¤¤ ELOMASSUT 2008 ¤¤ part.2

Suuri halaus huhkuu :hug:

Eka neuvolakäynti takana, kauhian nivaskan sain luettavaa, vaikka tuoreessa muistissa jutut vielä. hb oli yli 150, anemia ei ainakaan kiusaa.
Väsyttää silti välillä ihan tolkuttomasti. Joku kyseli tuosta arjessa selviämisessä, varsinkin aamut ottaa koville kolmen lapsen kanssa, silloin yleensä heikko ja oksettava olo. ja sitten toi meidän 1v vääntää mamman iloksi aina aamukakat vaippaan ja se on tuskaa! Päivän kun saa käyntiin niin jotenkin sitä jaksaa, olo on ollut melkosen vetämätön ja kaikki siivoukset on jääny vähille, kun saan pienen unille niin hengähdän hetken, oon laittanut oman jaksamisen huusholiin siisteyden edelle. onneksi miehellä alkoi joululoma, niin siivotaan porukalla huomena kotia joulukuntoon.
Perämaan emännälle onnittelut tuplista! Hui nuita sun oireita kun luin niin kuulosti tutlta, mulla kanssa mieletön palelu ja alkuviikkoina ihan hirveät alaselkäkivut, mutta meille kyllä piisaisi yksi vauva, vaikka kaksoset on aivan ihana juttu, meillä vaan tuo nuorinkin on melkein vauva vielä, niin siksi hirvittäisi ajatus kaksosista.
Minä muuten olin lasten kanssa uimassa ja sain sieltä tuliaisiksi hiivatulehduksen..Ja apteekin lääkkeitä ei saa käyttää kun vasta rv 13 jälkeen,jouduin sitten kärsiä oireiden kanssa, jotka onneksi helpottaneet..

3 yötä jouluun vointeja kaiklle!

:wave:

Heippa kaikille! :wave:

Varovasti ilmoittaudun joukkoonne, eilen tein ekan positiivisen raskaustestin ja tänään vielä uuden varmistustestin ja siihen tuli ihan minuutissa todella selvä plussa! Eli raskaana tässä taidetaan olla! :)
Laskettu aika on tuon laskurin mukaan 24.8.2007 mutta se varmaankin vielä varmistuu aikanaan. Ajattelin soittaa neuvolaan heti joulun jälkeen torstaina.
Minä olen 30v., mies 36 ja esikoista tässä varovasti odotellaan...

Kaipa minäkin varovasti ilmottaudun tälle puolelle. Ti tein ensimmäisen testin ja silloin tuli haamu ja tänään aamulla tuli ihana kunnon plussa. Kävin sitten tekemässä varmistus testin lähi neuvolassa kun apteekkiin on niin pitkä matka. Joten laskettu aika olisi 24.08.2008 paikkeilla, myös oma syntympäiväni on ihan noilla nurkilla että tämä pikkuinen asukki on ihana joulu lahja tälle vuodelle ja ihana syntymäpäivä lahja ensi vuodelle.

skorpioni07 Onnea myös sinulle laskettu aikamme on sitten samoihin aikoihin. Meille tämä on neljäs iltatähti :LOL:

Täälläkin on yksi joukkoonne riemun ja pelonsekaisin tuntein ilmoittautuva, kun ei tätä vielä oikein voi uskoa todeksi :) Plussasin 9.11 ja esikoista odotellaan ja viikkoja vasta hurjat 5+0. Aluksi epäiltiin kohdunulkoista sairaalloisten kipujen takia ja poliklinikalla ja verikokeissa olen joutunutkin ravaamaan nyt melkein kaksi viikkoa. Olin jo luopunut toivosta kunnes keskiviikkona ultrassa näkyi pikkunen sikiöpussi :D ei varmaan ihan vielä kannattaisi kovasti tuuletella mutta helpotti huomattavasti! Kivut ovat hellittäneet mutta niiden tilalle on tullut ihmeellistä sykkivää nipistelyä oikeallapuolella alavatsassa..voisiko joku viisaampi sanoa että kuuluuko tämäkin niihin alkuraskauden normaaleihin oireisiin? :eek:

Oikein mukavaa Joulua kaikille :flower:

