KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT TAMMIKUUSSA

Mitähän ihmettä...?

Tiedän ja tunnistan kyllä menkkakivut. Mulla ne on jomotusta alavastassa ja alaselässä. Siis selkeästi kohdun alueella.
Mutta nyt on ollu kummaa kipua. Äsken vihlas alavatsan edustaa, ihan ku olis vetäny suonta vatsalihaksista, mutta syvemmältä. Jos olis niin hurja ja kuvittelis että olisin raskaana, niin ei kai nyt vielä mitään tuntuis? Mulla on vasta kp23, oletetusta oviksesta on vasta 8 päivää. Ideoita, mitähän vois olla? Liikunnan, jumpat ym, mähän kyl oon aloittanut, mutta vatsalihaksia noin muuten en kyllä ole erikoisesti tehny että jos se siittä johtuis...
 
SUNNUNTAI 24.1.2010

äitx2......................................kp 51/27-31........................yk 2
UuTeEnNoUsUUn...................kp 48/28.............................yk 7
syksyinen...............................kp 29/35-36........................yk 2
gammi....................................kp 28/32............................. yk 3
mussu81.................................kp 24/31.............................yk 2
Orwokki..................................kp 24/32-35........................yk 9
Mädchen.................................kp 24/28.............................yk 3
MarjaPorkkana........................kp 24/28-30........................yk 4
memmiliini...............................kp 24/27-40........................yk 12
maitsu83.................................kp 24/30-32........................yk 2
Tarkse....................................kp 23/29.............................yk 2
höperö75................................kp 23/28............................ yk 19
Sssalla....................................kp 19/32.............................yk 8
Alba........................................kp 18/26...............................yk 2
TaikaWiitta..............................kp 17/27...............................yk ??
Muutosta.................................kp 13/28-30...........................yk 2
kekkis.......................................kp 13/??................................yk 1
Minttis81..................................kp 13/25-36...........................yk 5
snowangel...............................kp 13/27................................yk 19
smurffiina84.............................kp 11/??................................yk 1
Frutti.......................................kp 9/27.................................yk 6
Varpu30..................................kp 9/30.................................yk 1
tääl taas.................................kp 6/20-26............................yk 4
Mintukas................................ kp 4/24-28............................yk 4
Lihapulla.................................kp 4/28..................................yk 2
puupi......................................kp 4/26-35...........................yk 12
Ella-83....................................kp 3/24-61........................yk 14
Lasihelmi................................kp 3/30.............................yk 14
Summergirl.............................kp 2/35.............................yk 10


justiina83...............................kp ??/??...............................yk 1
Helinäkeiju10..........................kp??/??.............................
ankanpoikanen.......................kp ??/??..............................
satukirjan sankari...................kp ??/32-38.........................yk 1,5v
Black Adder.............................kp ??/??.............................
P123.......................................kp ??/??.............................
Laurelias.................................kp ??/??.............................





Taustalla:

Miuskipa
Kirppu81
pikku 3
Kynsilakka
Hirsimökin Hulda
maini76
Silmäterä
onlydream
Rhiannon
ZiiliZeija
mimonmami



Haamut



Vuoden 2010 plussat:

Lotskuliini
Poni06
unikeiju
Wandii
Epeti

Plussaonnea!! :flower:


Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja lopusta kaikki ylimääräinen Plussaonnea!! jälkeen. Tää on sovittu, että kuka vaan voi tehdä tätä, eikä ole vaikeaa!


[/quote]

[/quote]

 
Huomenta!

Flunssa alkaa olemaan voiton puolella ja huomenna taas töihin. Ihanaa kun tänään vielä vapaapäivä :)

Ovista on nyt tikuteltu 3 aamua ja viiva on selkeästi vahvistunut! Eilen talletettiin simppojakin. Ajattelin jatkaa tikuttelua vielä parina aamuna niin sais varmuuden ovulaatiosta. Vatsaa on nippallut myös. Hieman jo ehdin huolestua viime kierrossa kun venyi niin pitkäksi, mutta jospa pillereiden pois jättäminen sai kropan sekaisin?!?

