Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

Mekin ollaan kerrottu aattona molempien vanhemmille/perheille. Ja tietysti parhaat ystikset on tietoisia. Vaikkakin alussa ollaan ja itte pelkää koko ajan keskenmenoa, niin eipä tarvitse salata pahoinvointiaan tai mielialojaan keltään. Saatika sitten jos ei kaikki menekkään kuin pitäisi niin ymmärtävät miksi mieli maassa. Töissä olen kertonut esimiehelleni ja kahdelle kollegalle. muut saavat sitten tietää kun rupiaa näkymään.
Ja "työnimenkin" keksin RUTKU =) voitte vaan arvailla mistä nimi tulee ;)


althema ja rutku 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Tinttu85
moi kaikki! joulu tuli ja meni ja mekin kerrottiin molempien perheille vauvasta.
ja sitten tää ällötys...mulla on ollut 3viikkoa yhtämittaa koko päivän joka päivä huono olo, mutta varsinkin iltaisin ja sydän hakkaa ja väsyttää ja oon nukkunu päikkäreitäkin vaikka en ikinä normaalisti pysty! sain ihanalta lääkäriltä 3 viikkoa sairaslomaa pahoinvoinnin takia! olihan siinä tietty se toinenkin vaiva taustalla joka onneksi helpottanu. nyt tuntuu tosia vaikeelle mennä ens viikolla töihin kun ei tää huono olo oo yhtäähelpottanu, pahemmaksi vaan menny. luin viime raskaudesta että pahoinvointi alkoi vasta vko 11-19! ja nyt jo vko 5...et niin erilaiset on ollu! yök, mä myös jo ehdin sanoa miehelle että muistuta mua täns kerralla että tää oli vimppa vauva ja muistuta kuinka huono olo mulla oli! :stick: että näin. oksentanu en oo kertaakaan mutta koko ajan se on tulossa. yritän pidättää vaan...mut tää sydämentykytys on kyllä raskasta. mulla oli neuvolas hemoglobiini ja verenpaine hyviä, d-vitamiinia käski vaan lisätä. kaikki näyttäs olevan ok mutta olo on kaikkee muuta! joku kysyi niistä rannekkeista: no mun mielestä ne on auttanu, voi olla et se on vaan luuloaki ;) mut kaikki siirtymätilanteet,riisumiset ja muut nostelut pahentaa kyl oloa vaikka ois rannekeet :) syöminen auttaa sen hetken, sen jälkeen onki sit kauhee olo! mutta jos ei syö tulee kans paha olo..ihanaa! :) salmiakki myös on auttanu hetkellisesti pahaan oloon ;) toivotaan nyt että paha olo lähtis pois meiltä kaikilta joilla sitä on!
pian on uusi vuosi ja meidän vauvojen vuosi :)
 
Itselläni ei ole vieläkään ollut minkäänlaista pahoinvointia. Pari kertaa on tullut hieman huono olo mutta ei muuten. Ainoa asia mikä muistuttaa mua tästä raskaudesta on arat/kipeät rinnat ja välillä pieniä menkkamaisia kipuja alavatsassa. :) Täytyy katsoa että että alkaako pahoinvointi sitten myöhemmin vai saanko minä säästyä siltä.

Monski94 ja masukki 6+4
 
Nannaa: olihan se aika järkytys,mutta hyvällä tavalla :D eka siinä näkyi vaan kaksi ja aattelin et jännästi näkyy niinkuin peilikuvana enkä tajunnu yhtään mistä on kyse ennen ku lääkäri sanoi et näyttäis olevan kaksoset.olin siitäki ihan itku silmässä melkeen ja kauhee tunneryöppy päällä mut sitten kun tuli vielä erikoislääkäri paikalle ja tutki lisää niin näkyi eka vaan varjona tavallaan kolmas ja sitten se sai kaikki näkyviin ja sanoi että tällä on kolmaskin niin pomppasin siitä petiltä pystyyn ja kiljasin et elä valehtele ja repesin nauruun :D oli se ihan hurja olo mikä siinä tuli. se lääkäri ei oikeen tienny et miten suhtautuis niin se otti mua kädestä kiinni, taputteli sitä ja sanoi et rauhoituhan nyt :) kaikki meni suht hyvin kun otin sen asenteen etten kuuntele enkä ajattele mitään riski juttuja vaan kaikki menee hyvin alusta loppuun.supisteluja oli aikaisilta viikoilta jo ja rv 14 jäin sairaslomalle raskauden loppuun asti.kotona kuitenkin tein kaikkee pientä niin paljon kuin pystyin mut loppu ajasta lähinnä makoilin, kudoin sukkia ja shoppailin netistä tarvikkeita muksuja varten.rv 30 menin sairaalaan seurantaan makoileen ja 32+3 leikattiin koska itellä oli jo tosi tukala olo.kolmoset yleensäkin syntyvät rv31-35. meidän kolmikko pääsi kotiin 5vkon+5pvn ikäisinä.

