ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Huomenta!

Täällä yksi uusi elomamma (la 29.8), joka päätti vihdoin ottaa itseään niskasta kiinni ja esittäytyä. Oon kurkkinut näitä keskustelupalstoja jo jokusen viikon, ja näin ensisynnyttäjänä täytyy todeta että toivottavasti muiden kokemuksista olisi hyötyä, varsinkin kun oma synnytys alkaa lähestymään (ja jännittämään). Tänään 37+2 ja tähän asti mennyt odotus suhteellisen hyvin, aina kaikkea pientä remppaa ollut, kuten viikolle 24 jatkunut rankka pahoinvointi. Nyt tämä on tällaista odottelua, niinkuin kovin monella muullakin tulevalla mammalla. En ole vieläkään saanut aikaiseksi ilmoittautua Kättärin kiertokävelylle miehen kanssa, mutta kaipa se synnytyssali ja huoneet tulevat tutuksi kun sinne mennään ihan tosiasian merkeissä.

Aurinkoisia elopäiviä ja jaksamista meille kaikille :)

Muori + Pikku-Pekka 37+2
 
Voi että miten turhauttavaa voi olla, kun ensin supistelee monta tuntia ja välillä säännöllisesti jopa vaan 5 min välein ja sitten ne loppuu! Nyt todellakin ymmärrän niitä jotka on tuskailleet ihan lopussa, että syntyisi jo.... turvotus vaivaa jaloissa ja varpaat on ihan tulessa! aargh...... ja sukulaiset soittelee, että "jaa, et oo sitten vielä mennyt synnyttämään!" :kieh: Hermot on kyllä aika kireellä täällä päin...

:heart: Ei ollut muuten mitenkään tarkoitus loukata ketään sillä kokokommentilla....... Älkää vaan stressatko tuollaisilla ns. turhaan, jos ei ole esim. todettu, että lantio on ahdas tms.. Etenkin Tea84 Anteeksi.. :hug: Ja kaikki muut jotka koki kommentin tökerönä..

OI KUN PÄÄSISI TÄNÄÄN SYNNYTTÄMÄÄN!!!!!

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 39+1 =)
 
Älä huoli!! :hug: Kaikilla tässä on vähä tunteet pinnassa... Hirvittää vaan et millonkahan tämä poika tahtoo pyrkiä ulos, maha kun ei ole edes vielä laskeutunut!!!!! Että hyvin pyyhkii sen 2vkoa yli!!! Pikku sisko sanoki tossa viikolla et alan olla yhtä levee ku pitkäkin.. (162cm) Fiksu muija... :LOL: Ja olo on ku taistelu norsulla... Lähtis leikkaan nurmikkoa!!

Tea Ja PoikaniTarmo 39+5 (kops kops.. vuokrasopimus lähenee loppua...) :heart:
 
Heippa hei!

Taas on yksi yö takana ja ei mitään tapahtunut...yöllä kyllä heräilin muutamaan otteeseen menkkamaisiin kipuihin mutta ohi menivät.Onneksi meille asennettiin tuo ilmalämpöpumppu viime viikolla, talon saa nyt just niin viileäksi kuin haluaa,hiukan ensin nurisin hinnasta miehelle mutta nyt kiitän kyllä.

riepu viimeksi kun synnyttelin siellä niin perhehuonetta emme toivomuksesta huolimatta saaneet.Oli ruuhkaa kuulema.Päivä meidän jälkeen synnyttänyt pariskunta samasta huoneesta sitten pääsi ohitsemme perhehuoneeseen joka hiukan meitä harmitti,varsinkin kun jouduin olemaan viisi päivää sairaalassa.Olen kuullut että huoneita on vähän ja tuurissa jos niitä saa,toivottavasti saatte.

Kyllä tässä olis jo valmis lähtemään tositoimiin,miksei mitään tapahdu??
Kyllästyttää.Ja todellakin kaikki kyselee ja käyttäytyy jo hysteeriseti ympärillä.Aina kun soitat jollekkin niin eka kysymys on joko synnytit...tai oletteko menossa sairaalaan..juu,silloinhan sitä soitteleekin ympäri maata tuttaville.

noppis ja tuleva mami toivottavasti nyt on tosi kyseessä,tsemppiä!!

huoh ja hohhoijaa,pitänee alkaa päivän askareisiin että sais ajan kulumaan,ulkona en jaksa oleilla kuin hetkittäin ja illalla kun hiukan viilenee.

Jaksuja kaikille ja mukavaa päivää!

 
Huomenet!

Tsemppiä noppis ja tuleva mami! Lupaavalta kuulostaa teidän supparit, jospa tänään olisi teidän kohdalla SE päivä!

Mulla ei edelleenkään suppareista ole tietoakaan. Olenkin suunnitellut viikonlopulle jo vaikka mitä tekemistä ja menemistä, etten pääse turhautumaan... Ja henkisesti valmistautunut että ensi viikko menee sitten sitä loppuviikon yliaikaiskontrollia odotellessa...


inom ja masussa mainiosti viihtyvä Onnimanni 40+5


Ai niin ja tervetuloa mukaan Kirvash!
 