Tärppionnea kaikille kanssa siskoille ja mukavaa pakkaspäivää!
 
ORWOKKI toivottavasti jomotukset on ihan muuta kun ennettä tätin tulosta =)

Ihan mielenkiinnosta kertokaa mulle tosta ovistikuttelusta et miten se menee? EN ole sitä vielä kokeillut koskaan mut toisaalta vois olla ihan kivaakin koklata jos se helpottas asiaa, etenkin jos ei nyt tärppää. Aamuisinko tikutetaan ja joka päivä vai vaan sillon kun alkaa tuntua et on ovis?

MUUTOSTA mun mielestä pillerian lopettamisen jälkeen saattaa mennä puolikin vuotta et kroppa alkaa normalisoitua hormonien vaikutuksesta joten kierrot voi heitellä.

Nyt alkaa menkatkin alkaa vasta kunnolla.. Eli periaatteessa kunnon vuoto tuli ihan kuten yleensä olis kuulunutkin joten en tiä et onko mulla nyt vasta virallinen kp 1 mut olkoon toi mikä listassa lukee. Tein tiputtelun vuoksi jo eilen raskaustestinkin mutta negaahan se näytti ja järkikin sanoi ettei se plussa voinut olla mutta ihan kivaa et alkaa vuoto nyt olla jo reilumpaa niin päästään pupuilemaan kunnolla kohta puoliin. Vaikea vaan laskea ovista kun ei voi laskea päiviä tarkkaan mut yleensä mulla on aika vahvat oireet kyl olleet ovis aikaan ilman pillereitä. On tää odottelu silti kauhean masentavaa.. Mut täytyy nyt vaan lenkkeillä paljon et saa muuta ajateltavaa.
 
Täällä vähän jännitellään... Menossa kp 31/26-29. Testasin eilen aamulla puhtaan negan, enpä kyllä muuta tulosta uskaltanut odottaakaan.. On ollut menkkatuntemuksia muutamana päivänä, mutta nyt ovat melkein kadonneet. Omituista on :) Toki toivoisin olevani raskaana, mutta kiltisti olen Cerazette-minipillerini ottanut, joten ei kovin hyvät mahdollisuudet ole (silti se pieni toivo elää, kunnes vuoto alkaa). Jos menkkoja ei lähipäivinä näy, niin pakkohan se on uusiksi testata ;)
 
kp1. Tämä oli odotettavissa, että ei aiheuta suuria tunnemyrskyjä. MUTTA ihmettelen miten kierto nyt heitti sen 4 päivää? Mitähän tonne nyt sit laittais ... kp 1/28-32? Mukava jos oliski sit lyhenemään nuo kierrot ni pääsis nopeemmin siihen mukavimpaan :p

Nyt nukkumaan! |O
 
MAANANTAI 25.1.2010

äitx2......................................kp 52/27-31........................yk 2
UuTeEnNoUsUUn...................kp 49/28.............................yk 7
syksyinen...............................kp 30/35-36.......................yk 2
mussu81.................................kp 25/31............................yk 2
Orwokki..................................kp 25/32-35.......................yk 9
Mädchen.................................kp 25/28............................yk 3
MarjaPorkkana........................kp 25/28-30......................yk 4
memmiliini...............................kp 25/27-40.......................yk 12
maitsu83.................................kp 25/30-32.......................yk 2
Tarkse.....................................kp 24/29............................yk 2
höperö75................................kp 24/28............................yk 19
Sssalla....................................kp 20/32............................yk 8
Alba........................................kp 19/26.............................yk 2
TaikaWiitta..............................kp 18/27............................yk ??
Muutosta.................................kp 14/28-30.......................yk 2
kekkis.......................................kp 14/??............................yk 1
Minttis81..................................kp 14/25-36.......................yk 5
snowangel...............................kp 14/27............................yk 19
smurffiina84.............................kp 12/??.............................yk 1
Frutti........................................kp 10/27.............................yk 6
Varpu30...................................kp 10/30.............................yk 1
tääl taas..................................kp 7/20-26..........................yk 4
Mintukas................................. kp 5/24-28..........................yk 4
Lihapulla..................................kp 5/28................................yk 2
puupi.......................................kp 5/26-35...........................yk 12
Ella-83.....................................kp 4/24-61...........................yk 14
Lasihelmi.................................kp 4/30.................................yk 14
Summergirl..............................kp 3/35.................................yk 10
gammi.....................................kp 2/28-32........................... yk 4


