Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet keväällä ja kesällä 2011

Sydämelliset onnittelut Sassylle ja koko perheelle! :heart::flower: Ihanaa vauva-arjen aloitusta! :)

Halinille Joko on uutisia? :)

Lunea höh, onpa kurja kuulla ettei tilanne oikein selviä. Loppuaika on varmasti pitkää odottamista, joten toivoisi saavansa tarkempaa tietoa tilanteesta.

Lyhyesti omia kuulumisia: Tänään eka neuvolakäynti, hassua saada jo neuvolakortit sun muut opukset, vaikka ei ole edes varmutta koko nyytin olemassaolosta. Tai no olemassa jotain siellä on, sen verran voimakkaat on jo oireet, mut lähinnä jännitän onko oikeassa paikassa. Sen tarkemmin en ala selostaa käynnin sisältöä, luulenpa että aika tuttua juttua teille kaikille jo ;) Mutta hienoa oli, että mies pääsi mukaan, tuli sellainen kiva me-fiilis. Paitsi sillo, kun piti nousta vaa'alle ja sanoa ääneen paino. Voi taivas :ashamed: Itsekään en tiennyt, että se oli noussut tuollaisiin lukemiin tässä vuosien varrella. Onneksi terkka oli kiva eikä alkanut moittia, sanoi ettei ole mitään hätää vaikka ylipainoa jonkin verran on. Riittävästi vaan liikuntaa ja terveellistä ruokaa, niin paino pysyy kurissa. Mä oon aina ollut lukemiltani "painava", en mikään laiha koskaan. Sanoisinko, että muodokas :D Pitää vaan yrittää liikkua mahdollisimman paljon ja huolehtia, ettei paino lähde liikaa nousemaan. Viikon päästä ultra, sitten vasta annetaan työnimi jos siihen on aihetta. Toivotaan, että on :heart:

Hyviä oloja kaikille!
 
Sassy paljon paljon onnea!! :heart:

Kristiina84 Mulla oli samanlaiset fiilikset kuin sinulla nyt ennen ultraa. Sen jälkeen helpotti, että pikkuinen oli oikeassa paikassa ja sydän jyskytti. Ehkä lopullinen mielenrauha tulee siinä vaiheessa, kun tuntee liikkeitä.

Gallup Miten ja missä vaiheessa kerroitte tuleville isovanhemmille perheenlisäyksestä? Meillä tämä on vielä edessä ja nyt pohdinnassa, että pitäisikö tehdä jotain "spesiaalia". Tarkoituksena on kertoa kasvokkain.

ON Pahoinvointi on aikalailla helpottanut (tai sitten syön niin hyvin koko ajan), mutta syysflunssa on saamassa otteensa minusta... Kurkkukipu on valtava ja päätä särkee koko ajan. Kuumeilua ei ole vielä toistaiseksi ollut. Maha on aika turvonnut ja toiveena onkin, että se vauvamaha tulisi äkkiä tilalle. Töissä olen jo kertonut esimiehille, joiden asiasta kuuluukin saada tietää.

Kirskis ja Kaiku 11+0
 
Oikein paljon onnea Sassylle!!! Olipas iso vauva :heart:

Täällä ollaan taas takaisin Jenkeissä ihanan kolmen viikon Suomi-loman jälkeen. Suomessa ollessa katosi pahoinvointi ja on nyt ollut poissa siitä asti. Ihanaa! Eilen kävin jopa salilla yli 10 viikon tauon jälkeen. Tauon aikana en vaan pystynyt tekemään mitää fyysistä, kun oli niin etova ja väsynyt olo. Tein kyllä salilla kaiken ihan rauhallisesti, kun tuntuu et sykkeet kohoaa taivaisiin niin nopeasti. Mutta oli virkistävää.

Gallup: Me kerrottiin Skypen välityksellä vauvan tuleville isovanhemmille v. 9+0. Sitä ennen oltiin oltu jo ekassa ultrassa joten oltiin nähty vauva. Onneksi Skype on keksitty, koska oli ihana nähdä reaktiot videokuvan välityksellä :)

Eipä tässä muuta. Porskutellaan päivä kerralla eteenpäin. Tuntuu, et aika menee niin hitaasti.

