°..¸ ? Esikoisesta Haaveilevat ? ¸..°

voi Asty... :hug: oletko käynyt lukemassa lapettomien blogeja? Sieltä varmaan saisi vertaistukea.... kyllä teillekin se pieni nyytti suodaan! Ihan varmasti! Sitten vaan soittoa lääkärille ja miettimään, että pitääkö ryhtyä hoitoihin tms.

Hirmuisesti voimia sinulle.
 
:hug: astylle...Mäkin välillä mietin että miksei meille tule vauvaa kun kaikki muutkin ympärillä saa ja niin helposti tuntuu se niiltä käyvän. Meillä nyt ei yk:ta ole ihan samaa lukua mutta monta pettymystä takana.

Nyt ++++++++++++ kehiin kaikki... :whistle:
 
mä en vaan jaksais kaikenmaailman kokeita ja tutkimuksia ja hoitoja ja muuta.
Miksi meille ei suoda lasta normaalein keinoin? :(
Koen itseni huonoksi naiseksi, kun en voi tulla raskaaksi. Se on minusta yksi naiseuden tärkein asia, kantaa lasta ja olla äiti.
Voi kun joskus edes joku asia sujuisi ongelmitta mun elämässä. Turha toivo kai...

En oo nyt jaksanut käydä mitään juttuja lukemas... oon mä niit joskus aiemmin lukenu. Ei vaan tohtis myöntää itselleen, että on hedelmätön ja kärsii lapsettomuudesta. Vaikka se raja meni rikki jo vuoden vaihteen jälkeen.... :(
 
asty :hug: :hug: et ole huono nainen,todellakaan. huonoja naisia ovat ne,jotka saavat vauvan ja jättävät sitten heitteille..
nyt on varmasti käsittämättömän rankkaa ja vaikeaa, mutta ajattele sitä iloa, kun saatte sen oman nyytin, oli se sitten hoitojen tuloksena tai ei.. älä luovu toivosta ja yrityksestä,kyllä teillekin vauva suodaan,ihan varmasti :)
:heart: :heart:
 
asty :hug: nuo samat kysymykset pyörivät täälläkin mielessä. Vielä viikko sitten olin niiiiiin iloinen onnellinen plussasta ja päivä päivältä vahvistuvasta viivasta. Nyt taas samat miksi-kysymykset mietityttävät. Yritän pitää ajatukset edes suunnilleen valoisina ja kasassa, mutta se ei ole ihan helppoa. Täytyy vain yrittää jaksaa. ...Ja ottaa olemassa ja tarjolla olevat avut vastaan jos alkaa näyttää siltä, ettei onnistu. Monilla lapsettomilla ja keskenmenon kokeneilla on hyvin samanlaisia ajatuksia, ainakin mä olen saanut niistä paljon lohtua -kannattaa siis käydä lukemassa ja kirjoittaa tänne, surun kanssa ei tarvitse olla yksin.

ElinaMaria: ihanaa, O-N-N-E-A!!! Toivottavasti sinulla viiva vahvistuu ja pieni pysyy kyydissä!
 
jotenkin ei vaan jaksa uskoa.
ja olen täysin varma, että vika on minussa.
omista mokailuistani tässä nyt kärsin. :( en viitsi sen enempää kertoa.
ja kun tämä kiertokin on nyt päin ...tua.
töihin pitäisi pian lähteä.
ei jaksaisi.
 
Olen miettinyt, että mikähän se maaginen vuoden raja on ja kukahan sen on kesinyt.. Just kaveri sanoi, että pitkästi toista vuotta yrittivät ja sitten poikavauva yhtäkkiä ilmoitti tulostaan. Mulle gyne sanoi että pillereiden lopettamisen jälkeen voi mennä kaksikin vuotta ennen kuin raskautuu. Älä vaivu synkkyyteen asty. Mustakin tuntuu et se gynellä käynti helpottaisi kun käy ottamassa selvyyden et mis mennään. Eihän sitä sit mitään hoitoja ole pakko aloittaa heti jos sellaisia pitäisi alkaa avuksi käyttää. Tsemppiä! :heart:
 
Että täällä pissattaa jatkuvasti. :| menkkoja ei edelleen näy ei kuulu, niitä edelleen odottelen. Yks nega testi takana. Tai jossain valossa ois jonkin häivähdyksen saattanu nähä. Mut ei kuitenkaa ollu ku nega vaa. :( Onnea plussainneille ja haamuileville. :heart: :flower:
 
Louvre
kävin syksyllä yks. lapsettomuusklinikalla munajohdinten aukiolotutkimuksessa. Ihan olivat kunnossa ja follikkelitkin sopivan kokoisia niihin kiertopäiviin nähden. Mutta siitä on jo aikaa.
Ja mä en ole juurikaa pillereitä syönyt. 16-vuotiaana söin noin vuoden, 20-vuotiaana puoli vuotta ja nyt ennenkuin alettiin yrittämään söin 3kk. Entisen poikaystäväni kanssa ei käytetty myöskään ehkäisyä, enkä tullut raskaaksi. Tämä eksäni oli kuitenkin saanut kolme naista aiemmin raskaaksi, yhden pillereistä huolimatta, toisen touhutipoilla ja kolmannen huolimattomuudesta. Eli vian on oltava minussa, jos en tuollaisen siitosorin kanssakaan tullut raskaaksi. :(

miksiköhän mulla ei oo nyt menkkakipuja? :eek:
 
