutraali ruoka tai ajatuskin niistä saa pahanolon aikaan..

LeenaT Miten säkin olet noin pitkälle jo ennättänyt, justhan sä plussasit! :)

Olipas hauska juttu tänään, nähtiin yhtä tuttua joka ei oo nähnyt mua raskaana ollessa aiemmin, oli hetken aika hiljaista miestä kun sulatteli tota pötsiä mielessään, juttu takkusi hetken :D Tiesi kyllä että meille tulee vauva mutta ei ollut asian kanssa sillain ollut tekemisissä.

Maidon tihkuminen, heräsin taas aamulla paidan rinnus maitoläikissä! Näköjään öisin heruu, päivisin pidän liivinsuojia, niihin tulee korkeintaan tippa joskus, mutta löysässä yöpaidassa näköjään heruu herkemmin :D Tissien kasvusta, mulla ei oo kasvaneet oikeestaan, samat rintsikat on menneet kuin ennen raskauttakin, mutta nyt huomautti mieskin että rinnat on "muhkeammat". Ei mainittavasti mutta vähän. Liivit sopii edelleen mutta on noi jotenkin turvoksissa :D Jännityksellä odotan kun maito nousee, sit saattaa olla melkoiset pallotissit!

Pitiköhän mun vielä jostain kirjoittaa.. Hmm. No ainakin siitä että hengästyn naurettavan helposti, riittää kun kävelee hieman reippaammin tai ylämäkeä niin huohotan niinkuin olisin juossut pari kilsaa! Mitähän se sitten on kun maha nousee entisestään painamaan keuhkoja lyttyyn..

Susimieli ja Pieni
 
Harmi kun Linen neuvolakäynti ei mennyt ihan nappiin.. Älä stressaa tosta painonnoususta, tosi yksilöllistä se ja harvemmin nuo terkkarit on siitä niin nipoja kuin jotkut lääkärit ;) Ja synnytyssairaalaahan voi vaihtaa vielä myöhemminkin vaikka on sen jo ilmoittanut.
Mähän oon Hyvinkäällä käynyt molemmat ultrat ja meen sinne synnyttämäänkin.
Mulla meni vähän ohi, että miks sut laitettiin äitiyspolille?

Kristiina84 onnea ultrasta :) Mikäs sun l.a. nyt on?

Mulla on enää 2 työpäivää, jee! Koville kyllä ottaa nää vikat päivät, vointi siis hyvä, mutta mulla on vaan aikamoinen loppurutistus > 1 vapaa, 5pv töitä, 1 vapaa ja nyt vielä yks tuplavuoro 13,5h ja iltavuoro..ja sitte ku on tollasta jaloillaan oloa ja kävelyä ni tuntuu ettei jalat ehdi parantua kun käy kotona vaan nukkumassa. Mut kohta on ohi :)

Tällä viikolla muutenkin maha kipuillut ja ollut välillä löysällä ja enempi vihlonut tuonne alapäähän. Tiedä sitten mistä johtuu.

Ainiin, Lunealla alkaa olla jo la käsillä :) Ja kais-a sitten seuraavaks, kivaa kun saa jännätä! :)

Joo tuo hengitys on aika tukalaa välillä, hirvee hengästyminen ja helposti hirveä ähky syömisen jälkeen ja sitte vasta onkin tukala olo! Mulla on viime aikana myös alkanut sillain närästää, että nousee ruoka ylös, mutta ei siis muuten korvenna tai tunnu ikävältä.
Että tuo vaiva ei kyllä ihan heti helpota, vasta sitten ku vauva laskeutuu vähän alemmas..

Eltsu ja pena 34+0
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin tulee tota hengästymistä. Oon ihan loppu aivan naurettavista suorituksista ja paras oli kun hengästyin syödessäni nuhaisena kaksi voileipää :D Mut kyllä tää tästä, mietin vaan et mitä jos ei olis tupakasta päässy niin sit olis kyllä varmaan yhtä helvettiä hengittää.

