~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

HanTa nii juu :) Eli juu oikeen kivasti men :) Ja tää pvä o alkanu oikeen vallan mainiosti aatellen, et herättiin seiskan maissa, syötiin puuro ja sit nukku kaukalos. Sit annoin jo lihaperunaakin (koitan sitä ny uudelleen ja annan myöhemmin luumusosetta ja kahton miten yö menee) ja ny kiukkuaa.. kahentoist mais oli sovittuna et mentäs vaunuileen kaverin kans :)
 
HanTa Mä olen samoilla linjoilla. Ei aloiteta kesää vasten hoitoa, kun silloin on kaikki sijaisjärjestelyt niin ryhmissä kuin hoitajissakin. Elokuussa sitten toivottavasti. Ja koulunkäyntiavustajaksi täälläkin tekisi mieli päästä :wave:

Migreeni on kyllä ihan :headwall: :headwall: Toivottavasti HanTa sulle ei tule migreenikohtausta kun mies on kaukana poissa :hug: Se todellakin vetää toimintakyvyttömäksi ja seuraava päiväkin vielä kun on hutera.

JEE, meille tulee veronpalautuksia yhteensä 1700 ? =) =) Nyt meni pasmat ihan sekaisin, ei tiedä miten päin tässä olisi.

Täytyy jatkaa kun ensin rauhoitun ;)
 
sompiolle onnea hienoista veronpalautuksista! wau! Meille ei ihan tuollaisia summia tule mutta tulee kuitenkin! :D :D Voipi kyllä olla että menee kaikki visalaskun maksamiseen. Visa on ihan tapissa ollu jo monta kuukautta mut aina on sit kaikkia menoja muka ettei sitä paljoo oo ees lyhentäny.... :whistle:

TA sinäpä sanoit hienosti: minäkin olen parempi äiti kun saan välillä käydä sitten töissä. Mutta ei vielä tosiaan. Ehkä ensi syksynä. Tai mies jatkaa sitten hoitovapaata tms. :)

kynsien leikkaamisesta: mä leikkaan suurin piirtein kerran viikossa. Eli kun huomaan et on pitkät tai ku huomaan et on raapassu itteään.

voi jösses mikä yö! |O En ees osaa laskea kuinka monta kertaa kävin tyrkkimässä tuttia tytön suuhun. :headwall: Yhtäjaksoista unta tuli ehkä joku max. 2 h. Koko ajan tyttö heräili. :( puol kuudelta annoin toisen satsin maitoa siinä toivossa että nukkuis vähän pidempään ja nukkuihan se - puoli kahdeksaan. :) Mutta MINÄ en nukkunut. :( :( oon ihan poikki. Mies lähti sienimettään mut sanoin et ei saa olla tuntitolkulla kun oon niin väsy et on pakko päästä ottamaan nokoset.

Kävin kuitenkin aamulla pilatestunnilla. :) Mä niin tykkään näistä mun keskiviikkoaamuista! Paitsi et jouduin raappaamaan auton ikkunat!!! Ne oli ihan jäässä!! Talvi tulee! :heart:

EM ja Myy 4,5 kk :heart:
 
HanTa Onnea hyvistä nukahtamisista :heart: Mä kanssa odottelen, että koska meillä tuo iltanukuttaminen alkaisi onnistua :ashamed:

Laittakaahan (jos jaksatte) taas sellaisia päivärytmejä, joilla nukutaan yhdet pitkät unet. Kun mä en taas tiedä miten meillä pitäisi toimia. Jos laittaa vaunuihin tässä 11-12 maissa, niin saa käydä tuttia laittamassa suuhun ja heijaamassa vaunuja 10 välein. Mutta jos laittaa vaunuihin vasta 13-14 maissa, niin sitten nukkua posotetaan hyvinkin 5 h. Mutta nukutaan hyvin ja tuttia laitetaan ehkä tunnin välein. Mutta sitten se ilta menee aina niin pitkäksi, kun ei se uni sitten vain illalla tule, jos päikyiltä herää kuudelta :ashamed:

Sannya Onnea hyvästä päivänalusta :heart: Toivottavasti rytmitys menee hyvin :hug:

Nyt puurolle. Tein vanhasta vadelmahillosta kiisseliä kun ei ole tullut kaikkia hilloja syötyä. Yritetään joka aamu syödä kaurapuuro kun se olisi terveellistä ja vähentäisi tässä napostelua ennen ruokaa.

