KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT MARRASKUUSSA

syksyinen Tsempit uuteen kiertoon

Sssalla Mulla on myös melko usein haamupotkuja. Ne on niiiin ihanan tuntoisia. Ihan kuin oikeassa raskaudessa. Omiaan lisäämään kuumetta :)

Täällä vaan ollaan ja odotetaan. Yöllä mahaa juili melko ikävästi. Mitä lie. Taidan tarkkailla kroppaa lähän liiaksi :)

Arvatkaa vaan rupesinko taas jo tikuttamaan ovista... . No totta maar kun niitä uusia testejä on taas kaapissa. Niiden (raskaustestien) merkkiä vaihtamalla kuvittelen varmaan et tuloksetkin paranee . on tää vaan niin jännää! Nyt täytyy taas keksiä jotain uutta siivottavaa kun alkaa huusholli kiiltämään (puran siis vauvakuumettani siivousvimmalla) :kieh: :xmas: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Poni06:
Perjantaina peitot kyllä heilui, mutta tiedä sitä sitten oliko ajoitus kuitenkaan oikea, jos ovis oli vaikka sitten vasta la iltana tai jopa su. Ihan selkeesti en sitä kuitenkaan tuntenut. Eipä auta kuin odottaa nyt jotain. Tärppiin en kyllä usko yhtään, koska viimeksi kakkosta tehdessä tunsin oviksen niiin selkeenä.
Mulla oli sama homma eli kakkosta tehdesä tunsin oviksen aivan selkeästi, ei epäilyksen häivääkään, mutta nyt viimeksi en sitä selkeästi tuntenut ja siksi en tärppiin uskonut mutta niin vain tärppi kävi ;) Eli älä poni luovuta vielä!

Onnitteluni plussanneille ja tsemppiä uuteen kiertoon teille, jotka olette saaneet negan tällä kertaa.

Foolihaposta: Minä syön tätä napin päivässä ja se riittää mainiosti raskaana olevalle: http://www.apteekkituotteet.fi/Foliren-100-tabl Lisäksi syön D-vitamiinilisää mutta muut vitamiinit saan normaalista sekaravinnosta.

Jos MäOisinSä
Tämä taisi ollakkin pikavisiitti *toivoo*Mä uskon ja toivon että uskaltaudun nyt tuonne odotuspuolelle,tein testin taas ja viiva alkaa nähtävästi pikkuhiljaa tummumaan :D
Oikein paljon Plussatuulia kaikille :heart: ja ihanaa Joulun odotusta. :D

Onnea plussanneille! :flower: :flower: :flower:
Raskautuneiden pino on kasvanut ja yrittävien vaan laihtunut. Hyvä juttu! Tämähän on niinkuin työttömät ry, että pyritään siihen ja toivotaan, että kukaan ei kovin kauan olis jäsenenä. :)

Foolihappoako pitäisi syödä, enpä tuotakaan tiennyt. Pitää kurvata apteekin kautta. Tämä kuuluu siihen tutkimustietoon, joka on tullut minun edellisten raskauksien jälkeen. (tuntee itsensä vanhaksi...)

Minäkin tunnen noita haamupotkuja tai siis ne on jotain suolistojuttuja, näin kuulin ja itsekin totesin, kun jouduin pari vuotta sitten suolen tähystykseen (maailman hirvein tutkimus). Notta pieru se siellä vaan koputtelee. :LOL:
Vaikka itse olen kyllä tuntenut ekat potkut jo paljon ennen sitä 20 viikkoa, kun sanotaan, että vois tuntea. Varmaan lähempänä viikkoa 15...

Tänään migreenikohtaus töissä, kotiin ja nukkumaan, ei hellittänyt. Vieläkin jomottaa. Pitää yrittää vaan hammasta purren heilutella peittoa, vaikka olo ei oo paras mahdollinen. Eiköhän se sitten palkitse kuun lopussa (tai sitten ei).