Meidän Tirppa pitää bileitä tuol massussa niin että ei kyllä ole kuplimiset jääny epäselväksi enää. :heart: Aivan omituinen mutta ihana tunne :) Torstaina pitäs mennä neuvolaan ja mua pelottaa mitä vaaka näyttää... varmaan 6kiloo tullu jo raskauden alusta.:headwall:
 
Juu eli LA olisi tämän päivän mukaan 22.4.2012. Jestas miten kaukana :D

Täällä on jo nyt tissit kasvanut, ukkokin sen huomas yks päivä. Voipi tulla aikamoiset jättipallot tännekin, kunhan tässä nyt pitemmälle päästään :O Ei nimittäin ole alkujaankaan ihan pienimmästä päästä nämä maidontuottajat...
 
Täällä ollaan hieman rauhoituttu pahimmasta aamupäivän kiukusta neuvolan jälkeen. Tosin kun miehelle kerroin niin nyt se on hermostunut ;)

Kristiina: Ihanaa, että saitte hyviä uutisia! :)

Eltsu: Vitsi sulla on kanssa jo lähellä h-hetki!! :) Toivotaan, että sun Hyvinkään kokemus on positiivinen loppuun asti niin muakaan ei ehkä harmita niin paljoa tää sählääminen ja päädyn siihen, että menen sinne synnyttämään. ;)
Ensimmäinen terkkari (sijainen tämäkin siis) sanoi, että koska mulla on tietty perinnöllinen sairaus, se todennäköisesti pitää ottaa huomioon synnytyksestä. Ja sanoi, että lääkäri arvioi tilanteen ja laittaa todennäköisesti heti raskauden alkuvaiheessa mut käymään äitiyspolilla, jotta asiaan saadaan selkeys ja kaikki on sitten kunnossa ja tiedossa. Musta tää kuulosti todella hyvältä, joku huolehtii ettei tää asia sitten vaikeuta mitään ja kaikki otetaan huomioon hyvissä ajoin. Nyt sitten tänään kun kysyin asiasta (olettaen väärin, että lääkäri olisi tutustunut papereihin etukäteen) erikseen lääkäriltä asiasta, hän totesi ettei tiedä, koska hänelle ei ole tullut tällaisia tapauksia aiemmin vastaan. Kun kysyin, että pitäisikö tätä selvittää tai jotain niin hän totesi, että laitetaan sitten raskauden loppuvaiheessa konsultaatiokysely äitiyspolille ja he sitten reagoivat siihen tai eivät.

Mutta ajattelin tehdä niin, että meen Hyvinkäälle nyt rakenneultraan kanssa. Ja sitten toivottavasti on oma terkka seuraavalla neuvola kerralla niin sanon, että tää oikeesti ahdistaa mua ja haluisin saada vain varmuuden asiaan. Mulle kun riittäisi, että lääkäri sanoisi "tätä ei vielä tarvitse ottaa huomioon" sen sijaan, että hän toteaa ettei tiedä mitään asiasta eikä aijo tehdä asialle mitään ainakaan tässä vaiheessa.

Mun esimiehestä on tullut oikea kanaemo. Hän on ainoa, joka tietää asiasta ja muistuttaa koko ajan, että pidä huolta itsestäsi yms. Tosi söpöä. Mun tavoite on, että tää vuosi mennää normaalisti töitä painaen ja sitten jos tuntuu pahalta niin sen jälkeen voi jäädä pois (äitiysloma mulla alkaa muuten 18.1).

Pitäkää huolta itsestänne!

Line ja Nano 14+6 :)
 
