¤¤ ELOMASSUT 2008 ¤¤ part.2

huomenta,
uusi elomassu taitaa uskaltaa ilmoittautua mukaan. Jos tässä vielä huonosti käy, niin sille ei voi mitään. Tein positiivisen testin kovin aikaisin ja tuntuu, että pitkällähän sitä nyt ollaan, vaikka vasta ihan alussa. Mun laskettuaika on 20.8.2008 (joka kyllä vielä saattaa muuttua, eka ultra on 4.1.)
Ikääkin on jo reippaasti, ehdin täyttää 42, jo ennen kuin tämä vauveli syntyy. Kolme reipasta koululaista minulla jo on, joten uutta tämän ei pitäisi olla, mutta kaikki on niin muuttunut.

Ihanaa on kuitenkin odottaa, vaikka vaara keskenmenosta nyt erityisesti mielessä pyörii. Mulla kun oli keskenmeno elokuussa.

Joulua on jo laitettu ja kaikki alkaa olla viime silausta vaille valmiina. Tosin en ole hössöttänyt paljon, vaan yrittänyt ottaa rauhallisesti.

Pahoitteluni millimennikäiselle ja voimia.
Ja kaikille hyvää joulunodotusta,

mimuli ja siskoveikka 5+5
 
:hug: millimenninkäiselle ja uutta plussaonnea!

Mulla on ollut paljon pahoinvointia ja mietittin jo että pitääkö perua joulun yökyläily sukulaisten luona kun en halua että jatkuvan yökkimisen takia raskaus vielä paljastuu. Käytiin eilen ostamassa homeopaattista lääkettä Nux Vomicaa jota tutut on paljon kehuneet ja ainakin eilen ja tänään se on auttanut, harmittaa kun en aiemmissa raskauksissa sitä viittinyt kokeilla kun jotenkin ajattelin humpuukiksi. nyt tuli kitisijä syliin hyvää joulua kaikille
 
kiitos haleista kaikille!!
eilen päivä oli aika musertava mutta nyt on jotenki parempi olla jo.. kun tietää että uuteen yritykseen on mahdollisuus.. kyllä se joulukin tästä vielä tulee... peruna laatikko imeltymässä.. ja eilen koristeltiin tytön kans kuusi kyynelten seasta :'( :) mutta nyt tarvii lähteä päivystykseen ja toivon että ei menis koko päivää... heippa!!!
 
Hyvää sunnuntaita!

Millimenninkäinen voimahali myös täältä :hug: .

Lähdetään tänään mun isän luokse ja olenkin täällä laittanut kotia joulukuntoon ja lupasin leipoa tortut ja ottaa niitä sitten mukaan. Taikinalevyt on sulamassa, joten tulin hetkeksi koneelle. Poika nukkuu ulkona ja mies lähti aamulla töihin.

Miten teillä muilla on noita raskausoireita? Mulla oli ennenkuin testasin tuntuvia menkkamaisia alavatsakipuja ja nänneissä hormooninäppyjä. Olen nyt kuulostellut itseäni ja tuntuu kun oireet olisivat lieventyneet/ hävinneet

:/ . Viikkoja on vasta 4+3, mutta mielessä ajatuksia, voisiko olla jotakin epänormaalia? Varhaisraskaudenultra on 23.1. Raskaustestin tein vielä eien ja 2 viivaa pärähti aikalailla heti tosi vahvoina. En tiedä... Taitaa olla mun ylivilkas mielikuvitus :whistle:

Oikein hyvää ja rauhaisaa joulua kaikille :xmas: :wave:

// Jennip & jolla ei ole vielä tekonimeä 4+3
 
Millimenninekäiselle pahoittelut :hug: Tosi inhottavaan ajankohtaan vielä osui... Mutta kyllä se elämä lopulta voittaa, vaikka nyt ei ehkä siltä tunnukkaan. Jaksamista sinulle toivotan :heart:

Nyt on aamupuurot syöty ja ukko lähti hakemaan tyttöä äitinsä luota. Mennään iltapäivällä pojan kanssa kotipaikkakunnalleni joulun viettoon, ukko ja tyttö tulevat sitten huomenna perässä. Vielä pitäisi sitä ennen pari lahjaa pistää pakettiin...

Olo on ollut tosi oireeton. Väsynyt olen, mutta sen voinee pistää flunssan piikkiin. Hiukan pelottaa onko kaikki hyvin kun tosiaan ei mitään oireita enää ole... Ei ole kyllä vuotoja eikä kipuja (ei edes venymis-) mutta silti huolettaa. Vielä muutama päivä ultraan, pitää vaan kärvistellä siihen asti... :/


 
Minulla ei muita raskausoireita ole ollu kuin ällö olo, joka oli jo ennen testausta. naama kukkii iloisesti, sitä on ollu joka raskauden alussa n14 vko asti. Imetän vielä tuota nuorinta, niin tisseissä ei mitään uutta.