Tsemppiä myös täältä tuleva mami ja Noppis! Toivotaan että saatte nyytit kainaloon. Tervetuloa Kirvash! Lisäsin sut LA-listaan sivulle kolme.

Vauvautuneet! Odotellessa elovauvojen -07 pinoa, niin kiva olisi kuulla miten vauva-arki on lähtenyt rullaamaan. Toki muutama on kertonutkin, mutta ainakin mua kiinnostaa vauvajutut! =)

Ai niin. Tuleva isukki näki viime yönä unta että vauva syntyi. Painoi unessa 3 220g ja oli 52cm pitkä. :heart:
 
Onko kellään tietoa miten kättärillä toimitaan yliaikaiskontrollissa? Että saatetaanko käynnistää jo silloin? Mua alko viime yönä todenteolla pelottaa synnytys. Oon siis ensari ja päälle 4kg vauva ilmeisesti tulossa, eikä oo tutkittu millään tavalla edes että mahtuuko tulemaan.....
 
Saas nähdä ollaankos yhtäaikaa pian sairaalassa tuolla keskussairaalanmäellä... heh...

Mulla siis tosiaan 16.8 aamusta sinne meno :D

Perhehuoneita siellä kuulemma remontin takia ilmeisesti ei ole tai sitten jotain pari kappaletta. Joo ja se että niitä annetaan ensisynnyttäjille ensin koska he yleensä siis yleensä ovat siellä pidempään kuin uudelleen synnyttäjät (sillä perusteella että kaikki menee hyvin). Eli uudelleen synnyttäjillähän on mahdollisuus päästä vaikka synnytyspäivänä pois ns. polikliininen synnytys. Ja toinen asia siinä painaa että jos tulee monien kilometrien takaa niin ei miehen tarvitse yöksi aina ajella pois.

Itse toki toivon että perhehuonetta en tarvitsisi, että pääsisin nopeasti kotiin, koska asun tässä keskussairaalan vieressä, mutta koska on kauhee sairaalakammo niin en kestä sitä yksin jäämistä pitkäksi aikaa. Joten jos esim joudutaan olemaan yli 4 päivää niin aika tuskaista olis olla siellä ilman tuttua ja turvallista miestä. Mutta kyllä aina pari yötä menee mennen tullen.

Toivotaan että kaikki sujuisi hyvin teillä ja pääsisitte mahdollisimman nopeasti pois!

TinniPinni 38+2
 
Tsemppiä noppikselle ja tulevalle mamille!!! Toivottavasti saatte pian pikkuisenne... :)

Täällä alkaa tämä odotus käymään tosissaan hermoille.. Päivät menee älyttömän hitaasti kun ei ole mitään tekemistä eikä kyllä kauheasti jaksaisi mitään tehdäkkään. Vauva myllää mahassa ja on todella tukala ja ahdistava olo...SYNTYIS JO!!! Sori valitus...

17.8 on ä-poli aika jolloin sitä synnytys tapaa mietitään, jos vaikka ottaisivat silloin käynnistykseen... Toivossa on ainakin hyvä elää...

Mä rupeen puuhastelemaan jotain että menis tääkin päivä ja olis taas päivän lähempänä synnytystä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja TinniPinni:
Saas nähdä ollaankos yhtäaikaa pian sairaalassa tuolla keskussairaalanmäellä... heh...

Mulla siis tosiaan 16.8 aamusta sinne meno :D
No katsos vaan,mulla meno maanantaina 13.8 vaikkakin toiveissa että josko nyt ihan pääsis synnyttämään ennen tuota....toivossa on hyvä elää!

herkku1 ja juniori 41+2
 
Piti tulla kertomaan kun viime yönä näin eka kertaa unta vauvasta. Vauva oli juuri siinä unessa syntynyt ja niin aivan ihana :heart: Synnytys oli tapahtunut kotona ja ilmeisesti mies oli toiminut kätilönä! Toivottavasti ei ollut enneuni :D

Olen yrittänyt kehitellä itselleni pientä puuhaa. Eilen siivoilin terassia ja valmistelin jo viikkosiivousta varten, joka olisi sitten huomenna edessä. Kaikkea muutakin kirjallisia hommia olen ottanut taas hoitaakseni, ettei aika käivisi niin pitkäksi. Mielialasta huomaakin että se on toiminut. Nyt taas jaksaa odottaa ekaa yliaikaiskontrollia. Olen päättänyt että siihen menen omalla autolla(eipä tunnu muuta kyytiä löytyvän). Minun tuurilla alkavat juuri silloin käynnistämään. Miehen on taas silloin haettava auto pois Kuopiosta toisen kuskin kera. Se on sen ajan murhe jos näin käy.