Line: kuulostaapa takkuavalta neuvolakokemukselta : /

LeenaT: Kiitos kysymästä =) täällä menee hyvin! En oo vaan käynyt täällä kertomassa vielä. Eli siis hCG oli noussut todella hienosti ja voi, miten ihana lääkäri siitä soitteli mulle perjantaina. Hän onnitteli kovin ja sanoi, että todella hyvältä näyttää. Kohdun ulkopuolisen ja tuulimunan voi sulkea pois heti ja sanoi, että voin olla noiden tulosten jälkeen hyvin luottavainen raskauden jatkumisesta normaalisti :heart: Eilen varasin alkuraskauden ultran ja se on vasta MA 12.9. Nyt kun jaksaisi odottaa sinne asti. HCG-tulokset soittanut lääkäri sanoi, että voisin mennä jo tämän viikon loppupuolella ultraan mutta haluan olla vähän pidemmällä jo siinä vaiheessa. Eka neuvola on TI 13.9. Kiva päästä sinnekin. Viimeksi, kun meni kesken, peruin neuvola-ajan, joten sekin on ihan uutta. =) Miten aika onkin kulunut nopeasti. Olet jo melkein puolivälissä :O Varmasti ihanaa, kun tuntee jo liikkeitä!

Kristiina84: Me mennään aika samoissa. Mun la on 24.4. :) Onnea hyvistä ultrauutisista! Mulla ei ole vielä tullut pahoinvointia. Ehkä vähän ällöttää toisinaan, mutta en tiedä vaikka saisin sen itse kehitettyä itselleni :D Eikä ole rinnatkaan mielestäni kasvanut. Keskenmenneessä raskaudessani ne oli turvonnut tässä vaiheessa, mutta nyt ei vaikka ne tuntuu aremmilta kuin silloin.

Eltsu81:
Äitiyslomalle :flower: Säkin jo noin pitkällä!
 
Ihanaa kun täällä syntyy vauvoja tasaiseen tahtiin, ei ehdi niin omaa odottelua jahkailla :D

Me tässä just miehen kaa laskeskeltiin että milloin pitää hänenkin olla aina ajokunnossa, koulun puolesta sillä on jos jonkin sortin pakollisia ja puolipakollisia juhlia koko syksy, lokakuun lopussa sit helpottaa ne. Ajateltiin että jos marraskuun vaihtumisen jälkeen sit ei nauti alkoa ennen synnytystä, olen siloin rv 35, ja haluan olla varma että jos tulee lähtö niin siinä ei tarvi alkaa mitään takseja säätämään. rv 38 on kuitenkin jo marraskuun lopulla mulla. Saattaa olla liioittelua jos raskaus meneekin pari viikkoa yli lasketun ajan, mutta ennemmin niin kun että menee sit ainutlaatuinen juttu mönkään. Mutta teoriassa noihin aikoihin syntyminen ei olisi mikään mahdottomuus. Mieskin on siis ihan samoilla linjoilla, eipä se alkoa muutenkaan juuri käytä, mutta siis en ole sitä pakottamassa olemaan kuukautta passissa vaan itsekkin haluaa että on sit pojun synttäreillä täysissä ruumiin ja sielun voimissa! :)
En tiedä onko teistä kukaan muu ees miettinyt tollaista mutta me ollaan jo ajat sitten tosta puhuttu :)

Pari kuukautta äippälomaan ja huh, ihanaaa kun syksy on jo kunnolla täällä! Rakastan syksyä muutenkin ja nyt tää on vielä parempaa kun joka päivä mennään lähemmäs ja lähemmäs poitsun syntymää!
Ollaan vähän tässä suunniteltu että jos syksyn aikana tehtäisiin viikonloppureissu, ajattaisiin Kolille ja käytäisiin siellä reippailemassa ja yövyttäisiin makuupusseissa meidän farmarissa, siellä kun saa takapenkit kaadettua niin mahtuu hyvin nukkumaan! Tollainen "viimeinen" kaksin tehtävä seikkailu nyt hetkeen. Koira tietty mukaan :) Ollaan paljon tollaisia seikkailuja tehty meidän seurustelun aikana ja suunnitteilla on jo että siellä mahtuisi lapsenkin kanssa nukkumaan sit joskus :) Mutta kiva päästä vielä kaksin matkaan!

Käsityöpäivää kaaveilen tässä.. Joskohan tänään saisi kaivettua ompelukoneen esiin ja alkaisi tekemään vauvalle kaikki rästissä olevat jutut, pitäisi ommella imse vimsejen flanelleihin tarrat, tekaista yhdet pussilakanat jemmassa olevasta muumi-kankaasta ja sit saisi heittää kestot pesukoneeseen keräämään imukykyä! Sillä aikaa voisikin opetella virkkaamaan isoäidin neliöitä niin saisi poikasen peittoa joskus sit alulle.. Niin ja itselle pitäisi tuunata parista paidasta mammapaidat jonne mahakin menisi mukavasti kyyttiin! Hommaa piisaa siis!

