¤¤¤ ELOKUISIA 2008 ¤¤¤

Ja tervetuloa uudet elomasut mukaan :heart: Onko muuten kenellekään teistä tullut jo näin alkuraskaudessa painoa lisää?? Ihmettelin illalla, kun puntari näytti kilon enemmän mitä yleensä ja nyt on vasta viikkoja 5+4 :LOL: En nyt hirveästi ole päivisin mitään syönyt, paitsi jukurttia tms, kun ei kertakaikkiaan tee mieli :'(

Aamullakin oli niin mahdottoman kuvottava olo, että en meinannu saada aamupalaakaan alas muutakuin puoliväkisin. Toivottavasti ei sentään tarvi syömättä olla, että saisin edes jotain alas :headwall:

Jokos muilla näkyy masu tai on muuten turvonnut huomattavasti? Illalla mies tuumas, että taitaa tulla ainakin kaksoset, kun maha on jo iso ja näkyy :LOL: Tätä menoa ei kyllä saada raskautta salattua sinne 12 viikolle asti.... Tarkkasilmäiset varmasti huomaa mun lihoneen ja taatusti rupeavat kyselemään :$

Mut mä jatkan rahkan syöntiä, kun se näyttää laskevan hyvin. Jaksamista ja voimia kaikille :hug:
 
Onpas taas ketju kasvanut, paljonkohan meitä elokuisia jo on? :)
:heart:
Tuli tossa nukuttua tunnin päiväunet, sairaslomaa sain flunssan takia tämän ja huomisen, poika vaan alkoi jo hyppiä seinille joten pääsi riemukseen päiväkotiin niin sitä voipi lepäillä tässä ihan rauhassa. :D
Tänään on ollut kyllä nälkä ja vähän huonohko olo koko ajan ja pissallakin on käyty vissiin jo..no, monta kertaa.. :whistle:

Niin juu, mä olen vielä pari kuukautta 25v, mies 30v ja tuo meidän poitsumme on 4,5v. :heart:
 
laskin hätäpäiten ja reipas 40 on elomasuja :heart: Ja lisää saa tulla :D

Auttakee naista mäessä: Saaako nyt syödä aurajuustoa/mozzrellaa tms. jos on lämmitetty eli pizzan päällä tai pastassa? Luin noita kiellettyjä ruokia ja alan kohta hysteeriseks :eek: ..tieto lisää tuskaa :LOL:
 
Tatjana kysyi tosta painosta, niin huomasin kanssa tänään, että kilo on tullu ihan salaa painoa lisää. Mulla kun ei vielä ole edes tota pahoinvointia, niin kaikki ruoka tuntuu maistuvan liiankin hyvin vielä..:)
Eikä mulla oikeastaan muitakaan oireita vielä oo...valkovuotoo ja outoa otsapäänsärkyä esiintyy ja lisäksi illalla nukkumaan mennessä on ollut tosi kylmä jo monena iltana. Hajuaisti on myös aika herkkä, mut mikään ei tosiaan laita vielä voimaan pahoin. Ja sit oon varmaan viikon jo heränny 5-6 aikaan aamulla ihan itestään...ilman mitään särkyä tai kummempia heräämisen syitä, mut en tiä onx se mikään raskausoire. Juuri tämä oireiden vähyys laittaa mietityttämään, että onkohan kaikki varmasti hyvin ja jaksaako masu-asukki olla hyvin matkassa mukana...toivon parasta!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tatjana80:
Mut mä jatkan rahkan syöntiä, kun se näyttää laskevan hyvin. Jaksamista ja voimia kaikille :hug:


Mulla on sama viikko tilanne kuin sulla... :D
Ja huomatakseni myös samoja oireita, elikkä ihan KAUHIA kuvotus...ja huomatakseni myös, tein puolukkarahkaa ja sen jälkeen ei tehny pahaa ollenkaan :p

Ihanaa..taidan pärjätä alkuraskauden siis puolukkarahkalla... :p

päivänjatkoa naiset ja alivuokralaiset :D

:heart: :lla arska ja säde 5+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja fosfori:
laskin hätäpäiten ja reipas 40 on elomasuja :heart: Ja lisää saa tulla :D