Toivottavasti Nuppu tekisi tässä kakan. Pari päivää on ollut taas kakassa väliä ja pieut haisee ihan järkyttävän pahalle :x
 
EM Me on vältetty Visa-maksuja viimeiseen asti. Kun on rahat muutenkin tiukalla, niin tietääpä ainakin sitten mihin on varaa kun on Visa nollilla :heart:
Toivottavasti saisit päilyt nukuttua ja ensi yö menisi paremmin :hug:
 
Sompiolle täältäkin onnittelut hyvistä veronpalautuksista! :) Me ei ihan noin isoa summaa saada, jotain 1000 ? yhteensä tais olla meidän saalis. Meilläkin EM:n tavoin osa tuosta taitaa mennä visalaskun maksamiseen taikka sitten ylipäätään joululahjoihin.. mulla kun on iso perhe ja paljon sisaruksia joille ostaa lahjoja - tietty nyt Ella vielä lisänä :)

Onpas EM:lla ollut huono yö :hug: Toi on niin tuttua, et sit kun neiti nukahtaa edes vähän pidemmäksi aikaa niin sit ei itse saa unta. Mullakin tuota esiintyy välillä tosi paljon, nykyisin nukahdan illalla ja yöllä suht pian mut sit aamuyöstä en enää meinaa saada unta.

Meillä on tosiaan yöt alkaneet mennä huonompaan suuntaan.. tai no nukkuu kyl onneks suht hyvin muuten, mut nykyisin syödään kaks kertaa yöllä kun jo viikkojen ajan selvittiin yhdellä yösyötöllä. Ei näköjään tuo velli auta enää yöunien suhteen juuri mitään. Milloinhan sitä puuroa uskaltais alkaa antamaan? Ja mikä ylipäätään vois olla hyvä aloituspuuro, jos ajatellaan niitä kaupassa myytäviä?

Hoitovapaa-asioista olette jutelleet.. Meillä mä haluaisin jäädä hoitovapaalle sillä ei haluttais viedä Ellaa hoitoon ennenkuin väh. vuoden ikäisenä. Mieskin toisaalta vois olla kevättalvella jonkin aikaa kotona mut kesällä se ei enää voiskaan olla. Pitkään ei oo mahdollisuutta olla kotona tuon asuntolainan takia :( On ajateltu niin et jos vaan suinkin ennen vuoden vaihdetta sattuis tärppään pikkukakkosen suhteen, niin en menis välissä töihin.. ja kovin vähäksi aikaa en viittis töihin välissä mennäkään kun joutuvat kouluttaan mua uusiks töissä, niin ei ois järkeä senkään suhteen.. minä kun oon alalla jolla tulee koko ajan hirmuisesti uutta juttua, eikä keikkahommatkaan ole mahdollisia.

Pirtsi ja Ella 3,5 kk
 
Voi itku.Tytöllä on kai kuumetta.On kuuma kauttaaltaan,ja heikon olonen.Ei edes itke.Mut vähän äsken valitteli.Pissi vaippaakaan ei itkeskelly vaikka oli miltei täynnä! Nyt nukkuu tuolla peiton alla sängyssään.Äsken rupesin antaa peruna-liha sosetta,nii alko vaan ökkäilee.Mut ei tullu suusta pois.Annoin lisää ja haluskin lisää,mut sit taas yökkäili ja meinas jäädä kurkkuun kiinni.Sit en lisää antanut,vaan tissiä.Ja nukahti. Voi parkaa.Kauheen huono fiilis tuli :'( Toivottavasti toi nyt johtuu eilisestä rokotuksesta.Eilen oli jo tosi kiukkunen ja itkeskeli,mut tänään ei.
 
sompio no sellasen taikakeinon kun joku mullekin antaisi millä saisi tytön nukkumaan vähän pidempiä unia niin otetaan vastaan.... :D yleensä päikkärit on aina sen 30-60 min. :) JA neljä kertaa piävässä. Ottaisin paljon mielummin sen että nukkuisi yhet pidemmät päikkärit ja kahet lyhyemmät. :D Mut aina ei saa mitä haluu.... :p