Louvre mulle sanoi lääkäri jolle mainitsin tästä vauvantekohommasta, että pitää muistaa, et pitkäaikaisen pillereiden käytön jälkeen saattaa mennä rutosti aikaa ennenkuin hormonitoiminta palautuu ja voi tulla raskaaksi.. niinpä kai se sitten on uskottava..
 
sekin on niin yksilöllistä.
käly söi vuoden pillereitä, sillä oli puoli vuotta kierukka ja puoli vuotta käytti ehkäisylaastaria ja sitten tuli 3kk päästä raskaaksi.
Toinen kaveri söi lähes 7v pillereitä ja tuli 4kk yrityksen jälkeen raskaaksi....
Mutta toisilla tosiaan voi mennä vuosiakin... :/
 
Asty Mulla pistää monesti muuten vaan tuohon rintaan kun hengittää, saattaa olla ihan vaan lihaspistos. Menee ohi kyllä.. :hug:

Omanapa: en tiiä mitä aatella. Musta tuntuu et mä oon kuvitellu sen viivan aamulla!! :eek: en pysty keskittymään töihin ja oon ihan paiseessa... :ashamed:
 
Astylle suuri :hug: !Jos on henkisesti paha olla niin se usein vaikuttaa myös fyysiseen oloon. Oiskohan siitä kysymys?
EM eiköhän se totta kuitenkin ollut:). Voikun pääsisi teitin kaikkien kanssa tuonne odottelu puolelle piakkoin. Meillä on siis vasta yk kaksi menossa enkä oikein tiedä paljon sitä uskaltaisi plussaa toivoa. Kiertokin on niin pitkä että melkein muut vetävät sen kolme minun kahdessa...Onneksi on koiralapsia asuttamassa syliä odotusta odotellessa.
 
Asty: :hug: Samoissa mietteissä mennään. En edes tiedä miten pystyisin käsittelemään sen ajatuksen etemme pysty ikinä saamaan omaa pientä. Se on jotain niin karmeata että en halua ajatella sitä edes vaihtoehtona. Kun elämä ei menekään niin kuin suunnittelisi. Meillä alkoi tutkimukset nyt ja toivon että sen kautta saisimme jotain apuja asiaan, ellei sitten kävisi niin onnellisesti että plussa tulisi jo tänä aikana. Tietysti se on jokaisen kohdalla erilaista miten kokee nuo tutkimukset ja hoidot. Jos tuntuu siltä ettet jaksa nyt, niin ota taukoa ja katso muuttuuko mieli tai ehkä saatte yllättäen iloisen yllätyksen.

On paha vaikea sanoa mitään ns. lohduttavaa sillä itselleni ainakin vaan haluaisin että joku lupaisi että meille tulee vauva, että joku lupaisi että se tulee aivan varmasti. Voimia paljon ja jaksamista :hug:

Muoks. Paljon onnea ElinaMaria!!! Huomasin vasta nyt kun en jaksa lukea kaikkea kun tuo tekstimäärä on niin järkyttävä :ashamed:
 
asty, :hug: :hug: mut eikö ny kannattaisi ees antaa ehkäsyn olla pois sen yhdenkin kierron jälkeen ja kuvitella et ois ehkäsy käytös ja muutenki koittaa olla miettimättä koko asiaa? Tosin mä suosittelisin kyl menemään hoitoihin, kummiski hoidettuina ties kuin monet parit saa lapsen syliin niin mikset sinäkin! Tsemppiä! :hug:
 
ElinaMaria ja Inkaliina WAUH! HIENOA! KERRRASSAAAN UPEAA! :heart: :heart: Paljon onnea ja toivottavasti pienokaiset jaksavat kasvaa isoiksi :heart:

Täällä on kyllä pitkän tauon jälkeen sellainen plussa-aalto meneillään, voi kumpa mäkin pääsisin sen päälle surffailemaan tuossa parin viikon päästä :heart: :heart:

Asty :hug: :hug: Toivottavasti se mieli siitä vähän kohenee ja pääsette lääkärilläkin käymään. Kyllä minäkin uskon että teille vielä se lapsi suodaan, hoitojen kera tai ilman! Paljon jaksamista! :hug:
 
Paljon onnea tältäkin suunnalta ElinaMarialle ja Inkaliinalle! :heart: Eiköhän Miraclekin hehkuta ensi viikolla täällä plussaustaan!;) Ja muillekin kovin kovin kovin paljon plussatuulia +++++++++ :whistle: Toivotaan että mahdollisimman moni saa plussaonnea tälle kierrolle (myös minulle) *oma napa* :D

Asty Toivotaan, että Sinä ja Miehesi saisitte syliinne vielä pienen nyytin, älkää menettäkö toivoanne :hug:

Tänään olisi nyt se 1700 kilon urakka kannettavana... pelolla odottaen (laattoja siis haetaan pihalle)!

Ja kovasti odotetaan, että mekin pääsemme tositoimiin ja tuloksia syntyisi plussauksen merkeissä :)
 

Yhteistyössä