Heddy v. 16+3
 
Sassylle kovasti onnea! Poitsuhan syntyi sitten oikein rytinällä :) Onneksi olette molemmat hyvässä kunnossa ja kotona.

Kirskis kyseli koska raskaudesta kerrottiin. Meillä meni niin sopivasti että ekalla neuvolakäynnillä ultrasivat joten silloin rv 8 tiedettiin että Pienellä sydän sykki. Äitienpäivä oli silloin tulossa joten neuvolan jälkeen lähetettiin meidän molempien äideille kortit joissa luki "Mummolle" ja sisälle sit kirjoitettiin jotain että lapsenlapsen saapumisajankohta on joulukuussa. Sitten vaan pari päivää hykerrellen odotettiin että ne saa kortit ja soittaa tohkeissaan. Ja soittihan ne :)
Osalle kavereista paljastuttiin heti vappuna kun join limpparia, sanottiin kysyjille suoraan miksi en juo alkoholia ja pyydettiin ettei levittele informaatiota ihan ympäriinsä kun halutaan että meidän perheet kuulee sen meiltä/ehtii saada kortit. Nt-ultran jälkeen kuuluteltiin sit lopuillekkin.

Hormoonit on pari päivää jyllänneet, olo on itkuinen ja surkea, ja vähän riidanhaluinenkin :ashamed: Asiaan vaikuttanee että olen kesän ollut työttömänä himassa ja huonolla tuurilla olen äippäloman alkuun eli marraskuun alkuun asti. Ainoa toivo työllistyä on päästä tekemään sijaisuutta samaan päiväkotiin jossa olin ennen kesää. Jotenkin turhauttaa välillä kun möllöttää vaan himassa. Onneksi mies on ihana :heart:

Odotan innolla 8.9 olevaa (ekaa) lääkärineuvolaa, pääsee kysymään noista supistuksista ja kuulemaan tekeekö ne mitään tuolla alhaalla.. Eilen oli kyllä aika supistusvapaa päivä, ihan kiva kun alkoi jo vähän hermostuttaa se.

Susimieli ja Pieni 24+3
 
Sassylle hurjasti onnea! Hienoa, että olette molemmat kunnossa. Oikein hyvää vauva-arjen alkua!

Gallup: Me kerrottiin myös äitienpäivänä (rv6+4) tuleville isovanhemmille. Aika aikaisin siis, mutta takana oli jo ultra, jossa olimme nähneet pikkuisen sydämen sykkivän oikeassa paikassa. Askartelimme kortit, jossa "etusivulla" luki hyvää äitienpäivää ja kun kortin aukaisi luki siellä: "Kuinka haluatte minun kutsuvan teitä tulevaisuudessa?" Sitten siinä oli muutama vaihtoehto (mummu, mummi, vaari, pappa...). Lopussa vielä saamamme ultrakuva. Kovin riemastuivat tästä lahjasta.

Täällä on neuvolassa käyty aamulla. Kaikki on kunnossa. Kela-paperit saatiin ja netissä pitäis lähettää myös synnärille tiedot itsestä. Enpä ollut tuollaisesta ennen kuullut. Myös sokerirasitus odottaa, jihaa. Olin tänään toista kertaa omalla terveydenhoitajalla ja siltä sain sitten kuulla että hän jää pois, joten nyt sitten se "omakin" terkka vaihtuu. Se onkin sitten jo neljäs terkka mulla. Siihen päälle vielä molemmissa ultrissa olleet eri terkat. Kyllä vaihtuvuutta on piisannut. Toivottavasti nyt tasoittuu, kun kesälomatkin on jo heillä takana.