Sannya varmaan johtuu rokotuksesta. Paranemisia sinne! Ootko mitannu kuumeen? Jos kuume on yli 38 pepusta mitattuna koko päivän nii sit pitäis varmaan soitella lääkäriin. :hug:

Pirtsi me alettiin antamaan riisipuuroa kun oli yli 4kk. Siksi riisipuuroa kun on riisivelliä jo syönyt. :) Muut viljat aloitetaan kun tyttö on 5kk. Mut ilmeisesti se banaanipuuro ja vadelmapuuro on kans aika lempeitä. :) Mä teen riispuuron itte, eli surautan vaan riisijhiutaleet pieneksi sauvasekoittimella et tulee enmmän jauhemaista. :) Pääsee aika paljon halvemmalla. :D :D
 
Zoe-F
HanTa Miä nukuin vielä pidempään :ashamed: Heräsin 10:15 vaikka mulla oli herätyskellokin soimassa jo 8:30.

TA Toivotaan niin :) En voi vannoa, mutta niin on aika monelle käynyt, jolla ei kilot ole pudonnut imetysaikana mitenkään päin. :)
Ei ole kiire liikkumaan, Roni vain välillä hermostuu kun ei pääse johonkin :) En oikein usko että teidän pikkumies saisi Ronin kiinni :D Roni oli 5kk neuvolassa jo vähän yli 8kg :D
Hieman lyhythän tuo meidän jässikkä on mutta minusta oikein hyvän kokoinen. Paino on alkanut nousemaan ihan kiitettävästi nyt kiinteillä, ihan pikkuisena Roni oli sellainen tikku-ukko :)

Sompio & Vauvahaaveita Ainakin hyvät joululahjat saatte ostettua ;) Meillekkin tulee ihan hyvin, en oikein tiedä vaan, mitä niillä tekisi. Yksi vaihtoehto olisi säästää, tai sitten... :D

EM Miehel oli joskus Visa, mutta kun ei lyhentäny tarpeeksi ja käytti vaan, niin tapissaan sekin sitten lopuksi oli. Jonkin aikaa sen jälkeen kun aloimme seurustelemaan, niin ojensin Visan ja sakset miehen kouraan.

Pirtsi Miä annoin Ronille ekaa kertaa puuroa kun oli noin 5kk. Riisipuurolla aloitettiin, ei ole kovinkaan kallista se jauhe kaupassakaan. Riisi- ja tattarpuuroja ainakin mainostetaan hyvinä aloituspuuroina, kotimaiset viljat sitten aakkosjärjestyksessä puolen vuoden iän jälkeen.
 
Kiitos ja onnea muillekin hyvien palautusten saajille :heart: Meillä taitaa mennä uusiin kesärenkaisiin, joululahjoihin ja loput kevättä varten jemmaan. Miehelle oli tulossa veroehdotuksen mukaan aika kovat mätkyt, mutta kääntyi onneksi näin päin korjausten myötä :heart:

Sannya Toivottavasti kuume olisi vain rokotteesta ja Maria parantuisi pian :hug:

EM Niinpä, aina ei saa mitä haluaa. Nyt Nuppu meni vaunuihin joskus ennen yhtä niin katsotaan kuinka käy. Simahti ainakin tosi nopeasti kun heijailin vain tuossa terassilla vaunuja muutaman minuutin. Kohta lähdetään kyllä vaunujen kanssa kauppaan ja kirjastoon.
 
Chamorphis
Heippa kaikille! Ja onnittelut veronpalautuksista. Me saadaan yhteensä pikkusen päälle 2000 euroa. Mä lyhennän osalla varmaan opintolainaa ja loput säästän jos keikkaa ei tuukkaan tarpeeksi.
Meillä oli tänään 8 kk neuvola
pituus 72,8 cm (6kk 69,6 cm)
paino 9,56 kg (6kk 8,765 kg)
kuulo +/+, tasaisesti kasvaa vaikka painokäyrä pikkasen alakantis edelleen. Pinsettiote testattiin kans. Hallussa on ku sitä poika testas mummin paidan napeilla muutama viikko sitte.. :D Muuten kaikki hyvin neuvolassa. Vähä tuntuu, ettei toi Gaviscon välttämättä sovi pojalle. Eilen ja tänään röyhtäilly enemmän. :/ Voi olla et menee lääke vaihtoon. Pitää ny seurata noita oireita...
Sannya hyvä ettei enää kuumetta!

