~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~



[color] 2008

Tinii & Ada Matilda 2900g 46,5cm 15.08.2008 (37+2)

Koiramamma & Topi 3650g ja 52cm 16.09.2008 (40+6)

Juli05 & poika 4075g ja 53cm 29.12.2008 (40+2)[color]

2009[color]

Toiveilija82 & poika 3050g ja 49,5cm 05.01.2009 (39+2)
mimmu84 & tyttö 3780g ja 51cm 06.01.2009 (42+1)
vauvahaaveita & Miia 3860g ja 50cm 07.01.2009 (41+3)
Veiled87 & poika 2395g ja 46cm 12.01.2009 (34+1)
Chamorphis & poika 3495g 52,5cm 31.01.2009 (41+2)

Zoe-F & poika 3220g ja 49cm 20.3.2009 (40+0)

SuukkoSuulle & Atte 2620g ja 49cm 08.04.2009 (39+5)
Sannya ja Maria 2850g ja 49cm 26.04.2009 (38+5) [color]
TinyAngel ja poika 3004g ja 48cm 16.04.2009 (38+0)

ElinaMaria ja tyttö 3736g ja 50 cm 08.05.2009 (39+3)

Hanta ja Kimi 3614g ja 51cm 02.06.2009 (41+3)
Sompio ja Saana 4000g ja 52cm 02.06.2009 (40+3)
Vifslan ja poika 03.06.2009
Pirtsi ja tyttö 3465g ja 51 cm 14.06.2009 (40+1)
Talvis ja Minja 4000g ja 52cm 16.06.2009 (40+2)
johanna83 ja poika 3450g ja 51cm 19.06.2009 (41+0)
Daadeli ja tyttö 3080g ja 49cm 22.06.2009 (40+4)
toivova-84 ja Eemil 3420g ja 50 cm 12.07.2009 (39+4)
vilmav2 ja Elma 3180g ja 49cm 30.07.2009 (37+5)
babybutterfly ja tyttö 2770g ja 49cm 30.07.2009 (39+0)
tyty86 ja Saana 3500g ja 50cm 12.08.2009 (41+3)
nibbler ja Liam 3784g ja 51cm 13.08.2009 (
Mansikkatee ja tyttö 3395g ja 50cm 19.08.2009(42+2)
jontzki ja tyttö 3740g ja 49cm 22.09.2009 (42+0)
Nasuli08 ja tyttö 4325g ja 54cm 19.10.2009
alley ja Niia 3580g ja 50cm 27.10.2009 (40+0)
Kia-85 ja poika 3510g ja 52cm 28.10.2009
teddybear82 ja tyttö 3510g ja 50cm 13.11.2009 (40+4)
delfis ja poika 3790g ja 52cm 14.12.2009


ikuisuus ja tyttö 3205g ja 47cm 19.2.2010 (40+1)


Syntynyt 33 vauvaa, joista 18 tyttöä ja 15 poikaa



Täältä voit lukaista läpi ensimmäisen pinon höpinät: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1296898[color]

och täältä toisen:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1431773



Tervetuloa joukkoon kirjavaan(sinä esikoisen saanut)! Toivotaan, et saadaan aktiivinen pino aikaiseksi ja tukea toisiltamme! :heart:

 
Sompio sitä mieki yritin itelleni tolkuttaa, et imetän nii usein ja minipilleritki oli viel yli kuukaus sitten käytössä :D Nooh, kroppa ny varmaa vaa men sekasin siittä ku lopetti ne pillerit ni luulee omiaan :LOL:

Atte söi eilen ja tänään kuningatarpuuroa (maidoton), EI oksenteluita! :heart: Eli eiköhän se oo se maito mistä se tuli. Äidinmaidosta ei reagoi vaikka ite juonkin lehmänmaitoo. Eli hyvä, ei tarvihe alottaa imetysdieettiä! =) B)

Mei en vois ilman liivinsuojia tehhä mitään :D (paitsi nukkua ku mul on se iso pyyhe alla) Poika on 5,5kk ja silti mulla alkaa usein herua maitoa noin vain ni sillo oisin kyl ihan märkä jos ei ois liivinsuojia. Ja sitä maitoa siis sit suihkuaa kuudesta reiästä per nänni ja tulee semmosen 15-30s. vähintää :D Et juu, ei puhettakaan..
 
