~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

TA Usein kyllä huudetaan nälkää herätessä, mutta ei aina.

Mimmu Taidetaan mennä 5 kk:n ikäisenä teidän pituudenkin yli :whistle:

Suukkis Niinhän sitä sanotaan, että joka kitinään voi tissiä tarjota. Ei meillä ainakaan syödä muuta kuin silloin kun nälkä on. Monta kertaa päivässä tarjoan tissiä ja ei sitä sitten syödä.

Itse asiassa mä saunassa tänään laskeskelin, että meillä ei kyllä syödä enään sitä 8-12 kertaa vuorokaudessa vai mikä se suositus oli. Syödään siis vähemmän. Ja pissavaippojako piti tulla 5 päivässä, mutta ei meillä kyllä tule. Mutta kun kasvua on nyt tullu taas n. 1 kg kuukaudessa, niin ei kai tässä mitään hätää ole?

Talvis Sanos muuta. En mä pysy perässä noitten vaatteiden kanssa. Jatkuvasti jää pieneksi ja jää osa käyttämättä. Meillä on jo osittain käytössä 74 cm:n vaatteet, vaikka ei tuo neiti niin pitkä vielä voi olla :/ Sais kyllä tuo kasvu pikkaisen jo rauhoittua :saint:
 
Meil on osa 74cm vaatteist käytössä vaik poika onki n. 67cm. Mut kestovaipat myös tekee osansa, ainakin bodyjen suhteen. Ku sitenhä toki vaippapaketti on hitusen suurempi ni tarvii pidemmän bodyn. Vitsit mie oon kyl niin ilonen tosta kestoilusta, se toimii niin turkasen hyvin! :heart: Yölläkin vaippa pitää kepoisesti 14 tuntiakin! Tosin poika ei mikään älytön megapissaaja sit taida ehk olla. En osaa kyl arvioida. Ku riippuu siittäki, kui hyvin mikäkin vaippa imee. Mut luulis ainakaa jos kerran joillain on ongelmia vaippojen kans siinä, ettei imu riitä. Meil riittää vallan mainiosti ja poika nukkuu yöt sillein hyvin. Ainakaa en usko et kertistellen sen paremmin nukkuis ku joskusha reissuissa on kertikset ollu eikä sillo ainakaan oo eroa ollu.

Mutta ny pakko men nukkuun.. Oon ny jo taas kukkunu iha liika kauan..
 
suukkis oikein kauniita unia...
ja ihana kuulla että Atte voi paremmin...

muutapa en sitten muista mitä piti sanoa...

taidan itsekin käydä unille...

Oikein makeita ja mukavia unia jokaiselle... pidempiä pätkiä toivottavasti kaikille :D
 
Pieni tarina, tästä äidistä, jonka yö ei ollut paras, mutta EI huonoinkaan mahdollinen.

jaha, tämä äiti on väsy...
tämä äiti ei saanut nukkua, kun tämän äidin pojalla oli kummallinen tutti joka ei millään pysynyt pojan suussa...
ja poika nosti mekkalaa, "tutti karkaa, äiti tuu auttaa, tutti karkaa, mä en voi nukkuu"
Joten tämä äiti juoksenteli makkareiden väliä muutamaan otteeseen yöllä...

toisaalta tämän äidin poika, halusi syödä vasta 4.30 viime yönä, joten sen puolesta kyllä oli hyvä yö.
Mutta sitten, taas poika tahtoi väen väkisin nousta ylös tuolloin 4.30... jolloin tämä äiti otti poikansa kainaloon nukkumaan...
eikä äiti sitten enään ole unta saanut kunnolla, kun poika on jutellut potkinut, se pirkuleen tutti on tippunut useaan otteeseen, ja onhan se poika jopa pyörinyt ja hyörinytkin...
jolloin tämän äidin unin syvyys on ollut hyvin matalaa.

Nyt tämä äiti odottaa että pieni poika tahtoisi käydä päiväunille, ja ihan vain sen takia... että tämä äitikin tahtoisi ottaa pienet päikkylit...
 