justiina83...............................kp ??/??...............................yk 1
Helinäkeiju10..........................kp??/??.............................
ankanpoikanen.......................kp ??/??..............................
satukirjan sankari...................kp ??/32-38.........................yk 1,5v
Black Adder.............................kp ??/??.............................
P123.......................................kp ??/??.............................
Laurelias.................................kp ??/??.............................





Taustalla:

Miuskipa
Kirppu81
pikku 3
Kynsilakka
Hirsimökin Hulda
maini76
Silmäterä
onlydream
Rhiannon
ZiiliZeija
mimonmami



Haamut



Vuoden 2010 plussat:

Lotskuliini
Poni06
unikeiju
Wandii
Epeti

Plussaonnea!! :flower:


Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja lopusta kaikki ylimääräinen Plussaonnea!! jälkeen. Tää on sovittu, että kuka vaan voi tehdä tätä, eikä ole vaikeaa!
 
oltiin yhtäaikaa päivittämässä listaa Orwokki :LOL: Mulla sekos sit kone ja katsoin, ni sun päivittämä lista oli jo paikallaan. Jos joku vielä listaa muokkaa niin minulle voisi laittaa: kp2/28-32.

Ottaskohan tähän kieroon ovistikut?? Mitenkähän paljon aiheuttais lisästressiä..? Mietin, että meneekö oviksen ajankohdan tietämisen hyöty siihen, että stressaa niin paljon. Sit ei raskaus kuitenkaan ala. :headwall:

Toivotaan Maini että se olis myöhäinen plussa tai tulsi tättärä pikakyydillä menis samalla vauhdilla. Tsemppiä!
 
Gammi! Pistin sen tuonne...

( . ) Jomotus-kipukohtauksia ei ole ollut enää eilen eikä tänään. Mutta eilen oli hurrrrja turvotus! Parina päivänä pullat syöny ja eilen vielä pizzaa 3 slicea ja johan oli tuhti olo! Tänään sekin antanut vähän periksi... Jotenki taas vaan odottaa tätiä tulevaksi. Hipat tiedossa lauantaina, joten viimeistään silloin pitää testailla jotta tietää taas uskaltaako vaihtaa viihteelle.

Noista ovistikuista: Mun henk.koht.mielipide on se, että ne on varmasti suuri apu monelle! Mutta itse tunnista oviksen ilmankin. Ja eikös kuitenkin ole ihan kiva heilutella peittoja ihan vaikka vain varmuuden vuoksikin?? ;)
Mulla se lisäis stressiä, ja sitä pyrin nyt välttämään...
 
Aurinkoista maanantaita kaikille!

ON: alkukierron päiviä elellään edelleen. Kp 10/30, joten ovistakin saa odottaa melkein vielä viikon. Useampikin netin ovislaskuri näytti, että mulla ovis olisi ensi viikon maanantai 1.2 eli kp 17. Edellisissä kierroissa olen oireiden perusteella ajoittanut oviksen päivää paria aikaisemmaksi kuin tuo kp 17. Tilasinkin nyt ovistikkuja (kokeilen niitä ensimmäistä kertaa elämässäni), joten ei pitäisi mennä ovis ohi tässä kierrossa.