Susimieli ja Pieni 25+3
 
Onnea Halin ja Tuanni!

Susimieli, meillä oli tuo synnärille kuskaus ja alkoholikeskustelu käytynä kans jo vaikka kuinka aikaisin. Suunnilleen samalla tavalla mentiin, eli viikosta 35 eteenpäin ei sitten mieskään ottanut mitään, vaikka eihän se kyllä muutenkaan juuri mitään ota. Mut kylläpä oli jännittävää se synnärille meno aikanaan, huh! :)

Retkeily on muuten ihan ykköstä. Joskus vaelleltiin Hetta-Pallas-väliä ja siellä oli ihan pikkuisiakin vaeltajia ollut, siis muutaman kuukauden ikäisiä. Ollaan itsekin uskaltauduttu läheiseen kansallispuistoon Anni repussa, vaikka eipä hän siitä paljon mitään tajua... Eikä kyllä olla yövytty. Mutta niin kauan on helppo mennä, kun ruoka tulee tissistä!

Me päästiin tänään ekaa kertaa perhekahvilaan! Anni se vaan tuijotteli leikkiviä lapsia koko sen pari tuntia, jotka siellä viihdyttiin. :) Ihmeesti tyttö jaksoi, kun aamupäiväunetkin oli ottamatta. Ekaa kertaa ties kuinka pitkään aikaan lähdin liikkeelle ilman sadetakkia ja eiköhän se sade sitten yllättänytkin meidät! Sain kuitenkin lainasateenvarjon ja nyt on hyvä syy lähteä kyläilemään ja palauttamaan sitä. :D

Mukavaa päivää!


Tiipula ja Anni 3 kk 10 pv
 
Kristiina, onnittelut hienoista ultrakuulumisista! :) Ja voimia pahoinvointiin. Mulla oksentelu kesti n. 6 viikkoa.

White gold, ihana kuulla että teilläkin on kaikki hyvin! Ehdin jo huolestua kun susta ei kuulunut mitään. Eiköhän teilläkin nyt kaikki mene niin kuin pitääkin. Tule sitten kertomaan ultrauutiset. Mäkään en edellisessä raskaudessa päässyt neuvolaan asti, vaan jouduin viime hetkellä perumaan sen.

Susimieli, me ei olla puhuttu mitään juomisen himmailemisesta. Hyvä kun sanoit, niin otanpa puheeksi miehen kanssa sitten vähän lähempänä. Siitä ollaan kyllä jo puhuttu, että mies ei lähde kovin kauas kotikaupungista työpäivän aikana. Että olis korkeintaan tunnin ajomatkan päässä kotoa. En kyllä usko että se lähtee täältä kotikaupungista mihinkään enää parin viimeisen viikon aikana.

Mä ilmoittauduin eilen raskausajan joogaan! :) Parin viikon päästä on eka kerta. Saas nähdä millaista on. Onko kukaan muu kokeillut?

Leena ja Tättärää 19+0 *poks*
 
Susimieli: Me ei olla varsinaisesti puhuttu alkoholista, kun se on sanomattakin selvää. Oon tainnut sanoa, ettei työmatkoille sitten enää tule lupaa kotoa kun laskettu aika alkaa lähestyä. :)

Tänään ensimmäinen henkilö sanoi, että oli viime viikolla pistänyt silmälle, että taitaa jotain mukaa tapahtua lähitulevaisuudessa mulle ja mun miehelle. :) Työkaveri, jota näin viime viikolla yhden päivän ajan. Oli kuulemma heti huomannut kun oli nähnyt mut. Sanoi, että maha oli erilainen istuessa kuin että olisi vain lihonut. ;) Tosin hän on itsekin äiti ja sanoi, ettei miehet kyllä mitään vielä huomaa :D Mutta tää piristi mua kyllä tosi paljon. :)

Mä olen miettinyt mammajumppia ja semmosta "esimuskaria" raskaana oleville, mutta en oo saanut itsestäni irti, että olisi lähtenyt. Varsinkaan kun maha ei vielä kunnolla näy niin tuntee olonsa vähän ulkopuoliseksi.

