~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

huh miten paljon tekstiä! :eek:
Kellehän mun piti jotain kommentoida.... :p :p

Cham hienoa että saitte lääkkeet ja toivotaan et diagnoosi on oikea ja helpottais! :flower:

vauvamuskarista mekin käytiin taas tänään, on alkanut sujumaan paremmin kun en ota tyttöä kesken unien. LAitan vähän aiemmin nukkumaan niin herää ja syö ennen muskaria ja menee samantien unille sen jälkeen. :) Meillä on usein paremmat muskarit kotona mut siellä ainakin tyttö näkee muita vauvoja ja minä muita ihmisiä. :D

Sannya kyllä mäkin aika paljon oon kotosalla ja sisällä, mut tyttö nukkuu kaikki päikkärit ulkona. Kunhan alkaa vähän istumaan ja muuta niin sit on kiva mennä vaik vauvakeinuihin tai ihan vaan istumaan hetkeks puistoon tai hiekkikselle. :) Ja voithan sä lähtee marian kans vaik kiertelee kirppareita tms. :) Käväise vaikka kahviloissa

pikku kakkosesta monet jo haaveilee, mä haluan ehdottomasti käydä töissä ennen toista lasta. :D Oon vasta valmistunut ja oman alan töitä vasta vuoden verran sen jälkeen takana, en halua pudota kelkasta ihan kokonaan. :) Oon kuitenkin kouluttautunut alalle josta pidän paljon ja on sitä opintolainaakin maksettavana... :D :D Mut jos töitä löytyis ens syksynä, ja sit vois itseasiassa samalla antaa pikkukakkoselle luvan tulla maailmaan jos on tullakseen... ;) Mut mä en ole pelkkä äiti. Mulla on myös muuta elämää ja se on musta tosi tärkeetä. Ei pidä unohtaa itseään ja sitä mistä itse pitää ja mitä tykkää tehdä. Tietynlainen itsekkyys on hyvästä - vaikka lapsi on maailman tärkein ja rakkain niin ei omaa itseään saa unohtaa. :heart:

tänään neiti on reenaillut kääntymistä! Ei vielä päässyt ympäri mut selvästi iski tänään sellainen halu kääntyä! :D :D

EM ja Myy 4,5 kk :heart:
 
Kiitos leidit :)

Zoe Kivat neukku kuulumiset :) Voi harmi kun ei tullut toinen hauva toimeen.Mutta kivaa että sielä karvakamu taas ;)

Sompio Jaksuja sinne :hug: Niin ja itse asiassa mulla on tietynlainen päivärytmi jo omassa päässä.Just nää ateriat ym. Mut paperille se ois kyllä tosi hyvä kirjottaa ;) kiitos.

EM Jooh pitäis tosiaan lähtee kahville joku päivä kaupungille ja kirpikselle :) En ookkaan ku vaan autolla käyny kirpiksellä.Nii ja mies ja tyttö mukana.Ja nytku soseetki alotettu,nii pysyy pidempään kylläisenä. Sie ootk yllä oikeessa ton suhteen,että itseään ei pidä unohtaa :p
Tsemppia kääntymiseen sinne :heart:

Tää nainen lähtee ny kattoo töllöö ja sit lähen nukkuu.eli viimeistään klo23 tää on pedissä.Sen päätin! Ja herätys viimeistään 8.00.Ellei neiti herää aikasemmin.Välil herää 7.30.Jos herää niin sit mie herään samalla ja rupeen keittelee kahvit ym ym. :) Tälläset suunnitelmat.
 
Ei pidäkään itseään unohtaa =) Mulla vaan on sama ku vilmav:lla(ko se ny oli), et oon kotona onnellinen. Mul ei oo mitään kiirettä töihin enkä halua töihin. Ehtii sitä sit ku lapset isompia. Ja mun mielestä paras kasvuympäristö lapselle on koti ja siks oon kotona kun kerran mahdollisuus on :heart: Tosin kyllä ajattelen lapsen parastakin siin suhteessa, et vien sit kyllä kerhoihin jne et tapaa muitakin lapsia. Et saa kavereita ja tulee sosiaaliseks ja monien kans toimeen :)

Sannya toivottavasti suunnitelma toimii käytännössäkin ;) =) Tuuha sit kertoo mite kävi :)
 