Mulle vois tohon etusivulle laittaa lasketuksiajaksi vaikka ton 31.8 tarkennan sitä sitten kun pääsee ekaan ultraan :)

tänään alkoi edellisistä raskauksista tutut selkä/lonkkasäryt vaivaamaan.välillä tuntuu et menee ihan lukkoon ja vihloo niin ettei kärsi astua :( toivottavasti ei mee niin pahaksi kuin esikoisen aikana ku ei ilman apua meinannut päästä sängystä. olin tänään mun vanhemmilla kahden pienemmän kanssa ja mies oli omilla vanhemmillaan esikoisen ja yhden pienen kanssa.piti vähän jakaa porukkaa et kerettiin molempiin paikkoihin.kotiin tullessa taas tiski ja pyykkikaaos vastassa kun ei aamulla ehtinyt mitään laittaa.no päivä se on huomennakin.. piti tänne tulla kuitenkin kurkkimaan mitä uutta tullut :)
 
Elovaavi, voi kun harmi kun sulla on niin huono olo :/ Mutta jos sulla vielä tän vauvan jälkeen se vauvakuume iskee, niin ei siinä paljon muistelut pahoinvoinnista auta ;) En määkään esikoisen syntymän jälkeen ikinä kuuna päivänä olis ajatellut lähteväni siihen hommaan uudestaan. Puistatti koko ajatus, synnytys oli sen verran kammottava kokemus mulle. Mutta tässä sitä vaan ollaan, ja vielä ihan omasta tahdosta! :D

Mulla ei ollut esikoisen raskausaikana yhtään pahoinvointia. Kerran taisin käydä vähän yökkimässä, mutta sekin oli väärä hälytys. Nyt mulla on ollut sellaista tasasta kuvotusta, joka välillä yltyy oksetukseksi. Eilen tuli kauheen oksettava olo vaikka olin just syönyt! Tosin, noi laatikot joulun jälkeen ei tosiaan oo mun lemppariruokaa…

Tää vaihe tuntuu olevan vähän tämmönen tasainen. Mitään uutta ei oikein tapahdu, oireet pysyy samoina, eikä mahakaan vielä ole näkyvä. Pitäisi malttaa vielä päivän alle neljä viikkoa odottaa NP-ultraa. Multa löytyy kyllä jostain kotoa doppleri, mutta en tiedä uskallanko yrittää kuunnella sydänääniä jos en löydäkään niitä ja sit hermostun (mahdollisesti) ihan turhasta. Viime raskaudessa löysin ne kyllä aina.

Onpas täällä muuten juteltu taas vähän. Joistain ihmisistä on kuulunut vaan kerran/ei oo kuulunut pitkään aikaan, mitä teille kuuluuuuuu? :)

Pinsuli ja himpula 9+1 <3
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaa! Mä oon ollu koko joulun töissä ja vapaa-aika on menny kyläillessä, miehen kanssa tulevaisuutta suunnitellessa ja tietysti NUKKUESSA :) Nautin nyt tästä YHDESTÄ vapaasta ja jatkan huomenna tätä työputkea.. plääh. Mulle vois päivittää että ikää on 34 ja 2.lapsi. Ykkösestä on niin kauan aikaa etten paljonkaan muista raskausajasta..