Oma olo on tosi hyvä, jos nyt ei lasketa toissapäivänä ollutta yhden päivän kuumetautia, josta nyt jäljellä vain yskä. Raskauden suhteen kaikki oikein hyvin. Vointi on mitä mainioin ja nautin joka päivästä. Jotain pikkuvaivoja ja kolotuksia on tietty, mut en jaksa niistä valittaa.

milizza 22+0 *poks*
 
Hei vaan ja onnea synnyttäneille :) :flower:

Täällä on tullu vietettyä hiljaiseloa netin suhteen, on väsyttänyt ja rasittanu tuo perkuleen työ niin pahasti. Enää kolme työpäivää niin hommat on pulkassa määrittelemättömäksi ajaksi. Mua ei välttämättä haittais yhtään jos jäisin ilman vakivirkaa nyt. Tuolla meillä on ilmapiiri mennyt todella huonoksi eikä huvittas lainkaan mennä sinne enää. Aion kuitenkin hakea vapaana olevaa vakivirkaa koska "se on järkevää" kuten hyvin moni on minulle sanonut. Eikä se tarkoittaisi kun 2,5kk töissä mikäli en jää sairaslomalle aiemmin... ehkä sen kestäisi.

Bubble, porvoossa on kolme perhehuonetta. Hus:in sivuilla on aika hyvät tekstit kaikista husin sairaaloista minne voi mennä synnyttämään. Muillekin suosittelen Husin tekemää opasta. Löytyy täältä Vauvamatkalla - Opas odottajalle :)

Ensi viikolla jälleen neuvolaan, kiva kuulla pikkuisen sydän taas.... Jotenkin epävarma olo kun en noista liikkeistä ole mitenkään satavarma ja muitakaan varmistuskeinoja toisen hyvinvoinnista ei ole vielä. Mut eiköhän siellä ole kaikki kunnossa :) Jouduin tänään ostamaan mamma-farkut. Verkkarit saa riittää :D

Namppis ja tirppa 17+6:confused:
 
Viimeksi muokattu:
Terve tähänkin pinoon. Olen nyt viettänyt pari päivää päivittämällä teidän kuulumisia lukemalla pinoa alusta alkaen. Kauheasti tapahtumia!

Täällä siis plussattu alkuviikosta. LA 1.5. Vappuvauva! Tulee aika tarkkaan tasan 6v. mun ja miehen ensisuudelmasta. :) Ikää 26 ja synnäri SeKS.

Ihmettelen, miksei ole enemmän sellainen lottovoittajafiilis vaan lähinnä "tätähän tässä odotettiin" ja uteliaisuus on kova. Mies on ehkä enemmän pyörällä päässään, toistelee vain "Näinkö nopeasti se kävi?" :D Merkittävämpinä oireina aivan järkky turvotus (pari päivää pitänyt vaan hametta, kun farkut kiristää) ja rintojen särky. Toivottavasti ne ei taas kasva, mä olen ohittanut varmaan kaikki Pamelat jo aikoja sitten, alusvaateliikkeet myy eioota jo nyt, entä kun nämä vielä kasvaa?!

Tuanni ja Mörri 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Sassya tulin onnittelemaan. Onnea pienokaisesta! :heart:

Minä menen huomenna ottamaan hCG-arvot. :| Mulla alkoi muutama tunti plussan jälkeen kivuton verinen vuoto, jota on tullut vähän tihkuttaen. Nyt taitaa olla oikeasti loppumassa vihdoinkin. Olen käynyt jo ultrassa tarkistamassa, ettei ollut keskenmenosta kyse ja kaikki näytti ihan ok:lta. Viime viikola otettiin myös hCG 2 kertaa ja hyvin on hormonit noussut ja tuplaantunut. Eilen tein digitestin, joka näytti 3+ ja tänään on siis rv 5+1 :) Jos nyt vain (toivottavasti) hCG on edelleen noussut normaalisti niin pyydän ehkä pääsyä ultraan jo ensi viikolla. Pitäkää peukkuja! Jotenkin on ollut koko ajan luottavainen olo, että tämä raskaus tulee onnistumaan, mutta kyllähän se vain jännittää saada ne tulokset.
 