Mieskin tuntuu olevan ihan kympillä mukana vauvantekopuuhissa. Lauantaina päästiin ensimmäistä kertaa vauvantekopuuhiin ja jo eilen illalla ukko kyseli, joko yritetään taas. ;) Itseä väsytti niin, että pyysin säästämään panoksia otollisempaan aikaan. :D Muutenkin on näköjään vauva-asiaa pohtinut, kun ensi kesän lomareissua suunnitellessamme otti senkin mahdollisuuden huomioon, että voin olla raskaana. Tai mies esitti asian niin, että KUN olen raskaana. Taitaa olla aika varma itsestään. :)

Täällä näköjään muutkin ovat aloittaneet kevyemmän elämän vauvakuumeen myötä. Itsekin yritän syödä kevyemmin tai ainakin jättää turhia herkkuja pois. Kuopuksen imettämisen lopettamisen jälkeen kiloja on salakalavasti kertynyt. Ei montaa, mutta farkkujen vyötäröllä sen huomaa. Olen edelleen normaalipainoinen (BMI 22), mutta tuo vaatteiden puristaminen on kyllä saanut kiinnittämään huomiota syömisiin. Ekan synytyksen jälkeen raskauskilot hävisivät kuin itsestään, toisen jälkeen jo vähän piti tehdä töitä, että pääsi normaalipainoon. Jos nyt kolmannen kerran vielä tulee raskaaksi, niin olen valmistautunut siihen, että kilot eivät aivan itsestään häviä. Eli olisi parempi, jos lähtöpainokin olisi "normaaleissa" lukemissa.

Noista raskausoireista... Parissa kierrossa jouduin jo tekemään raskaustestin, kun loppukierron oireet muistuttivat NIIN raskausoireita. Mutta en siis raskaana ollut, ja se olisikin aika epätodennäköistä ollut (ehkäisynä kondomi). Kaikenlaista repäisykipua, vihlontaa, pistelyä ja jomotusta on ollut. Pikkukakkosta kuumeillessa kehitin itselleni jopa pahoinvointia, vaikka en raskaana ollutkaan. Kierrossa, jossa sitten kakkosen kohdalla vihdoin tärppäsi, niitä oireita ei sitten paljon ollutkaan. Testasin vain "varmuuden vuoksi", kun oli tiedossa kosteaa illanviettoa ja testiin tulikin kaksi viivaa! <3 Nyt siis yritän pitää pään kylmänä, kun loppukirto lähenee. Juu, varmaan meikäläiseltä onnistuu... :D
 
Varpu20 noi sun raskausoiretuntemukset kuulosti NIIN tutuilta :D Mulla myös pikkukakkosta tehdessä oli pari kiertoa kamalasti oireita ja tuntemuksia ja aina tuli nega. Sit se kierto kun tärppäsi niin ei mitään oireita ja en sit edes testannut kun lähdettiin juhlimaan kaverin synttäreitä. Tuloksena oli kolmen päivän krapulan jälkeen viivat testissä ja heittikin siitä sitten suoraa aamupahoinvoinniksi (joka mulla on kylläkin koko päivän kestävää...).

Katselin listalta, että loppu alkaa häämöttää. En ole ehtinyt pysähtyä työkiireiden vuoksi miettimään omaa napaa, joten en osaa mitään veikata. Olo on kyllä niin normi, että ehkäpä ei kuitenkaan. Tai ylläolevaan viitaten EOS :LOL: Eilinen meni pitkästä aikaa ommellessa. Innostuin tekemään pojille vaatteita ja löysin muutaman tosi ihanan aplikointimalli. Siinäpä se päivä sitten vierähti :ashamed:

Nyt pitäisi laittaa ruokaa, mutta pasta on loppu, perunoita tasan kahdeksan ja tälle päivälle varaamassani jauhelihassa oli päiväys mennyt eilen :kieh: Mies oli hyvin tyytyväinen kun ilmoitin että tänään on pitsapäivä. Lähti vielä itse hakemaan pitsoja, kun oli muutenkin kauppaan asiaa :D Että tällaista tänään...
 