SuukkoSuulle kiitoksia uudesta pinosta. Ihana että oksentelu loppunut.:heart:
niin onhan se imettäminen kuitenkin aika hyvä ehkäsy vaikka ei mikään täydellinen. Varmasti raskautuis jos ei tahtois raskautua :D siksi meillä visusti kumiukkelit käytössä. Aika kauan mullakin noi rinnat tursu maitoa, mutta onneksi nyt on tasaantumassa aikamoinen riesa kyllä ku niitä lippulappuja piti kokoajan vaihdella ja silti valskaili välillä-nyt onneksi riittää yhdet/päivä. Jos joskus vielä toisen lapsen saan ni sitten kyllä oon fiksumpi ja hankin/teen kestorintalappuja :)
 
Hellou.

HanTa Kiva että päärynä on maistunut :heart:

TA Joo siis kyselin että onko tää siun blogi:
http://tinyangel.vuodatus.net/ Tosi ihania käsitöitä :heart:

(.) Joopa joo. Mä heräsin 30min sitten. Hitto soikoon. Menin vasta 3 aikaan nukkumaan. Mitenkähän mie tän unirytmin saan paikoilleen.Ei hyödytä jos meen aikaseen petiin,ku en varmasti saa unta. :( Noh kaipa tää tästä.
 
sompio
todennäköisesti RD oli ja meni...
siinä ensimmäisessä rasituksessa ei ollut mitään erikoista... paasto oli vähän korkea, mutta selittyi kuitenkin vähän turhan pitkällä paastolla :D silloin ei tuo ruoka oikein maistunut ja taisin olla 16 h syömättä sen 12 sijaan :(
viel ois yks rasitus ens keväänä tiedossa...
siis mikäli en ole raskautunut ennen sitä... ja seuraavan raskauden ollessa ajankohtainen, on rasitus melkeenpä heti ja sokerit syynissä alusta lähtien...

suukkis :flower: kiitos kaunis taas uudesta pinosta :D
 
Suukkis Kiitos uudesta pinosta :heart:

Pirtsi Teillähän on hienot unet nykyään :heart:
Meillä on rivari ja siis kaikki samassa kerroksessa. Enkä kyllä muunlaista haluaisi. Tässä vielä olkkari ja keittiö sillain yhdistettynä, että on helppo katsella mitä Nuppu olkkarissa tekee kun on itse keittiössä touhuilemassa. Siskolla on sama neliömäärä 2-kerroksisessa rivarissa ja niiden asunto tuntuu paljon pienemmältä kun neliöitä menee tietenkin siihen ala- ja yläaulaan.

TA Meillehän ei pitänyt toista tulla laisinkaan ja osan vaatteistakin olen jo ehtinyt viedä kirpparille. Mutta ei nyt hätäillä ja ajatellaan nyt järjen kanssa. Mutta kovasti se kuume vain pukkaa päälle :p Rauhassa oottelet, niin kyllä teilläkin pian kuumeillaan :heart:
Vaikka maito on jo tasaantunut vähän, niin en mä silti kuvittele olevani laisinkaan ilman liivinsuojia. Mutta ei tarvi siis jatkuvalla syötöllä olla enään vaihtamassa.
Niin ja hassu juttu on se, että mulla oli ennen vain oikea tissi suihkutissi. Nyt kun maito on tasaantunut, niin vasenkin on alkanut suihkuaan :D
Meilläkin päikkärit sisällä on lyhyitä ja katkonaisia. Joka päivä täytyy jaksaa vaunuihin nukuttaa, että nukkuu nämä yhdet pitkät päikkärit =)

Vilma Kiva, että neuvolassa oli asiat kunnossa ja täti ojennuksessa :heart:

Meillä on ensi viikolla 4 kk:n lääkäri ja kotimittauksella saatiin tänään 8,4 kg :eek: :heart:

HanTa Hyvä juttu, jos se RD on kokonaan poissa ja toivottavasti ei uusiudu seuraavassa raskaudessa.

Sannya Nyt itseäsi niskasta kiinni ja alat pikkuhiljaa aikaistamaan iltaa. Ei varmasti onnistu jos nyt heti yrittää kympiltä nukkumaan. Mutta vaikka eka puolenyönaikaan ja luet tai jotain eka sängyssä ja toivottavasti uni tulee =)
 
moi!