Auttakee naista mäessä: Saaako nyt syödä aurajuustoa/mozzrellaa tms. jos on lämmitetty eli pizzan päällä tai pastassa? Luin noita kiellettyjä ruokia ja alan kohta hysteeriseks :eek: ..tieto lisää tuskaa :LOL:
Eilen söin hyvillä mielin pizzaa jossa aurajuustoa mukana, kuitenkin on uunin lämmössä kypsentynyt niin eiköhän sitä ihan uskalla. :)
 
aamulla meinas olla paha mieli kun tiputteli pääsin sitten ultraan tiputtelun vuoksi syytä tiputteluun ei löytynyt mutta siellä oli kuitenkin meidän huuru hipsu ja lääkäri sanoi että kyllä se siellä pysyy että hyvin on kiinni ja vastaa viikkojakin eli kaikki hyvin sain itselle mielen rauhan 3.1.2008 sain uuden ultra ajan lääkäri ajatteli että haluaisin varmaan nähdä sen pikku sykkeenkin vielä ennen niskapoimu ultraa muuten ois ollu jouluviikolla mutta silloin otetaan vain päivystys tapaukset
Tiina + huuru hipsu 6+2
 
puolen tunnin päikkärit piti tuossa ottaa ja kuhan mies tulee töistä niin sitte uimahalliin ja vesijuoksemaan.
tuntuu et tuo pimeys ja vesisade vaan pahentaa tätä väsymystä, vaikka ei tää vielä kovin paha ole. mut kumminkin inhottaa kun on noi harmaata ja pimeetä, miten tässä sitte oikein kasvattaa joulumieltä, sanoinkin naapurille et pitää ikkunat vuorata piimällä ja ulos heittää pumpulia, jos se joulumieli vaikka sieltä vahvistuisi :xmas:
 
Jokohan uskaltaisi siirtyä tänne puolelle...Selkeän haamun testasin sunnuntaina ja nyt on rv 4+0. Pikkuruisen la on 21.8.08. Tämä on meidän toinen lapsukainen. Esikko on syntynyt 28.8.06 ja hän on tyttö. Esikko syntyi rv 35 ja melko nopsaa ,kun synnytys kesti vain 2h15min. Se vähän jäskättää miten tämän kanssa käy ,kun sinne asti toivon mukaan päästään. Niin ikää minulla on 33 v ja mies on 31 v.

Mutta nyt lähden syömään! Nälkä on taas koko ajan niin kuin esikkoa odottaessakin. Häntä odottaessa minulla ei ollut pahoinvointia ollenkaan ja toivon ,että ei tule nytkään.
 
mulla on ollut vähän ongelmallista keksiä mitä söisin, kun sellainen kuvotus on kurkunpäässä koko ajan... silleen että jos yskisin niin varmaan tulisi puklu. täytyypä kokeilla tuota rahkaa sitten.

Mies just soitteli että jääkin ylitöihin ja tulee vasta joskus yöllä, eli saan olla pojun kanssa kaksistaan koko illan. En kauheesti tykkää noista ylitöistä ihan sen takia, että sit mies ei näe lasta ollenkaan koko päivänä, kun muutenkin näkee vaan kokeintaan pari tuntia päivässä. Mutta toisaalta, meille on ylimääräinen raha enemmän kuin tervetullutta, ja onhan kohta joulu, niin saadaan olla yhdessä kaikki kolme :heart:

Mä en ole vielä lapsen jälkeen ehtinyt niin sanottuihin omiin harrastuksiin takaisin, vaan liikuntaharrastus rajoittuu vauvan kanssa päivittäisiin lenkkeihin. Tekisi kyllä mieli mennä takaisin jumppaan, saisin myös siinä samalla hiukan omaa aikaa, olisi varmaan ihan mukavaa. Tai nyt, kun on raskaana, niin saisi aikaa masuasukin kanssa :heart:

Mä olen nyt tarpeen mukaan ottanut päiväunia sillon kun poikakin nukkuu. Aamupäikkärit on tarpeen, kun herätään kuudelta viimeistään.

Mä en vain muista sitä neuvola-aikaa tilata... joka päivä vaan huomaan että puhelinaika se oli ja meni:) Huomenna täytyy muistaa.

Mulla olisi joulun jälkeen raskauden jälkeinen sokerirasitus... tosin nythän se ei olekaan raskauden jälkeinen, kun olen taas raskaana, heh! Sinne olisi pitänyt mennä jo aiemmin, mutta mä en oikein halunnut ottaa poikaa ihan pienenä mukaan mihinkään labran odotushalliin kahdeksi tunniksi... nyt kun hän on jo puolivuotias, niin jaksaa varmaan sen ajan olla =)

Ei kannata huolestua jos raskausoireita ole kauheasti, ei mulla pojasta ollut oikeastaan mitään, ja kaikki oli hyvin:) Vaivat alkoi siis vasta loppuraskaudessa, kun vatsa painoi ja työt väsytti. Eikä nytkään mitään hirveästi ole, väsyttää ja hiukan paha olo, mutta ei sen kummempaa.