Kaikki oli oikein mallikkaasti pienellä Tiuhti-Viuhdillamme :heart:
Koko vastasi täysin r 6+4, eli oli kooltaan 8,5 mm ja sydämen syke sykytti 127krt/min :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Eli keskenmenoriski pieni , koska syke oli reilusti yli 100 :heart:

Oli hän niin suloisen näköinen ja kova viuhina kuului sydämestä, niin kovin sykytti! :D :heart:

Ihanaa iltaa kaikille! :D :heart:
Jos haluatte käydä tutustumassa Tiuhti-Viuhtiimmw, tästä pääsette hänen maailmaansa!: :heart:
http://vauvakuumeiset.suntuubi.com/?cat=7

Heippaterveisin Rva ja tiuhti-Viuhtimme :heart:

Mielen on taas tänään valloittanut syvä huoli.. kivut ovat olleet monta päivää poissa, ja nyt taas tuntuu.. ei kovasti mut tuntuu kuitenkin.. lääkäri sano että todennäkösesti normaaleja kasvukipuja mut silti pelottaa.. ja itkettää ja masentaa, muutenkin tulee kroppaa "tutkailtua" kokoajan, sitä vaan valmistautuu taas menetykseen alitajuntaisesti ja kumminkin sitä toivoisi enemmän kun mitään että raskaus jatkuisi ilman mitään ongelmia ja saisi sen pienokaisen syliin.. sori kauhea tilittäminen.
Toivottavasti kaikki oisi hyvin.. ja Hyvää ja Rentouttavaa Joulua kaikille =)
Hosso 7+1

Iltaa!

Mulla jatkunu jo viime viikonlopusta asti oikeella alavatsassa ja selässä tuntuva aaltomainen kipu. Tänää alkanu jo tuntumaa oikean puoleisessa reidessä. Soitin päivystykseen tossa alkuillasta ja puhuin sairaanhoitajan kanssa. Kyseli onko ollut verenvuotoja, vaikeuksia nousemisessa istumasta seisomaan. Ei oo ollu noita ollenkaa, ainoostaa tää kipu. Sano että voi olla toisen raskauden aikana ihan normaalia, koska lantio luut alkaa nopeammin muovaantumaan ja myös iskias vaiva voi tulla jo ihan alkuviikoilla. Jos tulee verenvuotoa tai kipu menee kovemmaksi, niin välittömästi sairaalaan. Ja jos jatkuu samanlaisena, niin sitten pyhien jälkeen voi käydä näytillä.
Vähän ehkä helpotti noi sanat, mutta silti...Pelottaa onko kohdunulkopuolinen raskaus...Menee varmaa koko joulu pilalle ku stressaa et onko kaikki hyvin vai ei. :'( Jos tää ei tästä helpotu, ni painun ihan pokkana sinne jo ennen pyhien ohimenoa ja valehtelen, et on ihan älyttömän kipee. Josko kattoisvat, onko pieni oikeessa paikassa. :snotty:

Ihanan paljon tullu uusia plussia, onnea kaikille uusille tulokkaille ja masuasukeille jarrusukkia matkaan! :flower:

Rouva pikkumyy, oli kiva käydä kurkkaamassa kuvia alivuokralaisestanne. =)

perämaan emännälle iiisooot onnittelut tuplista! :wave:

huhkuu Voimia! :hug:

Mukavaa joulunalus viikonloppua! :xmas:

Kävin kyyläämässä noita Rouva Pikkumyyn kuvia, itsellä olis sama ens viikolla edessä :)
Löytyikö sulla heti se syke vai pitikö etsiä? Ja tekikö se gyne muuta sisätutkimusta tms? Mulle nimittäin terkkari sanoi, ettei tarvitsisi käydä neuvolalääkärillä ollenkaan, jos käy varhaisvaiheen ultrassa.. Mutta kyllä mie ainakin haluaisin käydä!

Tänään on taas kuvotukset ja väsymykset olleet liikkeellä, päivistä ei enää selviä ilman päiväunia. =( Viimeistään iltapäivällä iskee..Huoh.