Miks nää kaikki tekstit näkyy tummennettuna? Vai onks se vaan mun näyttö?? höh.

Suukkis no voehan! Hieno homma et oksentelut on vähentyny! Jospa Atella on jonkinasteinen maitoallergia? JA harmi ettet oo raskaana. :) Kiitos uudesta pinosta!!

HanTa meilläkin päärynä maistuu. Mut maistuu onneks muutkin. Mango ei saanut suurta suosiota, mut sitä onki vasta kerran maisteltu. :)

Sompio teillähän on komeesti painoa! :) :D Jos meillä ollaan hyvässä lihassa niin ollaan teilläkin. :LOL: Mut se on hyvä vaan! :heart:

Sannya mulla on vähän nukahtamisongelmia.. joka toinen päivä (yö) nukun hyvin... :( Se on kurjaa. KAnnattaa yrittää mennä aikasemmin nukkumaan. Mut ei siellä sängyssä auta pyöriä jos ei uni tuu. :/

Meillä ei vieläkään hampaita, eikä vieläkään olla käännytty. Noh, jospa mä lakkaan odottamasta kumpaakin niin sit ehkä jotain tapahtuu. :LOL: Myy on oppinu päristelemään. Ompa kiva kun soseet lentelee... :D On muuten tytön suurta herkkua mutustella jääkaappikylmää kurkkua! :D Se viilentää ikeniä kivasti ja maistuu hyvälle. Joskus saa pienen palasen järsittyä irti ja sit vähän pitää kakoa. :LOL: Ei kyl voi yksin jättää kurkkua syömään. Maissinaksuista tykkää kans kovasti.

Tänään organisoitiin keittiöö uudelleen - nyt on lapsiturvallinen!!! Ei oo alahyllyjä tms. joista sais kamat vedettyä päällensä. Vielä pitäis laittaa kaapinoviin sellaiset stopparit...

EM ja Myy 4,5 kk :heart:
 
ruokalakko on loppu, ainakin tahdon uskoa niin, tai sit tää on vaan super hyvä päivä.
Annoin äsken kaupan porkkana sosetta, ja suu aukeili kuin pienellä linnunpojalla... söi oikein kolme ruokalusikallista (aikuisten) ja päälle puolipurkkiä ruusunmarja-omena sosetta

em taitaa olla sun koneessa vika... tääl ainakin palsta näkyy ihan normina...
kiva että ootte saaneet keittiön kuntoon ja lapsiturvalliseksi myylle....
 
Chamorphis
em mulla näkyy kans kaikki tekstit tummennettuina... Rasittavaa lukea...
suukkis kiva kun Aten oksentelut on helpottanu! =) Nii ja kiitos uudesta pinosta! :D
Huomenna olis sit viimein ja vihdoin meillä aika sinne lastenpolille! Tuun sit kertomaan mitä sielä sanotaan. Meillä kans meinaa mennä syömälakon puolelle. Kamalaa kun saa puoliväkisin yrittää syöttää että ees jotain menis sisälle! :( Ei oo kelvannu puurot, ei soseet... Vaan tissi kelpaa... En tiedä onko kiinni siitä et ollaan yritetty syödä karkeempaa, mut kun ei puurokaan meinaa kelvata ja se tavallista ja samoin hedelmäsoseet... Tänään päivällä onneksi syöny paremmin kun hain kaupasta niitä sileitä 5-6 kk soseita... Vai onko vika siinä mahdollisessa refluksissa vai kenties hampaita tulos... Ei tosin oo aiemmin hampaiden tulles syömistä lopettanu... Olis tosi kiva kun poika osais jo kertoa mihin sattuu tai mikä mättää muuten! :D

Cham ja poika pari päivää vajaa 8 kk! :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Suukkis Kiitos uudesta pinosta :heart:

Pirtsi Teillähän on hienot unet nykyään :heart:
Meillä on rivari ja siis kaikki samassa kerroksessa. Enkä kyllä muunlaista haluaisi. Tässä vielä olkkari ja keittiö sillain yhdistettynä, että on helppo katsella mitä Nuppu olkkarissa tekee kun on itse keittiössä touhuilemassa. Siskolla on sama neliömäärä 2-kerroksisessa rivarissa ja niiden asunto tuntuu paljon pienemmältä kun neliöitä menee tietenkin siihen ala- ja yläaulaan.