TORSTAI 26.11.2009

jenmo.......................................kp 55/26-29.........................yk 4
Ella-83......................................kp 53/24-46.........................yk 12
TaikaWiitta................................kp 39/23-30..........................yk ??
Silmäterä..................................kp 32/36-41...........................yk 5
Mädchen...................................kp 31/30-32..........................yk 1
Orwokki....................................kp 31/35................................yk 7
gammi......................................kp 30/28-30...........................yk 1
Ilmatar.....................................kp 29/26................................yk 3
Summergirl...............................kp 24/24-28...........................yk7
UuTeEnNoUsUUn.......................kp 23/28................................yk ??
memmiliini.................................kp 21/27-40...........................yk 10
MarjaPorkkana...........................kp 20/30..................................yk.2
Minttis81....................................kp 20/25-35.............................yk 3
höperö75...................................kp 19/28..................................yk 17
mirvab........................................kp 19/30-65.............................yk 3
Poni06.......................................kp 16/28 ................................ yk 1
Sssalla......................................kp 15/32...................................yk 6
onlydream.................................kp 12/23-29.............................yk 5
Wandii.......................................kp 12/28-36..............................yk 1?
erka.........................................kp 10/28-31.................................yk 2
snowangel.................................kp 8/27....................................yk 17
Frutti........................................kp 4/27-28................................yk 4
Lasihelmi...................................kp 4/30...................................yk 12
syksyinen..................................kp 2/35-36...............................yk 1

satukirjan sankari.....................kp ??/32-38...........................yk 1,5v
Unikeiju ....................................kp ?/30-33 .............................yk 11
fantasy......................................kp ??/??..................................yk 1
Black Adder...............................kp ??/??..................................
Poni06.......................................kp ??/??..................................
P123..........................................kp ??/??.................................
Laurelias....................................kp ??/??.................................
kekkis...................................... kp??/??...................................

Taustalla

Miuskipa
Kirppu81
pikku 3
Kynsilakka
Hirsimökin Hulda
maini76
Muutosta

Haamut
JosMäOisinSä kp33/31

Vuoden 2009 plussat
Suzu1981
Emmama
Sonja R
aamukastetta
Jennyli
mamx2
Jessie
kujakatit
pojatx2
mervi-elina
Äityli30
Pikkarainen
mammamia82
pingviini100
nasumasunen
Varanikki
äiti0509
miljoonakala
Heikunkeikun86
Äiti0408
BornToLose
Lypy
petronella09
Tillintallin
tatomira
Vaahtera-82
jonttu79
maamin82
Punaposket82
ärrieri
SMSM
äitix2
punakaneli
Sintyli
JosMäOisinSä

Plussaonnea!!

Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja lopusta kaikki ylimääräinen Plussaonnea!! jälkeen. Tää on sovittu, että kuka vaan voi tehdä tätä, eikä ole vaikeaa!

Huomenta

Mitenköhän listan kärkipäässä olevien jenmon ja TaikaWiitan laita on? =)

Sssalla: Minulla on myös noita haamupotkuja aika-ajoin ja varsinkin imetysaikana piti testailla tiuhaan. Edelleen niitä esiintyy.

Onnittelut JMOS:lle, perässä tullaan toivottavasti =)

Plussanneille suuret onnittelut :flower: täältä perästä tullaan, hitaasti mutta varmasti :)
Laurelias, tsemppiä sinnekki, saman asian kans ku painitaan :D Mä vähensin noita imetyksiä nyt ja ei oo nyt kahteenpäivään ollu ku 3krt/vrk ja ei tuo suostu 30sek pitempää ees olee rinnal ku maito tuntu loppuvan seinään ku päästiin yötissittelyistä eroon.. joten jospa se tästä!
En vaa tiiä mitä tekis ku tuolle menee nokkiksesta korviketta nii vähän, et pelottaa jotta kuivuu :/

Ella-83 Kyl nyt toivotaan jo et saisit jonku myöhäsen plussan tai sit täti tulis pian!!

Mää tossa laskeskelin, et pariviikkoo sit ku tuli hiuka verta pyyhkiessä, et jos se ois ollu ovis ni nyt siit o menny 14vrk ja lauantaina 16vrk.. et jos ei siihen mennes oo menkat alkanu, ni sit se oli joku mysteeri vaan.

kekkis

Nyt tulvii ristiriitaista tietoa, eikä tiedä mihin uskoa. Tätä jo aiemmin tiedustelin, ja nyt uudestaan. Miten nuo kiertopäivät laskette? Toiset sanoo, että vasta sitten, kun vuotaa kunnolla, toiset heti ekoista tuhruista. Tuossa kun mulla ainakin saattaa olla 3-5 päivän heitto...
Nyt kyllä heilutellaan peittoa jokatoinen päivä tädin tuloon asti, mutta tuo olis ihan kiva tietää. Kun siis ovulaatio on 14 päivää ennen tätiä ja jos tädin alkaminen, siis tuo kp 1 lasketaan vasta vaikka sen 3-5 päivää myöhemmin, niin ovulaatio on ihan eri aikaan kuin sitä ennustelee ja...