Kiitokset Suukkis uudesta pinosta! :) Mukava kuulla, että Aten oksentelu on rauhoittunut!

Ja kiitokset Sompiolle neuvolakuulumisten huomioimisesta :) Kyllä mä uskon, että me aletaan tulla jossain vaiheessa toimeen sen terkan kanssa.

Hanta, höh mikä yö :( Sä olet kyllä ihan uskomaton kun pärjäät niin vähällä unella. Vaikka olen kyllä itsekin huomannut että vähään uneen vaan tottuu.

Hitsit tuota meidän vekaraa. Se rakastaa isiään yli kaiken. Iskä saa parhaat hymyt jnejne. MUTTA kun hätä on suurin niin kelpaa vain äiti. Eilen se oli jostain kilahtanut sillä aikaa kun mä olin hetken kaupungilla ja huutanut suoraa huutoo siihen asti kunnes tulin kotiin. Todennäköisesti sillä oli vähän masu kipee tms. ja sit sai hysteerisen kohtauksen kun en ollut paikalla. Rauhoittui heti kun otin sen syliin. On kuulema tosi yleistä tuo, mutta kävi kyllä miestä sääliksi kun se sit tippa linssissä istu sohvalla kun ei saanut toista rauhoittumaan. Kiva juttu, äiti saa paskat ja iskä kerää kultahiput :LOL: Vanhat ja viisaat kertoo että tuota jatkuu sitten ainakin sinne 18 ikävuoteen saakka :headwall: :D

Paleltuukohan tuo tyttö tunne pihalle.. Sillä on body ja collegehousut, kypärämyssy ja sen päällä pipo, villasukat, paksut tumput, villainen haalari, sen päällä viltti ja sit laitoin makuupussiin. Tuolla vaan tuntuu niin tolkuttoman kylmälle. Posket on kylmät mut niska ihan lämmin.
 
Ai niin joo! Elmahan ei ennen suostunut nukantamaan iltaisin kuin syliin ja nukutus kesti moooonia tunteja. Nykyisin lasketaan sänkyyn kun alkaa silmä lupsamaan. Kapaloidaan ja tuetaan niin että jää kyljelleen (tykkää nukkua niin) ja annetaan tuti suuhun. Hyvinä iltoina se huhuilee pudonnutta tutia muutaman kerran ja sammuu 10-20min, huonompina iltoina pitää ottaa hetkeksi syliin rauhoittumaan ja antaa maitoa, mut kokonaisuudessaan se on kyllä tosi nopeasti hoksannut tuon idean! Mut meistähän se vaan oli kiinni. Ei tarvittu kuin yksi ilta niin elma hyväksyi homman.
 
Ei hitto vieköön, mä olen kohta tuolla kuumeilupuolella takaisin :LOL: Pakkasin eilen 56cm vaatteet pois, vaikka osa olis vielä mahtunut. Mut halusin kerralla kaikki pois niin ei tarvii montaa kertaa itkeä. Mut lähes 2kk me mentiinkin pelästään niillä :) Nyt otettiin sit isojen tyttöjen vaatteet esille :D

Mä haluun Elmalle sisaruksen!!! Mulla ei vaan ole mitään kunnianhimoa työelämän suhteen. Voisin olla kotona vaan lasten kanssa. Olis ihan mun unelma.
 
vilma en mä ole varma että aina pärjään tällä uni määrällä... kyllä se usein kiukuttaakin, ja mies on kyllä siitä kiukusta ja väsymyksestä saanut osansa.
oon vaan yrittänyt nukkua mahdollisimman usein sitten aamupäivällä päikkärit...
mutta sekin on mahdollista vain jos ei nousta sängystä ennen pojan ekoja päikkäreitä... koska muuten en saa enään unta...
mutta toisaalta sitä on pärjättävä... ja mulla kyl jää kotihommat ihan kolmannelle sijalle kun yksin oon. ensin poika sit oma jaksaminen ja vasta sen jälkeen kämppä.