TA Meillehän ei pitänyt toista tulla laisinkaan ja osan vaatteistakin olen jo ehtinyt viedä kirpparille. Mutta ei nyt hätäillä ja ajatellaan nyt järjen kanssa. Mutta kovasti se kuume vain pukkaa päälle :p Rauhassa oottelet, niin kyllä teilläkin pian kuumeillaan :heart:
Vaikka maito on jo tasaantunut vähän, niin en mä silti kuvittele olevani laisinkaan ilman liivinsuojia. Mutta ei tarvi siis jatkuvalla syötöllä olla enään vaihtamassa.
Niin ja hassu juttu on se, että mulla oli ennen vain oikea tissi suihkutissi. Nyt kun maito on tasaantunut, niin vasenkin on alkanut suihkuaan :D
Meilläkin päikkärit sisällä on lyhyitä ja katkonaisia. Joka päivä täytyy jaksaa vaunuihin nukuttaa, että nukkuu nämä yhdet pitkät päikkärit =)

Vilma Kiva, että neuvolassa oli asiat kunnossa ja täti ojennuksessa :heart:

Meillä on ensi viikolla 4 kk:n lääkäri ja kotimittauksella saatiin tänään 8,4 kg :eek: :heart:

HanTa Hyvä juttu, jos se RD on kokonaan poissa ja toivottavasti ei uusiudu seuraavassa raskaudessa.

Sannya Nyt itseäsi niskasta kiinni ja alat pikkuhiljaa aikaistamaan iltaa. Ei varmasti onnistu jos nyt heti yrittää kympiltä nukkumaan. Mutta vaikka eka puolenyönaikaan ja luet tai jotain eka sängyssä ja toivottavasti uni tulee =) [/quohih, pakko oli kommentoida että meijän typy paino 8kk neuvolassa 8300 ja risat:)
 
Chamorphis
EM mitä selainta sä käytät? Huomasin tos itellä et opera näyttää mulla noi tekstit tummennettuna mut sit taas Firefox ei näytä...
suukkis totesin muuten täs vähä saman ku sä et pitää olla maidoton puuro näköjään. Ostin kokeeksi niitä tetras olevia puuroja mitä aiemminkin syötiin mut hinnan takia vaihdettiin niihin paketis oleviin. Iltapuurona uppos kuningatar kun kuumille kiville ku aamulla vielä hedelmäpuuro paketista meni huutaen ja vaan vähä... Sit hoksasin et pakettipuuros käytetty rasvatonta maitojauhetta... Toivottavasti vaan sit vähä vanhempana pystyy maitotuotteita käyttään... :/
 
Sannya se ei pienellekään kyl hyvä oo jos rytmi on tuollainen.. Mennee pieni vielä ihan sekasin.. Nyt vaan koitat ain mennä aikasin nukkumaan. Juot vaiks teetä siin sitä ennen ja rauhoittelet muutenkin sitä iltaa. JA herätyskellon pistät soimaan ja pakotat ittes hereille. Kyl se rytmi aikaa myöten varmasti muuttuu kun oot nii väsy iltasin, et vaan simahat täysin.

EM Juu meil on oksentelut loppunu tyystin :) Ja uskosin, et siin on se vieras maito (lehmänmaito) mikä ei sovi. Jollain oli ollu, et alle vuoden ikää ei sopinu mut sen jälkeen sopi. Eli välttämät ei kunnon maitoallergiasta ois kyse :) Mut saa ny nähä.

Cham eli meil saattais molemmil olla sama juttu =) Toivotaan niin, et sit isompana maitotuotteet sopis! :heart:
 
Sannya onhan tuo mun blogini. :) mistäs oikein bongasit sen? Kiitos oikein paljon käsityö kehuista. Harmillista ettei enää oikein aika riitä ja jos oiskin hieman aikaa ni sitten on ihan väsy etten oo jaksanut ku silloin tällöin pari riviä jotain neuloa...

toivottavasti saat unirytmin kuntoon. Meillä poika on kyllä pitänyt huolen että viimeistään 22.30 meen petiin ja viimeistään 8.30 on noustava ku poitsu ei vaan enää halua makoilla pedissä.
 
Chamille hyvää polikäyntiä :wave:

Mimmu :D Paljos teillä on pituus nyt?