Mulla eilen vihdoin rauhoittui vatsa, se on ollut aivan järkyttävä ilmapallo eiliseen saakka.. Mua on pierettänyt kuin hevosta aina kun oon jotain syöny. Mä aloin jo tuskastua siihen ja onneksi se hellitti :) Rinnat on paisuneet kaksinkertasiksi ja on tosi kipeet, mahallaan nukkuminen ei tuu enää kyseeseenkään. Juostakaan en voi kun rintoihin sattuu niin vietävästi. Pissalla juoksuttaa kovasti, mutta onneksi harvemmin öisin täytyy nousta. Kuvottava olo tulee jos syömisestä on liian kauan ja tietysti kaikesta epäterveelliseestä.. Eilen söin pitkästä aikaa pitsaa ja se ällöttävä olo lähti pois vasta kun illalla söin hedelmiä. Kahvia tekee aivan mieli..? Sen mä muistan ykkösen odotusajalta että pelkkä kahvin tuoksukin ällötti, nyt vaan maistuu paremmalta ku koskaan..? Eikös kahvin juontia pitäs vähän rajoittaakkin. Nää oireet on jatkunu nyt viikon verran ja neuvolantäti meinas että raskaus ois oletettua pidemmällä kun on niin selkeät oireet.. Nyt ois menkkojen mukaan vasta 4+6. Tiedä häntä.

Millä perusteilla sinne varhaisultraan pääsee? Vai maksatteko sen itse? Tavallaan tekis mieli käydä jo jossain ultrassa varmistamassa tää asia, mutta onneksi nuo oireet on sen verran vahvat että kyllä mä uskon ilman ultraakin vauvan siellä kasvavan :)
 
Pahoinvoinnista: ei se sängyssä syöminen autakaan, samalla tavalla sitä oksentaa, jopa ennen sängystä nousua -.- Tai ehkä ei oksenna niin paljon :) eilen anopin luona oksensin kaksi kertaa, eikä olla edes kerrottu sille raskaudesta.. Ähh tää on turhauttavaa!! Tänään menen ostamaan sellaisen pahoinvointirannekkeen. Tulen sitten raportoimaan josko se auttaisi.

Candy&Napoleon 6+6
 
No niin! Tähään sitten ensimmäinen aamu kun on heikohkoa pahoinvointia,
ja minä oon pelkästään tyytyväinen :heart: jotenki ollu niin epätodellinen olo, ja pienikin oire toki sitten tekee tästä vähän todellisempaa...vaikka kolmen odotuksen kokemuksella voin sanoa että huonoksi menee olo vielä varmasti, että kauan tuskin tästä iloitsen..

Äsken soitin neuvolaan ja ensimmäisen ajan sain 7.1. :)
Käsittääkseni meillä aina annetaan samalla tuo aika myös alkuraskauden ultraan, raskauden keston varmistamiseksi.
Sain siis ultraan ajan 16.1., ja täti tuumasi että jos ei tuossa ultrassa olekkaan vielä viikkoja tarpeeksi niin sitten annetaan uusi aika :)

Tänään pääsen katsomaan parin viikon ikäistä vauvaa, iiiiik <3

TuikQ + ötökkä
 
Meillä kuuluu myös ultra ensimmäiseen neuvolalääkäri käyntiin. Tilanteesta riippuen oon käyny viikolla 7-10. Sit np-ultra on KaKSilla. :) Nyt en oo vielä saanu ultra-aikaa kun lääkäreitä on lomalla. Luultavasti pääsen viikolla 9 tai 10. :)

Pink ja tirriäinen 6+4
 
Paljon voimia Samapo :hug:

Kertomisesta
Meilläkään ei ole nyt kerrottu vielä melkein kenellekään kun tosiaan odotellaan, että poika paljastaisi, muttei tajua kertoa :D Vakaa ajatus, oli että ennen joulua kerrotaan lähisuvulle, mutta saas nyt nähdä kuinka pitkään menee vielä salassa. Meillä tietää siis esikoinen, minun sisko ja kaksi kaveria (pikkujoulujen takia) ja kaksi ihmistä töissä töiden takia. Enää reilu kaksi viikkoa np-ultraan, joten periaatteessa tekisi melkein mieli jo odottaa kertomisen kanssa sen yli jos ei poika nyt yhtäkkiä ymmärrä möläyttää asiaa jollekin.