vilma en usko että pieni paleltuu pihalle, jos on kauttaaltaan muuten lämmin...
mä itse heitän usein jonkun viltin vielä vaunujen päälle osittain, että tulee viel tuulen suojaa, ja varmasti on lämmin vaunuissa olla.

hih rakas isi kyllä se iskin joskus on tyhmä ja idiootti jos ei anna kaikkea mitä mini haluaa...
meillä menee vähän toisin päin.
mulle nauretaan jutellaan kiukutellaan ja rauhotutaan...
isille tehdään vain jos huvittaa... tosin syykin tähän on varmasti ihan selvä :(

meidän isistä puheen ollen... oon niin tylsistynyt ja ärsyyntynyt... mutta minkäs tälle voidaan... nyt tuo saa vissiin komennuksen vielä pidemmälle... aina pohjoseen saakka :(
sit ei paljoo nähdä...
ja ei... ei me lähdetä mukaan, mulla loppuu äippiksetkin kohta, enkä halua mihinkään kauas omasta tukiverkostani.
jonnee korpeen josta en tunne ketään enkä tiedä mitään.
 
vilma onnea nukutus taktiikan keksimisestä, ja siitä että se toimii :D

mennäänkö kuumeilemaan yhdessä...?? mäkin haluan vauvan, pikkuisen pienen oman vauvan :D
joo tosi järkevää tässä tilanteessa, mutta silti mä sen haluan.
 
huomenta!

Jee mä oon hereillä! Mulla oli kello soimassa.On ollu kyllä joka aamu mut aina laitan torkulle,ja sit se torkku lakkaa. Tänään on muuten 5kk neuvolakin :)

Sompio,EM ja Suukkis Joo nyt kyllä otan itteeni niskasta kiinni. Pitää muutenkin saada tyttökin rytmiin ku nyt nuita soseita ollaan alettu syömään.Ja mie just tos luin sellasta esimerkkiä päivän aterioista.Eli aamulla puuroa ja sitä mukaa :p

TA Mie bongasin sen blogin googlella,ku etin tossujen ohjetta :D Harmi ettei aikaa ole ja vielä jos tykkää tehdä käsitöitä. Mullakaan ei kauheesti ole aikaa.Ennen miekin pidin käsityöblogia.Mut sit poistin sen kun aika ei riittänyt.Nyt tekis mieli tehdä uusi blogi :) Teillä onkin hyvä rytmi sielä muuten :)

Ai niin Suukkis Kiitos uudesta pinosta :heart:

HanTa Voi vitsi mikä super mamma sie oot! Pärjään kyllä niin hyvin pojan kanssa noin vähällä unella. Hyväksi se ei tietty ole. Mutta voimaa sulla on! Oisko sulla ketään kamua joka tulis sua vähäks aikaa jeesimään että saisit levättyä ja nukuttua vähäsen? Voi harmi toi jos miehes lähtee pidemmälle töihin. Toivottavasti pärjäätte :hug: :heart:

vilma Ei palellu :D Kyllä kuulostaa,että mamma on laittanut tosi hyvin päälle lapsukaiselle ;) :heart: Sweet Dreams.Niin ja eikun lapsen tekoon siitä hop hop! :p Niin ja onnittelut uudesta nukutus tavasta.Meillä on nyt menny silleen että 19.30 iltavelli sit miltei suoraan sänkyyn.Tissiä vielä tietty ennen sitä :D joskus nukahtaa kiltisti itsestään,mut sit välillä nostaa mekkalan,että äitiii tule takas,tahtoo sliin ja tissiä. No välillä sorrun siihen välillä vaan sit silitän päätä ja sanon että nyt nukutaan.Ja toivotan hyvät yöt :heart:

Nyt meen antaa puuroa neitille maistiaisiksi.Eilen otettiin ekat namupalat kuningatar puurosta :)