Zoe-F
Saa kyl nähä, mitä tulevaisuus tuo. Mielellää olisin kauan kotona pojan kans. Roni on kuitenki vain kerran pien.
Sato tänää todella paljon rakeita ja tosi kovaa, en uskaltanu Ronin kanssa lähtä juoksemaan autosta sisälle kaikkinen tavaroineni, niin ajeltiin sitte hetki hurua :whistle:
Oli jotenkin tosi hassua, vaikka onhan rakeita tullut kesälläkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Zoe Olikos teillä 6 kk:n neuvola? Kun en muista minkäikäinen Roni on :ashamed:
Mies jää sitten hoitamaan Nuppua, jos mä menen töihin. Eli ei kuitenkaan menisi vieraalle hoitoon, tai ainakin toivottavasti näin. Mutta jos olen lomalla eka huhtikuun puoleenväliin, niin yritän kyllä pystyä kitkuttelemaan kesän yli kotona. Onhan siinä sitten taas kuukausi uusia lomia, niin hoitovapaata jäisi 2,5 kk :D Ja sitten Nuppu olisi 1 v ja 2 kk kun menisi tarhaan.
En ole kokeillut ripsiä, mutta en usko että on puoli-irtonaisia. Ja en todellakaan mene saksia lähellekään silmiä laittamaan itse tai anna lääkärinkään.
Kynnetkin Nupulta pitää leikata nukkuessa, kun muuten kädet viuhtoo koko ajan.

Kuinka usein muuten leikkaatte kynsiä? :attn: Kun Nupulta saisi joka viikko leikata kynnet :/

Sannya Tee paperille jonkunlainen päivärytmi, milloin nousette, milloin syötte ja yksi vaunulenkki päivässä. Sitä sitten alatte noudattamaan. Ei orjallisesti tietenkään, koska päivät on aina pikkaisen erilaisia, mutta että ne jutut tulisi kuitenkin suurinpiirtein samaan aikaan. Kyllä se siitä :wave: Ei ollut peukku-pystyyn merkkiä, niin heiluetaan koko kättä :D

Mimmu Kun kotimittauksella Nuppu olisi 5 cm kasvanut kuukauden aikana. Olisi nyt sitten 66 cm 4 kk:n iässä. Mutta ilmoittelen sitten ensi viikolla ne "viralliset" mitat =)

Mä ainakin muistan sut Mansikkatee :heart: :wave: Mitä jatkopaloja bodyyn? :eek: Tahtoo sellaisia, mistä olet ostanut?
juu tuuhan kertoo sit, kiva nähä kuinka iso jo on:) mut tosiaan voihan olla kasvupyrähdys meneillään ja tulee reilusti pituutta:)
 
Niin, no se voi olla et ens syksynä tulee toinen ääni kelloon kun oikeasti pitäis lapsi viedä hoitoon.... :D snif. Sen oon päättäny et ennen ei mee ennen ku osaa kävellä!!! :) Mut meil on myös vaihtoehtona et isä jäis tytön kaa kotiin. Ja vaik ei jäiskään niin hän tekee iltatöitä joten tyttö joutuis olemaan hoidossa maksimissaan neljä tuntia päivässä. Mut sen näkee sit. Ja eihän sitä tiiä et löytyykö töitä tms. Mut mulla on kyllä hinku päästä työelämään takas. :) Mutta en vois kuvitellakaan vielä moneen moneen kuukauteen jättäväni tyttöä hoitoon.... Siitä en tiiä et jäiskö isänsä kans kotiin. Isä kun on tasa-arvoinen vanhempi ainakin meillä ja sillä vois olla kova halu jäädä kotiin tytön kanssa...

Ja kaikki mun tuntemat lapset jotka on menny hoitoon siinä 1 v niin on ihan tosi reippaita, sosiaalisia ja omatoimisia lapsia. Ja oikein taitavia ja onnellisen oloisia terhakoita lapsosia. :)
Mut toki alle 3-v voi hyvin olla kotona ja saada sosiaalisia suhteita muualta. Ite oon ollu koko lapsuuden kotona kouluunlähtöön saakka mut oisin halunnu mennä päiväkotiin. :D Mut hyviä lapsia kasvaa molemmilla tavoilla. ;)

Nyt painun maate, se on mun "yövuoro".