Mulle tuli vihdoin ja viimein ne päätökset äitiyspäivä- ja vanhempaipäivärahoista. Ihan hyvä, vähän minimiä suuremmat puolta vuotta edeltävillä tuloilla, mutta ärsyttää ku ne on ottaneet siitä vielä kaiken maailman vähennyksiä ja siitä vasta sen laskeneet. :( Ja 20% noistakin pienistä rahoista menee veroa! |O

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että paljonko teillä muilla menee 2 hengen taloudessa rahaa ruokaan kuukaudessa? Meillä menee nimittäin kahestaan miehen kanssa n.500€ ja se on aika paljon.. Nyt pitäisi vielä tiukentaa budjettia, kun saan vähemmän rahaa äitiyslomalla ja kuitenkin lisänä tulee vaipat ym. vauvan tarpeet ostettavaksi. :headwall:

Toivottavasti maitoa tulee riittävästi, niin ei tarvitsisi korvikkeita heti ruveta ostamaan. Saisi edes siinä säästettyä.. :p Onkohan halpis vaipat mistään kotoisin, vai kannattaako se kuitenkin ostaa kalliimpia kuten Pampersia.

Kestovaippoja ei meillä edes kokeilla, se on ihan varma. :whistle:

Gallup: Me kerrottiin tuleville isovanhemmille rv 8-9. :D Vähän tosin jännitti, onkohan masussa kuitenkaan ketään. No, onneks oli. :p

Sassy: Onnea kovasti pienestä pojasta! :heart:

Eltsu81
: Mulla on kans ollut selkäjomottelua, mutta ei ne mitään supistuskipuja ole. Ennemminkin lihassärkyä muuttuneesta ryhdistä ja löystyneestä lantiosta. =) Samoin mulla vihloo nivusia ja alamasua. Ilmeisesti paikat löystyy ja masuasukki painaa päätään lantioon. :D
 
Lämpimästi kiitoksia kaikille onnitteluista ! :heart: Onneksi poika tahtoi tulla itse maailmaan niin ei tarvinnut käynnistellä...Oli kyllä nopea synnytys, mutta mitään traumoja ei jäänyt :D
Yritän ajan kanssa vielä tarkemmin lukea teidän kuulumisia, nyt vain nopeasti silmäilin ne läpi.
Vauva-arki on alkanut hyvin, mies on töissä mutta pitää ensi viikolla yhden isyyslomaviikkonsa. Poika syö ja nukkuu hyvin ( paitsi aamuyöllä valvottaa siinä klo 2-4 välillä, koko ajan syö, pitää taukoa, syö ja sitten täytyy kanniskella sylissä tai muutoin alkaa itkuparku, vähän tuntuu olevan ilmavaivoja öisin... )
Ehkä enemmän kirjoittelen nyt tuonne kerhon puolelle, mutta koitan lueskella tätä pinoa edelleen aina kun ehdin ja jaksan :)
Tsemppiä kaikille teille odotukseen ja niille joilla synnytys lähestyy niin synnytykseen !

Sassy ja Santeri 6vrk
 
Tuanni hurjasti onnea! :heart: Mullakin on rinnat kasvaneet tosi paljon nyt ensimmäisinä viikkoina. Alkutilannekaan ei ollut kovin pieni... Joten itsekin on tullut mietittyä, että minnekähän asti nämä kasvaa.

Me ei olla laskettu kuukauden ruokakuluja. Tiedän kyllä, että siihen menee todella paljon... Lähdetään aina kaupasta tyyliin kolmella ruokakassilla pois. Naureskellaan aina, että tässä sitä suurperhe on ostoksilla :D Nyt on varmasti kulut vielä nousseet entisestään, koska ollaan laiskistuttu ja haetaan millon mistäkin valmisruokaa. Pitääkin ottaa itseään niskasta kiinni!

ON Flunssa iski kunnolla päälle ja täällä ollaan kuin katujyrän alle jäätynä. Tänä aamuna tuli aamupalat ylös, vaikka en ollutkaan oksentanut aikoihin... Kaiken lisäksi sain neuvolasta kuurin emätintulehdukseen, joka oli taas pesiytynyt. Jotenkin alkaa huvittamaan tämä jatkuvasti kipeänä oleminen, mutta jospa se tästä :)
 
Hui white gold! Niin inhottavia tollaset säikyttelevät vuodot! Onneks kuitenkin hormonitasot nousee ja vuoto lakkasi.

POKS 39 täällä, eikä mitään merkkejä synnytyksen lähenemisestä. Ei ole puoleen vuorokauteen supistanutkaan edes kevyesti. Muuten kyllä rauhaton yö takana.