Minäkin taidan varata aikaa ultraan, kun on niin ihmeellistä ja mietityttää tosiaan onko siellä ketään! tää alku on aina niin tuskastuttava...

Raskaustestiä kun tein mies oli vähä ihmeissään, et mitä sä sitä teet? eihän me olla ees harrastettu seksiä :LOL: ei voi olla raskaana! mut onki ollu tosi sitkeitä veijareita tällä kertaa :D ukko raukka kun mulla ei sit yhtään huvittais seksiä harrastaa imetys eikä raskaus aikana, sillä on ollu rankka vuosi! ja ainaki toinen edessä!

Triine 4+5
 
millimenninkäinen voi ei :hug:

jennip oireita kai tulee ja menee, ja ne myös palaa uudelleen aalloissa. mulla alkoi olla oireita kunnolla vasta 5+ viikosta eteenpäin.

meilläkin oli perunalaatikko imeltymässä yön, ekaa kertaa teen, ja se haisi ihan hirveälle, kun otin sen aamulla uunista. ei tietoa, onko se tarkoituksellista, vai johtuuko jauhoista, kun joudun soveltamaan reseptiä. no, olin sit laittamassa siihen jatkoaineet sekaan, niin eikös vaan siirappi ole loppu... nyt odotellaan, että kauppa aukee, niin pääsee jatkamaan. näinköhän tää mun koekeittiö taas mokailee ja kunnolla :D no, ehkä lanttulaatikko - jota pitäs tehdä muillekin - onnistuu helpommin, kun sen tekeminen lähtee käyntiin puolivalmisteesta :D

hyvää joulua teille ja mahatontuille! :xmas:

irtis ja 6+4
 
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE ELOMASUN KASVATTELIJOILLE!

Me lähdetään tänään joulun viettoon joten pari päivää menee etten koneelle ennätä.
Voikaa hyvin ja nauttikaa jouluherkuista sekä rakkaiden seurasta.

Joulumieltä kaikille toivoo haaveilija-08 ja kyytiläinen 5+6 :xmas:
 
Laskettu aika siis 17.8.08. Tosin tulee varmastikin muuttumaan, kunhan ekan kerran käyn neuvolassa jne...Mutta elovauva on tulossa tännekin.
Oon itekin leijona luonteeltani ja mieheni tuossa tuumikin, että kuinkahan kahden leijonaluonteen kanssa tulee pärjäämään ;) Ihan hyvällä tietenkin sitä pohti...
 
millimennikänen iso voima- :hug:

Istun tässä hetken lepäämässä joulusiivojen lomasta. Lattiat olisi vielä siivoomatta. Meillä on kyllä tallilla perinteinen aatonaaton maastoretki, että pian lähden asiakkaiden kanssa rentuotumaa metsään. Oiva keino rauhoittua hetkeksi. Ehkäpä mieskin kantaisi sillä välin kortensa kekoo tämän joulusiivouksen kanssa.

Eipä täälläkään noita varsinaisia raskausoireita kovinkaan ole, mutta ei niitä ollut esikoltakaan. Jotain pientä on esim. vatsan toiminta on erilaista, nenän ja suun limakalvoita vuotaa herkästi verta. Ei edes väsytä. Se on kyllä totta ,että alkaa miettimään onko masussa ketään ,kun ei ole oireita. Jotenkin olisi raskaus uskottavampaa ,jos olisi ankara pahoinvointi :) , vaikka se on varmasti ihan kamalaa. :hug: kaikille jotka siitä kärsii.

Ei mutta nyt pitää taas mennä.. Hyvää joulua masut ja äiskät :heart:

-Poni ja Manteli 5+3
 
Tervehdys kaikille elomassuille!
Oli pakko tulla kurkkaan kuinka paljon teitä on?
Itse saimme viime elokuussa tietää odottavamme vauvaa juuri häidemme kynnyksellä. (menimme naimisiin 18.8)
Silloin odottavan aika tuntui niin pitkältä, siksipä ajattelin tsempata teitä kaikkia odottajia että uskokaa tai älkää niin kyllä se aika siitä kulkee ja viikot vierii. Meillä laskettu aika 30.3. vielä on matkaa, mut hyvästi jo yli puolivälin.
Oikein onnellista odotusta teille kaikille ja rauhallista joulun aikaa!