 
Meillä taasen ei ois rahallisesti niin mitään järkee, et mies jäis kotiin. Mies on kyl tasa-arvoa kannattava kaikin puolin mut kumpikin meist haluaa, et poika on kotihoidossa ainakin sen 3v ja pidempään jos vaan rahat riittää. Ja koska mies tienaa nii hyvin ni luonnollisestikin mie jään kotiin :) Ja meil käyki hyvin tollain ku ite haluan jäädä kotiin :heart:

Ja siinä mie oon ihan ehoton, et alle 2v ei todellakaan hoitoon vieraille joka arkipäivä. Se ei mun mielestä ole oikein. Mut mielipide-eroista ei oikein voi kiistellä :)
 
Kiitos Zoe linkeistä :heart:

Niin, kotona mäkin haluaisin olla niinkuin aikaisemmin sanoin. Mutta aina ei saa kaikkea mitä haluaa. Jostain on rahat revittävä ja jos mies ei selkänsä takia pysty töitä tekemään, niin mun on pakko mennä. Ja mies kyllä kanssa haluaa jäädä kotiin, joten sen puolesta voi Nuppu hoitaakin. Mutta itse tosiaan olisin halunnut kanssa jäädä :|
Puhutaan, että lapset pitäisi hoitaa kotona mutta aina se vain ei ole mahdollista :/ Siis rahallisesti. Ei me kumpikaan voida kuitenkaan moneksi vuodeksi jäädä.
Mä olen ehtinyt töitä tehdä jo yli 10-vuotta ja se riittäisi kyllä hetkeksi :saint:
 
No miun mielestä se isä on iha yhtä hyvä hoitaja ku äitkii :heart: Ainaki yleensä. Ja totta tuokin, et ain ei oo mahdollista. Mut meil on ja sit ku o enempi lapsia ni sit vaa kituutellaan pikkasen enempi jos ei rahat meinais riittää :) Mut ny unille..
 
Meidän neiti ei nuku huomenna päiväunia. Toivottavasti nyt ei enään herää :headwall:

Kunpa meillä olisi joku kuntalisä, joka toisi kotihoidontukeen pikkaisen lisää. Mutta onhan meilläkin onneksi vielä aikaa ja asioilla on tapana järjestyä :saint:

*muoks* Ja mistäpä sitä tiesi tuota miehen sairastumista. Hänellä oli kanssa hyvä palkka ja sillä olisi kyllä pärjäilty kun mä olisin vaikka tehnyt tarvittaessa keikkaa.
 
Zoe-F
Mun mielestä kanssa ainaki oma mies on yhtä hyvä hoitamaan lasta ku minäkin. Mut ei olis taloudellisest kannattavaa, et mies jäis kotiin ja miä lähtisin töihin.
Joten kattoo nyt, kuin kauan miä jaksan kotona olla. Tai en miä tiiä, onko se nyt siit jaksamisest kiinni vaan.. noh.. ehkä jotain sinne suuntaan, en miä osaa oikeen selittää. Mut kuitenkin, jos miä haluun olla vaik sen kolmeki vuotta kotona, ni sille ei o mitään estettä.
 
Sompio niinhän se on, asiat ja tilanteet muuttuu.. joskus siihen epäedulliseen suuntaankin :/ Mut toivot. teil pian asiat hoituis parempaan päin ja mies sais jottain töitä! Eiks hää sit vois jotai muuta tehä kuin sitä mitä ny aiemmin on tehnä?

Jee, poika söi aimo annoksen puuroa äsken :) Mies töissä ni mie oon ny sit viiteen asti yssiksein taas poijaan kans. Aiemminhaa mie ain oon saanu nukkua ku miehel o ollunna iltavuoroo. Mut onneks se loma on aivan nurkan takana :heart:
 
sompio kuis pieni suvaitsi syödä ja nukkua???

kynnet tarvittaessa leikkaan... eli vähintään kerran viikossa, usein kaksi.
leikkaan pojan hereillä ollessa.
otan pojan syliin istumaan, ja leikkaan ne ns. takakautta.

sanya kuinkas herääminen onnistui???
tääl nukuttiin yllätys pitkään, jopa puol yhdeksään :D
 
Huomenta!

HanTa Herääminen onnistu hyvin :D Heräsin klo8.Laitoinkin kellon soimaan 8.30.Mut heräsin jo ennen. Sit siihen kellon soittoon asti löhösin tytön kanssa vaan sängys.mut en nukkunut! :D

Joku aika sitten syötiin aamu puurokin.Ja mie keittelin kahvit.Menin joskus jälkeen 23 petiin. Ja sain unta vähän yli 00. Ja tosi hyvin nukuin.Jos ei lasketa niitä pikku heräämisiä. Sit tyttö heräs syömään n.5 aikaan. Otin viekkuun laitoin tisun suuhun ja nukahdettiin kummatkin syönnin jälkeen :)

kynsistä Miekin tarvittaessa leikkaan.Ain ku vaan näyttää,että liian pitkät on.Ni sit niks nak.Ja ihmeen hyvin antaa leikata.Mie aina juttelen Marialle,että noni nyt leikataa kynnet.Ja että nyt ollaan liikkumati,ettei tule pipi :D

Mut jooh,nyt rupeen laskujen maksuun.