Eilen oli neuvola, sain purnattua ikävät fiilikseni ja nyt oon jälleen hyvillä mielin.
 
Tuanni lämpimästi tervetuloa tänne puolelle!

Lunea hyvä että mieli on parempi, ja eiköhän se lapsukainenkin sieltä viimeistään kolmen viikon päästä ulkoistu :) Ollappa itsekkin jo noin pitkällä...

Me haettiin tänään äitiyspakkaus! Ja sitten puoli tuntia pengottiinkin sitä tossa olkkarin lattialla. Oli kyllä aikalailla sen näköinen paketti että olisi voinut kuvitella että tiesivät meille pojan tulevan..
Ihan jees toi paketti, osa oli ihmeen lirua kangasta, ja sitten suurin ihmetyksen aihe oli sellainen keltainen mukamas 70cm unihaalari joka oli siis olkapäästä lahkeisiin 70cm pitkä, eli ei 70 senttiselle lapselle vaan enemmänkin 90.. Ihan hervottoman kokoinen, varmaan puoltoistavuotiaana sopiva

Vauvan liikkeistä joko eilen oli pojulla vaisumpi päivä tai sit en vaan iste kuulostellut liikkeitä niin paljon kuin yleensä, oli tekemistä koko päivän. Illalla vain tuli tunne että onkohan se paljon mitään muksinut. Kyllä se sitten illalla ja yöllä mönki menemään. Muuten tuntuu olevan kovin liikkuvainen yksilö, maha vaan tärisee ja hytkyy ja välillä näkyy sellaisia tökkäisyjä kun joku raaja sojottaa ulospäin Isukki on liikkeitä kans jo tuntenut kuutisen viikkoa, mutta nyt tuntuu että välillä kun joku muu kuin minä laittaa käden mahan päälle niin rauhoittuu ja lopettaa riehumisen, jos mä pidän kättä mahan päällä niin siitä ei välitä. Silittelyistä rauhoittuu kyllä tunnustelemaan niitä.

Susimieli ja Pieni 24+5 (miten tää aika menee näin nopsaan.. )
 
Nonnih, nyt on kunnolla kotiuduttu :) Ei oo konetta saanu aukastua kauheesti, ku pitää tuota vauvaa tuijotella :D

Maanantaina neljän aikaan syntyi mein pieni apina :heart: Tuliki sitte melkei 3(?) viikkoa etuajassa, hassu kolmikiloinen pieni. Synnytys käynnistyi, muttei edennyt, et kaikki herkut oksitosiinista epiduraaliin tuli saatua. Vähän jo joutui kiroamaan, kun tuntui ettei keho kauheen hyvin toimi kun ei edes synnyttää osaa itse, ilman apua ja aineita. Mut onneksi meni muuten hyvin ja vauvalla kaikki kunnossa. Päästiin myös Haikaranpesään kirjoille tilanpuutteen takia, tiiä oliko onni siinä sitten :D

Vauva-arki on hyvin lähtenyt käyntiin, varalle ostettua korviketta ei ole tarvinnut onneksi edes vilkaista, kun maito nousi jo synnärillä ja yöllä heräilyyn alkaa vähä vähältä tottua, kun tajuaa levätä vauvan nukkuessa. Kyllä tää tästä :) Mut on toi kyllä ihan paras :heart:

Halin ja Mauri 5 vrk.
 
Täällä viikot vaa vilisee ohi ja nuhaa parannellaan. :D

Käytiin tänään synnytysvalmennuksessa sairaalalla ja Susimielelle tiedoksi, että perhehuoneita ei ole täällä ollenkaan. Kaikki ovat 2-3 hengen huoneita.
Ei ollut kovin kummoinen se valmennus, kesti 1,5h ja kätilö kertoi kyllä kaiken mahdollisen ja vastasi kysymyksiin mielellään. Mutta suurimmaksi osaksi se oli pelkkää kalvosulkeista, ei mitään videoita eikä mitään muutakaan ihmeellistä. Koko aika istuttiin ja kuunneltiin kun kätilö kertoi milloin lähdetään sairaalaan, synnytyksen kulusta ja mitä sen jälkeen tapahtuu.