Mä olen muuten 27- vuotias, mies täyttää alkuvuodesta 30. Avoliitossa siis ollan, naimisiin ei olla vielä keretty:) mietittiin jo, että pitäiskö hankkia kaks todistajaa ja mennä vaan ilman juhlia vihille:) Ei mitenkään unelmaratkaisu, mutta kun se häiden järjestäminen on meille pulmallista, kun osa suvusta ei pääsisi juhliin.

Meidän ammateista... minä olen meikkaaja-maskeeraaja/parturi-kampaaja ja mies on sähkäri, elikäs "käsityöläisiä" jokseenkin ollaan:) ja siis asutaan Turussa, tosin mä oon syntyperäinen karjalainen ja myöskin luonteeltani sellainen =)

no mutta, tulipas pitkä selostus! Toivottavasti joku jaksoi lukeakin!

vib ja mönninkäinen 5+4 ja isoveli 5kk 3vk :heart:
 
Pamu k :hug: Paljon jaksuja sinnepäin.

Oikein paljon tervetuloa uusille elomasuille :heart:

Tatjana80 kyseli tuosta painosta. Tänä aamuna vasta heräsin huomaamaan kuinka mun posket on levinneet ja maha näyttää siltä kuin viikkoja ois takana jo enemmänkin :eek: Mä en mahda sille mitään, kun armoton nälkä iskee parin tunnin välein (joskus ei tarvita kuin tunti) ja liian kauan kun sitä koittaa pidätellä niin alkaa etoon...
Tänään koin ensimmäisen ihan pidättelemättömän himon - oli aivan pakko saada pari salmiakkia, ajattelin vaan sitä koko ajan :p Pitäis varmaan tohon vaakaan hommata uudet paristot, niin pääsis tsekkaamaan paljonko on jo mittariin tullut lisää...

Mun liikunta on lähinnä kävelylenkkejä nelisen kertaa viikossa ja parina iltana lihasjumppaa painoilla ja kuminauhoilla :D

Niin ja meidän iät - itse oon 31 ja mies 32.

Tänään on alkanut uudelleen toi huimaus. Välillä töissä tuntui maailma pyörivän oikein kovastikin.Samoin ekat pahoinvointifiilikset tuli tänään ja jatkuu edelleen.
Mä en oo vieläkään saanut tilatuksi neuvolaa. Nyt tohon eka ultraan on niin vähän aikaa, että tilaan varmaan vasta sitten, kun saadaan varmuus, että Elmeri on varmasti olemassa ja oikeassa paikassa :D

Ihanaa tiistai-iltaa elokuiset :heart:

kaneliomppu ja Elmeri 6+0
 
Nyt ei tartte enää arvuutella olenko raskaana... Pahoinvointi alkoi pari päivää sitten. En ole vielä joutunut puklaamaan, mutta lähellä on ollut. Esikoista odottaessa pahaolo ja ykäily kesti kolme kuukautta - ei ollu kivaa! Toivottavasti nyt pääsis helpommalla. Ehkä huonon olon kestää nyt eri tavalla, kun oon kotona hoitovapaalla. Ei oo pakko olla niin skarppina koko ajan.

:x
 
kiitos onnitteluista ja tervetulotoivotuksista! jei, kiva olla täällä :)
mulla on vasta 4+6, mutta herranjumala miten väsynyt yhtäkkiä olen! aivan kammottava olo oli koko työpäivän ja lähdinkin aikaisin pois. en minä yleensä ole näin toimintakyvytön väsyneenä...toivottavasti tää on vaan jotain alkushokkia tai jotain, muuten tulee oleen aika vaikeeta "piilotella" töissä, ku aivoissa ei tapahdu mitään. huomasin kesken päivän, että silmätki harittaa tavallista enemmän... yöllä ja aamupäivällä oli töissä äklötystä, mut se on tässä helpottanut kyllä. entäs mikäs juttu tää jatkuva pissattaminen on? eikös sitä pitäs olla vasta loppuraskaudesta?
kävin ostamassa odotus ja vauvat -lehden, siel oli noista kielletyistä ruuista. täytyy luetuttaa se miehelle, hän saa sitten tulkata :D
uu, on tää hurjaa :D
Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://bd.lilypie.com/Pu2bp2/.png[/img][/url]
 