Hei uusillekin tulijoille! Harvakseltaan olen ehtinyt käydä tätä pinoa vilkuilemassa, ensi sunnuntaina taitaa tulla rv 7 täyteen. Mulla on ollut nyt aika paljon pahoinvointia ja oksennellessa oon saanut huomata että lantionpohjanlihakset on aika huonossa kunnossa, edellisestä synnytyksestä on siis jo reilu vuosi mutta olen siirtänyt jumpan aloittamista aina huomiseen ja siitä huomiseen :ashamed: Nyt on pakko aloittaa tehotreenit!

.. niin siis tuli tuossa äsken kaaduttua täysin selälleen jäiselle maalle. Kaatumisen tärähdyksestä lirahti pissaakin housuun. Ja nyt koskee alaselkään ja alamahaan. Säikäytti kyllä aivan hirveästi, huh... :'(

Nyt vaan tuntuu koko ajan alamahassa, varsinkin vasemmalla puolella, jolle kaaduin enemmän, sellainen lievä kipu. Äsken alkoi tuntua, että jotain vuotaa, ja olikin tullut läntti kirkasta vuotoa??? :'( ja se on nyt toistunut muutaman kerran. Tuli mieleen, että olikohan kaatuessakaan vuoto pissaa, vai jotain muuta?

Tiina80 sinäkin olit kaatunut tässä? sattuiko kovasti ja mitä siitä seurasi? olit ultrassa käynyt tarkistuksessa. Minulla olisi ultra vasta tammikuun 10pv. Pelottaa aivan hirveästi jos on sattunut jotain pienelle.

:hug: :heart:
pieni ananas hyvin tuo gyne ainakin löysi nopeasti sykkeen, mutta varmaan paljon kokemusta kun on myös lapsettomuushoitoja antava gyne ja heillä extrahyvät laitteet väestöliitossa. :heart: sanoi kuitenkin, että jos päiviä oisi ollut muutamakin vähemmän, välttämättä sykettä ei olisi vielä näkynyt! Joten hyvä, että emme yhtään ennemmin emme menneet, suositus oli rv7, mutta kun silloin aatto, niin päättivät, että tulemme jo tänään. :heart:

Kivuista moni on jutellut, kyllä minullakin välillä tuntuu ilkeältä ja ihan kauhialta tuntui kohdussa kun aivastin oikein rajusti, vihlaisi ilkeästi. Mutta kyllä ne pienet siellä yleensä hyvin pysyvät kiinni ja gyne sanoi, että usein juuri luonto hoitaa, sairaat pois keskenmenon kautta, vaikka se niin kauhean ikävältä tuntuu varmaan kun keskenmenon kohtaa, niin jos silloin voisi itseään lohduttaa, että ei ollut riittävän terve tänne maailmaan. :heart:
Gyne oli kyllä kovin positiivinen, vaikka minulla ikää jo näin "hurjasti" :D :heart: , en kuitenkaan vanhimmasta päästä ole odottajissa , ainakin yhden 48v tiedän :heart:

Gyne sanoi myös, että kun näillä meidän viikoilla alkaa sitä keltarauhashormonia muodostumaan runsaasti, se on niin vahvaa, että sitä voi verrata unilääkkeisiin!! Eli ei yhtään ihme jos meitä suuresti välillä nukuttaa ja kiva kun mieskin paikalla ja kuulu samat asiat, ettei ihmettele, nukkumishalujani välillä! :D :heart:

Foolihapon tärkeydestä ja D-vitamiinin tärkeydestä puhui, Syön Bevi-tabseja ja kalaöljykapseleita :p

Siellä tarjolla myös yksityinen neuvola, mutta käyn nyt 8.1.-08 kunnallisessa tutustumassa :heart:

Heippa taas! :heart: :xmas:

Ikävää, kun kaaduit! :hug: :hug:
Voisitko päästä sairaalan gynepolille katsastamaan, onko kaikki hyvin? Jos ultraisivat!? Kuinka paljon sinulla rv?