Liitoskivut vaivaa aika paljon jo ja kävely on välillä todella tuskaista! Muuten oikein hyvin on kaikki ja kaveri liikkuu kovasti. :)

tsude ja kaveri 34+3
 
Onnea Halin! :)

Meillä ei ees synnytysvalmennuksessa ollut tollasia, että milloin lähdetään sairaalaan jne. Ne pitää ite lukea netistä saatavasta matskusta. Mut kai se johtuu ku Helsingissä on useampi synnytyssairaala mihin voi mennä..
 
tsude Onpa hyvä kun sulta saa aina infoa kun käyt täällä noi jutut ensin :) Haluan sit täyden synnäripäivityksen kun sen olet koeajanut ensin!
Me vähän miehen kanssa puhuttiinkin että täällä ei taida kaikkia hienouksia olla saatavilla, perhehuoneita jne. Ja oikeassahan oltiin. On se vähän kurjaa. Etenkin jos pitkään pitää olla sairaalassa.
Harmi kun toi valmennus on tollanen kalvosulkeinen, kaipaisin päästä katsomaan tiloja tms. Että oikeasti tietäisi mitä on edessä. Noh, ehkä se noinkin menee.

Kohdunkannattimet saivat mut ulvomaan kivusta muutamaan otteeseen tänä aamuna, vissiin joku löystyminen taas menossa, edellisistä vihlonnoista olikin aikaa.

Supistuksia On yksi tai kaksi päivässä, kivuttomia, maha vaan menee kovaksi.

Vauvan liikkeet Melkoinen myöryäjä toi meidän epeli, viime yönä se piti jotain jumppaa useamman tunnin, ja äitinsä siinä samalla hereillä. Aamulla huomasinkin että maitoa oli taas herunut yöpaidan rinnuksiin :rolleyes: Intensiivinen vauvan ajattelu saa siis hanat auki.. :D

Vauvan kasvu Neuvolan oppaan mukaan tässä seuraavien viikkojen aikana vauva kerää painoa kilon! Tällä viikolla painaa about 800g ja rv 33 1800!

Susimieli ja Pieni 25+1
 
Unohtui edellisestä viestistä sanoa, ostettiin pinnasänky! Käytetty Brion valkoinen sänky, löytyi vihdoin sellainen jossa on laskettava laita. Sänky on anoppilassa Tampereella nyt, saadaan se mukaan seuraavalla kerralla kun mennään käymään siellä. Pikkuhiljaa voinee alkaa pikkuisen nurkkaa sisustamaan makkariin tulevina kuukausina :) Enää puuttuu hoitopöytä makkariin ja toinen kylppäriin. Muuten onkin isot hankinnat tehty. Pyllypyyhkeitä ja sellaista pientä sit on vielä hankittava lähempänä.

Susimieli ja Pieni 25+1
 
Paljon onnea Halin!!

ON Kerroimme minun vanhemmille vauvautumisuutiset. Hyvin ottivat vastaan :) Appivanhemmat saavat tietää seuraavalla käyntireissulla, kun asuvat vähän kauempana. Niskaturvoke on ylihuomenna, joten sitä tässä nyt odotellaan. Olen muuten alkanut kärsimään päivittäisestä päänsärystä ja välillä on mennyt migreeniksi asti. Jännä sinänsä, koska migreeniä ei muistaakseni ole ollut reiluun vuoteen...

Kirskis ja Kaiku 11+6
 
Tuanni tervetuloa tänne!