Maria 5kk 4pvä :heart:
 
se on sitten keskiviikko, taaskin aurinkoinen, mutta tooosi kylmä aamu. Poitsu on jo ulkona ekoilla päikkäreillä ja minä juon vihdoinkin aamun ensimmäisen kahvini. Tänään käytiin poitsun kanssa aamu suihkussa ni ei oo kerennyt ees aamupalaa syömään. Mutta parempi myöhään ku ei milloinkaan.
 
suukkis kuis se päivä meni???

kotihoito vs ulkopuolinen hoitopaikka
tämä äiti nauttii kotona olosta, mutta tahtoo kyllä töihin joskus takaisin.. .mutta ei ihan vielä.
toive on, että ens elokuuhun asti pystyttäis kitkuttelee kotona Kimpsulin kanssa...
ja vähän piempäänkin, jos "kakkonen" ois tullakseen aikasemmin ;)
mutta jos "kakkosta" ei ole tulossa, niin kyllä se pankki ja mies määrittelee jonkin verran että saanko kotiin jäädä vai en.
Alle vuoden ikäistä en kuitenkaan päikkäriin tahtoisi viedä, ja kun vuosi tulee täyteen kesäkuussa, jolloin alkaa kesäpäivystys, ja sinne en tahdo viedä.
Tosin mulla on henk.koht toiveena et palaisin töihin kouluavustajaks, vaiks palkka on vähän pienempi... niin tunnitkin on vähän pienemmän, ei tarttis pienen olla niin paljon viikossa päikkylis.

isi hoiti koko eilis illan poikaa, ja tämä äiti makasi ensin sohvalla puol kuolleensa, ja siirtyi sitten sänkyyn kuolemaan loppuun...
pieni migreenikohtaus iski päälle, ja elämä oli tuskaa...
hienosti mies selvisi, ja poika ei kylvyssä käynytkään :D mutta ei se haittaa ei joka ilta tarvitse käydä kylvyssä.

pojan yön meni ihan jees, heräili kahden aikaan yöllä... tutin perään... ja sen jälkeen hihku ja kilju ja nauro aina kolmeen saakka.
jonka jälkeen herättiin puol kuus, seitsemän ja puol yhdeksän :D
äitin olo on yön jäljilta viel vähän hutera... mutta jo paljon parempi kuin edellisenä iltana.

nukahtamisesta meil on nyt parina iltana nukahdettu omaan sänkyyn itsekseen ... välillä nopeemmin välillä vähän hitaammin.
Mut nyt on toiminut on vienyt silmiä hierovan pojan sänkyyn ja peitellyt. pari kertaa käynyt laittaa vaan tuttia suuhun ja peiton päälle :D
 
Zoe-F toivottavasti olet oikeassa ja kilot tippuu sitten ku imetyskin loppuu. olen kyllä alkanut nyt vatsalihaksiakin vähän harjoittamaan, jospa se vähän jelppais... :whistle:

neuvola kuulumiset bongattu :heart: ihan hyvinhän teillä kasvaa. Isompi teillä on ku meidän pikku mies. (tai en ainakaan usko että ottaa painoa kiinni ku nytkin 5kk neuvolassa oli alle 7kg)Meillä on pikkuinen poika ja käyriin jos katsoo niin hoikka ja pieni. mutta minusta juuri sopiva! kasvaa omalla käyrällään ihan hyvin. :heart:
Eihän teillä vielä kiirusta liikkumaankaan. Minulla on tuttavan lapsi jo yli 7kk eikä vielä istu ilman tukea eikä konttaakkaan.
 