Ultrasta
Tosi ihanaa varmasti niillä, jotka pääsevät kurkistamaan mahaan neuvolassa. Olen aika kade : / Tekisi melkein mieli mennä uudestaan varhaisultraan mutta eipä taida kannattaa vaan pitää malttaa sinne np-ultraan :LOL:

Oireista
Toisina päivinä jo tuntuu, että pahoinvointi ja väsymys alkaisivat hellittää, mutta seuraavana päivänä taas yhtä huono olo ja kahta väsyneempi. Aamulla tuli niin heikko olo, että tuntui että nousee kylmä hiki ja on vaan pakko käydä istumaan ja hengittää syvään. Onneksi meni hetkessä ohi. En tiedä johtuuko siitä, että taas työpäivänä syön niin huonosti aamulla.

mariet ja pieni 9+0 =)
 
-j-
Hei taas!

Samapolle paljon voimia ja jaksamista!

Joulu meni ja hienosti menikin. Miehen perheelle kerrottiin ja hienosti ottivat uutisen vastaan. Erityisen iloinen olen siitä, että jokainen suhtautui iloisen rennosti asiaan eikä kukaan alkanut neuvomaan miten mun kuuluisi olla, mitä syödä ja mitä juoda. Söin ja joinkin aika huolettomana sitä mitä milloinkin mieli teki, mukaanlukien lasi shamppanjaa ja mätileipiä.

Pahoinvointi on edelleen äärimmäisen pientä, harvakseltaan tulevaa ja nopeasti ohimenevää. Väsymys saattaa iskeä alkuillasta nopeasti mutta yleisesti ottaen olo on pirteä - jaksoin yhtenä iltana pelata lautapelejäkin ongelmitta yhteen asti. Mutta sitten on tämä ummetus, joka onkin sitten aika kamalaa. Ennen joulua kärsin siitä yhtenä päivänä oikein todella, meinasi vessassa itku tulla siellä sen 45 minuutin aikana. Olen lisännyt ruokavalioon entisestäänkin kuituja mutta nyt joulunajan herkut ja jatkuva syöminen eivät ole tehneet mun vatsalle hyvää. Toivottavasti saan olon äkkiä tasapainottumaan.

Ja sitten on vielä vilkastunut rakon toiminta. Olen koko ikäni joutunut öisinkin ravaamaan vessassa, normaalisti n. 1-2 kertaa. Nyt meininki on yltynyt siihen että käyn yön aikana vessassa n. 2 tunnin välein, eli yöunista riippuen sellaiset 4-6 kertaa. Onneksi olen tottunut ravaamiseen muutenkin, se häiritsee oikeastaan aika vähän. Enemmän häiritsee se, että jos jonkun aamuöisen vessareissun jälkeen tulee mieleen työasiat enkä enää saakaan unenpäästä kiinni. Ennen joulua stressasin ensimmäistä kertaa myös lapsen saamisen aiheuttamasta muutoksesta, tarkemmin taloustilanteen muuttumisesta (vaihdan kokoaikatyöstä nyt keväällä osa-aikatyöhön, joten tulot tippuvat isosti). Ikävää miettiä tollasia aamuyöstä, varsinkin kun päiväsaikaan tiedän varsin hyvin, ettei mitään oikeaa hätää ole minkään suhteen ja että tulen/tulemme varsin hyvin toimeen jatkossakin, kunhan nipistämme turhista leveilyistä.

Täällä mennään laskurin mukaisesti "jo" 7+1, tuntuu huimalta! Työnimeksi on muotoutunut Papu.
 
PINSULI, mulle vois päivittää iäksi 28 v. ja la ois yhen laskurin mukaan 28.8. Veikkaan, että ultrassa saadaan joku muu päivä sitten, mutta mennään vaikka tuolla siihen saakka. (Sori, en saa värejä tabletilla.)

VARHAISULTRASTA. Oulussa ei kapunki kustanna. Toisessa raskaudessa kävin ite malttamattomana, se maksoi joitain kymppejä, alle 100 e. Nyt olen ajatellut, että niin kauan ku ei veriset vuodot ja kivut ala, niin raskaus mitä todenkäköisimmin sujuu ihan hyvin. Sikäli jos varhaisultrassa ei keskeytynyttä keskenmenoa havaita, niin ei se yhden hetken kurkkaus anna mitään mielenrauhaa jatkon kannalta... Ainakaan mulle. Se huoli lapsesta jatkuu koko raskausajan ja sitten koko elämänajan joka tapauksessa. Toki pientä mielellään kurkkisi vaikka joka päivä, jos se vain olisi ilmaista ;)

Kirjoitin aikaisemmin, että ei ole paljoa ollu oireita, vaan unohdin tyystin mainita NAVAN KIVUN JA KUTINAN! Onko muilla? Tämä on ihan tuttua edellisiltä kerroilta loppuraskaudesta, mutta yllätti kyllä, että nyt jo alkoi! Tissit on myös olleet normaalia aremmat koko ajan oviksesta lähtien.