Mulla on selvästi nyt liikaa vapaa-aikaa. Ehtii tämmöistä tyhmää edes miettimään. :ashamed:

Wandii: Mä olen kuullut tuon, että pitäisi laskea ekasta kunnon vuotopäivästä. Siitä myös itse lasken, tosin mulla ei koskaan tiputtele vaan hana aukee huolella heti |O

ON: Ei mitään merkkiä suuntaan eikä toiseen... Aikoinaan mulla oli kovinkin epäsäännölliset kuukautiset, mutta pillereiden ja sittemmin esikoisen syntymän jälkeen ollut säännöllinen kierto. Tosin nythän mulla on vasta ensimmäiset menkat kuopuksen syntymän jälkeen, joten mikään ei oo varmaa. Jos kykenen, odotan testaamisen kanssa niin kauan, että menkat on viikon myöhässä. Jos siis sinne asti pääsen :attn:

Kyl sen kp 1 pitää olla vuotopäivä eikä esim. semmonen tuhru että kerran pari päivässä tulee pyyhkiessä rusehtavaa. Mut se varmaan on jokaisen "makuasia" että missä vaiheessa mieltää vuodon alkaneeksi. Mulla ei tuota pulmaa ole kun lähes aina kp1 ensin naamulla tuhruaa mutta illalla jo vuotaa selvästi.

Jaahas, täällä voisi olla dpo 4-6 :) . Olisi sittenkin pitänyt tilata ovistestejä ja alkaa heti tikuttaan. On jotenkin pöllö olo, kun en ovista sillei tarkkaan tuntenut. Tänään on alamahaa pistellyt ja vihlonut, mutta niin varmaan tapahtuu muutenkin aina aika ajoin :). Aamuisin on jännä pestä hampaita ja katsoa joko on ikenet alkaneet vuotamaan. Mulla on molemmissa raskauksissa ollet todella vuotavat ikenet, mutta en kyllä yhtään muista alkoiko se ennen plussatestiä :eek: .

Plussatuulia tähän päättseksi taas kaikille ja paljon
:whistle: :whistle:

Kp11 täällä ja mies on aika haluton :attn: . Tuli taas aloitettua liian aikaisin...itse yritinkin toppuutella miestä et "säästetään siittiöitä H-hetkeen". Mut ei kun sitä vaan nauratti :D . Nyt on sitten pakkopuurtamista kun on liian usein pupuiltu ja iltaisin mies väsynyt. Sitten hänellä varmaan takaraivosssa tuo ajatus syksyisestä karhunmetsästysreissusta joka osuisi juuri mahdollisen vauvan syntymäaikaan... joten hän ei ole kauheen innostunut tässä kierrossa...mutta minä olen.

PERJANTAI 27.11.2009

jenmo.......................................kp 56/26-29.........................yk 4
Ella-83......................................kp 54/24-46.........................yk 12
TaikaWiitta................................kp 40/23-30..........................yk ??
Silmäterä..................................kp 33/36-41...........................yk 5
Mädchen...................................kp 32/30-32..........................yk 1
Orwokki....................................kp 32/35................................yk 7
gammi......................................kp 31/28-30...........................yk 1
Ilmatar.....................................kp 30/26................................yk 3
Summergirl...............................kp 25/24-28...........................yk7
UuTeEnNoUsUUn.......................kp 24/28................................yk ??
memmiliini.................................kp 22/27-40...........................yk 10
MarjaPorkkana...........................kp 21/30..................................yk.2
Minttis81....................................kp 21/25-35.............................yk 3
höperö75...................................kp 20/28..................................yk 17
mirvab........................................kp 20/30-65.............................yk 3
Poni06.......................................kp 17/28 ................................ yk 1
Sssalla......................................kp 16/32...................................yk 6
onlydream.................................kp 13/23-29.............................yk 5
Wandii.......................................kp 13/28-36..............................yk 1?
erka.........................................kp 11/28-31.................................yk 2
snowangel.................................kp 9/27....................................yk 17
Frutti........................................kp 5/27-28................................yk 4
Lasihelmi...................................kp 5/30...................................yk 12
syksyinen..................................kp 3/35-36...............................yk 1