Olen pahoillani, sitä varmaan me kaikki pelkäämme, että kaadumme! :|

Toivon täällä peukut pystyssä, että sinulla kaikki hyvin!!! :heart:
rva pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti :heart:

Huhkuu :hug:

Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoomme =) :flower:

Rouva Pikkumyy Onnittelut ultrasta! Ihania kuvia. :heart: Ite pitää viel odotella melkeen viikko kun on vast 27.12. Toivottavasti mullakin on kaikki yhtä hienosti tuolla vatsanahan alla, hiukan mietityttää kun on nyt oireet hiukan lieventyneet yhtäkkiä... :/

Oda-Sofia Ootko soittanu neuvolaan? Jos ne vaikka järjestäis sulle aikasemmin jonkun tutkimuksen? Toivottavasti kaikki on hyvin :hug: Onhan noita vuotoja tullut monellekin odottajalle ja kaikki silti ok, ehkä oli vain sattumaa että just kaatumisen yhteydessä alkoi vuotelemaan =) Ja jos kaatumisen yhteydessä olis verta lorahtanut niin vaikee uskoo et liittyis oikeesti siihen kaatumiseen, ei kai se semmottis voi "roiskahtaa"? (Hyi hitto mikä termi, anteeksi :ashamed: ) No anyway, toivotaan et kaikki on hyvin! :heart: :heart: :heart:

Mullekkin tais nyt se lentsu iskeä. Just sopivasti joulunpyhiks, oon oikee pomon unelmatyöntekijä, lomalla vaan sairaana :LOL: Yleensä oon ottanu flunssaan Finrexiniä 3 kuppia päivällä ja Buranaa yöksi niin on pysynyt olo siedettävänä. Mulle kun ne flunssat iskee yleensä niin mahtavalla voimalla ja sitkeinä et oon ollu ihan puolikuollut ilman troppeja... Nyt ei voi sitte ottaa Finrexiniä eikä Buranaa. Panadol on ainut, mutta osaisko joku suositella jotain raskaanaoleville sopivaa muuta flunssantappokeinoa? Löytyykö vastaavaa kun Finrexin parasetamolipohjasena? En viittis mennä tonne meijän apteekkiin vielä näillä viikoilla kyselemään nenä tukkeessa raskaanaoleville sopivia flunssalääkkeitä, on sen verran kumminkin pieni paikkakunta tämä =)

Huomenna on sitten mulla munajuustonvalmistusrumba, se on mun panokseni meijän suvun joulupöytään. Tarvii tehä monta kun sinne on tulossa paljon porukkaa joten siinä meneekin varmaan koko päivä... :)

Palaillaan :heart:

rouva pikkumyy ihana kuulla et ultrassa kaikki hyvin.
oda-sofia soita päivystykseen ja kysäseppä sieltä. kyllä sun pitäisi päästä ultraan, kun kerrab kirkasta vertakin tullut, ihan oman mielenrauhan takia. :hug:

Tervetuloa uudet mukaan pinoon ja vauvaliimaa mukaan :wave:
Mut nyt on mentävä nukkumaan, nukkumatti jo kutsuu. hyvää alkanutta vkonloppua kaikille :wave:

:hug: kaikille kipuilijoille. Epätietoisuus siitä onko kaikki hyvin on kamala tunne, joka kalvaa koko ajan mieltä. Tänne näitä tuntoja onkin hyvä purkaa.

oda-sofia soita ihmeessä tk:n ,että pääset aikaisemmin tutkittavaksi . Jos eivät siellä voi tutkia niin laittavat varmasti lähetteen polille. Varmasti kaikki on hyvin ,mutta että saa itsellesi mielenrauhan.

Täällä sikäli edelleen ihana tilanne ,että kivut pysyneet poissa. Flunssa vaan meinaa viedä multa äänen. No nyt saa ääni onneksi levätä ,kun joulun aikana ei ole oppilaita.

jennika Panadol Hottia saa käyttää. Se on kyllä minusta niin pahaa ,että en saannut kuin yhden juotua.

Alkaa tässä sylissäni oleva esikoinen vaipua hiljalleen uneen. Pääsee itsekkin pian syömään ja nukkumaan ,kun huomenna työaamu.

jennika 83 minusta panadol hot ei ole pahaa, mutta vielä parempaa siihen tulee, kun lisää siihen isoäidin ihmeaineita: mustaherukkamehua ja hunajaa. Sellaisella tropilla minä aina flunssaani parantelen.