Cham ja poika tasan 8 kk!! :heart:
 
Sannya Hyvä, että Maria voi paremmin :heart:

Cham Onnea hyvistä neuvolakuulumisista, mutta kökkö juttu jos lääke ei sovikaan.
Ja onnea täysistä kuukausista :heart:

Kyllä meillä aletaan menemään vaunuihin myöhemmin vaikka se ilta sitten pitkäksi meneekin. Mutta nyt neiti on nukkunut reilut kaksi tuntia ja kerran laitettu tuttia suuhun. Sekin oli kirjastossa, jossa taisi tulla lämmin kun äiti etsi leikkikirjoja liian kauan. Kattelen, jos olis kivempia loruleikkejä kuin mitä muskarissa leikitään :D
 
sompio :D löytykö kirjastosta kivoja leikkejä???

oon huomannut, et oon unohtanut kaikki laululeikit kun en oo töissä ollut.
Nyt ollaan lauleltu ihan perus ihahhaata, autolla ajetaan varovasti, sekä pikku-matin autosta on kumipuhjennut... ja päiväkodilta tuttua ihanaa ihanaa heppalalulua sekä höpötintti-laulua :D

cam hienot neukut :D ikävää jos lääke ei sovi pikkuiselle :(

sanya hienoa että Maria voi paremmin :D

zoe säpäs ootkin saanut pitkään nukkua... kiva juttu.

em meillä päiväuni taika, on vaunut ja ulkoilma... posottaa 1½-2½ tuntia pihalla raittiissa ilmassa... välillä saa tutin laittaa suuhun, ja taas jatkuu uni...
mutta sisällä nukkuu sitten sen ½-1h

pirtsi ootko koittanut riisivelliä??? se on viel vähän tuhdimpaa kuin maissi tai pottu-porkkana velli...
oon itse antanut lisäksi "omaavellä" eli oon laittanut pulloon hedelmäsosetta 40-60 ml ja maitoa sitten päälle 80-60 ml... ja vellitutin pullon päähän...
meille ainakin maistuu :D ja masu pysyy kylläsenä hetken pidempään :D

veronpalautuksista meillä ei oo viel tarkkaa tietoo paljon saadaan, mut pitäis saada paljon :D
mun ehdotus oli n. 2500e ja mielelle liki saman verran, molemmilta tosin puuttui vielä kilometrikorvaukset :D
mun suunnitelmat palautusten käyttöön, on että makselen niillä omaa osutta asuntolainasta, jotta saan olla kotona vähän pidempään Kimin kanssa ;)
silloin ei mun tulotaso tippuis :D kuukautta kohden, jos ja kun toivottavasti hoitovapaalle saisin jäädä :D

ihanaa ihanaa mä sain tänään paketin, jossa tuli mun uudet airtex (coretex tyyppiset) kengät sekä airtex ulkoilu puku... ja kaupan päälle lähetti erätukku vielä hienon t-paidan ja toisen tuulipuvun tyyppisen ulkoilu puvun :D Nyt kelpaa ulkoilla pikkumiehen kanssa :D
 
HanTa Teillähän isot veronpalautukset on tulossa :eek: onnittelut niistä :) Enpä ole sitä riisivelliä tai mitään muutakaan "isompien" velliä vielä kokeillut. Tuota riisivelliä vois kenties pian kokeillakin. Tuo hedelmäsosevelli vois meidänkin neidille kyllä maistua, pitää pitää mielessä :)

Cham Hienosti poika kasvanut ja onnittelut täysistä kuukausista :) Ja toivottavasti se sopiva lääke löytyis jo mahdollisimmat pian!

Sannya Kiva kuulla, että tyttö voi jo paremmin.. toivottavasti ei nyt enää iltaa kohden noussut uudelleen kuumetta.