Ruokamenoja täällä ei lasketa juurikaan, mutta paljon sitä rahaa menee varmasti. Me ostetaan laadukkaita raaka-aineita yms. ja ne ei tietenkään ole välttämättä kovinkaan halpoja. Mutta ruoan laittaminen on meillä pieni harrastus (viikonloppuisin), niin haluaa panostaa siihen ihan kunnolla ja nauttia hyvästä ruoasta ja juomasta (viinit on jostain syystä jäänyt pois :D)

Täällä on nyt kerrottu töissä pomolle. Otti asian toki hyvin ja oli todella iloinen meidän puolesta. Mukava kun oma esimies tukee asiassa :)

Mulla on muutenkin "hauska" ongelma. En tykkää yhtään hössötyksestä ja kaikki läheiset tietävät sen kyllä, mutta nyt mua ei haittais ollenkaan pieni hössötys tän raskauden takia.. mutta eihän kukaan oo ees "kiinnostunut", koska pelkäävät, että mä hermostun heidän uteluistaan/hössötyksestä. :p Ja tosin ei monikaan tästä vielä tiedäkään.. Että ehkä mä hössöttelen teidän kanssa täällä toistaiseksi.. :) Onneksi olette olemassa!

Huomenna olisi neuvolassa TH sekä lääkäri. Pitäis varmaan kirjottaa lista asioista mitä pitää kysyä, koska oon hieman huono itse ottamaan asioita esille ja sitten harmittaa jälkikäteen kun ei tullut kysyttyä. Ja varmaan huomenna tulee selkiys siihen synnäriinkin. Olin jo ehtinyt unohtaa koko asia kunnes nyt tuli mieleen, että sitäkää ei oo vielä valittu.

Vieläkää ei oo mammahousut käytössä. Maha on kasvanut, mutta "lihominen" menee vielä epäilyjen edelle - tai niin mä ainakin luulen. Jännää odottaa, että milloin ensimmäinen uskaltaa tulla kysymään. Milloin teillä muilla on ensimmäisen kerran kysytty? Ja onko ollut henkilö, joka ei oo tiennyt yrityksestä tmv.

Line ja Nano 14+5 :)
 
Joopajoo. Neuvolassa käyty. Piti tulla avautumaan. Mulla oli aika heti aamulla ja olen hyvissä ajoin paikalla, mutta ei ketään näy eikä kuulu. Ajat heti aamusta 25min myöhässä (viime kerralla oli 15min myöhässä)?! En todellakaa halua tietää miten paljon ne on myöhässä iltapäivällä jos aamun ekat ajat jo pettää noin pahasti. Samalla satuin kuulemaan keskustelun siitä, että oli vissiin vähän sekaannusta (mahdollisesti mun) aikojen suhteen, kenen pitäis ottaa vastaa yms. kun oma terveydenhoitaja ei ollut paikalla vieläkään. En siis vieläkään oo tavannut häntä kertaakaa.

Sitten kun olisin halunnut keskustella lääkärin kanssa mun tilanteesta niin hän totesi vain, että "En minä tiedä kun ei vastaavaa tapausta ole sattunut aiemmin, pitää sitten raskauden loppuvaiheessa laittaa konsultaatiopyyntö äitiyspolille, ehkä ne sitten siihen tarttuu tai sitten ei." En tajuu, miksi se lääkäri ei voinut edes yleisellä tasolla ottaa asiasta selvää kun tästä oli erikseen ekalla terveydenhoitajakäynnillä kysytty ja pyydetty selvittämään?!

Ja tietenkin tämä aiheutti sen, että ketään näistä henkilöistä (TH eikä lääkäri) kiinnostanut pätkän vertaa minne oon menossa synnyttämään. He vaan sanoivat, että kun heillä ei ole vielä virallisia ohjeita niin voi voi.. ja lääkäri ei sano mitään asiaan, vaikka kysyn. Toteaa vain, että terveydenhoitajat tietää nämä jutut paremmin.. ihan kiva, mutta se toinen ultra on nyt Hyvinkäällä eikä ketään kiinnosta niin ei oo vissii sitte vaihtoehtoja mulla kun mennä sinne. Kiukku.

Jos jotain positiivista pitää hakea niin kaikki arvot oli hyvin ja ei mitää ongelmia missään. Ainoa mistä lääkäri sanoi oli painon nousu, että plussasta on noussut liikaa.. (4kg), mutta ei se edellisestä kerrasta ollut noussut kuin vajaa 2kg ja join varmaan yli litra just aamulla ennen neuvolaan lähtöä.

No, jospa lähtis töihin, että kiukku laantuisi. :)

Line ja Nano 14+6 :)
 

Yhteistyössä