Meillä vedettiin taas vaunu-unet 4,5 h eikä heti halunnut edes tissiä. Laitettiin leikkimatolle eka kun oltiin ite just syömässä. Suuttu, kun vein kesken leikkien tissille :ashamed: Tehtiin muutes tosi hyviä kasvispihvejä :p Ja keitin omppusosetta pakkaseen. Nyt olis kaikki omput tuhottu. Ja sitten hukkasin rintakumin :/ Meillä on erimallisia kumeja ollut kokeilussa ja nyt noista parhaista on se toinen hukassa :ashamed:
 
TA Mä just saunassa mietin, että oikeestaan on ihan kiva, että Nuppu syö sillon viiden-kuuden aikaan aamulla. Kun sitten voidaan eka aamulla vain pötkötellä ja jutella ennekuin tissitellään :D Unisena syö niin nätisti ilman kiukkua :whistle:
 
Sompio Meilläkin heräillään jo aikaisemmin ku mitä noustaan. Suunnilleen puolisen tuntia saan "armon" aikaa pojaltani ja yhdessä pötkötellään sängyllä. Poitsu vaan juttelee, syö varpaitaan ja välillä ottaa maito huikkaa tissistä :) ihana ettei tarvi heti nousta. :heart:
 
Sompio hyvin teillä nukuttu päikkäreitä :heart: meillä tollasten unien jälkeen jo samantien huudettais nälkää. Mutta nyt ku ollaan opeteltu pullosta juontia niin oon kyl huomannut että meidän pikku mies on aika pieni ruokainen verrattuna monen muun lapseen. (ilmankos on hoikka poika) ku ei juo vastiketta ku 60ml-125ml tosin voihan se olla et viel vierastaa pulloa ja juo sitten tissistä enempi...
 
Meil ain syödään tissistä jos nukkuu parikin tuntia. Ite asias syö parin tunnin välein, ellei sit syö esim. bataattia jollon vähän imetysväli venähtää. Tai ehk mie iteki tungen tissin pojan suuhun liika usein :ashamed: Mut ei kai se niin hanakkaasti alkais syömään jos ei nälkä ois?

Mut tänää ol ihan hyvä pvä noiden kiinteiden suhteen, söi suht hyvin sen alle puol purkkia bataattia ja sit puuroakin suht ok annoksen. Eikä kauheita kitinöitä ollu vaiks loppua kohden ain alkoki itkee enempi. Mut kaiken kaikkiaan meni jo suht ok määrät :)

Juupa, jos sitä menis unelle ni jaksais viikarin kans sit taas aamusella. Ku mies menee taas aikaseen aamuun ja tulee vast puol kolmelt. Sit ois enää sen jälkee yks työvuoro ni alkaa loma :)
 
Suukkis kiitos uudesta pinosta! onpa kiva kuulla, että pienen tuska on siellä helpottanut :hug:

Sompio voi jestas että Nuppu kasvaa kyllä tohinalla :heart: Minjalla on alkuaikojen hurja kasvu tasoittunut, on kyl ihan kivaa ni ei tartte koko ajan olla hamstraamassa uusia vaatteita tai kestoja.

maidontulo on mulla tasoittunu aikaa sitten. en ees muista koska. oon tehny nyt pitkän aikaa sillai, et ku yöllä Minja nukkuu niin pitkiä pätkiä ja päivisin syö aika tiuhaan, ni illalla lypsän rinnat niin tyhjiks ku saan ja seuraavana päivänä niitä käytellään sitten pullosyötöissä. Minja saa 2krt päivässä maissivelliä maidon joukossa, ja sosetta annettaessa annan pullosta maitoa. korviketta meillä ei tartte juurikaan antaa, ku saan iltaisin niin hyvin lypsettyy. tänään sai yhteensä 80ml korviketta.

Pirtsi voi vihna mitä päikkäreitä. :heart: mekin saatiin kesällä mökkilomalla haettua Minjalle hiukan parempaa yörytmiä. reissuissa voi siis tapahtua ihmeitä :)

ElinaMaria päärynä näkyy juu olevan monen suosikki. Minjakin aukoi tänään suutaan päärynälle niin kovin =)

jasså jos rupeis tilaa kuvia. kaksplus-lahjalehden mukana tuli ifolorille 5? lahjakortti ja olin muutenkin aikeissa tilata kuvia.. sais lähetettyy ristiäisvieraille kiitoskortit!

Talvis ja Minja pian 3,5kk
 

Yhteistyössä