Sannya neuvola kuulumiset bongattu! :heart: hyvä että sait neuvolassa puhuttua asioista. kyllä se jo tekee hyvää. Minä oon tosi huono puhuu neuvolassa yhtään mitään, mutta onneksi sentään mies ja anoppi on hyviä kuuntelijoita. :heart:
 
Suukkis Kyllähän mies töitä etsii heti kun selkä on siinä kunnossa, että voisi kuvitella töitä tekevänsä. Mutta vieläkin menee kotioloissakin särkylääkkeitä päivässä aika paljon, joten ei sitä mihinkään töihin voi vielä mennä.
Ja tänä aikana ei kovin korkeita odotuksia ole saada miehen ikäisenä uusia töitä, kun kaikki työkokemus ja koulutus on sellaiselta alalta, mitä tuskin enään ikinä pystyy tekemään. Ja vaikka joku ihmeparantuminen selkään tulisikin, niin ei sitä sitten kannata mennä särkemään uudestaan fyysisesti raskaaseen työhön.
On myös väläytetty sairaseläkkeen mahdollisuutta. Se ei olisi taloudellisesti ihan katastofi, jos se laskettaisiin miehen edellisestä palkasta. Sillä pärjäilisi ihan mukavasti, joskin tiukkaa tekisi, mutta pärjäisi. Mutta sairaseläkkeen saaminen ei ole ihan helppo juttu sekään :/
Mutta tosiaan mieskin haluaisi hoitaa Nuppua, joten jos jää työttömäksi/sairaseläkkeelle niin mielellään sitten Nupun kanssa touhuilee kotona ja kyllä mä sitten menen töihin. Sinänsä tykkään työstäni kyllä, mutta en ole mikään "uraihminen" jolle työnteko on tärkeää.

Suukkis Onnea puuronsyönnistä :heart: Siitä se lähtee aina vain paremmin ja paremmin luistamaan kun Atte hoksaa syömiset salat :p

HanTa Söi vielä kerran just kun olin laittanut koneen kiinni, eli joskus 23.15. Mutta sitten nukahti tissille ja sain omaan sänkyyn. Mutta söi taas puol viiden aikaan :eek: Tai siis olin jo tunnin laittanut tuttia välillä suuhun ja Nuppu oli löytänyt sängyn päädystä helistimen leikkeihin :eek: Hitto kun olin laittanut helistimen vain pään yläpuolelle sinne päätyyn nallejen kaveriksi. Siellä oli nallet lennellyt ja niin tiukka ote helistimestä puoli-unisena, että ei millään päästänyt irti.
Niin, siis otin tissille puoli viiden aikaan, mutta ei juurikaan syönyt. En tiedä, onko jo tottunut sitten yötissiin vaikka ei nälkä olisikaan :headwall:
Ja nukkui sitten johonkin kasiin asti, tosin aamulla muutaman kerran mies laittoi tuttia. Vaihdettiin tuon imetyksen jälkeen paikkoja sängyssä, että mä sain nukkua aamun korvatulppien kanssa ja mies pitää aamun tuttirallin :D

Jatkan taas kohta :wave:
 
SuukkoSuulle mäkään en oikein pidä siitä että lapseni juttelis vieraille maailma on kyllä täynnä kaikkenmaailman örvelöitä. Mutta vaikka minä olin tooosi ujo lapsi niin muistan kyllä maalla asuessa että jotkut maatalon isännät ja emännät kyselivät kenes tyttöjä sitä ollaan jne... ja kutsuivat "kaffeelle". varsinkin jos olit virpomassa niin ilman mehua ja pullaa ei useinkaan päässyt jatkaa matkaa. =)
 
Sompio minä leikkaan kynnet aina kun nään et joku on pitkäksi kasvanut. eli useampana kertana viikossa leikkaan ku kynnet kasvaa niin eritahtiin. leikkaan kynnet yleensä siinä missä poika just sattuu olemaan eli yleensä poika makaa lattialla ja minä otan kädestä/jalasta kiinni ja leikkaan kynnet.samalla selitän mitä teen aika hiiljaisella äänellä niin poika jähmettyy kuuntelemaan. =)
 
ElinaMaria olen samaa mieltä kanssasi. tietynlainen itsekkyys on hyvästä. ja tekee meistä maailman parhaimpia äitejä. :heart: minäkin haluan palata töihin.Mutta ensin poitsu saa kasvaa äidin hoivissa ainakin sinne noin. 1,5-vuotiaaksi. Onhan mulle "saarnattu" siitä kuinka hyvä äiti hoitaa lapset kotona koulu ikään asti jne...mutta turha mulle on saarnata (varsinkaan semmoiset miehet jotka eivät itse osallistu lapsiensa hoitoon milläänlailla) ku itse tiedän että olen maailman paras äiti jos saan äitiyden ohellä käydä töissäkin.
 

Yhteistyössä