Moikka...kaikille...tänneppäs on tullut paljon juttuja...
Meillä homma etenee ihan hyvin.Väsyttää...kipeä olo...iltasin varsinkin meinaa jäätyä ihan tosissaan..isäntä saa aina lusikoida mut uneen... :LOL: :D (siis ottaa mut lusikkaan ja lämmittää)Huimaustakin esiintyny tai tasapaino heittelee aina aikaajoin...Ruoka ei maistu samallail ku ennen...ihan hyvä vaan..ei tulis kiloja kauheesti ku niitä muutenki on ihan liikaa.Ei tuu semmosta nälän tunnetta...hmmh outoo =) Mut kyl seki sielt viel tulee et ruoka maistuu ja maistuu...jääkaappikaupalla :whistle:
Me päästiin kans varhaisultraan ens ma...eli 17.12...ku mainitsin tuon km:n...En oo kyllä aikasemmista käyny..ihan jännää...
Siis meille miehen kanssa on eka yhteinen...mulle kolmas..miehelle esikoinen...kyllä on mies tohkeissaan :D :D Ihana nähä kun toinen on ihan loistossaan...Mites on onko teillä miehet ollu mukana varhaisultrassa??Tämä mun uggeli haluaisi niin kovasti mukaan...että kai se on otettava :p Jos sinne vaan saa...saako??Tuolloin ultra päivänä meillä on vkot 6+3...
Nyt vkot 5+4 :D
Vähän jännää...odotus on kovaa...Kertokaa käynneistänne varhaisultrassa....millasta se oli....???
Mä haluun kans tuommosen laskurin...täytyy kokkeilla. =)
 
meillä isi on ollut esikoiselta kaikilla ultra käynneillä mukana tänään ei päässyt kun jonkun piti vahtia esikoista ja ei siihen hätään saatu ketään mutta ainakin täällä isä saa olla mukana jos äiti niin haluaa no ens kerralla isikin pääsee mukaan kun saadaan lapsen vahti sovittu jo valmiiksi ja ens kerralla pitäis näkyä jo sykekkin
 
aurinkoenergia: Juu, kyllä mulla kans viimeiset kuukautiset oli 2.11. ja laskettu aika olis myöskin 8.8.2008. neuvolatädin mukaan laskettu aika oliskin 7.8. koska ensi vuosi on karkausvuosi ja se muka vaikuttaa asiaan :LOL: Tiedä sitten mikä on totuus. Noh, ensimmäinen ultra osuu tohon tammi-helmikuun vaihteeseen (varmaan) ja sillon saa tietää tarkemmat viikot =)

Mulla on toi masu aika iso jo :$ Se kyllä jo huomaa eikä paljon jätä arvailun varaan ;) Ei siis ole mitään turvotusta, kun maha on aamusta iltaan ja illasta aamuun samankokoinen.
 
nyt on käyty vesijuoksemassa, tosin piti hidastaa tahtia ja juosta pitempää kun nippaili tuolla alamasussa :snotty: liekkö sitte lihakset vai mikä :ashamed:
Kaupassa kävin sitte uinnin jälkeen ja ihan pakko oli kurvata karkkihyllyjen kautta ja ottaa muutama suklaa patukka, eli brejk :p :p ja kismet se paksumpi :p :p en voinut vastustaa kiusausta :saint:
Mies ei ole ollu mukana alkuultrassa kummassakaan raskaudessa, tosin sillo kun joutunut menemään synnärille tarkistukseen niin lähtenyt mukaan esikoisen kohalla.
Perämaan emäntä ja nasuttaja 6+1 :heart:
 
On muuten mullakin nyt ne oireet alkanu... Justhan täällä marisin kun ei mitään ollu... :LOL: Eilen illalla söin ja söin ja söin ja söin ja söin... eikä loppua ole näkynyt tänäänkään aamua lukuunottamatta. Ihan kaikki menee pinaattikeitosta purkkijalopenoihin ja tähtitortuista klementtiiniin. Söisin varmaan suurinta inhokkiani raakaa sipuliakin jos muuta ei olisi! :LOL: :LOL: Täytyy huomenna mennä uudelleen kauppaan ja ostaa jotain hedelmiä ja vihanneksia kilokaupalla napsittavaksi ettei läskit ihan räjähtäisi silmille, nyt jo kiristää vanhat tutut farkut niin että nappi meinaa lentää... Vai onkohan osittain sitä turvotustakin?:/ Lisäksi väsyttää aika tavalla vaikka en mitään kovin väsyttävää ole tehnyt vaan pekkaslomalla ollut... Pahoinvointia ei vielä kyllä ole, aamuisin ei vaan nälätä eikä himota ruoka. Mutta ei se pojastakaan alkanut kuin vasta myöhemmin... =)

Näin meillä nykyään... Tervettuloa uusille ja onnittelut plussista :flower:


 
Hassua, Tatjana... tuo neuvolantätin kanta... kun onhan se karkauspäivä merkitty ens vuoden kalenteriin, niin miten se yhtäkkiä vaikuttaisi asiaan? :)

Mulla alkoi sattua alavatsaan äsken. Ärsyttävää, toivon ettei kestä kovin kauaa, tai mitään muuta tule. :(
 

Yhteistyössä