Maria 5kk 3pvä :heart:



 
sanya :( mun kaverit on a) työ elämässä b) itsekkin mamma lomalla :D
mut kamujen voimalla tässä jaksaakin, kun näkee päivittäin ihmisiä, ja saa uskomattomasti virtaa jo siitä kun veljen vaimoke välillä syöttää meidän lapsen ja vaihtaa vaipan, ja minä sitten heidän lapsen... jännä juttu :D
kyl mä vähän suunnittelin että het kun pojan kummin remontti ja muutto on ohi, niin me voitais lähtee sinne :D
kunhan meidän yöt pysyy hyvinä :D yöt huutavan lapsen kanssa en lähde kyläilemään yöksi.

niin ja sanya tehdään vahdin vaihto ;) mä oon just käymässä nukkumaan...
hyväl tuuril sais nyt nukkuu tunnin... tai ainakin puolikkaan :D

 
vilmav hienoa, et uus nukutustekniikka toimii :) Ja sinne vaa kuumeilupuolelle:D Mie en sinne viel uskaltaudu ku imetänki ni ei tuu turhaan pettymyksiä joka kuukaus:D

Poika nukahti kaukaloon ku heijailin/keinutin. Ni ny sit het säpsähti hereille ku lopetin:D Ny yritän uudelleen jos nukkuis:)

HanTa hienosti kyl jaksat yksin! Hattua pittää iha nostaa siule :) Mut jaksuja :hug: Mieki heräsin viidelt ku poika heräs tissille ja oon nii tottunu, et se valvoo sit vähintää tunnin ni en ite saanu unta ku poika nukahtiki.. Sit olinki entistä väsyneempi ku sain unta vähäks aikaa ja poika heräski jo kuudelt.. Jossai vaihees (8-9 aikaa) sain nukahtaan mun masun päälle. Mut eipä se kauaa nukkunu. Jonki verran kummiskii, et miekii ehin vähä nukkua:)
 
Eheii, en mä uskalla vielä lähteä kuumeilemaan :D Ihan epärealistinen ajatus olis vielä. mut sit kun saadaan hilattua luumme sinne keski-suomeen niin mikäs siinä :)

Ja ei palellu tyttö
:D Nyt kun alkaa aurinko lämmittämään niin oon käynyt ottamassa vähän vähemmäksi vaatetta. Lapsen pukeminen on varmaan vaikeinta ikinä :D

Onko muilla haikeutta lapsen kasvusta?
Kun mä oon ihan itku kurkussa jos vaan ajettelenkaan sitä aikaa kun Elma oli ihan vastasyntynyt. Ja synnytystä, sairaalassa oloa jne. Vaikka ihana on et kasvaa, mut samalla on niin haikea olo :ashamed: :heart:
 
HanTa toivottavasti sait nukuttua edes jonkin verran :) Mä en kyl tiiä miten itse noin vähillä unilla pärjäisin, varsinkin kun aamupäivän jälkeen mun ei kestä päikkäreitäkään nukkua.

Vilma toi on muuten niin tosi, et on hirmu haikeata pakkailla pois pieneksi jääneitä vaatteita. Meillä tällä hetkellä on siirrytty 68 kokoisiin ja juuri tänä aamuna pakkailin pois viimeisiä isoa kokoja olleita 56 cm ja valtaosan 62 senttisistä.. Pieneksi jääneet oon laittanu yhteen lipastoon ja voi ku tekis mieli niin hipelöidä niitä koko ajan :D

Niin ja onpa kiva huomata, et täällä on muitakin jotka jo kuumeilee pikkukakkosta ;)

Täällä neiti on päikkäreillä ulkona, saas nähdä kauanko tänään nukkuu - eilen nukkui 2,5h ulkona. Juu, meillä tosiaan nukkumiset sujuu tällä hetkellä ihan hyvin, niin päivällä kuin yölläkin.. viime yönä nukkui n. 20-7 yösyötöt mukaan luettuna. Outoja heräilyjä tosin on ilmaantunut yöuniin, mut taitavat olla ihan normaaleja.. onneks on nukahtanu itsekseen pian uudelleen.. No, mä nautin näistä hyvistä unista ja salaa toivon etteivät ne mahd. tulevat hammaskitinät häiritsis kovin unia..