satukirjan sankari.....................kp ??/32-38...........................yk 1,5v
Unikeiju ....................................kp ?/30-33 .............................yk 11
fantasy......................................kp ??/??..................................yk 1
Black Adder...............................kp ??/??..................................
Poni06.......................................kp ??/??..................................
P123..........................................kp ??/??.................................
Laurelias....................................kp ??/??.................................
kekkis...................................... kp??/??...................................

Taustalla

Miuskipa
Kirppu81
pikku 3
Kynsilakka
Hirsimökin Hulda
maini76
Muutosta

Haamut
JosMäOisinSä kp33/31

Vuoden 2009 plussat
Suzu1981
Emmama
Sonja R
aamukastetta
Jennyli
mamx2
Jessie
kujakatit
pojatx2
mervi-elina
Äityli30
Pikkarainen
mammamia82
pingviini100
nasumasunen
Varanikki
äiti0509
miljoonakala
Heikunkeikun86
Äiti0408
BornToLose
Lypy
petronella09
Tillintallin
tatomira
Vaahtera-82
jonttu79
maamin82
Punaposket82
ärrieri
SMSM
äitix2
punakaneli
Sintyli
JosMäOisinSä

Plussaonnea!!

Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja lopusta kaikki ylimääräinen Plussaonnea!! jälkeen. Tää on sovittu, että kuka vaan voi tehdä tätä, eikä ole vaikeaa!

Mädchen meillä on aika sama tilanne. Mulla kp 31/28-30. Testata en uskalla koska ei ole laskuvarjojääkärin koulutusta ja alastulo sattuis niin pirusti! Mukavampi leikkiä olevansa raskaana. :ashamed: Oikestaan en ole ehtinyt paljonkaan ajatusta uhrata tälle, on niin kauhean kiirus töissä ja kotona. Milloin ajattelit testata? Meillä mies hoputti jo tänään testaamaan (kuumeilee enemmän kuin minä), mutta itse ajattelin käydä huomenna ostamassa testin ja tehdä sit su aamuna jos ei mitään ole tapahtunut ennen sitä.

Kaikki peukut pystyssä Mädchen ja gammi. Jännittää niin kovasti teidän puolesta. Ja jos huonosti käy: Kyllä me otamme kiinni, vaikka laskuvarjoa ei olekaan. :wave:

Tämä on mulle se ensimmäinen varsinainen yrityskierto, niin petyn kyllä rankasti, jos ei nappaa, joten ymmärrän täysin, missä fiiliksissä siellä ollaan. Nyt on tehty kaikki ja enemmänkin. Meillä ei mies väsy petipuuhiin onneksi, mutta tosin me ollaan oltu asialla vain joka toinen päivä. Lisäksi itse olen painunut heti vessaan ja jalat ja pylly ylös (mies kuolis nauruun, jos tietäis). Mietin tässä yhtenä päivänä, että pitää hommata vessaan kirja, ettei tuu siinä aika pitkäksi. :p

Joo, tiedän olevani absoluuttisen typerä ja asiantuntijat sanoo, ettei se mitään vaikuta jne. Mutta olen muilta äideiltä kuullut vähän muuta, itsekin tehnyt yhden lapsen (nappas eka yrityskierrosta) niin ja toisaalta se on ihan painovoimankin kannalta järkevää. Ei sitä nyt ainakaan pönttöön kannata valuttaa suoraan...

Mutta siis apua, kuinka olen hömppä! :LOL:

Voi kiitos Wandii! Hyvä tietää ettei ihan kivikolle mäjähdä :LOL: Mitä tuohon pylly pystyssä makaamiseen tulee niin meillä isäntä työntää niitä tyynyjä pepun alle ja tuo mehua, ettei jano yllätä touhujen jälkeen :LOL: Koominen kaveri kyllä! Kaikin puolin höppänä. Mutta ihanista ihanin mies, vaikka joskus meneekin hermo tuohon sen hössäämiseen.