Line ja Nano 15+0 :) *poks poks*
 
Heippa kaikille! (kopioin tämän saman mitä muuallekin kirjoitin)

Ihan ekaksi onnea jo vauvansa saaneille, ja rentouttavaa äippälomaa niille jotka ovat lomalle jääneet! :)

Tulen vaan sen verran ilmoittamaan itsestäni että täällä ollaan, ja kaikki on ainakin toistaiseksi mennyt hyvin Lähes joka päivä olen lukenut teidän juttuja. Kirjoitatte niin paljon ettei perässä pysy
Itse en ole jaksanut hirveästi kommenoida, väsyttää ja väsyttää aina vaan. Sit on kaikki hääjärjestelyt yms. menossa niin ei ole edes kerennyt tänne muutakun lukemaan.

Epa ja Töpsykkä 10+3 (jo viikko 11 menossa), ensi viikolla np-ultra.
 
Olipas hassua kun oltiin tiputtu jo toiselle sivulle. :) Taitaa kerho vetää enemmän kuin pino tällä hetkellä.

Kävin neuvolassa äsken ja kaikki hyvin.
Paino 400g/vko (terkan mielestä ok, mun mielestä liikaa näille viikoille. Yhteensä tullu jo 6 kiloa!)
RR: 129/75 ja sokerirasituksen tulokset oli ollu hyvät!
Hb oli noussu rautakuurin ansiosta 113 -> 133 :)
Kohdunpohjan korkeus mitattiin nyt ekaa kertaa ja se oli 17cm.
Sykkeet oli 150-160 ja kaveri monotteli doppleria minkä ehti, naurettiin terkan kanssa että päiväjumppa menossa. :)

Ensi viikolla onkin jo rakenneultra, katsotaan suostuuko Tirppa paljastamaan sukupuolensa :D

-Namppis ja Tirppa 19+0
 
Se on virallisesti syksy nyt! Jee!

Itselle tämä kuun vaihtuminen on aina sellainen mukava etappi, tietää että taas ollaan kuukautta lähempänä LA:ta. Mullakin tän kuun lopussa on (kahta päivää vajaana) rv 30 täynnä. Ohoh!
Hassua kun osa tuolla joulukuisten pinossa puhuu heidän viimeisestä odotuksesta ja miettii synnytyksen kestoja, meille ensikertalaisille kun se kaikki on ihan hämärän peitossa. Ei tiedä yhtään mitä se tulee olemaan, kuinka hyvin sitä kipua kestää ja mikä fiilis on synnytyksen jälkeen. Aikamoinen hyppy tuntemattomaan.
Itseäni se ei vieläkään pelota, kyllä sitä mietittyä tulee, mutta lähinnä mieli on odottavainen, saahan silloin viimein tän pikku mahamöyrijän syliin :)
Mieskin kumman hämillisenä hymyilee kun tulee puhetta siitä millaisillakohan fiiliksillä sitä tonne lähisairaalaan muutaman kuukauden päästä mennään :heart:

Nähtiin eilen ruokakaupassa ihan pikkuruinen vauva, siis varmaan alle kuukauden, oli niin kippurainen vielä äitinsä sylissä. Huh miten otti mahan pohjasta, tollainen pikkarainen tulee meillekkin! Ja ihan kohta! Jotenkin omissa mielikuvissa vauva on sellainen kolmikuinen, jäntevä ja "ei niin särkyvä". Silmänurkat meinasivat jo kostua siellä Citymarketin käytävällä, tuli niin tunteellinen olo :rolleyes:

Anoppilassa odottaa meidän ostama pinnasänky, anoppi siitä eilen soitteli ja kyseli koska ollaan menossa käymään. Siinä sängystä puhuessa tajusin että kohtahan saa ihan rauhassa alkaa tosissaan järjesteleen noita vauvan tavaroita lopullisille paikoilleen, aiemmin kun sitä mietti niin tuntui että on niin aikaista että on ihan typerää noita vielä järkkäillä. Todellisuus alkaa pikkuhiljaa saavuttaa, tässähän on kohta alkamassa rv 27! Ehkä sitä voisi pikkuhiljaa alkaa kaapin hylly kerrallaan peseen noita vaatteita ja silittään niitä..