Angel ja Voice 26 tasan =)
 
millimennikäiselle voimia ja iiso :hug: !
Näitä uutisia kun kuulee, niin tulee tosi pahamieli ja toivoo vaan parasta... :'(

Käytiin tänään isoisovanhempien haudalla viemässä kynttilöitä. Kauniin näköstä oli hautausmaalla, kun kynttilä loisti ympäriinsä. Vielä kun tulis lunta, niin olis vielä kauniinpaa. :)

Mulla ei oikeestaan vieläkään mitää erikoisempia oireita: tissit välillä samperin kipeet, väsyttää aika-ajoin ja vatsaa välillä juimii. Onneks se toispuoleinen kipu on häipyny. Hus, ei tartte tulla enää pelottelee!! :kieh:

Riisipuuro porisee liedellä, nam. :p

Oikein rauhallista ja ihanaa joulua teille kaikille ja tytsyt, muistakaa rentoutua ja hemmotella masu-asukkeja ihanilla jouluruoilla. ;)


 
Täälläkin torttuläjä paistettu, toivottavasti ensi jouluna meitä on jo 3 ja onhan meitä jos luoja suo kaiken menevän hyvin :xmas:

Hienoista kuvottelua on tässä ollut pitkin päivää. Joutunut pari kertaa käymään yökkäämässä pöntöllä, muttei ole tullut mitään. Mahassa jänniä tuntemuksia välillä, väsyttää ja rinnat on mun mielestä muuttaneet jotenkin muotoaan :eek: Lisäksi valkovuotoa tulee ihan liikaa. Joudun jatkuvasti käymään vessassa kattomassa, että mitä sieltä tulee.. Muilla vastaavaa?? :S

Oikein hyvää joulua kaikille :heart:
 
tänään on ollut karsea päivä. On tehty lasten kanssa juustoja ja nakutettu 8 litraa rosollia ja tehty sienisalaattia ja kaikkea on siivittänyt sietämätön väsymys, kuvotus, huimaus ja mahan nipistely. Olen ollut oikein aurinkoinen, huutanut vähän väliä pää punaisena kaikille.... Ja nipottanut rosolli palojen koosta (mä teen varmaan maailman pienintä rosollia) meni uusiksi pari litraa porkkanoita ja perunoita kun mulle ei kelvännut... No, huomiselle ei ole enää niin paljon hommaa joten josko mä olisin paremmalla tuulellakin.
Oikein hyvää joulua kaikille!
M ja Taimi 6+4
 
Heipä hei kaikille!
Ja millimenninkäiselle suuren suuri hali. :hug:
Mä olin varma että koen saman myös, aamulla itkua tuhersin ja ihana mieheni soitti päivystykseen, mulla kun on siis ollut pari päivää kuume ja ihan kamalat säryt, jotka kuuluvat kai nyt sitten kuitenkin asiaa kun on tulehdus päällä.
Mutta selkä oli kuin tulessa ja särkee sitä vieläkin, vuotoa ei ole ollut minkäänlaista ja toivon niin hartaasti että pieni jaksaa mukana tästä sairastelusta huolimatta! :heart:
Olo on ollut kyllä hirveä, kuumeen ja kipujen lisäksi jatkuva ällötys ja pojallakin ripuli, joka onneksi taitaa olla parantumassa.
Mies on ahkeroinut joulusiivoukset ja passannut mua, äsken jaksoin pojan ja miehen kanssa kuusen laittaa, kyllä se joulu tännekin tulee. :xmas:
Kunhan ei vaan sattuisi mitään ikävää tuolla mahassa.. :/
-illuusia ja papunen rv 8-
 
huomenta ja hyvää joulu kaikille :wave:
muut nukkuu vielä joten aamiainen tietokoneen ääressä sallittu :whistle: kävin jo suihkussa ja kohta pitää alkaa touhuamaan :xmas:
kinkku ei ole vieläkään valmis vaikka on ollu uunissa 8h, no on niin pienellä lämmöllä :whistle: kuhan iltapäivään mennessä valmistuu.

:wave:
 
Millimenninkäiselle paljon voimia ja jaksamisia! Ikävää kuulla tuollaista.


Pitkästä aikaa taas ehdin tänne kirjoittelemaan, joka päivä kyllä käyn uusimmat kuulumiset lukemassa... Täällä on olo ihan kohtalaisen hyvä, välillä hieman öklötystä mutta ei ole kuitenkaan vielä oksentaa tarvinnut. =) Masussa välillä hieman outoja tuntemuksia mutta kaipa ne kuuluvat asiaan, mitään vuotoa ei enää kuitenkaan ole ilmaantunut. Paitsi valkovuoto melko runsasta ajoittain... Tämän viikon perjantaina eka neuvola ja ultraavat kuulemma samalla, vähän jo jännittää että mitähän siellä näkyy.