Jos sitä huomenna testais sentään... Vaan enpä tiedä... Ja niinku kehuin, että se on se jokin vaisto,kun kertoo onko raskaana. JEPJEP!! Nyt on vaisto jo hyvin kaukana, ei sano mitään. Sen siitä saa kun menee ylpeilemään :headwall:

Plussa- ja ovispuhureita kaikille tarvitseville!

PERJANTAI 27.11.2009

jenmo...................................kp 56/26-29............................yk 4
Ella-83..................................kp 54/24-46............................yk 12
TaikaWiitta...........................kp 40/23-30............................yk ??
Silmäterä..............................kp 33/36-41............................yk 5
Mädchen...............................kp 32/30-32............................yk 1
gammi...................................kp 31/28-30............................yk 1
Ilmatar..................................kp 30/26.................................yk 3
Summergirl............................kp 25/24-28............................yk7
UuTeEnNoUsUUn...................kp 24/28.................................yk ??
memmiliini..............................kp 22/27-40............................yk 10
MarjaPorkkana.......................kp 21/30.................................yk.2
Minttis81................................kp 21/25-35............................yk 3
höperö75...............................kp 20/28.................................yk 17
mirvab....................................kp 20/30-65............................yk 3
Poni06....................................kp 17/28 ............................... yk 1
Sssalla....................................kp 16/32.................................yk 6
onlydream..............................kp 13/23-29............................yk 5
Wandii....................................kp 13/28-36............................yk 1?
erka........................................kp 11/28-31............................yk 2
snowangel..............................kp 9/27...................................yk 17
Frutti.......................................kp 5/27-28..............................yk 4
Lasihelmi.................................kp 5/30...................................yk 12
syksyinen................................kp 3/35-36.............................yk 1
Orwokki...................................kp 1/32...................................yk 8

satukirjan sankari...................kp ??/32-38............................yk 1,5v
Unikeiju ..................................kp ?/30-33 .............................yk 11
fantasy....................................kp ??/??..................................yk 1
Black Adder.............................kp ??/??.................................
Poni06.....................................kp ??/??.................................
P123........................................kp ??/??................................
Laurelias..................................kp ??/??.................................
kekkis..................................... kp??/??...................................

Taustalla

Miuskipa
Kirppu81
pikku 3
Kynsilakka
Hirsimökin Hulda
maini76
Muutosta

Haamut
JosMäOisinSä kp33/31

Vuoden 2009 plussat
Suzu1981
Emmama
Sonja R
aamukastetta
Jennyli
mamx2
Jessie
kujakatit
pojatx2
mervi-elina
Äityli30
Pikkarainen
mammamia82
pingviini100
nasumasunen
Varanikki
äiti0509
miljoonakala
Heikunkeikun86
Äiti0408
BornToLose
Lypy
petronella09
Tillintallin
tatomira
Vaahtera-82
jonttu79
maamin82
Punaposket82
ärrieri
SMSM
äitix2
punakaneli
Sintyli
JosMäOisinSä

Plussaonnea!!

Päivitin omalta osaltani...
Tyhmä täti tuli tänään rytinällä... :ashamed: :'(
Vaikka en kyllä uskonu hetkeäkään että nyt olis tärpänny.

No seuraava kierto on varmaan siinä mielessä mukava, kun nyt on joulut ym, niin on paljon muuta ajateltavaa!
Vähän jännittää, että jos sit tärppäis ja saatais kolmaskin muksu lokakuulle :LOL:
Niinhän se menee, että "ei kahta ilman kolmatta" :D

Mädchen ja gammi :whistle: :whistle: ja puuuuh..iso plussapuhuri teille ja muillekin loppukiertolaisille!!

Siis ei voi mitään, vaikka kuinka yritän etten kuulostelisi kroppaa, mutta tätä kuvottusta ei voi olla noteeraamatta. Kaikki hajut työntyy myös oikein varten kasvoja. Mahaa juilii, kuumottaa ja pistelee. Toisaalta kaikki nämä voi liittyä myös ihan kiertoon liittyviin hormonaalisiin muutoksiin. Tiedä sitä sitten mistä johtuu, mutta ällöttää joka tapauksesa. Alkuviikosta voisin kyllä jo testailla. Viimeksikin sain selkeän haamun dpo 11. Himotestaajalla on tietty kasa testejä valmiina :D

Yhteistyössä