Hunajassa on paljon kaikkea hyvää, antioksidantteja yms. ja olen sitä muutenkin nyt raskauden alettua käyttänyt enemmän. Itse asiassa lisäsin käyttöä jo joitain viikkoja ennen kuin vihdoin tärppäsi, ties vaikka olisi auttanut. Ainakin, jos tädiltäni kysytään, hän uskoo hunajan parantavan kaiken.

huomenta..
mulla on taas huolia... eilen alkoi sellainen wc paprussa näkyvä vähän rusehtava vuoto.. ajattelin et ei täs mitään kun viikko sitten tais tulla kans mut ihan pari kertaa mut nyt tää jatkuu vieläkin.. ei tule siis alkkareihin asti vaan näkyy vaan paperissa.. onkohan huolen aihetta?? onko muilla ollu tällaista!?

oda-sofia minä kaaduin polvilleen mutta kävi se jonkin verran kipeetä multa kysyivät neuvolassa että onko ollu kipuja tai vuotoa niin sanoin että kipuja niin laittoivat heti käymään ultrassa että näkivät että kaikki on hyvin suosittelen että menet käymään päivystyksessä heti ja kerrot kaatumisesta kivusta ja vuodosta niin todennäköisesti ultraavat että miten vauva voi toivottavasti kaikki ois hyvin

meillä kaikki on hyvin ja tänään lähdetään joulun viettoon paikkaan missä ei ole nettiä joten hyvää joulua kaikille ja toivottavasti kaikki pysyy listalla

Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille! :wave:
huhkuu: :hug: minultakin
millimenninkäinen: Kun soitin neuvolaan varatakseni ajan, täti siellä sanoi, että ruskea vuoto on normaalia. Jos vuoto on punaista tai kivut kovia, niin sitten pitäisi mennä päivystykseen tarkastukseen. Minulla itselläni on vuoto edelleen runsasta, mutta valkoista, mutta en olisi sinunkaan tilanteessa kovin huolestunut.

Minulla on koko ajan ihan kamala nälkä. Arkenakaan en millään jaksaisi odottaa lounaaseen, vaikka syön hyvän aamiaisen. Kymmenen aikaan alan jo vilkuilla, että joko sitä voisi mennä syömään!

Mitä aiotte karsia joulupöydästä pois? Itse kävin kurkkimassa neuvolan sivuja, ja niiden perusteella ajattelin jättää tyhjiöpakatun graavilohen ja mädin väliin (harmi kyllä nekin). Voi olla, että meillä on muista(kin) syistä alkoholiton joulu, mutta jos viiniä on tarjolla, niin sitä vain pieneksi maistiaiseksi.

Mä ostin tyhjiöpakkaamatonta lohta ja tuoretta mätiä ja ajattelin niitä molmepia pikkuisen maistella.
Alkoholia en varmaan ota, mielestäni jouluruokien kanssa ei oikein viini sovi, yleensä mun jouluun on kuulunut konjakki sitten myöhemmin illalla rauhoittuessa lahjojen ja suklaan äärellä, mutta se jää nyt väliin. Sitten kun on ne 12vkoa täynnä ajattelin silloin tällöin ottaa viiniä puoli lasia tai joskus saunasiiderin.
Samoin syön itse tehtyjä juustoja, ne on kyllä pastöroidusta maidosta, mutta tässä juuri luin lehdestä, että listeria on iskenyt niistäkin.

Mä ostin tyhjiöpakkaamatonta lohta ja tuoretta mätiä ja ajattelin niitä molmepia pikkuisen maistella.
Alkoholia en varmaan ota, mielestäni jouluruokien kanssa ei oikein viini sovi, yleensä mun jouluun on kuulunut konjakki sitten myöhemmin illalla rauhoittuessa lahjojen ja suklaan äärellä, mutta se jää nyt väliin. Sitten kun on ne 12vkoa täynnä ajattelin silloin tällöin ottaa viiniä puoli lasia tai joskus saunasiiderin.
Samoin syön itse tehtyjä juustoja, ne on kyllä pastöroidusta maidosta, mutta tässä juuri luin lehdestä, että listeria on iskenyt niistäkin.

Yhteistyössä