No, kohta pitäis lähtee porukoille joulun viettoon ja sitten illalla takasin kotiin. Ihanaa päästä herkuttelemaan äipän joulupöytään. :D Kunhan vaan tämä öklötys ei tästä pahenisi... Jotenkin tuntuu että masukin olisi jo vähän kasvanut vai liekö sitten pelkkää turvotusta. Joka tapauksessa nykyään jo aamuisinkin kuin ilmapallo... Toivottavasti saan pidettyä vielä porukolta salassa kun en millään haluaisi kertoa ennen ekaa neuvolaa. Ja varsinkin jos saadaan siitä ultrasta pikkuisen kuva mukaan niin ihanaa olisi kertoa uutinen sitten kuvan kera. =) Toivon vaan kovasti että kaikki olisi sitten perjantaina tuolla masussa niinkuin pitääkin. Mutta nyt täytyy lähteä joulun viettoon.

Erittäin lämpöistä ja rauhallista joulua kaikille ja pitäkäähän masuasukit menossa mukana!!

Tepa ja pikkuinen 7+4
 
ja toivotaan et pysytään matkassa mukana...rv 5+3... Ja eka neuvola käynti oli jo 4+4. Eka ultra 31.12 ja toivotaan et kaikki olis ok! Olen erikois tapaus, siksi kaikki niin aikaisessa vaiheessa. Ei mitään ihmeempiä oireita kuin kauhea väsymys. =) Hyvää joulua kaikille :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
 
Heippa pitkästä aikaa....

Mie oon ollu sairaalassa ja siksi en ole päässyt koneelle...
pahoinvointi yltyi niin kauhiaksi että tippaanhan mie jouduin :/
oksensin niin rajusti kaiken pois että liitelin tajunnan ja tajuttomuuden rajoilla...se oksentelu muuttui viime viikon keskiviikkona jo niin paljon että lauantaina menin päivystykseen kun mikään ei pysyny sisällä ja alamasu ja alaselkäsärky oli ihan kauhia, illalla 10 jälkeen siirsivät mut osastolle ja suoraan tippaan, su aamulla ultrasivat ja yksi pikkuinen sikiö löytyi ja sille syke :heart: :heart:

kyyneleet nousi silmiin, ihana näky... :heart:
Olin jo varautunut pahimpaan, mutta niinkuin lääkärikin sanoi että on niin rajua tää pahoinvointi että sekin kertoo jo siitä että istukkahormonia on paljon ja km riski tosi pikkiriikkinen... :heart:

eilen pääsin pois sairaalasta, mutta lääkäri sanoi että HETI on tultava takaisin jos alan oksentaa...(muhun tiputettiin la-ma välisenä aikana 6litraa nesteitä..)

Paha olo on edelleen ja saan todella kamppailla että pysyy tavara sisällä...on siellä sairaalassa niin tylsää yksinään että ei sinne mielellään halua...

millimenninkäinen: ISO RUTISTUS :hug: Sinulle ja miehellesi!! :heart:

:heart: :lla AE ja säde 7+5
 
Onpas auronkoenergialla ollut pahoinvointia :eek: voimia sinne nyt :wave:

täällä tökkii jouluruoka, oikestaan menee vaan pottu ja kinkku, muut tekee pahaa :whistle: suklaa tosin maistuu liiankin hyvin.
Lähetään kohta siskon luokse käymään. Koko tän päivän tulee mtv3 faktalta synnytys sairaalaa, hyvä ohjelma jossa seurataan synnytyksiä. tosin ei herkkähermosille. mut voipi olla mikäl loppuun asti päästään niin tuota ohjelmaa ei voi paljon katella :whistle:
Mut hyvää joulunjatkoa kaikille :wave: :xmas:
 
Piti tulla piipahtamaan kun miehet nukkuu.. ;)
Täällä on olo jo parempi, enää yskä vaivaa, mikä helpotus. :)
Mulla on vähän sama juttu jouluruokien kanssa kuin perämaan emännällä, mä en saa mitään lihaa alas ollenkaan, laatikot sentään maistuu ja rosolli.
Marmeladia on mennyt kaksi palaa, suklaa ei maistu ollenkaan, hedelmät onneksi. :p
Eilen oksetti niin että menin jo yökkimään mutta mitään ei tullut, pientä kuvotusta on jatkuvasti..
Mutta onneksi saa olla nyt pari viikkoa vielä lomalla. :)
Mukavaa Joulupäivää kaikille! :xmas:

Piti vielä lisätä että tuli tosiaan herkisteltyä kun katsottiin tuota synnytyssairaala-ohjelmaa, niin pieniä, ryppyisiä ja suloisia ne aarteet on.. :heart:
 

Yhteistyössä