Täällä mies on laittamassa neitiä unille (meillä tapana se, että mies laittaa neidin yöunille). Neiti nukkui päivällä ennätyspitkät päikkärit ulkona: jopa 4h ihan yhteen putkeen heräämättä kertaakaan välissä. Vähänkö olin jo viimeiset 1½ tuntia ihan hermona et miksikäs se neiti ei herääkään?! :D

Tänä iltana kokeillaan sellaista vellin suhteen, et annetaankin huomattavasti pienempi osa velliä kuin tavallisesti. Kesämasujen puolelta sain vinkkiä et velli saattaa jopa lyhentää yöunen pituutta kun se nostaa verensokeria nopeasti korkealle josta se myös laskee nopeammin.. ja seurauksena lyhyempi unipätkä.. No, kokeillaan kuinka käy.. Jos tämä ei auta, niin sit ostaan sitä riisivelliä :)

 
Merkkailen vaan. On ollut kiirusta kun Elma on eilisestä illasta saakka kiukkuillut rota rokotteen sivuvaikutuksia ilmeisesti. Illalla huusi kaarella tunnin kunnes rauhoittui. Soitettiin päivystykseen ja saatiin lupa antaa suppo vaikka ikä ei ihan riitäkään. Tän päivän on nukkunut kantoliinassa ja liikkuvissa vaunuissa. Jalat on ihan tohjona mulla kyllä kaikesta tuosta veivaamisesta :/ Annoin nyt äskenkin supon ja nyt on sängyssään hakemassa unta.

Huh heijaa, kylläpä on väsy :(
 
HanTa meillä ei paljon vaikut ulkoilma. :/ Kaikki päikkärit nukkuu vaunuissa ja yritän aina saada sen jatkamaan unia lähtemällä vähän vielä lykkimään vaunuja kun se heräilee mut harvoimpa se auttaa.

Pirtsi no ei kai se velli niin sokerista ole? :) Tai että tuntuis hassulta ajatella että se jotenkin nostais sokerit "nopeesti". Mitäs sitten puuro tekee ja hedelmäsose sen kanssa?? :) Mut koita ihmeessä, ehkä tuossa on joku ihan fakta takana. Vähän ehkä kuulostaa sellaiselta keksityltä jutulta.... ;)

sannya hyvä et MAria voi jo paremmin. :)

cham hienoja kuulumisia neuvolasta! :D Ja onnea 8kk johdosta!!

argh mikä päivä!!!! Tyttö nukkui päikkäreitä tosi kehnosti ja itki ja kitisi koko ajan. Mä alan vähän kyllästyä tähän hampaidentekoon. :kieh: Tulis jo! |O

 
EM Kieltämättä itsekin tuota ihmettelin, mut eräällä kesämasuissa kirjoittelevalla se oli kyl toiminut ihan täysin eli kun oli vellit jättäny pois niin unet oli pidentyny takas entisiin pituuksiin.. ja tässä oli ollut kyse nimenomaan maissi- ja perunavelleistä.. No, tiiäpä tästä, kokeillaan nyt kuitenkin tätäkin :D
 
Nykysin Aten nukutus kestää enintään 20 min :heart:

Ja tänää syötiin KUNNON annokset puuroa aamulla ja illalla sekä välissä myös lihaperunaa suht ok:sti ja luumua vähän, mii sou häpi! Tosi ihana ku ny on syöny paremmin EIKÄ oo oksentanu vielkää :heart:

Palailen teidän juttuihin myöhemmin.. Tosin huomen me mennää jo reissuun, mun kotiseudulle Keski-Suomeen. Ja sit mie meen viihteellekin, ihanaa!! :heart:
 
Btw, Elmalla epäillään maitoallergiaa. Kakka on ollut yli kuukauden ihan vihreetä. Kuukauden päästä neuvolanlääkärissä katsotaan asiaa uudelleen, kun ei puklaile, ei oo iho-oireita eikä oo erityisen kivulias. Hain kokeiluun neuvolan suosituksesta Almiron maitoo apteekista, pitäis aloittaa sen kokeilu.

No nyt mä meen nukkumaan, ihanaa :heart:
 

Yhteistyössä