Edie
 


Joku täällä kaipali kirjoituksia. :wave: Taitaa monelle esikoisen saaneelle kaikki olla niin uutta ja ihanaa,ettei ehi raapustamaan sen kummemmin.Meillä arki rullaa aika samaa tahtia kuin ennenkin.Muksujen ehdoilla ;) Vauva nukkuu,syö ja kakkaa ja taas syö ja nukkuu :LOL: Aika paljon nukkuu vielä,mutta viime yönä oli taas hereillä paljon ja söi:taitaa tietää,että Äidin aika on vain hänelle öisin.Fiksu likka :p Iltaisin kaappaan vauvan syliin ja istahdan sohvalle muiden lasten jo nukahdettua.Muuten hän on paljon vaunuissa köllimässä:sinne ei monet innokaat pikkukädet yllä.

Urheita olette te kaikki iso-ja pienimahaiset odottajat.Lopunajan vaivat ja kuumuus riesana vielä.Olen teistä kovin ylpeä!Kaikki te pääsette kohta tätä vauva-arkea elämään ja silloin sitä välillä jo taas kaipaakin sitä massua....

saunonut Olen ihan normaalisti nyt.Viikko meni miehen ollessa reissussa etten päässyt saunaan synnytyksen jälkeen,mutta nyt taas käydään miltei joka päivä!

Voimia ja haleja ja voima :hug: Kassulta ja Klaaralta
 
Nallekarkille jotain vastauksen tynkää, tosin kokemukseni on lähes kolmen vuoden takaa.
Silloin eka ya-kontrolli oli "jo" 41+3 ja toinen 41+6. Vasta tuolla toisella kontrollikerralla varattiin aika käynnistykseen. Harvemmin taitavat ottaa suoraan kontrolleista käynnistykseen, jos vain vauvalla kaikki hyvin. Eli käynnistysaika varataan 42+ viikolle. Ja joka kontrollissa toivotetaan, että kyllä se varmaan lähtee itsekseen käyntiin ennen käynnistystä, että pian nähdään uudestaan! :/
 
Täällähän minä vielä ilman vauvaa....suppareita tulee epäsäännöllisesti ja vaal.punasta vuotoa. Soitin synnärille niin sanoi että hyvältä kuulostaa, luulisi että ihan pian pääsen tositoimiin mutta odotettava säännöllisiä suppareita. Turha kuulemma liian aikaisin mennä, no se tietysti totta.
Olin jeesaamassa siskoa kun sillä verhoomo ja vähän maalailin ja petsailin huonekaluja aikani kuluks.
Nyt päikkäreille jos vaan saan unta...jaksaa sitten paremmin jos tulee lähtö.
 
Yhdistelmä: jalat turvoksissa niin että pakottaa, alavatsaan ja lantioon koskee, närästää niin että kurkku tuntuu olevan tulessa, uhmaikäinen kiukutellut aamusta asti, mies ylitöissä ja täällä talossa sisällä 28 astetta lämmintä EI OLE KIVAA.
 
täällä arki rullaa hyvin poikien ja neidin kanssa ainoa mutka tuli matkaan ku esikoinen sairastui ja joutui kolmeksi päivää sairaalaan,nyt pääsi kotiin edelleen kovassa kuumessa eikä tiedä mikä on ilm.jokin sitkeän ärhäkkä virus. onneksi isukki tämän viikon isyyslomalla niin pääsi pojan kanssa sairaalaan.Neiti syö hyvin kakkaa ja nukkuu on niin rauhallinen etten usko ku muistelen poikien vauva aikaa :D .eli samaa rataa mennään kuin kassulla.
synnytys meni hyvin ja nopeasti ku saliin päästiin,siellä vain loppui supistukset niinkuin aiemmissakin synnytyksis,no kalvot puhki ja siitä kolme varttia ja neiti oli ulkona,lääkäri ja kätilö olivat loistavia,koko synnytyksestä jäi hyvä mieli ponnistus vaihe 2min,ainoa että istukka ei irronnut ja leikkaussalis jouduttiin irrotttaa siitä muutaman päivän maha oli tosi kipeä muuten ei kipuja erikoisemmin jäänyt eikä pahoja repeämiä tullut.
tsemppiä kaikille loppumetreille ja onnea kaikille nyyttinsä saaneille
sahei ja neiti 9vrk
 
:p ihanaa luettavaa nuo elovauvojen kuulumiset ja arkiset puuhailut... niitähän tässä itse kukin täällä meistä jo niin odottaa...

mizu on täällä niiin onnellinen :wave: kävimme mieheni kanssa ostamassa vauvalle uudet yhdistelmä vaunut ja värin valitsimme, kun saimme tietää ja itse näimme mitä olisi odotettavissa. kyllä nyt kelpaa...

rentouttavaa ja rauhallista viikon vaihdetta lähden viettämään,
sitä toivon myös teille kaikille!
mizu ja mazu 39+2
 
Joo-o..eipä ole sitten tuntiin tullut yhtään supistusta...tais olla aamuinen toive toteutumaton.
Ei ookaan sitten muutamaan päivään saanut vauvauutisia lukea...
Viimeiset listaan merkityt vauvat ovat syntyneet 5.8 ja nyt jo 10. päivä..
 

Yhteistyössä