Pähkäileekö muut auton ja/tai asunnon vaihdon kanssa? Minä saan hyvin hukattua yöuneni niitä miettimällä :/

PINK, nuo kipeät supparit on niin kakspiippunen juttu. Onhan se hyvä, että varoittavat liiasta rehkimisestä, mutta sitten taas... no, ne on niin helkkarin kipeitä. Sulla oli sit varmaan nopea kanssa synnytys, jos 8 cm olit jo auki?

Mulla syntyi toinen lapsi syöksyllä, 1,5h kokonaiskesto, kaksi ponnistusta vaadittiin. Onko muita, joilla SYÖKSYSYNNYTYS takana? Mietin, että käynnistetäänköhän sit tällä kertaa, mutta tuskin, ku matkaa sairaalaan kuitenki vaan 15 min. Toisaalta, en minä viimeksikään kerinny ku saliin kävellä.

Shuri ja Kingi 5+1 kaiketi
 
Hämmennystä.
Kävin plussaamisen jälkeen perussairauteni takia verikokeissa, no minusta kaikki oli ok kun tulos oli positiivinen. Gynekologi halusi kontrollin matalan arvon takia, otettiin viikon päästä... taas liian vähän noussut,,, uusi tänään ja taas liian vähän noussut. Kävin sitten ultrassa jossa näkyi vain kohdun sisällä nestepussi (6+3). Ei kuulema voi vielä sanoa onko raskaus kohdussa vaiko kohdun ulkopuolella... Johan pomppas.
Ei ole vastaavaa kokemusta kun aikaisemmin vain retkotettu menenään ultraan asti ilman verikokeita.
Nyt ei oikein tiedä miten tiedon ottais. Toisaalta kun tiedän että lyhyestä (28pv) kierrosta huolimatta ovuloin vasta 18-19pv niin pitäisikö muka jotain muuta näkyä?
Huolestuttavat minun rauhallisen luonteeni.
 
Täällä uusia oireita: Ostin toissapäivänä sourcream&onion snackseja (vaimitänenytoli?) eikä ne ollu kovin hyviä, hirveen jauhoisia ja kuivan makuisia. No yllätin itteni tänään roskiksen edestä imeskelemästä niistä ne mausteet ja sit sylkäsin loput pois :ashamed: oli hyvää. :D Ja tyttöjen kanssa tänään tanssahtelin, niin eipä hirmu riehakkaasti tanssittu kun tissit ei hytkymisestä tykänny ollenkaan..

Hei te jotka ootte käyneet yksityisellä varhaisultrassa (jos teitä täällä on?!), niin saanen mielenkiinnosta kysellä, et onko ollu minkä hintainen käynti ja missä päin suomea? :)

muoks. autoasioita on täälläkin pähkäilty kovasti. Asunto on sen verran iso, et tähän kyllä mahdutaan niin pitkään kun tarvii, mut se auto! Mie, joka olen tähän asti ollut tosi "vaativa" auton ulkonäön suhteen, niin ilmotin miehelle, et ei saa minuu ressata autoasialla. Kriteereinä ainoastaan: Kaikkien kolmen istuimet pitää mahtua takapenkille, sen auton pitää sopia meidän budjettiin (mikä ei ole paljon!) ja että se auto kans toimii, eikä leviä heti käsiin.... ressiressiressi.. :stick:

mammuttisi ja minimammutti 5+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -j-
-j-
Hauskaa toi sipsien imeskely, sain hyvät naurut :) On tämä mahtavaa kun mitä tahansa voi tapahtua! Mun paheisiin kuuluvat ehdottomasti sipsit, mutta nyt kun odotuksen aikana joku aika sitten sorruin niihin, meni vatsa täydellisen jumiin. Maistuivat kyllä taivaallisilta.
 