Täällä kiinteiden syöminen on alkanut hiljalleen onnistua jo ihan hyvin, viimeisimpänä on maisteltu peruna-porkkanaa eikä oo näyttäny tuovan mitään masuvaivoja. Välillä oli hiukan masu löysällä, mut se ilmeisesti johtui kasviöljystä jota oli lisätty kaupan soseeseen. Sose, johon sitä ei oo lisätty, ei aiheuta näköjään mitään oireita.. Hankalaa sinänsä, kun ne kasviöljyt ois toki suht. tärkeitä ja oishan ne soseet hiukan tukevampiakin.. Niitä puurojen aloituksia täällä odottelen ja toivon että sen avulla jaksais nukkua pidempään yöllä - nyt kun nuo syöttövälit on alkaneet lyhentyä vellistä huolimatta.

Hmm, jospa sitä alkais vaikka tyhjentää digiboksia nauhoituksista :)
 
hyvää ja aurinkoista tiistaita!
Kyllä onkin kaunis päivä. Kylmä mutta ihanan aurinkoinen. Poitsu onkin nyt nukkumassa jo toisilla päikkäreillä ulkona vaunuissa.Laitoin kyllä makuupussin ja vaunujen oman peitteen lisäksi semmoisen vauvaviltin. Ei pitäis tulla ainakaan kylmä. :heart:

Maidontasaantumisesta
On se jännä miten se tasaantuu niin eri tahtiin. Minäkin sain ystävältäni rintaliivinsuojia läjän ku oli häneltä jäänyt käyttämättä. Silloin hänen lapsensa oli jotain 3kk ja minä tarvitsen vielä vaikka poikani on yli 5kk...mutta nyt tosiaankin alkaa helpottaa. Mulla onkin ollut nyt kaksi kotipäivää enkä oo tarvinnut rintaliivisuojia. kerran vähän jäi suihkuamaan ku pikku ukko lopetti kesken syömisen. Nykyään ku ei millään malttais syödä kerralla kunnolla ku pitää jo nähdä mitä se kissa oikein kolisteli tai mistä sen isän ääni oikein kuuluu. :D
 
SuukkoSuulle meilläki syö semmoisen 2-3h välein ja ei ihmekkään ku ainakin vastketta ku välillä oon nyt antanut niin ei tosiaankaan syö ku semmosen 60-80ml kerrallaan...ihmekkös nälkä on sitten taas kohta. :) ja Ilmankos monen lapset nukkuu paremmin ku syövät kerrallakin 120ml-200ml meilläkin syödään enempi sitten illalla. Saattaa jopa syödä 120ml :D Nyt onkin tissitellyt 20.00-22.00 vajaan tunnin välein. Herää onneksi yö uniltaan vaan syömään...onkohan joku kasvukausi meneillään ku kuitenki aika hyvin iltapuuroakin syö. Eli semmoisen 2-3 ruokalusikallista.
 
ai niin piti kertoo eilisestä kakkapäivästä, huh,huh! Kakkaa siellä, kakkaa täällä, kakkaa jokapaikassa...
Kyllä tämänkin niin rauhallisen ihmisen hermot alkoi olla aika kireenä...Pitää siis vissiinkin mennä kauppaan hakee isompia vaippoja...no ainakin pitää kokeilla isompia. Eli eilen meidän pikku ukko teki kahdet kakat. ja nyt ku syödään kiinteitäkin niin sitä kakkaa tuleekin sitten enempi...vaipan puntista ulos ja kummallakin kerralla pojan vaatteet vaihtoon, tokalla kerralla myös mun vaatteet, wc:n matto ja pari pyyhettä...että semmoinen päivä. nyt onneksi naurattaa jo... :LOL: :heart:
 
