Aurinkoista maanantaita kaikille!
ON: alkukierron päiviä elellään edelleen. Kp 10/30, joten ovistakin saa odottaa melkein vielä viikon. Useampikin netin ovislaskuri näytti, että mulla ovis olisi ensi viikon maanantai 1.2 eli kp 17. Edellisissä kierroissa olen oireiden perusteella ajoittanut oviksen päivää paria aikaisemmaksi kuin tuo kp 17. Tilasinkin nyt ovistikkuja (kokeilen niitä ensimmäistä kertaa elämässäni), joten ei pitäisi mennä ovis ohi tässä kierrossa.
Mieskin tuntuu olevan ihan kympillä mukana vauvantekopuuhissa. Lauantaina päästiin ensimmäistä kertaa vauvantekopuuhiin ja jo eilen illalla ukko kyseli, joko yritetään taas.
Itseä väsytti niin, että pyysin säästämään panoksia otollisempaan aikaan.
Muutenkin on näköjään vauva-asiaa pohtinut, kun ensi kesän lomareissua suunnitellessamme otti senkin mahdollisuuden huomioon, että voin olla raskaana. Tai mies esitti asian niin, että KUN olen raskaana. Taitaa olla aika varma itsestään.
Täällä näköjään muutkin ovat aloittaneet kevyemmän elämän vauvakuumeen myötä. Itsekin yritän syödä kevyemmin tai ainakin jättää turhia herkkuja pois. Kuopuksen imettämisen lopettamisen jälkeen kiloja on salakalavasti kertynyt. Ei montaa, mutta farkkujen vyötäröllä sen huomaa. Olen edelleen normaalipainoinen (BMI 22), mutta tuo vaatteiden puristaminen on kyllä saanut kiinnittämään huomiota syömisiin. Ekan synytyksen jälkeen raskauskilot hävisivät kuin itsestään, toisen jälkeen jo vähän piti tehdä töitä, että pääsi normaalipainoon. Jos nyt kolmannen kerran vielä tulee raskaaksi, niin olen valmistautunut siihen, että kilot eivät aivan itsestään häviä. Eli olisi parempi, jos lähtöpainokin olisi "normaaleissa" lukemissa.
Noista raskausoireista... Parissa kierrossa jouduin jo tekemään raskaustestin, kun loppukierron oireet muistuttivat NIIN raskausoireita. Mutta en siis raskaana ollut, ja se olisikin aika epätodennäköistä ollut (ehkäisynä kondomi). Kaikenlaista repäisykipua, vihlontaa, pistelyä ja jomotusta on ollut. Pikkukakkosta kuumeillessa kehitin itselleni jopa pahoinvointia, vaikka en raskaana ollutkaan. Kierrossa, jossa sitten kakkosen kohdalla vihdoin tärppäsi, niitä oireita ei sitten paljon ollutkaan. Testasin vain "varmuuden vuoksi", kun oli tiedossa kosteaa illanviettoa ja testiin tulikin kaksi viivaa! <3 Nyt siis yritän pitää pään kylmänä, kun loppukirto lähenee. Juu, varmaan meikäläiseltä onnistuu...