Kalenteria kun katselee niin alkaa kyllä tuntua että kohtahan voi sairaalakassin sisältäökin pohtia, siitä ajattelin kuitenkin malttaa pidättäytyä vielä koko syys ja lokakuun, jos marraskuun korkkaisi sitten laittamalla sen valmiiksi, marraskuun alussa on menossa jo rv 35.

Vauvan liikkeistä: meidän jäppinen menee kuin hyrrä tuolla vielä, eilen potkaisi niin tonne jonnekkin alas että mulla meinasi vesilasi livetä käsistä kun hätkähdin, ei tuntunut kivalta! Ja tänä aamun se taas potki kylkiluita aamukahvia juodessa, eli mahtunee hyvin pyörimään vielä.

Olo alkaa olla vähitellen raskaana oleva.. Sen huomaa esimerkiksi siinä kun pitäisi nytkin alkaa siivoamaan, ja imurointi ei enää niin innosta, alkaa olla kurja huhtoa sen kanssa kun alkaa supistelemaan, ja on hankala kumarrella lattilistoja imppaamassa jne. Olo on kömpelöitynyt vähän, olisin kyllä odottanut suurempaakin pökkelöitymistä, mutta ehtii se vielä, maha kasvaa vielä sellaiseksi rantapalloksi että.. Saattaa jäädä loppu syksystä siivoamiset ja moni muukin homma kokonaan miehelle. Pyykinpesua ja muuta pystyasennossa tehtävää voin kyllä tehdä, kokonaan laiskottelemaan ei tee mieli jäädä. Rauhalliset kävelylenkit on aika pop, tekee selälle ja mielellä hyvää! Pitää niistä nauttia nyt kun ei tiedä miten sitä sellaiset kohta sujuu.

Me kysyttiin muuten eilen viimeinenkin neljästä kummista, miehen vanhinta veljeä. Nyt on vauvalle kaikki kummisedät katsottuna, jotenkin mukavaa kun se asia on hoidettu :)

Nyt olen jaaritellut jo liikaakiin, kai se on kerättävä motivaation rippeet ja tartuttava imuriin..

Susimieli ja Pieni 25+5
 
Ei vitsit Susimieli, mäkin oon varmaan raskaana ku imurointi ei enää innosta! ;) Ei vaan, Anni repussakaan ei saa kumarreltua, joten sängynalusten imurointi jää usein miehelle. Ja huomaan myös pikkuhiljaa alkavani potea lisävauvakuumetta. Kuumeen parantelu saa kyllä jäädä vielä, pitäähän tuota esikoista suukotella nyt niin paljon kuin suinkin!
 
Minä olen todellakin raskaana kun imurointi ei maistu :D Tosin meillä onneksi mies imuroi aina, koska mä en kuulemma imuroi tarpeeksi hyvin. ;) Mutta samalla mulle tulee lattioiden pesu, koska mies ei taas ymmärrä ettei parkettia saa uittaa vaan se pyyhitään vaan kostealla. ;)

Mä olen tullut nyt siihen tulokseen, että alkaa olla korkea aika kertomaan ihmisille raskaudesta. Maha on pompsahtanut esille, ettei sitä enää oikein peitellä. Nyt tuntuu myös siltä, että ei enää halua peitelläkään tai salata asiaa. :) Ja ei mene enää kauaa kun ollaan puolessa välissä.

Kohta mennää kauppaa, kokeilenpa noita mammafarkkuja samalla ekaa kertaa.