Sompio meillä ei kyllä vaatteet jää käyttämättä ku tosiaan välillä vaatteita vaihdetaan kolmetkin päivässä. :D mutta pieneksi vaatteet käy nopeesti ja joitakin ei ehditä käyttää kun kerran. meilläkin osa 68cm bodeista alkaa käymään pieniksi. hihoista lähinnä. Tosin noissa vaatteissa on niin paljon koko eroja riippuen kenen valmistama. Tutan vaatteet on huomattavasti isompia kun lindexin. ja semmoiset joissa on koko merkintä 68/74cm ni on paljon pienempiä ku suurin osa pelkkä 68cm merkinnällä mikä on musta tosi outoa.
 
Meil ei koskaa tuu kakat vaatteille jos on sisävaippa ja villikset, kantsis kokeilla ;) :heart: Sillo joskus tulee jos on AIO, se ku ei oo nii tiivis paketti ain ja ku kakkaa kyl tulee nykysi enempi ku ennen ku ei kakkaa nii usein. Ja eilen oli päällä AIO ni tul vähä vaatteille ja vein pojan pyllypyykille ni samal sottasin vähän omaa paitaakin sit :D Nooh, äkkiäkös ne vaatteet ain vaihtaa ja pyykkiin laittaa, ei onneks oo iso vaiva =)
 
SuukkoSuulle kyllä mä raskausaikana tosiaankin ajattelin käyttää kestoja kerttisten rinnalla. Mutta toisin sitten kävikin. jotenkaan en vaan jaksanut alkaa perehtyy niihin. pojalla ku oli sitä "koliikkia" tai mitä nyt kitinää olikaan ja tosi seuraa vaativa ja valvottaa yölläkin...ja mitäs vielä vali, vali :D joo onhan nää "tekosyitä" ku kyllähän sinäkin jaksat vaikka ei teilläkään yhtään sen paremmin nukuta- jotenkaan mä en vaan jaksa...syytetään vaikka rakasta anoppia ku tekee kerttisten käytön niin helpoksi. tuo joka kyläreissullaan paketin mukanaan. :D :heart: Pitäis taas tavata yhtä ystävääni joka vois taas kertoilla kestoista ja näytellä niitä minulle. :) Häneltä kestoilusta alunperin kuulinkin. ja hänen avustuksella pari kestoo ostinkin...jotka jäi kyllä sitten käyttämättä, harmillista. :/
 
HanTa Voi vitsit, mikä yö :hug: Meillä oli samanlainen tutti puol neljän aikaan. Aikani kun sitä laitoin suuhun, niin otin tytön tissille. Ei syönyt juuri mitään, mutta saipa imutella itsensä uneen :D

Vilma Meillä kanssa alkuun isi sai parhaat hymyt ja äiti kiukut :( Nyt se on vähän tasoittunut, että melkeinpä äiti saa parhaat höpötykset nykyään. Isi saa tosin sellaiset pitkät höhötykset :p Ja parhaiten täälläkin äitin syliin rauhoitutaan. Kotona ehkä molemmat sylit kelpaa, mutta jos ollaan vaikka mummilassa niin siellä välillä huudetaan isinkin sylissä ja äitin sylissä on hyvä olla :D
Meilläkin on välillä posket kylmät, mutta niska lämmin. Kuulostaa mun mielestä hyvältä vaatetukselta. Kun mitä sä talvella sitten enään lisäät pakkasilla, jos nyt pukisit vielä enemmän?
Meillä ei mennä vaunuihin, kun sataa vettä ja sitten ei nukutakaan näköjään taas sisällä :/

Meillä oli muskarikin tänään ja se sekoittaa aina näitä tiistai-päiviä, kun päikkäreille meno venyy. Ekaa kertaa Nuppu hymyili muskarissa, mutta ei vielä juurikaan jutellut. Ja nousi mahallaan ollessa oikean käden varaan katselemaan maailmaa :heart:

Jatkan kohta :wave:
 

Yhteistyössä