Shuri
Kuinka nopea sinulla oli ensimmäinen synnytys? Eli oliko teillä jo tiedossa että nopeasti on tulossa? Minua vähän pelottaa tuo synnytyksen mahdollinen nopeus kun esikoisesta on merkitty kestoksi 6 tuntia ja jos se siitä toisen kohdalla nopeutuu. Vaikka ei meilläkään pitkä matka sairaalaan ole vaikka nopeammin tulisikin, mutta jännään vain sitä ehtii varmasti saamaan puudutuksen :LOL: Tai sitten pitää tajuta vähän aikaisemmin, että kyse on synnytyksestä kun ne supistukset kuitenkin alkoivat harvoina ja ei niin kipeinä jo aiemmin.

esteri76
Toivotaan parasta. Jospa hedelmöittyminen olisi tapahtunut myöhemmin ja viikkoja olisi nyt vähemmän. Pääsetkö milloin uudestaan ultraan?

mammuttisi
Minulla maksoi varhaisultra 45 euroa Lappeenrannassa. Olisi maksanut triplasti lääkärin tekemänä, mutta halusin vain tietää että joku siellä oikeasti on, joten otin tuon halvemman kätilön tekemänä.

Stressistä
Minä olen ollut tähän asti melko tyynenä vielä. Ei uskalla vielä pohtia mitään suurempia tulevaisuuden juttuja ennen kuin ollaan turvallisemmilla viikoilla. Veikkaan, että rahasta saan itsekin vielä stressin jossain vaiheessa. Minä kun laskin meidän selviytymisen kotihoidontuella niin, että siihen sisältyy kuntalisä. Mutta sepä lakkautetaankin tässä vuodenvaihteessa, joten siinä tulee kyllä iso lovi lompakkoon siinä vaiheessa kun kht:lle asti joskus päästään. Eli nyt pitäisi jo alkaa säästää oikein kunnolla, että varmasti pärjätään. Ja nukkumisesta stressaan myös. Tässä reilun neljän vuoden aikana on oppinut arvostamaan nukkumista niin paljon, että pelottaa kuinka pärjään heräilevän vauvan ja kukonlaulun aikaan heräävän päiväunettoman esikoisen kanssa. Nyt tuo väsymysasia on noussut siksikin mieleen kun koko ajan väsyttää. Yksi ilta itkeskelin sitäkin, kun haluaisin vain päivän jona saisin vain nukkua. Sinä iltana kyllä itkin kaikkea muutakin, mm Benjamin Button elokuvaa. Hormonit vissiin vaivaa :whistle:

Nälkä
Olen tämän päivän aikana huomannut itsessäni uuden oireen. Nimittäin nälän. Minulla on koko ajan nälkä. Tässä on ollut niin monta päivää sellaista, että saa syödä milloin siltä tuntuu, etten ole edes tajunnut kuinka nopeasti tulee nälkä. Mutta tänään kun on normaali työpäivä niin huomaan eron. Aamulla oli nälkä jo kauan ennen aamukahvia (eli aamupalaa) vaikka söin kotona pari suolakeksiä ja mehua. Nälkä iski jo tuntia ennen lounasta ja kaksi tuntia lounaan jälkeen. Vielä pitäisi pärjätä melkein toiset kaksi päivällispöytään ilman ruokaa ja maha vaan kurisee. Pitää vissiin alkaa tuoda töihin jotain iltapäivän evästä, jos tämä jatkuu.

mariet ja pieni, edelleen 9+0
 
Meillä on myös asunnon vaihto edessä.Ollaan opiskelijoita, joten opiskelija-asunnoissa hinnan vuoksi pysytään, täytyy ehkä helmikuun paikkeilla soitella KOAS:lle, josko sieltä löytyisi joku tuon meidän 38 neliöisen tilalle:D

Synnytyssairaalaksi voi muuten päivittää keski-suomen keskussairaalan.en saa valitettavasti tuota tummennettua:/