Innolla odottelen liikkeitä ja niiden tunnistamista. Pari kertaa vähän hassuja juttuja tuntenut, mutta en usko niiden liikkeitä olleen.. tosin eihän sitä koskaan tiedä kun ei ole aiemmin kokenut. Pitää odotella lisää "todistusaineistoa" :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Line ja Nano 15+3 :)
 
Namppis Kohta se kuule kunnolla pullahtaa esiin :D Mulla ainakin pikkuisen puolivälin jälkeen alkoi maha kasvaa niin että kohina käy!

Me saatiin eilen pinnasänky kotiin, nyt se nököttää makkarissa kasattuna! Hurjaa ajatella että sinne me nukutetaan kohta tätä mahassa muksivaa poikasta!
Eilen illalla kun mentiin nukkumaan, katseltiin siinä pinnasänkyä ja tunnusteltiin kun ipana myllersi ja pyöri mahassa kuin väkkärä :heart:

Olen alkanut virkkaamaan isoäidinneliöitä, aikomuksena tehdä niistä pojalla peitto. Helppoja ja nopeita tehdä, ja nättejäkin vielä :)

Hieman harmittaa, mulla piti olla se eka lääkärineuvola ens torstaina, mutta se siirtyi maanantaille.

Susimieli ja Pieni 26+1 (poksahti taas eilen viikot)
 
Flunssaa pukkaa. Kuten joku jossain mainitsi, ensimmäiset viikot on ne pisimmät. Vielä kolme viikkoa ekaan neuvolaan.

Tyytyväisenä olen havainnut pientä painonpudotusta, vaikka olen herkutellut hieman tavallista enemmän. Olen normaalipainoinen, mutta olen sitä yhä pari kiloa kevyempänäkin, joten en pane vastaan. :)

Tuanni ja Mörri 6+1 (jollakulla taisi olla sama työnimi, terve vaan kaimalle)
 
Ihanaa Epa! Onnea! Nyt uskot ja täysillä tähän raskauteen :heart:

Tuanni Mulla myös flunssa, siihen yhdistettyänä paha olo ja oksentelu, niin olo on aika :| Mutta kyllä tämän kärsii, jos vaan pikkuinen nyt pysyy mukana.

Namppiksella on jo vauvamasu :heart: Voi kun itselläkin jo...

Meille tuli sellainen ongelma jo nyt(!) mieleen, että vaikka meillä on kolmio, niin molemmat makkarit on niin pienet, ettei sinne mahdu sekä meidän sänkyä että vauvansänkyä. No siis, ei ole vielä tämän päivän ongelma ja sen verran taikauskoinen olen, etten halua liian aikaseen alkaa asioita puuhailemaan. Mutta onko teillä kaikilla siis vauvansänky tulossa/on jo samaan makkariin? :)

Kristiina ja Onni 7+2
 
Mä laskelmoin, että kirjotan vasta nyt illan mammajoogan jälkeen tänne :)

Onnea Epa_88!

Kristiina84:Meille tulee samaan makkariin, mutta tulee tällanen riippukehto
Tosin jossain vaiheessa sekin on vaihdettava sänkyyn, joka meille onneks mahtuu.

Mulla alkoi äippäloma perjantaina ja tänään olin sekä hieronnassa, että mammajoogassa; oli kyllä ihan kivaa se. Aika samanlaista kuin astangajooga muutenkin, mut keskittyi enempi hengittelyyn ja oli vähän iisimpää eli kaikkia venyttäviä liikkeitä (ainaki ekalla kerralla). Joissain asennoissa kyllä oli maha vähän tiellä, tai ennemminkin se kun tuo mukula on muutenkin koko ajan kaivautuneena toisen kylkiluun alle (joka on ihan hellänä ja särkee, alkaa vissiin tila loppua) niin tuntui ettei voi taivuttaa kunnolla :D
Se vetäjä on myös kätilö ja suositteli, että näin loppuaikana (ja synnyttäessä) kannattaa viettää aikaa sellasessa leveässänkyykkyasennossa, jossa jalkapohjat on kokonaan lattiassa; ainakin mun mahan kanssa ei tuntunu niin mukavalta asennolta :whistle:

Hyviä vointeja kaikille!
Tässä masukuvaa tänään eli 35+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -Liv-

Yhteistyössä