Ja mulla vaan tiputtelee vaikka eilen luulin et täti lähtis päälle kunnolla.. Jos tää ei kohta lopu niin teen uuden testin vaikka en siihen usko kun lämmöt on suusta mitattuna 36,5-36,7 eli lämmöt ei ainaskaan ole koholla (tosin en oo mitannu aamulla vaan sillon ku huvittaa). Eli yli viis päivää ny tihkunu..

Muuten täs kyl vois pupuilla miehen kanssa kun sitä ja mua ei toi tiputtelu haittaa mutta kun mulla on niin arkana paikat tuolla alhaalla et pitääköhän alkaa huolestua et tää jomotus ja kipuilu oliskin joku tulehdus.. Tarvii varmaan viedä pissanäytekin samalla.. Huoh :|

Ja VARPU30 testailuhan on maailman hauskinta puuhaa :) Mää en ainaskaan malta olla testaamatta vaikka tietää ihan hyvin ettei tuu tulosta ja sitten on ihan paska päivä kun nega tulee.. Mut ne on ne hormoonit :whistle:
 
TIISTAI 26.1.2010

äitx2......................................kp 53/27-31........................yk 2
UuTeEnNoUsUUn...................kp 50/28.............................yk 7
syksyinen...............................kp 31/35-36.......................yk 2
mussu81.................................kp 26/31............................yk 2
Orwokki..................................kp 26/32-35.......................yk 9
Mädchen.................................kp 26/28............................yk 3
MarjaPorkkana........................kp 26/28-30......................yk 4
memmiliini...............................kp 26/27-40.......................yk 12
maitsu83.................................kp 26/30-32.......................yk 2
Tarkse.....................................kp 25/29............................yk 2
höperö75................................kp 25/28............................yk 19
Alba........................................kp 20/26.............................yk 2
TaikaWiitta..............................kp 19/27............................yk ??
Muutosta.................................kp 15/28-30.......................yk 2
kekkis.......................................kp 15/??............................yk 1
Minttis81..................................kp 15/25-36.......................yk 5
snowangel...............................kp 15/27............................yk 19
smurffiina84.............................kp 13/??.............................yk 1
Frutti........................................kp 11/27.............................yk 6
Varpu30...................................kp 11/30.............................yk 1
tääl taas..................................kp 8/20-26..........................yk 4
Mintukas................................. kp 6/24-28..........................yk 4
Lihapulla..................................kp 6/28................................yk 2
puupi.......................................kp 6/26-35...........................yk 12
Ella-83.....................................kp 5/24-61...........................yk 14
Lasihelmi.................................kp 5/30.................................yk 14
Summergirl..............................kp 4/35.................................yk 10
gammi.....................................kp 3/28-32........................... yk 4
Sssalla....................................kp 2/19-32............................yk 9


justiina83...............................kp ??/??...............................yk 1
Helinäkeiju10..........................kp??/??.............................
ankanpoikanen.......................kp ??/??..............................
satukirjan sankari...................kp ??/32-38.........................yk 1,5v
Black Adder.............................kp ??/??.............................
P123.......................................kp ??/??.............................
Laurelias.................................kp ??/??.............................





Taustalla:

Miuskipa
Kirppu81
pikku 3
Kynsilakka
Hirsimökin Hulda
maini76
Silmäterä
onlydream
Rhiannon
ZiiliZeija
mimonmami



Haamut



Vuoden 2010 plussat:

Lotskuliini
Poni06
unikeiju
Wandii
Epeti

Plussaonnea!! :flower:


Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja lopusta kaikki ylimääräinen Plussaonnea!! jälkeen. Tää on sovittu, että kuka vaan voi tehdä tätä, eikä ole vaikeaa!


 
Huomenta!