Hirveesti tekee suolasta mieli, voin kuvitella itseni nuolemassa sipsejä pian:D outoa, koska oon aina ollu makean perään! Herkkua on esim.kallkunaleike, jota en todellakaan paljaaltaan ennen voinut syödä:D
 
esteri76 Voih, toivottavasti kyse on vaan myöhäisestä hedelmöittymisestä…! :/

Mää yritän parhaani mukaan olla stressaamatta raha-asioista. Me ollaan miehen kanssa molemmat opiskelijoita, ja meillä on jo tuo yksi lapsi…Niin periaatteessa vähän pelottaa miten rahat riittää. Mä olen kyllä ihan tyytyväinen kun rahat riittää vuokraan ja ruokaan, mitä sitä millään muulla tekee? ;D Kaikesta selviää, onneksi lapsia ei kasvateta rahalla :) Mutta kyllä sitä miettii, että lapsien saaminen/kasvattaminen olisi paljon helpompaa kun olis ammatti, vakituinen työ, oma asunto...

Asunto meillä vaihtuu isompaan, kunhan päästään muuttamaan loppukeväästä. Tarvitaan kolmio ihan vaan sen takia, että toi mies tarvii opiskelujensa/tulevan työnsä vuoksi oman huoneen.

Meillä on hyvin pikkunen auto, joka on itseasiassa vielä mun äidin, ei mun oma. Onneks hän ei aio ottaa sitä takaisin ennenku me hankitaan miehen kanssa yhteinen auto :D Mutta hyvin mahtuu turvaistuimen kanssa kaukalokin takapenkille. Ketään muuta sinne sitten ei mahdukaan.

Pinsuli ja himpula 9+1 <3

Päivitetty!
 
  • Tykkää
Reactions: Tinttu85
Shuri: Kävin varhaisultrassa Meri-Oulun äitiysneuvolassa jota pitää kätilö. Hinta 55e. Pätevä ja mukava nainen. Kävin viikoilla 6+2 ja sydän pompotti terhakkaasti ja kaikki oli kunnossa. Käyninistä jäi varma ja hyvä mieli ja hinta oli sellanen että raaski käydä. Suosittelen.

Jouluherkut eivät aivan entiseen malliin maistuneet, mutta näkyjään tasainen pieni syöminen pitää etovan olon loitolla. Kaikki suolainen maistuu, sipsipussi odottelee syöjäänsä :). Makea ei tosiaan niinkään, vaikka normaalisti oon tosi perso karkille.

Meillä asunto ja auto ym. asiat on ihan hyvällä mallilla että ne eivät huoleta. Muuten mieliala välillä alakuloinen, liekkö ne hormonit syynä? Kuitenkin oon kahdden viikon lomalla töistä että mielialan pitäs olla hyvä :) no se näyttää vaihtelevan. Masennusta aiheuttaa edelleen ihon kunto. Leukaan pukkaa uutta finniä aina kun toinen on paranemassa. Kipeitäkin ovat... toivottavasti ois väliaikaista. Ei paljo naurata jos 9kk on tällänen pitsaleuka!

Muut raskausoireet on tällä hetkellä väsymys, rintojen arkuus, etova olo ajoittain. Tänään alkoi siis 8 raskausviikko eli 7+0 . Eteenpäin mennään! :)

Alennusmyynneissä hypistelin pientä vauvan bodya, no vielä pitää maltaa mielensä :) onko muut jo tehneet jotain ostoja?
 
Eka aamu kun ei tuntunut pahoinvointia vau.! Tokikin nukuinkin yli 10 tuntia mitä en muista ties koska nukkuneeni. Koiratkin pökki jo kylkeen että viittikkö akka jo nousta. =) Vaikka ei tuota huononolon puuttumista kauaa kestänyt ku rupes jo etomaan ja etoo edelleen.
esteri76toivotaan että kaikki on hyvin. Peukut pystyssä.
Varhaisultrasta: Mulla maksoi pelkän poliklinikka maksun eli alle 30€.
Auto ja asunto ja raha Autoa pitäisi vaihtaa jokatapauksessa kun rupiaa jo kilometrit painaa päälle. Farmari olis hyvä koirien ja muksun kannalta. Meillä vuokra kaksio oikein mukavalta/rauhalliselta paikalta,mutta pakko kai lapsen kasvaessa hommata isompaa tai jopa omakotitalo. Raha stressaa mua aina vaikka vakkari töissä oonkin, mutta siitä en ainakaan vielä oo saanu kauhiaa stressin aihetta että yö unet menettäisin.

althema & rutku 8+0
 

Yhteistyössä