Näin ne päivät vähenee ja piinapäivät taas käsillä :whistle: Hauskaa, kun on näin monta samoilla kp:llä :) Jännää!
Mulla ei ole oikein mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Perjantaina (tai viikonloppuna ainakin) pitäisi menkkojen alkaa jos kierto on nyt kohillaan, oviksenkin kun olin huomaavinani. Mutta aika matalalla toiveet, kp 12 heiluteltu peittoja ja kp 15 taisi olla h-hetki. Jospa tärppäisi ensi kerralla sitten, ystävänpäivän kunniaksi ;)

 
Alkukierto tosiian vähän tylsää aikaa, kuten Smurffiina84 totesi. Sain tänään postissa eilen netin kautta tilaamani ovistikut, joita pääsen kokeilemaan ylihuomenna (kp 13). Odotan nyt siis sitä, että pääsen testailemaan. Pienet on ilot mulla... :kieh: Eli Lihapulla sen jo totesikin, testailu on hauskaa puuhaa, mitä sitä sitten ikinä testaileekaan.

Mädchenillä alkaa olla jännät ajat, mielenkiinolla odotan, mitä tuleman pitää. :) Ja muuten, siittiöt voivat elää naisen sisällä useita päiviä. Erään tutkimuksen mukaan naiset, jotka olivat yhdynnässä kaksi päivää ennen ovulaatiota, tulivat todennäköisimmin raskaaksi. Eli toivoa on!!
 
Orwokki: kyllä mä pysyttelen vielä taustalla..

Tänään siis kp 33/26-29, eikä näy tätiä vieläkään. Perjantaina (ellei menkat ole alkaneet) tehdään neuvolassa testi. En viitsi enää tuhlata rahoja testeihin, kun saan sen tuollakin.. Varsinkin kun melko varmaa on että minipillereiden takia vaan kierto nyt heittää :(
 
MAINI76 toivon parasta sun puolesta et pillerit pettäis :D

Mulla on tiputtelu lopuillaan eikä jatkoa näy isompana vuotona Kovasti oireet olis et täti tulis mutta ei. Pupuiltiinkin tänään jo miehen kans ilman ihmeempiä vuotohaittoja. Vähän jomotteli homman jälkeen mutta muuten oli kivaa. Alaselkä on eniten tulessa.. Huoh teen testin huomenna aamupissasta vielä ja jos ei oo plussa niin sit menee ihan vaan pillereiden lopetuksen piikkiin..

Sain soiton työhaastatteluunkin ja olo on hiukan hämmentynyt et mitäs nyt sit jos olen raskaana ja kun toisaalta tekis mieli paikkaa ja toisaalta taas menee vaikeaksi jos vauva tulee mut meen sinne kuiteskin! =)
 
Varpu: noihin pitkäikäisiin simppoihin mä nyt kaiken toivoni pistänkin :D Meillä vaan on lapsukaiset saaneet alkunsa aikalailla just eikä melkein, joten ennen ei ainakaan ole moinen onni ollut. Tästä voikin sitten vetää sen johtopäätöksen, että kyllä, molemmat ovat poikia ;)
Toisaalta tyttöä tässä hiukan haikailen, joten pidetään peukkuja! :D
 
|O |O |O
Just pääsin kertomaan että kipukohtauksia ei enää oo ollu, MUTTA! Tänään siis kp 26, eli ei ihan vielä pitäis täti saapua, mutta töistä lähdettyäni oli ihan tajuton kipukohtaus alavatsassa! Mitä V****???? Pääsin kotiin ja istahdin huutavan perheeni keskuuteen sohvalle ja sit pian kipu antoi periksi enkä koskaan ehtiny ottaa särkylääkettä. Auton ajosta ei meinannu tulla kivun kans mitää... Isäntä jo sanoi että mun pitäis mennä lääkäriin kun koko ajan jotain outoa... No katson tän kierron ja ehkä konsultoin sit yksityistä gyneäni.
nyt koko ajan kumma paineentunne alavatsassa ja kipitän vähä väliä katsomassa tuleeko verta. Ei mitään... ZIISUS! :kieh:
 

Yhteistyössä